1. Shadow Warrior (22 levelů) / 12. 9. 1997
2. Twin Dragon (13 levelů) / 4. 7. 1998
3. Wanton Destruction (12 levelů) / 9. 9. 2005
47
1. Shadow Warrior (22 lvl)
Kultura východní Asie dorazila i do klasických stříleček. Shadow Warrior je sice klasická bezpříběhová střílečka, v podstatě mladší brácha Duke Nukema, ale už jen zasazení do východní Asie se cení, protože takových her je jako šafránu. Za celou hru asi ani nezjistíte, zdali se má SW odehrávat v Číně nebo Japonsku anebo jestli je to pro vývojáře totéž, nicméně ten feeling východu ve hře prostě je a jelikož se hra opět nese na vlně humoru a nadsázky, tak ani typická západní vize působící spíše jako parodie, nijak zvlášť nevadí. Hlavní hrdina Lo Wang je šovinistický drsňák, který podobně jako Duke Nukem nejde pro hlášku daleko.
Jako správná Buildovka i Shadow Warrior v množství věci kopíruje zmiňovaného Duka, ale jde o fous dál. Arzenál zbraní je plný parádních a neotřepaných kusů. Co takhle vrhací hvězdice, které je možné v případě minutí vytáhnout ze zdi a opětovně použít. Anebo Rail gun, kterého proslavil až Quake? Co třeba srdce, které na omezenou dobu vytvoří dvojníka anebo miny, které se přilepí na nepřítele? Za zmínku stojí i raketomet, který s použitím speciálních karet může střílet naváděné rakety anebo rovnou malou atomovku, která zničí vše v dosahu (většinou i vás). Máme tu samozřejmě i katanu anebo pěsti, se kterými si dokonce můžete ublížit, když budete tlouct do zdi. Většina zbraní má více módů střelby (podobně jako měl Duke Smršťovač / Zvětšovač a Zmrazovač / Spalovač), takže se dá s přimhouřením oka říci, že zbraní není jen 10 ale zhruba 15 a to už je slušné číslo.
Potěší i přenosné věci. Něco se vrátilo z Duka (lékárna, brýle do tmy) ale je tu i řada nových předmětů jako třeba plynový granát schopný rychle vyčistit nepřátele v místnosti anebo kouřová bomba, díky které vás monstra nevidí. Trochu vám bude chybět jetpack a potápěcí přístroj z Duka, protože i tady je spousta propastí a hluboké vody.
Shadow Warrior umožňuje občas používat stacionární zbraně a vozítka. Je to skvělé, nápadité, leč vinou designu map se obvykle moc dlouho neprojedete.
I nepřátelé se vyvedli na výbornou. Už ne emzáci, ale Asijští démoni. Jakožto větší příznivce fantasy než sci-fi mě to nemohlo nepotěšit. Ovšem, i ten nejčastěji se objevující zmetek nestřílí letící projektily, ale rovnou kulky, takže prakticky co výstřel, to zásah. A ani další nepřátelé nejsou pozadu. SW je podstatně těžší než Duke.
Demo verze Shadow Warriora vyšla sice již v květnu 1997 ale na plnou verzi si lidé počkali až do září, no a v té době už dávno kralovaly komplet 3D akce s Quakem v čele. Že byl Quake ubohost s hnusným designem a stupidním prostředím, to hráčům ani tak nevadilo, hlavně že byl technologicky na výši. A tak Shadow Warrior vcelku pohořel. Pro fanoušky však platí, že Shadow Warrior byl poslední významnou Buildovkou a za pozornost rozhodně stojí.
Hodnocení – 75%
Délka – cca 9h
Kampaň
– Počet nepřátel se na různé obtížnosti mění.
1. Obtížnost I – Základní počet
2. Obtížnost II – Klasický počet
3. Obtížnost III + Obtížnost IV – Vyšší počet
1) Malá kobylka (Tiny grasshopper) – Základní poškození.
2) Nebojím se (I have no fear) – Nepřátel je více a udělují vyšší poškození.
3) Kdo chce Wanga (Who wants Wang) – Nepřátel je více a udělují vyšší poškození.
4) Bez bolesti to nejde (No pain no gain) – Nepřátele se respawnují
– Uvedený počet nepřátel odpovídá nejnižší kategorii. Číslo v závorce jsou monstra po spawnu, čili plus mínus jde o skutečný počet monster v levelu.
– Uvedený PAR čas udávají autoři a jde v podstatě o adekvátní čas při hraní stylem sprint: start – cíl.
1. Epizoda – Wang přichází
První epizoda čítá pouhopouhé čtyři úrovně. Jedná se původně o demo, která má tradičně nalákat hráče ke koupi plné hry. Musím přiznat, že takové demo by mě asi skutečně nalákalo – čtveřice perfektních úrovní překypujících nápadem a zábavnou hratelností. Bohužel se představí drtivá většina nepřátel a téměř všechny zbraně, takže mnoho novinek už nezbývá. Jinak je ale první epizoda hezky pestrá, prošpikovaná mnoha easter eggy. Závěrem epizody je hadí boss a konečně tu máme i ukazatel bossova zdraví. Velice hezký prvek, který bych uvítal snad ve všech hrách.
– Počet monster pro základní obtížnosti – 104
– Počet monster po spawnu (cca) – 134
Délka – cca 2h
1. Stanice Seppuku
První úroveň představuje stanici metra a blízkou ulici s Wangovým dojo. V úrovni je možné získat hned všech šest zbraní dostupných v této epizodě a téměř všechny předměty. Navíc je úroveň plná zajímavých věciček. Objevují se tu prvky jako jsou dálkově ovladatelná autíčka nebo automaty.
Tip – Automaty v herně můžete stále dokola používat a vyhrát z nich pár užitečných věcí (lékárny, přenosné věci).
Tip – Plechové koše lze střelbou z Uzi posouvat. Už v tomto levelu to využijete pro zisk jednoho secretu.
Tip – Koláček štěstí vám přidá +50HP a to až do 200HP.
Nepřátelé: 20 (23)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 5:00
Katana / Pěsti
– Základní zbraň schopná jediným sekem zabít Ninju. Katana je navíc dost rychlá.
– Alternativní verze jsou pěsti, jež jsou ještě rychlejší ale ne tak silné. Pěsti se hodí hlavně proti nejslabším nepřátelům.
Tip – Údery pěstmi do zdi vás poraní. Nicméně při mlácení do cvičných figurín (a pomůcek) se budete pomalu léčit.
Shuriken
– Rovněž počáteční zbraň, která už ale vyžaduje munici. Shurikeny se hází vždy rovnou po třech, dokáží se někdy odrazit od stěn.
Tip – Shuriken zaseknutý ve zdi můžete vytáhnout a doplnit munici.
– Munice 99 (hvězdic)
Uzi / Double Uzi
– Malý samopal s menší účinností zato obrovskou rychlostí palby. Vždy po padesáti nábojích proběhne animace nabíjení.
– Pokud najdete dvě Uzi, můžete používat obě současně. Kadence je ještě větší ale munice utíká strašně rychle.
– První Uzi je k nalezení už venku na ulici na korbě vozu. Další najdete ve stanici.
– Munice 200 (kulek)
Riot gun / Kvadro
– Klasická brokovnice se čtveřicí hlavní. Vždy po čtyřech výstřelech se musí nabít, což představuje delší animaci.
– Alternativní střelba umožňuje pálit všemi čtyřmi hlavněmi naráz. Takový výstřel dokáže skolit většinu nepřátel.
– Riot Gun je k sehnání už v této úrovní a to několikrát, nicméně jeho lokace jsou docela dobře schované, přestože nejde o secret.
– Munice 52 (broků)
Raketomet / Naváděné rakety / Atomovka
– Raketomet je velice účinný proti skupinám monster.
– Pokud najdete Kartu pro tepelné zaměřování, můžete přepnout na alternativní „Heat“ funkci, která umožňuje vystřelovat rakety, jež jsou naváděné a po explozi zapálí okolí. Karta umožňuje vystřelit jen 5 „Heat“ raket, pak musíte najít další.
– Pokud najdete jadernou hlavici, můžete přepnout na terciální „Nuke“ funkci, pak počkat 3s do připravení rakety a teprve pak ji můžete vystřelit. „Nuke“ raketa způsobuje enormní škody v obrovském dosahu a tak se vyplatí jen na velice vzdálené cíle. Jaderná hlavice umožňuje vystřelit jen 1 „Nuke“ raketu a pak musíte nalézt další.
Tip – Nuke rakety se v úrovních vyskytují překvapivě často ale většinou jen v tajných oblastech.
– První raketomet seženete už ve schránce vedle pásu se zavazadly.
– Munice 50 (raket)
Lepkavé miny
– Velice mocná zbraň vyžadující vhodné zacházení. Mina se dokáže přilepit na strop, zeď, čí nepřítele a vybuchnout po 3s. Exploze je srovnatelná s výbuchem raketometu. Hlavní výhodou je možnost nastražit minu na blížícího se nepřítele.
– Miny jsou k sehnání již na stanici v místnosti se stánkem.
– Munice 20 (min)
Granátomet
– Další explozivní zbraň, která vystřeluje granáty jež vybuchnou buď se zpožděním anebo okamžitě při kontaktu s nepřítelem.
– Granátomet je díky dlouhému dosahu a zpoždění výtečný na čištění místností.
– K sehnání je zatím jen v dobře ukryté tajné oblasti za oknem ve skladu, dále v tajných oblastech druhého levelu. Klasicky je k mání až na počátku třetího levelu.
– Munice 50 (granátů)
Zlý Ninja
– Nejzákladnější nepřítel vystupující v několika variantách, dle barvy kalhot.
1) Hnědý (poprvé E1L1) je nejběžnější. Dovede skákat, krčit se, utíkat…a bojovat umí svojí Uzinou anebo vrháním Shurikenů. Nevydrží moc a i jedna přesná rána z bročky ho skolí. Z jeho těla může zbýt munice do Shurikenů nebo Uzi.
2) Stínový (poprvé E1L3) je vůbec nejvzácnější a nejmocnější Ninja. Vypadá jako tmavý stín a snadno ho přehlédnete. Na dálku vystřeluje ohnivé stěny, kterým se skoro nedá uhnout a navíc vás může oslepit zábleskovým granátem.
3) Červený (poprvé E1L3) je druhý nejčastější. Vydrží poměrně dost a používá raketomet! Z jeho těla může zbýt munice raketometu.
4) Oranžový (poprvé E2L3) se poprvé objeví až ve druhé epizodě. Má také raketomet ale používá Heat rakety! Snadno vás zaměří.
5) Bílý (poprvé E2L3) je poslední typ. Díky barvě je dobře viditelný a používá granátomet.
– Vhodná zbraň – Uzi, Katana
Koi
– Piraňa obývající některé vodní areály. Koi je velmi slabá, ale také malá a tak se těžko trefuje. Postačí na ní pár ran z Uzi.
– Vhodná zbraň – Uzi
Duch
– Létající duch schopný střílet malé červené koule. Duch se dokáže zneviditelnit, takže bývá těžké si všimnout jeho přítomnosti.
– Vhodná zbraň – Riot Gun
Coolie
– Nemrtvý dělník nesoucí bednu TNT. Na dálku je neškodný ale pokud se přiblíží, odpálí bombu.
– Z těl Coolie vylézá Duch, čemuž lze zabránit tím, že je Coolie zničen explozivní zbraní a tak je ideálním cílem pro lepící miny.
– Vhodná zbraň – Lepící miny, Raketomet
Jedová bomba
– Zelená plynová bomba po vyhození vypouští jedovatý zelený plyn, který po dobu 30s silně zraňuje vše v okolí. Bomba je výtečná na čištění přecpaných místností. Jen je třeba dávat pozor a nepřibližovat se k ní.
– První bombu najdete už na ulici u modrého auta. Objevují se poměrně často, někdy i v tajných oblastech.
– Délka trvání: 30s
– Maximum: 1
Záblesková bomba
– Černobílý granát slouží k oslepení blízkých humanoidních nepřátel, kteří jsou následně neschopní opětovat palbu. Granát je užitečné používat v těsných místnostech a výhradně vůči Ninjům, neboť většinu ostatních nepřátel granát neoslepí.
– První zábleskovou bombu najdete skoro na počátku ve skladu. Jedná se o velice častý předmět.
– Maximum: 2
Kouřová bomba
– Červená bomba je kouřová a po její aktivaci běží doba po kterou jste neviditelní. Nepřátelé budou mít problém vás zasáhnout a pěstmi (ne však katanou!) způsobujete mnohem větší poškození.
– Doba trvání: 20s (nelze vypínat)
Ježci
– Malí ozubení ježci, jež lze házet vždy po třech. Ježci zůstanou na zemi a zraní toho, kdo přes ně projde (včetně vás). Bohužel jsou velmi slabí a i na hnědého Ninju jsou zapotřebí dva. Přesto jde o dobrou věc jak poranit nepřátele zpoza rohů.
– První ježci jsou k mání v bazénu stanice.
– Maximum: 3
Přenosná lékárna
– Cenný předmět, který je přesným ekvivalentem lékárny z Duke Nukema. Lékárna obsahuje 100 bodů HP, které můžete libovolně dočerpávat. Lékárny bývají vzácné ale velice užitečné.
– První lékárna je k nalezení již v první úrovni.
Brýle do tmy
– Ekvivalent Brýlí z Duke Nukema. Brýle mírně zesvětlí okolí a především zeleně zvýrazní všechny nepřátele. Díky tomu brýle velmi pomohou při bojích v temných oblastech, avšak k orientaci moc neposlouží.
– První brýle jsou v kontrolní místnosti u kolejí.
– Doba trvání: 46s
2. Staveniště Zilly
Rozsáhlé skladiště s jeřáby a několik budov s kancelářemi, generátory, vrty a dalšími skladišti. V úrovní se poprvé vyskytují vozítka a to jak statická (dělo), tak i pojízdná (vysokozdvižný vozík s dělem).
Nepřátelé: 16 (26)
Tajná místa: 7
Předpokládaná délka: PAR – 8:00
Ripper
– Šedé zvíře schopné útočit zblízka svými drápy a zuby. Ripper je vcelku odolný, ale naštěstí na dálku neškodný.
– Ripper může vystupovat i v hnědé variantě, která je větší a výrazně odolnější. První hnědý Ripper se představí ve čtvrté úrovni.
– Z těla Rippera může zbýt Srdce, avšak teprve od druhé kapitoly.
– Vhodná zbraň – Raketomet
Souprava pro opravu
– Poslední předmět slouží k opravování zničených vozidel (stoupá z nich kouř). Postačí jej použít v blízkosti vozidla a to se hned spraví.
3. Chrám mistra Skoka
Rozsáhlý chrámový komplex a cesta na skálu. V úrovni je opět pár zajímavostí. Především trojice Anime dívek, které představují dcery mistra Skoka, přičemž dvě na vás vytáhnou Uzi.
Tip – Na útesu vís králíček zavede k propasti, pokud skočíte dolů do vody, přežijete. Je tu easter egg na Jackie Chana.
Nepřátelé: 25 (28)
Tajná místa: 8
Předpokládaná délka: PAR – 10:00
Sršeň
– Malinký protivník, který padne po jediné ráně a způsobuje jen mizivé škody. Sršeň je ale velmi rychlý a strašně těžko se trefuje.
– Vhodná zbraň – Katana / Pěsti
4. Temný hvozd zmijí
Rozsáhlé lesní oblast s vesničkou a velkým domem. A v závěru velké lávové jeskyně. Jeden z největších levelů celé hry a zároveň už finále první epizody.
Tip – V Lávových jeskyních je visící Lara Croft, easter egg na Tomb Raider.
Nepřátelé: 43 (57)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 16:00
Prokletá lebka
– Malá rudá lebka, které vypouští Hadí bůh. Lebka se k vám přiblíží a vybuchne. Nic jiného neumí a jde docela snadno zabít.
– Z těla lebky někdy vypadávají Ježci.
– Vhodná zbraň – Shuriken, Uzi
Hadí bůh
– Mocná hadí bestie se čtveřici mečů. Zblízka jimi dovede sekat, ovšem přibližovat se k hadovi je skoro sebevražda.
– Na dálku had vystřeluje zelené paprsky. Naštěstí se před nimi dá uhnout. Také v hojném počtu plodí prokleté lebky. Jejich exploze však může zranit i samotného hada.
– Vhodná zbraň – Granátomet
Boss 1 – Hadí bůh
– Závěr epizody patří mocné hadovité bestii. Boj však trvá jen do chvíle, než její zdraví klesne na 50%, potom uteče a epizoda úspěšně skončí.
– V aréně je plno munice do Raketometu (včetně Heat karty) a Granátometu, dále spousta Koláčků štěstí.
– Na Hada nejlépe platí granáty, jelikož ho zvládnete dobře trefit i zpoza sloupů jež v aréně jsou a za kterými se dá nalézt spousta munice – rakety a granáty.
Tip – V animačce had před zraky překvapeného Lo Wanga zmizí.
2. Epizoda – Kodex Cti
Snad byli tvůrci pod tlakem vydavatele, snad se na to vyflákli, snad jim skvrny na Slunci zatemnily mozek anebo je posedli stínoví démoni. Ať je to jak chce, tak druhá epizoda, tedy náplň plné verze hry o délce pořádných 18 úrovní je jen slabým odvarem dema. Zajímavých nápadů je málo a prostředí zdaleka ne tak zajímavé. Prakticky jen skalní chrámy nebo ulice města.
– Počet monster pro základní obtížnosti – 358
/ v minulých epizodách – 104
– Počet monster po spawnu (cca) – 456
/ v minulých epizodách 134
Dle počtu monster je hlavní epizoda přibližně 4x nabitější monstry než ta první. Navíc si ale musíte přičíst spawn.
Délka – cca 7h 10min
1. Synovo povstání
Druhá epizoda začíná velice drsně a aby toho nebylo málo, končí bossfightem! Už v této úrovni lze teoreticky sehnat všechny zbraně, ačkoli zisk Hlavy a Srdce je o náhodě.
Nepřátelé: 14 (25)
Tajná místa: 7
Předpokládaná délka: PAR – 10:00
Rail Gun
– Velice mocná zbraň jež vystřeluje silné lasery. Zbraň je velice přesná a i jediný zásah zabije většinu slabších nepřátel.
– Rail Gun je ideální na pomalé a vzdálené cíle.
– Munice 20 (laserů)
Hlava základní / Sekundární / Terciální
– Velmi mocná zbraň, která je vlastně hlavou Strážce. Můžete ji získat už z něj nebo když se někde hlava přímo nachází (nejdříve ve 2. levelu).
– Hlava má hned tři typy útoků. Základní vystřelí ohnivé kuličky, které silně zraňují a dokážou zapálit nepřítele
– Sekundární útok vystřelí kruh ohnivých střel, které budou po dobu asi 5s kroužit kolem vás a zraní kohokoli, kdo se přiblíží. Je to obzvláště užitečné proti Sršňům.
– Terciální útok vyšlehne celý plamen, který spálí zasaženou oblast. Jedná se o velice silný útok schopný zasáhnout několik nepřátel v řadě.
– Munice (80 magie)
Strážce
– Strážce je odolný protivník. Jedná se o zeleného humanoida s mečem v ruce, kterým vás dokáže zblízka sekat. Na dálku ze své hlavy vystřeluje sérii ohnivých projektilů, které jsou velmi zraňující.
– Z jeho těla může zbýt Hlava.
– Vhodná zbraň – Rail Gun
Boss 2 – Hadí bůh
– Druhý bossfight přichází hned na konci první úrovně epizody. Opět se jedná o Hadího boha, který vám posledně utekl a zase se zregeneroval.
– Tentokrát to bude boj až na doraz. Aréna je větší a složitější, přičemž je tu hned několik výklenků. V těch po stranách jsou rakety a granáty, přičemž v tom zadním je hromada přenosných lékáren a sušenek! Zásoby jsou vskutku ohromné.
Tip – Ještě před vstupem do arény tam pošlete atomovku. Brutální exploze ubere Hadovi možná i 50%.
– Na Hada opět platí hlavně Granátomet, případně Raketomet.
2. Pole smrti
Rozsáhlá skalní oblast plná jeskyní, řek, lávových jezírek i propastí. V úrovni můžete zkompletovat set zbraní.
Nepřátelé: 21 (23)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka – 12:00 (PAR – 04:00)
Srdce drásače
– Podobně jako Hlava je i srdce velmi mocné a je možné jej získávat z těla Ripperů. Volně ležící ho najdete v této úrovni, ovšem jen v secretu, nicméně od příští úrovně už se objevuje i klasicky.
– Použití srdce na omezenou dobu (asi 20s) vytvoří vaši kopii, která používá Rail gun a pomůže vám bojovat. Srdce je naprosto výtečné proti bossům a nebo menším verzím bossů.
– Munice 5 (srdcí)
Mládě Rippera
– Malý Ripper, který je rychlejší než ten klasický, ale je velmi slabý. Na Mladě stačí 1-2 rány z bročky. Přesto jej nepodceňte, neboť jeho rychlost je značná a dokáže lézt po zdech.
– I malý Ripper může vystupovat v hnědé variantě, která je větší a výrazně odolnější.
– Vhodná zbraň – Brokovnice
3. Přístav Hara-Kiri
Přístaviště s několika domky, lodí a samozřejmě velkou vodní plochou. Rozloha ideální na nuke rakety. Klasicky tu můžete najít Srdce.
Nepřátelé: 23 (31)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 04:00
Ženská válečnice
– Velmi mocný nepřítel používající kuši, která je velice přesná a na dálku nebezpečná. Na menší vzdálenost používá válečnice Lepící miny a tak se může stát, že nějaké najdete ještě po jejím zabití.
– Pečlivě prohledejte oblast v níž byla a případné miny zničte
– Vhodná zbraň – Rail gun
4. Zillova vila
Pěkná vilka se zahradou a několika pokoji. Jde o docela malou mapu s prekérně ukrytým bronzovým klíčem. Koho by napadlo vylézt komínem na střechu.
Nepřátelé: 22 (22)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 02:00
5. Klášter
Menší chrámový komplex s ústřední halou, kterou projíždí sem a tam ozubený válec. Jinak je ale úroveň celkem nezajímavá.
Nepřátelé: 26 (26)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
6. Dobyvatel ztraceného Wanga
Tentokrát skály, jeskyně, hodně vody a hlavně první vstup do tajné úrovně! Navíc v této úrovni narazíte na malou verzi Hadího boha.
Tip – Vstup do tajného levelu je celkem drsný. Je třeba u exitu vylézt po liáně na skálu a zmáčknou tlačítko, což otevře mříže v jedné předešlé tajné oblasti.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 33 (36)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 04:10
Hadí bůh, malý
– Malý Had je extrémně mocné řadové stvoření. Je menší a slabší než boss, ale má totožné zbraně, tedy meče na blízko a zelenou energii na dálku.
– Malý Had se na snadné obtížnosti objeví poprvé v této úrovni a později bude jejich četnost lehce vzrůstat. I jediný Had je ale výrazný problém.
Tip – Pokud si vzpomenete na Dukena, tak i tam vám hrozily střety se slabšími verzemi bossů. Shadow Warrior se v tomto směru neliší.
– Vhodná zbraň – Granátomet, Hlava
(17. Šanghajský vrak)
První tajný level představuje ztroskotanou loďku a jeskynní areál poblíž sopky okolo. Úroveň není ničím zvláštním význačná. Za zmínku stojí snad jen přítomnost Stínového Ninji a falešné exity, které můžou vypustit Strážce.
Nepřátelé: 18 (18)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 08:00
7. Nebeský palác Suma
Velmi náročný level, který zvedá laťku obtížnosti o pořádný kus výš. Jestliže to doteď byla pohoda, tak od této úrovně jde do tuhého. Palác je plný smrtících pastí a nebezpečných skoků. Navíc v závěru čeká boss!
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 18 (21)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 12:00
Sumo
– Obrovská hora sádla a svalů. Sumo je mocný démon s celou řadou útoků.
– Tím prvním útokem jsou údery zblízka, ovšem Sumo je pomalý a lze se mu snadno vyhýbat. Horší je, když začne šlehat plameny. To je kastrofa, neboť je šlehá různými směry a je třeba se jim rychle vyhýbat. Poslední útok je vypuštění jedovatého plynu, který funguje stejně jako vaše zelené bomby. Sumo se jimi může také poranit, ale má tolik zdraví, že mu to ublíží jen nepatrně.
– Vhodná zbraň – Srdce, Rail Gun
Boss 3 – Sumo
– Velice náročný bossfight. Aréna je poměrně malá, tedy rozhodně je malá na to, abyste se mohli snadno vyhýbat útokům Sumo.
– Jsou ty čtyři rohy a v každém je sušenka. Navíc je v jednom rohu munice raketometu, v dalším munice granátometu, v třetím munice rail gunu a v posledním přenosná lékárna. Boj začněte tím, že použijete Srdce a vytvoříte si dvojníka na pomoc. Pak taste, stejně jako dvojník, Rail gun a pražte to do bosse.
– Snažte se od Suma držet co nejdál, abyste stačili uhýbat jeho ohnivým útokům. Až vás dvojník zmizí, můžete zvážit použití dalšího srdce, ale měli byste být schopni Sumo dorazit i bez něj.
Tip – Sumo je poražen a Lo Wang mu vypíchne oko, aby jej ochutnal.
8. Lázně
Po smrti bosse, jako kdyby začínala nová epizoda, neboť prostředí chrámů a jeskyní nahrazuje město. Kdoví, zda mělo původně jít o třetí epizodu a zda tedy neměl Sumo být bossem druhé epizody. Bylo by to logické.
V každém případě je tato úroveň svým prostředím úplně jiná. Několik ulic a hlavně velké lázně s bazénem na střeše.
Nepřátelé: 10 (21)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 10:00
9. Nevlídné nebe
Spadlé letadlo v blízkosti letiště. Jde o celkem drsnou úroveň se spoustou malých Ripperů a jedním hnědým.
Tip – Po dlouhé době jsou tu opět výherní automaty. Nezapomeňte je využít.
Sumo – 1
Nepřátelé: 23 (23)
Tajná místa: 7
Předpokládaná délka: PAR – 06:00
Sumo, malý
– Malý Sumo je extrémně mocné řadové stvoření. Je menší a slabší než boss, ale má totožné zbraně, tedy vystřelování plamenů a vypouštění jedu.
– Malý Sumo se na snadné obtížnosti objeví poprvé v této úrovni a to až na jejím konci. Pokud míříte do tajné úrovně můžete se mu vyhnout.
– Vhodná zbraň – Srdce, Hlava
(18. Autosalón smrti)
Druhý a poslední tajný level. Vcelku zajímavé prostředí obchoďáku s auty. Na konci se ukáže malý Sumo.
Tip – Reklama na Duke Burger je easter egg na Duke Nukema.
Sumo – 1
Nepřátelé: 17 (22)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 08:00
10. Surová ropa
Vcelku prostá úroveň s hlavní silnicí a několika budovami. Je tu vozítko pro přepravu, takže můžete opanovat situaci po celé silnici.
Nepřátelé: 17 (18)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 05:00
11. Důl kuliů
Ponurá síť důlních tunelů s rizikem lávových jezírek a explozí. Spousta vrtáků vás dokáže snadno zničit, takže prostředí je velmi vražedné.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 15 (18)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 06:00
12. Ponorkový bunkr 7
Přístav s několika doky, ponorkami a velkým skladištěm, kde vás čeká bitva se Sumo. Na závěr vás cosi teleportuje do vězení.
Sumo – 1
Nepřátelé: 19 (22)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 04:00
13. Velký útěk
Pobřežní věznice, kde začínáte v jedné cele. Vyznat se ve vězení není těžké a prolézání jednotlivých cel je celkem zajímavé, zvláště když jsou plné monster.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 13 (23)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 06:00
14. Plovoucí pevnost
Velmi dlouhá a náročná úroveň. Vlastně jedna z nejdelších vůbec. Odehrává se v doku, kde kotví velký křižník Zilly. Dojde na hodně vody, úzké interiéry i tmavé strojovny. Navíc počty barevných Ninjů (ne jen těch hnědých) prudce vzrůstají.
Tip – Anime dívka v tajné oblasti kapitánovy kajuty vám může dát věci (nuke).
Tip – Telefonem aktivujte torpéda v torpédové místnosti. Vždy po vystřelení spadnou dolů rakety.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 30 (49)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 20:00
15. Vodní mučení
Podvodní továrna skrývající spoustu nepříjemných situací. S vodou jsou zkrátka problémy.
Nepřátelé: 22 (26)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 10:00
16. Prší kamení
Závěrečná úroveň na úpatí sopky je extrémně náročná. Nejen že můžete očekávat hlavního bosse, ale ještě se vám do cesty připletou oba předchozí.
Nepřátelé: 17 (32)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 11:00
Mistr Zilla
– Hlavní padouch v obří robotické verzi samuraje. Zilla má jen jeden útok, zato naprosto devastační – dokáže vypustit salvu několika raket. Exploze je tak velká, že přímý zásah vás zabije i když máte plno zdraví a brnění.
– Zilla je samozřejmě velmi odolný, ačkoli konkrétní čísla HP se mi pro monstra Shadow Warriora nepodařilo zjistit.
– Vhodná zbraň – Hlava, Srdce
Boss 4 – Sumo
– První bossfight je kupodivu se Sumo. Aréna je zhruba stejně velká jako minule a v rozích je opět hromada munice – rakety, granáty, miny i laser. ‚
Tip – Vzadu za obrazem je secret se třemi sušenkami.
– Začněte tím, že povoláte pomocí Srdce dvojníka. Pak začněte pražit do Suma Rail gunem anebo ho zasypte raketami.
Boss 5 – Hadí bůh
– Druhý boj je s Hadem, přičemž aréna je poměrně složitá a nabízí několik místnosti spojených tunely. Je tu opět spousta munice a to včetně spousty Hlav. Navíc je vzadu na plošině hromada sušenek a přenosných lékáren.
– V boji se vyplatí využít hlavně granátomet a případně miny. Neustále si od Hada udržujte odstup a sypte to do něj.
Boss 6 – Mistr Zilla
– Finální boj je obrovský nepřehledný masakr. Zillovy salvy raket jsou tak vražedné, že je přežijete, jen když ho budete obíhat a budete se držet vždy co nejdále od něj. Jenže podlaha se hýbe a neustále hrozí pád do lávy a smrt.
– Po stranách je ve výklenku spousta zbraní, léčení a munice. Není ale moc čas si vybírat. Pokud potřebujete zásoby, berte rychle tolik kolik poberete.
– Boj začněte využitím srdce a následně střílejte Zillu třetím modem Hlavy (plameny). Když dvojník zmizí, využijte hned další Srdce. Na poražení Zilly by vám mohly dvě Srdce stačit.
Tip – Zilla ve zbytku svého robota uteče, takže konec hlavního záporáka zůstane v nedohlednu.
2. Twin Dragon (13 lvl)
Počátkem července 1998, čili přibližně rok po vydání základní hry, spatřil světlo světa datadisk Twin Dragon. Nicméně tehdy byla éra FPS se sprity dávno pryč, Build engine byl zastaralý a celkově vzato bylo už pozdě na to oslovit namlsané hráče vezoucí se na tehdy stále velmi rychlém technologickém pokroku. A tak datadisk nakonec vyšel zdarma.
Obsah datadisku čítá pořádných 13 úrovní, což je více než obsahovaly datadisky pro Duke Nukema. Herní doba je zkrátka značná, ale horší je to s kvalitou. Nejsou tu žádné novinky a prostředí často využívá již známé lokace. Opět dojde na ulice města, nějakou tu vilku, továrny i chrámy a paláce.
Hodncení – 60%
Délka – cca 2h
Epizoda – Dračí dvojče
Dlouhý datadisk, který přináší epizodu o délce pořádných 13 úrovni. Prostředí se různě mění s větším důrazem na městské lokace a jen občas dojde na chrámy a skály. Všechny úrovně bohužel mají nastavený stejný PAR čas a to 3 minuty.
– Počet monster pro základní obtížnosti – 314
/ v minulých epizodách – 104 / 358
– Počet monster po spawnu (cca) – 362
/ v minulých epizodách 134 / 456
Tip – V každém levelu je ukrytá cedule vývojářů datadisku „Level infinity“
Délka – cca 2h
1. Domov, sladký domov
První úroveň zasazená do vily na venkově je pěkně drsná. Zase je ale možné získat úplně všechny zbraně, byť některé jsou dobře ukryté, a být do dalších úrovní připraven.
Nepřátelé: 14 (14)
Tajná místa: 3
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
2. Město beznaděje
Drsné město se spoustou nastražených min a s rizikem smrti vinou jejich exploze. Mimořádně opatrný postup je naprosto nezbytný, stejně jako bedlivé sledování a čištění střech.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 27 (27)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
3. Ambulantní příjem
Budova nemocnice plná lůžkových pokojů a především Ninjů. V úrovni je značné množství spínačů a tak je třeba pozorně sledovat, co se kde otevřelo. Na konci úrovně nad velkým výtahem narazíte na malého Sumo.
Sumo – 1
Nepřátelé: 16 (20)
Tajná místa: 3
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
4. Hra na schovávanou
Velká budova ale především systém kanalizací pod ní. Spousta tmy a obtížná orientace.
Nepřátelé: 19 (21)
Tajná místa: 4
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
5. Skladištní šílenství
Rozsáhlé prostory skladišť. Haly plné beden, dvorky plné beden a bedny plné věcí. Nechybí ani hromada explozivních sudů.
Nepřátelé: 23 (27)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
6. Výzkumné centrum zbraní
Moderní výzkumný komplex s helipadem na němž potkáte malého Hadího boha.
Nepřátelé: 26 (28)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
7. Zařízení pro toxický odpad
Fabrika v lesích ukrývá spoustu páček a nádrží s vodou i zeleným svinstvem, který z ní vytéká a znečišťuje okolní les.
Nepřátelé: 34 (34)
Tajná místa: 3
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
8. Stříbrná kulka
Přesun zpátky do městských oblastí, konkrétně do ulice s bankou, v níž je celkem drsný logický rébus a na nádraží s vlakem uvízlým v tunelu. Úroveň je dost dlouhá a pod mostem na konci vás čekají hned 2 malí Hadí bohové.
Hadí bůh – 2
Nepřátelé: 24 (31)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
9. Rybářská osada
Velice zajímavá mapa řeky a několika domků, obchodů a chatrčí podél břehu.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 22 (33)
Tajná místa: 3
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
10. Tajná zahrada
Spletitý komplex nádvoří, svatyní a zahrad s vodními toky. Mnoho klíčů, prasklin i podvodních kanálů, které ztěžují orientaci.
Hadí bůh – 2
Nepřátelé: 31 (37)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
11. Hung Loova pevnost
Velká pevnost s několika poschodími a vodním kanálem. Nepřátel je kupodivu velmi málo, ale časem se naspawnují další.
Sumo – 1
Nepřátelé: 12 (22)
Tajná místa: 4
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
(13. Vězeňský tábor)
Jediný tajný level datadisku. Není ničím neobvyklý. Jedná se o komplex vězeňských budov hluboko v lesích.
Nepřátelé: 30 (31)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
12. Hung Loův palác
Závěrečná úroveň je poměrně velká a komplikovanější než se zdá. Je tu mnoho ukrytých spínačů, které je třeba aktivovat, aby se zjevil boss.
Nepřátelé: 36 (37)
Tajná místa: 4
Předpokládaná délka – 09:00 (PAR – 03:00)
Hung Lo (Dlou Čur)
– Hung Lo je vlastně přeskinovaný Mistr Zilla. Má totožné schopnosti, zdraví, pohyb, zkrátka všechno.
– V podstatě je to totožný nepřítel, akorát vypadá jinak.
– Vhodná zbraň- Srdce, Granátomet
Boss 1 – Hung Lo
– Protože má Hung Lo tytéž schopnosti jako Zilla, půjde o velice drsný boj. Oproti bossfightu se Zillou však máte výhodu většího prostranství, neboť se můžete pohybovat po chodbách a pokojích.
– Ve vnějších rozích arény je výbava a to včetně lékáren, sušenek a munice do všeho možného. Navíc skrze mříže můžete střílet a snadno ustoupit před raketami bosse.
– Využijte Srdce, nechte dvojníka bojovat a využívejte mříží. Případně využijte granátomet a vrhejte granáty do sálu s bossem.
Tip – V animačce Wang vystřelí Loa atomovkou ven.
3. Wanton Destruction (12 lvl)
Druhý datadisk pro Shadow Warrior to měl s vydáním ještě těžší. Ve své době nevyšel vůbec. Vývojářské studio jej sice vyrobilo, ale už nedošlo k vydání. Až v září 2005 jej někdo z tvůrců našel a volně uveřejnil.
Wanton Destruction má o jednu úroveň méně než předchozí Twin Dragon, avšak dvanáct levelů je pro datadisk pořád velká suma. Úrovně hojně využívají typické městské prostředí, ale mnoho nepřátel je přeskinovaných, takže i když jde pořád o stejná monstra, působí trochu svěže.
Hodnocení – 60%
Délka – 4h
Epizoda – Zběsilý dranc
Nová epizoda o délce dvanácti úrovní se vyznačuje hlavně přeskinováním některých monster. Prostředí je především městské a často využívá již zpracovávané lokace.
– Počet monster pro základní obtížnosti – 261
/ v minulých epizodách – 104 / 358 // 314
– Počet monster po spawnu (cca) – 326
/ v minulých epizodách 134 / 456 // 362
Počty monster jsou nižší než i minulého datadisku.
Délka – cca 4h
1. Čínská čtvrť
Už první level, zasazený do bloku ulic, umožňuje obstarat si všechny zbraně. Navíc tu narazíte na nové vzhledy potvor.
Tip – Ninja vypadá jako lidský bojovník (barvy poznáte podle klobouku) / Strážce má vzhled starého mistra s hlavou na kůlu.
Nepřátelé: 21 (23)
Tajná místa: 7
Předpokládaná délka: PAR – 10:00
2. Svatyně
Rozsáhlá mapa plná velkých a zajímavých secretů. Je jich tu opravdu plno, což se hodí, jelikož tu narazíte na malého Hadího boha.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 15 (25)
Tajná místa: 10
Předpokládaná délka: PAR – 04:00
(11. Rudý les)
První tajný level je zajímavý svými lesními mlhavými oblastmi plnými stromů, keřů, no a taky duchů. Jde o docela náročný level.
Nepřátelé: 29 (42)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 08:00
3. Tramvajové depo
Nádraží tramvají je velká a zajímavá úroveň na jejímž konci potkáte hned dva malé Sumo naráz! To bude mazec.
Sumo – 2
Nepřátelé: 19 (22)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 04:00
4. Restaurace
Velmi drsná malá mapa s množstvím barevných Ninjů (červených i bílých). Restaurace má mnoho malých místností a tak těžké čelit explozivním zbraním nepřátel.
Nepřátelé: 24 (27)
Tajná místa: 7
Předpokládaná délka: PAR – 02:00
5. Mrakodrap
Další zajímavý level, tentokrát na několika výškových budovách a stavebních konstrukcích, kdy špatný krok znamená pád a smrt.
Sumo – 1
Nepřátelé: 23 (28)
Tajná místa: 8
Předpokládaná délka: PAR – 03:00
(12. Přístav)
Druhý a poslední tajný level. Rozsáhlý, přímo obrovský přístav s několika sklady, rybárnou, tržištěm a hlavně lodí, kterou lze používat. Kupodivu je zde velmi málo monster.
Nepřátelé: 13 (18)
Tajná místa: 5
Předpokládaná délka: PAR – 08:00
6. Letadlo
Interiér letadla nabízí řadu těsných soubojů, ale i brutálně rizikové prostředí neboť nepřátelé vás vidí i skrze závěsy, každou chvíli se letadlo třese v turbulencích a ke konci musíte vylézt dokonce ven.
Tip – Pohyb na plášti letadla vás neustále táhne vzad s rizikem pádu a smrti. Takže je lepší vzít kartu a zalézt dovnitř, ale pokud si troufnete, na křídlech i před kokpitem je spousta užitečných věcí.
Nepřátelé: 18 (28)
Tajná místa: 3
Předpokládaná délka: PAR – 04:10
7. Vojenská základna
Velmi dlouhý level v moderních interiérech základny. Spousta výtahů i dlouhých chodeb.
Nepřátelé: 23 (31)
Tajná místa: 6
Předpokládaná délka: PAR – 12:00
8. Vlak
Další rozsáhlá úroveň nabídne ulici a ohromnou vlakovou stanici plnou obchůdků a barů. Závěr vás nechá projet se vlakem.
Nepřátelé: 34 (34)
Tajná místa: 4
Předpokládaná délka: PAR – 10:00
9. Automobilka
Velký komplex s montážními linkami a auty. Hodně auty. Úroveň obsahuje také spoustu tajných oblastí, což přijde vhod.
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 34 (35)
Tajná místa: 8
Předpokládaná délka: PAR – 05:00
10. Výhled
Poslední úroveň je poměrně mála ale zato s obřími výškovými rozdíly. Vršky mrakodrapů a skladiště. Navíc vás čeká střet s malými verzemi ostatních bossů.
Sumo – 1
Hadí bůh – 1
Nepřátelé: 8 (13)
Tajná místa: 3
Předpokládaná délka: PAR – 11:00
Boss 1 – Zilla
– Opět Mistr Zilla. Tentokrát se bojuje ve skladišti, kde sice je za co se krýt ale i tak jsou Zillovy rakety vražedné.
– Začněte tím, že použijete Srdce a potom zpoza krytu ostřelujte Zillu buď Hlavou nebo Rail gunem.