Star Trek: Voyager – Elite Force 1 (2000)

Nikdy mě to moc netáhlo ke sci-fi, ale přesto existují filmová/seriálová univerza, která stojí za to. Star Trek je jedním z nich. Svět Star Treku má na svém kontě řadu PC her, leč většina z nich se řadí ke strategiím, textovým adventurám či simulátorům, což jsou žánry, od kterých dávám automaticky ruce pryč. Elite Force je však o něčem jiném. Jde o kvalitní FPS, která se snaží podchytit atmosféru Star Treku skrze pro mě bezesporu nejoblíbenější sérii – Voyager.

Elite Force skutečně působí, jako další epizoda seriálu o což se nestará jen důvěrně známé prostředí lodi a plejáda známých ras ale i úvodní znělka a prakticky všichni hlavní hrdinové seriálu figurující zde jakožto taková vyšší úroveň postav. Tu nižší úroveň, která se však ve hře projeví častěji, obstarává Hazard Team, jehož součástí jste i vy. Samotný HT má dvě skupiny – Alfu, kde jsou nejvytíženější hrdinové hry a Betu, kde se dají nalézt okrajové postavy, jež mají nějaký větší prostor třeba jen v jediné misi. Výsledkem je pořádně nabitý ansábl postav a proto doporučuji neznalcům seriálu zhlédnout alespoň pár dílů, abyste se seznámili s první (seriálovou) skvadrou postav a dokázali se pak lépe orientovat. Pokud o to nestojíte, můžete si o hlavních postavách (všech tří skupin) dočíst přímo v herním menu, kde naleznete jejich stručnou biografii.
A v menu najdete i podstatně více věcí. Na úvodní obrazovku autoři umístili naši galaxii s popiskem důležitých teritorií různých ras. Při vypnutí hry zase natrefíte na schéma Voyageru. Tvůrci se zkrátka nesnažili jen o stylovost ale i nějak přiblížit prostředí neznalcům seriálu a myslím, že se jim to povedlo.

Po absolvování tréninku, který je takovým klasickým nácvikem pohybu, střelby a jedné bojové situace, přichází na řadu výběr obtížnosti. Pravděpodobně vůbec největší neduh Elite Force tkví v častém spawnu nepřátel. Nemluvím tu přímo o respawnu, nakonec tohle opravdu není další CoD, ale nepřátelé mají zkrátka tendenci se objevovat z ničeho nic a to kolikrát i za vámi. Pokud je vám takový styl boje nepříjemný (tak jako mě) doporučuji snad raději polevit v obtížnosti a zkusit si výzvu navýšit jinak, například vypnutím zaměřovacího křížku. Když už máte zvolenou obtížnost, přichází na řadu volba pohlaví! Ano, Elite Force je jednou z hrstky FPS za celou historii PC her, v níž lze zvolit pohlaví hrdiny. Přímo v terénu to nic neovlivní, možná tak pár hlášek mířených na hrdinu. Já sice možnost hry za ženu snad pokaždé využívám (ne, není to žádná feministická úchylka 🙂 ale tentokrát jsem si hru střihnul za muže. Druhý díl EF totiž počítá pouze s mužským hrdinou, takže pro lepší kontinuitu je volba muže vhodnější.

Přímo v terénu se EF sice tváří jako čistokrevná akce ale přestřelky jsou jen jednou složkou hry. EF sice samozřejmě nabízí rozličné akční mise v rozličném prostředí (celkem 6 poměrně dlouhých misí) ale mezi nimi se nacházejí povětšinou klidové úseky na Voyageru. Tyto vycpávkové mise občas vyžadují trochu té jednodušší akce, ale především je to prostředek k seznamování se s následující misí a poznávání postav. Kolikrát prostě přijdete do místnosti, kde se spustí skript a kolegové začnou vézt rozhovor. Rovněž se kolegové po lodi pohybují a mohou promlouvat i s vámi. Dodává to na živosti prostředí a dává tušit, že jste součást posádky, nikoli osamělý hrdina zachraňující vesmír.

S posádkou souvisí i fakt, že kolegové jsou nedílnou součástí odhadem 70% procent hry. Prakticky neustále máte po boku členy skupin Hazard týmu a výjimečně jde do terénu i někdo z hlavních hrdinů seriálu (pro fanoušky jistě prima záležitost). Bohužel spojenci jsou v boji spíše jen do počtu. Uvedu příklad – vy a skupina třech kámošů natrefíte na pět nepřátel. Zatímco vy vyřídíte čtyři, vaši kolegové horko těžko zabijí toho jednoho. Jde o to, že poškození, které kolegové udělují, je zhruba třikrát menší než to, které způsobíte vy, přestože používáte stejnou zbraň. Bohužel tenhle nepoměr nevyřeší ani snížení obtížnosti, takže kolegové jsou skutečně pouze jakýmsi křovím, které sice pomůže ale vy jste ten, kdo musí situaci ovládnout. Zase jsem ale rád, že nějací kolegové vůbec jsou. Hezky to přidává na atmosféře a když si začnete trochu více hrát, můžete třeba nechat kámoše bojovat a jen zpovzdálí sledovat jejich počínání. Jen dávejte pozor, aby nepadli (i to se může, avšak nesmí stát).

Design úrovní, nepřátelé i zbraně, to jsou tři kvalitní součásti každé mise. Úrovně jsou sice kolikrát podřízeny nápadům designérů než logice prostředí, ale u mimozemských lodí to prostě funguje dobře i tak. Zbraně jsou zdařilé a každá má alternativní mód střelby, což ve výsledku dělá osmnáct zbraní. Pěkný počet. No a nepřátelé mají dostatečně široký počet druhů, ač je třeba říci, že v rámci jedné mise se vám do cesty budou stavět třeba jen dva až tři druhy (někdy ani to ne), takže může nastat trochu nuda.

Obrovské plus má u mě Elite Force za občasnou možnost ovlivnitelnosti situace. Na to, že jsme v roce 2000 je myslím tato možnost výtečná. Například téměř celou jednu misi můžete podřídit stealth postupu a není to žádné laciné vyhýbání se nepřátelům. Figurují tu spínače na nalákání, alternativní cestičky, kamery a vrcholem je možnost přestrojení a infiltrace mezi nepřátele. Další perličkou je možnost určitými činy zachránit / zabít členy vaší posádky. Z hlediska samotné hry to nic moc neovlivní (maximálně si vyslechnete pár reakcí dalších kolegů) ale už jen ta možnost udělat věci lépe a zachránit NPC se počítá.

Možná proto, že EF vychází z enginu Quake 3, inspiruje se jím i v otázce multiplayeru. Ten stejně jako Q3 Arena nabízí sadu rozličných map, spoustu botů, spoustu herních režimů a řádku power upů. Zatímco u Quake 3 je tato složka hry tou jedinou a hlavní, u EF je to jen polovina hry. Sice nejsem fanda Q3 ale i když jsem MP v Elite Force moc neužil (a v průvodci níže se mu nevěnuji), dokážu jej ocenit.

EF je mimořádně bohatá, propracovaná a pestrá střílečka, stejně jako velmi kvalitní počin na motivy seriálu, který nedělá předloze ostudu. Nemusíte být zrovna fanda Star Treku, abyste si EF užili. Ale pokud jím jste, užijete si hru dvojnásob.

Hodnocení – 80%
Délka – cca 8h


 

Průvodce

1. Menu
Na počátku si projděte mapku galaxie v menu. Jsou zde čtyři kvadranty (Alfa, Beta, Gamma, Delta).
— Oblasti kontrolované vaší Federací (spojené uskupení planet, včetně Země, prosazující myšlenku míru a soudržnosti), Klingony (válečná rasa kdysi v ostré válce s Federací) a Romulany (dobyvatelská rasa stále soupeřící s Federací, fyziologicky podobní Vulkáncům) // Všichni představeni v původním seriálu Star Trek: The Original Series
— Oblasti kontrolované Ferengy (malí, zákeřní a extrémně ziskuchtiví kapitalisté) a Borgy (mimořádně obávaná rasa cyborgů dokonale poslušná své královně) // Všichni poprvé představeni v druhém seriálu Star Trek: The Next Generation
— Oblasti kontrolované Cardassiany (mocná rasa z Alfa kvadrantu, která se však nechala ovládnout Dominionem) a Dominionem (prastaré dobyvatelské impérium vedené Měňavci, které přišlo z Gamma kvadrantu přes Bajoranskou červí díru) // Všichni představeni v třetím seriálu Star Trek: Deep Space Nine.
Tip – Podle hvězdného data uvedeného ve hře se příběh odehrává zhruba v době šesté série seriálu Star Trek Voyager.

2. Schémata
– Před započetím hry si prohlédněte schéma USS Voyageru (obrazovka při vypnutí hry) a seznamte se s prvky vaší vesmírné lodě.
Tip – Při kliknutí na „by Raven Software“ se zobrazí Borgy asimilované logo vývojářů.
– V otevřeném menu během kampaně si prohlédněte schémata Hazard obleku.

3. Posádka
– V menu v záložce Voyager Crew jsou všechny důležité postavy příběhu a jejich biografie. Jsou rozděleni na hlavní posádku (seriáloví hrdinové), členy Hazard týmu Alfa (nejvytíženější hrdinové hry) a členy Hazard týmu Beta (vedlejší hrdinové hry). 

 

Tutorial

Jako součást Hazard týmu absolvujte výcvik vedený Tuvokem.
Seriálový hrdina – Nadporučík Tuvok je vulkánec. Je šéfem bezpečnosti na lodi a právě on nechal vytvořit Hazard tým jehož jste součástí.
Poslouchejte rady Tuvoka a nejprve otestujte pohyb. Následně na překážkové dráze vylezte po žebříku, přeskákejte bedny a prolezte Jeffrisovou šachtou.
V další oblasti opatrně přeskákejte po ostrůvcích nad lávou. V jeskyni najdete léčitelský terminál.
Tip – Pokud během tutoriálu zemřete, vrátíte se k Tuvokovi, který vám připomene, že jde o simulaci, během které nemůžete skutečně zemřít.
Další oblast je okupována Klingony ale vy nemáte zbraně. První nepřítel je na konci chodby, tak se mu vyhněte přes šachtu. Vyskákejte po bednách a s využitým krytů překonejte místnost s dvěma Klingony co po vás pálí z patra.

Následuje nácvik střelby s puškou.

Kompresní puška

– Primární (2): Klasická puška. Vhodná na velkou dálku. Je přesná, solidní, účinná… vcelku univerzální zbraň.
– Alternativní (40): Vypálí extrémně silný paprsek. Hrozně žere munici ale jediná rána skolí většinu nepřátel.

Sejměte terče a na muničním terminálu doplňte munici. Nezapomeňte si otestovat alternativní mod střelby (každá zbraň ho má).
Tutorial – Při držení jakékoli zbraně můžete zoomovat. To se hodí na průzkum i na střelbu na velkou dálku.
Poslední část je ostrý boj proti Hirogenům. Hned před vámi leží Scavengerská puška.

Scavengerská puška

– Primární (2): Scavengerská puška je vlastně takový samopal. Střílí sled několika slabších projektilů schopných pokosit malou skupinku slabých nepřátel.
– Alternativní (8): Vypálí granát. Není moc účinný ale na skupiny nepřátel se hodí.

S klasickou puškou postřílejte pár Hirogenů po stranách a potom samopalem zrušte skupinku v druhé místnosti.
Tip – Kolem je spousta terminálů léčení i munice (jeden dokonce až v druhé místnosti za posledními Hirogeny), takže to nebude těžké.
Tím je výcvik úspěšně u konce.

 

Mise 1 – Borgská krychle (Simulace)

1. Záchrana
Nepřátele – cca 36
Kapitán Janewayová nastíní situaci – po průniku červí dírou se Voyager vrací ze vzdáleného Delta kvadrantu domů a vzhledem k nebezpečím okolního vesmíru se Tuvok rozhodl zformovat elitní bezpečnostní jednotku Hazard Team. Jste zástupcem velitele a během mise na Borgské krychli se váš tým rozdělil. Tuvok vás informuje o nutnosti najít zbytek týmu. U sebe máte jen Phaser a Kompresní pušku.

Phaser

– Primární: Základní zbraň se samonabíjením. Vystřeluje souvislý paprsek a je tak ideální na ničení objektů, překážek a slabých potvor.
– Alternativní: Střelba šlehá mnohem silnější laser, který však rychleji žere munici.

Před vámi je několik Borgů. Projděte si taktické informace ať víte co to je zač.
Tutorial – Borgové vás ne vždy vnímají jako hrozbu, takže pokud nejsou agresivní, lze toho využít a prozkoumat okolí.
Tip – Pokud vás Borgové zabijí, následuje ještě animačka jak z vás dělají Borga (asimilace).
Tutorial – Borgové se dokážou adaptovat na vaše zbraně, takže je párkrát zraníte ale pak se všichni adaptují a budou vůči dané zbrani imunní.

V místnosti je distribuční uzel.
Tutorial – Distribuční uzly je vhodné ničit, čímž vyřadíte Borgy v okolí. Pak už jsou naprosto neškodní a můžete je dorazit. Zničení distribučního uzle může narušit zelená silová pole.
Zničte uzel, což shodí silové pole a projděte dál. V rohu je zásobník plasmy.
Tutorial – Zásobníky plasmy jsou docela vzácné. Jejich zničení vyvolá malou explozi, což lze použít vůči nepřátelům. Exploze někdy může zničit část stěny.
Tip – Odpalte plasmu a v šachtě za ní najdete muniční terminál.
Pokračujte nahoru, kde jsou další Borgové. Využijte uzlu na rohu a zlikvidujte je. V další oblasti jsou asi 2 Borgové ale uzel tu není, takže se jim vyhněte nebo je sejměte než se adaptují.
Tip – Odpalte plasmu u mříže vzadu. Je tam HP terminál.
Odpalte plasmu u šachty a vlezte dovnitř. Nahoře na konci šachty odstrčte konstrukci (zavalí Borga) a seskočte dolů. Sjeďte výtahem, v místnosti je terminál munice i léčení a na stole leží I-MOD.

I-MOD

– Primární (4): I-MOD je jedinečná zbraň vynalezená Sedmou z Devíti. Na jeho paprsky se Borgové nedokážou přizpůsobit.
Tip – Proti jiným druhům potvor se I-MOD moc nehodí, jelikož je asi tolik silný co puška, ale má nižší kadenci a větší spotřebu munice.

– Alternativní (8): Vypálí dvakrát tak silný paprsek, který ale žere dvakrát tolik nábojů.

Zničte Borgy a panelem osvoboďte prvního kolegu Biesmanna.
Hrdina – Kendrick Biessman je zbraňový specialista týmu Alfa. Je to nafoukaný, věčně si utahující blbeček. Teď má jen pušku, takže Borgy maximálně odláká.
Tip – Biessman sice vydrží dost ale může být zabit (což nevadí). Snažte se ho chránit.
Jen o kousek dál natrefíte na dva kolegy. Jednoho (Odella) omráčí Borg, druhý (Kenn) Borgovi marně vzdoruje.

Extra (záchrana) – Rychle zničte Borga a kolegové se teleportují pryč. Když to nestihnete, Borg Kenna zabije a Odell zůstane omráčený.
Na konci chodby je léčení, jinak se vydejte průchodem odkud couvali vaši kolegové. Dorazíte k modrému silovému poli. Zatímco Biesmann zůstane tu, vy sjeďte výtahem dolů. Na plošině pobijte Borgy (uprostřed je terminál munice), zničte mříž vpravo a šachtou slezte ještě níž, kde odpalte plasmu připevněnou ke generátoru. Silové pole se vypne ale Biesmanna unesou Borgové.
Tip – Zničením generátoru deaktivujete muniční terminál nahoře u výtahu. Nejprve doplňte munici.
Vraťte se nahoru a pokračujte přes vypnuté pole. Jste na to zase sami.

2. Vniknutí
Nepřátele – cca 27
Hned na počátku máte léčení a za rohem terminál munice. Dorazíte na křižovatku.
Tip – Vpravo v chodbě je distribuční uzel (probijte se k němu co nejdříve, ať zúročíte výpadek Borgů) a terminál munice.
Pokračujte vlevo. V záhybu chodby je plasma, kterou využijte na blížící se Borgy. Dorazíte k výtahu u něhož je léčení. Vyjeďte nahoru a pokračujte do velké hluboké šachty. Sedí tu váš kolega Chang, který odpálí můstek s Borgy a teleportuje se pryč.
Hrdina – Austin Chang je demoliční expert týmu Alfa. Vyzná se ve výbušninách. Velice často s vámi půjde na mise.
Musíte využít zelené plošiny v rozích a vyjet nahoru do patra.
Tip – V patře vysoko nad průchodem dál je tmavý výklenek. Vyjeďte po zelené plošince ještě výš a skočte do výklenku – uvnitř je ukrytý terminál HP.
Sjeďte dolů, čímž překonáte zničený most. Hned dole je terminál munice a v chodbě je plasma s níž zničte okolní Borgy. V místnosti se dvěma výtahy sjeďte jedním výtahem dolů (je tu terminál munice) a druhým zase nahoru. V další chodbě minete léčení a plasmu, kterou využijte na Borgy. V místnosti je pístový výtah – skočte na něj a nechte se vyvézt až nahoru. Projděte chodbou, dalším výtahem sjeďte dolů a pokračujte do místnosti se stolem.

3. Taktické rozhodnutí
Nepřátele – cca 3
Jste v místnosti, kde Borgové drží vaše kolegy (Chella, Biesmanna a Telsii). Chell vás požádá o záchranu.
Hrdina – Chell je technik Hazard týmu (Alfa) a jako takový bude jedním z nejvytíženějších kolegů během příběhu. Chell je Bolian, proto má modrou hlavu.
Vzadu v místnosti je uzel – zničte ho, čímž krom Borgů vypnete pole okolo panelu. Zkuste ho použít ale otevřít celu se vám nepodaří a rozhodnete se panel zničit. To však vyvolá explozi.

Smrt vás i vašeho týmu během výcviku v holopalubě nepochválí ani kolegové ani Tuvok. Velitel Hazard týmu Foster vezme ostatní a vy půjdete s Tuvokem. Nelíbí se vám kritika, když jste nemohli tušit, že panel bouchne ale to Tuvoka nezajímá. Neznámá loď napadne Voyager, takže okamžitě půjdete na můstek.

 

Voyager I

4. Status
Nepřátele – cca 0
Nepřátelská loď výrazně poškodí Voyager ale podaří se ji zničit torpédy. Silové pole vás však přenese na jakýsi hřbitov lodí. Tím dobrodružství Voyageru právě začíná…

Ze strojovny se ozve Torresová a kapitán vás tam pošle na pomoc.
Tip – Můžete si chvíli prohlížet můstek a poslouchat práci důstojníků, která se snaží zjistit rozsah škod a podivné přemístění. Můžete nahlédnout i do kanceláře kapitána a do poradní místnosti.
Na můstku je několik důležitých osob, přičemž momentálně se vyplatí znát tyto:
Seriálový hrdina – kapitán Kathryn Janewayová je pochopitelně hlavou lodi a neuposlechnout její rozkaz není dobrý nápad.
Seriálový hrdina – komandér Chakotay je původem rodilý Američan. Jako zástupce kapitána je druhým nejdůležitějším mužem na palubě.
Seriálový hrdina – praporčík Harry Kim je operační důstojník na palubě. Má na starosti sběr a vyhodnocování dat.

Tip – Když budete moc dlouho otálet na můstku, Tuvok, Chakotay a nakonec i Janewayová vás pobídnou splnit rozkaz. Když neuposlechnete, budete uvězněni.
Tutorial – Vězení znamená konec hry. Vždy za vámi přijde náhodný člen posádky (seriálová postava nebo člen Alfa týmu) a něco pronese ale tím vše končí. Do vězení se můžete v budoucnu dostat i napadením posádky. Posádka se bude bránit, nicméně tehdy už není cesty zpět a pokud nebudete zabiti, uvězní vás. 
Naskočte raději do turbovýtahu, směr patro 11 – strojovna.

5. Nevyhnutelné zpoždění
Nepřátele – cca 0
Výtah se zasekne někde na půli cesty, v patře 9.
Tip – Orientujte se podle map na zdech. Pomůžou vám najít turbovýtahy a Jeffriesovy průlezy.
Projděte chodbami kolem dvojic hovořících techniků až místu, kde uvidíte utíkat chlápka jménem Renner.
Vedlejší hrdina – Renner je jeden z místních techniků, co opravují loď.
Renner vám nařídí aktivovat panelem silové pole, což udělejte nebo vás sežehne exploze!
Extra (Renner I) – Zariskujte a počkejte až Renner proběhne k vám, pak aktivujte pole! Zachráníte mu život a poradí vám, abyste vyhledali panel na vypnutí silového pole. 
Na druhém konci chodby najdete Chella.
Extra (záchrana) – Dojde k přetlaku a Chell vás požádá, abyste použili panel. Když to stihnete, zamezíte výbuchu a Chell vám poradí zkusit průlezy. V opačném případě exploze vážně zraní Chellova kolegu.
V půlce chodby je po pravici šachta – vlezte tam ale strop se zřítí. Za vámi se však otevřely dveře. Vylezte po žebříku, čímž přelezete trosky v šachtě a na konci sepněte panel, čímž zrušíte silová pole.
Extra (Renner II) – Pokud Renner žije, po vypnutí silových polí půjde do sežehnuté chodby. Běžte za ním. Vysvětlí vám, že turbovýtahy jsou v háji a jediná cesta vede Jeffrisovými průlezy, avšak tento je zablokovaný laserem.
Pokračujte druhou chodbou (poblíž Chella) a na konci vlezte do Jeffrisu, kde slezte dolů.

6. Rizikové povinnosti
Nepřátele – cca 0
Prolezete do zatopeného skladu. Voda je radioaktivní, takže se jí vyhýbejte a po bednách přeskákejte k žebříku. Nad ním je panel, kterým odčerpejte vodu. Poté můžete opustit sklad. Před strojovnou uvidíte B’Elannu. Přehřívá se warp jádro a musíte ho vypnout, jinak exploduje a rozmetá loď.
Seriálový hrdina – poručík B’Elanna Torresová je napůl člověk a napůl klingon. Je vrchní inženýrkou na lodi, takže zodpovídá za její pohon a funkčnost systémů.
V přízemí použijte panel s červeným nápisem k vypnutí energetického relé, ale Torresová vás upozorní, že potřebuje ještě kódy. Vpravo za rohem aktivujte panel, čímž získáte kódy a nyní už můžete relé vypnout.
Tip – Pokud půjdete nejprve do patra a zkusíte aktivovat druhý panel, počítač vám to nedovolí.
Tip – Po vypnutí relé máte jen 30s do výbuchu. Poslouchejte počítač, který ohlašuje čas do přehřátí.
Nesmíte meškat. Pokračujte do patra žebříkem (výtah je rozbitý – vyveze vás jen kousek) a na velkém panelu vypněte jádro. Toressová vám poděkuje a se svými lidmi se pustí do práce.
Tip – Můžete chvíli sledovat počínání Toressové, která si vyžádá od svých lidí informace a pak vše nahlásí kapitánovi.
Vyjděte ze strojovny, když Chakotay ohlásí, že v doku útočí cizinci. Máte tam jít.
Extra (zdržení) – Nechoďte ještě a zdržte se zpátky ve strojovně. B’Elanna vám řekne, že už to tady zvládnou, pak se dokonce ozve velitel Hazard týmu Foster aby vás popohnal a nakonec vám ještě B’Elanna poradí, ať pokračujete výtahem.
Hrdina – poručík Lester Foster je velitel celého Hazard týmu a spadá pod skupinu Alfa. V podstatě jde o nejzkušenějšího člena jednotky.
Naskočte do výtahu a jeďte tam.

7. Obrana
Nepřátele – cca 25
Hned u vchodu vám Chang dá Phaser. Je tu i Doktor, který vám může poskytnout léčení. Velitel Foster už čeká i s Murphyovou u dveří a vysvětlí vám situaci. Je třeba odrazit útok loupeživých útočníků.
Seriálový hrdina – Doktor je hologram a také vrchní lékař na palubě. Jako takový se velmi zajímá o medicínské praktiky.
Vběhněte do skladu a popadněte nějakou pušku (leží třeba vlevo na stojanu). Zaujměte dobrý kryt a palte po útočnících. Je to směsice Klingonů, Malonů a Hirogenů.
Tip – Máte výraznou palebnou podporu – velitel Foster (Phaser), Murphyová (Phaser), Chang (Puška) a několik dalších členů posádky s phasery. Navíc, kdyby vám bylo zle, zaskočte za Doktorem pro vyléčení
Vyžijte explozivních sudů a určitě útočníky brzy odrazíte. Všichni útočníci nosí Scavengerskou pušku, takže si ji můžete vzít.

Po boji se ozve Tuvok a žádá pomoc v druhém skladu. S Fosterem vyjeďte výtahem a běžte za ním.
Tip – Pokud se opozdíte Foster odjede sám ale doženete ho v druhém skladu.
Až budete v patře, dole se objeví malá skupina nových nepřátel ale nemusíte se zdržovat. V druhém skladu se brání Tuvok (puška), Biessman (puška) a Jurotová.
Tip – Jurotová nemá zbraň ale slouží jako medička. Může vás vyléčit jako předtím Doktor.
Využijte palebnou pozici nahoře nebo s ostatními dole a bojujte. Po chvíli boje to útočníci vzdají. 

8. Hazard Ops
Nepřátele – 0
Po poradě vyšších důstojníků bylo rozhodnuto o akci pro Hazard tým. Na brífinku vám Tuvok oznámí, že Voyager skončil uprostřed hřbitova dalších lodí a kvůli opravám se nemůže hnout ani proskenovat okolí. Vaším úkolem je prozkoumat nejbližší plavidlo a jejich počítačů získat informace o místě.
Tip – Na chodbě je mapka tohoto patra. Pomůže v orientaci.
Běžte do šaten, kde vyslechněte dialogy Biesmann + Chang a Chell + Telsie. Pokračujte na chodbu a zamiřte do společenské místnosti (na konci chodby). Uvnitř vyslechněte hovory Biesmanna + Odella + Kenna a Doktora + Jurotové. Běžte s ostatními do zbrojnice, kde se vybavte vším co poberete (phaser, puška a samopal). Zbrojnici vede Oviedo, kterým vám navrhne trénink v holopalubě.
Hrdina – Perfecto Oviedo je zbrojař Hazard týmu a vůdce týmu Beta. Má na starosti výbavu a zbrojnici. Do ostrých bojů chodí jen minimálně.
Tip – Návštěva holopaluby není povinná. Je ale užitečné si zabojovat.  
Holopaluba – Program High Noon představuje skromnou mapu stájí a 15 nepřátel. Mapa je ideální pro vaši pušku ale ke slovu se dostane i samopal – neboť mnoho banditů vyjde na centrální dvůr. Pozor dejte hlavně na okna v patře okolo dvorce.
Až se připravíte, zbývá navštívit teleportační místnost. První tým (Foster, Chang, Biessman) se teleportuje. Následuje váš tým (vy, Telsia, Chell).
Tip – Když budete otálet, Telsie a také operátor vás budou pobízet, abyste se připravili.
Hrdina – Telsia Murphy je průzkumnice a odstřelovačka týmu Alpha. Společně s Chellem a Changem půjde o vaší nejčastější společnici při misích.
Vedlejší hrdina – Pelletier je operátor transportní místnosti. Právě on se stará, aby výsadek proběhl v pořádku.
Postavte se na desku a operátor Pelletier vás odešle pryč.

 

Mise 2 – Etheriánské plavidlo

9. Nahrání dat
Nepřátele – cca 67
Po teleportaci na loď začne Chell získávat data z terminálu. Porozhlédněte se okolo a všimněte si podoby zdejších terminálů léčení a munice. Vzápětí zaútočí podivné létající bytosti. Rychle je s Telsií postřílejte.
Tutorial – Bytosti se zpravidla spawnují z teleportů, které lze zničit, čímž jim znemožníte spawn. Na lodi se ale vyskytují fialové světlušky, které opravují předměty jež rozbijete, včetně teleportů.
Po získání dat se ozve Foster. Kvůli štítům nelze zavolat Voyager. Rozhodnete se sejít. Chell otevře dveře dál a můžete pokračovat.
Dorazíte k podivnému zářícímu podstavci – jedná se o teleport, který vás vždy přenese na jiný podstavec. Projděte jím. V další místnosti se strhne menší bitka.
Tip – Pokud máte čas a nejsou v okolí světlušky, nezapomeňte ničit teleporty monster.
O kus dál narazíte na teleport, který vás přemístí dolů. I tady očekávejte útok. Dorazíte do místnosti s trojúhelníkovým žebříkem a vrata dál jsou zavřená.
Tip – Pokud budete chvíli tápat, Chell si všimne spínače v patře.
Vylezte po žebříku do patra a odemkněte dveře spínačem. Přes další místnost dorazíte zase na počátek. Díky sepnutému spínači ale sjel teleport, kam vstupte.

V následující místnosti je velký sloup obalený střílejícími koulemi. Kryjte se za překážky a zdálky je zlikvidujte. Okolo sloupu vede plošina na níž zase stojí jakési medúzy, které při přiblížení explodují. Zlikvidujte je tedy zdálky. Přes další teleport dojdete do místnosti v níž se setkáte s týmem Fostera. Rozhodne vypnout počítač lodi. Až odejdou, všimněte si uprostřed sálu nové zbraně.

Zbraň stáze

– Primární (8): Mimozemská zbraň na bázi brokovnice. Vystřelí několik mas energie, které na malou vzdálenost plně zasáhnou nepřítele. Na vzdálenost velkou však zbraň moc účinná není.
– Alternativní (10): Vypálí pětici paprsků do vějíře. Výstřel ubere hodně munice a je slabší než primární střelba, nicméně dokáže poranit mnoho nepřátel kolem vás.

Hned po přiblížení se ke zbrani započne masivní útok nepřátel. Využijte zbraň stáze a zlikvidujte je. Ničení teleportů moc nepomůže a v okolí jsou světlušky. Když se ubráníte, můžete vyrazit dál.

10. Hluboké ozvěny
Nepřátele – cca 77
Dorazíte na křižovatku, kde se strhne bitka. Poté se nejprve vydejte doprava. Projdete přes místnost s několika zásobami a dorazíte do velkého sálu, přes který létá energetická střílející koule – zničte ji. Na podlaze objevíte teleport ale je deaktivovaný. Vraťte se na křižovatku a nyní běžte druhou cestou. Narazíte na zvláštní květ, který vygeneruje silové pole, jež porazí Telsií a doslova vám zmizí před očima.
Tutorial – Malé oranžové kuličky jsou podivné květy, které generují silová pole na podlaze okolo. Pád do tohoto pole je smrtící! Ale stačí zničit květ a pole je fuč.
Květ zničte a pokračujte do teleportu. Jste na to už jen dva… Teleport vás přemístí na plošinu do sálu s deaktivovaným teleportem. Je tu spínač, kterým teleport zapněte a přemístěte se.

Dojdete do sálu jádra počítače. Jsou tu čtyři spínače, které aktivujte, čímž budete měnit projekci uprostřed – tato loď, domovská planeta, hřbitov lodí a obří stanice uprostřed hřbitova. Chell otevře dveře dál a můžete pokračovat. Probijte se přes dlouhou chodbu plnou nepřátel a následný sál až do místnosti s dalším silovým polem. Květ odtud není vidět ale za polem je spousta medúz – zničte je a pak se teleportujte tam, kde byly. Odtud už uvidíte květ – zničte ho a můžete dál. Dojdete do kontrolní místnosti nad počítačovým jádrem. Dvěma spínači jádro vypněte. Ozve se Foster ale vzápětí je jeho jednotka pod útokem. Je třeba vypnout veškerou energii lodi.

11. Setkání
Nepřátele – cca 77
Pokračujte chodbou přes několik medúz až ke zničenému teleportu.
Tip – Pokud budete chvíli tápat, Chell navrhne sem přivolat světlušky.
Cestou chodbou jste míjeli světlušky – zničte pár okolních předmětů a nasměrujte je k teleportu. Oni ho opraví a můžete pokračovat. Dojdete ke kontrolnímu terminálu. Chell tu zůstane, aby vám mohl otevřít cestu. Takže odteď jste na to sami.
Hned v další místnosti vás napadne velká skupina nepřátel. Pokud to bude nutné, stáhněte se do místnosti s Chellem. Jakmile se situace uklidní, vstupte do teleportu, který vás přenese na můstek nad sálem. O kus dál je další teleport. Ocitnete se v místnosti s květem a silovým polem, jenže u květu jsou světlušky a když ho zničíte, hned ho zase opraví. Zničte kus vybavení kousek od vás, abyste světlušky odlákali, pak sejměte květ a rychle proběhněte.

Potkáte Fostera, který čelí velké skupině nepřátel. Pomozte mu. Vysvětlí vám, že zbytek týmu přemohli nepřátelé. Společně s velitelem postupujte skrze chodby dál. Dojdete do velké síně se stázovými moduly, kde uvidíte zajaté členy – Telsii, Changa a Biessmana. Před vámi je velký sál s propastí. Očekávejte mimořádně tuhý odpor. Přestože jsou v sále světlušky, ničte teleporty nepřátel ať alespoň na chvíli omezíte jejich spawn. Až bude po všem, projděte teleportem až k jádru lodi. Zjeví se vůdce mimozemšťanů a vysvětlí vám, že ze zajatých členů nastudovali vaši řeč. Jmenují se Etheriané, jsou to kolonizátoři a kvůli stanici zvané Forge tu visí už řadu let. Vaše lidi samozřejmě propustí.


 

Voyager II

Kapitola 12 – Zotavení

 Foster vás na ošetřovně pochválí za dobře zvládnutou misi a odejde. Pohovořte s Doktorem, který vás prohlédne. Vše je ok. Můžete ještě počkat až Doktor obejde pacienty (Telsii a Biessmana) a promluví s těmi, co je kontrolují (Paris a Chell). Poté opusťte ošetřovnu a výtahem jeďte na svou palubu.

 

Kapitola 13 – Spojení

Běžte do společenské místnosti, kde najdete Changa s Juliet a Neelixe, kterého zajímá, zda jim chutná. Poté zajděte do šatech, kde už narazíte na Telsi, Chella a Biessmana jak probírají další akci. Vzápětí si vás pozvou na brífing. Chakotay s Fosterem nastíní další akci – je třeba opravit warp jádro pomocí Isodesia, kteé se nachází na slepenci plavidel Mrchožroutů (spojenectví pozůstatků Klingonů, Malonů, Hirogenů a Lidí). Na akci půjde velitel Foster, který společně s Kennem zajistí možnost transportu zpátky a budou vám poskytovat informace o plavidle. Samotnou akci vykonáte vy, Telsie a Odell, přičemž každý z vás tří bude postupovat samostatně.
Hrdina – Thomas Odell je průzkumník týmu Beta. Patří mezi nejlepší členy Beta týmu. V akci jste jej potkali při simulaci u Borgů, kde byl s Kennem poražen.
Hrdina – Kenn Lathrop zajišťuje informační a podpůrnou stránku v Beta týmu. V akci byl k vidění v simulaci, kde byl s Odellem napaden Borgy. 
Po brífingu se stavte v šatně, kde pohovořte s Biessmanem + Chellem a Changel + Juliet. Ve společenské místnosti hoďte řeč s členy Beta týmu (Csatlosem, Jaworskim, Nelsonem a Lairdovou). Poté skočte za Oviedem do zbrojnice – představí vám granátomet. Určitě ho vyzkoušejte v holopalubě.
Tip – Program Camelot představuje rozsáhlou mapu hradu, kde je třeba zničit 20 nepřátel. Tato mapa hodně otestuje vaši pušku (likvidace stráží na hrabách) a též granátomet (čištění nádvoří a interiérů). Postarejte se nejdříve o hlavní nádvoří, včetně hradeb a poté dočistěte zbytek nepřátel uvnitř hradu.

Granátomet

– Granátomet je mocnou explozivní zbraní. Granáty se odrážejí od stěn a tak lze ničit nepřátele zpoza rohů.
– Alternaticvní funkce vystřelí minu, která se přilepí na zeď a po chvilce vybuchne. To se vyplatí pokud chcete zadržet skupinu nepřátel.

Zbývá vyrazit do výtahu, směr dok.

 

Kapitola 14 – Odlet

Pokračujte do doku. Sjeďte výtahem dolů a promluvte s Juliet + Odellem a Fosterem + Kennem. Pak zaskočte za Parisem, který má potíže s odpoutáním raketoplánu. Požádá vás, abyste odpojili magnetické svorky.
Seriálový hrdina – Praporčík Tom Paris je hlavní a nejlepší pilot na Voyageru. Má značnou zálibu ve vtipkování a má rád příběhy starého komiksového superhrdiny Protona.
Slezte dolů pod raketoplán a zkuste vejít do kontrolní místnosti. Technička Salma vám řekne, že to musíte vzít zadem. Vylezte tedy zpátky a běžte do dveří v rohu. Sjeďte výtahem do skladu. Něco exploduje a porazí jednoho technika Langa.
Tip – Rychle zničte sud, který se na technika valí, jinak ho rozmáčkne. Pokud Langa zachráníte, varuje vás před horkými plyny ve skladu. Přes plyny skutečně nechoďte. Pouze sepněte panel v koutě, čímž část plynů zastavíte. Vyjeďte zase nahoru, prolezte zničeným oknem a vlezte do šachty skrze kterou prolezte na druhý konec skladu. Tady druhým spínačem vypněte zbylé plyny. Projděte do kontrolní místnosti, kde vypněte magnetické svorky. Vylete nahoru a můžete letět.


 

Mise 3 – Plavidlo Mrchožroutů

Kapitola 15 – Návštěva

Přiletíte k plavidlu Mrchožroutů. Zatímco Telsie a Odell půjdou každý ke svému průchodu, vy s Fosterem a Kennem dorazíte na hlavní stanoviště. Zatímco velitel zůstane i s Kennem zde, vy pokračujete dál.

 

Kapitola 16 – Nebezpečné území

Projděte chodbou a ocitnete se na můstku Klingonské lodi. Chrápe tu klingon.
Tip – Protože toto je tajná mise, postupujte velmi opatrně. Akční postup plný střelby je sice také možný, ale zbytečně si zkomplikujete situaci, což způsobí i několik závažných důsledků. Postupujte proto zásadně pomalu (chůzí), ve stínu a využívejte vyhlížení zpoza rohů.
Na můstku sepněte spínač, čímž otevřete dveře dál. V chodbě s mnoha bednami chodí strážná – vždy počkejte až bude otočená zády a projděte okolo beden. Ve větším skladišti se objeví nějaký hmyz, ale Klingoni ho zastřelí. Počkejte až odejdou a poté sestřelte naprasklý přepravík s bednami u stropu. Vylezte po nich do patra, spínačem odemkněte dveře dole a tamtudy postupujte dál. Na křižovatce zahněte doprava (druhá cesta vede do jídelny plné Klingonů). Narazíte na Klingona, který něco opravuje. Počkejte až bude otočený a proklouzněte kolem něj k žebříku. Nahoře je taky Klingon, ale otočený zády. Přes chodbu se dostanete k prasklému stropu nad jídelnou. Opatrně přelezte po traverzách a dejte si záležet ať Klingonům nespadnete do oběda. Dorazíte chodby, kter prochází hlídka. Nastudujte si jeho trasu a ve vhodný moment proklouzněte do jediných odemčených dveří v chodbě. Uvnitř spínačem odemkněte další dveře a za pomoci kamery vyčíhejte moment, kdy bude možné proběhnout do dveří na opačném koneci chodby. Tady najdete první Isodesium

Spínačem odemkněte další dveře v chodbě. Opět počkejte až bude čistý vzduch a projděte jimi. Seskočte dolů a ocitnete se v ložnici, kde chrápe Klingon. Potichu odtud odejděte. Před vámi je další chodba plná beden, kterou křižuje strážný – opět využijte beden okolo a opatrně projděte na opačnou stranu. V další místnosti skladu vás Telsia požádá o vypnutí generátoru k odlákání pozornosti a Kenn vám s kněmu nasměruje. Nejprve si v přízemí všimněte šachty uvnitř které je druhé Isodesium. Po jeho sebrání Klingon nahoře pobídne svou společnici k práci, čímž vám vznikne prostor k proklouznutí kolem nich. Velrzte tedy po žebříku, projděte okolo Klingonů a vylezte do nejvyššího patra. Panel na vypnutí generátoru je ten šedivý. Počkejte až Klingon co je u něj odejde a běžte ho vypnout. Chvíli počkejte neboť jeden Klingon odejde z místnosti a pak tamtudy projděte i vy.

 

Kapitola 17 – Konflikt názorů

Dorazíte do skladu, kde se spojuje loď Klingonů a Malonů. Maloni se zlobí ohledně vypnutí generátoru, což byla vaše práce. Počkejte až Klingoni odejdou, ale dejte pozor, jelikož Maloni tu zůstanou hlídat.
Tip – Pokud během hádky obou ras vystřelíte, Klingoni a Maloni se do sebe pustí a na vás se zaměří až když vás zahlédnou. Lepší ale bude vyčkat až odejdou.
V rohu patra je žebřík, kterým slezte dolů (vprotějším rohu je zastrčená Scavengerská puška, pokud potřebujete munici). Dole prolezte okolikou za zády Malonů, u zdi v rohu vemte třetí Isodesium a projděte do Malonské lodi. Ohlásíte splnění úkolu, ale Odell se dlouho neozval a velitel vás pošle za ním.
Tip – Malonská loď se od Klingonské velmi liší. Terminály munice a zdraví se nemění, ale všude je plno páry, radioaktivity a do toho stále platí stealth postup.
Uvnitř odtlačte mříž vlevo a prolezte do šachty. Po pravici je odbočka k žebříku nad kterým je terminál munice. Pokud ale postupujete tiše, patře jste ještě ani nevystřelili. Prolezte šachtami. Je tu plno brouků, které můžete zastřelit (poplach to nevyvolá). Vylezete ve zčásti zatopeném skladu. Vyhněte se radioaktivní vodě a přes římsy a bedny přelezte na opačnou stranu k žebříku. Vylezte po něm nahoru a mrkněte se pod sbe – uvidíte vstup do šachty. Protáhněte se šachtou až do místnosti s Malony. Jeden chodí okolo, tak se mu vyhněte a běžte doprava, kde je kontrolní panel – tím vlákáe Malony do výtahu, aby sjeli dolů a zkontrolovali stav. Pak sepněte spínač u kterého stálí, čímž napustíte vodu a ta je zlikviduje. Elegantní. Díky napuštění vody se hladina ve skladu zvedla a přes bednu můžete přeskákat k dalšímu žebříku. Vylezte až nahoru.
Tip – Jakmile vylezete nahoru, otočte se za sebou uvidíte terminál léčení. Abyste se k němu dostali, přeskočte prasklý můstek.
Dveřmi postupujte dál.

 

Kapitola 18 – Konflikt názorů II

V další části zatopeného skladiště uvidíte pod sebou dva Malony. Vyhněte se jim a vlezte do prasklé trubky přímo pod vámi. Prolezte rourou (pozor na jedovatou vodu) a vylezete v dalším skladu. Postřílejte zdejší hmyzí havěť a vylezte na ochoz. Skrze šachtu se dostanete do Hirogenské lodi. Na konci šachty seskočte do chodby.
Tip – Jestliže jste do této doby postupovali příliš akčním stylem, vaše chování ohrozilo pohyb kolegů a tak najdete na tomto místě mrtvého Odella. V opačném případě, tedy s využitím nenápadného plnění mise jej najdete později a pouze zraněného.
Připravte zbraně, neboť kolem Hirogenů tiše neprojdete. Postřílejte je, nastupte na výtah a sjeďte dolů. Probijte se chodbou a vlezte do šachty. Najdete tu zraněného Odella. Chybí mu ještě jedno Isodesium. Pokračujte dál do skladu, kde jeden Malon umísťuje bednu. Počkejte až odejde a běžte za ním. Je tu velká jámy oddělují Malonskou a lidskou část lodi. Nezbývá než postřílet jak Malony, tak i lidi. Přes díru nevede cesta, ale Telsia se nabídne, že vám pomůže. Aktivuje nákladní výtah, jenže ji vzápětí zajmou lidé. Vylezte po žebříku a naskočte na plošinu (pozor ať nespadnete). Na opačné straně na ochozu je poslední Odellovo Isodesium.
Tip – V koutě lidské části je hromada beden. Pomocí zbytků raketoplánu na ně vyskákejte. Je tu šachta v léčením uvnitř a pokud skočíte do kontroklní místnosti odkud Telsie aktivovala plošinu, najdete tu i terminál munice.
Projděte žlutými dveřmi hlouběji do lidské lodi a nastupte do výtahu.

 

Kapitola 19 – Porucha

Nyní opět zaujměte plíživý postup.
Tip – Lidská loď se vyznačuje tím, že se na zdech vyskytují komunikátory (malé červené krabičky). Pokud se prozradíte, nepřátelé přes komunikátor mohou zavolat horsy nových posil. Tichý postup je tedy velice důležitý.
Pokračujte přes ložnice, kde spí nepřátelé. Dojdete na křižovatku. V chodbě před vámi hrají dva šmejdi šachy. Vydejte se doprava. Na konci chodby je pár brouků, tak se jich zbavte, ale především si všimněte dveří krytých silovým polem. Naproti těmto dveřím jsou jiné dveře, které zkuste otevřít. Hráči si všimnou zavrzání a půjdou k nim. Vy se mezitím vraťte na křižovatku, projděte okolo šachového stolku a vklouzěte do pokoje vpravo. Aktivujte panel u počítače, čímž zrušíte silové pole dveří. Navíc oba nepřátelé odejdou. Můžete se ještě vrátit a prozkoumat další pokoje v oblasti (najdete tu muniční terminál a krystaly). Poté projděte odemčenými dveřmi. Šachtou prolezte dolů na další křižovatku. Chodba rovně (klingonská část) vede do kontrolní místnosti s léčením. Především ale pokračujte dveřmi nalevo. Vylezte po žebříku, čímž se dostanete k oknu nad strojovnou. Počkejte až dva lidé odejdou a ve strojovně zůstane jen jeden. Slezte zase dolů, projděte do strojovny a aktivujte šedý panel nalevo. Dojde k výbuchu a i ten poslední nepřítel uteče. Vyjděte po schodech a prolezte šachtou až k žebříku.

 

Kapitola 20 – Infiltrace

Vyjděte na chodbu. Cesta vpravo je krytá dvěma muži, takže projděte přes pokoj nalevo. Pokračujte chodbou až dokud před sebou neuvidíte dva chlápky – rychle vklouzněte do dveří vpravo ať si vás nevšimnou. Je tu panel, který sepněte, načež exploze zabije chlápka v druhé části pokoje. Přelezte tam po troskách a všimněte si kamery. Počkejte až bude chodba čistá a projděte do chodby naproti pokoji. Dojdete do šatny, kde vás napadne se převléct.
Tip – Volba oděvu se odvíjí dle toho, zda hrajete za muže, či za ženu. V zrcadle se můžete podívat jak vám to sluší 🙂
Pokračujte dál a slezte po žebříku. Narazíte na dva strážné a hned můžete otestovat, že vás neprohlédnou. V pokoji za nimi je léčení a terminál munice. Slezte po žebříku na nižší poschodí a skrze síť chodeb dorazíte na ošetřovnu, kde vás doktor Kreege zaúkoluje přinesením séra pravdy pro Telsii. Běžte tedy do pracovny. Na stole tu leží hned dvě séra.

Veritrax 12

– Veritrax je sérum pravdy, které po vás chtěl doktor. Když mu ho předáte, použije ho na Telsii, ale vzápětí pozná, že jste cizí a napadne vás.
– Verifax můžete doktorovi i vpíchnout, ale nestane se mu nic. 

Solinol

– Solinol je sedativum. Pokud ho doktorovi předáte, všimne si, že jde o špatnou látku a napadne vás.
– Solinolem můžete doktora uspat, což je jediná možnost jak situaci vyřešit.

Vezměte tedy namísto séra pravdy sedativum a bodněte ho doktorovi. Osvobodíte Telsii a společně půjdete dál. Přes ošetřovnu projděte ke dveřím na můstek. Uvnitř budete předstírat, že je Telsia váš vězeň, ale kapitán to prohlédne.
Tip – Jakmile praskne utajení, rychle zničte panel na dveřích, kterými jste sem vešli. Tím dveře zabolikujete. Jinak totiž dorazí ostatní nepřátelé.
S Telsií pokoste neřády i s kapitánem. Tlačítkem na křesle odemkněte dveře a pokračujte. Ve skladu narazíte na další skupinu nepřátel a zkusíte trochu jinou finmtu – zatímco je odlákáte, Telsia vezme Isodesium a proklouzne. Nepřátelé vás ale prohlédnou, takže je rychle zlikvidujte. Ve skladu je hromada krystalů, což se bude hodit. Pokračujte dál a výtahem sjeďte dolů.

 

Kapitola 21 – Lovec

Přijdete do známého skladu v Klingonské části lodi, ale přepadne vás tu Hirogenský lovec.

Boss 1 – Hirogenský lovec

– Rychle seskočte mezi bedny, zatímco Hirogen bude pobíhat po ochozu a pálit do vás kulometem. Kryjte se nikoli za bednami (ty může Hirogen rozstřílet), ale vždy pod místem na němž Hirogen stojí (aby střílel do podlahy).
– Hirogen má většinu času zapnutý štít, který nejde prostřelit, ale někdy se mu vypne a tehdy je třeba udeřit. Ideální je využit granátomet. Asi po 8-10 granátech Hirogen padne a nechá po sobě krásnou zbraň.

Tetryonský pulsní disruptor

– Velmi mocný kulomet, který během chvilky pokosí skupinu nepřátel. Jde o výtečnou zbraň proti velké přesile.
– Alternativní výstřel vypálí zelenou kouli, která se odráží od stěn. Dobrý způsob jak vyčistit místnosti.

Do skladiště vtrhnou Klingoni, tak jim dejte co proto. Přes zástupy Klingonů se prostřílejte chodbami až na jejich můstek. Tady sejměte kapitána (má jen nůž) a běžte do místa, kde jste zahajovali operaci. Kenn aktivuje zaměřovače, jenže zaútočí Borgové – Kenna zabijí, Fostera unesou a Isodesium ukradnou. Celkově vzato je to průser.


 

Voyager III

Kapitola 22 – Neshody

Tuvok vám vyčte, že jste nechránili Isodesium i za cenu zabití Fostera. Máte volno než se velitelé dohodnou co dál. Zajděte do společenské místnosti a pohovořte s Jurotovou +  Changem, dále Csatlosem + Jaworskim a Nelsonem + Elizabeth. Mrkněte i do šaten, kde hoďte řeč s Telsií + Chellem + Biessmanem. Navštivte i Ovieda ve zbrojnici, byť nic nového nemá.
Hrdina – Michael Jaworski je průzkumníkem Beta týmu. Je to vůbec jediný člen Hazard týmu, kterého nikdy neuvidíte bojovat a který se zároveň nezúčastní žádné mise.

Po nějaké době vás Tuvok povolá na astrometriku. Jeďte tam. Sejdete se s kapitánkou, Harrym i Sedmou, která představí plán akce – infiltraci na Borgskou krychli a pokus dostat Isodesium zpátky. Momentálně vedete Hazard tým vy. Na akci vezmete krom Sedmé i Change, Juliet a jednoho člena Bety – Nelsona.
Seriálový hrdina – Sedmá z Devítí je původem člověk, který byl přetvořen na Borga a posléze zachráněn posádkou Voyageru. Díky rozsáhlým znalostem Borgů je Sedmá velice užitečná při kontaktu s nimi.
Hrdina – Juliet Jurotová je medička týmu Alpha. Je to betazoidka, což mimo jiné znamená, že má velmi vysoké mimosmyslové schopnosti.
Hrdina – Jeffrey Nelson je zbraňový specialista týmu Beta. Není však kdovíjak schopným ani zkušeným bojovníkem.


 

Mise 4 – Borgská krychle

Kapitola 23 – Cizí pozemky

Vaši kolegové prozatím zvolí pušky, nicméně I-MOD máte, takže ho můžete tasit rovnou. Jelikož máte pětičlenný tým, palebná podpora je značná. Přesto pamatujte na to, co víte o Borzích. Hned v první místnosti je uzel, kterým vyřaďte okolní Borgy. Pokračujte kolem velké propasti a protože si vás Borgové nevšímají, neútočte na ně. Dojdete k silovému poli, které Sedmá zkusí vypnout, ale nepůjde to, takže nastoupí Chang a odpálí generátor. Vzápětí se teleportují Borgové a… začnou po vás střílet. Během boje kolegové přepnou na I-MODy a vy určitě udělejte totéž.
Tip – Borgové se nedokážou adaptovat ještě ne jeden druh zbraně a tím jsou exploze. Můžete využít sekundární útok Scavengerské pušky nebo Granátomet, ale pamatujte, že projektilům (granátům) odolají – zraní je pouze exploze.
Pokračujte chodbou až k žlutým polím, kde najdete Fostera. Právě ho asimilují.
Tip – Můžete zkusit Fostera zachránit. Jakmile se vypne silové pole vpravo, vběhněte k druhému výtahu, vyjeďte nahoru, prolezte šachtou, dalším výtahem sjeďte dolů a utíkejte k Fosterovu lůžku. Když to stihnete, Fostera trasportujete na Voyager (nicméně do děje už nezasáhne). Pokud budete pomalí a nebo se o záchranu ani nepokusíte, čeká vás na konci této mise nepříjemné překvapení.
Pokračujte dál. V další místnosti si všimněte zakryté šachty – skrze ni se dostanete do další místnosti zezadu a budete mít jako na tapetě uzel, kterým snadno vyřadíte okolní Borgy. Pokračujte do dalšího velkého sálu s propastí. Na opačné straně se objeví Borgové a začnou vás ostřelovat.
Tip – Jeden z posledních Borgů, kteří se objeví zasáhne Nelsona a ten spadne na zem. Rychle Borga zabijte, aby nestihl Nelsona dorazit (jinak umře). Zraněného Nelsona pak trasportují na loď. Moc dlouho po vašem boku nebojoval, vlastně jen necelou kapitolu.
Pokračujte dál. Sedmá nechá Changa s Jurotovou vzadu a společně jděte k silovému poli. Sedmá ho bude vypínat, ale mezitím dorazí Borgové. Počkejte až se Chang s Jurotovou stáhnou (Chang na závěr odpálí pár Borgů minou) a pak zapojte do bitvy i vy. V okolí je spousta muničních terminálů. Využijte je a odolejte tvrdému útoku. Když se zadaří, Sedmá vypne pole a může jít.

 

Kapitola 24 – Informace

Před vámi je síť chodeb. Když se vydáte nalevo, najdete na jedné zdi i plasmu, kterou můžete opět využít na zničení Borgů. Každopádně se chodby scgházejí v místnosti se silovým polem. Postřílejte Borgy (a že jich tu je) a poté v místnosti vyhledejte šachtu, která vás zavede k mříži za níž je uzel – zničte ho a silové pole je pryč. Sjeďte výtahem, který je hned za ním. O patro níž přijde masivní útok Borgů. Dobře se kryjte a zničte je. Dalším výtahem pokračujte dolů. Narazíte na přístroj na nějž se připojí Sedmá aby získaa informace z Bogrské databáze. Zjistí přesnou polohu Isodesia i to, že Forge vysílá k vybraným lodím sběrače na rozebrání. Poté pokročíte dál za silové pole.

Hned za polem je plasma, ale opravdu není způsob jak ji efektivně využít. Dojdete do větší místnosti, kde proběhne další velký útok Borgů. Za mříží se nachází uzel, ale nejde ho zasáhnout – využijte granátu, který hoďte za mříž a exploze uzel zničí. Tím vyřadíte Borgy (pokud ještě žiji) a uvolníte cestu dál. Sjeďte výtahem dolů.

 

Kapitola 25 – Dohoda

Obejděte žlutou propast a pokračujte dál. Nepřátel je tu spousta a teleportují se přímo před vás, takže postupujte velmi opatrně. Probijte se k výtahu, sjeďte dolů a vyčistěte další patra. Na jeho kopco opět berte výtah. Dole ale narazíte na silové pole. Vraťte se k výtahu a podívejte se nad sebe – ve výtahové šachtě je malý průlez krytý plasmou. Odpráskněte plasmu a během jízdy výtahu do průlezu vlezte. Je tu uzel, kterým vypnete silovcé pole.
Tip – Na konci průlezu je malá místnost s terminálem léčení a munice. Využijte toho.
Pokračujte za silové pole až do velké místnosti s přístrojem zvaným Vinculum, které spojuje data Borgů. Tady vás však Borgové lapí a pokusí se domluvit (pokud byl Foster asimilován, jednat s vámi bude on a dialog se mírně změní). Podstata je ale jasná – Borgové nabízejí Isodesium za likvidaci druhu 8472 s nímž si nemohou poradit. Nakonec přijmete.
Tip – Borgové na vás teď útočit nebudou, takže je zbytečně neprovokujte.
Všimněte si, že Chang nechal uprostřd místnosti pěknou minu… Evidentně Borgům moc nevěří. Vydejte se cestou dál.

 

Kapitola 26 – Zamoření

Můžete si všimnout, že Jurotová přehodí na pušku, zatímco ostatní zůstanou i I-MODu.
Tip – Druh 8472 je velmi rychlý a útočí zblízka pařáty. Nevydrží však moc a narozdíl od Borgů se nemůže adaptovat, takže můžete zvolit jinou zbraň. Ideální je kulomet.
Pokračujte chodbou a vzápětí vás napadnou první 8472. Postřílejte je a pokračujte. Další skupina vás napadne skrze prasklou stěnu, tak opatrně. Postupujte do oblasti, které začínají vypadat jako hnízdo.
Tip –  Ve větší místnosti se nachází šachta, kterou můžete prolézt do místnosti z níž na vás předtím skálali 8472. Je tu terminál zdraví a munice.
Brzy dorazíte do velké otevřené místnosti s propastí. Projděte přes můstek, probijte se dlouhou chodbou hnízda a přes další můstek směřujte k výtahu. Nahoře zbývá už jen jediná dlouhá chodba. Na jejím konci je komora s Isodesii, ale jakmile sem vstoupíte, zjeví se Borgové a dohoda je nezajímá. Chang odpálí nálož a zničí Vinculum, což způsobí masivní exploze po celé krychli. Zbylí Borgové vás však napadnou a pokud se vám nepovedlo zachránit Fostera, napadne vás i on, takže boj bude mnohem těžší.

Boss 2 – Foster-Borg

– Boj s Foster-Borgem vás čeká jen pokud jste nedokázala velitele Hazard týmu zachránit. Jestliže se vám to povedlo, k bossfightu vůbec nedojde, nicméně s řadovými Borgy bojovat budete.
– Foster vydrží mnohem víc než obyčejní Borgové, ale jinak má stejné schopnosti. Postarejte se nejprve o řadové Borgy, zatímco kolegové by měli zaměstnat Fostera (Jurotová si bohužel nechá pušku s níž je bezmocná, ale co naplat). Až zničíte řadové Borgy, pusťte se do Fostera. S palebnou převahou ho brzy udoláte.

Po boji získáte Isodesium a uniknete na Voyager.


 

Voyager IV

Kapitola 27 – R a R

Hned u teleportu vás čeká Tuvok a kupodivu vás pochválí (pokud byl Foster zachráněn, tak zmíní i jeho). Na chodbě narazíte na Telsii, která vás pozve do jídelny. Nejprve si ale projděte palubu. V šatnách pohovořte s Chellem, Biessmanem a Csatlosem. Pak se stavte ve zbrojnici, kde vám Oviedo představí novou bouchačku, kterou hned otestujte na holopalubě.
Tip – Program Qo’Nos představuje chrám na Klingonské domovské planetě. Začínáte v samém středu komplexu, který se skládá za dvou malých chrámů a terasy, která je spojuje. Je tu 25 nepřátel, což už je opravdu hodně. Tato mapa má především otestovat raketomet, ale munice není tolik, takže vhod přijde i kulomet.

Fotonové torpédo

– Masivní zbraň s funkcí raketometu. Vystřelí mocnou energetickou kouli (20 munice), která po kontaktu exploduje. Exploze ale není moc silná, takže je lepší přímý zásah.
– Alternativní výstřel vypálí mnohem silnější kouli, která se dokáže sama navádět na nepřátele, nicméně jeden výstřel stojí 25 munice.

Po tréninku naskočte do výtahu, směr jídelna.

 

Kapitola 28 – Vizuální potvrzení

Tip – Na této palubě máte svůj pokoj. Nachází se v levé části paluby. V pokoji je pár drobností a zrcadlo. Pokud jste muž, máte tu navíc trofej a pokud jste žena, je tu vaše fotka s Worfem (šéf bezpečnosti z Enterprise a DS9).
Pokračujte do jídelny. Šéfuje tady tomu Neelix, který obchází hosty a vyptává se na jídlo – je tu Jurotová, Chang a Chakotay s Parisem.
Seriálový hrdina – Neelix je původem Talaxián a na lodi pracuje jako kuchař. Krom toho se stará o zábavu pro posádku a udržuje její morálku. I přes své nízké postavení je důležitým členem posádky.
U baru je Telsie se kterou hoďte kus řečí. Povíte si o hrozbě Forge a pak odejde. Chvíli v jídelně setrvejte, když se za okny ukáže cízí loď.

 

Kapitola 29 – Útok

Zúčastníte se porady vyšších důstojníků. Torresová nestihne opravit pohon lodi a tak Harry navrhne využití lodi Gunship nalezenou v záznamech Etheriánů. Na brífingu Hazard týmu představíte společně s Tuvokem plán – je třeba jít na Gunship, využít obří dělo a jím odrazit sběračskou loď. Na akci půjdete vy, Telsie, Chang, Chall, Csatlos a také Tuvok osobně.
Hrdina – Mitch Csatlos je průzkumník týmu Beta. Věčně optimistický a průměrně schopný člen týmu.
Zajděte do šatny, kde pohovořte s Telsií + Changem a Chellem + Csatlosem. Z poličky na své skříňce si vezměte helmu a běžte do zbrojnice za Oviedem. Poberte všechny zbraně a společně s kolegy pokračujte do transportní místnosti. Tady se k vám připojí Tuvok. Stoupněte si na plošinu a další operace může začít.


 

Mise 5 – Gunship

Kapitola 30 – Prolomení

Ocitnete se v otevřeném hangáru. Všichni kolegové mají pušky, tedy krom Chella jež má jen Phaser. I tak ale máte šestičlenný tým, což je velká palebná podpora. Kvůli gravitaci ale Chell nemůže otevřít dveře z hangáru. Vyskákejte přes bedny na okraj obřího výklenku a dále přes římsy u stěny až do patra. Tady aktivujte panel pro srovnání gravitace a výtahem sjeďte dolů. Můžete pokračovat. Dojdete do skladiště, kde zaútočí pár brouků – žádný problém. Nastupte do výtahu a vyjeďte výš. Chodba je bohužel zatarasená a dveře nalevo zase zablokované. Projděte do dveří vpravo, kde Tuvok rozdá úkoly – Chell má projít počítač, Chang zvážit výbušniny v chodbě, Csatlos má prozkoumat dveře a vy s Telsií máte hledat jinou cestu. Tuvok postupně obejde Changa, Csatlose a Chella, aby se zeptal na co přišli, ale nemají nic. V koutě místnosti zničte hnědé bedny, čímž okrajete šachtu. Protáhněte se dovnitř (pozor na brouky) a prolezete za zátaras v chodbě. Pokračujte dveřmi na ošetřovnu, kde uvidíte křeslo, jež blokuje zaseknuté dveře. Je tu lékařský laser, kteý pomocí ovládání nasměrujte na křeslo a pak jej spínačem zapněte – to dveře odblokuje. Otevřete dveře a skupina může pokračovat. Chell na konci chodby otevře výtah a můžete jet nahoru.

 

Kapitola 31 – Velín

V další místnosti narazíte na Mrchožrouty (známá směsice Klingonů, Malonů a dalších). Rychle zaujměte dobré postavení a postřílejte je. Máte velmi výraznou palebnou podporu, takže to zvládnete. Chell poté otevře dveře na můstek lodi. Tuvok půjde zkoumat záznamy a Chell mezitím najde audiolog posádky, která byla zlikvidovaná sběrači. Tuvok zjistí, že dělo bude třeba manuálně nabít. Vezmete s sebou Changa a Csatlose a vyrazíte.

 

Kapitola 32 – První setkání

V chodbě narazíte na malého řídícího robůtka, který aktivujte pavoukové roboty představující bezpečnostní systém lodi. Vyčistěte od robotů chodbu a výtahem sjeďte dolů. V další místnosti jsou i automatické střílny. Dejte si proto pozor a zbavte se jich stejně jako pavouků. Cestu dál přehrazuje můstek. Na konci chodby je výtah, kterým sjeďte na nižší podlaží, přeskákejte mezery v podlaze a spínačem sklopte můstek. Pak se můžete vrátit a pokračovat do dalšího výtahu.

 

Kapitola 33 – Masakr

Postupujte chodbou. Po levici narazíte na odbočku do místnosti plné pavouků, ale též terminálů munice a léčení (celkem 4). Na konci chodby je velká síň, kde se předstaí obří robot.

Boss 3 – Obří robot

– Velký robot je vybaven dvěma noži s nimiž na těsnou vzdálenost působí brutální škody. Naštěstí je zhruba tak rychlý jako vy, takže se mu dá utíkat. V areálu jsou hned tři terminály léčení, ale munice je vcelku málo, takže rozmýšlejte, čím střílet (nejlepší je zbraň stáze).
– Vaši kolegové vám pomohou svými puškami a teoreticky se můžete věnovat pouze utíkání.
– Také zkuste využít velkou žlutou nádobu uprostřed sálu – pokud ji rozstřelíte, vyšlehne z ní plamen a když se vám podaří zasáhnout robota, brutálně ho to poškodí.

Po boji naskočte na výtah, kterým robot přijel.

 

Kapitola 34 – Obranná opatření

Dorazíte do velkého skladiště. Krom mnoha pavouků tu jsou létající drony. Postarejte se o všechny nepřátele.
Tip – Vyskákejte na vršek hromady beden ve středu místnosti. Je tam krystal munice.
Mezi dveřmi do další místnosti leží poslední zbraň.

Oblouková zbraň

– Mocná masivní elektrická zbraň střílející nepřetržitý proud energie, který rychle zlikvuduje slabší nepřátele a poradí si i s těmi silnými.
– Alternaticní střelby vypálí elektrický projektil, který po dopadu zasáhne okolní nepřátelé a způsobí jim značné škody.

V druhém skladišti je situace vážně vinou dvou velkých robotů (nejsou tak silní jako boss). Vylákejte je ven a zlikvidujte je. Poté opatrně zničte střílny ve skladu.
Tip – V rohu skladu jsou bedny. Vylezte po nich a skočte na římsu vedoucí po obvodu skladu. Tak se dostanete k podpěrnému sloupku na němž je terminál munice.
Aktivujte přepravník, který strhne podpěru můstku a můžete vylézt nahoru. Probijte se přes místnosti zase do prvního skladiště (pozor na nové nepřátele) a odtud k výtahu. Vyjeďte nahoru a běžte k velkému přepravníku napříč lodí.

 

Kapitola 35 – Ladění

Narazíte na chodbu krytou smrtícími tryskami. Kámoši zůstanou zde. Vyjeďte výtahem nahoru a všimněte si, že od trosek směřuje potrubí. To však končí v místnosti pod vámi. Vraťte se zpátky dolů a v tmavém koutu pod výtahem si všimněte šachty – vede přímo do místa k potrubí. Zničte generátor odkud potrubí vychází a tím trysky vypnete, takže můžete s kolegy pokračovat. Cestou narazíte na velkého robota a spoustu malých.
Tip – V chodbě tvaru L jsou dvě žluté explozivní nádrže. Rozstřelte je ve vhodný moment a ony smetou vše v chodbě. Jen buďte opatrní, aby nesmetli i vás nebo kámoše.
Probijte se přes další dva velké roboty. Po pravici budete mít sál s plasmovým paprsek nabíjení děla, jenže paprsek je vychýlený. Vraťte do do chodby a běžte na její konec. Je tu místnost se sníženou gravitací, díky čmuž můžete vyskákat po platformách až nahoru. Tady aktivujte výtah pro kolegy a počkejte až vyjedou nahoru. Dveře dál jsou zablokované, ale Chang si umí poradit a odpálí je. Cesta do výtahu je volná.

Sjedete do velkého sálu s plasmovám paprskem, ale nyní jste přímo u jeho ovládání. Spínačem přesměrujte paprsek na své místo. Dle tuvoka zbývá nabít dělo. Pokračujte dveřmi, které paprsek předtím kryl a nastupte na velký výtah.

 

Kapitola 36 – Bojiště

Tip – Na tuto kapitolu Chang vytáhne Scavengerskou pušku. Je to vůbec poprvé, co některý z kolegů použije tuhle zbraň (doposavad používali všichni akorát Phasery, klasické pušky nebo I-MODy). Pokračujte chodbou, ale hned vás přepadnou dva velcí roboti a třetí vyleze z výtahu níže. Zbavte se všech a výtahem sjeďte dolů. V cestě přes most vám překáží vysunuté rudé tyče (nepřibližujte se, neboť vás mohou zranit). Pokračujte tedy za rohem do chodby. Zlikvidujte dalšího velkého robota a naskočte na výtah. V dalším patře na vás ihned vyběhne velký robot a spousta malých.
Tip – Na stěně naproti kabiny výtahu jsou dvě žluté explozivní nádrže. Využijte je abyste rychle zlikvidovali nepřátele).
Pokračujte dál k další výtahové šachtě. Opět na vás vyskočí párek velkých robotů, ale po jejich likvidaci vám nic nebrání v cestě výtahem vzhůru. Nahoře je několik dronů a především ovládací panel rudých tyčí, které vypněte. Skrze kameru uvidíte jak odtamtud přichází nová várka robotů. Sjeďte výtahem zase dolů, ale cesta zpátky klidná nebude, neboť z průchodu přijdou dva velcí roboti. Probijte se přes ně až k můstku, kde byly tyče. Na opačné straně je další velký robot, kterého zničte.
Tip – Skočte pod most. Jsou tu schované dva krystaly munice, což se vzhledem k extrémně tuhému odporu může hodit.
Překonejte most ale dejte pozor na dvojici střílen za ním. V chodbě vás napadne další dvojice velkých robotů. Poté konečně dorazíte k raketě. Spínačem ji naložte na přepravník a výtahem sjeďte dolů. Je tu velmi dlouhá chodba krytá automatickými střílnami. V první části jsou střílny ve výklencích – naházejte jim tam granáty. V druhé části je spousta střílen po pravé straně a těsně u sebe – opět poslouží explozivní zbraně. V třetí části na vás zaútoči i pár pavouků. Čtvrtá část dráhy má zase jen střílny ale vždy proti nim jsou umístěné žluté nádrže – stačí rozstřelit a střílny to smete. Pokračujte k nabíječi kam se raketa dopraví a tlačítkem aktivujte nabíjení. Tuvok z velína odpálí raketu a ta poškodí loď sběračů, ale nezničí ji.


 

Voyager V

Kapitola 37 – Invaze

Voyager je pod útokem sběračů, jak vám vysvětlí operátor teleportu Pelletier. Společně s Changem a Csatlosem ho následujte do zbrojnice, kterou před útočníky kryje Oviedo. Ve zbrojnici je i Jurotová a Doktor – můžete se vyléčit.
Tip – Oviedo používá rovnou alternativní mód pušky, takže můžete nalákat brouky k němu a on je smete.
Csatlos zůstane zde a vy s Changem následujte Pelletiera na opačný konec chodby, kde ho srazí exploze stěny.
Tip – Pelletiera hned napadnou sběrači. Rychle je postřílejte, aby se stihl zvednout a odbelhat za Doktorem. Jinak zemře.
Chang poté nastoupí do výtahu a vy pokračujte sami. Můžete se stavit ještě v šatnách, kde je pár brouků a poté pokračujte dírou na konci chodby. Na křižovatce narazíte na Lairdovou, která se s puškou brání sběračům.
Hrdina – Elizabeth Lairdová je průzkumnice týmu Beta. Je to průměrně schopná střelkyně, kterou ale uvidíte bojovat jen krátce a jen v této kapitole.
Pomozte Lairdové odrazit útočníky, načež se teleportuje pryč. Projděte skrze kajuty a směřujte do skladiště. Tady se pod vámi urve můstek a spadnete mezi brouky.
Tip – Jakmile se můstek začne bordit, postavte se těsně ke dveřím, abyste se nezřítili také. Z výšky máte ideální palebnou pozici a jste zcela v bezpečí.
Do skladu přiběhne Biessman a pomůže vám odrazit masivní útok snad padesáti sběračů.
Tip – Biessman kombinuje hned několik zbraní – klasickou pušku, I-MOD a Scavengerskou pušky u níž používá i granát. Jeho pomoc je tedy dost výrazná.
Pokud jste skončili dole, snažte se maximálně vyhýbat broukům a kličkovat mezi nimi. Po nějaké době Biessman spustí výtah – naskočte na něj a unikněte nepřátelům. Z výšky můžete ty zbylé postřílet (není jich nekonečno). Poté s Biessmanem pokračujte dál. Pokud potřebujete, můžete se vrátit až do zbrojnice na vyléčení. Na konci chodby vstupte do probořené místnosti, kde se přímo u tunelu do sběračské lodi schovává Tuvok s Neelixem. Postřílejte zbylé nepřátele a zachraňte je.

 

Kapitola 38 – Rozhodnutí

Zúčastníte se porady s důstojníky lodi. Torresová zprovoznila pohon lodi a kapitán navrhne zkusit odletět, ale vy jste pro útok na Forge. Podaří se vám přesvědčit všechny ostatní včetně kapitána. Na brífingu Hazard týmu společně s Tuvokem a Janewayovou představíte plán – v lodi sběračů se vrátit na Forge, deaktivovat obranné mechanismy a umožnit zaútočit v raketoplánech. Na akci vezmete Telsii, Chella a Biessmana.


 

Mise 6 – Forge

Kapitola 39 – Vnější podněty

Projděte chodbou a ocitnete se na boku stanice. Po mnoha plošinách a potrubích je třeba se dostat až na opačný konec. Kolegové zaujmou pozice zde a budou vás krýt. Chell má pušku, Telsia také pušku (ovšem během krytí používá alternativní mód) a Biessman má Scavengerskou pušku. Nejprve puškou odsniperujte brouky v dohledu a poté opatrně přelezte po plošinách.
Tip – Zhruba v polovině plošin vede tlustý kabel k boku stanice. Je tu terminál munice, což se může hodit, ale dobře zvažte rizika – stačí chybný krok.
Na druhém konci plošin jsou i automatické střílny, tak pozor na ně. Aktivujte tu panel, čímž z boku stanice vyjedou plošiny po nichž sem dorazí kolegové. Chell otevře cestu dál. Narazíte na zvláštní antigravitační paprsek sloužící jako výtah. Biessman ho rovnou otestuje a vy skočte za ním.

 

Kapitola 40 – Matrix

Narazíte na místnost s prasklou podlahou.
Tip – Dole pod prasklinami je hromada věcí – 4x krystaly munice, léčení a terminál munice. Pokud potřebujete, určitě tam skočte, ale dejte pozor ať nepropadnete mimo stanici. Nahoru se dostanete přes výtah.
Dorazíte do velké řídící místnosti, kde vás napadnou mnohem větší sběrači – Reaveři. Rychle je postřílejte. Spínačem uprostřed vypněte silová pole po stranách a chodbou za nimi vyjděte nahoru. Je tu řada dalších Reaverů včetně střílen. Tudy se dostanete do patra řídící místnosti, kde Chell vypne obranné mechanismy lodi a zároveň dole vypne další silové pole. Sejděte dolů, pokračujte chodbou dál.

 

Kapitola 41 – Nápor

Postupujte chodbami až na křižovatku kudy procházejí předměty ukradené z Voyageru. Všimněte si, že když předmět prochází silovým polem, tak se pole na moment vypne – využijte toho a proběhněte. Vzadu pak spínačem pole vypněte, aby mohli kolegové jít za vámi. Postupujte chodbami dolů a cestou očekávejte velmi tuhý odpor. Přes několik místností a dlouhou chodbu dojdete do sálu s nádržemi uvnitř kterých jsou Reaverové. Zlikvidujte zdejší nepřátele a pokračujte k výtahu – nechte ho snížit, nastupte si a jeďte vzhůru. Dostanete se do patra sálu s nádržemi, ovšem nádrže vyjeli nahoru také.
Tip – Dejte si pozor na nádrže. Pokud je rozstřelíte, Reaveři uvnitř ožijí a napadnou vás. Můžete využít raketomet a nádrže i jejich obyvatele jednorázově zlikvidovat.
Uvnitř sálu je spousta munice i léčení, ale také vás tu napadne obrovské množství nepřátel. Chell půjde uzavřít dveře k výtahu, aby ulevil náporu, tak ho kryjte. Ale ani to moc nepomůže a Reaverů okolo budou desítky. V jednu chvíli se je Biessman pokusí zadržet trvalou palbou, ale nakonec ho trefí a zabijí. Vzápětí dorazí posily z raketoplánů – Chang, Jurotová, ale i Tuvok, Paris a Sedmá. Všichni se zapojí do boje a s palebnou podporou hned sedmi kolegů zvládnete náporu odolat. Tuvok si poté vezme Telsii a Chella a s vámi bude pokračovat Chang a Jurotová. Naskočte na výtah s nádržemi, sjeďte dolů a pokračujte velkými vraty.

 

Kapitola 42 – Vizuální velikost

Narazíte na obří šachtu skrze kterou se doplňují nepřátele v nádržích. Představí se tu nový druh – Avatar, který je vysoký a střílí sonické projektily. Po likvidaci nepřátel k vám telepaticky promluví Vohrsoth, který vládne Forge a plánuje postavit nekonečnou armádu k ovládnutí galaxie. Jurotová spojení přeruší díky svému telepatickému umění. Pokračujte na opačný konec šachty a dále chodbou dolů. Nastupte do výtahu, směr nižší patro. Ve větším sále dejte pozor na Avatary na ochozech nad vámi.
Tip – Využijte antigravitační výtahy v rozích a rychle se dostaňte na ochozy odkud Avataři útočí. budete mít přehled i o situaci dole.
Dalším výtahem se dostanete ke zdánlivě nepřekonatelné propasti. Když ale bude pálit pod sebe, uvidíte silové pole, po němž lze projít. Taste tedy Phaser a střelbou si zviditelněte cestu, abyste mohli propast překročit. Na druhé straně se probijte chodbou a nastupte do výtahu. Dole stačí pokračovat chodbou vpřed.

 

Kapitola 43 – Rozložení

Sestup šachtou pokračuje. V první místnosti sejměte Avatary u panelu a Reavery, kteří skáčou z nižších pater. Na kontrolním panelu aktivujte spínač a nechte vyjet lávku přes propast. Projděte přes ní a z výšky zničte nepřátele pod vámi. Poté výtahem sjeďte dolů a na konci chodby berte další výtah směrem dolů. V nižším poschodí je pár místností s mnoha nádržemi, ale nepřátelé v nich nejsou, takže nemusíte dávat pozor kam pálíte. Dalším výtahem sjeďte dolů. Toto patro tvoří jedinou místnost, takže můžete rovnou do výtahu a opět dolů. I následující patro je jen jedna místnost, tedy opět do výtahu a známým směrem dál. Konečně dorazíte na poschodí, keré je trošku větší. Je tu vršek obří koule chráněné silovým polem. Dalším výtahem opět dolů a dostanete se přímo ke kouli, které je obřím generátorem. Do koule směřují čtyři paprsky – zničte desky odkud vycházejí a tím generátor vypnete. Pole, které Forge vytvářelo a které drželo ostatní lodě zmizí. Postupujte do další místnosti, kde potkáte Telsii a Chakoteye. Promluví k vám Vohrsoth s tím, že hodlá vypustit semeno, které stvoří novou Forge a vy se rozhodnete navzdory rozkazu jít za ním. Odteď jste na to sami. Nastupte do výtahu a pokračujte chodbou. Postupujte velmi opatrně, neboť tu není nikdo, kdo by vám pomohl. Dojdete do místnosti s obřím terminálem, který vám doplní munici na 999. Poté nastupte do výtahu v rohu.

 

Kapitola 44 – Velitelské rozhodnutí

Dorazíte do srdce Forge, kde je nejen semeno, ale i Vohrsoth. Začne na vás posílat skupiny potvor. Všude okolo arény jsou terminály zdraví a munice.
Tip – Pro léčení využívejte především dva terminály, které jsou nejblíže Vorhsotha. Později se totiž zakryjí silovým polem.
Pobijte desítky nepřátel. Dorazí Etheriané a zničí semeno. Vohrsoth se hrozivě naštve a půjde na vás osobně.

Boss 4 – Vohrsoth

– Závěrečný boj je samozřejmě velice náročný. Vohrsoth je obří, brouka připomínající bestie, která vydrží spousty ran a uděluje vražedné poškození. Navíc během boje se aréna zmenší, neboť silové pole zakryje dva terminály léčení.
– Vorhsoth disponuje třemi rozdílnými útoky. Při prvním se zvedne a začne proudit žlutou energii, která vám bude vybuchovat pod nohama – klíčem je se neustále pohybovat a to klidně i pomalu. Druhý útok je vystřelení salvy raket. Tady je dobré nestát moc blízko stěny, jelikož pak vás zraní exploze. Třetí útok je nejhorší a jde o vypuštění několika energetických střel. Při tomto útoku je dobré se rychle schovat za sloupy. Je třeba zkrátka neustále sledovat Vohrsotha a reagovat na jeho útoky. Nejlepší proti němu je Oblouková zbraň, kde postačí primární mód střelby.

Když Vohrsoth padne, teleportujete se na Voyager a ten rozstřílí Forge na kusy.

 

Kapitola 45 – Epilog

S Telsií se sejdete v jídelně, kde si popovídáte o mrtvých. Brzy dorazí další členové Hazard týmu a důstojnící – Janewayová, Chakotay, Tuvok a Sedmá. Povýší vás na poručíka.