Další rok a další Tomb Raider. Zatímco první díl s námětem točícím se okolo vládců Atlantidy, i druhý díl zabývající se Čínou a drakem, lze považovat za pilíře, které tak nějak utvářely nový herní fenomén, třetí díl se zjevil v době, kdy už byl Tomb Raider hotový pojem. Jedná se však o další nášup klasické Tomb Raiderovské akce. Už se sice píše rok 1998 ale podstata všeho je stále a stále stejná – opět krychlová síť v níž je vyřezaný herní svět, opět Lara s mnoha bouchačkami a opět dobrodružství plné hledání cesty, vyhýbání se překážkám, tlačení bloků, střílení a dalších radovánek.
Ale i když je třetí díl založený na stejných principech, opět si udržuje svou laťku kvality. Zatímco drtivá většina TR2 se odehrávala jen v Itálii a Číně (byť na mnoha různých pestrých místech), ve třetím díle se lze těšit na mnohem pestřejší světové destinace. Tentokrát přijde na řadu Indie, Pacifické ostrovy, Nevadská poušť v USA, Londýn a dokonce Antarktida. Hra ještě navýšila svoji délku a zatímco v TR2 bylo levelů 18, tady jich je dokonce 20 a jsou ještě větší, ještě spletitější a ještě těžší. Třetí Tomb Raider je opravdu velice obtížným titulem.
Zlepšilo se vyprávění příběhu, přestože jeho hlavní kostra, jakoby kopírovala první díl. Máme tu však spoustu postav a mnohem více dialogů než v předchozích dílech. Děj už není vyprávěn jen mezi jednotlivými misemi, ale většinou na nějakou tu dialogovou pasáž dojde na konci každého levelu. Bodem k dobru je mnohem lepší sonda do duše Lary, neboť se začíná rozkrývat její osobnost ctižádostivé a naprosto nelítostné dobrodružky, která ze své cesty neuhne ani za nic.
Hra umožňuje vybrat si posloupnost tří z celkem pěti misí. Ovšem pokud budete mít smůlu, můžete si špatným výběrem pořadí dost zkomplikovat situaci. Obecně se doporučuje začít Nevadou, neboť tam Lara ztratí zbraně, takže budete mít dostatek času je opět vyhledat. Londýn by měl být podle mnohých na druhém místě, neboť je sice velice komplikovaný a plný hledání správné cesty, avšak není těžký po stránce soubojů. Pacifik by měl být prý poslední, neboť je velice náročný a může představovat obrovskou překážku pokud nemáte v malíku všechny Lařiny pohyby a přesně neznáte rozsah jejich schopnosti. Vzhledem k velké nevyváženosti těchto tří misí se skoro zdá, že původně tvůrci neplánovali, aby je bylo možné hrát v libovolném pořadí. Ale hra se dá samozřejmě dohrát ať už zvolíte jakékoli pořadí kapitol.
Samozřejmě se najde i pár změn a novinek. Když pomineme řádku grafických vylepšení (lepší efekty střelby, počasí, lepší světla atd), máme tu výraznou novinku v podobě rozšíření pohybů Lary. Lara už dokáže sprintovat, plazit se a ručkovat po stropě (pokud je možné se zachytit), což znamená více kláves na její ovládání a nové typy překážek. Výsledek je zřejmý – akrobacie a hledání cesty je ještě náročnější než kdy dříve. Opět nechybí řádka ovladatelných vozidel, včetně čtyřkolky, člunu a dokonce kajaku.
Jestliže jsem u TR1 říkal, že nejde o casual záležitost, tak u TR3 musím konstatovat, že jde o ryzí hardcore hru, jejíž zdolání bude velice drsné i pro zkušené hráče. Připravte se na stovky úmrtí a loadingů, desítky hodin hraní a zdlouhavé rozplétání jednotlivých levelů. Situací, kdy pracně překonáte sérii překážek, jen abyste zjistili, že musíte zpátky, protože vám chybí nějaký předmět nebo jste přehlédli spínač, je ve hře fůra, stejně jako soubojů při nichž stačí jediná chybička a končíte.
Hodnocení – 70%
Délka – cca 19h
Návod
– Modré krystaly jsou pozůstatky po systému ukládání v konzolových verzích. Tam je možné ukládat hru jen s použitím krystalu. V původní PC verzi krystaly sloužily jako automatická lékárna, nicméně v remasteru tomu tak není a pouze se zanášejí do statistik.
– Po dokončení první mise (Indie) je možné zvolit si v jakém pořadí budete překonávat následující 3 mise. Níže uvedené pořadí je takové, které nabízí sama hra (tedy vždy první nabídnutá lokalita).
Domov
Třetí návštěva sídla je ještě komplexnější než ta minulá. Sídlo nabízí propracovaný výcvik všeho možného. Základem je Larou komentovaný nácvik pohybu v tělocvičně, kde se představí i nové prvky akrobacie – běh, plazení se a ručkování po stropě. Výcvik pak může pokračovat venku, neboť za zámkem je opět překážková dráha (oproti TR2 upravená), kterou lze překonávat na čas, přičemž součástí dráhy je nově i lehký nácvik střelby.
Tip – Sídlo nabízí i další druhy tréninku. Pokud na půdě posunete bednu, můžete se přes tajnou chodbu v pokoji s krbem dostat do druhé části půdy, kde je páka, jež dočasně otevře dveře pod schodištěm. Stihnout tam včas doběhnout je těžké ale uvnitř najdete Lařin podvodní apartmán a v akváriu klíč. Klíčem lze odemknout zahradu (v TR2 tam bylo bludiště). Nově tu má Lara výcvikovou dráhu pro jízdu čtyřkolkou, kterou lze opět projíždět na čas.
Tip – Dále lze pomocí spínače za bazénem otevřít v přízemí sídla trofejní sál. Lara tu má artefakty z minulých dobrodružství – amulet Scionu z TR1 a dýku Xianu z TR2.
Otevřením brány a opuštěním pozemku se výcvik ukončí.
Kapitola 1 – Indie
1. Džungle
První kapitola začíná pěkně drsné. Už na samém začátku narazíte na smrtící pasti a nebude nouze ani o nepřátele, v čele s tygry (z TR2). Předmětů je vcelku hodně, takže obtížnost bojů je nízká.
Tip – Už v tomto levelu můžete sehnat munici do všech typů zbraní ve hře. Samotné zbraně ale seženete až mnohem později.
Nepřátelé – 19
Předměty – 33
Krystaly – 6
Tajná místa – 6
Čas – cca 26:00
Secrety
1) Hned na počátku seskočte mírně doprava na rovné plošinky a opatrně skočte pod kořen stromu (rohová plocha na okraji kmene). Je tu brokovnice a 1x munice uzi.
2) Během počátečního sjezdu skočte do levé části cesty a dále přeskočte větev až do koruny stromu. Je tu 1x munice bročky a drahokam.
3) Po dokončení počátečního skluzu běžte doleva do areálu s bahnem, kde je za zdí 1x munice granátometu a ve výklencích ještě 1x munice bročky a 1x světlice.
4) V areálu vedle stavby s padlým kmenem, přesněji na skalách za cestou s bodci, je jeskyně, kde je páčka a balvan, před kterým budete utíkat. Na místě, kde balvan visel najdete úzký tunel s 1x municí harpuny a 1x raketou!
5) Až budete procházet po padlém kmeni (stavba s kmenem viz výše), všimněte si, že na jeho konci je dutina. Uvnitř jsou 1x světlice a 1x munice MP5.
6) V lesním areálu, kde se zpoza stromů vyvalí koule, skočte právě do míst odkud vyjížděly. Je tu díra v zemi pod kterou jsou bodce ale též tunel s drahokamem a 1x světlicemi.
Opice (8 HP)
– Opice jsou malé a zpravidla mírumilovné. Některé vás ale mohou napadat a též pokud zaútočíte na mírumilovnou opičku, bude se bránit.
– Opice dokáži sebrat ze země malé lékárny a jiné drobné předměty a nosit je. Vypadnou z nich když je zabijete.
Tygr (24 HP)
– Tygr se vrací z TR2, ovšem v tomto díle má o 4 HP více, tedy celkem 24 HP. Přesto by neměl být těžkým protivníkem. Jsou rychlé, středně odolné a zpočátku nebezpečné.
2. Ruiny chrámu
Hlavně do interiérů zasazený dlouhý level s řadou nových nepřátel a spoustou smrtících pastí. Už v tomto levelu TR3 dokazuje, že je komplikovanější než předchozí díl.
Tip – Některé pasti a nepřátelé způsobují otravu. Jako otrávená bude Lara pomalu ale neustále ztrácet HP a to až do použití jakékoli lékárničky.
Nepřátelé – 30
Předměty – 43
Krystaly – 8
Tajná místa – 4
Čas – cca 41:00
Secrety
1) V sále se sochou je v díře pod zemí páka, která otevírá jedno křídlo chrámu. Hned vedle páky je stěna, kterou lze odsunout. Uvnitř je místnost s 2x malou lékárnou, 1x světlicemi a 1x munici bročky, jenže opatrně – jsou tu jedovaté šipky a na lékárnu v prohlubni se svalí koule, takže ji musíte sebrat a rychle vylézt ven.
2) Po překonání dlouhé chodby s drtiči s bodci dorazíte do místnosti s mříží uprostřed. Uvolněný kvádr ze sloupu u zdi posuňte a skočte na vršek středového sloupu. U stropu je díra s žebříkem, kterým vylezte nahoru. Je tu 1x munice bročky, 1x munice MP5 a také páčka, která je nezbytná pro zisk následující tajné oblasti…
3) O místnost dál je pod vodou trojice pák. Jedna z nich otevře mřížku na opačné straně ale jen pokud jste aktivovali páku v minulém secretu. Uvnitř je velká lékárna, 1x světlice a 1x munice granátometu.
4) V druhém křídle chrámu budete procházet chodbou, kde je propast s bodci. Slezte opatrně dolů a prolezte dírou u bodců. Doplazíte se do místnosti s kobrou, drahokamem, 1x municí Desert Eagle a 1x municí uzi.
Hadi – Kobra / Chřestýš (8 HP)
– Záludný protivník číhající nejčastěji ve vysoké trávě. Nemůže se hýbat, ale jeho kousnutí způsobuje otravu. Pokud už trpíte otravou, je dobré se ujistit, že v okolí další hadi nejsou a až pak se léčit.
– V Nevadské epizodě se vyskytují Chřestýši. Jsou stejní jako Kobry, jen s hnědým zbarvením.
Socha Shivy (100 HP)
– Velmi smrtící nepřítel zobrazující boha Shivu s šesti pažemi. V rukách svírá scimitary a zblízka dovede být velmi nebezpečný. Socha snese hodně ran a navíc se dokáže krýt meči, takže je třeba střílet v momentě, kdy se napřahuje k úderu.
3. Řeka Ganga
Návrat do exteriérů s sebou přináší i čtyřkolku jako ovladatelné vozítko. Úroveň je významná tím, že zhruba v polovině se cesta větví a můžete si vybrat kudy se vydáte. Ačkoli je možné prozkoumat obě cesty, je to poměrně náročné, neboť začít musíte levou a po jejím projití je nutné velmi náročným skokem dosáhnout na konec pravé cesty a po ní se pak vracet zpět.
Nepřátelé – 37
Předměty – 32
Krystaly – 7
Tajná místa – 5
Čas – cca 29:00
Secrety
1) Hned v úvodní oblasti je vpravo na svahu nad řekou žebřík po kterém přelezte do jeskyně. Přeskákejte po skalách až do malé svatyně. V ní jsou šikminy po nichž přeskákejte nahoru, kde je drahokam, velká lékárna a 1x munice bročky.
2) V první jeskyni, kterou budete na čtyřkolce projíždět (skoro na počátku) je propast do které lze slézt po žebříku. Dole je velká lékárna, 1x světlice a 1x munice bročky.
3) Na křižovatce (krátce po otevření dveří tlačítkem) berte levou cestu. Až vyskočíte na kamenný most nad propasti, slezte ze čtyřkolky a skočte do otvoru u skal vpravo. V malé jeskyňce je drahokam, 1x munice uzi a 1x munice harpuny.
4) Opět na levé cestě v místě, kde je strmá propast s kovovou překlápěcí deskou (jen kousek před místem, kde se obě cesty scházejí) si všimněte výstupků na skále vedoucí okolo oblasti. Přeskákejte po nich až do malé jeskyně v níž je malá lékárna a 1x munice Desert Eagle.
5) V místě kde se obě cesty spojují je vodopád a velká vodní plocha. Nad ní je opět série skalních výstupků po nichž lze přeskákat a přeručkovat až do malé jeskyně s drahokamem, 1x municí bročky a 1x municí harpuny.
Sup (18 HP)
– Sup je přibližně stejně nebezpečný pták jako byla vrána a orel v TR2 (o trochu odolnější než vrána ale slabší než orel). Díky jeho tmavému zbarvení může být těžké ho včas odhalit. Naštěstí nevydrží moc.
4. Jeskyně Kálí
Malý ale zato velmi spletitý level, jehož podstatná část se odehrává v jeskynním bludišti. Na závěr se představí první boss.
V úrovni lze získat granátomet. Ten je přímo na očích v aréně s bossem. Prakticky ho nejde minout.
Nepřátelé – 15
Předměty – 10
Krystaly – 2
Tajná místa – 0
Čas – cca 10:00
Boss 1 – Tony (100 HP)
– Tony je hledač pokladů omámený jedním ze čtyř meteoritických kamenů, konkrétně kamenem Infada. Díky němu dokáže Tony levitovat a ovládat živel ohně. V praxi to znamená, že Tony promění vodu v aréně na lávu a může vás jediným zásahem svých ohnivých projektilů podpálit. Pak jste v podstatě předem mrtví, protože není možné se uhasit.
– V boji se snažte využívat skoky do stran. Je to dobrá metoda, jak mířit na Tonyho a zároveň uhýbat jeho střelám. Vhodnou zbraní je samozřejmě granátomet ale musíte ho rychle sebrat a být u Tonyho blízko, aby ho granát trefil.
Kapitola 2 – Indonésie, Jihopacifické ostrovy
5. Pobřežní vesnice
Pacifická mise připomíná dovolenou na pláži, ale jen zpočátku. Mise je plná záludných pastí, velmi komplikovaných akrobatických překážek i nepřehledného terénu. Pochopitelně dojde i na hodně vody a džungle, a to už v této úvodní kapitole.
V úrovni se nachází harpuna.
Podobně jako 3. Řeka Ganga má i tento level dvě cesty. Do vesnice se lze dostat buď přes útesy anebo kratší cestou přes pašeráckou jeskyni. Pakliže chcete získat všechny tajné oblasti, volte nejprve jeskyni a z ní pak přejdete na útesy.
Nepřátelé – 26
Předměty – 29
Krystaly – 5
Tajná místa – 4
Čas – cca 34:00
Secrety
1) Hned na počátku vylezte na skálu uprostřed vody a z ní přeskákejte po stupínkách u útesu až k místu, kde je 1x munice MP5.
2) Vydejte se cestou skrze chatrč a jeskyni (klíč je pod vodou v počáteční oblasti) a až dorazíte na visutý můstek do chrámu, skočte z něj na útesy vpravo. Na konci je 1x munice granátometu.
3) Vydejte se cestou skrze džungli (stačí seskočit z mostu). Na větvi stromu, kde je červený hadí drahokam je ve skále výklenek a v něm 1x munice Desert Eagle.
4) V druhé části vesnice (po překonání jámy s bodci) se vydejte vpravo – narazíte na zastrčenou jeskyni s 1x munici bročky a 1x munici MP5.
Domorodec – S palicí / S foukačkou (28 HP)
– Hladový kanibal je nebezpečný obyvatel ostrovů. Vystupuje ve dvou variantách. Ta první útočí zblízka svojí ozubenou sekerou. Není těžké ho složit třeba brokovnicí.
– Druhá verze je nebezpečnější, neboť foukačkou střílí otrávené šipky. Je třeba mít se před ním na pozoru.
Krokodýl (42 HP)
– Krokodýl se vrací z TR1 ale tento má o rovných 22 HP víc! Jeho likvidace vyžaduje spoustu harpun, takže je lepší krokodýly likvidovat ze souše.
6. Místo havárie
Drsný level plný nepřátel z řad dinosaurů. Už z TR1 se vrací Velociraptoři, dojde na dalšího T-Rexe a nebude chybět ani nový druh. Ke konci levelu se Lara zmocní dokonce statického granátometu s kterým budete ničit obrovskou hordu třiceti Raptorů.
Tip – Nezapomeňte na počátku levelu využít předmět mapy od zraněného vojáka. Ukazuje bezpečné ostrůvky na bažině.
Nepřátelé – 62 (z toho 4 vojáci)
Předměty – 26
Krystaly – 4
Tajná místa – 3
Čas – cca 33:00
Secrety
1) Až na počátku budete skákat přes bažinu, doskákejte až do rohu oblasti, kde je ve skále díra s 2x municí MP5.
2) V zalesněném areálu (nad hnízdem s T-Rexem) vyskočte na tlustou větev ve stromě (je na ní lékárna) a odtud skočte na větev poblíž, kde jsou 1x světlice.
3) Až budete v dalším zalesněném areálu lézt po větvích směrem k visícímu raptorovi, skočte na nejvyšší větev poblíž budovy. Je na ní 1x munice MP5.
MP5
– Samopal MP5 je ekvivalentem M16 z minulého dílu. Je ale o trochu účinnější. Tak jako u M16 i tady trvá než je samopal připraven ke střelbě.
– Je zvláštní, že se autoři rozhodli pro vizuálně jinou zbraň, když její vlastnosti jsou téměř totožné s M16.
– Poškození 4
Raptor (90 HP)
– Raptoři se vrací na scénu z TR1, jenomže jsou mnohonásobně odolnější (mají o ohromných 70 HP víc). Raptoři navíc obvykle útočí v párech. Silná zbraň jako MP5 nebo granátomet je při boji s nimi zásadní.
Voják (30 HP)
– Vojáci z havarovaného letadla jsou vybavení samopaly MP5, kterými dokážou působit vcelku vysoké poškození. Bojují proti dinosaurům v okolí.
– Vojáci jsou přátelští a bojují na vaší straně. Pustí se do vás jen když je napadnete. Z jejich těl však zůstává munice MP5.
Compsognathus (10 HP)
– Malý zelený dinosaurus Compy představuje zhruba takové problémy, co přerostlá krysa. Je slabý a dá se snadno zabít pár ranami. Zásadně ale útočí ve velkých skupinách a tehdy dokážou potrápit.
Boss 2 – T-Rex (800 HP)
– T-Rex nechybí ani třetím díle tentokrát je to jiné. Tyranosauři matka má neskutečných 800 HP (o 700 HP víc než T-Rexové z minulých dílů), takže souboj s ní je dlouhý, vyčerpávající a zatraceně nebezpečný.
7. Soutěska Madubu
Velmi náročný level s novým ovladatelným vozítkem – kajakem. Veslování v kajaku je však velmi náročné a hodně těžko se určuje správný směr plavby.
Tip – Hnědá natažená lana, která přetnete kajakem aktivují pasti (bodce, padající strop), takže se jim vyhýbejte. Naopak přetnutí zelených lan vám pomůže – lano před jeskyní deaktivuje čepele a lano ve velké jeskyni s peřejemi zpřístupní na skále krystal.
Nepřátelé – 16
Předměty – 12
Krystaly – 9
Tajná místa – 3
Čas – cca 38:00
Secrety
1) Na počátku se vydejte cestou skrze jeskyni vlevo. Až otevřete bránu na útes vedle vodopádu, skočte na plošinu v jeskyni přímo uvnitř proudu vody. Dole je 1x munice MP5 a cesta dál vedoucí vnitřkem jeskyně, kde u ohnivé pasti sloupu je krystal.
2) V oblasti, kde polezete po skalách (stále levá cesta jeskyní) uvidíte za rohem chatrč na útesu. Přeskákejte po římsách až k chatrči a uvnitř najdete velkou lékárnu a 1x raketu.
3) Když s kajakem vplujete do velké jeskyně se špuntem, vydejte se do slepé jeskyně (kousek nad vodopádem). Na jejím konci za vodopádem je drahokam.
Raketomet
– Raketomet je velice silný a na rozdíl od granátometu letí jeho projektily po přímce, takže se hodí i na vzdálenější cíle. Bohužel samotná raketa letí pomalu a připravit raketomet k palbě také chvíli trvá, takže na rychle se pohybující cíle je nevhodný.
– Poškození 30
Ora (36 HP)
– Malý zelený varan, který sice nevydrží moc ale plive jed. Je snadné ho přehlédnout a rázem skončíte s otravou. To činí z varana dosti nebezpečného protivníka.
8. Punův chrám
Malá, ale velice náročná úroveň v chrámu plném komplikovaných pastí. Opět narazíte na několik domorodců a hlavně na jejich velkého šéfa.
Nepřátelé – cca 9
Předměty – 11
Krystaly – 2
Tajná místa – 1
Čas – cca 8:00
Secrety
1) Až se po překonání pastí vrátíte do počáteční oblasti, vydejte se znovu nahoru po schodišti. V místnosti s dvojitým schodištěm skočte proti zdi a zachyťte se za ornamenty po kterých lze přeručkovat do díry v koutě. Uvnitř je velká lékárna, 1x světlice a 2x munice Desert Eagle a samotná Desert Eagle!
Desert Eagle
– Legendární pistole, která je těžká, masivní ale také extrémně silná. Je to taková královna pistolí, alespoň co se impozantnosti týče.
– V TR3 Desert Eagle zdánlivě nahrazuje magnum/automatic pistole, ale ve skutečnosti se od nich velmi liší. Desert Eagle střílí pomaleji, ovšem její síla se vyrovná síle brokovnice. Výhodou je ohromná přesnost a značný dostřel.
– Poškození 21
Boss 3 – Puna (200 HP)
– Puna je pradávná domorodá bytost, která díky meteoritickému artefaktu dokáže šlehat blesky. Jediný zásah, rovná se Lařina smrt. Puna vždy vypálí čtyři blesky, načež zeleným bleskem vyvolá Oru. Pak se situace opakuje. Aby toho nebylo málo, Puna je zranitelný jen když střílí blesky, jinak je chráněn štítem.
– V aréně sice jsou dvě malé lékárny ale ty vám v boji nepomohou. Taste ideálně Desert Eagle a vyhýbejte se bleskům díky skokům do stran, přičemž Punu střílejte. Když se objeví Ora, rychle ho zničte a dál se věnujte Punovi. Potřebuje asi 10 střel z Desert Eagle, což je dost a vy si nemůžete dovolit udělat jedinou chybičku.
Kapitola 3 – USA, Nevada
9. Nevadská poušť
Přesun do Nevadské pouště znamená především časté výskyty hadů a plno náročných skoků. V této úrovni lze získat uzi a zkompletovat tak výbavu, ačkoli jen na krátký čas…
V závěru úrovně si opět otestujete čtyřkolku, tentokrát v pouštní variantě. Bohužel si ji užijete jen na pár desítek metrů.
Nepřátelé – 29
Předměty – 28
Krystaly – 3
Tajná místa 3
Čas – cca 28:00
Secrety
1) V první jeskyni budete skákat přes díry pod nimiž je ostnatý drát. Na jednom místě ale chybí a tudy můžete skočit dolů. Krom třech hadů tu najdete drahokam, malou lékárnu a 1x světlice.
2) V druhé větší oblasti s řekou budete skákat přes mnoho skalních výstupků. Z jednoho z nich (na konci kaňonu) se lze spustit na spodní římsu, kde je díra ve skále a 1x munice Desert Eagle a 1x munice MP5.
3) V oblasti s velkým kolem je v koutě skála. Podplazte se pod ní a v rohu najdete otvor s hadem a Uzi.
Dělník (15 HP)
– Vousatec se Ztracenou duší (Lost Soul z Dooma) na bundě. Laru napadne pěstmi, pokud ji zmerčí. Není nebezpečný a po pár ranách padne. Chce to si ho jen zavčasu všimnout.
10. Přísně střežený komplex
Na konci minulé kapitoly se Lara vysekala na čtyřkolce a skončila ve střežené věznici bez svých věcí. Vše je třeba hledat znovu a navíc využívat pomoc ostatních vězňů pro likvidaci stráží. Komplex je velmi dlouhý level, který navíc vyžaduje opatrný postup a hledání spousty různých klíčů a karet.
Tip – Lara po zajetí přišla o zbraně, munici i lékárny, takže si musíte úplně celou výbavu znovu obstarat. Až dosáhnete zbrojnice, získáte nazpátek asi 70% své původní munice a lékáren.
Tip – Značnou část MP stráží a vězňů potkáte v první polovině levelu kam se ale po získání zbraní nelze vrátit. Celkový počet nepřátel je tedy vyšší.
Nepřátelé – 16 (z toho 1 vězeň)
Předměty – 34
Krystaly – 3
Tajná místa – 2
Čas – cca 43:00
Secrety
1) Na počátku budete opouštět vězeňský blok skrze šachtu ve zdi. Nacházejí se tu dvě bedny, které odtlačte tak, abyste se dostali za tu druhou – je za ní malá lékárna.
2) Až konečně získáte bouchačky, vraťte se až do chodby, kde jste v šachtě našli druhý žlutý bezpečnostní klíč. Zbavte se zdejšího strážného a jeho kartou odemkněte dveře v chodbě – je v nich granátomet.
MP Vojenská policie – S obuškem / s pistolí (25 / 28 HP)
– Strážníci věznice jsou vybaveni různými zbraněmi a představují tak bohatou skupinu lidských nepřátel. Základní strážci mají jen obušky a vydrží jen 25 HP.
– Pokročilejší MP nosí pistole a mají o 3 HP víc. Zvýšení zdraví je minimální ale to, že vám mohou ublížit na dálku je činí nebezpečnými, především když ještě nemáte zpátky vlastní zbraně.
Žoldák (45 HP)
– Žoldáci nosí automatické zbraně a jsou celkem odolní. Navíc když umírají, vždy vypálí dvě poslední kulky než se zhroutí na zem.
Vězeň (20 / 200 HP)
– Ostatní vězni drženi na základně. Nemají zbraně ale dokáži své protivníky mlátit pěstmi.
– Vězni jsou přátelští a bojují na vaší straně. Pustí se do vás jen když je napadnete.
Stropní kulomet (100 HP)
– Dvojité kulomety u stropu, které zpravidla aktivuje přerušení zeleného laseru (nebo když je napadnete). Kulomet je hodně odolný a velmi silný, takže když je to možné, může být lepší se jim vyhýbat.
Pes – Německý ovčák / Zubožený pes / Husky (16 HP)
– Pes se jako nepřítel objevil už v TR2. Tehdy šlo o dobrmana. Ve třetím díle se vyskytuje hned několik druhů psů, jsou o 6 HP odolnější a všichni mají jinak nachlup stejné vlastnosti.
– Německý ovčák vás čeká v kapitole Nevady.
– V Londýnské misi se vyskytuje jiný pes nerozpoznatelné rasy, který vypadá dost zuboženě.
– V misi na Antarktidě se zase vyskytuje Husky.
11. Oblast 51
Jedno z nejstřeženějších míst světa versus Lara. Je vůbec zvláštní, že hra se nebojí likvidovat Amíky jak na běžícím pásu, přičemž jediný důvod je ten, že Lara chce najít co hledá bez ohledu na to kolik životů to bude stát.
Úroveň je legendární celou řadou věcí, včetně mrtvol mimozemšťanů, kosatek a dokonce je zde UFO, v němž Lara najde další meteoritický kámen (tentokrát bez bosse).
Tip – MP stráže na mnoha místech raději poběží ke skenerům, který aktivují bezpečnostní opatření. To může způsobit uzavření zbrojnic a znepřístupnění některých předmětů nebo nové nepřátele.
Nepřátelé – 40 (z toho 2 vězni)
Předměty – 36
Krystaly – 4
Tajná místa – 3
Čas – cca 31:00
Secrety
1) V první venkovní oblasti je chlápek s automatem. Zabijte ho dříve než aktivuje panel poblíž, jinak se secret uzavře. Pak slezte dolů, kde bude v rohu malá otevřená šachta s drahokamem.
Tip – Když chlápek aktivuje panel, krom uzavření secretu to přivolá dva psy. Zabít všechny nepřátele a zároveň získat všechny secrety ale možné je, pouze musíte chlápka nechat naživu a seskočit dolů pro krystal aniž by vás zahlédl.
2) V místnosti s jeřábem a raketami zničte mříž ventilační šachty na okraji. Je za ní šachta vedoucí k drahokamu.
3) Až otevřete vrata do UFO, vylezte po žebříku na vršek šachty v níž se nachází a přeskákejte po nosnících až k nově otevřeným dveřím (nedaleko můstku). Uvnitř překonejte laserové pasti a v bazénku s kosatkami najdete drahokam.
Kapitola 4 – Velká Británie, Londýn
12. Přístaviště na Temži
Celá Londýnská mise je děs a běs. Komplikovanost levelů je extrémní a jejich průchod je silně nelineární. Už první level na střechách je velmi komplikovaný. Hledání správné cesty je obtížné, neboť je třeba zvažovat i vertikální rovinu.
Nepřátelé – 26
Předměty – 32
Krystaly – 8
Tajná místa – 5
Čas – cca 37:00
Secrety
1) Hned na počátku přeskočte šikmou střechu vpravo. Dopadnete na malý dvorek (je tu drahokam a munice bročky ale to ještě není secret). Pokračujte přes střechy na jeřáb a z něj dolů. Pod koncem ramene jeřábu je smrtící ostnatý drát ale za ním je šachta, kam vlezte. Najdete tu dvojici krys a hlavně malou lékárnu a 1x raketu.
2) Pod první sklápěcí deskou (v místě, kde končí lanovka) je pod vámi můstek a po stranách stěny (textury oken) jsou okénka. Tím vlevo budete muset projít, ale pokud přeručkujete i do těch vpravo, najdete v tom zadním 1x munici bročky (v prvním okénku je munice bročky taky ale to ještě není secret).
3) Až budete na vršku střechy skákat do komína v němž jste vypnuli oheň, skočte nejprve na okraj střechy. Ze strachy střechy je žebřík a dole na balkonu 1x raketa.
4) Na střeše katedrály (v závěru levelu) odtlačte spodek sloupu uprostřed tak, abyste mohli vyskočit na střechu v chodbách. V jednom koutu mezi stříškou a oknem je klíč katedrály. Je to vůbec poprvé, co tajná oblast obsahuje úkolový předmět.
Tip – S klíčem vlastně nejde nic odemknout, nemá žádné využití. Secret vám poslouží jen pokud chcete zpřístupnit bonusový level.
5) Opět na vršku katedrály obejděte věž a v rohu si všimněte plošin pod vámi. Seskákejte po nich a v malém výklenku najdete velkou lékárnu.
Běžná krysa (4 HP)
– Krysa, kterých bylo v Benátkách v TR2 plno se vrací i tentokrát a je to snad jediný nepřítel, který se od minulého dílu nijak nezměnil. Jen slabá a otravná překážka na cestě.
Vrána (8 HP)
– I vrány se vrací z TR2, nakonec Londýn je jich prý plný. Má ale mnohem méně HP (zhruba polovinu co v TR2), takže vyřídit ji bude hračka.
Konstábl (28 HP)
– Běžný Londýnský strážník, který ale přítomnost Lary na nepovolených místech respektovat nebude a tak není jiná možnost než ho zabít. Využívá jen pistoli a není moc silný.
– Podobně jako žoldáci, i konstábl ještě vypálí když umírá. Teprve pak se zhroutí na zem.
13. Aldwych
Slavná Londýnská ulice a neméně slavná uzavřená stanice metra pod ní. Komplikovanost úrovně je extrémní. Plno tunelů, šachet, spínačů, dveří… jedná se o jeden z nejkomplikovanějších levelů celé hry.
Nepřátelé – 29
Předměty – 50
Krystaly – 9
Tajná místa – 5
Čas – cca 40:00
Secrety
1) Až budete propadávat vertikální šachtou se snižujícím se ventilátorem, všimněte si plošinky v dolní části šachty. Musíte sem opatrně seskočit už během propadávání, takže máte jen jeden pokus. Chce to hojně využít ručkování a dostat se na plošiny nad cílovou plošinkou a pak už se jen spouštět níž a níž. Na cílové plošince vás čeká drahokam a 1x munice MP5.
2) Na nástupišti, které je plné bahna (to vlevo) je vzadu šachta – rozstřelte ji a uvnitř najdete 1x munici bročky.
3) Ve zdobeném zednářském sále je jeden závěs stažený až na zem – proskočte za něj a seberte hvězdu. Až budete ve stanici, kterou je třeba odemknout lístkem, otevřete pomocí hvězdy dveře do malé kanceláře za okny. Uvnitř je zatracený a hlavně ventilační šachta na jejímž konci je drahokam.
4) Až pomocí zednářského kladívka odemknete zapečetěné dveře, najdete za dveřmi tlačítko otevírající poklop do vagonu. Nad tlačítkem je šachta s 1x raketou.
5) Ke konci (po transportu) uvidíte z jedné díry ve zdi utíkat chlápka. Nezabíjejte ho a běžte za ním až ke dveřím z nichž vyjde druhý chlápek (jinak by z dveří nevyšel). Nyní oba zabijte a za dveřmi (je tam i jedna raketa) aktivujte tlačítka. První znovuotevře poklop vagonu, druhé otevřelo dveře v oblasti stanice. Nyní vlakem přejeďte zpátky a směřujte až na stanici nad skladištěm (dírou z nástupiště dolů na koleje, do skladu a nahoru přes poklop). Tady se otevřely dveře a v nich najdete velkou lékárnu, 1x munici MP5, 1x munice Desert Eagle a hlavně raketomet! V místnosti (a při jejím odchodu) vás také napadnou dva zatracení.
Zatracený – S pálkou / s pochodní (20 HP)
– Zdánlivě obyčejný pobuda, který pobývá se svými kumpány v metru. První verze nosí jen pálky jimiž působí malé poškození.
– Druhá varianta nosí zapálené pochodně, kterými vás mohou praštit stejně jako pálkou ale navíc hrozí riziko podpálení, což je v poměrně suchém levelu smrtící.
– Ve 14. levelu (Ludova brána) vyjde najevo, že Zatracení byli zaměstnanci DL Incorporated ale Sophia je využila jako laboratorní krysy pro své pokusy s kosmetikou, což jim znetvořilo tváře. Takže ve 14. levelu jsou Zatracení vašimi spojenci a napadnou vás jen pokud na ně zaútočíte.
14. Ludova brána
Temné kanalizace plná pastí, Londýnské muzeum a mimořádně rozsáhlé podvodní tunely plné potápěčů. Úroveň se opět vyznačuje dvojicí cest, kdy si vyberete, kterou budete postupovat. Pro zisk všech tajných oblastí se ale musíte vydat tou delší, právě skrze Egyptskou část muzea.
V úrovní se nachází UPV vozítka, což jsou miniponorky, jež vám usnadní podvodní pasáže. Z UPV lze navíc střílet jako s harpunou (musíte mít munici).
Tip – Není možné sebrat všech 59 předmětů. Dva z nich jsou rakety, které ale jsou na takových místech (nos sfingy, šachta pod sarkofágy), že když je seberte, nepůjde už se dostat zpátky a získat všechny tajné oblastí.
Nepřátelé – 20 (z toho 3 zatracení)
Předměty – 59 (max 57)
Krystaly – 11
Tajná místa – 6
Čas – cca 49:00
Secrety
1) Hned na počátku v místnosti s dvěma bazénky běžte doleva. Překonejte chodbu se snižujícím se stropem a dojdete do místnosti, kde je dole natažený ostnatý drát. Opatrně seskočte níž a zachyťte se římsy nad drátem. Přeručkujte doprava, kde v šachtě najdete velkou lékárnu a světlice.
2) Až budete o kousek dál šplhat dlouhou vertikální šachtou, vylezte zhruba na úroveň červeného světa a skočte za sebe. Je tu otvor s raketou.
3) V místnosti s propastí a dvěma sarkofágy se cesta větví. Vydejte se delší cestou (nahoru mezi sarkofágy) a až seskočíte na vršek sfingy, všimněte si vysokého sloupu poblíž. Ze sloupu přeskočte na římsu po straně sálu, kde je drahokam a 2x raketa.
4) Opět v delší větvi cesty je u paty sfingy schodiště ke dveřím. Vyskočte na římsu nad dveře a z ní do úzké modré šachty – je tu velká lékárna a 1x raketa.
5) Uvnitř skladu s potápěčem a konstáblem je pod vodou díra a v ní 1x munice Desert Eagle.
6) Tohle je hodně drsný secret. Až vplavete do skladu s potápěčem, musíte zabránit tomu, aby si vás konstábl všimli, jinak spustí alarm a potápěč vám secret uzavře. Co nejvíce se tedy držte pod vodou a na souši se pohybujte u země. Až se dostanete do chodby vedoucí okolo skladiště, nevyhnutelně vás zpoza rohu zmerčí jiný konstábl ale to už budete blízko a jak potápěč seskočí do vody, neměl by už secret uzavřít dřív než ho stihnete zabít. Pak můžete vplavat do zatopené místnosti s drahokamem, velkou lékárnou, 4x municí harpuny a dokonce UPV!
Tip – Pokud o secret přijdete, nové UPV naleznete o kousek dál ve výklenku podvodních tunelů.
Potápěč (20 HP)
– Potápěči se vrací z TR2. Podobně jako krysy se vůbec nezměnili. Stále používají harpunu a představují nebezpečného podvodního protivníka.
15. Město
Poslední úroveň vražedné Londýnské epizody nabízí střechu mrakodrapu a hlavně boj s bossem. Jde o vůbec nejkratší level celé hry.
Tip – I když level obsahuje bosse, jeho likvidace se nepovažuje za zabití, takže oficiálně v levelu není žádný nepřítel.
Nepřátelé – 0
Předměty – 7
Krystaly – 0
Tajná místa – 1
Čas – cca 05:00
Secrety
1) Až přeručkujete na místo, kde je poklop jež musíte otevřít tlačítkem, projděte pod poklopem na roh budovy. Pod sebou uvidíte úzkou šachtu v níž je velká lékárna a 1x raketa.
Boss 4 – Sophia Leigh (300 HP)
– Sophia Leigh, majitelka kosmetické firmy SLinc vlastní další meteoritický kámen, zvaný Oko Isis. Díky němu může vrhat blesky. Malé blesky nejsou moc nebezpečné ale Sophia čas od času nabije a vypálí silný blesk, který působí ohromné poškození (sežere vám asi 1/2 HP).
– Nesnažte se Sophii zastřelit, neboť i když má vlastní ukazatel HP, chrání ji štít a nelze jí ublížit. Je třeba se k ní dostat, takže skákejte po plošinách, lezte nahoru a vyhýbejte se projektilům Sophie. Až dorazíte téměř na její úroveň, přeskočte na druhý konec můstku než kde stojí ona a střelte do rozvaděče. Kovová podlaha začne probíjet a Sophie dostane ránu, načež se vypaří.
Tip – Nezapomeňte tlačítkem na druhé straně můstku proud zase vypnout, ať nedopadnete stejně.
Kapitola 5 – Antarktida
16. Antarktida
První Antarktická kapitola představuje nový prvek a to umrzání. Lara pod vodou vydrží jen pár sekund, neboť pokud se ukazatel mrznutí naplní, začne prudce ztrácet zdraví. Jinak je ale úroveň vcelku přehledná, obsahuje jen slabé nepřátele a navíc si v ní zajezdíte na člunu.
Nepřátelé – 30
Předměty – 34
Krystaly – 4
Tajná místa – 3
Čas – cca 31:00
Secrety
1) Až přijdete na záď lodi, obejděte ji podél skály. Ve skále narazíte na díru a v ní drahokam a 1x munici MP5.
2) Jakmile se vydáte se člunem soutěskou, po levici budete mít díru ve zdi. Vlezte tam a prolezte tunelem až k místnosti za ledovou stěnou, kde leží velká lékárna, malá lékárna a 1x munice granátometu.
3) Za otevřenou bránou propátrejte vodu. Zhruba na rohu (u zatáčky doprava), se pod vodou nachází výklenek s klíčem. S ním se vraťte až na počátek k lodi a odemkněte chatrč. Krom psa je uvnitř drahokam, 1x světlice a 1x munice uzi.
RX-Tech Vědec (34 HP)
– Ozbrojený výzkumník přítomnost Lary nevidí rád. Je vyzbrojený jen pistolí, takže nepředstavuje moc velkou hrozbu. Přesto je dobré na něj dávat pozor.
– Podobně jako žoldáci a konstáblové, i vědec ještě vypálí jednu střelu když umírá. Teprve pak se zhroutí na zem.
17. Doly RX-Tech
Komplikovaná úroveň s důlními vozíky alias dalším ovladatelným vozítkem. Lara si zahraje na Indiana Jonese a bude to jízda, neboť je třeba udržovat potřebnou rychlost, vyhýbat se překážkám a ještě včas přehazovat výhybky. I klasická část úrovně je náročná kvůli přítomnosti mutantů.
Tip – Na zastávce vozíku (prostřední dráha) jeden RX plamenometčík zničí mutanta dřív než se můžete stihnout zapojit do konfliktu, takže celkový počet nepřátel je o jednoho víc.
Nepřátelé – 24
Předměty – 26
Krystaly – 5
Tajná místa – 3
Čas – cca 35:00
Secrety
1) Na hlavní křižovatce kolejí vyskočte na vršek budovy. Na opačné straně se chyťte jejího okraje, přeručkujte k žebříku, sešplhejte po něm a skočte za sebe, kde se zachyťte díry ve skále. Uvnitř je malá lékárna a 1x munice granátometu.
2) V oblasti s páčidlem je ve skále otvor. Skočte na skálu, zachyťte se a přeručkujte do otvoru, kde je tlačítko. Nyní se otevřely dveře v secretu výše, takže opět přes vršek budovy skočte do díry ve skále. Za dveřmi je areál s kolejemi a jedním mutantem. Je tu drahokam, 1x munice Desert Eagle a 1x munice MP5.
3) Až dorazíte ke starobylému městu, projděte k průrvě a opatrně seskočte na plošinu v rohu (v té průrvě). Je tu jeskyně s velkou lékárnou a 1x municí Desert Eagle.
RX-Tech Mutant (50 HP)
– Zmutovaní RX výzkumníci. První varianta je poloviny těla bez nohou, která se plazí po zemi jako tuleň a plive jed (otráví vás). Je poměrně odolný ale je snadné udržet si od něj odstup.
RX-Tech Hybrid (90 HP)
– Druhá verze mutantů už je pokročilejší. Mají i nohy a jsou výrazně větší a tužší. Tito mutanti potřebují až 5 střel z Desert Eagle a zblízka udělují velké poškození.
RX-Tech Voják – S plamenometem (36 HP)
– Vojáci RX jsou chlápci v bílých kombinézách. Nosí plamenomet a kupodivu nejsou vůči Laře nepřátelští (začnou být až v 19. levelu). Mohou vám pomoci pořešit mutanty v dolech.
– Pokud spřátelené vojáky napadnete, pustí se do vás.
18. Ztracené město Tinnos
Vzpomínáte na vražedný Chrám Xianu z TR2? Ztracené město jde ještě dál. S přehledem se jedná o doposavad nejdelší a nejkomplikovanější level Tomb Raideru. Je nabitý smrtícími pasti a silnými (nebo alespoň otravnými) nepřáteli až po okraj. V samotném chrámu je třeba ve čtyřech svatyních zasvěcených živlům nalézt masky, které otevřou průchod k samotnému jádru.
Tip – V původní verzi hry obsahoval level neuvěřitelných 90 nepřátel. V remasteru bylo toto číslo sníženo omezením počtu vos, které se mohou naspawnovat v některých puklinách.
Nepřátelé – 66
Předměty – 33
Krystaly – 5
Tajná místa – 3
Čas – cca 54:00
Secrety
1) Na první části mostu přeskákejte až do jeskyně odkud vylétají vosy. Je to těžší než se zdá, neboť musíte z vršku zadní brány přeskákat po neviditelných plošinách (lze je zviditelnit světlem – ideálně světlicí) na vršek přední brány a odtud do jeskyně. Uvnitř je hromada zásob, hned 2x malá lékárna, 2x munice Desert Eagle a 1x munice granátometu.
2) Ve svatyni země (jeskyně s bahnem) se dostaňte na most vedoucí k masce a seskočte na plošinku pod mostem – je tu škvíra a v ní malá lékárna a páčka. Aktivací páčky dojde k pádu kamenu ve vstupní hale chrámu. Až se tam vrátíte, natlačte kámen pod žebřík a vylezte do tajné komnaty. Je tu ještě ohnivá kyvadlová past a v díře drahokam a 1x velká lékárna.
3) Tohle je drsné. Ve vertikální místnosti se sklápějícími plošinkami je na konci můstku tunel se spínačem, který dočasně otevře místnost pod mostem do chrámu (tam, kde jste prvně potkali velké mutanty). Je třeba páčku stlačit a sprintovat dolů, přes zatopenou místnost, přes síň s paprskem a přes vstupní halu až na most, tady seskákat dolů a vběhnout do tajné místnosti. Odměnou je drahokam, velká lékárna a 1x munice Desert Eagle.
Vosa Tinnosu (24 HP)
– Malá zeleně svítící hmyzí mrška, která vylétá z průrev v jeskyních. Útočí jen zblízka kusadly a díky světlu je snadno rozeznatelná.
– Vos je spousta a zdánlivě se respawnují, neboť z jedné skuliny jich klidně vylétne více než deset. Ve skutečnosti je ale lze všechny vystřílet.
Strážce Tinnosu (130 HP)
– Plnohodnotný mutant strážce je velká černá bestie. Je ohromně odolný a plive velmi zraňující bleskové projektily. Naštěstí jich nepotkáte mnoho, nicméně i tak bude každý z nich vážnou překážkou.
19. Meteoritová jeskyně
Závěrečná úroveň je malá a nabízí především bossfight. Smrt bosse však ještě není všechno a tak je třeba ještě trocha akrobacie a dokonce i boje s řadovými nepřáteli.
Tip – V levelu je jen 6 řadových nepřátel a boss Willard, ovšem každé vyčerpání bossova HP se považuje za zabitého nepřítele. V ideálním případě je nutné jeho HP vyčerpat pětkrát (tedy 5 nepřátel za zabití bosse).
Nepřátelé – 11
Předměty – 7
Krystaly – 0
Tajná místa – 0
Čas – cca 07:00
Boss 5 – Dr. Willard (200 HP)
– Zrádný Willard po aktivování všech meteoritických kamenů zmutoval do podoby smrtícího pavouka. Willard nyní disponuje několika útoky. Ty základní jsou vedeny zblízka jeho kusadly, ovšem pokročilý útok je vypálení zelené masy energie, která se automaticky zaměřuje na Laru a která ji na jediný zásah zabije! Tento útok prakticky nejde přežít pokud mezi vámi není překážka a bohužel, překážky v aréně nejsou. Je tedy nezbytné zajistit, aby k takovému útoku nikdy nedošlo.
– Likvidace Willarda spočívá v pobrání všech čtyř meteoritických kamenů a jeho následného ochromení. Ochromit Willarda můžete kdykoli dostatečně silným zraněním, ale dokud jsou v aréně meteority, vždy se po chvíli zregeneruje na původních 200HP. Přesto je nezbytné Willarda průběžně ochromovat, to aby neměl čas provézt vražedný útok.
– Postup boje je v podstatě striktně daný. Začněte tím, že Willarda bleskově ochromíte (nejlépe Desert Eagle – 10 střel). Jakmile se začne hroutit, sprintuje pro první meteorit, rychle se vraťte a jen co se Willard zvedne, palte do něj znovu. V žádném případě nesmí stihnout vypálit masu energie. Opakujte postup a až Willarda omráčíte po sebrání posledního meteoritu, rozprskne se, jelikož už ho nemá co regenerovat.
Tip – Celkem potřebujete 50 kulek Desert Eagle, což je zatraceně hodně. Můžete si pomoci i MP5, či raketometem, nicméně Desert Eagle je jednoznačně nejlepší.
– Tento bossfight svojí náročností dalece převyšuje Natlu i Bartoliho (draka).
RX-Tech Voják – S puškou (30 HP)
– Krom nepřátelsky naladěných vojáků s plamenometem narazíte na samém závěru hry ještě na novou variantu vojáků, co používají útočné pušky.
– Vojáci s puškou jsou o něco slabší ale dokážou vás zasáhnout i na dálku.
Zajímavosti
– Statistiky při mém standartním průchodu hrou s cílem získat všechny tajné oblasti, všechny předměty a pobít všechny nepřátele. Dva předměty (rakety v Ludově bráně) nelze získat a zároveň mít všechny tajné oblasti.
– Ne všechno je ale větší oproti předchozímu TR2. Hra je i při znalosti správné cesty ještě asi o další 2h delší, má o slušných 12 tajných oblasti víc ale kupodivu o 43 předmětů méně a o 11 nepřátel méně.
– Na konci hry mi zbylo ještě 37 malých a 43 velkých lékáren, což je výrazně víc než kolik mi jich zůstalo v TR2 a dokonce i víc než v TR1. Spotřebu lékáren jsem měl podobnou jako v TR1. Boj s řadovými nepřáteli totiž není v tomto díle tak těžký. Přestože pestrost nepřátel je ohromná, s většinou z nich si lze poradit celkem bez potíží.
– Kdykoli to jen šlo, využíval jsem zbraně na munici a na konci hry mi zbylo munice 2 (brokovnice), 144 (Uzi), 0 (granátomet), 48 (harpuna), 65 (Desert Eagle), 0 (MP5) 0 (raketomet) a ještě 124 světlic. Zůstatek světlic je obrovský, těch je v TR3 opravdu požehnaně a to navzdory tom, že hodně levelů tmavých a spotřeba světlic docela vysoká. Ohledně munice je to výrazně horší, neboť mi jí zbylo mnohem méně než v TR2. Může za to ztráta části munice v Nevadě ale především velmi odolní nepřátelé ke konci hry (mutanti, bossové).
– Celková obtížnost se v TR3 zvedla ale už ne všech ohledech znázorněných statistikami.
(Kapitola 6 – Velká Británie, Londýn)
(20. Všichni svatí)
Bonusová kapitola, která se přehraje pokud naleznete všech 60 secretů. Odehrává se uvnitř katedrály během Londýnské mise, takže se zdá, že původně mělo jít o klasický level spadající právě do Londýnské části hry.
Nepřátelé – 2
Předměty – 15
Krystaly – 3
Tajná místa – 0
Čas – cca 14:39 30:00
Zajímavosti
Lara potřetí
– Třetí Lara se od té minulé neliší prakticky vůbec.Tedy vzhledově. Jelikož charakterově se Lara začíná vyvíjet. Více jí to žvaní a tak lépe projevuje svoji osobnost.
– Živou Larou se protentokrát stala Neil McAndrew a myslím, že jde konečně o vcelku solidní volbu. Může být lépe (a také bude), ale Neil už konečně vypadá jako Lara.
– Z postavičky Lary se stává hotová celebrita. Přestože jde o fiktivní a navíc herní postavu, Lara se objevuje ve Španělských reklamách na Seat Ibiza, Cordoba, Aroza a Alhambra. Reklamy jsou koncipované tak, že se Lara dostane do nebezpečné situace, načež si v inventáři vybere auto s jehož pomocí unikne. Jednoduché. Podobně vypadají i reklamy na energetické nápoje Lucozade – opět nebezpečná situace a opět reklamní energy drink z inventáře. Postava Lary byla rovněž na obalu čokoládových tyčinek společnosti True Confections. Tyčinky měly různé příchutě a na každé z nich byla nějaká Lařina průpovídka. Z postavičky Lary se zkrátka stal fenomén, marketingová postava ale i sexsymbol.
Podtitul
– Potřetí a pořád bez významu. Dokonce i bez skrytého významu. Zdá se, že podtituly Tomb Raiderovské série jsou jen výkřiky do tmy, ale to se časem změní.
Obleky
Bojový
– Lařin polovojenský oblek, který používá během výcviku v sídle. Oproti TR2 má rovnou maskáčové kalhoty. Holt, Lařina dobrodružství jsou z nějakého pofezřelého důvodu čím dál drsnější.
Klasický
– Klasika z TR1 a TR2. V třetím díle jej Lara nosí jen během mise v Indii, tedy na 4 kapitoly. To znamená více než dost prostoru na nové oblečky.
Nevadský
– Nevadský oděv je velmi podobný bojovému z výcviku. Má jen jinou barvu kalhot. Vypadá to, že Lara se s oblékáním moc neobtěžuje ani když míří na jedno z nejstřeženějších míst světa. Kdekdo by čekal oblek alá bojové komando, ale Laře stačí jen ty modré maskáče.
Catsuit
– Catsuit, neboli přiléhavý jednodílný elastický oblek je jako dělaný na citlivou prácičku, kterou je noční vloupačka během Londýnské mise. Jsoi lidé, co Catsuit na ženě považují za sexy oděv. Že by Lara zkoušela zapůsobit na ty tucty žoldáků, hlídačů a pobudů, co potká?
Pacifický
– Podprsenka a zelené šortky. Je to skoro jako oděv na dovolenou na pláži, ale Lara jej používá během Jihopacifické mise.
Antarktický
– Vzpomínáte na Tibet, kdy si Lara vystačila v bundě? Na Antarktidě je o trochu větší zima a tak má Lara na pátou misi rovnou zimní bundu a bílé maskáčové kalhoty. Bundu však má skoro rozepnutou. Přibližně -50°C a Lara si běhá v tomto outfitu. Asi se otužuje.