Mrazivé Kanadské lesy nejsou zrovna obvyklou lokalitou počítačových her, ale kdo by nechtěl okusit drsnou přírodu a prostý styl života založený na kamnech a kadibudce? Titul Kona je výtečná unikátní adventura na níž jsou vidět ohromné ambice, které jsou však narozdíl od mnoha podobných titulů dotaženy do zdárného konce. Jako soukromý vyšetřovatel se vydáváte k jezeru Atamipek, do místa, kde se zbytky roztroušené civilizace střetávají s hustými lesy a divokou zvěří. Případ místních násilností však brzy nabere na obrátkách, když váš příjezd skončí autohavárií. Kvůli drsnému mrazivému prostředí a podezřelé opuštěnosti většiny stavení začíná boj o holý život. A to nemluvě o tom, že ve vzduchu je citít cosi nadpřirozeného.
Propracovanost hry je špičková a tvůrci jasně ukazují, že si jsou vědomi potřeby detailů. A tak můžete během jízdy v autě zapnout rádio. Vaše kroky nechávají stopy ve sněhu. Můžete otevírat šuplíky, přepínat vypínače i listovat v deníku. Když zapálíte kamna, z komínu stoupá kouř. Kona se dá celkem snadno připodobnit o pár let staršímu Kholatu, jenže ten se soustředil hlavně na efekty a horor. Kona je mnohem více adventurou. Je to chytrá, komplexní a pestrá hra, která výborně protíná žánr adventury se survival akcí.
Kona přináší pěkný otevřený svět, který lze brázdit i ve dvou různých dopravních prostředcích. Otevřený svět v sobě skrývá spoustu míst k prozkoumávání. Lesy, chatrče, jeskyně, zkrátka vše, co by člověk očekával. Žánrově je Kona těžko specifikovatelná, protože slučuje spoustu prvků. Jak už bylo řečeno, můžete se tu projíždět vozidly, ale také jsou přítomny survival prvky (včetně nutnosti hlídat teplotu), dále musíte bojovat s nepřátelskou zvěří a to za použití chladných ale i palných zbraní. Dokonce i inventář je omezen váhou předmětů, takže se musíte rozmýšlet, co vzít s sebou. Hra tak silně připomíná adventuru převedenou do open-world světa, který by svými možnostmi spíše ladil k RPG. Jedná se zkrátka o unikát na poli PC her.
Snad jediné, co lze Koně po právu vytknout je poněkud nezvládnuté propojení nadpřirozených prvků s detektivně laděným pátráním. Vše pak korunuje závěr, který trpí až přehnaným dávkováním nadpřirozena a akce. I přesto je ale Kona výtečným dobrodružstvím.
Hodnocení – 90%
Délka – cca 8h
Severní Quebec
Jste detektiv Carl Faubert a míříte za svým klientem W. Hamiltonem do Kanadského Quebecu. Držte se silnice a mezitím můžete poslouchat rádio (anebo ho vypnout).
Odpočívadlo
Narazíte na zavřený most. Vystupte z vozu a nejprve prohlédněte co máte s sebou. V inventáři máte pár cigaret (slabé duševní léčení, snižuje fyzické zdraví).
Deník – Sem se ukládají dokumenty související s pátráním. Dělí se do tří skupin. První jsou dokumenty vztahující se k vyšetřování. Když objevíte něco nového, záznamy se aktualizují a to i o obrázky a fotky. Vyšetřování je celkem sedm, přičemž první už máte založené – Případ vandalismu (1/7).
– Druhá skupina jsou osoby. Stejně jako u vyšetřování se sem zanášejí nové postavy a informace o nich. Prozatím máte dvě – Carl Faubert (1/18), což jste vy a váš kontakt William A. Hamilton (2/18).
– Poslední skupina je pro fotky. Můžete si libovolně fotit scenérie a sem fotky zakládat jako album. Vždy si ale nechte dostatek polaroidů na focení věcí souvisejících s vyšetřováním.
Mapa – Vlastníte mapu, kterou můžete prohlížet i za jízdy autem. Mapa obsahuje celou oblast hry, včetně vyznačných důležitých bodů a vaší pozice. Nejsou tu však zakreslené všechny významné body – další se objeví až když je ve světě najdete.
Kamera – Fotoaparátem můžete fotit cokoli, co cestou najdete. Fotku pak můžete vyhodit nebo uložit do deníku. Některé objekty související s příběhem přímo vybízejí k focení.
Svítilna – Už od počátku máte baterku na svícení. V tmavých oblastech sledujte ikonku oka na HUDu. Pokud je přeškrtnuté je tak velká tma, že nemůžete najít žádné aktivní objekty.
Tip – Na korbu auta (později sněžného skútru) můžete naložit věci, které nechcete vláčet s sebou. Auto se tak stává pojízdným skladem.
Léčení – Existují tři typy zdraví. Pokles kteréhokoli na nulu vás zabije. Fyzické zdraví klesá logicky při fyzických zraněních, tedy například střet s vlky. Ideální a téměř jediný způsob jeho léčení je lékárna.
– Teplota automaticky klesá vždy, když se pohybujete v zimě a roste pokud jste v teple. Snažte se příliš nevzdalovat od zdrojů tepla – tedy ohně, či velké budovy (malé budovy ne, tam se teplo neudrží).
– Duševní zdraví klesá při hrůzných nálezech nebo vypjatých situacích. Pozvedá ho vyřešení problémů ale také cigarety nebo alkohol. Tyto látky však také mírně snižují fyzické zdraví.
Prohledejte posezení kvůli předmětům. V popelnici je prázdná lahev a na vršku věže vemte z bedny sirky, podpalovač a kleště. Ve strážní budce je leták o zdejším kraji. Uskřípněte řetěz na závoře a můžete jet dál.
Tip – Můžete na pult pod kámen položit peníze jako kompenzaci.
Brzy se vám do cesty připlete auto a vybouráte se.
Jižní Atamipek
Proberete se po nehodě a všude okolo už je sníh. Dost vám kleslo zdraví (fyzické, duševní i teplota). Běžte k druhému autu ale nikdo už v něm není. Nová vyšetřování Havárie (2/7) a Chladná záhada (3/7). Vemte z auta schránku, z přihrádky Isabellinu fotku (1/59) a z kufru lékárnu, kterou rovnou využijte. Pak utíkejte po cestě dál a mírně doprava. Doběhnete ke stavení. Musíte se zahřát, tak nemeškejte. Poberte nějaké dřeví z hromady u domu, uvnitř sirky a podpalovač a zapalte kamna. Tím se konečně zahřejete. Ze stolu vezměte řetězy a běžte je nasadit na zadní kola vozu. Pokud jste vyléčení, zahřátí a máte auto připravené, nastupte a dostaňte ho ven. Nemá smysl nikam odbočovat, jeďte pouze rovně k obchodu na schůzku s kontaktem.
Východní Atamipek
Obchod se smíšeným zbožím
Zastavíte u benzínky, protože potřebujete mimo jiné natankovat. Pumpa je vypnutá. Všimněte si vlků na dvoře za plotem. V obchodě najdete Hamiltonovo tělo, Hamiltonova vražda (4/7). Vyfoťte tělo (1/15) a vemte prázdnou Obálku (2/59) s adresou tajné služby. Vzadu na stole jsou Pokyny k pokladně (3/59), že k otevření kasy je třeba nacvakat dvoumístné číslo a dát SALE. Nad stolem s listy je v držáku další reklamní leták. Prohledejte šuplíky pultu, najdete izolačku, klíč od garáže a Seznam dlužníků (4/59). Na pultu je Poznámka od Gillese (5/59), že šel k doktorovi. Kasu otevřete dle instrukcí (dvoumístné číslo a SALE) a najdete v ní klíč k poštovní schránce. V polici je lékárna. Odtáhněte žebřík, vylezte po něm nahoru a z horní police vemte víno sherry. Během průzkumu vyplivne proud, takže si sviťte baterkou. Vyjděte dozadu na dvůr. Jak se přiblížíte k vlkům, utečou do lesa. Generátor je hned za dveřmi, ale má našrot kabel. U domu vyfoťte divný Krystal (2/15) a v z popelnice je Vytržený papír (6/59) s výhružkou Hamiltonovi. V garáži prohledejte šuplíky, najdete šrouby a kleště štípačky. Pomocí štípaček a izolačky opravte drát od generátoru a zapněte ho. Uvnitř se ujistěte, že v rozvodné skříni máte zapnutý proud pro obchod i garáž a knoflíkem zapněte proud místo z drátů, z generátoru. Zbývá zapnout vypínač světla (pokud je vypnutý). S proudem můžete na panelu odemknout pumpu 2 a z ní pak natankujte káru. Klíčkem odemkněte poštovní schránku. Uvnitř je vražedná zbraň, revolver a také klíček, kterým odemknete krabičku z auta, kde je Dopis od Hamiltona (7/59).
Revolver
– Základní střelná zbraň, která však má jen tři kulky a víc jich nikde neseženete. Je to celkem škoda. Revolver se tak stává prostředkem pro stav nouze, tedy zpravidla v případě, kdy narazíte na smečku třech vlků a nechte riskovat kontaktní boj.
V garáži tlačítkem zkuste zvednout rampu, ale šťávy je málo. Podle papíru v rozvodné skříňce v obchodě tedy vypněte proud pro obchod. Nyní už půjde rampu zvednout a je pod ní páčidlo (nástroj a chladná zbraň). Nastal čas prozkoumat okolí. Jedinou stopou je doktor za kterým šel Gill. Vydejte se tam.
Západní Atamipek
Klinika Dr. Beauprého
První dům v oblasti západního Atamipeku patří doktorovi. Na dveřích je Doktorova poznámka (8/59), že jel zastoupit kolegu do města a už se možná nevrátí. Ve schránce je klíč od kliniky, kterým odemkněte. Prohlédněte kliniku. Na posteli je Komunistický manifest (9/59), na stolku jsou Lékařské spisy (10/59) neznámé ženy, Rosaire Armanda, Sylvie Bédardové a Williama Hamiltona. Na lůžku je Krev (3/15) na vyfocení. Ze záznamů máte informace o nových postavách – Dr. Claude Beaupré (3/18), starý Rosaire (4/18) a neznámá žena Laura (5/18). Informacemi o neznámé postřelené ženě, kterou přinesli lovci, startuje vyšetřování Mladá žena (5/7).
Rosaireho dům
Druhý dům na cestě patři veteránovi z doktorových záznamů. Uvnitř najdete Rosaireho, který po vás vypálí z pušky. Ale jen se splete, takže můžete s klidem vstoupit. Nabídne vám teplé oblečení výměnou za lahev pálenky Caribou.
Tip – Ve dřezech (často v kuchyních domů) můžete natočit vodu do lahví a ty pak pít (slabé léčení na duševní zdraví).
Na stole jsou Příběhy a legendy (11/59) a na věšáku u dveří Rosaireho klíč, který vám Rosario dovolí vzít. Klíč pasuje do dveří kůlny venku v níž je mnoho věcí, včetně prázdného kanystru, sekery (silná chladná zbraň) a petrolejky (zdroj světla).
Tip – Prázdný kanystr se dá sehnat i na mnoha jiných místech, často v kůlnách a garážích.
Tip – Sekera se dá sehnat i na mnoha jiných místech, často u některých domů, kůlen nebo u větších tábořišť.
Tip – Petrolejka se dá také sehnat na mnoha jiných místech, často v dobře vybavených kůlnách.
Vraťte se přes most na východní břeh.
Východní Atamipek
Sesuv půdy
Pokračujte na sever, směrem k lovecké chatě Hamiltona. Jenže cesta končí havarovaným autem a strženou silnicí. Začíná vyšetřování Dál na sever (6/7). Zastavte a prohlédněte vůz. Má na boku První šíp (4/15) na vyfocení. Tím začíná poslední vyšetřování Lov (7/7). Kousek od auta leží pár věcí a mezi nimi Příručka správce (12/59), která patří Wilfredu Royovi. Vydejte se stezkou okolo zničené silnice a narazíte na ledovou stěnu. Během vize uvidíte čtyři osoby. Zatím tu nic nenaděláte. Vpravo od silnice je v lese na kopci ohniště (1/21) a stejně tak na opačné straně, tedy nalevo od silnice je v lese stan a další ohniště (2/21). Vraťte se zpět k obchodu.
Obchod se smíšeným zbožím
Od krystalu za obchodem sledujte stopy vlků vedoucí směrem na jih k lesu. Cestou narazíte na další krystaly. Stopy vás zavedou k Mrtvole Gillesa v ledu (5/15), kterou vyfoťte. Prohlédněte ji. Během vize následujte muže, který tudy utíkal před smečkou vlků. U tábora najdete Tajemný deník (13/59) o snaze zničit nějako zlou příšeru a ve sněhu za kameny Náhrdelník (14/59) s čísly 739. Nakonec dojdete k autu z něhož vezměte Gillesovu peněženku (15/59). Mrtvý je Gilles Lachance (6/18). V reálu se můžete vrátit k ohništi (3/21) a zapálit ho. Stezka dál pokračujte ke schodům na kopec, kde stojí dům Lanchansů.
Lachancův dům
Z poštovní schránky u příjezdové cesty vyberte Dopis pro Gillese (16/59) o zavalené jeskyni na jejich pozemku. Ta je pod svahem vzadu u domu ale nedostanete se dovnitř. Na dřevěných schodech vedoucích k domu je Druhý šíp (6/15), který vyfoťte. Vzadu za domem (u schodů) uvidíte v okně Mrtvolu Giselly v ledu (7/15), kterou vyfoťte. Vzadu na plechových deskách je magnet.
Tip – Magnet se dá najít i na mnoha dalších místech. Často bývá třeba u hromad odpadků poházených v lesích nebo v některých kůlnách.
V domě určitě zapalte kamna a poté u mrtvoly aktivujte vizi. Během vize uvidíte muže ukrývat cosi ve schránce pod schodištěm, půjde nahoru pro pušku a žena v koupelně schová Gisellin deník (17/59)., kde píše, že se Gilles snažil vydírat Hamiltona ale že je tak hloupý, že si ani nepamatuji číslo trezoru (jméno jeho otce a čísla na přívěšku). Je čas propátrat dům. V šuplíku v koupelně najdete prášky na bolest (léčení, které zvedá fyzické i psychické zdraví). V lednici je steak (lze ho házet vlkům a tak je odlákat). Na židli v chodbě je Článek o obchodu (18/59), že obchod Chez Lachance koupil Hamilton. Na půdě najdete pár polaroidů. Po průzkumu odtáhněte schránku pod schodištěm, kde je trezor a také otočte fotku na zdi naproti, kde stojí Bartrand Lachance 1948. Na trezoru tedy nastavte B a dále postupně 7-3-9, dle přívěšku z lesů. Trezor se otevře a vyberte z něj Kompromitující složku (19/59), kde obviňuje Hamiltona z vraždy. Z průzkumu domu máte informace o Gisele Lachancové (7/18). Vyjděte ven a zamiřte k sousednímu domu Bedardů.
Dům Bedardů
Zase vyberte poštovní schránku, je v ní Mapa pokladu 1 (20/59) a Dopis pro Marii (21/59), kde Martin vybízí Marii ke hře na hledání pokladu. Před dveřmi pod dečkou je klíč od domu, kterým odemkněte. Uvnitř z šuplíku vemte polaroidy a na stole s šitím přivažte k magnetu provázek (magnet na provázku).
Tip – Šití pro přivázání magnetu můžete najít i v domě dr. Beauprého nebo v domě Blaisů.
V ložnici je deník, pokud už máte informace o rodině Bedardů (auto u sesuvu půdy), můžete vzít Deník Sylvie (22/59), kde přiznává nevěru a že čeká dítě s někým jiným. V pokoji dětí je Deník Marie (23/59) o jejím přátelství s Martinem Blaisem.
Běžte do stodoly, kde v zadním šuplíku je malý klíč a zásoby včetně piva (vyléčí duševní zdraví, ale snižuje fyzické). Ve stodole je také prázdný kanystr a kladivo (nástroj a slabá chladná zbraň).
Tip – Kladivo se dá sehnat i na mnoha jiných místech, často v dílnách a kůlnách. Máte informace o nových postavách – otec notář Jean-Luc Bedard (8/18), jeho nevěrná žena Sylvie Bedardová (9/18), jejich dcera Marie Bedardová (10/18) a další dvě děti Marie J a Marie P (11/18).
Prozkoumejte ještě okolí domu. Běžte podél řeky k jezeru. Cestou narazíte na ohniště (4/21) a u břehu jezera, v místě, kde se do něj řeka vlévá je další ohniště (5/21). Od domu se vydejte k poslednímu stavení, domu Royů. Běžte přes les a zhruba na půli cesty lesem mezi oběma domy je ohniště (6/21), u kterého je halda kamenů – páčidlem odvalte ten velký a najdete talisman (1/6).
Royův dům
Ze schránky vyberte Dopis pro Wilfreda (24/59)., kde Marie Bedardová omlouvá Martinovu krádež nábojů. Na vstupních dveřích domu je Poznámka od Jeanne Royové (25/59) o odjezdu a opuštění domu. V domě na stole je Román – strana 1 (26/59), v pokoji je Román – strana 2 (27/59), v ložnici Román – strana 3 (28/59) a též Román – strana 4 (29/59) s románem o vrahovi. Na stole je šachovnice (1/3), kde můžete dohrát hru. Máte informace o nových postavách – hlídač parku Wilfred Roy (12/18) a jeho žena, spisovatelka Jeanne Royová (13/18).
Prozkoumejte ještě okolí domu. Kousek za domem (na okraji dostupné mapy) najdete ohniště (7/21) a malou kůlnu. V ní je pár polaroidů a světlice. U kůlny je díra v zemi, odkud pomocí magnetu na provázku vytáhněte talisman (2/6). Když půjdete od domu k silnici a přejdete jí na druhou stranu, najdete za ní další ohniště (8/21). Poté se vydejte zpátky a do domu Blaisů (poblíž sesuvu).
Dům Blaisů
Vstupte do domu. Hned za dveřmi na skříňce klíč Cloutier et Fils. Všimněte si rýh na skříňce u dveří, skříňku posuňte a seberte Vzkaz od Martina Blaise (30/59), kde píše Marii Bedardové, že musí odjet. V koupelně pod rozbitým zrcadlem je Článek o P. Blaisovi (31/59), dle kterého byl Pierre Blais (bratr Alexandra) roztrhán vlky. V šuplíku v kuchyni je Potvrzení pro A. Blaise (32/59), v patře v dětské části půdy je Kresba (33/59) nějaké bytosti v lese a v ložnici je Louisin deník (34/59), kde si stěžuje na podivné chování manžela. Máte informace o nových postavách – dřevorubec Alexandr Blais (14/18), žena dřevorubce Louise Blaisová (15/18) a jejich syn Martin Blais (16/18). Venku je kůlna a vedle ní díra, odkud magnetem na šňůrce vytáhněte klíč od chatrče. Odemkněte jím chatrč (spíše kůlnu) vedle a uvnitř je spousta zásob, včetně světlic. Vydejte se k dřevařskému táboru nedaleko domu Blaisů.
Dřevorubecký tábor
Na křižovatce před závorou je trocha bordelu a v něm pár věcí. Pokračujte k chatce A, uvnitř které jsou další zásoby a šachovnice (2/3). Od chatky můžete vyrazit na sever a narazíte na tábor s ohništěm (9/21) a Třetím šípem (8/15) na stromě poblíž. Jsou tu i vlci, takže opatrně. Mezi chatkami A a B je firemní kůlna, kterou odemkněte klíčem Cloutier at Fils (z domu Blaisů). Uvnitř je spousty zásob a především je tu klíč od lovecké chaty a Poznámka z kůlny (35/59) o vrácení klíče. Západně od kůlny je ohniště (10/21). Pokračujte k chatce B. V ní jsou také zásoby a před chatkou na přívěsu je Čtvrtý šíp (9/15). Zamiřte jižně od chatrče B. V lesích narazíte na ohniště (11/21), ovšem s vlky. Nedaleko ohniště je kruh z totemů a u nich halda kamenů, přičemž ten horní jde páčidlem vypáčit a najdete talisman (3/6). Kousek odtud (na kopci nad obchodem) je tábor s ohništěm (12/21).a opodál je u jednoho stromy pytel s odpadky. Jen kousek za ním je díra odkud pomocí magnetu na provázku vytáhněte talisman (4/6).
1) Nyní je čas začít se věnovat hledání pokladu. Ve schránce u domu Bedardů jste našli první mapu, podle které vyhledejte nedaleko chatrče B truhlu, v níž je Mapa pokladu 2 (36/59).
2) Najděte severně od kůlny s věcmi další truhlu s Mapou pokladu 3 (37/59).
3) Pokračujte severozápadním směrem (směrem k ledové stěně), kde u vyvráceného stromu je truhla s Mapou pokladu 4 (38/59).
4) Zamiřte jižně od dřevařského tábora a vyhledejte v lese okolo (směrem k obchodu) další truhlu s Mapou pokladu 5 (39/59).
5) Pokračujte podél řeky za obchodem a u pramene (jihovýchodně od obchodu) najděte další truhlu s Mapou pokladu 6 (40/59).
6) Jděte na západ přes silnici (za domem Bedardů) až k místu, kde se další řeka vlévá do jezera. V okolí je další truhla s Mapou pokladu 7 (41/59).
7) Podle mapy zamiřte k lesíku jihovýchodně od tohoto místa, kde najdete další truhlu s Mapou pokladu 8 (42/59).
8) U pramene blízké řeky je truhla s Mapou pokladu 9 (43/59).
9) Obejděte zarostlé místo s pramenem a za ním je další truhla s Mapou pokladu 10 (44/59).
10) Poslední mapa vás zavede k silnici na okraji oblasti, nedaleko domu Royů. V lesíku je poslední truhla a v ní Dopis pro Marii (45/59), kde jí Martin gratuluje k nálezu. V truhle je signální pistole.
Signální pistole
– Pistole se nabíjí světlicemi, které tu a tam najdete. Jsou však docela vzácné, takže je dobré využívat pistoli jen tehdy, kdy to má opravdu smysl – ne v boji, ale na osvětlení prostoru ve tmě.
Nastal nejvyšší čas vyrazit na západní břeh jezera. Berte auto a jeďte tam.
Západní Atamipek
Klinika Dr. Beauprého
Od domu jděte k silnici, překročte ji na druhou stranu a za plotem (u cedule) je díra v zemi odkud pomocí magnetu na provázku vytáhněte talisman (5/6).
Dům patriota
Třetí dům v pořadí na západním břehu má stožár s vlajkou rebelů. U domu je střelnice a za ním sudy shozeného ze svahu do jezera. V domě ve skříni je Rejeanova poznámka (46/59), se znakem vzbouřenců, na stěně Tradiční recept na Caribou (47/59) a na posteli Rejeanova peněženka (48/59). Máte informace o nových postavách – rebel a pobuda Rejean Blouin (17/18). V domě je podomácku vyrobená palírna. S receptem na Caribou si ho můžete vyrobit. V palírně pomocí prázdné lahve (k sehnání na mnoha místech nebo po vypití piva) a vína sherry (z obchodu) vyrobte Caribou.
Rosaireho dům
Zaneste Caribou Rosariovi a vezměte si teplé oblečení.
Tip – S teplým oblečením vám bude pomaleji klesat teplota a můžete vstoupit do extrémně mrazivých míst (jeskyně).
Lamotheova dílna
Pokračujte k poslednímu domu u jezera. U cesty narazíte na převrácený vozík. Leží u něj kleště a o kus dál je v lese ohniště (13/21). Dorazíte k oplocenému areálu. Běžte podél plotu a skal dolů k jezeru a dole u břehu je díra odkud pomocí magnetu na provázku vytáhněte talisman (6/6). V poštovní schránce před plotem je Dopis pro Lamotheho (49/59) a balík se zapalovací svíčkou. Kleštěmi přeštípněte zámek na vratech a vstupte.
Vzadu za domem je nedokončený skútr ale zatím ho neumíte spravit. Začněte prohlídkou domu. Všimněte si mapy s vyznačenými místy.
Tip – Průzkum mapy vám do vaší mapy zakreslí pozice dvou jeskyní a tajného pozemku.
Na stole pod oknem je Dopis od policie (50/59), aby si Lamoth nestěžoval, že vídá mimozemšťany, dále na stole u beden je Seznam dílů (51/59) s manuálem na stavbu sněžného skútru a na zdi jsou Plány kosmické lodi (52/59) s nákresem. Vedle v garáži je Mrtvola Lamotha v ledu (10/15), kterou vyfoťte. Během vize uvidíte, že jej cosi zavřelo v garáži a že nahoru do kýblu u střechy hodil nějaký dopis. Máte informace o poslední postavě – mechanik Jean-Guy Lamothe (18/18).
Tip – Pokud jste už objevili tři zamrzlá těla v ledu (tři vize) denní doba se změní a bude podvečer.
Na lednici v garáži je Poznámka k balíčku (53/59) o brzké zásilce svíčky poštou a na zemi leží Časopis (54/59) o přistání na Měsíci. V polici jsou řídítka a v garáži je také podomácku sestrojený létající talíř. Seberte z něj světlomet.
Tip – Pomocí kleští (odsud z garáže nebo z obchodu), materiálu a pásky opravte létající stroj. Trochu se vznese ale pak začne hořet.
Venku z police před domem vezměte jednu lyži na sněžný skútr a z kufru auta druhou lyži na sněžný skútr. Z lehátka na srázu (pod slunečníkem) vezměte sedák, v modré bedně (pravé strana domu) další světlomet a na boku dřevěné boudy (za domem) pás na sněžný skútr. Ze žlutého zásobníku za garáží natankujte kanystr (plný kanystr).
Tip – Kanystr lze natankovat i z pumpy u obchodu.
Po pneumatikách a boudě za domem vylezte na střechu domu a pomocí materiálu a kladiva vyrobte lávku na střechu garáže. Dírou ve střeše vezměte zahozený list Bláznivá myšlenka (55/59), kde Lamoth popisuje mimozemšťana z lesů, že má podobu vlků i soba.
Prozkoumejte ještě okolí domu, dírou v plotě vyjděte na kopec a pokračujte k tajnému pozemku. U brány narazíte na ohniště (14/21) a Vykopaný hrob (11/15), který vyfoťte. Evidentně zde byla pohřbena záhadná žena, kterou doktor ošetřoval.
Tip – Na fotce si všimněte velké koncentrace sobích stop okolo hrobu.
Páčidlem vylomte bránu a vstupte.
Tajný projekt
Dřevěné lávky vedou k satelitu, kterým Lamoth zkoušel zachytit vysílání z vesmíru ale talíř blokuje cestu. Obejděte ho přes lávky zprava a pákou ho otočte. Vejděte do oploceného areálu.
Tip – Otočte ventilem u radiátoru za boudou. Tak se můžete zahřát.
Na dveřích boudy je zámek s vyznačením kladného a záporného náboje. Podle kabelů a čtyř ventilů spravte obvod tak, aby na jednom konci každého vodiče bylo „+“ a na druhém konci „-„. Uvnitř boudy vezměte ze svazku na generátoru klíč od sněžného skútru. A zpátky k dílně.
Lamotheova dílna
Nyní se začněte věnovat skútru za domem.
1) Potřebujete mít přečtený seznam dílů (v domě).
2) Umístěte na skútr sedák (z lehátka na útesu)
3) Pomocí kleští umístěte pás (z boku boudy).
4) Pomocí kleští umístěte řídítka (police v garáži) a světlomet (bedna u domu / létající talíř v garáži).
5) Pomocí kleští umístěte lyže (police u domu a kufr auta).
Nyní je skútr opravený ale ještě není pojízdný.
Tip – Skútr je pomalejší než auto ale je menší a snáze manévrovatelný. Dozadu lze ukládat věci (jako u auta).
6) Dokončete skútr přidáním klíčů (tajný pozemek), benzínu (natankovat kanystr) a svíčky (z poštovní schránky).
Skútrem vyjeďte ven.
Ledová jeskyně
Zhruba naproti domu patriota je stezka vedoucí k velké jeskyni. Severně od jeskyně (u výběžku v lesích) je stan a ohniště (15/21).
Tip – Do jeskyně můžete jen pokud máte teplé oblečení.
Vstupte do jeskyně. Narazíte na ohniště (16/21) a vzápětí zbořený most. Pomocí materiálu a kladiva most opravte. Za ním najdete Mrtvolu Rejeana v ledu (12/15), kterou vyfoťte. Během vize uvidíte, že ho cosi napadlo a přestože měl pušku, neubránil se. Ve vizi najdete jeho skrýš a prohlédněte Rejeanův deník (56/59)., kde popisuje snahu o provedení revoluce. Po skončení vize prohlédněte Rejeanovu skrýš. Je tu spousta věcí, včetně dynamitu (3x) a pušky Lee-Enfield.
Puška Lee-Enfield
– Puška je velmi kvalitní zbraň. Je přesná a i na velkou dálku můžete zastřelit nepřítele. Navíc munice do ní je poměrně běžná. Už teď byste měli mít zhruba 20 kusů nábojů.
– Zásobník 5
Shoďte prkno a zkuste vyjít z jeskyně, jenže cesta je zatarasená ledovou stěnou. Nastražte dynamit (a rychle utečte) ale stěnu to nepoškodí. Jděte k místu se zmrzlým Reheanem. Tady je zával, který pomocí dynamitu odpalte a vyjdete ven. Shoďte žebřík a slezte dolů.
Tip – Pokud jste už objevili čtyři zamrzlá těla v ledu (čtyři vize) denní doba se změní a bude noc.
Na západním břehu máte vše prozkoumáno, takže zpět na východ.
Východní Atamipek
Východní jeskyně
Zajeďte k Lachancova domu, k zavalené jeskyni pod ním. Dynamitem zničte zával a vstupte. V jeskyni je ohniště (17/21) a několik zásob, včetně munice pušky a lékárničky.
Ledová stěna
Jeďte k ledové stěně na severu. Pokud jste viděli všechny čtyři vize, mrtvé oběti projdou stěnou a ta zmizí. Můžete pokračovat.
Tábor
Narazíte na opuštěný tábor s ohništěm (18/21) a Tajemným deníkem B (57/59). s poznámkami lovce ohledně honu na bestii. Do stromu je zabodnutý Pátý šíp (13/15) k vyfocení. Zahřejte se a pokračujte dál.
Severní les
Vyhlídková věž
Dorazíte k lovecké chatě s věží. Na vršku věže je bedna se zásobami (lékárna a světlice), dole u boudy je příruční svítilna.
Tip – Svítilnu si připevníte na kabát a můžete svítit na cestu bez držení baterky.
V boudě je na stole Dopis Pierrovi 1 + Dopis Pierrovi 2 (58/59), kde strážce Wilfred Roy chce pokutovat Pierra za pytláctví, a na zemi pod bundou leží Potvrzení pro A. Blaise 2 (59/59) o uhrazení částky. Pokračujte do lesů.
Tip – Během cesty očekávejte útoky přízračných ledových vlků. Pohybují se velmi rychle, takže je raději střílejte puškou.
Dorazíte k řece. Pomocí materiálu a kladiva postavte most. Ještě ale nepokračujte přes řeku, protože vpravo proti proudu řeky je brod z kamenů a nedaleko něj ohniště (19/21). Překonejte řeku.
Spálená chata
Za řekou jsou ohořelé stromy a zčásti spálenou chatrč. Uvnitř se můžete zahřát a ve skříňce je lékárna. Pokračujte stezkou na sever. Cesta se hodně větví ale vede poblíž chaty.
Chata
Narazíte na kvalitnější chatku. Je na ní Šestý šíp (14/15) k vyfocení. Odemkněte chatu klíčem od lovecké chaty (z boudy v dřevařském táboře). Uvnitř je pár zásob a šachovnice (3/3). Východně od chaty je stezka zavalená stromy, ale je u ní ohniště (20/21). Poté se vydejte stezkou na jihovýchod, která se stáčí dál na sever. Na této stezce v zatáčce je poslední ohniště (21/21). O kus dál narazíte na dvě sochy, Alexandra Blaise a Wilfreda Roye.
Tip – Jedna socha má páčidlo, druhá pušku. Pokud vám tyto věci náhodou chybí, určitě si je vezměte.
Svatyně
Nahoře ve svatyni je Bytost v ledu (15/15), kterou vyfoťte. Během vize uvidíte, jak Hamilton v lese spolu s dalšími lovci zastřelil neznámou ženu, tu pak ošetřoval doktor ale zemřela a tak Hamilton nařídil Lamothovi, aby ji skrytě pohřbil. Doktor chtěl říct pravdu ale Hamilton mu vyhrožoval prozrazením spojitosti s komunisty a tak doktor Hamiltona zastřelil. Jenže z ženy se vinou dávné kletby stalo Wendigo. Vytáhněte ze stromu šíp, jenže Wendigo ožije.
Tip – Nemá smysl Wendigo zkoušet střelit nebo mu házet maso.
Rychle utíkejte a cestou ničte přízračné vlky.
Hřbitov
U hřbitova plného dalších obětí v ledu se protáhněte soutěskou. Wendigo za vámi nemůže, takže si můžete vydechnout.
Tip – Jste na konci příběhu a měli byste mít kompletně vyplněný deník, všechny záznamy.
Sejděte dolů k přístavišti a projděte bránou u vagonu. U mola opět zaútočí Wendigo. Rychle utíkejte ke člunu na molu, nastartujte ho a zdárně uniknete.
Titulky…
Po nějaké době vás najde loď a budete zachráněni.