Pozadí Kronik planety Ancyra je tak složité, že bychom měli začít pár slovy k němu. Roku 2015 Turecké herní studio pracující externě s různými, spíše amatérskými vývojáři, vydalo stealth akci Solarix. Nebyl to žádný zázrak. Chyb jak maku, AI žalostná, sci-fi prostředí nezajímavé… šlo prostě o podprůměrnou záležitost. O rok později studio vydalo tematický prequel s názvem De-Void. Z žánru stealth akce se přešlo na walking simulátor ve sci-fi prostředí, což nebývá obvyklé. Hra se vyvedla podstatně lépe a ačkoli nešlo stále o žádný unikátní kousek, už to mělo nápad. A o další rok později se tvůrci rozhodli oba díly spojit a přepracovat do podoby walking simulátoru, neboť zřejmě ucítili, že to bude snazší než akce. A tak vznikla tato hra, která je vlastně spojením dvou jiných. Proto nelze brát všechny tři díly jako trilogii a proto zhruba v půlce této hry přijde dost nápadný kvalitativní skok, neboť se z původního Solarix zbaveného akce přesunete na prioritně adventurní De-Void.
Co ale ke Kronikám říci? Příběh lidské kolonie na které obyvatelé vinou experimentu postupně zešílí není podán zrovna atraktivním způsobem a to navzdory hromadám textu a mluveného slova. Téměř vše obstarávají rozhovory s umělými inteligencemi anebo audiology mrtvých lidí. Prostředí je slabé a co hůř – úděsně navržené. Vidíte mezi bednami skulinu, rozhodnete se projít a prozkoumat, co je za nimi. Jenomže hra s tím nepočítá a zaseknete se o neviditelnou stěnu. Tenhle případ rozhodně není ojedinělý a na tragický design úrovní budete narážet po celou hru. Lokace jsou docela velké, což je dáno tím, že tam původně byli nepřátelé (v Solarix) a bylo třeba hledat zbraně a munici. Tady ale nic takového není, tudíž prázdnota lokací vyloženě bije do očí, obzvláště, když ono zmíněné „předělání Solarix na adventuru“ je ve skutečnosti jen o tom, že tvůrci odebrali nepřátele a zbraně.
Když v půlce hry přeskočíte na De-Void, přichází ta lepší část hry. De-Void je svým prostředím odvážnější, graficky vydařenější a celkově poskytuje vcelku působivou procházku. Textů je tu ale ještě více a často příliš blízko u sebe. Ani jedna z části nepředstavuje nic opravdu zajímavého, nic co by stálo za to si zahrát. Je to zkrátka slabá scifárna.
Hodnocení – 35%
Délka – cca 6h
Kapitola 1 – Kajuty posádky
Probíráte se ve své kajutě. U sebe máte jen svítilnu na osvětlení prostor. Vezměte ze stolku helmu a vyjděte ven. V sousední kajutě je audiolog. Pokračujte jedinou cestou chodbami, sejděte po schodech a směřujte stále dál. Na konci dlouhé široké chodby je audiolog. Pokračujte do boční chodby, kde minete prázdný generátor. Prolezte tunelem až k šatní skříňce v níž najdete baterii. Dejte ji do generátoru, čímž zapnete proud v základně. Můžete se vrátit do širokých chodeb, kde je odbočka k výtahu. Nahože vpravo na bedně leži Bypass (můžete jím prolamovat elektronické zámky). Prolomte tedy zámek u dveří a pokračujte. V další chodbě v bedně najdete vysílačku (na domluvu s ostatními) a také východ.
Kapitola 2 – Kolonie na povrchu
Jste venku a za deště. V této kapitole už můžete použít mapu pro orientaci. Ve dveřích nalevo je skladiště, kde v bedně můžete najít druhý Bypass. Poté pokračujte rovně až k laserové bariéře, kterou prolomte. Za ní je velký areál. Nejpre se vydejte doprava. Minete dvě budovy a na konci u skalní stěny je audiolog a hlavně pila. Pokračujte po obvodu areálu a zamiřte do jeskyně, kde pilou uřízněte ruku mrtvému inženýrovi a tu si pak vemte. A teď zpátky k budovám. S rukou otevřte budovu B (A otevřít nelze) a uvnitř vemte kartu. Pokračujte kolem přístřešků s vozidly, přičemž na křižovatce na bedně je audiolog. Zahněte vlevo a kartou otevřte východ z kolonie. Projděte tunelem ven.
Kapitola 3 – Místa havárie a vstup do dolů
Jste venku v džungli. Po levici narazíte na odbočku k místu havárie 1. V pravé dolní části vede cesta do zeleného tunelu za nímž je hledaný letecký záznamník. Běžte zpět do džungle a pokračujte dál. Po pravé straně narazíte na místo havárie 2. Před lodí mezi bednami je audiolog a uvnitř najdete u vchodu munici pistole (tvůrci ji evidentně zapomněli odebrat) a vzadu v nákladovém prostoru mezi bednami další audiolog. Pokračujte džunglí až k bráně. V bedně je rušička (na likvidaci bezpečnostních systémů), se kterou přes počítač odemkněte dveře. Uvnitř projděte do komplexu dveřmi s kamerou.
Kapitola 4 – Doly
Jste v dolech. Síť chodeb je dost spletitá, tak se držte nějaké stěny ať nezabloudíte. Na křižovatce narazíte na terminál. Především v oblasti vyhledejte první PDA o dolech. Poté prolomte zámek dveří a pokračujte dál. Minete odbočku k rafinerii, ale je zamčená. Běžte rovně k velkému místnosti. Vyjeďte výtahem nahoru, kde je druhé PDA o dolech. Poté pokračujte dolů a chodbou rovně dozadu. V místnosti najdete třetí PDA o dolech a kartu s níž se vraťte zpět a otevřete rafinerii. Projděte přes můstky až do venkovního areálu. Ten končí zamčenými dveřmi a odbočkou do rafinerie – tou se vydejte. Uvnitř je v zadní části budovy červený panel, který hackněte, čímž rafinerii vypnete. Nyní můžete zpátky ven a dveřmi do nové oblasti.
Kapitola 5 – Vojenská základna
Je před vámi velký areál základny. V areálu je několik budov, některé s terminálem, ale většina je prázdných. Až se rozkoukáte navštivte budovu přímo naproti mostu. V místnosti vpravo je u terminálu spínač energie, který aktivuje výtah. Nahoře jsou dva terminály, přičemž jeden je klasický a druhý je třeba hacknout kvůli zisku volacích kódů. Překonejte most do druhé části základny. V levé části vzadu je výtah. Nahoře použijte kódy na terminál pro komunikaci s lodí. Nyní pokračujte přes původně laserovou zábranu a přes další most do třetí části základny.
Tady se nejprve vydejte vlevo a obejděte areál. Vzadu je velká budova – prolomte zámky a vstupte. Na konci hlavní chodby je za terminálem výtah. Nahoře je další terminál na hacknutí – získáte z něj kódy k dělu 2023. Nyní běžte zpět ke vstupu do areálu a pokračujte vpravo. Prohledejte menší budovy. Jedna budova muničáku je zamčená, takže prolomte zámek a uvnitř vemte bezpečnostní kartu. V další budově je terminál a audiolog na konci chodby (na stole). Nyní běžte do centrální budovy (s kamerou nad dveřmi). Na hlavní ovladač děla použijte kartu a nacvakejte získaný kód – 2023. Zdánlivě už nic nebrání úniku, jenže vás omráčí umělá inteligence.
Kapitola 6 – Vesmírná stanice IRS Remora
Jste na stanici bez svých věcí. Hned před vámi je terminál. Vyražte přímou cestou chodbami. Cestou minete několik terminálů a překonáte spojovací tunel s vnější částí stanice. Na křižovatce zahněte vlevo a výtahem vyjeďte na vršek vyhlídkové věže. Tady v terminálu najdete záznam o kódu ke skříňce – 8815. Skříňka je hned pod výtahem, takže ji otevřte a vezměte z ní rušičku a skafandr. Nyní můžete pokračovat ven. Tady se dejte nejprve vlevo. Pomocí rušičky deaktivujte oba terminály na boku radiových věží a vypněte hlavní generátor. Běžte zpět na hlavní plošinu a pokračujte napříč do nitra stanice. Hluboko uvnitř najdete terminál na zpřístupnění sousední stanice ISS Magalodon. Poté vyjděte zpátky nahoru a vstupte právě do této stanice.
Kapitola 7 – Navigační paluba a kajuty posádky
Vydejte se rovně až dorazíte na křižovatku. Vpravo si všimněte rudého silového pole. Nejde ho projít. Na opačné straně je výtah do patra. Nahoře berte další výtah až do velkého řídícího sálu. Tady na stole je bezpečnostní karta a vzadu terminály, přičemž jeden je třeba hacknout. Sjeďte o patro níž a kartou otevřte průchod do ubikací. V pokojích vpravo najdete v jedné skříňce vojenskou zbroj. Díky ní můžete projít rudým polem a otevřít si vrata do další části stanice.
Kapitola 8 – Centrální hub
Pro tuto úroveň nemáte mapu. Na můstku v samém středu hubu aktivujte panel umělé inteligence AMI. Pošle vás do skladiště, tedy doprava. Otevřte dveře přes bariéru a vstupte.
Kapitola 9 – Logistický sektor
Ani tady nemáte mapu. Pokračujte do obřího skladiště. Minete nefunkční výtah a projděte skladištěm. Po levici uvidíte malou odbočku s dveřmi – je za nimi terminál s kódem ke kontejneru 0570. Na konci velké haly vstupte do skladovacích prostor. Na křižovatce zahněte vpravo a vyhledejte zamčený kontejner. Na klávesnici naťukejte získaný kód 0570 a z vnitřku kontejneru vemte fúzi. S fúzí běžte zpátky k výtahu, opravte ho s ní a vyjeďte nahoru. Projděte přes ochozy k terminálu diagnostiky. Se získanými informacemi můžete zpátky do centrálního hubu.
Kapitola 10 – Centrální hub II
Na základě získaných informací je třeba umělou inteligenci vypnout. Naskočte na pravý výtah (při pohledu na AMI) a sjeďte dolů (můžete zkusit i druhý výtah, ale dole je jen terminál). Pokračujte k hlavnímu vypínači a AMI shoďte. Nyní běžte zpátky a na křižovatce jděte doleva k vědeckému sektoru. Opět otevřte dveře přes bariéru.
Kapitola 11 – Vědecký sektor
Tady konečně máte mapu. Oblast je velice složitá. Prolomte dveře do lékařské sekce. Jsou tu dvě dlouhé chodby s pokoji. V pravé chodbě najdete v pokojích bezpečnostní kartu a základní desku. V levé chodbě najdete v místnosti s tělem kabely a v místnosti s počítačem lék pro vás (nezapoňte zde hacknout terminál). Na počátku pravé lékařské chodby je nefunkční terminál, který pomocí základní desky a káblíků opravte. Získáte z něj kód 2012, který hned zadejte do dveří od muničáku vedle. Najdete tu umírajícího vojáka, ale jinak nic. Běžte zpět na křižovatku a pokud jste hackli terminál, máte přístup inženýrské sekce.
Po levici narazíte na dveře, které můžete prolomit, ale je za nimi jen audiolog. V hlavním sále hackněte terminál, čímž zajistíte přístup do strojovny. Na konci chodby najdete výtah (ale dole je jen terminál). Další výtah je za rohem a ten už vás doveze ke strojovně. Projděte okolo jámy a pokračujte dál. U terminálu berte bezpečnostní kartu a s ní vstupte k hlavnímu jádru, které hackněte. Nyní je čas se vrátit až k terminálu, jehož hacknutím jste zpřístupnili strojovnu. Opodál jsou nově přístupné dveře od biolaboratoří. Sestupte dolů a do velkého světelného sloupu vložte baňku s lékem. Stroj se ale vinou AI sesype, takže máte smůlu. Pokračujte jádru AI, které hackněte. Hned vedle terminálu jádra je i bezpečnostní karta. Nyní se vraťte na počáteční křižovatku a díky kartě a hacknutému AI můžete jít do sekce EYE.
Uvnitř nejprve zblízka prohlédněte obě zelené masy energie na obou koncích lávky, čímž se zpřístupní hlavní panel. Na něj tedy vypněte inteligenci EYE a nahraďte ji AMI.
Kapitola 12 – Neznámé místo
Ocitnete se na zničených troskách stanice. Zbývá jen spadnout z trosek do prostoru.
Kapitola 13
Touto kapitolou začíná De-Void. Jedná se tedy o události předcházející minulé dobrodružství. Otevřte plošinu a vystupte z lodi. V budově aktivujte panel a zapněte jím hologram Wilko. Po seznámení se se situací pokračujte chodbami ven na hlavní spojovací plošinu. Projděte přes ní až k sekci komunikace a tady vyjeďte výtahem nahoru na komunikační plošinu. Aktivujte terminálem Wilka pro další pokyny. Nyní se vraťte ven a běžte do sekce údržby. Projděte chodbami, sjeďte výtahem až do dolního patra, kde na stolku najdete speciální helmu Amber. S ní se můžete vrátit zpět do komunikační sekce, ale tentokrát skrze ní projděte do sekce 2. Tady si helmu nasadíte, což umožní vidět minulé události. Projděte až na samý konec sekce (k velké nádrži). Poté se můžete vrátit zpátky. Dle rad Wilka běžte do sektoru 3. Za ním je přistávací plošina a u raketoplánu aktivujte panel, abyste mohli odletět.
Kapitola 14
Jste na povrchu planety. Vedle vás je malé budova a za oploceným areálem dvě další – ve všech můžete najít nějaké terminály a audiology. Můžete také vyrazit do pouště. Je tu asi 8 vraků, přičemž u většiny z nich je nějaký terminál. Poté se vydejte do kopce nedaleko počáteční pozice. V džungli najdete laserovou bariéru, kolem které pokračujte do kopce. Narazíte na další anomálii nahoře ve skladišti. Po ní sejděte dolů a projděte bariérou (lasery se otevřou). V areálu po pravici narazíte na obrovský vrak. Prohlédněte místo uvnitř – je tu další anomálie s robotem, po níž se ocitnete zase na počátku v poušti. Vraťte se do džungle a za bariérou běžte do levé části džungle, kde je menší stanice. Je tu několik budov s terminály a také velká budova – prohlédněte hlavně patro. Poté pokračujte okolo obřího vraku až k dveřím na konci skal.
Kapitola 15
Jste v základě a silně prší. Prohledejte areál, přičemž ve dvou větších budovách bezpečnostních center je spousta terminálů. V patře druhé budovy je navíc anomálie. Prohlédněte most vzadu za základnou (je však na konci uzavřený) a poté pokračujte k oblasti ubikací. V jedněch ubikacích najdete Wilka.
Kapitola 16
Přesunete se do vojenské základny (jako v kapitole 5). Překonejte most do druhého areálu. Tady v levé zadní části vyhledejte výtah, nad nímž je terminál vypínající laserovou bariéru. Pokračujte přes další most do třetí části základny. Obejděte ji zleva a vstupte do velké budovy. Tady k vám znovu promluví AI Wilka. Vzadu na konci místnosti vyjeďte výtahem nahoru a přes panel získejte bezpečnostní přístupy. Běžte ven a pokračujte do budovy bezpečnostního centra. Uvnitř je hlavní počítač a z vašeho vědomí se stane AI AMI.