Caligo

Caligo platí za jednu z těch her, na které naše herní weby (a že jich máme) raději zapoměly. Pokud nemáte lepší zdroje anebo štěstí při hledání, nejspíše nemáte šanci hru vůbec objevit. A přitom to není špatný kousek na poli walking adventur. Pravda, hra je to krátká a nedobře optimalizovaná, ale tak už to u indie her chodí. Zase lze ale očekávat netradiční pojetí a to Caligo splňuje. V sedmi úrovních navštívíte šest zcela unikátních lokací myšlenkově spojených s rozvojem člověka, lidství a jeho skonem. Oproti mnoha jiným walking adventurám podobného rozsahu je tedy i zpracování příběhu poutavé a vede k zamyšlení. 

Hlavní hrdina se po své smrti dostává na podivná místa a putuje jimi za doprovodu hlasu jeho druhého, temného já. Fantasy svět je plný působivých lokací. Zatímco některé jsou veselou pohádkou, jiné připomínají spíše peklo plné smrti a démonů. Ruští tvůrci si i přes krátkou délku dali záležet na vizuální kvalitě a také na hudbě. Naopak zklamáním je anglický dabing. Těžko říct, zda ruský originál je lepší, jelikož přepnutí na něj, ovlivní celé rozhraní i titulky, nikoli jen řeč.

Caligo je zkrátka jedním z případů drobných nenápadných klenotů, které v sobě skrývají působivý herní zážitek, ale jen málokdo se obtěžoval je vynést na světlo. Samozřejmě tu mluví o walking adventuře, tudíž pokud tomuto žánru neholdujete, Caligo vám nemá co nabídnout. Pro milovníky virtuálních procházek ale půjde o zajímavý kousek.

Hodnocení – 70%
Délka – cca 1h


 

Návod

Kapitola 1 – Maják

Probíráte se v tmavé místnosti. Je tu zářivá koule, kterou vemte, načež se za vámi zjeví podivná bytost. Následujte ho ven z jeskyně a dále k majáku. Hned v přízemí majáku je kresba (1/20). Vyjděte po točitých schodech na vršek majáku.


 

Kapitola 2 – Trůn

Ocitnete se v černobílém podzemí. Jeskyně vás zavede k obří stavbě v níž se nachází trůn. Přejděte k němu a démon vám vysvětlí kdo jste a po vás požaduje. Za zády se vám zjeví portál, kterm projděte do prvního světa.


 

Kapitola 3 – Dub

Ocitnete se v krásném lese, který jste si představovali v dětství. Cestou po pěšině narazíte na stan – uvnitř na stěně je kresba (2/20). O kus dál jsou police plné knih a na nich další kresba (3/20). Postupujte pěšinou až k posezení s krbem – tady na zdi je další kresba (4/20). Cesta vás dovede na kopec k velkému dobu. Obejděte ho zprava a u kmene najdete kresbu (5/20). Za dubem na houpačce spatříte ženu. Sednete si na houpačku místo ní ale krásná vize brzy skončí.


 

Kapitola 4 – Stará loď

Jste v dalším světě odrážejícím tentokrát svobodu. Vydejte se po pěšině. U velké lebky leží kresba (6/20). Pokračujte nahoru po útesu. Na dvou dřevěných sloupech s lebkami je další kresba (7/20). Cestou dorazíte až na pláž u ztrozkotané lodi. Když půjdete po pláží doleva, najdete na jednom balvanu kresbu (8/20). Vydejte se také po pláží doprava, nebo´t na vysokém sloupu je kresba (9/20). Nyní se vydejte po prknech na loď. Na boku pod stěžněm je kresba (10/20). Na přídi najdete kapitána, který vás pošle opravit motory. Sejděte do nitra lodi až ke kotli. Váš průvodce jej opraví a čeká vás třetí svět.


 

Kapitola 5 – Vězení

Dlouhou chodbou dojdete do vězení. V cele na zdi je kresba (11/20). Skrze hlavní síň ve věznici pokračujte dál. V patře narazíte na otevřenou celu s bytostí uvnitř. Na zdi je kresba (12/20). V dalším patře je nedaleko mrtvoly kresba (13/20). V ještě vyšším patře je u vylomených dveří další kresba (14/20). Až vyjdete na střechu věznice, prohlédněte ventilátory – na jednom je kresba (15/20). Poté jděte na plošině uprostřed, kde je démon, který vás posadí na elektrické křeslo a po smrti vhodí do jámy.


 

Kapitola 6 – Válka

Jste obklopeni válkou zastavenou v čase. Vydejte se pěšinou. V místě, kde můžete poprvé vyhlédnout na celý areál bojiště pod vámi, leží i jedna kresba (16/20). Sejděte dolů a prohledejte bojiště. Na tanku poblíž vaší pozice je kresba (17/20) a nedaleko odtud je na dřevěné konstrukci katapultu další kresba (18/20). Běžte k pyramidě. U paty předního schodiště je kresba (19/20) a na vršku u stěny je poslední kresba (20/20). Obejděte stěnu pyramidy a vystoupejte až na vrchol, kde je Orákulum s ženskou robotickou bytostí. Po debatě se vrátíte k trůnu.


 

Kapitola 7 – Závěr

Jste zpět se svým démonickým já u trůnu. Máte na výběr zda se pustit do nového života (v takovém případě pokračujte za orbem a opusťte palác) anebo vládnout svému zapomenutí (potom usedněte na trůn).