DS1 – (1/4) Zvony Probuzení

Návod na Dark Souls jsem zvažoval dlouho a nebylo snadné se k němu odhodlat. Je to úžasná ale též velice náročná hra a to nejen obtížností jako takovou, ale i co se týče ovládání, pochopení souvislostí, herních možností atd. Ale nakonec jsem do návodu šel a myslím, že výsledek je opravdu dobrý. Jedná se o kompletního průvodce světem hry, který provede každého hráče od začátku do konce a upozorní na (snad) všechny zajímavé herní prvky.

Návod odpovídá PC verzi a texty zase odpovídají použité češtině. Příznivcům anglické verze se omlouvám, ale češtinu, byť neoficiální, považuji za kvalitní počin a nemyslím, že je nutné v českém návodu každý předmět a každý termín uvádět i v angličtině.
Postup ve hře je samozřejmě libovolný. Návod je psán tak, aby hraní podle něj bylo pohodlné, logické a ucelené. Neznamená to však, že se v návodu postupuje od nejsnazší oblasti po nejtěžší!

 

Kapitola 1 – Severní Útočiště nemrtvých

1

Zapomenuté Útočiště nemrtvých je vězením pro všechny prázdné. Je chráněné mocným Asylovým démonem. Hrdinkou našeho příběhu je nemrtvá žena Kasumi, která démona zpracovala klackem. Je zatím prázdná a proto vypadá jako seschlá zombie. Můžete si všimnout, že ukazatel zdraví je výrazně menší než na ostatních obrázcích a to proto, že tato fotka vznikla už během první hry, kdy jsem přemýšlel nad návodem, ale nakonec k němu došlo až při NG+

Výběr postavy

1-postava

Naše hrdinka Kasumi. Mezi pohlavími v rámci hry žádné rozdíly nejsou.

– Na počátku si vytvoříte postavu. Můžete měnit spoustu pro hru nedůležitých aspektů, jako je pohlaví, pleť, účes, barva vlasů, velikost těla… Ale rovněž volíte důležité prvky. Tím zásadním je třída, díky které určíte své základní statistiky a základní výbavu. V rámci hry doporučuji rozmyslet si, kterou cestou se chcete vydat. Zda to bude čaroděj, pyromancer, kněz, rychlý vrah, či odolný rytíř… Ale také můžete jít cestou náročnou a rozhodnout se zvyšovat úrovně víceméně rovnoměrně, to abyste vytvořili průměrnou postavu, která sice v ničem nevyniká, ale také v ničem neztrácí a je schopna zkoušet velké množství různých zbraní. Vzhledem k náročnosti hry je však obecně lepší soustředit se na jednu cestu, protože průměrná postava nebude schopná ovládat nejlepší zbraně. Vsaďte buď na hrubou sílu anebo na obratnost a dále na jeden ze tří typů kouzel – magie, pyromancie či zázraky.
– Druhým a posledním důležitým nastavením je počáteční předmět s nímž začnete. Na výběr je 8 předmětů (anebo si nevybrat žádný), přičemž každý předmět má nějakou funkci. Nemusíte ale smutnit, že si můžete zvolit jen jeden předmět, protože všechny předměty se dají někde v herním světě najít. Nejvzácnější je Prsten Staré čarodějnice, který se za normálních okolností shání velice těžko, ovšem obecně nejužitečnější jsou černé bomby, které jsou velice účinné.
– Většina hráčů tvrdí, že nejlepší je do začátku zvolit Hlavní klíč, kterým lze odemknout některé zámky a postupovat jiným způsobem. Zní to sice hezky, ale postupovat jiným způsobem znamená v překladu narazit na větší problémy než normálně.

Statistiky
– Růst většiny statistik se okolo čtyřicáté úrovně výrazně zpomalí. Od padesáté úrovně pak statistiky rostou tak pomalu, že prakticky nemá smysl do nich dál investovat.
Vitalita
– Vitalita určuje zdraví postavy. Čím více zdraví, tím více zásahů vydržíte. Jednoduché. Můžete si říct, že když máte dost Estusu, nepotřebujete velké množství zdraví, jenomže zatímco popíjíte Estus, nepřátelé vás můžou zabíjet. U řadových nepřátel to tak nevadí, ale zkuste si jít na bosse, který vás jednou ranou přivede na pokraj smrti a jakmile se vyléčite, udeří vás znovu.
Naladění
– Hodnota naladění zvyšuje počet slotů pro kouzla (magii, zázraky, pyromancii). Čím více slotů, tím více druhů kouzel můžete v jednu chvíli unést. Maximální počet slotů je 10 (na úrovni 50). Mít deset slotů je ale přehnané i v případě, že se zaměřujete primárně na kouzla. Bohatě by vám mělo stačit 5-6 slotů (úroveň 19 a 23).
Vytrvalost
– Vytrvalost zvyšuje vaši energii neboli výdrž (můžete déle útočit a běhat), dále nosnost (unesete těžší vybavení, aniž by vás zpomalovalo) a odolnost krvácení (vydržíte déle, než podlehnete efektu krvácení). Od úrovně 40 hodnota výdrže přestane vzrůstat. Nosnost a odolnost krvácení se zvedá stále.
– Vytrvalost je obecně velice důležitá vlastnost, podobně jako Vitalita. Obzvláště pokud se soustředíte na velké zbraně je hodnota výdrže důležitá, neboť zbraně jako jsou velemeče, či velepalice jsou velice těžké a boj s nimi rychle ubírá výdrž. To samé platí pro těžké zbroje. Pokud je chcete unést, budete muset do vytrvalosti hodně investovat.
Síla
– Síla zvyšuje poškození udělené zbraní. Navíc většina zbraní má danou hodnotu síly, kterou musíte splňovat, abyste je mohli správně využívat. Záměrně říkám správně využívat, protože zbraň můžete nést a útočit s ní i když máte sílu menší. Poškození a rychlost úderu je však výrazně snížena.
– Držení zbraně oběma rukama přidává 50% bonus k síle. Takže pokud máte potíže udržet zbraň v jedné ruce, zkuste to oběma.
– Největší požadavek na sílu má Smoughovo kladivo (58!)
Obratnost
– Obratnost je takovým protipólem síly. Zvyšuje účinek vybraných zbraní a opět je vyžadována pro používání některých z nich a to hlavně těch, které jsou rychlé a očekává se u nich jistý um (luky, rapíry, biče, katany…). Pokud nemáte dostatečnou obratnost, můžete zbraň použít ale opět očekávejte postih.
Odolnost
– Kupodivu velice neužitečná vlastnost. Odolnost zvyšuje ochranu vůči různým typům poškození a také vůči jedu. Jenomže ochrana proti poškození vám postupně vzrůstá i když investujete duše do jiných statistik (pouze vzrůstá pomaleji). Pokud vás nízká odolnost proti jedu netrápí (máte třeba vhodné prsteny atd.) nemá moc smysl do odolnosti investovat.
Inteligence
– Hodnota inteligence je vyžadována pro používání nadpřirozena z oddělení magie. Navíc inteligence zvyšuje účinnost kouzel. Pokud se vydáte cestou čaroděje, je dobré do inteligence hodně investovat. Pouze počítejte s tím ne všechny situace půjdou vyřešit kouzlem.
Víra
– Víra je v zásadě stejná jako inteligence, pouze se vztahuje k zázrakům. Vzhledem k tomu, že zázraky většinou neslouží k boji, může být velice riskantní vydat se cestou kněze a spoléhat výhradně na ně.

Tajemství útočiště
– Během cesty z kobek si po pravici všimněte sálu kterým chodí obrovská hrouda masa… Jeho kroky jsou slyšet po celé oblasti. V této kapitole se s ním ale neutkáte.
– Rytíře, který vám hodil klíč do kobky najdete zraněného. Máte na výběr, zda ho vyslechnete anebo necháte být. V prvním případě dostanete lahvičku Estusu na léčení, klíč a informace o proroctví nemrtvého. V druhém případě musíte odejít, načež rytíř zemře a pak si klíč a Estus musíte vzít z jeho těla. Přijdete ale o informace.
– Pokud se vám během prvního střetnutí podařilo zabít bosse, rytíř vám předá klíč od brány, který by jinak vypadl z těla bosse.

Technika úderu během pádu
– Kdykoli můžete stiskem tlačítka pro silný útok a současně tlačítkem pro pohyb vpřed provézt útok s výskokem. Obzvláště se tato technika vyplatí pokud je nepřítel pod vámi, protože poškození během pádu je brutální.
– Na některé bosse, včetně toho prvního je to technika jako dělaná. Postavte se na okraj plošiny, proveďte úder během skoku a jakmile dopadnete na bosse, způsobíte mu drtivou škodu.

Technika zaměření nepřítele
– Jakéhokoli nepřítele můžete zaměřit (defaultně prostřední tlačítko myši), načež se kamera začne otáčet kolem něj a vy jej budete mít neustále před očima. Tato metoda je velice užitečná, neboť máte přehled o situaci a navíc všechny střelné zbraně (i kouzla) jsou automaticky cílené na nepřítele (nemusíte ručně mířit). Potíž tkví v tom, že sice máte monstrum před očima, ale už nemáte přehled o okolí. V praxi je proto dobré umět ve správný moment přepínat mezi zaměřením a klasickým pohledem.  
– Pokud se zaměřený nepřítel příliš vzdálí, automatické zamíření samo vypadne.

 

Boss 1 – Asylový démon (825 HP)

– Protože grafická stránka hry není nic extra a na screenshotu by boss zabíral tak třetinu obrázku, budu jako ukázku uvádět link na videa kreslíře, který namaloval všechny bosse celé hry. Pokud se vám jeho práce líbí, nezapomeňte zanechat alespoň like 🙂
– Asylový démon je tedy první boss. Mohutná tlustá zelená koule s ocasem a velkým kladivem v rukou. Vcelku hrůzostrašný protivník. Při prvním setkání seskočí na dvůr útočiště. Vzhledem k tomu, že máte jen počáteční zlomený meč, je boj s démonem téměř jistá sebevražda. Správně byste měli jen proběhnout, v dalším úseku se vybavit a poté se do arény vrátíte, přičemž budete mít možnost napadnout démona svrchu. Existuje ale varianta, že démona zabijete už při prvním střetu. Pokud to dokážete, z jeho těla zbude navíc velké Démonické kladivo, což je brutální zbraň s ohromnou účinností ale také ohromným požadavkem na sílu. Pokud na démona nestačíte ale palici byste chtěli, nemusíte zoufat, protože se dá sehnat i později.
– Během první hry je opravdu nepravděpodobné, že démona skolíte při prvním boji. Pokud si ovšem jako počáteční předmět nevezmete černé bomby. Ty poslouží jako silná zbraň, s níž můžete démona dostat už napoprvé.
– Pokud chcete bojovat klasicky, snažte se maximálně využít výhody, kterou vám dává útok svrchu. Během pádu démona zasáhněte, čímž mu způsobíte brutální škodu (asi 1/3 zdraví). Pak už nebude těžké ho dorazit. Jeho útoky jsou pomalé a je jich málo, čili boj s démonem by měla být pohodička.
– Kasumi varuje: Skok z balkonu na bosse je velice důležitý. Údery během pádu způsobují nepřátelům drtivé škody. Samozřejmě můžete démona porazit i klasicky, ale pokud si techniku úderu při pádu neosvojíte, čekají vás už během příštího bosse velké potíže!

Odměna za bosse
2 000 duší
1 Lidskost
Velký poutníkův klíč (klasické zabití)
Démonické velké kladivo (zabití při prvním setkání)

 

Nové předměty

 


 

Kapitola 2 – Svatyně ohňospoje

2-svatyne

Ruiny svatyně a počáteční bod naší výpravy. Kasumi stále ve spodním prádle, ale už s okřídleným kopím ze hřbitova. S tím už se dá něco zapíchnout.

Nové prvky
– Od druhé části už můžete začít vylepšovat postavu.
– Rovněž lze rozněcovat ohniště a to do 2. úrovně (10 Estusu). Za každé roznícení však musíte zaplatit lidskost.

Být nebo nebýt člověkem?
– Člověk vypadá jistě lépe než seschlý prázdný, ale být člověkem má své výhody i nevýhody.
– Abyste se mohli člověkem stát, musíte zvrátit prázdnost (cena 1 lidskosti) u ohniště. Pokud ale zemřete, budete opět prázdným a použitá lidskost vyjde nazmar.
– Jako člověk se automaticky zapojujete do online hry a hrozí vám konflikt s jinými hráči (ať už pomoc, nebo boj). Konflikt s hráči vám v některých případech hrozí i když jste prázdný, ale tam je to hodně specifické.
– Pouze jako člověk můžete povolávat na pomoc s bossy jiné postavy.
– Pouze jako člověk můžete být napadení černým přízrakem jiné postavy

Estus a Strážkyně ohně
– Lahvičky Estusu se automaticky doplní u ohniště.
– Můžete mít až 20 Estusu, ale to se odvíjí od roznícenosti ohniště u kterého Estus doplníte.
– Estus lze posílit díky Strážkyním ohně. Na vylepšení Estusu však potřebujete Duši strážkyně ohně! Naštěstí lze některé tyto duše získat aniž byste museli jiné strážkyně zabít.
– Některá ohniště, která hoří aniž byste je zapalovali vy, mají svoji Strážkyni, která je udržuje. Pokud Strážkyně zemře, ohniště pohasne a nepůjde zapálit.

Lidskost
– Lidskost je velice hodnotná surovina. Dá se nalézt na mnoha místech ve světě, ale nekonečný zdroj lidskosti představuje pouze pár druhů nepřátel (nejčastěji krysy). Lidskost má mnoho způsobů využití.
– Umožňuje roznítit ohniště (získat víc Estusu)
– Zvyšuje šanci na věci z nepřátel (čím více lidskosti, tím větší šance, přičemž už jedna lidskost zvedá šanci na předmět o 50%).
– Zvyšuje odolnost vůči kletbě (čím více lidskosti, tím větší odolnost)
– Léčí (každá požitá lidskost vás vyléčí na maximum)
– U ohniště se můžete díky lidskosti stát člověkem
– Pamatujte ale, že pokud zemřete, všechny použité lidskosti zůstanou ve vaší duši a když ji nezískáte zpět, jsou pryč! Proto je dobré si lidskosti většinou nechávat ve formě předmětů a používat je jen občas, například když chcete opakovaně zabíjet nepřátele kvůli předmětům anebo jdete na bosse a chcete pomoc od jiné postavy.

Bonusy zbraní k vlastnostem
– Když si prohlédnete statistiku jakékoli zbraně, uvidíte dole kolonku se čtyřmi vlastnostmi – síla, obratnost, inteligence a víra. Některé zbraně mají k těmto vlastnostem uvedená písmena S-E, která určují, jak moc se bude účinek zbraně zvyšovat v závislosti na vaší hodnotě dané vlastnosti. Takže jestliže máte například meč, který má u síly písmeno A, znamená to, že jeho poškození bude prudce vzrůstat pokud budete vylepšovat sílu. Jestliže tam je písmeno E, meč se bude v závislosti na vaší síle sice také vylepšovat, ale jen velmi málo.
– Některé zbraně mají k bonusy k vícero vlastnostem najednou. Takové zbraně mohou být v rukách dobře vycvičeného hrdiny smrtící.

Nadpřirozeno – Magie, Zázraky a Pyromancie
– Existují celkem tři typy nadpřirozena, které můžete využívat. Obvykle se hráči zaměřují pouze na jedno odvětví. Nic vám ovšem nebrání využívat klidně všechny, ale počítejte s tím, že kvalitní kouzla nejsou levná a že na kouzla z oddělení Magie a Zázraků budete potřebovat dostatečně vysoké statistiky.
Zázraky
– Zázraky zahrnují převážné pomocné prvky schopné léčit, vytvářet pasivní ochrany nebo upravovat pohyb hrdiny. Jen velmi málo zázraků lze použít jako zbraň a zabíjet s nimi. Právě to činí zázraky nejméně univerzálním typem nadpřirozena. Zázraky vyžadují určitou úroveň víry a tak, abyste je mohli používat, nezbývá vám než investovat do této vlastnosti.
– Na vyvolávání zázraků se používá talisman. Existuje mnoho typů talismanů, které upravují účinnost kouzel.
– Používání zázraků má jedno zvláštní specifikum, které mezi hráči není moc známé. Jedná se o tzv. synergii zázraků. Občas můžete ve světě narazit na bílý kruh, který značí, že na tomto místě byl použit zázrak nějakým jiným hráčem. Pokud na tomto místě použijete stejný zázrak, jeho síla bude větší. Abyste poznali, o jaký zázrak šlo, projděte si vaše nesené zázraky. Jestliže na některém bude ikona bílého kruhu, je to právě on.
Magie
– Magie obsahuje především útočná kouzla schopná vrhat na nepřátele projektily. Kouzla vyžadují určitou hodnotu inteligence, takže pokud se chcete vydat cestou mága, musíte hodně investovat právě do této vlastnosti.
– Na vyvolávání kouzel se používá hůlka – katalyzátor. Existuje mnoho typů katalyzátorů, které upravují účinnost kouzel.
Pyromancie
– Pyromancie zahrnuje hlavně ohnivou útočnou magii použitelnou na malou a střední vzdálenost. Na pyromancii nepotřebujete žádné vlastnosti, nicméně nákup kouzel pyromancie není levný.
– Abyste mohli pyromancii využívat, musíte mít předmět Plamen pyromancie (žhavá ruka). Tento předmět můžete vylepšovat podobně jako se vylepšují zbraně, čímž budete zvyšovat účinnost pyromantických kouzel.

Petrus z Thorolundu
– Petrus je duchovní postávající v pravé části ruin (u zdviže). Zprvu se moc přátelsky netváří, ale když s ním promluvíte několikrát, dá vám měďák a nabídne vstup do první úmluvy (neboli sekty).
– Postava Petruse se v průběhu hry hodně vyvíjí. V tuto chvíli je dobré vědět, že když ho zabijete, obrátí se proti vám i jeho přátelé, které později potkáte.
– Petrus je obchodník. Pokud vstoupíte do jeho úmluvy, nabídne vám základní zázraky a též talismany na jejich vyvolání. I když později úmluvu opustíte, stále bude možné u něj nakupovat.
– Petrus vám nabízí informace o svaté misi, kterou on a jeho společníci provádějí. Cena za informaci je 100 duší X vaše úroveň. Pokud informace chcete, raději s tím moc neotálejte 🙂

1. Úmluva – Bílá cesta

sekta-1– První úmluva je taková nijaká – jedinou výhodou je lepší propojení s hráči stejné úmluvy a menší pravděpodobnost toho, že budete napadeni někým z cizí úmluvy. Svým způsobem je to taková základní úmluva vhodná pro začátečníky anebo pro ty, kteří o online hru moc nestojí.
– Do úmluvy se můžete připojit na požádání a to buď zde u Petruse anebo později u Reah.
– V úmluvě Cesty světla začínají hrdinové s původem rytíře a duchovního
Zrada
– Pokud úmluvu zradíte (přestoupíte do jiné, aniž byste se nechali uvolnit Oswaldem) nečeká vás žádný postih.

Tajná šachta
– Mrkněte se do místa kde jsou dvě výtahové šachty. Skočte do nich. Nezemřete ale dopadnete na dno tunelu, který vede na plošinu u zříceniny. Je tu hromada truhel a v nich řádka cenných věcí.
– Kost k domovu – slouží pro okamžitý návrat k ohništi – užitečné pokud jste v nebezpečí a bojíte se o své nashromážděné duše.
– Jitřenka – Obstojný palcát. Dají se s ním zmáknout kostlivci na hřbitově.
– Talisman – Základní proprieta pro kouzlení zázraků. Prodává je i Petrus ale takhle máte jeden zadarmo!
– Puklý červenooký orb – Věc umožňující napadnout jiné hráče.
– Lloydův amulet – Znemožňuje léčení Estusem. Hodí se proti nemrtvým vojákům, kteří Estus často používají.

Na hřbitově
– Na hřbitově sídlí kostlivci – malí i velcí, kteří jsou velice odolní vůči běžným zbraním. Budete potřebovat buď velice silnou zbraň na jejich poražení anebo nějakou zbraň, která je svatá. Na hřbitově je ale spousta užitečných věcí, které by se vám hodili už nyní. Pokud si troufnete na kostlivce, zkuste to. Slabé kostlivce byste měli být schopni zvládnout, pokud je rozdělíte. Velcí kostlivci jsou nad vaše síly, ale můžete je zkusit oběhnout a věci rychle pobrat.
– Na hřbitově můžete získat Okřídlené kopí, Kulatý štít s Kaduceusem, obouruční meč Dvouručák a Dalekohled. Jde o užitečnou výbavu.
– Ze hřbitova vede po schodišti cesta do oblasti Katakomb. V tuto chvíli je to naprosto vyloučená oblast na kterou nemáte ani omylem.

Technika skákání
– Pod mostem si můžete u zadního pilíře všimnout předmětu. Abyste se ale dostali na most, musíte přeskočit propast. Skákání je kupodivu obtížný manévr, který se provádí tak, že běžíte, na moment pustíte klávesu pro běh a vzápětí ji opětovně stisknete. Natrénujte si skoky, protože jsou velice důležité. Až je zmáknete, můžete si z pod mostu vyzvednout prsten.

Kam dál?
–  Z tohoto místa vedou celkem tři cesty. První přes hřbitov do oblasti katakomb. Druhá cesta vede okolo strážkyně ohně a dále přes výtah do podzemí k troskám Nového Londa. Obě lokace jsou v tuto chvíli nemyslitelné a tak vyrazte nahoru do hradu.

 

Nové předměty

Nová kouzla

 Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 3 – Hrad nemrtvých

3-hrad-nemrtvych

Hrad nemrtvých obývaný nemrtvými vojáky. Této vyšší části plné hradeb a cimbuří vládne Býčí démon. Kasumi se podařilo získat vzácný meč z těla černého rytíře. V kroužkové zbroji od nemrtvého kupce je připravena démona vyzvat. Mělo by se to obejít bez komplikací.

Spletitá cimbuří
– Hrad je docela nepřehledná oblast. Hned první část skrývá cestu vedoucí až na hradby, kde je lidskost. Zničte sudy a hned za nimi seskočte na nižší patro. Projděte přes můstek, cestou pobijte prázdné a pod žebříkem si vyzvedněte Krámy (zdánlivě zbytečná věc se bude později hodit). Nahoře na hradbách je kýžená lidskost.
– V blízkosti obchodníka je úzká ulice vedoucí k žebříku na střechu. Na střeše leží vrhací nože a když ze střechy skočíte do protější budovy (na rozbitou dřevěnou konstrukci), můžete projít domem a nahoře na balkoně najít kuši!
– Nedaleko věže s ohništěm jsou na nižší úrovni dveře a za nimi na ochozu leží dřevěný štít.
– Po překonání můstků kam nemrtví hází granáty narazíte po pravici na budovu v níž je truhla s černými bombami – jsou mnohem silnější než běžné bomby.

Nemrtvý kupec a Oranžový mastek
– Zhruba v polovině oblasti narazíte na odbočku vedoucí do budovy kde je nemrtvý kupec. Nabízí spoustu zajímavých věcí, včetně zbraní a další výbavy. Nedoporučuji to, ale pokud ho zabijete, můžete si z těla vzít vaši první katanu – Uchikatanu.
– Kupec má na skladě Bezednou bednu a Opravárenskou sadu – předměty, které v případě zakoupení, budou trvalou součástí výbavy a umožňují manipulovat s předměty u ohniště.
– Oranžový mastek, který má kupec na skladě slouží k pokládání nápisů pro jiné hráče. Všude ve světě si můžete všimnout nápisů, přičemž téměř všechny jsou dílem jiných hráčů. No a díky masteku můžete i vy rozdávat druhým rady, varování anebo je zlomyslně vodit za nos.

Klíč od hradu
– Kupec má na skladě klíč od interiérů hradu. Můžete s ním odemknout dvě místnosti, přičemž ta druhá je až v nižší části hradu, kam se podíváte později. V této části najdete za zamčenými dveřmi truhlu s pryskyřící, která dočasně přidá elektrické poškození.

Technika odrážení a černý rytíř (miniboss)
– V zadní části hradu je v tunelu černý rytíř. Je to první miniboss (silný nepřítel, který se nerespawnuje). Jeho poražení neni nic snadného, ale protože rytířů potkáte spoustu, je nutné se s nimi naučit bojovat.
– Rytíři mohou používat různé zbraně. Mohou mít meč, obouruční meč, obouruční sekeru, halapartnu a štít. V závislosti na zbrani je určitá šance (obvykle 20%) že z jeho těla tuto zbraň získáte. Jde o velice silné typy zbraní použitelné pro významnou část hry.
– Základní technikou pro boj s rytíři je technika odražení útoku (parry). Není to zrovna jednoduchá technika, ale lze ji použít téměř na všechny humanoidy včetně některých bossů. Tato technika funguje pouze s malým nebo středním štítem. Je třeba stisknout tlačítko pro útok (úder) štítem v momentě, kdy na vás nepřítel zaútočí a tím odrazit jeho útok. Když útok odrazíte, rozhodíte obranu nepřítele a můžete ho vzápětí brutálním útokem probodnout. Samozřejmostí je stát u nepřítele tak blízko, abyste ho mohli zasáhnout.
– Pokud je na vás „parry“ příliš složitou technikou, můžete zkusit i údery do zad. Rytíř je vcelku pomalý a když mu kotoulem uhnete, máte čas ho trefit zezadu.
– Konkrétně u tohoto rytíře si můžete pomoci i tím, že se stáhnete, vylezete po žebříku na kontrukci odkud nemrtví házeli granáty a právě pomocí granátů rytíře udoláte. Ovšem čím dříve zvládnete techniku odrážení, tím lépe, protože rytířů potkáte za celou hru desítky, přičemž někteří se řadí mezi běžné respawnující se potvory.
– Na konci tunelu najdete prsten s modrou slzou – tahle odměna za poražení rytíře vám zvedá obranu, když máte málo zdraví. Nijak úžasné, ale užitečné.

Krystaloví ještírci
– Na některých místech světa se objevují malí ještírci s krystaly na zádech. Pokud si vás všimnou, utečou a zmizí. Znovu se na místě objeví až když zajdete k ohništi anebo opětovně zapnete hru. Pokud dokážete ještírka zabít, získáte z něj materiály na vylepšení zbraní. Zabitý ještírek se nerespawnuje!
– Prvního ještírka najdete v sudu ve věži, krátce před bojem s bossem. Na ty další už ale upozorňovat nebudu, nakonec ještírků je v celé hře asi 20.
– Není to vůči hře moc férové, ale pokud se vám nedaří ještírka dostat zkuste to takto: Nejprve běžte na místo, kde se ještírek objevuje (nechte ho zmizet) a poté vypněte hru. Jakmile hru opětovně zapnete, ještírek se objeví hned vedle vás, takže vám už neuteče.

 

Boss 2  – Býčí démon (1215 HP)

– Býčí démon je mohutná chlupatá bestie se sekerou. Svým způsobem se podobá Asylovému démonu, nicméně je o řád nebezpečnější. K boji dojde na úzkých hradbách a tak démona nelze moc obíhat.
– Hned jakmile vejdete na hradby je vpravo od vás žebřík na věž. Je dobré využít věže během boje. Buď počkáte až sem démon vyskočí a utkáte se s ním tady anebo na něj budete z věže skákat – tedy úder při pádu. Ta druhá varianta je samozřejmě lepší. Pokud máte dost bomb, můžete je z věže házet.
– Boj začněte tím, že démona přilákáte, poté utečte na věž a než na ní démon stihne vyskočit, seskočte na něj a udeřte ho! Pak proběhněte kolem něj na opačnou stranu hradeb. Vyčíhejte správný moment a proběhněte kolem něj zase zpátky s cílem opět vylézt na věž a opět ho udeřit ze vzduchu. Proč nemůžete na žebřík vylézt hned co démona poprvé trefíte? Protože během lezení jste bezbranní a démon by vás praštil. Musíte si vytvořit náskok.
Kasumi doporučuje: Protože budete démona trefovat pouze při pádu, sáhněte po zbraní s největším poškozením a chyťte ji obouruč. Zbraně držené v obou rukách udělují silnější poškození.
Kasumi radí: Démon je citlivý na blesky – potřete si zbraň pryskyřicí.

Odměna za bosse
3 000 Duší
1 Lidskost
Kost k domovu
Démonická velká sekera (šance)

Solaire z Astory a Bílý mastek
– Na konci mostu (naproti drakovi) je na vyhlídce rytíř Solaire. Pokud si od něj necháte nabídnout pomoc, předá vám bílý mastek. Ten slouží jako povolávací znamení pro jiné hráče. Když mastek někam umístíte, hráči si vás mohou vybrat jako posilu na boj s bossem. V takovém případě se přesunete do světa hráče, který si vás vyžádal a pokud nad bossem zvítězíte, získáte lidskost.

Ocas
– Někteří nepřátelé, kteří jsou draky anebo k nim mají blízko, mají ocas, který lze useknout. Z useknutého ocasu získáte speciální dračí zbraň. Těchto zbraní je několik a na všechny bude v návodu upozorněno. Pamatujte, že ocas musíte nepříteli useknout ještě zaživa! Pokud ho jen tak zabijete, žádnou zbraň si nevysloužíte.

Drak na mostě (miniboss)
– Na mostě mezi hradem a farností se usadil drak. Pokud se přiblížíte, spálí vršek mostu ohněm a pokud nějakým nedopatřením přežijete, sletí dolů, aby vás dorazil. Boj s drakem je v tuto chvíli prakticky vyloučený a dlouho to tak také zůstane. Je trochu zvláštní nechávat minibosse za sebou, ale nebojte – jakmile to bude jen trochu možné, půjdeme si to s ním vyřídit.
– Pokud drakovi useknete ocas, získáte Dračí meč. Existuje metoda, jak mu ocas useknout už nyní, aniž byste s drakem přímo bojovali. Až půjdete přes dolní část mostu k farnosti, všimněte si, že drak má vpravo od mostu položený ocas. Pomocí luku ocas zničte a meč je váš!
– Silným útokem obouruč můžete z meče vystřelit tlakovou vlnu, která zasáhne vzdálenější oblast. Tento útok však rychle snižuje trvanlivost zbraně.

 

Nové předměty

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 4 – Farnost nemrtvých

4-farnost-nemrtvych

Farnost Nemrtvých je pečlivě chráněna nemrtvými vojáky a Balderskými bojovníky. Střechu farnosti obývají Chrličové. Kasumi v Balderské zbroji třímá sudlici, se kterou se při útoku trochu potácí, ale i tak předpokládá, že to bude vhodná zbraň na mrštné Chrliče.

Kanec (miniboss)
– Obrněný kanec střeží průchod k farnosti. Je odolný a snadno vás nabere na rohy. Má však jednu slabinu a tím je zadek. Nalákejte kance, aby proti vám vyběhl, schovejte se v průchodu k věži a až se kanec otočí, píchněte ho do zadku 🙂 Kopí je pro proces píchání ideální.
– Když budete mít štěstí, může z mrtvého kance vypadnout unikátní Přilbice s kančími tesáky. Je sice těžká, ale odolná.

Technika úderu do zad a černý rytíř (miniboss)
– Na vršku věže do které vylezete z kanálu číhá druhý černý rytíř. Základní taktiku na boj s rytířem jsme si už říkali, ale protože tento rytíř se na svém stanovišti otáčí, máte ideální příležitost natrénovat si techniku nečekaného úderu zezadu, kterou lze použít na spoustu druhů nepřátel.
– Technika nečekaného útoku zezadu vyžaduje, abyste se k nepříteli přikradli zezadu a pak ho útokem probodli. Není to nic těžkého, ale je třeba pamatovat, že aby vám přikradení vyšlo, chce to snížit hluk, který vydáváte. Za prvé se pohybujte pomalou chůzi a za druhé vsaďte na lehčí zbroj (čím těžší zbroj, tím víc rachtá a toho si nepřátelé všimnou).
– Probodnout nepřítele zezadu lze i v přímém boji. Jen je pochopitelně těžší dostat se mu do zad. Proto se vyplatí využít každého nepřítele, který je k vám otočený zády a zahájit boj jeho probodnutím.

Klíče
– Ve sklepení skrze které budete obcházet zavřenou bránu je v rohu Tajemný klíč. S ním můžete otevřít celu ve vězení farnosti.
– Až obejdete bránu, najdete vedle rumpálu klíč od sklepení. To je velice důležitý klíč, který odemyká další oblasti v Hradu Nemrtvých. Teď ale nemá smysl se vracet.

Kováři
– V bočním kostelíku vedle farnosti je v přízemí kovář André z Astory. Je to váš první kovář a je třeba si říci co to vlastně znamená.
– Kovář slouží i jako obchodník, ale navíc může opravovat vaše věci (to si můžete dělat i sami, pokud máte sadu na opravování) a také může vylepšovat zbraně a zbroje (vylepšovat zbraně a zbroje můžete také dělat sami, pokud máte sady na vylepšení). Jestliže tedy máte nakoupené sady, k čemu takový kovář je? Vždyť ho můžete nahradit anebo ne? Jde o to, že kovář může zbraně také překovávat, což vy sami schopni nejste a nebudete. Pokud zbraň či zbroj dosáhne určité úrovně vylepšení, kovář je může překovat na vyšší úroveň, načež je můžete zase vylepšovat i sami.

Kovář – André z Astory
– Každé kování vás bude stát duše ale také materiál – titanové úlomky, desky… Většina základních materiálů se dá někde koupit, ty pokročilejší lze získat z nepřátel, ale ty nejlepší materiály se v celé hře nacházejí jen v omezeném množství. Dobře volte jak a jaké zbraně budete vylepšovat!
– K samotnému překování potřebuje kovář speciální uhlík. Uhlíků je celá řada, přičemž každý uhlík může vylepšit zbraň jiným způsobem.
A) Standartní zbraně – Běžné zbraně na které lze aplikovat všech 11 druhů kování. V jednu chvíli ale každá zbraň může mít jen jeden typ kování. Použité kování indikuje symbol pod zbraní.
A1) Základní kování – Běžné kování pouze zvyšuje účinnost zbraně a zajišťuje ho právě Andre z Astory. Na každou pátou úroveň potřebujete překování od kováře. Maximální úroveň základního kování je +15, přičemž na poslední úroveň je třeba jako materiál použít extrémně vzácnou titanovou desku. Od úrovně +6 potřebujete Andrému sehnat Velký žhavý uhlík a od úrovně +11 mu musíte najít Mohutný žhavý uhlík.
A2) Surové kování – Surovým zbraním se rychle zvedá poškození, ale výrazně snižují bonusy k vlastnostem. Zpočátku jsou surové zbraně užitečné, ale pokud má zbraň velké bonusy k vlastnosti, kterou už máte vysokou, hrozí, že si překováním spíše uškodíte. Pokud máte základní kování +5, můžete si nechat u Andrého zbraň překovat na surovou zbraň. Surová zbraň má maximální úroveň +5.  Pro překování základní zbraně na surovou potřebujete Velký žhavý uhlík.
A3) Svaté kování – Svaté zbraně způsobují svaté poškození, které má vysokou účinnost proti kostlivcům a navíc znemožňuje, aby se kostlivci regenerovali. Na svatou zbraň nejprve potřebujete základní kování +5, poté si u Andreho necháte zbraň překovat na svatou, načež ji můžete vylepšit až na úroveň +10. Na vylepšování svatých zbraní potřebujete jako materiál bílý úlomek a na maximální úroveň potřebujete extrémně vzácnou bílou desku. Samozřejmostí je, že Andrému doručíte uhlíky – pro překování základní zbraně na svatou potřebujete Božský uhlík a na svatou zbraň od úrovně +6 potřebujete Velký božský uhlík.
A4) Okultní kování – Velice vzácný druh kování, které uděluje okultní poškození, jež je účinné vůči vznešeným nepřátelům, jako jsou rytíři. Výroba okultní zbraně vyžaduje základní zbraň +5, následně si ji u Andreho překováte na svatou zbraň, načež svatou zbraň vylepšíte na +5, abyste ji mohli u Andrého překovat na okultní zbraň, kterou může vytáhnout až na úroveň +5. Na vylepšení okultních zbraní potřebujete jako materiál bílé úlomky a na maximální úroveň extrémně vzácnou bílou desku. Samozřejmostí je velice těžko sehnatelný Temný uhlík pro Adreho, to abyste mohli ze svaté zbraně udělat zbraň okultní.
B) Unikátní zbraně – Vzácné zbraně jako jsou třeba zbraně černých rytířů nebo obří palice bossů vyžadují pro vylepšení vzácný materiál jiskřivý titanit, který zbývá po krystalových ještírcích. Unikátní zbraně nelze klasicky překovávat, pouze je vylepšit a to na úroveň +5.
C) Dračí zbraně – Zbraně z draků (z ocasů draků) lze také vylepšovat, ale potřebujete jako materiál vzácné dračí šupiny. Dračí zbraně opět nelze klasicky překovávat, pouze je vylepšit a to na úroveň +5.

Siegmeyer z Katariny (1. setkání)
– Když ze zbořeného kostela (kovárna Anderse) půjdete k velké hnědé pevnosti, najdete u brány rytíře ve zvláštní kulaté zbroji. Řekne vám, že čeká až se brána otevře. Zatím s tím nic nenaděláte, ale později se s rytířem ještě setkáte.

Titanový démon (miniboss)
– Naproti Andrému je cesta do sklepení, kde číhá Titanový démon. Jde o mohutnou stvůru, která vás může zblízka nabodnout svými vidlemi a na dálku stříli elektrické paprsky. Titanový démon se naštěstí pohybuje velmi pomalu, nicméně se dokáže odrazit a mocným skokem vás udeřit. V žádném případě s ním nebojujte v kontaktním boji. Využijte luku nebo magie a kryjte se za překážkami (v tomto případě za troskami zdiva). Pokud jste schopni držet si od démona odstup, jeho poražení by mělo být jen otázkou času.
– Po každém démonovi zbyde materiál démoní titanit, který slouží na vylepšování zbraní z duší bossů. O duších bossů si řekneme více později, to až nějakou najdeme. Zatím stačí vědět, že démoní titanit je velice cenný kus materiálu!

Černokořenná zahrada
– Za Titanovým démonem je cesta do oblasti Černokořenné zahrady. První polovina oblasti jde zvládnout možná už nyní, ale ta druhá část staví obtížnost hodně vysoko. Pokud se chcete na zahradu podívat, klidně můžete, ale kompletní vyčištění rozhodně odložte.
– Tady v návodu se do zahrady podíváme až za hodně dlouhou dobu, to až budete připraveni na všechny její nástrahy.

Rytíř Berenike (miniboss)
– V kostele farnosti postává obrovský černý rytíř. Ve hře jich potkáte několik, ale tenhle se jako jediný nerespawnuje. Boj s ním není snadný. Doporučuji ho vylákat ven na dvorek vedle farnosti a tady zahájit boj. Využívejte toho, že po útoku se rytíř pomalu vrací do normálního stavu. Mezi jeho útoky tak bývá velká mezera. Uhněte úderu, zasáhněte ho a vzdalte se.

Povolávač (miniboss)
– Povolávač je šestiooký kouzelník ve zbroji s lebkami. Využívá svůj trojzubec z něhož šlehá kouzelné projektily ale může vás také nabodnout zblízka. Boj s Povolávačem není zase tak těžký, protože nevydrží mnoho, ale zádrhelem je se k němu vůbec dostat. Ve hře jich potkáte několik, přičemž tenhle první je vcelku snadným soupeřem. Můžete ho zastřelit zezdola od oltáře kostela anebo půjdete nahoru, kde nejprve pobijete prázdné jimiž je obklopený a pak ho zblízka zpoza rohu sejmete.
– Z Povolávače může vypadnout jeho zbraň trojzubec, ovšem šance je extrémně nízká. Je to jeden z nejvzácnějších předmětů, které mohou z nepřátel zůstat.

Duše Strážkyně ohně
– Na oltáři v kostele leží Duše strážkyně ohně. Můžete použít zdviž, která spojuje farnost se Svatyní ohňospoje a zaskočit si ke strážkyni posílit lahvičku Estusu.
– Duši můžete také použít, čímž získáte 5 lidskosti. Tím ale přijdete o možnost posílení Estusu. Tato metoda se vyplatí jedině při NG+, pokud už máte Estus maximálně vylepšený.

Lautrek z Karimu
– V patře farnosti je za naprasklými dveřmi schodiště k cele, kde je držen rytíř Lautrek. Pomocí tajemného klíče ze sklepa fary ho můžete osvobodit. Má to svá pro a proti. Lautrek vám může pomoci mnoha způsoby, ale pokud ho osvobodíte, později zavraždí Strážkyni ohně ve Svatyni ohněspoje. Dá se na to reagovat a Strážkyni pomoci, takže s ohledem na to doporučuji Lautreka osvobodit.
– Lautrek se přesune do svatyně naproti Strážkyni. Když za ním zajdete, dá vám jako odměnu za záchranu Medaili slunečního svitu. Je to předmět, který se váže k úmluvě Bojovníků Slunce, ale praktickou funkci v tuto chvíli nemá.

 

Boss 3 – Chrličové ze Zvonice (1000 / 480 HP)

4-chrlic-ze-zvonice

Chrlič je mocný protivník. Díky sudlici má dlouhý dosah a protože umí létat, snadno mění pozice.

– Létající ozbrojení chrličové kteří chrání zvon farnosti. Nejprve na vás vystartuje jen jeden chrlič, ale jakmile mu snížíte zdraví na polovinu, zapojí se do boje i druhý. První chrlič je výrazně odolnější a také má ocas zakončený sekerou.
– Pokud se vám podaří useknout chrličovi ocas, sekera je vaše. Ač jde o zbraň získanou z ocasu, nejedná se o speciální dračí zbraň o nichž byla řeč výše.
– Během boje je dobré vsadit na zbraně, které jsou dlouhé a silné – například sudlice nebo meč Bastard (od Andrého). Snažte se zlikvidovat nejprve jednoho chrliče a pak dorazit druhého.
– Pokud jste člověkem, můžete povolat na pomoc Solaira a Lautreka.

4-farnost-nemrtvych-spojenci

Kasumi si najala oba pomocníky. Ve třech bude boj výrazně snazší.

– Pokud chcete pomoc rytíře Solaira stačí, když ho potkáte na konci mostu v Hradu Nemrtvých a necháte si od něj nabídnout pomoc (dá vám bílý mastek). Jeho vyvolávací znamení pak bude přímo před průchodem k bossům.
– Pokud chcete pomoc rytíře Lautreka, musíte ho osvobodit z vězení. Poté za ním zajděte ke Svatyni ohněspoje, kde vám dá medaili slunečního svitu a nabídne pomoc. Jeho vyvolávací znamení najdete v mezipatře věže, hned vedle žebříku k bossům.
Kasumi varuje: Nabrat dva parťáky na boj je sice velice pohodlné a výrazně to usnadní bitvu, ale řadu bossfightů budete muset zvládnout sami. Nicméně boj se spojenci vám umožňuje snadno napadnout Chrliče zezadu a useknout mu ocas.
Kasumi připomíná: Každý boss se dá porazit i bez pomocníků.

Odměna za bosse
10 000 duší
1 Dvojitá lidskost
Štít chrliče (šance)
Přilbice chrliče (šance)
Sekera z ocasu chrliče (useknutí ocasu)

Oswald z Karimu
– Kněz Oswald sídli ve věži fary. Má na skladě pár pěkných věcí, včetně prstenů a kouzel, ale především je schopen vás jakožto kněz zbavit úmluvy a vykoupit z hříchů.
– Pokud jste v Úmluvě a rozhodnete se přejít do jiné, považuje se to za zradu a v takovém případě vás čeká nějaký postih. Můžete ale kdykoli požádat Oswalda, aby vás ze současné Úmluvy uvolnil, čímž se postihu vyhnete.
– Pokud se dopustíte trestného činu napadení hráče, můžete získat body hříchu. Hříšníci se stávají terčem Úmluvy Temného měsíce. Pokud nechcete riskovat, že se na vás obrátí jejich hněv, můžete se u Oswalda vykoupit a vztahy uklidnit. Stejná situace nastane v případě napadení postavy. Chcete-li si udobřit vztahy s postavou, která se vás snaží zabít, musíte se vykoupit.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 

 

 

Kapitola 5 – Hrad Nemrtvých (2. část)

5-hrad-nemrtvych

Díky klíči ke sklepení (z areálu farnosti) si Kasumi otevřela cestu do nižší části Hradu Nemrtvých, kterému vládne Kozí démon. Úzké uličky jsou domovem vrahounů a psů. Kasumi vsadila na techniku rychlého boje v lehké kožené zbroji a metání kouzel jako reakci na vrhací nože vrahounů.

První zvonění
– Po zazvonění na první zvon můžete přes zdviž opustit farnost a dole promluvit s rytířem. Pošle vás na další zvon.
– Když zajdete k bazénku v rozvalině, uslyšíte podivné chrápání. Zdá se, že jste zazvoněním na zvon něco probudili 🙂 I když jenom částečně.
– Abyste se dostali do nové oblasti, musíte se vrátit přes Hrad Nemrtvých až na počátek mostu, kde klíčem otevřete dveře a slezete dolů. Tím se dostanete do nové části Hradu.

Griggs z Vinheimu
– Za jedněmi dveřmi v uličkách je držen čaroděj Griggs. Dveře jsou zamčené, ale pokud máte klíč k hradu (od nemrtvého kupce), odemknete je. Griggs vám poděkuje a přesune se do Svatyně Ohňospoje.
– Než se za Griggsem vydáte, určitě si z místnosti kde byl držen vezměte Čarodějův katalyzátor a set zbroje čarodějů.
– Griggs vám u svatyně nabídne pár mocných prstenů a řadu kouzel, čímž můžete konečně proniknout do tajů magie. Pokud vás magie osloví více než zázraky, určitě si pár kouzel nakupte.

Drak z mostu – zúčtování
– Právě po záchraně Griggse přichází možnost, jak konečně zlikvidovat draka. Kupte si silná útočná kouzla – např. Velký duševní šíp a Velký těžký duševní šíp.
– Přesuňte se na most a jděte dolů ke kanálu mezi hradem a farností (tam, co jsou krysy). Postavte se až k okraji, tak abyste nad sebou viděli hlavu draka.
– Nyní potřebujete přesně zamířit dračí hlavu, protože právě hlava je nejzranitelnější bod draka. Použijte buď dalekohled anebo míření lukem, to abyste přesně zamířili. Nyní vytaste kouzla a začněte do draka pálit. Drak má tendenci se automaticky léčit, pokud je zraněný, ale když mu dokážete zasadit dostatečně silné údery, rychlost léčení prorazíte a draka zabijete.
– Jestliže se vám nedaří draka dostat, máte příliš slabou magii. Taktika je správná, jen na to nemáte dostatečné předpoklady, takže se vraťte až si zvýšíte hodnotu magie, seženete silnější kouzla anebo kouzla posílíte (například prstenem od Griggse).
– Drak se dá stejným postupem porazit i střelbou z luku, nicméně platí, že budete potřebovat velmi silný luk a silné šípy. Magií máte šanci dostat draka mnohem dříve.
– Když je drak mrtvý, můžete bezpečně projít po mostě až ke svatyni. Jedna mrtvola na mostě má meč Claymore, což je velmi solidní obouručák.
– Ve svatyni za mostem můžete rumpálem otevřít bránu a máte zkratka do areálu farnosti!

2. Úmluva – Bojovníci Slunečního svitu

sekta-2– První skutečně komplexní úmluva je vhodná pro hráče, kteří rádi pomáhají druhým. Je to ryze kooperativní úmluva do které patří rytíř Solaire.
– Po poražení draka najdete v kapli za mostem vyhlídku, kde je rozbitá zlatá socha. Pokud se u ní pomodlíte, stanete se členem úmluvy. Je však nutné, abyste měli víry alespoň 25. Tento požadavek lze snížit tím, že se jako bílý přízrak (přes znamení bílého masteku) necháte povolat do světa jiného hráče a pomůžete mu porazit bosse. Za každého poraženého bosse se požadavek na víru sníží o 5.
– Jako Bojovník Slunce se předpokládá, že budete pokládat povolávací znamení bílým mastekem a pomáhat hráčům, kteří si vás vyžádají. Budete viděni nikoli jako bílý, ale jako zlatý přízrak. Navíc, pokaždé když vyhrajete nad bossem, získáte vy i vaši kolegové Medaili Slunečního svitu.
– Většina úmluv má několik úrovní v nichž můžete povyšovat a získávat další bonusy. Abyste mohli povýšit, musíte odevzdat předměty, které jsou pro úmluvu typické – v tomto případě Medaile slunečního svitu.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Zázrak Bleskové kopí
– Úroveň 1 (10 medailí) – Zázrak Velké bleskové kopí
– Úroveň 1 (10 medailí) – Umožňuje odevzdat oltáři duši Lorda Gwynna a obdržet zázrak Sluneční kopí
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou) ztratíte zázrak Slunečního kopí. Zbylé dva zázraky vám však zůstanou!
– Pokud zradíte, vaše úroveň v rámci Úmluvy se zredukuje na polovinu.

Nejmocnější zázrak – Sluneční kopí
– Sluneční kopí je nejmocnější zázrak vůbec. Má extrémní poškození, ale také extrémní požadavky. Abyste ho mohli použít, potřebujete hodnotu víry 50!
– Sluneční kopí můžete získat až v NG+

Nemrtvá obchodnice
– Na konci cesty hradem dorazíte do kanálu, který vede zpátky ke Svatyni Ohňospoje a tvoří zkratku. Za mříží na konci kanálu je obchodnice, která nabízí velké množství nových předmětů. Vypíchnu jen ty nejzajímavější.
– Dočasná kletba je předmět, který z vás na omezenou dobu učiní prokletého ale bez jakéhokoli postihu. Být prokletým je jediný způsob, jak můžete bojovat s duchy, nicméně tyto nepřátele potkáte až za dlouho.
– Prizmový kámen je malý laciný kamínek, který můžete upustit nad propastí a dle zvuku při dopadu odhadnout, jak je to dolů hluboko a zda vůbec máte šanci pád přežít. Navíc kámen vydává při dopadu světélka a díky tomu ho lze použít na odhalení neviditelných mostů.
– Kravinec je typ vrhacího předmětu. Způsobuje otravu, čímž můžete otrávit nepřítele, stáhnout se a počkat až zemře. Je to užitečné na slabší nepřátele, kteří útočí zblízka. Kravincem však můžete otrávit i sebe.
– Obchodnice má na skladě také speciální druhy šípů – ohnivé a otrávené. Jsou drahé, ale pro boj s určitými typy nepřátel přijdou vhod.

Smrtící stavy – Krvácení, Otrava, Toxicita, Kletba
– Existují celkem čtyři speciální typy zranění, které můžou snadno končit i vaší smrti. Některé stavy už jste měli možnost potkat, ale teprve počínaje touto kapitolou rapidně vzrůstá jejich riziko.
– Každý stav je indikovaný ukazatelem, který narůstá jakmile vám je udělován daný typ poškození a zároveň automaticky klesá, pokud poškozování nejste. Pokud ukazatel dosáhne maxima, postihne vás příslušný typ zranění. Navýšení ukazatele a tedy větší odolnost vůči typům zranění lze zajistit mnoha způsoby včetně nákupem vybraných prstenů a zbraní. Pamatujte ale, že když si ukazatel navýšíte, jeho automatické vyprchání bude trvat déle.
– Každý stav lze léčit vybraným předmětem. V praxi je dobré nosit s sebou alespoň 2-3 léčivé předměty na každý druh poškození.
Krvácení
– Nejčastějši stav je krvácení. Je způsobován zbraněmi s velmi ostrými čepelemi jako jsou zahnuté meče, katany, nože, či kosy. Pokud se ukazatel naplní, vaše zdraví prudce poklesne. Míru krvácení lze redukovat použitím Krvavě rudého mechu.
Otrava
– Otrava je o poznání nebezpečnější. Roznášejí ji vybraní nepřátelé (hlavně krysy) ale také rizikové prostředí (bažiny). Pokud se ukazatel naplní, začnete automaticky ztrácet zdraví a to až do doby než vám míra jedu postupně vyprchá z těla. Takový proces ale trvá dlouho a snadno můžete do té doby zemřít. Použitím Purpurového mechu můžete otravu vyléčit.
Toxicita
– Toxicita se velice podobá otravě ale je mnohem agresivnější. Toxicitu roznáší jen velmi málo nepřátel – například odstřelovači. Pokud se ukazatel toxicity naplní, začnete velkou rychlostí ztrácet zdraví a to až do doby než vám toxicita z těla vyprchá. Toxicita však vyprchává velice pomalu a bez vyléčení prostřednictvím Kvetoucího trsu mechu pravděpodobně zemřete.
Kletba
– Kletba je zvláštní typ poškození, který je způsobován jen několika málo nepřáteli – hlavně baziliškem. Pokud se ukazatel kletby naplní, rovnou umíráte. Potíž je v tom, že prokletí vám zůstane až do doby než ho zlomíte (pomocí Kamene očištění). Jako prokletý máte maximální hodnotu zdraví sníženou na polovinu.

 

Boss 4 – Kozí démon (1 176 HP)

Kozí démon je mezi hráči velice obávaným, dost možná až přehnaně obávaným bossem. Bestie s hlavou kozla a dvojicí mačet skutečně vzbuzuje hrůzu. Fakt, že útočná síla démona je ohromná je rovněž hrozbou, stejně jako úzká aréna a přítomnost dvojice psů, kteří vás snadno obklíčí. Nicméně kozí démon není zase až tak děsivou překážkou.
– Boj s démonem má v podstatě striktně daný postup. Ač lze samozřejmě bojovat mnoha způsoby, ta základní a nejbezpečnější taktika vyžaduje využití prostředí.
– Jakmile se ocitnete v aréně, proběhněte mezi psy a běžte na vršek schodiště vlevo. Odtud přejděte na úzký rám průchodu, čímž si zajistíte bezpečí. Sem se démon pravděpodobně nedostane ačkoli vás může udeřit díky délce mačet, ale to můžete vykrýt. Nyní se rychle zbavte psů a to nejlépe dlouhou bodací zbraní (sudlice), to abyste neriskovali, že během útočného manévru spadnete. Až bude hotovo, soustřeďte se na démona. Pokud se démon přiblíží nahoru, zvažte zda nebude lepší seskočit dolů, odlákat ho a opět se vrátit na vaši pozici. Samotné zabíjení démona podřiďte zbraním na dálku. Doporučuji kouzla (duševní šípy), případně vrhací zbraně (černé bomby, vrhací nože) anebo střelné zbraně (kuše). V žádném případě se s démonem nepouštějte do kontaktního boje. On sice nemá mnoho útoků, jenže ty co má jsou velice brutální.
Kasumi varuje: Nekrizovější fáze boje je počátek, kdy se musíte dostat přes psy na schodiště. Pokud máte silnou dlouhou zbraň (třeba sudlici), můžete je zkusit v rychlosti zabít. Lepší ale bude je oběhnout anebo na ně v rychlosti vrhnout pár bomb.

Odměna za bosse
6 000 duší
1 Lidskost
1 Kost k domovu
Klíč k hlubinám
Démonické velká mačeta (šance)

Reah a Petrus z Thorolundu
– Po zabití bosse máte možnost pokračovat do nové oblasti, ale to zatím nedělejte. Vraťte se ke Svatyni Ohňospoje, kde po zabití bosse došlo ke změnám. Petrusovi dorazili jeho lidé – velitelka skupiny Reah a její dva strážní. Čeká je mise v katakombách, aby hledali ztracené Roznícení. Proklepněte všechny členy skupiny, abyste měli přehled o situaci.
– Po nějaké době (až zemřete, až odejdete k jinému ohništi anebo až opětovně spustíte hru), bude skupina už pryč.
– Později (po dalším čekání) se ze skupiny vrátí jen Petrus. Řekne vám, že ztratil svoji paní. Působí však velice rozpačitě.
– Zajděte dolů za Lautrekem, který vám nabídne informaci o Petrusovi. Cena je 100 duší X vaše úroveň. Informace stojí za to, protože vyjde najevo, že Petrus svoji paní opustil a utekl. Můžete ho konfrontovat se svým zjištěním, a on přizná, co provedl. V každém případě zjistíte, že Petrus je pěkná svině. Další pokračování tohoto příběhu přijde až za hodně hodně dlouho, ale nezapomínejte na to, co je Petrus zač.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 6 – Hlubiny

6-hlubiny

Zatuchlé Hlubiny jsou domovem krys a bazilišků. Temná oblast kanalizací je sídlem Tesákohubého draka. Kasumi si od potrhlého obchodníka koupila jeho zdobenou zbroj a protože je naše hrdinka silná jako silnice, unese i velesekeru. Kasumi předpokládá, že technika „tvrdě udeř a rychle uteč“ bude na draka stačit.

Řezník (miniboss)
– V oblasti sklepení se nachází dva řeznící. Jsou to nerespawnující se minibossové s velkým řeznickým nožem. Vzhledem k jejich odolnosti je třeba s nimi bojovat opatrně. Není od věci zkusit magii a využít toho, že prostředí je spletité a snadno si od řezníků udržíte odstup.
– Z posledního řezníka vypadne pytel, což je látková helma. Je sice slabá a téměř k ničemu, ale nechte si ji, neboť je pro ni i jiné využití.

Velký žhavý uhlík
– V truhle vedle pozice prvního řezníka najdete Velký žhavý uhlík. Je to první uhlík, který můžete doručit kováři Andremu a začít vylepšovat základní kování nad +5 anebo kovat surové zbraně.

Laurencius z Velké bažiny
– Ve skladu nedaleko druhého řezníka je v sudu uvězněný pyromancer Laurencius. Osvoboďte ho zničením sudu (nejlépe kotoulem, ať muže nezabijete) a on vám poděkuje.
– Laurencius se přesune do Svatyně Ohňospoje, kde vám nabídne pyromancii na prodej. Konečně se tak setkáte s posledním druhem magie.
– Laurenius vám zdarma věnuje Plamen pyromancie, který potřebujete na používání pyromantických kouzel. Plamen pyromancie lze u Laurencia vylepšovat podobně jako když vylepšujete zbraně. Díky tomu budete posilovat vaši pyromancii.
– Vzhledem k tomu, že kouzla pyromancie nemají žádné požadavky na vaše statistiky, můžete si je začít osvojovat v podstatě kdykoli. Pokud se vám nechce investovat do magie a víry, je pro vás pyromancie jako dělaná.

Zamčené ohniště
– Na počátku kanalizace jsou zamčené dveře. Klíč od nich leží u mříže v sále s obří krysou, ale můžete ho vzít i zpoza mříží. Za dveřmi najdete pouze ohniště.

Spletité kanály
– Hlubiny jsou nepřehlednou oblastí plnou krys a bazilišků. Opatrnost je na místě. Zatímco horní část kanálů je plná krys, tu dolní obývají převážně bazilišci. Je třeba si na oba typy nepřátel dát pozor. Krysa vás může snadno otrávit a bazilišek zase roznáší prokletí. Nicméně díky krysám jsou kanály také ideální prostředí na sbírání lidskostí.
– V dolní části kanálu, téměř až na konci stoky plné bazilišků najdete odbočku, kde leží Prsten oka zla. Rozhodně si sem naplánujte cestu. A dávejte pozor ať je ta cesta plánovaná, protože v úzkém kanálu, který vede do areálu s obří krysou je několik propastí, kterými můžete spadnout přímo mezi bazilišky.
– Téměř na počátku kanalizace je v blízkosti skupiny krys Velesekera. Jako každá velká zbraň je i tato mocnou, ale pomalou zbraní. Navíc požadavek na sílu je opravdu vysoký (32!). Pokud je pro vás síla vlastnost, do které rádi investujete, dost možná sekeru zvládnete použít (minimálně obouruč).
– V kanále je na balkonu nad obrovským sálem jeden Povolávač. Rozhodně ho vyhledejte a zničte, jinak hrozí, že vás bude střílet během bossfightu!
– Opět na balkonu, ale poschodí níž (kousek před bossem) je v koutě těžká kuše. Jde o solidní střelnou zbraň, která směle nahradí lehkou kuši.

Obří krysa (miniboss)
– Zhruba ve střední části kanálů se usadila obří krysa. Způsobuje mnohem větší poškození než běžné krysy. Není snadné se s ní vypořádat, ale existuje jedna výhodná zkratka.
– V kuchyni, kde byl první řezník je vzadu u stěny výklenek kam skočte. Spadnete na hromadu kostí na ochozu nad místnosti s krysou. Z výšky ji snadno zastřelíte. Tady nahoře také najdete Pavoučí štít.

Domhnall ze Zeny
– U zamčených vrat na konci kanálu posedává podivný obchodník Domhnall. Nabízí jednak kvalitní ale poměrně drahý set brnění Dobrodruha ale také krystalové zbraně. Právě krystalové zbraně mají zajímavé specifikum – nedají se opravit. Krystalové zbraně jsou obecně velice účinné, jenže kvalita je nízká a protože zbraň neopravíte, brzy ji můžete zahodit. Na běžná monstra je škoda krystalové zbraně využívat, ale pokud čelíte něčemu silnému, klidně je taste.

Černý fantom
– Černý fantom je pojem používaný pro útočníky z jiných světů. Mohou to být hráči, ale i jiné postavy a především o nich bude řeč.
– Černý fantom vás může napadnout pouze pokud jste člověkem a to platí i pro fantomy postav! Je dobré na to pamatovat a snažit se každou oblast světa prozkoumat jako člověk. Navíc ale platí, že fantomové postav vás mohou napadnout pouze pokud ještě není poražen boss dané oblasti.
– Fantomů postav je striktně daný počet, konkrétně 5, přičemž s jedním z nich se střetnete třikrát. Ve své podstatě se jedná o specifické druhy nepřátel. Všichni to jsou lidé, ale jejich výbava a schopnosti se různí. Dávejte si pozor, ať si nespletete fantoma hráče s fantomem postavy. Hráč zaútočí, zmizí a je pryč, ale fantom postavy vás bude napadat dokud ho nezabijete anebo dokud nezabijete bosse oblasti, ovšem tím se připravíte o odměnu. Předměty z těl fantomů jsou unikátní a zpravidla velmi cenné. Snažte se najít a porazit všechny fantomy. Jejich pozice budou v návodu popsány.

Černý fantom – Rytíř Kirk (1. střet)
– První černý fantom se představí v Hlubinách, přesněji v kanálu s bazilišky. Jde o fantoma rytíře s trnovou zbrojí.
– S tímto fantomem se střetnete celkem třikrát, přičemž na další střetnutí si budete muset ještě hodně dlouho počkat. Po každém zabití Kirka máte malou šanci na získání jeho meče a štítu. Pokud ho porazíte ve všech třech střetnutích, máte jistý zisk unikátní zbroje, ale to je hudba vzdálené budoucnosti.

 

Boss 5 – Tesákohubý drak (4 401 HP)

6-tesakohuby-drak

Tesákohubý drak zakloní hlavu a ukáže svojí zubatou hruď připomínající žebra. Dopad na zem je vražedný.

– Gigantické a velice vitální stvoření s děsivě vyhlížejícím hrudníkem vypadajícím jako spleť holých žeber. Drak je obrovský, ale zato pomalý, což vám dává výhodu. Nemá mnoho útoků a ty co má jsou dobře čitelné. Pokud se drak postaví na zadní a zvedne žebrovitou hruď, držte se zpátky. Pokusí se vás totiž rozmáčknout, ale když vytrváte, vzdá to a dopadne na zem. Krátce po dopadu drak většinou udělá pár kroků vpřed, čímž vás může smést ale vzápětí odpočívá a to vám dá čas ho udeřit.
– Drak má samozřejmě mnohem více útoků. Může vás kopnout nohou, švihnout ocasem a dokáže také vyzvracet jedovatou kyselinu, která se rozšíří po oblasti a až po pár sekundách se rozpustí. Nicméně všechny tyto útoky jsou vcelku vzácné.
– Aréna je velká ale to drak také. Nenechte se zahnat do kouta. A pozor na jámu na druhém konci sálu odkud drak vylezl.
– Pokud drakovi useknete ocas, nejen že připravíte draka o jeden z jeho útoků, ale především získáte obrovitou dračí velesekeru. Je to neskutečně silná zbraň, jenomže požadavek na sílu čítá ohromných 50 bodů! Pokud držíte sekeru obouruč a provedete silný útok, vytvoříte kolem sebe zdrcující tlakovou vlnu. Tento útok však výrazně snižuje trvanlivost zbraně.
– Boj s drakem není zase tak těžký, ale nesmíte nic uspěchat. Drak vydrží opravdu mnoho ran, nicméně pokud budete trpěliví, snadno se vyhnete rizku zranění. Pokud má drak zakloněnou hlavu, utíkejte a střílejte ho zdálky (kuší nebo kouzly). Jakmile drak padne k zemi a udělá těch pár kroků vpřed, udeřte ho zblízka a zase se vzdalte. Sázka na silné zbraně je lepší než vsadit na ty rychlé.
– Na boj můžete povolat až dva spojence a to přesně ty spojence, které dobře znáte z boje s Chrliči. Podmínky pro jejich zisk se nemění. V boji ale dávejte pozor, protože společníci mnoho úderů draka nevydrží. Pomohou vám odlákat pozornost, ale sami si s drakem neporadí.

6-hlubiny-spojenci

Kasumi si najala své staré známé společníky. Ovšem brutální útoky draka dovedou s každým z nich udělat rychlý proces. Boj nebude snadný.

– Pokud chcete pomoc rytíře Solaira jeho vyvolávací značku najdete kousek před schodištěm k bossovi.
– Pokud chcete pomoc rytíře Lautreka, najdete jeho značku hned za sloupem vedle té Solairovy.
Kasumi upozorňuje: Není-li vaším cílem stát se kulturistou, který uzvedne každou zbraň, těžko budete schopni velesekeru z ocasu draka používat. Síla 50 je vskutku extrémní a to i když budete sekeru držet obouruč. Možná se časem dopracujete na sílu, která na uzvednutí sekery postačí, ale bude to buď až za dlouho anebo v NG+
– Kasumi utěšuje: Nebuďte smutní z toho, že na některé zbraně vaše staty nestačí. Kdybyste chtěli dokázat ovládat všechny zbraně a kouzla, museli byste nějakých 200 bodů vložit pouze do síly, obratnosti, magie a víry. Ale dosáhnout úrovně 200, to se vám nepovede ani během několika NG+

Odměna za bosse
25 000 duší
1 Dvojitá lidskost
1 Kost k domovu
Klíč ke Zhouboměstu
Velesekera Dračího krále (useknutí ocasu)

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 7 – Zhouboměsto

7-zhoubomesto

Obávané Zhouboměsto je obrovské území plné rozličných druhů nepřátel, především ghůlů, skalních pavouků a nakažených primitivů. Zatímco dolní část města tvoří bažina, nahoře se rozprostírá síť dřevěných můstků a staveb. Přesný pohyb, rychlé reakce a opatrné plánování trasy je základem k přežití a to ví i Kasumi, která se ve Stínové zbroji a s rychlým Iaitem v ruce prodírá Zhouboměstem vpřed.

Odstřelovači
– Odstřelovači jsou nepřátelé, kteří foukačkou střílejí toxické šipky. Jsou velice nebezpeční, protože stačí pár šipek a už trpíte efektem toxicity, čili jste krůček od smrti. Odstřelovači jsou po celém Zhouboměstu rozmístění velice strategicky a kolikrát si jich všimnete až když po vás začnou pálit.
– Výhodou je, že Odstřelovači se nerespawnují. Takže každý zabitý se dá považovat za velký úspěch. Navíc z každého zabitého Odstřelovače můžete získat mechy na léčbu otravy nebo toxicity.

Tajemství Zhouboměsta – Sestup
– Ve Zhouboměstu se dá nalézt mnoho pěkných věcí, ale také je lze snadno přehlédnout. Pojďme si připomenout ty nejzajímavější.
– Až dojdete do místa s výhledem na mostní pilíře (nedaleko první pozice vraha) podívejte se přes okraj pod sebe. Vlevo je dřevěná plošina a na ní leží katana Iaito. Abyste se tam dostali, musíte mezeru přeskočit. Je to sice riskantní, ale Iaito je velice rychlá účinná zbraň schopná masakrovat slabší nepřátele ve velkém počtu.
– Na tom samém místě se vydejte doprava. Těsně podél skály obejděte dřevěnou konstrukci po níž byste normálně museli slézat a dojdete do místa, kde pod sebou uvidíte dřevěnou plošinku. Leží na ní kompletní Stínový set – velice solidní lehká zbroj s vysokou odolností vůči otravě, což se ve Zhouboměstě obzvláště cení.
– Až dorazíte k prvnímu ohniští na mostu mezi sloupy vydejte se doleva. Je tu dřevěná konstrukce po níž slezte dolů. Vpravo na konci prkna vyčnívajícího nad propast najdete 3 Kvetoucí purpurové trsy mechu proti toxicitě. Pokud půjdete doleva, přejděte vratký můstek, sejděte po dřevěné konstrukci a na konci dalšího vyčnívajícího prkna objevíte pěkně ukrytou lidskost.
– Když se od ohniště vydáte doprava, tedy správnou cestou, dostanete se do místa, kde musíte slézt na další dřevěnou konstrukci. Když poté obejdete kamenný nosník, dostanete se na traverzu podpírající most. Na jejím konci najde Orlí štít, což je váš první veleštít. Veleštíty nejsou schopné odrážet útoky (parry), ale namísto toho přímo udělují poškození. Krýt se s nimi samozřejmá dá a to velice dobře, neboť zpravidla pohlcují velké procento poškození.
– Během sestupu skrze kruhovou nádrž si všimněte hluboko pod sebou dřevěné konstrukce na níž leží předmět. Velice opatrně seskákejte a předmětu se zmocněte. Je to bič.

Biče a katany
– Ve Zhouboměstu se vám mohou dostat do rukou nové (a vzácné) typy zbraní. První je katana. Jednu jste teoreticky mohli získat zabitím nemrtvého kupce na Hradu, ale pokud nemáte ve zvyku zabíjet nevinné, seženete první katanu až nyní. Katany jsou velice rychlé zbraně schopné kombinovat rozličné seky a navíc bývají celkem dlouhé. S katanou můžete silným úderem provézt přískok vpřed zakončený podélným sekem, což je velice dobré když vidíte, že nepřítel před vámi se nekryje. Díky rychlosti jsou katany dobré i při obouručním držení, protože si rychle uděláte prostor okolo sebe. Katany mohou snadno způsobovat krvácení a mají velké bonusy dle vaší obratnosti.
– Nevýhodou katan je nižší poškození oproti klasickým mečům, dále vyšší (avšak nijak přehnané) požadavky na obratnost a rovněž nízká trvanlivost. Katanu je zkrátka nutné pečlivě kontrolovat a udržovat.
– Biče jsou ještě vzácnější než katany. A bohužel nepříliš kvalitní. I biče vyžadují jistou obratnost a i biče mají vysoké bonusy dle vaší obratnosti, avšak biče jsou výrazně pomalejší, mají málo typů útoků (například nelze probodávat) a jsou slabé. Bič se vyplatí držet obouruč a používat jen proti slabým nepřátelům.    

Parazit (miniboss)
– Zhruba uprostřed vašeho sestupu si všimněte velkého parazita přilepeného na otvoru kanálu. Parazit se nehýbe ale když se přiblížíte začne vás šlehat chapadly. Rada je jasná – zastřelte ho. Až bude po něm, a že to v případě zásoby šípů není nic těžkého, můžete si jako odměnu vzít pyromantické kouzlo Vnitřní síla které leží opodál.

Tajemství Zhouboměsta – Vzestup
– Během cesty nahoru k východu z oblasti lze narazit na spoustu dalších zajímavých věcí.
– V bažině se vypravte doleva k obřímu stromu. Obejděte ho zprava. Do cesty se vám postaví spoustu jedovatých slimáků, ale odměnou vám bude zahnutý velemeč Servírovač.
– V tunelu v němž je ohniště projděte až na konec, kde je dno nádrže. Je tu truhla a v ní dračí šupina – velmi vzácný materiál na vylepšování dračích zbraní. Užijte ji moudře.
– Od ohniště v tunelu se dejte přímo rovně přes bažinu. Na opačné straně pokračujte podél stěny doprava a za rohem narazíte na kompletní set Roztrhaného hávu a pyromantické kouzlo Jedový opar. Roztrhaný set je sice slabší než Stínový set ale má lepší ochranu vůči otravě.
– Pokračujte od minulého místa dál podél stěny směrem ke kopci s tunelem. U stěny narazíte na Velkou palici – silný masivní klacek, nebo spíš kláda, které je sice pomalá ale má velkou účinnost,
– Začněte po druhé konstrukci (přes výtah) stoupat nahoru. V patře kousek nad výtahem vede podél obrovského kanálu úzká stezka přes pokroucené kořeny. Opatrně přes ně projděte na další dřevěnou konstrukci na jejímž konci najdete Karmínový set, což je solidní látková zbroj s vysokou odolností vůči magii, otravě i kletbě. Velice užitečný set ke kterému navíc najdete i Cínový katalyzátor (kouzelnou hůlku.) V truhle opodál leží kouzlo Náprava.

Duše Strážkyně ohně
– Během stoupání narazíte pár podlaží nad výtahem na cestu vedoucí k mohutnému tunelu od kanalizace. Horní část (ochozy) je plné odstřelovačů a dole je zase spousta ohnivých psů, nicméně pokud si se všemi poradíte, můžete si vzít Duši Strážkyně ohně, která leží u mrtvoly dole.

Bažina
– Pohyb v bažině je rizikový, protože plynule zvedá míru otravy. Můžete s tím zkusit bojovat, čili nakoupit prsteny, léčit se mechem, přebíhat po ostrůvcích… Ale protože nedaleko bažiny je ohniště, uděláte lépe, když budete spoléhat na Estus a jakmile začne docházet, vrátíte se k ohništi a zahájíte další výpravu napříč bažinou.

Iluzorní stěny a dutina
– Vlevo je bažina zakončená obřím stromem uvnitř kterého je truhla s chabým fošnovým štítem. Nicméně hned za truhlou je stěna do které když udeříte, odhalí se průchod. Jedná se o takzvanou iluzorní stěnu. Tato je vaše první, ale v budoucnu narazíte na mnoho dalších. Na všechny bude v návodu upozorněno.
– Tato iluzorní stěna vede do nové a navíc utajené oblasti Dutiny. Zatím tam ale nepůjdeme.

Černý fantom – Lidožravá Mildred
– V blízkosti ohniště v tunelu vám hrozí útok v pořadí druhého černého fantoma a to šílené nahatice Mildred, která používá masivní Řeznický nůž. Mildred je právě díky mohutné zbrani nebezpečná a ačkoli nevydrží mnoho, buďte opatrní.
– Z těla Mildred získáte 3 lidskosti a právě její Řeznický nůž. Sice vyžaduje velkou sílu, ale poškození je znát.
– Pokud Mildred porazíte, budete si ji moci povolat jako spojence na boj s bossem, ale o tom si ještě povíme.
– Oblast Zhouboměsta nemá žádného bosse, nicméně Mildred se váže na bosse sousední oblasti. Pokud ho zabijete, Mildred se už nikdy neukáže.

Quelana z Izalithu
– Quelana je jednou ze sedmi proslulých dcer ještě proslulejší čarodějky z Izalithu. Narozdíl od většiny ostatních nemá chuť vás zabít. Naopak. Quelana je mistryní v pyromancii, váží si každého pyromancera a má na skladě spoustu pyromantických kouzel.
– Mnoho hráčů má potíže Quelanu najít. Není to nic snadného. Quelana se objeví v bažině u jednoho z velkých sloupů nedaleko tunelu do další oblasti. Jenomže se objeví teprve ve chvíli, kdy máte Plamen pyromancie vylepšený na +10 anebo pokud do Zhouboměsta vašeho světa zavítá cizí hráč, který takto vysokou úroveň Plamene má. Pokud tedy nemáte štěstí na hráče, musíte zainvestovat a nechat si od Laurencia vylepšit váš Plamen.
– Quelana vás krom nabídky zboží může odměnit jednou specialitkou. Musíte ale nejprve porazit stvoření známé jako Kolébka Chaosu. Bude trvat ještě dlouho, než na tohle monstrum narazíte ale až se tak stane, vzpomeňte na Quelanu. Za poražení Kolébky vás odmění mocným kouzlem.
– Quelana může váš Plamen pyromancie „překovat“ na Plamen pyromancie, který je podstatně účinnější. Nenechte se zmást tím, že oba plameny mají stejný název, neboť mezi nimi jsou značné rozdíly. Proces „překování“ je stejný jako u překování zbraní kovářem. Požadavkem je mít Plamen pyromancie na úrovní +15! Něco takového vás bude stát asi 150 000 duší!
– Vylepšený Plamen pyromancie můžete opět vylepšovat a to až na úroveň +5. Celkově vás vylepšování obou plamenů až na maximum vyjde na zhruba 350 000 duší. Je to neskutečná suma, která je během první hry prakticky nedosažitelná. Nicméně v NG+ už by se vám mohlo podařit si svůj plamen takto vylepšit.

Kam dál?
– Protože Zhouboměsto nabízí východ hned do tří nových oblastí, je dobré si promyslet, kam zaměříte vaše kroky. První možnost je Dutina stromu za iluzorní stěnou. Jedná se o tajnou oblast, která je ale dosti nebezpečná. Druhou možností je Údolí dráčku, kam se lze dostat cestou nad výtahem. Nejlepší ale bude pokračovat do tunelu na úpatí kopce. Zvon probuzení je totiž právě tam.

 

Nové předměty

Nová kouzla

Nezapomeňte získat

 


 

Kapitola 8 – Říše Quelaagy

8-rise-quelaagy

Malá oblast jeskyně a podzemní zvonice plné pavoučích vajíček a parazitů. Hrdinná Kasumi v nefalšované ženské bitce přemohla vládkyni oblasti Quelaagu, ale byla ochromena parazitem, který jí vnikl do hlavy a nakladl vajíčka. Tohle bude chtít odbornou pomoc.

Paraziti
– Na několika málo místech, poprvé právě zde, můžete narazit na nemrtvé kteří se plazí u země s vakem vajec na zádech. Nejsou moc agresivní, ale pokud je napadnete, brání se. Pokud vás některý trefí, hrozí, že vám do úst vnikne larva. Krátce poté se začnete často drbat na hlavě a zhruba po pěti minutách vám na hlavě vyroste vajíčko.
– Dokud máte na hlavě parazita, nemůžete nosit helmu a polovinu všech získaných duší zkonzumuje parazit – čili o ně přijdete.
– Pokud parazit získá rovných 100 000 duší, vyroste na mnohem větší velikost. Od této chvíle místo útoku kopem budete útočit larvou, která vždy vystřelí z vaší hlavy. Tento útok je ale slabý.
– Nakažení parazitem se obtížně léčí. Je třeba použít Vypouzeč vajec, ale ten je velice vzácný. Nekonečný zdroj vajec představuje služebník Dcery chaosu, Eingyi. Když za ním zajdete (a nezáleží na tom, zda patříte k jeho úmluvě), dá vám zdarma jeden Vypouzeč a další si od něj můžete koupit. Doporučuji si udělat zásobu a mít u sebe vždy alespoň 1-2 Vypouzeče.

 

Boss 6 – Quelaaga, čadějnice Chaosu (3 139 HP)

8-quelaaga

Hlava odporného pavouka, který tvoří dolní část těla Quelaagy. Čarodějka sice vypadá jako sexy kočka, ale jen od pasu výš.

– Quelaaga je druhá dcera čarodějky z Izalithu. Narozdíl od spřátelené Quelany je její sestřička nebezpečná bestie jejíž dolní část těla tvoří obrovské monstrum připomínající ohnivého pavouka. S Quelaagou není snadné pořízení a dá se říci, že boj s ní zvedá náročnost bossfightů na vyšší level. Tentokrát vám totiž vhodná taktika nestačí, jelikož v tomto bossfightu je navíc bezpodmínečně nutné Quelaagu poznat a vědět kdy a jak zaútočí. Naštěstí je Quelaaga dobře čitelná a když ji nastudujete, poznáte dle jejích pohybů, jak zaútočí ještě dříve než skutečně zaútočí.
– Situace je tedy jasná – zaměřte se na Quelaagu, držte si od ní odstup a studujte ji. Quelaaga ovládá asi 7 útoků a vy musíte znát její reakci před tím, než zaútočí. Sledujte co dělá ona, sledujte co dělá pavouk a hlavně sledujte co následuje. Nebudeme si tu popisovat všechny druhy útoků, to by přeci jen bylo zdlouhavé a zbytečné, ale vypíchneme jen ty nejdůležitější.
– Když se pavouk skloní hlavou k zemi, vyzvrací lávové jezírko. To časem zmizí, ale potrvá to a tak časem mohou přibýt další a další jezírka. Když vidíte, že už nezvládnete manévrovat mezi lávou, stáhněte se na opačnou stranu arény. Během plivání lávy Quelaaga stojí a je ideálním terčem! Naučte se poznat tento útok co nejrychleji a využijte toho!
– Pokud se Quelaaga nahne k pavoukovi a zdá se, že ho snad políbí anebo mu něco říká, urychleně se vzdalte. Pavouk se zvedne na zadní a prudce dopadne na zem, což způsobí smrtící tlakovou vlnu. Jde o nejnebezpečnější útok schopný vás jednou ranou zabít.
– Většina útoků Quelaagy jsou na bázi ohně. Vysoká odolnost vůči ohni je důležitá. Pomozte si pyromantickým kouzlem Bleskový pot.
– Na boj můžete povolat spojence a to lidožravou Mildred. Ta bude v boji používat svůj Řeznický nůž. Protože ale nemá prakticky žádnou zbroj, Quelaaga jí může rychle vyřídit. Nicméně Mildred vám pomůže čarodějku odlákat a to se cení. Dokud je Quelaaga odlákaná, můžete přesně zamířit lukem a střílet ji do horní části těla. Tam je Quelaaga velmi zranitelná a většina ran ji na moment ochromí.

8-rise-quelaagy-spojenci

Kasumi si na boj s Quelaagou najala Lidožravou Mildred. Podivná nahatice s velkým mečem dokáže čarodějku odlákat.

– Pokud chcete pomoc Lidožravé Mildred, musíte ji nejprve porazit jako černého fantoma ve Zhouboměstě. Její povolávací znak pak najdete těsně před areálem bossfightu.
Kasumi varuje: Boj s Quelaagou není snadný, nicméně bude hůř – mnohem hůř. Pokud jste byli doteď zvyklí, že bosse tak nějak utlučete aniž byste museli kdovíjak dbát na jeho chování, raději změňte přístup. Studium bossů a reagování na jejich činy je velice důležité.
Kasumi oznamuje: Quelaaga je jedním z mála bossů, o kterých se dá hovořit jako o ženě.

Odměna za bosse
20 000 Duší
1 Dvojitá lidskost
Duše Quelaagy (8 000 duší)

Duše bossů
– Po některých bossech zbudou jejich obří duše. Ty můžete zkonzumovat a získat várku klasických duší, ale tím se připravíte o možnost vyrobit si unikátní zbraň. Každá duše bossů totiž slouží jako materiál na ukování unikátních zbraní, kterým říkáme zbraně bossů. Zatím ještě neznáte kováře, který umí zbraně bossů vyrábět, ale až ho potkáme, řekneme si víc.
– V tuto chvíli stačí vědět, že abyste si z duše bossů ukovali zbraň bossů, budete vždy potřebovat základní zbraň na úrovni +10. A navíc musí jít o striktně daný typ zbraně. Navíc z duše bossů lze zpravidla ukovat více zbraní bossů, ale vy si můžete vybrat jen jednu z nich. Další zbraně můžete získat během NG+ až bosse znovu porazíte a získáte jeho duši.

Duše Quelaagy
– Z duše Quelaagy můžete vyrobit:
1) Quelaagin meč hněvu – Unikátní meč Quelaagy je mocná zbraň, která způsobuje ohnivé poškození a kterou posiluje vaše lidskost. Čím více lidskosti máte (max 10) tím silnější meč je. Na výrobu meče potřebujete mít jakýkoli zahnutý meč nebo zahnutý velemeč +10. Zahnuté meče poznáte jednoduše tak, že konec čepele není rovný, ale mírně ohnutý do špice – například Scimitar, Falchion, Servírovač…
2) Čepel chaosu – Brutální katana s efektem krvácení, vysokým poškozením a možností horizontálního úderu (silný útok jednoruč). Čepel chaosu vám však při každém zásahu vysaje 20 HP. Když nebudete opatrní, můžete se dokonce sami zabít. Je proto dobré tento postih redukovat například Prstenem Oka zla. Na výrobu meče potřebujete mít jakoukoli katanu úrovně +10. Katany jsou vzácné, ale už ze Zhouboměsta byste měli mít Iaito a časem získáte i další.

3. Úmluva – Služebník Chaosu

sekta-3– Zvláštní úmluva, která jako jediná nemá žádný multiplayerový efekt a nijak se nevztahuje na jiné hráče. Jde však o úmluvu velice cennou, dokonce snad jednu z nejdůležitějších vůbec, neboť umožňuje v důsledku zachránit jednu postavu, konkrétně rytíře Solaira.
– Dole pod zvonem je u paty schodiště iluzorní stěna. Po jejím otevření projděte dál, kde narazíte na Eingyiho. Zeptá se vás, zda chcete sloužit jeho paní. Pokud řeknete, že ano, dovolí vám projít ke své paní. Jedná se o již třetí dceru čarodějky Izalithu – Dceru chaosu. Tato vypadá jako neduživá pavoučice, ale narozdíl od Quelaagy není agresivní. Když si s ní promluvíte, nabídne vám vstup do úmluvy.
– Tato čarodějka je zvláštní tím, že jejím slovům nelze rozumět. Můžete s ní hovořit a reagovat ale nevíte, co vám doopravdy říká. Abyste čarodějku mohli slyšet, musíte mít nasazený Prsten staré čarodějnice, který jste si mohli vzít jako počáteční předmět při tvorbě hrdiny. Tento prsten můžete získat i později, takže pokud ho ještě nemáte a chcete vědět o čem čarodějka mluví, nezapomeňte se sem vrátit.
– Čarodějka je krom jiného také Strážkyní ohně. Což znamená, že si u ní můžete nechat posílit Estus a také jí můžete zabít, čímž získáte její Duši strážkyně ohně. Takový čin však důrazně nedoporučuji.
– Jako služebník chaosu se od vás nic zvláštního nepředpokládá. Můžete následně obchodovat s Eingyim, který má na skladě nová kouzla pyromancie, ale tím to končí.
– Mnohem zajímavější jsou odměny a pro jejich zisk musíte čarodějce odevzdávat lidskosti! Velice drahý špás, nicméně odměna za to stojí.
Odměny
– Úroveň 0 (připojení) – Pyromancie Velká ohnivá koule chaosu
– Úroveň 1 (10 lidskosti) – Nic
– Úroveň 2 (30 lidskostí) – Pyromancie Bouře chaosu
– Úroveň 2 (30 lidskostí) – Umožňuje otevřít zkratku do Ztraceného Izalithu
– Otevření zkratky bude v každém případě možné až za dlouho. Nicméně právě tato zkratka je jedinou metodou jak později zachránit Solaira a získat díky tomu nemalou výhodu. Pokud máte v plánu vyzkoušet účast v dalších úmluvách, prozatím žádné lidskosti neodevzdávejte, protože jakmile vstoupíte do jiné úmluvy, vaše úroveň se pochopitelně zredukuje. Postačí, když se budete snažit našetřit 30 lidskostí a až budete těsně před krizovým bodem (určitě si o tom řekneme), vrátíte se sem, vstoupíte do úmluvy a zkratku otevřete.
Zrada
– Pokud opustíte úmluvu (ať už odejitím, či zradou) žádný postih vás nečeká, nicméně pamatujte, že abyste mohli otevřít zkratku do Izalithu musíte být členem úmluvy a mít úroveň +2.
– Pokud zradíte vaše úroveň v Úmluvě se zredukuje na polovinu.
– Jestliže zabijete čarodějku, pochopitelně nebude možné se do úmluvy připojit.

Návrat
– Po zazvonění na druhý zvon můžete teoreticky pokračovat jeskyní do další oblasti. Ta je ale dalece nad vaše současné síly. Nejlepší bude se vrátit až nahoru do Svatyně Ohňospoje. Buď půjdete dlouhou cestou zpátky přes celé Zhouboměsto, Hlubiny a Hrad Nemrtvých anebo to vezmete zkratkou.
– Zkratka se nachází nad výtahem ve Zhouboměstě. Projděte do oblasti Údolí dráčků. Doporučuji se tu moc nezdržovat, protože to je zatím stále dost drsná oblast. Stačí projít přes můstek a klíčem (leží v truhle na vršku konstrukce nad výtahem Zhouboměsta) odemknout dveře do oblasti Trosek Nového Londa. Ani tady nemá smysl se moc zdržovat. Můžete samozřejmě pobrat pár dostupných věcí, ale to si podrobně probereme později. Nyní stačí když vejdete do průchodu vlevo, vyjdete po schodišti nahoru, nastoupíte na výtah a necháte se vyvézt do Svatyně.

 

Nové předměty

Nová kouzla

 


 

Konec první části

8-konec

Po zazvonění na druhý zvon mohutný obr otevřel bránu pevnosti. Co se nachází uvnitř zjistíme příště.