DA1 – (3/5) Věž Kruhu + Rudoskalí

Kapitola věže patří k těm kratším. Přestože jednotlivých map je ohromné množství, celkově se kapitola dohraje za zhruba 5-8 hodin.

 

Kapitola 7 – Doky na jezeře Calenhad

Doky na jezeře Calenhad

Map - Doky na jezeře Calenhad– Úvodní oblast kapitoly je malá a vcelku bezpečná. Nachází se tu zadavatel úkolů od spolku mágů a hospoda s obchodníkem. Ta opravdová paráda přijde až ve věži, tohle je čajíček.
– Zajímavostí je, že exit z mapy se nachází mezi bránou zříceniny, ale pokud bránu s exitem obejdete zleva, můžete sejít až do průsmyku dole, kde mapa skutečně končí.

 

Věž Kruhu

Věž kruhu

Věž kruhu– Hlavní oblast magické kapitoly. Věž tvoří pět kruhových pater, tedy pět map plných chodeb, pokojů, knihoven a mrtvých těl. V přízemí je jeden obchodník, ale po vstoupení hlouběji do věže už není cesty zpět.

 

Únik

map - Únik– Únik je specifická lokace mající vlastní mapu. Jednotlivé lokace jsou navzájem provázané a postupně se odemykají. Samotný Únik vypadá jako podivný kus pokroucené země levitující v nahnědlém prostoru. Předměty se vznáší, některé oblasti hoří, skrze stěny je vidět zvláštní obloha s městem v dáli a celkově vzato je Únik světem, který zdánlivě připomíná věž kruhu, ale přitom je zcela odlišný a chaotický. Po opuštění Úniku už ho nelze znovu navštívit.
– Některými hráči bývá tato část považována za nejnudnější a neotravnější úsek hry. Dokonce existují neoficiální patche, které umožňují Únik přeskočit. Je to hloupá varianta. Únik do hry zkrátka patří a pokud se vám z něj nezvedá žaludek (prý jsou takoví hráči) potom není důvod jej přeskakovat.
Pevnost Weisshaupt – úvodní lokace Úniku. Odpovídá nočním můrám ostatních hrdinů a hlavní hrdina v něm bude čelit Duncanovi.
Syrový únik – oblast uvádějící do problematiky Úniku – pohybu v něm, měnění podob atd. Dá se tu získat podoba Myši.
Hořící věž – oblast plná ohňů. Dá se tu získat podoba Ohnivého muže.
Zplozenecká invaze – oblast plná zplozenců. Dá se tu získat podoba Přízraku.
Rozdělení máhové – oblast plná mágů. Dá se tu získat podoba Golema.
Templářova noční můra – oblast plná posedlých templářů
Noční můra – 3 lokace s uvězněnými společníky. Podoby nočních můr jsou závislé na společnících, které hrdina má s sebou.
Vnitřní svatyně – Hlavní oblast Úniku s bossem.

Začínáme
– Pro řadu hráčů hlavní quest číslo jedna. A i když důvody pro volbu věže jsou logické a možné zisky přímo úžasné, existuje tu jeden velký strašák, který může být zcela oprávněně stopkou pro řadu nezkušených či nerado riskujících hráčů. Totiž drtivá většina kapitoly se odehraje v uzavřeném prostoru bez možnosti návratu do světa, včetně možnosti obchodování. Po splnění dvou jiných hlavních questů by věž mágů už neměla činit žádné velké potíže a není důvod se jí nadále obávat. Stejně tak ale není důvod kapitolu podcenit – není to procházka růžovou zahradou!
Kapitola věže patří k těm kratším. Přestože jednotlivých map je ohromné množství, celkově se kapitola dohraje za zhruba 5-8 hodin.

Důležitá rozhodnutí

1) Templáři X Mágové
– Tu a tam se rodí lidé s nadáním pro magii a protože magie dokáže být podle Oltáře zlá, cestují do vězení, totiž pardon – do Kruhu mágů, kde se učí zvládat své schopnosti a kde následně po zbytek života žijí (nemají-li to štěstí, aby si je někdo vysoce postavený povolal anebo nepovede-li se jim utéct). Na Kruh mágů dohlíží Templáři, neboli vojenská jednotka církve. Templáři jsou cvičeni v boji s mágy a kvůli tomu údajně fetují lyrium. Ať už lyrium zvedá magické (či spíše antimagické) učinky nebo ne, podstatné je, že si na něj templáři vypracují závislost a protože má církev monopol na lyrium, své feťáky mnohem snáz ovládá. Tohle všechno jsou ale jen okrajové střípky související s hlavním questem ve věži kruhu. Podstatné je to, že skupina mágů vedená Uldredem chtěla svobodu a tak pomocí krvavé magie zavlekla do věže ohavnosti a démony, pobila mágy a chystá se zničit templáře. Uldred situaci nezvládl, byl posednut démonem pýchy a skončil jako šílený psychopat. Jsou v zásadě jen dvě možnosti, jak konflikt řešit – buď Kruh zničit (údajně hrozí, že někteří mágové v sobě stále mají ohavnosti) anebo podpořit mágy s tím, že Kruh se má obnovit.
– Důsledky jsou značné, ale pamatujte, že závěrečné rozhodnutí se provede až na konci questu po zabití Uldreda. Do té doby sice lze dvakrát prohlásit, že jdete Kruh zničit, čímž vyprovokujete Wynne, aby se vás pokusila zabít, nicméně definitivní rozhodnutí proběhne až poté, přičemž možnost Kruh zachovat je možná pouze v případě přežití Irvinga.
– Tentokrát se osobního názoru na quest raději zdržím. Po morální stránce je to v zásadě stejné. Realita světa DA ukazuje, že Kruh absolutně nic neřeší, protože démonů je všude jak nastláno. Ano, má smysl mágy učit a svým způsobem je i chránit, ale nač je držet v Kruhu? Celá problematika Oltáře, Templářů a Kruhu se dá shrnout takto – mocichtiví fanatici používají zfetované šašky jako páku na utlačování stáda sice zubatých ale úplně tupých ovcí. Nikdo z nich si nezaslouží podporu.

Obnovit Kruh!
– Aby bylo možné obnovy dosáhnout, musíte v boji s Uldredem udržet Irvinga naživu. Dále je třeba podpořit Irvinga s obnovou Kruhu.
– Kruh bude uchován a brzy se to tu zaplní mágy. Wynne bude ráda (+7)
– Irving se zúčastní závěrečné bitvy s Arcidémonem.
– Hlavní quest v Rudoskalí půjde díky Irvingovi vyřešit nejlepším možným způsobem.
– Do vaší armády se přidají mágové a v táboře budete mít jejich vyslance.

Zničit Kruh!
– Irving musí buď zemřít anebo musíte v závěrečném rozhovoru s Greagoirem trvat na nebezpečnosti Kruhu a jeho zničení. Wynne v tuto chvíli nebude nic namítat a setrvá v týmu.
– Mágové budou odstraněni dle rozhodnutí Oltáře (konkrétní forma odstranění není známá). Morrigan bude šťastná (+12)
– Greagoir se zúčastní závěrečné bitvy s Arcidémonem.
– Hlavní quest v Rudoskalí bude nutné vyřešit bez Irvinga (a to i když přežil).
– Do vaší armády se přidají templáři a v táboře budete mít jejich vyslance.

 

9. Wynne

Wynne– Stárnoucí čarodějka je důležitá hrdinka schopná pomoci týmu i v těch nejtěžších bojích. Ovládá specializaci léčitele a má blízko k Prvotní magii, což z ní činí ideálního podporovatele a léčitele skupiny. Do týmu se přidá krátce po vstupu do věže, jenže je tu výrazná komplikace…
– Už ve věží kruhu má Wynne dva krizové momenty, kdy se může obrátit proti vám a napadnout vás. Chce to dobře volit slova.

Profil
– Stárnoucí čarodějka Wynne se poprvé představí už v Ostagaru, ale do týmu se připojí až na počátku questu ve věži kruhu. Právě Kruhu je maximálně oddaná, vůči učňům starostlivá a ochotná vždy pomoci. Ráda rozdává druhým rady, ráda se plete do věcí do kterých jí nic není a ráda vnímá okolí zastaralým černobílým způsobem. Z jejích slov sice zpravidla jsou slyšet zkušenosti, nicméně mnohdy i jakási demence, či neschopnost vnímat věci jinak než dle starých zvyků a zaběhnutých pořádků. Příběh Wynne nemá žádné zvláštní závěry. Pokud se nepostaví proti vám anebo ji nevyženete (je těžké odolat), zůstane až do konce.
– Wynne má v příběhu velké množství krizových momentů a může být těžké udržet ji ve skupině. Její udržení je však velice užitečné, neboť ovládá specializaci léčitele a zaměřuje se na magii Stvoření, což ji činí fantastickou podporou a oporou družiny i okolních spojenců. Jako podpora nebývá moc často vidět v boji, respektive neovládá ryze bojová kouzla a proto je dobré zvolit jí specializaci Přízračného bojovníka. Díky tomu bude Wynne v požadovaných chvílích schopná přímého boje se zbraněmi a hlavně zvládne nosit silné zbroje. Jednoduché moudro – léčitel týmu by nikdy neměl padnout.
– Výcházet s Wynne není zase tak těžké. Je ale třeba trpět její vlezlost a respektovat často ne zrovna inteligentní rady. Také není dobré si utahovat z jejího stáří – Wynne nemá moc smysl pro humor.
– Wynne miluje knihy, takže jakékoli texty jsou dárkem pro ni. Krom toho má ráda víno. Žádný jiný alkohol ani pivo, pouze víno!

Osobní quest – Účedník Anerin
– Pro zahájení Wynnina questu je třeba nejprve absolvovat mnoho rozhovorů s ní a také dvě náhodná setkání. Poté zajděte do tábora a přeptejte se Wynne, čeho v životě lituje. Poví vám o elfovi Anerinovi, kterému ublížila hrubým přístupem. Vemte Wynne za Dály. Pokud elfové žijí (nebyli zmasakrování vlkodlaky) můžete se přeptat Sarela na Anerina Každopádně Anerina najdete v oblasti vedle poustevníkova obydlí. Anerim se na Wynne už nezlobí a dá vám unikátní přívěšek, čímž quest končí. Pěkná odměna.
– Kdykoli můžete za Anerinem zajít a požádat ho o vyléčení zranění.

Krize
– Wynne má krizí fůru…
1) Už na samém počátku, při setkání v přízemí věže… pokud jí řeknete, že Kruh musí být zničen anebo pokud přivedete Morrigan a uznáte, že její vidění Kruhu jakožto tupých zvířat v kleci je správné, Wynne vás i se svými učni napadne. V podstatě ji tedy ani nezískáte do týmu.
2) U vrcholku věže Kruhu, jestliže souhlasíte s Cullenem na potřebě zničit Kruh, Wynne vás opět napadne. Pokud i tak chcete Kruh zničit, můžete to udělat ale až v závěrečném rozhodnutí u Gregora (tehdy Wynne uzná vaše argumenty)
3) Poslední a největší krize je v Útočišti. Jestliže máte Wynne v aktivní skupině a znesvětíte popel Andrasty, napadne vás. Nicméně i když Wynne zůstala v táboře, po návratu s vámi promluví a opustí družinu. Nelze tomu nijak zabránit. Jediné řešení je tedy popel neznesvětit.

Osobní názor
– Věčně kybicující, přehnaně dotěrná, přehněně vlezlá, strašně zpátečnická (odpadlíci jsou nebezpeční, mágové musejí být drženi v Kruzích a bla bla bla..) Wynne je dotěrná a protivná babizna. Hovory s jinými společníky obvykle probíhají tak, že se většinou ptáte vy a někdy se ptají oni. S Wynne je to jiné, ta vás neustále bombarduje stupidními poznatky typu – jsi Šedý strážce, takže jsi tu pro lidi, ne pro sebe anebo neměl bys pokračovat ve vztahu, protože můžeš kdykoli umřít a ranit protějšek. A pak že to Morrigan má být ta „zlá“ čarodějka 🙂

 

Postřehy

Doporučená parta
1) Alistair
2) Leliana
3) Oghren
4) Po získání Wynne ji vzít místo Oghrena
– Leliana je jasná. V této kapitole je sice pastí jen pár a i postav pro krádeže je málo, nicméně zamčené truhly tu jsou a protože jste odkázání na to, co najdete ve věži, byla by chyba je nechávat za sebou.
– Alistair je jakožto Templář ideální na mágy. Obzvláště dobré je, pokud jste mu koupili nějakou speciální zbroj pro Templáře.
– Oghren je trpaslík a rasa trpaslíků má šanci 1:10 že odolá kouzlu. To není zlé, ale jsou tu lepší, proto je dobré ho vyměnit za novou hrdinku – Wynne. Její přítomnost je v questu navíc nezbytná (pokud ji nezabijete). Wynne má specializaci léčitele, díky čemuž může šetřit vaše léčiva.

A co Morrigan?
– Může se zdát, že na Věž kruhu by nebylo špatné povolat Morrigan. Má k mágům vztah, takže bude schopná vcelku rozumně čelit událostem věže i Úniku. Může vám pomoci dostat se snáze do věže, rovněž zmíní, že ve věži bude grimoár Flemeth (začátek osobního questu) a samozřejmě je jako mág dobrá v boji. Jenže už při prvním setkání si nesedne s Wynne a dokonce hrozí, že vás kvůli Morrigan Wynne napadne. To pokud se rozhodnete souhlasit s Morrigan, když prohlásí zřejmou věc – že Kruh si pomoc nezaslouží.

Královna Antivy
– Na molu postává praštěný templář Carroll. Cenu za převoz do věže si vytyčí na 40 zlatých. Pokud sami nejste praštění, vyřešíte záležitost jinak. Můžete ho přesvědčit, aby vás do věže prostě vzal. Taky můžete hledat pomoc u parťáků. Morrigan mu bude vyhrožovat proměnou v žábu, Leliana mu nabídne zpěv během plavby a máte-li Stena uplatí templáře koláčky.

Kradení
– Kapitola ve věži nenabízí mnoho postav k okradení, ale jsou tu.
– Hostinský v hospodě u sebe má unikátní předmět smolný půvab, což je druh cennosti, která ale nemá žádnou hodnotu ani žádné využití.
– Pokud při krádeži selžete, čeká vás náhodné setkání s bossem Velitelem templářů. On a jeho lidé (včetně mágů) se vás pokusí zabít.

O tvůrcích světa
– Po splnění questu zajděte k plotu vedle hospody. Dvojice vesničanů tu bude přemýšlet nad vyšší mocí, která je ovládá aneb easter egg, jak má být 🙂

 

Věž kruhu

Příprava
– Protože se většina questu odehraje bez možnosti návratu na mapu Fereldenu a bez možnosti obchodovat, je třeba dobře promyslet přípravu. Základem je množství lyriových lektvarů, obkladů a souprav na léčbu zranění. Také si vyprázdnětě inventář, protože věž je plná zajímavých předmětů.
– V místnosti věže, kde najdete Wynne můžete měnit partu! To znamená, že nepotřebujete nutně bylinkáře. Stačí se v případě nouze vrátit dolů, vzít Morrigan (nebo jiného bylinkáře) uvařit lektvary a zase vrátit původní tým.
– Pasti a pastičky jsou ve věži velice užitečné. Chodby jsou úzké a mnoho nepřátel je zalezlých v komnatách…

Vyvolávání
– V rámci questu v knihovně věže máte provézt tři vyvolávací kouzla. Ve skutečnosti ale existují čtyři…
1) Povolávací text – Kniha přízraků – 1. povolávací plamen
– vyvoláte rypce, který vzápětí umře
2) Povolávací text – Rodercomsovo nevšední zvolání – socha Maguse Gorviche – 2. povolávací plamen
– Vyvoláte ducha zločince, který vzápětí zmizí. Toto vyvolání odemkne nový vedlejší quest na tabuli Pěvců (v Rudoskalí)
3) Povolávací text – Elvornův velkolepý bestiář – vyřezané místo na stole – Spiritorum Etherialis – socha Maguse Gorvishe – Fylaktorium pro začátečníky – 3. povolávací plameny
– Vyvoláte bereskarna, který vás napadne. Z těla získáte unikátní rukavice.
4) Povolávací text – Kniha přízraků – Rodercomovo nevšední zvolání – socha Maguse Gorviche – Elvornův velkolepý bestiář – vyřezané místo na stole – Spiritorum Etherialis – socha Maguse Gorvishe – Fylaktorium pro začátečníky – 4. povolávací plameny (za regály ve vedlejší místnosti)
– Vyvoláte arla Foreshadowa, který vzápětí zmizí. Pokud ho stihnete okrást, získáte zápis do rejstříku.

Lyriový jackpot (2. část)
– Jestliže jste od Rogeka v Orzammaru už přijali úkol s doručením lyria do věže, je čas s ním pokročit. V patře najdete skříň a v ní mága Godwina, kterému máte lyrium prodat. Lyrium jste koupili za 40/50 zlatých (v závislosti na přesvědčování) a Godwin nabízí 50 zlatých. To byste moc nezískali a museli čekat na čistý zisk od Rogeka. Nicméně můžete Godwina přesvědčit, aby vám dal 60 nebo dokonce 75. V případě pětasedmdesáti vám dá jen 65 (víc prý nemá) a přidá dýku.
– To ale není všechno. Můžete se Godwina vyptávat, co s lyriem dělá. Ukáže se, že ho prodává závislým templářům a vydělává obrovské peníze. Následně můžete Godwina vydírat a přesvědčit ho, aby vám zaplatil. Dá vám ještě 8 zlatých navíc! Maximální čistý zisk z questu už nyní čítá 33 zlatých a to jste si ještě nedošli k Rogekovi pro odměnu.

Drakozhouba
– V nižších patrech věže se nacházejí roztroušené poznámky jistého učně. Když najdete všechny, aktivuje se quest s vyvoláním jakési mocné bytosti. V patře Velkého sálu se nacházejí čtyři sochy (tři ve velkém sále a jedna v kruhové místnosti uprostřed).
– Aktivujte sochy v pořadí: socha s mísou – socha s mečem nahoře – socha s mečem dole a socha se štítem. Následně se v přízemí věže odemknou dveře do sklepa. Jakmile za ně zaberete, zjeví se boss. Z jeho těla získáte legendární meč Yusaris.

Templář a démonka
– Ve čtvrtém patře věže narazíte na démonku, která uvedla jednoho Templáře do iluze štěstí a blaženosti. Můžete je nechat jít anebo démonku napadnout, přičemž se na vás vrhne i templář. Z jeho těla můžete získat zbroj pro templáře.

 

Únik

Obecně
– Únik obsahuje vlastní mapu deseti navzájem provázaných lokací. Ve většině z nich bude hlavní hrdina sám. Naštěstí ale lze získat čtyři formy bytostí do nichž se lze převtělit a využívat jejich schopnosti. Celkově tedy budete volit mezi pěti podobami, přičemž každá situace se dá ideálně řešit s jinou podobou. Krom základní podoby lze získat…
– Podoba myši dokáže pronikat skrze myší díry. Každé dvě díry jsou navzájem spojené a vytváří tak síť chodeb, kterými lze obejít stěny, dveře či jiné překážky. Myš neumí bojovat ale ovládá talent plížení, takže se snadno vyhne boji. Podobu myši získáte v lokaci Syrový únik.
– Ohnivý muž má zbraň jako hrdina, ale má pouze dva speciální ohnivé talenty. Je odolný vůči ohni a dokáže proběhnout skrze plameny. Ideální proti hořícím nepřátelům ale slabý vůči mágům a démonům s mrazivými kouzly. Ohnivého muže získáte v lokaci Hořící věž.
– Přízrak ovládá pár kouzel napříč různými školami magie. Pohybuje se pomalu ale zase odolává magii. Je vhodný proti mágům a démonům. Přízrak dokáže procházet skrze přízračné dveře (něco na způsob myších děr) a také může vidět některé jinak neviditelné esence. Přízrak získáte v lokaci Zplozenecká invaze.
– Golem je poslední podoba. Je pomalý ale velice silný a prakticky imunní vůči fyzickým útokům. Ovládá útoky schopné naráz poškodit víc nepřátel ale bohužel často mine. Dokáže rozbít zamčené dveře. Golema získáte v lokaci Rozdělení mágové.
– Po získání poslední podoby je vhodné navštívit všechny lokace znovu, protože nyní budete schopni je dokonale pročesat a také nalézt ukryté esence.

Esence
– Po celém Úniku se nachází 21 esencí. Jejich použití vám přidá jeden bod k patřičnému atributu. To znamená, že nalezení všech esencí se rovná zisku 7 úrovní postavy!
– Ujistěte se, že jste našli skutečně všech jedenadvacet esencí. Je to opravdu ohromná vzpruha pro hlavního hrdinu.
– Esence obsahují celkem 4 body síly, 4 body obratnosti, 4 body síly vůle, 2 body magie, 5 bodů lstivosti a 2 body kondice.

Uvěznění hrdinové
– Pokud chcete na bosse Úniku své společníky, musíte absolvovat jejich noční můry. Jsou to malé lokace v níž jsou hrdinové uvelebeni něčím z jejich života a vy jim musíte domluvit, aby prozřeli. Většinou se noční můra neobejde bez boje. Každý hrdina má jinou noční můru…
– Pes si užívá pohody. Žádný boj nebude – prozře sám.
– Alistair věří , že je se svou sestrou Goldanou. Když ho přesvědčíte, pomůže vám v boji s ní a nemrtvými.
– Morrigan jako jediná chápe, že je v Úniku. Rovnou vás požádá, abyste zabili démona s podobou její matky.
– Leliana si myslí, že je s ctihodnou matkou v Oltáři. Když ji přesvědčíte, pomůže vám v boji s démonem.
– Sten je se svými Quanarijci. Když ho přesvědčíte, pomůže vám je porazit.
– Oghren věří, že je v hospodě s dalšími trpaslíky.
– Zevran je učen Vránami na vraha. Porazit je ale musíte sami.
– Wynne věří, že selhala a Kruh je zničený. Po pár slovech pochopí pravdu a pomůže vám proti mrtvým mágům.

Žádní spojenci
– Hraničář nemůže v Úniku vyvolat zvíře. A mág se zaměřením na magii Přízraků nemůže z mrtvoly vyvolat kostlivce. Pamatujte na to a nespoléhejte na své chlupaté ani kostlivé mazlíčky 🙂

Významný boss 10 – Lenivý démon

– Komplikovaný souboj s bestií schopnou brát na sebe podoby mnoha nestvůr. Lenivý démon začíná jako Zlobr, po poražení se přemění na Démona hněvu, poté na Ohavnost, na Stín a nakonec na svoji pravou podobu Děsu. Celkem je to pět bossfightů v jednom, neboť každá forma má maximální míru zdraví.
– Určitě si dejte záležet na vysvobození všech hrdinů z jejích nočních můr, to aby vám mohli s bossem pomoct. Za druhé pamatujte, že hlavní hrdina stále může měnit podobu. A nakonec, v aréně jsou lyriové žíly na doplnění zdraví. Konkrétní taktiku založte na přizpůsobivosti podobám démona. Parťáky pošlete stranou a ať na bosse střílí vším co mají. Vy pak měňte podoby dle podoby démona. Na zlobra vezměte golema, na démona zuřivosti vemte hořícího muže, na ohavnost vám postačí lidská podoba (popř. golem) a na stín vězměte opět golema.
– Jakmile přejde boss do podoby běse, nastává problém. Určitě jako vaši podobu použijte přízrak, nicméně běs pravděpodobně vykouzlí řadu mrazivých útoků včetně ledové bouře – blizzardu. Vyhněte se epicentru bouře, případně použijte nějaké masti vůči mrazu (stačí slabé).

Významný boss 11 – Uldred

– Závěrečný boss kapitoly ve věži Kruhu je jen jeden a je jím mocný krvavý mág Uldred posednutý démonem pýchy. Pokud jste už byli v Orzammaru, splnili příslušný quest, mohli jste se s tímto démonem už střetnout. Uldred je však mnohem mocnější. A navíc má po boku několik ohavností a další může vyrobit z uvězněných mágů včetně Irvinga.
– Základem je rozmyslet si zda chcete zachránit Irvinga nebo ne. Pokud ano, bude boj těžší a bude vyžadovat používání Andraliny litanie. V momentě, kdy se kolem Uldreda objeví kruhové čáry, znamená to, že přetváři jednoho z mágů na ohavnost. Irving by měl být přetvářen až jsko poslední v pořadí, ale je lepší se ohavnostem vyhnout úplně. Na zrušení kouzla musíte požít Andralinu litanii. Je dobré si ji umístit do rychlého slotu, abyste ji mohli opakovaně používat okamžitě, jakmile začne Uldred kouzlit.
– Samotný boj pak lze uzpůsobit tak, že hrdina na kterého se Uldred zaměřil běhá po obvodu sálu, zatímco ostatní nejprve vyřídí ohavnosti a poté na démona střílí. Protože Uldred jakožto démon pýchy má řadu ohnivých i ledových útoků a dokáže vysát mágům manu, je dobré se na to připravit mastmi a lyriovými lektvary.

 

Tábor

Vyslanec Pether
– Po vyřešení dějové linie ve věži Kruhu budete mít v táboře vyslance Kruhu, který bude zastupovat buď mágy nebo templáře (dle zakončení questu)
– Mágové i templáři potřebují na vylepšení armády runy. To může být trochu problém, protože ty kvalitnější runy je škoda odkládat. A tak se vyplatí odevzdát pouze slabší nebo přebytečné runy.

První „Dragon“
– Po dokončení kapitoly ve Věží Kruhu je ideální čas na splnění osobního questu Morrigan (více u jejího profilu). Quest je však drsnější než se zdá, neboť vyústí prvním bojem s dospělým drakem!

Významný boss 12 – Flemeth, měníč podoby

– První pořádný drak a druhý velice náročný bossfight. Boj je nepovinný, nicméně pokud už se rozhodnete bojovat, je třeba počítat s náročným a dlouhým bojem. Drak se uvelebí na kopci odkud bude šlehat plameny. Má řadu útoků ale nejničivější jsou ty zblízka. Odtud pramení základní doporučení – bojujte zdálky. Vytáhněte luky a hole a palte to do draka. Hrdinové by měli být v dostatečné vzdálenosti od sebe, to aby drak nemohl jediným útokem ublížit všem najednou. Samozřejmostí je přítomnost Wynne. Bez ní bude boj vyžadovat desítky léčiv. Ačkoli je pravda, že aby mohla Wynne zavčasu léčit, bude zase potřebovat mnoho lyriových lektvarů. Nemůžete ale přijít na bosse takovéhoto formátu a myslet si, že vás to nebude nic stát.
– Drak je obecně citlivý na chlad, proto přijdou vhod ledová kouzla, ledového hole či ledové šípy. Pokud je v týmu nějaký silný bojovník, může být dobré vrhnout se na draka zblízka, což poskytne střelcům čas. Bez včasného léčení však hrdina v přímém boji nepřežije dlouho. Pomozte si i mastmi proti ohni (tentokrát rovnou velkými – boj bude náročný a dlouhý).

 

Náhodná setkání – Ferelden

Cesta po úbočí (Podmíněné)
– Pokud máte v aktivním týmu Wynne a mluvili jste s ní o ohavnostech, čeká vás toto setkání. Budete čelit útoku skupinky zplozenců. Není zase tak těžké přežít. Stačí se přitlačit pod kopec z něhož střílí zplozenci, to aby museli sejít dolů. Také je můžete napadnout nahoře ale cesta zprava je krytá pastmi a zleva zase budete snadným terčem.
– Podstatné je, že v závěru setkání Wynne omdlí, což bude mít své následky. Toto setkání je také cestou k osobnímu questu Wynne.

Spodní cesta (Podmíněné)
– Stejná situace – musíte mít s sebou Wynne a musíte s ní předtím mluvit o duchovi, který ji chrání. Opět vás napadne skupina zplozenců a mocným kouzlem vás ochromí. Wynne se vzpamatuje díky nové speciální schopnosti. Porazit zplozence není těžké a situace se podobá minulému střetu – opět je řešením skrýt se pod kopcem. Tentokrát je však mezi zplozenci boss.

Dřevěná rokle (Podmíněné)
– V rámci vedlejšího questu pro spolek mágů vás čeká toto náhodné setkání. Skupina dobrodruhů nese zprávu o krvavém mágovi do Kaple. Můžete dobrodruhy jednoduše přesvědčit aby na zprávu zapomněli. Také je můžete zabít, přičemž z jejich vůdce získáte unikátní prsten a budete-li mít štěstí z mága získáte unikátní roucho (pravděpodobnost je však nízká). Pokud naznáte, že dobrodruzi nic špatného neprovedli, můžete je nechat jít. Úkol bude splněný, ale odměnu nedostanete.

Obchodní cesta (Podmíněné)
– Jestliže ve věží Kruhu naleznete pět stránek textu, spustí se quest v němž vás čeká a nemine toto setkání. Skupina zloduchů vedená padělatelem stránek není příliš těžkou překážkou. Z padělatele Beyhy získáte unikátní kápi.

Úzká cesta (Podmíněné)
– Pokud selžete při krádeži, čeká vás toto setkání. Skupinka templářů a mágů vedená templářským bossem se s vámi dá nejprve do řeči, nicméně dialog pokaždé vyústí v boj. Bitva to není snadná ale prioritními cíli jsou mágové, pak templáři a pak boss.

Okraj cesty (Podmíněné)
– V případě zakončení hlavního questu podporou Kruhu vás čeká toto setkání. Skupinka schopných mágů útočí na skupinku zplozenců. Mágové skutečně nejsou marní, takže jejich pomoc je výrazná. Udržet je naživu bude trochu těžší. Pomozte si léčením od Wynne nebo rozmístěte glyphy.

Cesta podél jezera (Podmíněné)
– V případě zakončení hlavního questu podporou templářů (tedy zrušení Kruhu) na vás čeká další setkání typu „ochraňte spojence.“ Trojice templářů čelí obrovské přesile nemrtvých a dokonce bossovi – Ohavnosti. Udržet templáře naživu lze jen díky silným léčivým kouzlům a okamžitému zahájení podpory – čili vběhnout mezi nepřátele a léčit templáře.

Strmá cestička (Podmíněné)
– A ještě jednou – v případě zakončení hlavního questu podporou templářů (tedy zrušení Kruhu) na vás čeká ještě jedno setkání. Démon hněvu a několik ohnivých zombií. Překážku tvoří i trojice pastí, které však nelze deaktivovat. Nejlepší je proto vyřídit nejprve nemrtvé a poté zlikvidovat démona.


 

Kapitola 8 – Denerim, 2. část (3 splněné hl. questy)

Po splnění třech hlavních questů nastává ideální čas na další prohlídku Denerimu a nejen jeho. Pokud alespoň částečně dodržujete navržený postup a máte již splněný Orzammar, Breciliánský les a věž Kruhu, je načase procestovat již navštívenými místy Fereldenu, jednak kvůli dokončení několika vleklých questů, dále kvůli splnění některých osobních questů společníků a také kvůli obnově nabídky zboží některých obchodníků.

Postřehy

Doporučená parta
1) Alistair
2) Morrigan
3) Leliana
– Tady je to víceméně jedno. Žádné extra bojování se neočekává, maximálně dojde na pár náhodných setkání. Tudíž není od věci vzít klasickou univerzální družinu.

Nové zboží
– Gorim a Harren (Denerim), a Varathorn (Breciliánský les) mají novou nabídku zboží. Krom řady nových pěkných kusů výbavy a nových moc pěkných receptů nabízejí i řádku legendárních předmětů. Většina se dá koupit za rozumnou cenu (obvykle do 15 zlatých).
– Pokud jste Breciliánský les vyřešili za vlkodlaky, máte smůlu a žádnou novou Varathornovu nabídku si neprohlédnete. Řešením je dokončení Breciliánského lesa odložit a chlupáčky podpořit až později.


 

Kapitola 9 – Rudoskalí

Rudoskalí

Map - Rudoskalí– Středně velká mapa spojující spoustu malých interiérových lokací. Rudoskalí je vesnice na břehu jezera Calenhad. Najde se tu kovárna s obchodníkem (mohou být dva ale ne v jeden moment), kaple, mlýn, prázdný obchod, tři další obytné domy (jeden má i patro), dále je tu ještě hostinec se dvěma obchodníky. Celkem Rudoskalí čítá zhruba 10 map, přičemž devět z nich nabízí jen pár místností.

 

Rudoskalský hrad

Rudoskalský hrad

Map - Rudoskalský hrad– Lokace složená z množství map. Ta úvodní se odehrává venku na nádvoří hradu. K lokaci ale spadají celkem čtyři další mapy, přičemž dvě z nich jsou malé a dvě středně veliké.

Začínáme
– Kapitola, která nabízí řádku questů a kupodivu jen málo nepřátel. Svým způsobem je kapitola těžší než se zdá, neboť dosáhnout nejlepšího výsledku některých questů vyžaduje opravdu hodně snahy, a dokonce také vyřešení Kruhu mágů za mágy.
Délka Rudoskalské kapitoly zhruba odpovídá 4-5 hodinám. To opravdu není mnoho.

Důležitá rozhodnutí

1) Connor X Jowan X Irving
– U Connora se objevili magické schopnosti, jeho matka Isolda chtěla skutečnost utajit a najala odpadlíka Jowana, aby chlapce učil. Jowan, tou dobou Loghainův poskok, využil příležitosti a otrávil arla Aemona. Connor se v důsledku toho nechal zlákat démonem, protrhl závoj a skončil posednutý. Démon sice udržuje Aemona naživu, ale také na Rudoskalí vyslal nemrtvé a využívá Connora. Jak je vidno, situace je složitější než se zdá, ale to řešení také.
– Tento hlavní quest se na první pohled ani netýká nějakého rozhodování. Jsou tři varianty, přičemž pro většinu hráčů půjde o variantu nejhorší, průměrnou a nejlepší.
– Probereme si, jak variant dosáhnout a co způsobí.

Smrt Connora!
– Pokud se rozhodnete Connora zabít, musíte se probojovat do pokoje Aemona. Démon vám nedovolí se tam dostat, vezme na sebe svoji podobu a strhne se boj s bossem.
– Po boji je Connor vyřízený. Isolda vám bude bránit ho zabít, ale jiná varianta není. Můžete Isoldu hrubě srazit a chlapce zabít, nebo jí domluvit a chlapce zabít s jejím souhlasem anebo ji nechat, aby ho zabila ona.
– Zevran toto řešení ocení (až +6). Naopak Oghren bude mít potíže (až -20). Oblíbenost se změní i u ostatních ale nijak výrazně
– Jestliže jste zabili (popř. vyhnali z hradu) Jowana a v otázce Věže kruhu jste stáli na straně templářů, bude zabití Connora jedinou možností!

Rituál Jowana!
– Pokud Jowan žije a zůstal v hradu (zavřený v cele / volný a snažící se pomoci) můžete požádat o jeho krvavou magii. Jowan pošle jednoho hrdinu do Úniku bojovat s démonem. Může to být Wynne, Morrigan nebo hlavní hrdina, je-li mág.
– Isolda zemře (jako oběť pro magii).
– Alistair bude mít s tímto řešením potíže (-10), a Wynne také (-10). Pokud navíc do Úniku pošlete Wynne, snese to ještě hůř (-20!). To Morrigan s posláním do Úniku zase takový problém mít nebude (byť drobné snížení oblíbenosti potká i ji).

Pomoc Irvinga!
– Pokud byl kruh ušetřen (v otázce Kruhu jste stáli za mágy) potom můžete hledat pomoc u Irvinga. Zajděte za ním do věže, přiveďte ho a on vymyslí vlastní metodu, která nevyžaduje ničí smrt.
– Do Úniku může jít opět pouze čaroděj – Morrigan, Wynne, hlavní hrdina (mág), ale také Jowan (pokud žije a je na hradě) a dokonce i sám Irving. Pokud půjde někdo mimo partu hrdinů, potom si budete muset rychle zvyknou na jejich talenty a dovednosti.
– Pokud jste si u Isoldy zažádali o odměnu, dá vám hůl (ovšem nijak vzácnou)
– Se záchranou Connora tímto způsobem bude mít velké potíže akorát Sten (-10)

 

Postřehy

Doporučená parta
1) Alistair
2) Leliana
3) Wynne
– Leliana je jasná volba. Alistair má k Rudoskalí vztah a bude schopen zajímavě komentovat některé události. Rovněž je skvělý jako obránce, což přijde vhod. A Wynne je jako léčitelka nutností pokud chcete ochránit vesničany. Navíc jsou všichni tři nakloněni vstřícnému řešení s pomoci vesničanům a ochranou vesnice.
– Vzít do party lidi jako je Morrigan nebo Sten a snažit se všemožně pomáhat vesničanům by mělo velký negativní dopad na jejich míru oblíbenosti. Názor Morrigan je jasný a co se Stena týče, ten slabošskými vesničany bude opovrhovat (mají si pomoct sami, starci a ženy se mají také bránit, atd.) Pokud vám je ale osud vesnice ukradený, nikomu pomáhat nechcete a naopak si počkáte až ves lehne popelem, potom si vězměte raději Morrigan a Stena (namísto Alistaira a Wynne).

Bastard z Rudoskalí
– Pokud máte s sebou Alistaira, šokuje vás hned po příchodu do Rudoskalí informací o tom, že je levobočkem krále Marica. Odtud pramení i jeho osobní quest. Pokud Alistaira s sebou nemáte, pravdu se dozvíte až po vyléčení Eamona.

Cena meče
– V rámci questu pro ustrašenou dívku z kaple máte nalézt jejího bratra Bevina. Ten je schovaný v domě rodičů. Když se ho vyptáte, co tam hledal, ukáže se, že sháněl meč. Následně můžete kluka přesvědčit, aby vám dal klíč od truhly s mečem.
– Unikátní Zelený meč můžete použít při obraně vsi. Až budete nahlašovat splnění questu, můžete dívce říci, že jí meč po bitvě vrátíte anebo si ho můžete prostě vzít, přičemž pokud máte chuť můžete dívce za meč zaplatit. V závislosti na výši sumy, se mírně změní oblíbenost některých společníků. Nejvíce můžete za meč zaplatit 5 zlatých, což je mimochodem hodně přemrštěná cena, jelikož reálná hodnota meče je zhruba poloviční.

Obrana vesnice
– Ač hlavní quest ve vsi není zase tak dlouhý, je velmi spletitý. Je třeba podstoupit přípravu před bojem, která zvýší vaše šance na úspěch, respektive usnadní vám bitvu. A tuto přípravu lze provézt mnoha způsoby.
Bojovník Dwyn je trpaslík žijící v zamčeném době u mola. Vyražte dveře a dejte se s ním do hovoru. Můžete ho zabít a získat unikátní Dwynův meč, ale tím vesnici zrovna nepomůžete. Pokud ho přesvědčíte anebo mu zaplatíte (asi 50 stříbrných) přidá se k domobraně. Jestliže plníte Stenův osobní quest, je tu ještě něco… Když Dwyna zabijete získáte od jeho mrtvoly klíč k truhle v níž je Stenův meč! Ten meč ale můžete získat i jinak, stačí přesvědčit Dwyna anebo mu zaplatit (6 / 2 zlaté). Dále můžete počkat až bude po obraně vesnice. Pokud Dwyn zemřel, truhla bude otevřená, a pokud stále žije, klíč vám dá. Zajistit, abyste měli Dwyna do domobrany a zároveň získali Stenův meč tedy vůbec není těžké.
Kovář Owen měl domobraně měl vyrobit zbraně a výstroj. Vtrhněte do jeho domu, kde vám vysvětlí, že nic dělat nebude, protože na hradě ztratil dceru Valenu. Chce, abyste mu ji našli. V zásadě máte dvě zajímavé možnosti. Když kývnete, zahájíte nový quest s hledáním Valeny a Owen vyrobí výstroj pro domobranu. Také pak můžete odtáhnout bednu v domě Owena, kde je skrytá truhla. Owen vám dá klíč (anebo mu ho můžete ukrást) a uvnitř najdete slabou výstroj (zboje + zbraně). Druhá možnost je ta, že nabídku Owena odmítnete a zabijete ho. Z těla vezmete klíč, odemknete skrytou truhlu, kde najdete výstroj pro domobranu, kterou dáte Murdockovi. Jestliže je Owen živý, můžete s ním obchodovat, pokud je mrtvý, po obraně vesnice se v kovárně usadí nový kovář s novou a hlavně jinou nabídkou zboží. Nikdy ale nemůže nastat situace, kdy budou přítomni oba obchodnicí!
– Nahoře u mlýna je sir Perth, který vede rytíře. Chtějí požehnání od ctihodné matky prostřednictvím amuletů Oltáře. Matka vám však vysvětlí, že žádnou magickou moc ty amulety nemají. Když matku přesvědčíte, přeci jen vám je vydá a sir Perth bude rád, což zvýší jeho morálku.
– V hospodě se vyskytuje jistý elf Berwick. Když ho přesvědčíte, přizná, že je Loghainův špión. Pokud máte s sebou Lelianu nebo Zevrana poznají to také. Když se na elfa přeptáte Lloyda nebo Belly, řeknou, že se chová podezřele. Také ho můžete okrást a získat dopis od Loghaina (+ zápis do rejstříku). V každém případě odhalíte elfovu identitu. Můžete ho zabít ale pokud chcete pomoct domobraně, přesvědčte ho, aby šel bojovat za vesnici.
– V hospodě je několik štamgastů, kteří si stěžují, že i před existenční bitvou musejí platit za pití. Můžete Lloydovi zaplatit 1 zlatý za pití pro všechny, nebo ho můžete přesvědčit, aby nalil zadarmo. Pokud vede hospodu Bella, stačí ji o požadavku štamgastů říct. Pití zadarmo zvedne morálku domobrany.
Hostinský Lloyd je zbabělec ale také potenciální kandidát do domobrany. Když ho přesvědčíte, půjde bojovat. Je jedno, jestli přežije anebo ne, od této chvíle bude jediným obchodníkem v hospodě Bella, která vám dá všechny věci na skladě zadarmo. Jak Lloyd, tak i Bella ale mají jiný sklad zboží, takže jestli pomýšlíte na to, že Lloydovi prodáte své věci a vezmete si je zpátky od Belly, máte smůlu. 🙂
– V prázdném obchodě ve vsi jsou sudy s olejem. Když si jich všimnete, nahlašte je siru Perthovi. Během boje budete mít ohnivou ochranu. Je tu však problém, protože spojenci budou napadat nepřátele a klidně si sami stoupnou do ohně.
– Jakmile Murdockovi ohlásíte nějaký úspěch týkající se domobrany, můžete ho přesvědčováním povzbudit. To zvýší morálku.

Bitva!
– Boj o vesnici má dvě fáze. V té první jste u mlýna a bráníte úzkou cestu z hradu. V závislosti na přípravě tu budete mít krom sira Pertha a jeho tří rytířů, také Dwyna a jeho dva bojovníky, Berwicka a ohnivý zátaras. Dole, kam se bitva přesune později je osm členů domobrany včetně Murdocka, Thomase a případně Lloyda. Jestliže Owen vyrobil výstroj nebo jste Owena zabili a doručili výstroj Murdockovi, budou mít domobranci lehké kožené sety, jinak jen civilní oblečení. Lloyd jako jediný bude mít civilní oblečení v každém případě a navíc má jen dýku, což ho činí nejslabším ze všech. Aby byl úkol splněn, nemusí nikdo z nich přežít, jestliže ale chcete získat unikátní helmu, jakožto odměnu, musejí přežít všichni a tím je myšleno úplně všichni – včetně spojenců beze jména. V takovém případě vás čeká velmi náročná bitva, která je zcela jednoznačně založená na Wynne. Pojďme na to…
– Předpokládejme, že Wynne má všechny čtyři talenty specializace léčitele. Pokud je nemá, rozlučte se záchranou vesničanů.
– Změňte taktiku Wynne a zablokujte jí používání všech kouzel, která nesouvisejí s léčením spojenců, to znamená, že zrušíte i ty kouzla, která léčí pouze hrdiny v týmu – vy se budete spoléhat na léčivé obklady. Důvod je prostý – Wynne si nemůže dovolit utrácet čas na jiná než léčivá kouzla. A samozřejmě – během celého boje jí manu doplňujte jak jen to půjde.
– Vezměte Lelianu, vyvolejte spřátelé zvíře (je-li Hraničář) a postavte ji po bok rytířům, aby mohla střílet. Wynne se musí zdržovat mezi rytíři. Alistair a zvíře přeběhnou zátaras (na popálení nehleďte) a postaví se nemrtvým už nahoře. Ať je váš hlavní hrdina cokoli, udělá to samé. Cíl je jasný, musíte co nejvíce nemrtvých zpomalit nebo ideálně zastavit, to aby rytíře nenapadlo vběhnout do ohně! Pokud rytíři nevidí bezprostřední hozbu, stáhnou se k mlýnu, kde je lze snadno léčit, ale pokud čelí hrozbě neustále, klidně se vám postaví do ohně a nechají se upálit.
– Jakmile je po boji, přiběhne člen domobrany s tím, že u kaple útočí. Převezměte kontrolu nad Wynne a utíkejte dolů ke kapli. Jde o vteřiny, proto cestu zkracujte o každý metr! Wynne se musí postavit do samého středu mezi ostatní domobrance! Máte-li nastavenou taktiku, přepněte se na Lelianu, zatímco Wynne už bude sama dělat co je třeba. Leliana se pravděpodobně automaticky utáboří na kopci v dostřelu nemrtvých. To je chyba! Musí být s ostatními dole, to aby mohla být terčem nemrtvých. Uvědomte si, že nepřítel, který útočí na vaše hrdiny je správný nepřítel! Vy máte obklady a máte nad hrdiny kontrolu, takže snadno zvládnete situaci. Teď už je boj prostý. Wynne udržuje domobranu naživu, Leliana střílí, Alistair a zvíře bojují a hlavní hrdina dělá co mu jde nejlépe.
– Existují i další úpravy bojové strategie. Tak například, pokud to Wynne zvládne, vyvolejte kouzlo ohnivých zbraní. Tím pomůžete všem členům týmu, protože nemrtví jsou na oheň citliví. Také můžete zkusit naklást vábící pasti, čímž na pár sekund ulevíte přívalu nepřátel.
– Pamatujte, že Wynnino kouzlo na oživení padlých spojenců se nevztahuje na spojence řízené AI. Pokud ti padnou, jsou zkrátka mrtví.
– Pokud všichni přežijí, čeká vás unikátní odměna – helma. Nečekejte nic extra, navzdory náročnosti ta helma není žádný zázrak. Jde spíše o to, že jste ji vůbec dokázali získat!

Odměna v hospodě
– Jestliže jste před bojem nabídli Belle finanční pomoc, je načase jí ji dát. Pokud bude vaše nabídka dostatečná (5 zlatých) Bella odejde. Jinak zůstane zde.
– Jestliže Lloyd bojoval, Bella zůstane ve vedení hostince (jako obchodnice). Jestliže Lloyd bojoval, přežil a Bella odejde, převezme vedení hospody (obchodování) zase on.
– Pokud Lloyd bojoval a přežil, dá vám unikátní Lloydův prsten.

Opuštění vesnice
– Pokud se rozhodnete opustit ves před bojem, po návratu vás čeká nemrtvými zamořená oblast. Pouze bann Teagan v kapli přežije a dále quest pokračuje jako v případě obrany vsi. Na hradě pak narazíte na nemrtvé se jmény vesničanů, ale nic zvláštního u nich nenajdete.
– Zničení vesnice způsobí i to, že se tu neobjeví zadavatelé úkolů ze spolku mágů, od černohorských nezřízenců a ani tu nebude tabule pěvců. To znamená, že přijdete spoustu questů.

Kradení
– V Rudoskalí nejsou po kapsách obyvatel žádné unikátní předměty.
– Pokud při krádeži selžete, rytíři na vás budou hrubě reagovat. Po vyléčení Eamona vám arl řekne, že o vašich krádežích ví.

 

Rudoskalský hrad

Jowan
– Hned v první lokaci hradu, v podzemí, vás čeká setkání s uvězněným krvavým mágem Jowanem. Ten sice otrávil Eamona ale za vznik nemrtvých není přímo zodpovědný. Každopádně je řada možností, jak s ním naložit.
– Pokud Jowana zabijete nepůjde hlavní quest vyřešit jeho způsobem – tedy způsobem, kdy Jowan vyvolá rituál, Isolda se obětuje a Connor bude zachráněn.
– Pokud Jowana necháte být, v momentě, kdy se vyřeší situace v hradu a nastane otázka co s Connorem, můžete Teaganovi říct, aby mága přivedl, čímž půjde quest vyřešit jeho způsobem.
– Pokud Jowana pustíte, zůstane na hradě. Když se vyřeší situace v hradu a nastane otázka co s Connorem, Jowan sám přijde a nabídne své řešení, čímž půjde quest vyřešit jeho způsobem.
– Jestliže Jowana pustíte ale nakážete mu opustit hrad, nepůjde hlavní quest vyřešit jeho způsobem. Nicméně to není všechno. Po vyléčení Eamona se na tabuli pěvců objeví nový vedlejší quest. Potíž je v tom, že quest je zabugovaný. Na mapě Fereldenu by se měla objevit vedlejší lokace, kde se quest plní, jenže se jaksi neobjeví.

Jowanův bugnutý quest
– Pokud chcete bugnutý quest zpřístupnit, zkuste tento patch
– Druhou možností je jít na to přes příkaz v konzoli. Vytvořte si na ploše zástupce spouštěče hry (daorigins.exe). Přes pravé tlačítko myši otevřete vlastnosti zástupce. V kolonce Cíl je napsaná cesta k exe souboru a vy na konec tohoto řádku dopíšete
“ -enabledeveloperconsole“ bez uvozovek, přičemž ta mezera před pomlčkou tam být musí! Výsledek bude vypadat zhruba takto: „C:\Games\Dragon Age\bin_ship\daorigins.exe“ -enabledeveloperconsole
Nyní tímto spouštěčem pusťte hru a přesuňte se do nějaké klidové pozice, ideálně tábor družiny. Stiskněte vlnovku (pod Esc) čímž otevřete konzoli. Napište: runscript zz_ran_debug a potvrďte Enterem. Vyskočí vám dialogové menu s výběrem lokace kam se můžete teleportovat. Zvolte 1. Forest, čili lesní lokace a poté 4. Jowan. Tím se přesunete do oblasti, kde se quest plní.

Odměna démona
– Pokud váš hlavní hrdina jde do Úniku (musí být mág + metoda Jowana / Irvinga) poté máte možnost s démonem dohodnout. On si ponechá Connora, pouze ho na čas uklidní, aby nevyváděl, no a vy dostanete odměnu. A ne ledajakou odměnu.
– Můžete si říct o knihu tajemných technik (+1 talent pro mága)
– Můžete chtít zvýšit oblíbenost o +20 u vybraného hrdiny
– Můžete chtít démonův polibek 🙂 Nic to ale nepřinese
– Můžete chtít novou specializaci – Krvavý mág
– V praxi se na výsledku questu nic nezmění. Démon se na čas umoudří, takže nikdo nepozná, že Connor zůstal posednutý a všichni budou spokojení. Nejvíce démon 🙂

10. Specializace – Krvavý mág (Mág)

– Obávaný a opovrhovaný mág krve využívá svoji vlastní krev (způsobuje si zranění), aby mohl provádět krvavá kouzla. Je to velice mocná specializace, která sice má velká rizika i pro hrdinu, ale výsledek stojí za to.
– Krvavý mág je druhou nejhůře získatelnou specializací. Abyste mohli specializaci odemknout, musí být hlavní hrdina mág a musí v rámci hlavního questu v Rudoskalí cestovat do Úniku (Jowanova / Irvingova metoda). Tam pak musí situaci s démonem vyřešit domluvou – tedy obchodem. Démon si ponechá Connora a vy získáte specializaci.
– Když pomineme hlavního hrdinu, pak je vhodným kandidátem jednoznačně Morrigan. Ostatně její entropická magie má svojí podstatou celkem blízko k této specializaci.
– Je nutné, aby byl krvavý mág neustále pod kontrolou hráče, anebo aby měl pečlivě (manuálně) nastavenou taktiku. V momentě, kdy mág zahájí krvavavou magii, může používat velice mocná kouzla v čele s posednutím nepřítele, který dočasně bojuje za vás jako spojenec (má vlastní AI). Nicméně dokud krvavá magie trvá, každé kouzlo ubírá zdraví, nikoli manu! Právě proto je kontrola Krvavého mága nezbytná, jinak zabije sám sebe 🙂
– Vlastnosti
— Kondice +2
— Síla kouzel +2
– Exkluzivní předměty
– Krvavý prsten (prsten)
– Vysávač života (přívěšek)

Ztracená dcera
– Jestliže plníte úkol pro Owena, můžete najít na hradě jeho dceru. Pokud se to povede, pošle te ji za otcem a zajděte za ním. Owen bude rád, dá vám unikátní brnění a bude mít novou nabídku zboží.
– Pokud ovšem dceru nenajdete (do splnění hlavního questu), nezbude než Owenovi říct, že jste neuspěli. Jestliže prohlásíte, že jeho dcera musí být mrtvá, dá vám jako malou odměnu unikátní helmu. Nicméně to není vše. Owen přestane obchodovat a až se do Rudoskalí podíváte příště, v kovárně bude nový kovář. Ten vám řekne, že se Owen oběsil. Když kováři nalžete, že Owen byl váš příbuzný, dá vám unikátní přívěšek. Nový kovář má vlastní nabídku zboží, z které vyniká unikátní a velice drahý luk.
– Pokud vás zajímá, která nabídka zboží je lepší, pak vězte že Owenova. Ten má v novém skladu recepty i runy, kdežto jediná cenná věc nového kováře je pouze ten drahý luk.

Koho do Úniku?
– Jestliže hodláte vyřešit hlavní quest díky Irvingovi, je načase promyslet koho do Úniku vyslat.
– Pokud jste sám mág, pak není co řešit – jste na svého hrdinu zvyklí a ještě budete mít šanci získat specializaci.
– Wynne je skvělá léčitelka ale sama o sobě bude mít potíže. To Morrigan zvládne démona patrně snáze díky entropické magii.
– Vybrat Jowana zní jako zajímavý nápad. Nakonec ovládá trochu entropii, trochu prvotní školu a ještě má specializaci Krvavého mága. Potíž je v tom, že Krvavého mága zvládá jen zpoloviny (má jen 2 talenty) a ani v jednotlivých školách není žádným expertem.
– Irving je zřejmě nejlepším kandidátem. Vyniká v magii Stvoření a má pár dobrých kouzel i v magii Prvotní a Entropické.

Významný boss 13 – Démon touhy

– Existují tři způsoby zakončení hlavního questu v Rudoskalí. Každý skončí konfrontací s tímto démonem, ale pouze pokud se rozhodnete zabít Connora, bude mít démon úroveň bosse a bude mnohem mocnější než v ostatních případech. Zároveň jde o prvního a posledního bosse Rudoskalské kapitoly.
– Démon touhy sám o sobě není snadný soupeř. Má v zásobě spoustu kouzel entropické magie, včetně strachu, vysávaní zdraví, slabosti a dalších radovánek. Nicméně i tak je démon proti čtyřem hrdinům ve výrazném oslabení. Jenomže, jakmile démonovi uberete 1/3 zdraví, na okamžik zmizí a oživí nemrtvé v sále. Jakmile mu uberete 2/3 zdraví opět na čas zmizí a povolá démony hněvu. Proto je dobré se přizpůsobit tomu, co démon vytasí. Na nemrtvé platí oheň, na démony hněvu chlad. Pokud tohle víte a máte v zásobě nějaké zbraně nebo kouzla udělující ohnivá / mrzivá poškození, neměl by být boj vůbec těžký.

Tábor

Přepadení
– Po splnění čtyř hlavních questů vás při jednom návratu do tábora čeká přepadení zpozenci. Můžete ovládat jen svého hrdinu, nicméně bojovat budou všichni hrdinové. Celá parta udělá se zplozenci krátký proces.

Co dál?
– Čtyři hlavní questy jsou splněny. Otázka „co dál?“ se přímo vybízí. Nyní máte jen jednu možnost, vrhnout se na pátý hlavní quest. Ten není tak snadno přístupný ale už jste ho mohli nastartovat. Stačilo se v Lotheringu vyptat na okolnost hledání urny, zajít do Denerimu, najít mrtvolu Weylona a otevřít si další hlavní destinaci na mapě. Pokud jste informace v Lotheringu nezískali, dostanete je na konci Rudoskalí ale další postup je stejný Je načase nastartovat kapitolu, která svou obtížnosti převyšuje ty předchozí. 🙂

 

Náhodná setkání – Ferelden

Zastávka u cesty (Podmíněné)
– Trochu komplikované setkání, navíc s bossem. Abyste na něj narazili, musíte přijmout příslušný quest na tabuli kaple v Rudoskalí, ovšem, aby se tam quest vůbec objevil, musíte ve věži Kruhu splnit quest s vyvoláváním a vyvolat alespoň druhou bytost – ducha Rozmarného šprýmaře. A právě s ním se během setkání střetnete.
– Boj není zase tak těžký, ale šprýmař se na počátku rozdělí do několik stejných podob, přičemž každá je jiná.