Legendární série Battlefield je jedinou válečnou sérií, která konkuruje sérii Call of Duty. Nemá tolik dílů jako CoD série ale přesto je série na poměry PC her obrovská. Série Battlefield je soustředěná primárně na MP hru, nicméně jednotlivé díly zpravidla obsahují i nějakou SP složku.
A již první díl, který vyšel v září 2002, nabízí vcelku zvláštní, byť pro Battlefield typickou SP složku hry, kdy cizí hráče zastoupí boti. Nenahradí to hru s člověkem, ale na druhou stranu – boti necheatují, nesnaží se vás vykuchat, nenadávají vám a ani nesabotují hru.
Náplň hry je vcelku prostá… Na šestnácti mapách, se utkají různě veliké týmy Spojenců (Amíci, Britové nebo Rusáci) a Osy (Němci či Japončíci). Každá ze skupin má na výběr z pěti vojáků s odlišným vybavením. Máme tu samopaly, pušky, pistole, ale i miny, dálkově odpalované výbušniny, či lékárničky na uzdravování spojenců. Výběr vojáka ovlivní styl hry i funkci, kterou budete na bojišti plnit. Celkem hra obsahuje na 26 zbraní, což je pořádné číslo! V momentě, kdy si vyberete svého oblíbence a startovní bod, jste vypuštěni na rozsáhlou mapu, kde není nouze o techniku, včetně tanků, lodí a letadel. Kupodivu je různé techniky asi 2x více než ručních zbraní (zhruba 40 kusů). Ovšem historická věrohodnost šla do háje, aby byly všechny frakce pokud možno vyrovnané. Milovníci japonských popelnic budou překvapeni, že hravě udrží krok s moderní US technikou, ale to je holt daň za multiplayerovou řežbu.
Úkol každé mise je zničit všechny nepřátelské životy neboli Tickety, což uděláte buď tak, že nepřátele vystřílíte (každý respawn stojí 1 Ticket) anebo jim obsadíte určitý počet kontrolních stanovišť, což způsobí trvalé klesání nepřátelských Ticketů. Tolik k principu hry jako takové. Může se to zdát příliš prosté a stereotypní, ovšem prostředí bojů zahrnuje členitý terén severní Afriky, uzavřené městské boje, venkov plný lesů a řek i Tichomořské ostrovní souboje. A navíc je na každé straně dostatek zbraní i techniky, takže o zábavu je postaráno. Na mapách jste absolutně svobodní a nikdo vám neříká, co máte dělat, proto se znovuhratelnost jednotlivých misí přímo nabízí. Milujete stíhačky? Utíkejte na letiště a pak pokropte bezbranné nepřátelské čluny. Dáváte přednost sniperce? Najděte si dobrý úkryt, zalehněte a pusťte se do toho, z čeho spousta (s/h)ráčů vyšiluje. Anebo chcete tvrdý boj v první linii? Pak nasedněte do tanku a utíkejte podpořit spojenecké síly zabráním nepřátelského stanoviště. Volnost, možnosti a svoboda rozhodování, to je to v čem BF boduje. Hráč má navíc možnost upravit si počet vojáků na bojišti, takže z každé mise můžete udělat obrovskou válečnou vřavu, přehledné komorní bojiště i prostou sólo akci ve stylu najít a zabít.
Velký problém je AI, která je v podstatě nulová. Chlapík vám klidně naběhne přímo před hlaveň bez jakéhokoli krytí. Jiný týpek nasedne do tanku, ale místo toho, aby počkal na blížícího se spolubojovníka, jede na bojiště. A další maník se s lodí přesune kamsi na volné moře a tam se utáboří. Střílení botů z vás žádného borce neudělá a v ostré akci s jinými hráči přijde studená sprcha. Jenže ostrá akce má své zápory a někdy může být více frustrující než zábavná, páč idioty nenajdete jen mezi boty. A kdo chce skloubit hru s boty i lidskými hráči má možnost, neboť hra umožňuje složit týmy z lidí a zbytek doplnit boty.
V rámci patchů bylo do hry přidáno ještě několik map. Bohužel jen jedna z nich (Bitva o Británii) je hratelná v SP hře. Zbylé jsou dostupné jen pro MP, což je škoda, protože tyto mapy přinášejí nové druhy techniky (motovozidla, dělové čluny…) a dokonce jedna mapa nabízí i novou frakci (Kanaďany).
Délka každé mapy je při standartním nastavení zhruba 15min. To znamená přibližně 4-5 hodin single kampaně. To na střílečku opravdu není mnoho ale Battlefield svým pojetím vybízí k opakovanému hraní za druhou stranu, takže se zábava může klidně zdvojnásobit.
Hodnocení – 80%
Délka – cca 4h 15min
Kampaň
Battlefield 1942 jako jediný z „bot“ dílů série má cosi na způsob kampaně, kdy jednotlivé mise následují v řadě za sebou.
Skupiny
– Spojené Státy Americké (USA)
— US Marine Corps
— US Army
– Velká Británie (GB)
— Britská armáda
— Roal Air Force
– Sovětský svaz (SSSR)
— Rudá Armáda
– Nacistické Německo (G)
— Afrika Korps
— Wehrmacht
— Luftwaffe
– Japonské císařství (J)
— Japonské námořnictvo
Třídy
– Scout (Skaut)
– Assault (Útočník)
– Anti-Tank (Raketometčík)
– Medic (Zdravotník)
– Engineer (Inženýr)
1. Operace Battleaxe
15. 6. – 17. 6. 1941 / Britská armáda (GB) X Afrika Korps (G)
Vyvážená pouštní bitva je vhodná na úvod do Battlefieldu. Pochyťte základy bojů s pěchotou, tanky a dělostřelectvem. Nechybí ani AA děla a kulomety. Pro odvážnější je tu i pár letadel.
Nůž Spojenců
– Nůž je zbraň vhodná ve chvílích kdy dojde munice anebo je šance napadnout nepřítele zblízka.
– Nůž Spojenců má naprosto stejné parametry jako jeho protějšek.
– Výbava – USA, GB, SSSR // Všechny třídy
Nůž Osy
– Nůž je zbraň vhodná ve chvílích kdy dojde munice anebo je šance napadnout nepřítele zblízka.
– Nůž Osy má naprosto stejné parametry jako jeho protějšek.
– Použití – G, J // Všechny třídy
Pistole Colt
– Legendární Americká pistole vhodná pro boj na malé vzdálenosti.
– Výbava – USA, GB, SSSR // Všechny třídy.
– Poškození 5
– Munice 8 x4
– Nabíjení 4s
Walther P38
– Slavná Německá pistole vhodná pro boj na malé vzdálenosti. Protiváha Coltu.
– Výbava – G, J // Všechny třídy.
– Poškození 5
– Munice 8 x4
– Nabíjení 4s
Puška No4
– Standartní puška s velkým dostřelem a slušnou účinností. Vhodná na dálku. Protiváhou je puška K98K. Obě pušky mají stejné parametry.
– Rychlost střelby je u sniperky o něco menší.
– Výbava – USA, GB, SSSR // Skaut (+ optika), Inženýr
– Poškození 5
– Munice 5 x3-5
– Nabíjení 1,6s
Puška K98K
– Standartní a legendární Německá puška s velkým dostřelem a slušnou účinností. Protiváhou je puška No4. Obě pušky mají stejné parametry.
– Rychlost střelby je u sniperky o něco menší.
– V prvním DLC (Road to Rome) mohou Inženýři pro boj zblízka přidat na pušku bajonet, který je mnohem účinnější než běžný nůž.
– Výbava – G, J // Skaut (+ optika), Inženýr
– Poškození 5
– Munice 5 x3-5
– Nabíjení 1,6s
Granát Mk.II
– Standartní granát Spojenců. Vhodný proti pěchotě i lehkým vozidlům. Stačí 2-3 granáty na zničení džípů. Oba granáty mají stejné parametry.
– Výbava – USA, GB, SSSR // Všechny třídy
– Roznětka 3s
Granát Stielhandgranate
– Standartní granát Osy s tyčkou. Vhodný proti pěchotě i lehkým vozidlům. Stačí 2-3 granáty na zničení džípů. Oba granáty mají stejné parametry.
– Výbava – G, J // Všechny třídy
– Roznětka 3s
Dalekohled
– Dalekohled logicky slouží primárně k průzkumu oblasti. Nicméně se dá použít i k označení cílů pro ostatní hráče.
– Výbava – USA, GB, SSSR, G, J // Všechny třídy
Lehký kulomet BAR 1918
– Kvalitní silná zbraň s velkým poškozením a rychlostí střelby. Ideální do těžkých bojů proti pěchotě nebo slabé technice (džípy, letadla). Nevýhodou je malý zásobník.
– Výbava – USA, GB // Assault
– Poškození 9
– Munice 20 x6
– Nabíjení 4s
Útočná puška StG-44
– Německá automatická puška. Větší zásobník oproti BARu ale nižší poškození.
– Výbava – G // Assault
– Poškození 7
– Munice 30 x5
– Nabíjení 3,8s
Raketomet Bazooka
– Standartní Americký raketomet vhodný proti lehké a střední technice jako jsou džípy, střední tanky a transportéry. Oba raketomety mají stejné parametry.
– Výbava – USA, GB, SSSR // Anti-Tank
– Munice 1 x5
Raketomet Panzerschreck
– Německý raketomet proti lehké a střední technice jako jsou džípy, střední tanky a transportéry. Oba raketomety mají stejné parametry.
– Výbava – G, J // Anti-Tank
– Munice 1 x5
Samopal Thompson
– Standartní slavný Americký samopal s vysokou rychlostí střelby, vhodný do lehčích bojů. Thompson má o trochu rychlejší střelbu ale také menší zásobník než MP40.
– Výbava – USA, GB // Medic
– Poškození 5
– Munice 30 x5
– Nabíjení 4,8s
Samopal MP40
– Standartní Německý samopal s vysokou rychlostí střelby, vhodný do lehčích bojů. MP40 má rychlejší nabíjení a víc nábojů (+2) v zásobníku než Thompson.
– Výbava – G // Medic
– Poškození 5
– Munice 32 x5
– Nabíjení 4,3s
Lékárna
– Lékárna k léčení sebe i ostatních vojáků.
– Výbava – USA, GB, SSSR, G, J // Medic
Explozivní nálož
– Dálkově odpalovaná nálož. Stačí nastražit, počkat až se někdo přiblíží a ze zálohy odpálit. Funguje dobře na pěchotu i vozidla ale je třeba ji mít na očích a odpálit ve vhodný moment.
– Výbava – USA, GB, SSSR, G, J // Engineer
Mina
– Protitanková mina, kterou stačí nastražit. pokud na ni vjede nějaké vozidlo, mina exploduje. Proti pěchotě neúčinkuje.
– Výbava – USA, GB, SSSR, G, J // Engineer
Opravárenský klíč
– Klíč k opravování techniky.
– Výbava – USA, GB, SSSR, G, J // Engineer
APC M3A1
– APC jsou slabě pancéřovaná podpůrná vozidla vhodná pro přepravu po málo rizikových cestách. Jsou pojízdným zdrojem munice i léčení a mohou pojmout až šest pasažérů (včetně řidiče a střelce). Na vršku bývá kulomet na ochranu.
– Výbava: USA (Zelený), GB (Pouštní, Zelený RAF), Sovětský (Béžový).
– Posádka: 1x řidič, 1x kulometčík, 4x pasažér
APC Hanomag
– APC jsou slabě pancéřovaná podpůrná vozidla vhodná pro přepravu po málo rizikových cestách. Jsou pojízdným zdrojem munice i léčení a mohou pojmout až šest pasažérů (včetně řidiče a střelce). Na vršku bývá kulomet na ochranu.
– Výbava: G (Pouštní, Šedá)
– Posádka: 1x řidič, 1x kulometčík, 4x pasažér
Střední tank (M4) Sherman
– Střední tanky mají solidní pancíř a vysokou rychlost. Jsou to ideální vozidla pro průzkum bojem. M4 Sherman je o něco menší a méně robustní než jeho Německá. protiváha.
Výbava: USA (Zelený), GB (Pouštní).
– Posádka: 1x řidič a střelec děla, 1x kulometčík.
Střední tank Panzer IV
– Střední tanky mají solidní pancíř a vysokou rychlost. Jsou to ideální vozidla pro průzkum bojem. Panzer IV je větší a mohutnější než Sherman.
– Výbava: G (Pouštní, Šedá)
– Posádka: 1x řidič a střelec děla, 1x kulometčík.
Těžký tank M10 (Wolverine)
– Těžké tanky jsou pomalé ale velmi silně pancéřované stroje. Vysoká odolnost a mnoho munice. Ideální do nejtěžších soubojů.
– Výbava: USA (Zelená), GB (Pouštní).
– Posádka: 1x řidič a střelec děla.
Těžký tank Tiger (I)
– Těžké tanky jsou pomalé ale velmi silně pancéřované stroje. Vysoká odolnost a mnoho munice. Ideální do nejtěžších soubojů.
– Výbava: G (Pouštní, Šedá)
– Posádka: 1x řidič a střelec děla.
Dělostřelectvo (M7) Priest
– Pojízdná dělostřelectva jsou pomalá a slabě pancéřovaná. Mají však velmi velký dostřel. Ideální jako podpůrná jednotka při ostřelování spawnpointů.
– Výbava: USA (Zelená), GB (Pouštní).
– Posádka: 1x řidič, 1x dělostřelec
Dělostřelectvo Wespe
– Pojízdná dělostřelectva jsou pomalá a slabě pancéřovaná. Mají však velmi velký dostřel. Ideální jako podpůrná jednotka při ostřelování spawnpointů.
– Výbava: G (Pouštní, Šedá), J (Camo)
– Posádka: 1x řidič, 1x dělostřelec
Stíhačky Spitfire
– Lehké a rychlé stíhačky, ideální na přepady nehybných pozemních jednotek nebo na letecké souboje.
– Výbava: GB (Pouštní, Zelená)
– Posádka: 1x pilot a střelec
Stíhačky Bf 109 (Messerschmit)
– Lehké a rychlé stíhačky, ideální na přepady nehybných pozemních jednotek nebo na letecké souboje.
– Výbava: G (Pouštní, Šedá)
– Posádka: 1x pilot a střelec
Dělo 40mm Bofor
– Protiletadlová děla určená hlavně na likvidaci letadel. Lze je ale otočit dolů a využít i proti pěchotě a slabě pancéřovaným vozidlům.
– Výbava: USA, GB
– Posádka: 1x střelec
Dělo Flak 38
– Protiletadlová děla určená hlavně na likvidaci letadel. Lze je ale otočit dolů a využít i proti pěchotě a slabě pancéřovaným vozidlům.
– Výbava: G, J
– Posádka: 1x střelec
Těžký kulomet M2 Browning
– Statické kulomety vhodné při obraně proti pěším jednotkám nebo velmi slabým vozidlům (džípy).
– Výbava: USA, GB
– Posádka: 1x střelec
Těžký kulomet MG42
– Statické kulomety vhodné při obraně proti pěším jednotkám nebo velmi slabým vozidlům (džípy).
– Výbava: G, J.
– Posádka: 1x střelec
2. Gazala
26. 5. – 21. 6. 1942 / Britská armáda (GB) X Afrika Korps (G)
Komplexnější bitva na velké mapě s kontrolními body daleko od hlavní základny. Z toho důvodu je dobré volit spíše rychlost než odolnost. Navíc jsou zde díky kopcům a kaňonům značné výškové rozdíly vhodné pro snipery.
Tip – V severozápadním cípu mapy je skryté Britské letiště s pár Spitfire stíhačkami. Užitečné pro útok na hlavní základnu fricků.
Tip – Němci se zde poprvé seznámí se střemhlavým bombardérem, zatímco Britové nemají přímou protiváhu (pouze o jednu stíhačku Spitfire víc).
Průzkumné vozidlo Willy
– Rychlá neozbrojená vozidla s minimální ochranou pro posádku. Jsou užitečná pro rychlé přesuny ve spojenci ovládané oblasti.
– Výbava: USA (Zelená), GB (Pouštní, Zelená RAF), SSSR (Světle zelená).
– Posádka: 1x řidič, 1x spolujezdec
Průzkumné vozidlo Kubelwagen
– Rychlá neozbrojená vozidla s minimální ochranou pro posádku. Jsou užitečná pro rychlé přesuny ve spojenci ovládané oblasti.
– Výbava: G (Pouštní, Šedá).
– Posádka: 1x řidič, 1x spolujezdec
Střemhlavý bombardér (Ju-87) Stuka
– Dvoumístné letadlo určené pro nálety na pohybující se cíle, jako čluny nebo právě vzlétající letadla.
– Výbava: G
– Posádka: 1x pilot, 1x ocasní střelec.
3. Ostrov Wake
8. 12. – 23. 12. 1941 / US Marine Corps (USA) X Japonské námořnictvo (J)
Je čas na nové herní prvky a nový typ hry – obrana x útok.
Tip – Při Obraně / Útoku mívá útočník více Ticketů ale začíná jen s hlavní (většinou nedobytnou základnou) nebo spawnem na lodích. Tickety se útočníkovi od počátku snižují ale bývá obvyklé, že pro zastavení snižování Ticketů stačí získat jediné stanoviště. Obránce mívá Ticketů méně a už od počátku má převahu stanovišť, což se rychle promítne i na převaze techniky.
Za obě strany se ke slovu derou letadla, tedy stíhačky a bombardéry. Naučit se létat je důležité. Za Američany je navíc dobré využít obranná děla, zatímco pro Japonce bude důležité umět se správně vylodit.
Lehký kulomet Type 99
– Japonský lehký kulomet. Parametry zbraně jsou totožné s BARem, pouze je Type o něco přesnější ale se vzdáleností cíle ztrácí rychleji účinnost.
– Výbava J // Assault
– Poškození 9
– Munice 20 x6
– Nabíjení 4s
Samopal MP 18
– Standartní samopal s vysokou rychlostí střelby. MP 18 používají Japonci a Sověti. Zbraň má stejné parametry jako MP40.
– Výbava – J, SSSR // Medic
– Poškození 5
– Munice 32 x5
– Nabíjení 4,3s
Puška M1 Garand
– Standartní Americká puška s velkým dostřelem a slušnou účinností. Má nevýhodu v tom, že není možné přebít před vyprázdněním zásobníku. Kadence je však rychlejší než u Type 5.
– Výbava USA // Engineer
– Poškození 5
– Munice 8 x4
– Nabíjení 4s
Puška Type 5
– Standartní Japonská puška s velkým dostřelem a slušnou účinností. Type 5 má větší zásobník ale celkově méně munice než M1 Garand.
– Výbava J // Engineer
– Poškození 5
– Munice 10 x3
– Nabíjení 4s
Průzkumné vozidlo Typ 95 Kurogane
– Rychlá neozbrojená vozidla s minimální ochranou pro posádku. Jsou užitečná pro rychlé přesuny ve spojenci ovládané oblasti.
– Výbava: J
– Posádka: 1x řidič, 1x spolujezdec
APC (Type 1) Ho Ha
– APC jsou slabě pancéřovaná podpůrná vozidla vhodná pro přepravu po málo rizikových cestách. Jsou pojízdným zdrojem munice i léčení. Na Type 1 Ho-Ha je kulomet MG42.
– Výbava: J
– Posádka: 1x řidič, 1x kulometčík, 4x pasažér
Střední tank (Type 97) Chi-Ha
– Solidní pancíř a vysoká rychlost. Střední tanky jsou ideální vozidla pro průzkum bojem.
– Výbava: J
– Posádka: 1x řidič + střelec děla, 1x kulometčík.
Stíhačka Corsair
– Lehké a rychlé stíhačky, ideální na přepady nehybných pozemních jednotek nebo na letecké souboje.
– Výbava: USA (US Marine Corps)
– Posádka: 1x pilot a střelec
Stíhačka (A6M) Zero
– Lehké a rychlé stíhačky, ideální na přepady nehybných pozemních jednotek nebo na letecké souboje.
– Výbava: J
– Posádka: 1x pilot a střelec
Střemhlavý bombardér SBD (Dauntless)
– Dvoumístné letadlo určené pro nálety na rychle se pohybující cíle, jako čluny nebo právě vzlétající letadla.
– Výbava: USA
– Posádka: 1x pilot, 1x ocasní střelec
Střemhlavý bombardér AichiVal
– Dvoumístné letadlo určené pro nálety na rychle se pohybující cíle, jako čluny nebo právě vzlétající letadla.
– Výbava: J
– Posádka: 1x pilot, 1x ocasní střelec
Člun Daihatsu
– Čluny, které bývají zavěšeny na lodích a slouží pro vylodění na plážích. Lodě dokáží pojmout mnoho pasažérů a mají i kulomet na obranu před letadly.
– Výbava: J
– Posádka: 1x řidič, 1x kulometčík, 4x pasažér
Torpédoborec Hatsuzuki
– Silně ozbrojená plavidla. Jsou rychlá (relativně) a schopná detekovat ponorky.
– Výbava: J
– Posádka: 1x kapitán, 1x dělostřelec a odpalovač min
Letadlová loď Shokaku
– Obří plavidla těžce ozbrojena protiletadlovými kanony. Na vršku se nacházejí letadla (stíhačky a střemhlavé bombardéry). Letadlovky jsou velmi zranitelné jinými loděmi, jsou velmi pomalé a těžko manévrovatelné.
– Výbava: J
– Posádka: 1x kapitán, 4x střelec AA děl
Pobřežní dělo
– Obranná pobřežní děla určená pro likvidaci nepřátelských člunů a případně i samotných lodí včetně letadlových.
– Pobřežní dělo nemá žádnou příslušnost a je pro všechny strany stejné.
– Posádka: 1x střelec
4. Kursk
5. 7. – 23 7. 1943 / Rudá armáda (SSSR) X Wehrmacht (G)
Na řadě je další nová strana a to Sověti. Mají řadu svých tanků i stíhaček, ale především je dobré naučit se ovládat jejich specialitky, tedy unikátní dělostřelectvo a kulomet DP.
Lehký kulomet DP
– Kvalitní Ruský kulomet. Oproti Německému StG vyniká ve velikosti zásobníku ale má o trochu nižší účinnost.
– Výbava – SSSR // Assault
– Poškození 6,2
– Munice 47 x3
– Nabíjení 3,6s
Střední tank T-34-85
– Střední tanky mají solidní pancíř a vysokou rychlost. Jsou to ideální vozidla pro průzkum bojem.
– Výbava: SSSR
– Posádka: 1x řidič a střelec děla, 1x kulometčík.
Těžký tank T-34
– Těžké tanky jsou pomalé ale velmi silně pancéřované stroje. Vysoká odolnost a mnoho munice. Ideální do nejtěžších soubojů.
– Výbava: SSSR
– Posádka: 1x řidič a střelec děla.
Dělostřelectvo Katyusha
– Pojízdná dělostřelectva jsou pomalá a slabě pancéřovaná. Katyusha oproti jiným typům má unikátní zásobník na 6 raket. Útočná síla je ohromná, ale zase je vozidlo velmi křehké (skoro jako džípy).
– Výbava: SSSR
– Posádka: 1x řidič, 1x dělostřelec
Stíhačka Yak9
– Lehké a rychlé stíhačky, ideální na přepady nehybných pozemních jednotek nebo na letecké souboje.
– Výbava: SSSR
– Posádka: 1x pilot a střelec
Střemhlavý bombardér Ilyushin
– Dvoumístné letadlo určené pro nálety na rychle se pohybující cíle, jako jsou čluny nebo právě vzlétající letadla.
– Výbava: SSSR
– Posádka: 1x pilot, 1x ocasní střelec
5. Tobruk
10. 4. – 27. 11 1941 / Britská armáda (GB) X Afrika Korps (G)
Afrika už pro vás není nic nového, ale tento typ hry ano. Obrana proti klasické neobsaditelné základně tu ještě nebyla, ačkoli něco podobného představovaly Japonské lodě na Wake.
6. Bitva o Midway
4. 6. – 7. 6. 1942 / US Marine Corps (USA) X Japonská námořnictvo (J)
Vyrovnaná bitva o malinký ostrov. Obrovský důraz na lodě, takže je nejvyšší čas se je naučit ovládat. Mapka výše odpovídá MP hře. V singpleplayeru jsou kontrolní body jen dva na ostrově a flotily jsou menší (jen letadlovky a torpédoborce).
Tip – V MP hře jsou tady poprvé představeny ponorky (Gato + Sub7C). Ponorky mají torpéda a dokáží přepadat nepřátelské lodě. Ale v SP hře ponorky vůbec nejsou.
Člun LCVP
– Čluny, které bývají zavěšeny na lodích a slouží pro vylodění na plážích. Lodě dokáží pojmout mnoho pasažérů a mají i kulomet na obranu před letadly.
– Výbava: USA
– Posádka: 1x řidič, 1x kulometčík, 4x pasažér
Torpédoborec Fletcher
– Silně ozbrojená plavidla. Jsou rychlá (relativně) a schopná detekovat ponorky.
– Výbava: USA
– Posádka: 1x kapitán, 1x dělostřelec a odpalovač min
Letadlová loď (USS) Enterprise
– Obří plavidla těžce ozbrojena protiletadlovými kanony. Na vršku se nacházejí letadla (stíhačky a střemhlavé bombardéry). Letadlovky jsou velmi zranitelné jinými loděmi, jsou velmi pomalé a těžko manévrovatelné.
– Výbava: USA
– Posádka: 1x kapitán, 4x střelec AA děl.
7. Stalingrad
23. 8. 1942 – 2. 2 1943 / Rudá armáda (SSSR) X Wehrmacht (G)
V této misi je vůbec poprvé kladen velký důraz na pěchotu. Vozidla tu sice jsou, ale především jen tanky, které jsou v městském prostředí zničeného Stalingradu snadnou kořistí raketometčíků a inženýrů.
8. El Alamein
23. 10 – 11. 11 1942 / Britská armáda (GB) X Afrika Korps (G)
Stále přicházejí nové styly boje. V poušti už budete jako doma, ale to co skrývá Britská hlavní základna si zaslouží prozkoumat. Naučit se využít bombardér není zase tak snadné.
Bombardér B-17
– Velké, výtečně vyzbrojené a odolné avšak rovněž velmi těžko manévrovatelné létající pevnosti. Jejich úkolem je bombardovat nepřátelské cíle, zatímco střelci bombardér kryjí před stíhačkami.
– Výbava: USA (Zelená), GB (Pouštní).
– Posádka: 1x pilot, 1x horní kulometčík, 1x spodní kulometčík
9. Guadalcanal
7. 8. 1942 – 9. 2. 1943 / US Marine Corps (USA) X Japonské námořnictvo (J)
Drsná bitva na středně velkém ostrově. V SP hře tu nejsou žádné flotily, takže zcela výjimečně se tato Pacifická řež odehraje bez lodí. Díky tomu je na Guadalcanalu příležitost, aby se obě strany poznali po stránce pěchoty a seznámili se s jejich unikátními zbraněmi jako pušky M1 Garand a Type 5 nebo kulomet Type 99.
10. Charkov
19. 8. – 23. 8. 1943 / Rudá armáda (SSSR) X Wehrmacht (G)
Kdo bude králem hory může využít ohromné výhody dělostřelectva a AA děl na této pozici. Boj o kopec je jasný.
11. Pláž Omaha
6. 6. 1944 / US Army (USA) X Wehrmacht (G)
Drsné dobývání pláže ze strany USA. Mají sice podporu torpédoborce ale Němci zase mají pobřežní děla. Pro zastavení ztráty Ticketů stačí Američanům bod na pláži, což není těžké. Takže zbytek bude hlavně o přetahování se o Tickety na liniích obrany.
12. Bocage
13. 6. 1944 / US Army (USA) X Wehrmacht (G)
Binec na polích Francie. Je to víceméně vyrovnané. Američané mají novou stíhačku, legendární Mustang, nicméně má parametry stejné jako ostatní stíhačky.
Stíhačka P-51 Mustang
– Lehké a rychlé stíhačky, ideální na přepady nehybných pozemních jednotek nebo na letecké souboje.
– Výbava: USA (US Army)
– Posádka: 1x pilot a střelec
13. Operace Market Garden
17. 9 – 25. 9. 1944 / US Army (USA) X Wehrmacht (G)
Drsná řežba o městečko nad řekou. Američané mají novinku – možnost spawnu na padáku. Naučit se s padákem je důležité, tím spíš, že právě díky němu to mají Amíci blíž k městu.
14. Bitva o výběžek
16. 12. 1944 – 25. 1. 1945 / US Army (USA) X Wehrmacht (G)
Velká mapa v zimním prostředí. Hodně cest a hodně bodů, které je snazší dobýt než bránit. Také spousta tanků, které tuhle mapu promění v mohutnou tankovou bitvu.
15. Berlín
20. 4. 1945 – 8. 5. 1945 / Rudá armáda (SSSR) X Wehrmacht (G)
Mastná kontaktní bitva na mapě s velmi malým počtem techniky. Boje na blízko tu budou ještě důležitější než ve Stalingradu.
16. Iwo Jima
19. 2. – 26. 3. 1945 / US Marine Corps (USA) X Japonské námořnictvo (J)
Závěrečný mazec. Tvrdě bráněný Japonský ostrov versus Americká flotila. Těžká bitva o každý bod. Američané si navíc otestují Bitevní loď a její ohromnou palebnou sílu.
Bitevní loď HMS Prince of Wales
– Mohutné lodě opatřené mnoha děly. Ideální na likvidaci jiných lodí nebo ostřelování ostrovů. Japonci mají jako protiváhu Bitevní loď Yamato, ale jen v MP hře.
– Výbava: USA
– Posádka: 1x kapitán a přední střelec, 1x zadní dělostřelec, 2x boční dělostřelec
Bonusy
V rámci patchů byla do hry přidána 1 mapa hratelná v SP hře s boty (Bitva o Británii) a 4 mapy pro MP (Operation Aberdeen, Coral Sea, Invasion of the Phillippines, Liberation of Caen).
17. Bitva o Británii
10. 7. – 30. 10. 1940 / Roal Air Force (GB) X Luftwaffe (G)
Parádní letecká bitva, skvělá pro cvičení létání a bombardování cílů.
Tip – Německá strana zvítězí po zničení pěti cílů, 4x radarová věž (600 HP) a hlavní továrna (1000 HP). Britská strana ale může objekty opravovat.
Bombardér (Junkers) Ju-88A
– Velké, výtečně vyzbrojené a odolné avšak rovněž velmi těžko manévrovatelné létající pevnosti. Jejich úkolem je bombardovat nepřátelské cíle, zatímco střelci bombardér kryjí před stíhačkami.
– Výbava: G
– Posádka: 1x pilot, 1x horní kulometčík, 1x spodní kulometčík
AA dělo Radarová věž
– Oproti běžným AA dělům má tato věž radar, který dokáže odhalit přílet letadel.
– Posádka: 1x střelec