Battlefield 2: Special Forces (2005)

Battlefield 2 sklidil velký úspěch a brzy se dočkal prvního datadisku. Už v listopadu 2005. Snad inspirováni ze Secret Weapons of WWII se tvůrci pustili do zpracování netypických zbraní nebo spíše udělátek, které mohou boj s nepřítelem proměnit na stealth akci ve stylu Jamese Bonda. Někteří vojáci dostali kuši, kterou vystřelíte napnuté lano, a po něm se můžete svézt klidně nad hlavami nepřátel. Jiní vojáci mají kotvu s lanem alias náhradní žebřík. Dále jsou k mání oslepující granáty a také jakýsi granátomet vystřelující slzné plyny, které rozmazávají vidění.

Všichni vojáci dostali noktovizor do nočních misí, kterých sice není moc, ale jsou tam a ve tmě toho moc neuděláte, obzvláště ne proti botům, kteří tmu ignorují. Další část výbavy představuje plynová maska, která sice omezuje výhled, ale ochrání před nebezpečným plynem. Všechny vyjmenované novinky užijete pouze v pěchotních soubojích. Technika se sice také rozrostla, třeba o rychlou čtyřkolku nebo civilní vozy, ale datadisk s vozidly šetří a nezřídka se stane, že na mapě najdete jen pár vozítek. Možná škoda, možné ne, ostatně díky omezení techniky může hrát nové vybavení větší roli.

Do hry byly přidány i čtyři nové frakce, což značí nové ruční zbraně, uniformy, znělku při výhře/prohře a hlasy v bitvě. Objevili se Britové a jejich SAS, dále Rusové a Specnaz, pak ještě Ruští rebelové a konečně Povstalci z blízkého východu.

SP misí je 6 kusů, nových zbraní zhruba 6 (plus pár dalších, které v původním BF2 nebyly v SP hře přístupné) a k tomu 4 nová vozidla. Když se to vezme kolem a kolem, DLC počtem svého obsahu odpovídá Road to Rome pro BF 1942. Takže nijak výjimečný ale vcelku pestrý a zajímavý nášup.

Hodnocení – 80%
Délka – cca 1h 30min


 

Kampaň

Special Forces nemají kampaň pro jednoho hráče ale stále je možné hrát mapy samostatně s boty. Doporučuji si levely jednoduše seřadit podle toho jak jednotlivé operace jdou za sebou, viz seřazení níže.

Skupiny
– Rebelové Ruska (RF)
— Jednotky Rebelů
– Spojené Státy Americké (USA)
— US Navy SEAL
– Velká Británie (GB)
— SAS
– Rusko (R)
— Spetznas
– Povstalci (IF)
— Jednotky Povstalců
– Středovýchodní koalice (MEC)
— Speciální jednotky MECu

Třídy
– Special Forces (Specialista)
– Scout (Skaut)
– Assault (Útočník)
– Support (Kulometčík) 
– Medic (Zdravotník)
– Engineer (Inženýr
– Anti-Tank (Raketometčík)


 

1. Hromadná destrukce
Jednotky Rebelů (RF) X Spetznas (R)

Malá mapka v níž se poprvé utkají Rusové s Rebely. Obě strany mají až na raketomet stejnou výbavu a to včetně techniky. Mapa je navíc tak malá, že k přestřelkám dochází na každém rohu.
Noktovizor – Všichni vojáci mají nově noktovizor, který zvýraznění světla v tmavých misích ale za cenu zeleného vidění a většího ochromení v případě zásahu flashbangem.
Plynová maska – Všichni vojáci mají nově p
lynovou masku, která ochrání před účinkem plynu ale za cenu omezeného výhledu.

Lanovka (kuše)

– Výstřel kuše napne k cílovému bodu lanovku, po které se lze svézt. Rychlý přesun po vyvýšených místech.
– Výbava – USA, GB, R, RF, IF, MEC // Special Forces, Scout

Kotva

– Kotvu lze hodit na okraj vyvýšeného místa (budova, zeď) a vyšplhat nahoru.
– Výbava – USA, GB, R, RF, IF, MEC // Assault, Anti-Tank

Flashbang

– Oslepující granát, který při explozi vytváří oslnivé světlo. 
– Výbava – USA, GB, R, RF, IF, MEC // Assault

Slzný plyn

– Palná zbraň vystřelující nádrže slzného plynu, který způsobuje zhoršené vidění a nemožnost sprintu po dobu 25s. 
– Výbava – USA, GB, R, RF, IF, MEC // Support

– Munice 1 x3
– Nabíjení 3,71s

Raketomet RPG-7

– Starý raketomet proti lehké a střední technice jako jsou džípy, střední tanky a transportéry. Oproti SRAW a ERYX má rychlejší nabíjení ale nemá naváděné rakety.
– Výbava – RF, IF // Anti-Tank

– Munice 1 x5

Čtyřkolka ATV (All Terrain Vehicle)

– Rychlá neozbrojená terénní čtyřkolka vhodné k rychlému přesunu po bezpečných oblastech.
– Posádka: 1x řidič

Technical Pickup

– Rychlá, slabá a málo ozbrojená vozidla s minimální ochranou pro posádku. Pickup je užitečný pro rychlé přesuny ve spojenci ovládané oblasti.
– Posádka: 1x řidič, 2x kulometčík

APC BMP-3

– Středně pancéřovaná přepravní vozidla schopná převážet velký počet vojáků. BMP-3 je vybavené dělem a schopné obstát i proti tanku.
– Výbava: R, RF, IF, MEC
– Posádka: 1x řidič a střelec, 4x pasažér

 

2. Přetížení
Spetznas (R) X Jednotky Rebelů (RF)

Na poměry datadisku dost velká mapa okolo odpalovače raket. Pořadí týmů je tentokrát obrácené ale jinak jde o standartní vyváženou bitvu.

 

3. Ďáblovo bidlo
US Navy SEAL (USA) X Speciální jednotky MECu (MEC)

Poprvé a naposled USA vs MEC a to na mapě, kde není technika! Jedná se o noční operaci s lineární cestou na kopec avšak též s možností vytvářet pomocí kotvy alternativní cestičky.

Útočná puška SCAR-L

– Velmi dobrá útočná puška, rychlá a účinná. Ideální na sólo operace.
Tip – SCAR-L byla v základním BF2 jako v MP hře odemykatelná zbraň Tieru 2. V klasické SP hře je dostupná až v tomto DLC.
– Výbava – USA // Special Forces

– Poškození 27
– Munice 30 x5
– Nabíjení 4s

Útočná puška SCAR-H

– Kvalitní zbraň s velkým poškozením a rychlostí střelby. Ideální do těžkých bojů proti pěchotě nebo slabé technice.
– Výbava – USA // Assault.

– Poškození 34
– Munice 30 x6
– Nabíjení 4,4s

 

4. Město duchů
SAS (GB) X Spetznas (R)

Velké město a poprvé strany Britů a Rusů. Šance na výhru jsou vyrovnané ale díky mnoha výškovým stavbám je velmi užitečná kuše s lanem, kterou boti nepoužívají. Díky ní není problém vyhlédnout si výškovou budovu, vylézt nahoru a mezi budovou a nepřátelskou základnou napnout lano.

Útočná puška G36K

– Solidní útočná puška, která je rychlá a účinná. Ideální na sólo operace.
– Výbava – GB // Special Forces

– Poškození 28
– Munice 30 x4
– Nabíjení 3,9s

Útočná puška F2000

– Velmi kvalitní bouchačka s velkým poškozením a rychlostí střelby. Ideální do těžkých bojů proti pěchotě nebo slabé technice. Na zbrani je navíc granátomet GL1 a má optiku.
Tip – F2000 byla v základním BF2 jako v MP hře odemykatelná zbraň Tieru 2. V klasické SP hře je dostupná až v tomto DLC.
– Výbava – GB / Assault

– Poškození 34
– Munice 30 x4
– Nabíjení 4,7s

Kulomet MG36

– Velmi mocný kulomet schopný pokrýt palbou velký prostor.
Tip – MG36 byla v základním BF2 jako v MP hře odemykatelná zbraň Tieru 2. V klasické SP je dostupná až v tomto DLC.
– Výbava – GB // Support

– Poškození 30
– Munice 100 x2
– Nabíjení 4,9s

Samopal MP7

– Výbava Inženýra. Malé samopaly vhodné pro boj na malou vzdálenost a čištění interiérů.
Tip – MP7 byla v základním BF2 jako v MP hře odemykatelná zbraň Tieru 2. V klasické SP je dostupná až v tomto DLC.
– Výbava – GB // Engineer

– Poškození 19
– Munice 40 x5
– Nabíjení 4,3s

Útočná puška G36E

– Kvalitní zbraň s průměrným poškozením a rychlostí střelby. Ideální do těžkých bojů proti pěchotě.
Tip – G36E byla v základním BF2 jako v MP hře odemykatelná zbraň Tieru 2. V klasické SP je dostupná až v tomto DLC.
– Výbava – GB // Medic

– Poškození 32
– Munice 30 x4
– Nabíjení 3,8s

Lehké vozidlo AIL Raider

– Rychlá, slabá a málo ozbrojená vozidla s minimální ochranou pro posádku. AIL je užitečný pro rychlé přesuny ve spojenci ovládané oblasti.
– Oproti ostatním lehkých vozidlům má o kulomet víc.

– Výbava: GB
– Posádka: 1x řidič, 3x kulometčík

 

5. Warlord
SAS (GB) X Jednotky Povstalců (IF)

Nová strana a to blízkovýchodní povstalci. Vila arabského vůdce se brání snadno díky zdi okolo areálu a kryté přístupové bráně, ale šikovný voják ji dokáže obejít a kotvou přelézt zeď.

 

6. Noční let
SAS (GB) X Jednotky Povstalců (IF)

Britové seskakují na padácích a obsazují povstalci bráněné letiště. Druhá noční mapa a zároveň závěrečná mapka datadisku.

 

Bonusy

Hra obsahuje ještě 2 další mapy hratelné jen v MP (Iron Gator, Leviathan).