Druhý díl Bad Company je prvním dílem Battlefield série, který přináší klasickou příběhovou single kampaň a zároveň vyšel na PC. Ještě předtím tu byl konzolový spin-off k Battlefieldu 2, Modern Combat (2005), dále plnohodnotný ale stále konzolový Bad Company 1 (2008) a také konzolový Battlefield 1943 (2010), který se snažil o moderní revival Pacifických map z Battlefieldu 1942 pod Frostbite Enginem ale vývoj byl předčasně ukončen a hra obsahuje pouhé čtyři mapy.
Přímý konkurent tohoto Battlefieldu bylo vlastně Call of Duty 6 – Modern Warfare 2. Ovšem z toho souboje nemůže Bad Company vyjít jako vítěz ani když si z CoDka bude utahovat (což místy skutečně dělá). Celá hra totiž vypadá jako kdyby vývojáři dělali promo stále ještě nedomrlému Frostbite Enginu, který je „úžasný“ v tom, že pomalu každá překážka ve hře se dá pár výstřely rozflákat, takže si neustále připadáte jako že se schováváte za listem papíru. Když si k tomu přidáte prázdné lokace, stále stejné typy baráků a domečků po většinu hry a hlavně příšerné světelné efekty, vychází z toho hra, na kterou se sice pěkně kouká, jelikož dokáže nabídnout úžasné scenérie, ale která se děsuplně hraje, jelikož je scéna každou chvíli zbytečně rozmazaná nebo přesvícená.
Příběhu navazuje na Bad Company 1, jenže to na PC nikdy nevyšlo, takže pro pochopení okolností je fajn absolvovat alespoň nějaký výcuc děje prvního dílu. V zásadě je to ale prosté – máme tu čtyři naprosté blbečky, kteří se s inteligencí svojí vlastní vydávají bojovat proti tomu zlému bububu Rusku. Tím, že se Bad Company nebere vážně jednoznačně boduje, ale tím, že jsou hrdinové takoví kreténi ty body zase ztrácí.
I tak je ale hra vcelku obstojnou střílečkou mající co nabídnout. Je tu pořádná várka zbraní (z toho polovina z minulých BF) a k tomu různé doplňky (typy broků, ACOG…). Nechybí ovladatelná vozidla, přestože jich není mnoho a jejich použitelnost je často limitovaná. I tak ale potěší a pomůžou. Potěší i sběratelské blbinky v podobě odemykání zbraní a ničení radarů.
Kampaň má 13 misí, většina o standartní délce cca 20-30min, některé o něco delší, některé o něco kratší ale celkově solidní délka hry.
Hodnocení – 60%
Délka – cca 6h
Kampaň
V návodu jsou popisovány pouze zcela nové zbraně, které v minulých BF nebyly. Nemá smysl stejné zbraně ukazovat znovu, jelikož se mezi jednotlivými BF mění jen málo.
1. Operace Aurora
(Thomas Wyatt) / Japonsko
Se svojí jednotkou (Sarge, Faraday a McKee) míříte na člunu k pobřeží Japonska kde máte zajmout vědce přeběhlíka, co pracoval na záhadném projektu Aurora. Doprovodný člun vám Japonci rozstřílí a zaměří i vás ale stihnete se potopit a nepozorovaně doplavat k břehu.
Máte jen nůž na útoky zblízka.
Tip – Jakmile získáte jinou zbraň, nůž si schováte pro rychlé útoky zblízka.
Na můstku tiše sejměte jednoho Japonce, zatímco Faraday sundá druhého. Pokračujte přes most, kde vám McKee hodí Japonský samopal a skupina se rozdělí.
Samopal Type 100
– Typický Japonský samopal, který je v BF sérii novinkou. Vhodný na boj při malé vzdálenosti. Použitelný jen v první misi.
– Není sběratelskou zbraní.
– Poškození 14,3-12,5
– Munice 30 / 990
– Nabíjení 3,7s
Společně s McKee začněte čistit zákopy. Někteří zdejší nepřátelé mají pušku Type 5 (viz BF 1942). Ta se v zákopech sice nehodí ale její čas přijde. Probijte se přes protiletadlová postavení až na konec zákopů. Tady se k vám připojí zbytek skupiny. Opusťte zákopy a vylezte po žebříku na útes.
Rozední se a viditelnost začne být ideální. Projděte džunglí a u minového pole narazíte na konvoj s tanky Ukryjete se v trávě a vaše stíhačky se o konvoj postarají. Poté postupujte přes silnici do džungle až k lanovému mostu. Za mostem se setkáte s přeběhlíkem, Japonským vědcem.
Tip – I když vědec používá Japonskou Nambu pistoli, vůbec nestřílí, takže vám v boji nepomůže.
Pokračujte k základně. Tady dostanete do výbavy explozivní granáty (viz BF 1942). Zaútočte na základnu pomocí granátů a zbytek nepřátel skolte puškou. Základna je malá, takže to půjde rychle. Najdete tu džíp Kurogane s americkým kulometem M1919 Browning. To jsou věci! Tak naskočte. Kulometem kryjte džíp během jízdy. Pozor dejte hlavně na raketometčíky a nepřátelské džípy. Na konci cesty dorazíte k přístavu. Vystupte a postupujte přes bunkr (pozor na kulometčíka) až ke dveřím. Dostanete nálože TNT.
TNT nálože – Klasické TNT na dálkové odpálení. Viz BF 1942.
Podminujte dveře a udělejte díru. Uvnitř je ponorkový dok. Společně s kámoši čistěte jeden dok za druhým. Cestu vám znepříjemní zvednutý most i zavírající se vrata ale vždy se to dá obejít. Ve třetím doku jsou kámoši s ponorkou. Naskočte a odplujete domů, ale kus za ostrovem dojde k použití oné záhadné zbraně. Všichni zemřete.
2. Studená válka
(Preston Marlowe) / Rusko, Čukotka
Vy a vaše jednotka (šéfik Redford s XM8, demoliční expert Haggard a XM8, kulometčík Sweetwater s M60) operujete na Ruském území a zrovna prolezete minovým polem. S sebou máte útočnou pušku XM8.
Útočná puška XM8
– Velmi účinná Americká útočná puška s granátometem M320.
– Doplňky – ACOG
– Poškození 16,7-14,3
– Munice 30 / 210
– Nabíjení 2,8s
Následujte své kámoše lesem až k místu nad cestou. Dole jde Ruská hlídka, na povel je překvapte a pokoste.
Tip – Od této chvíle můžete tradičně sbírat a měnit zbraně.
Dalekohled – Slouží k průzkumu okolí. nebo v některých situacích k zaměření cíle.
Z těl můžete pobrat zbraně.
Útočná puška AN-94 Abakan
– Varianta legendárního Akáčka s granátometem GP-30. AN-94 střílí dávkou po dvou, což ho činí přesnou zbraní vhodnou na osamocené cíle.
– Doplňky – Bodový zaměřovač, ACOG
– Poškození 16,7-14,3
– Munice 30 / 210
– Nabíjení 3,4s
Brokovnice TOZ 194
– Standartní brokovnice používaná Ruskou armádou. Velice běžná zbraň v rukou nepřátel.
– Doplňky – Slug
– Poškození 12,5-6 x12 / 100-50 Slug
– Munice 8 / 24
– Nabíjení ?
Poberte hlavně TOZ 194, která se bude hodit na čištění domů a běžte dál. Překonejte zamrzlé jezero. Uvidíte jak u vrtulníku nějaký muž popraví váš kontakt, velitelství nedovolí zasáhnout a muž odletí. Vesnice je kompletně obsazena Rusy a v první ulici je Vodnik. Využijte granátomet na XM8 a dejte se do boje. Opatrně čistěte ulice i dům za domem a probíjejte se vpřed. Pozor dejte na autobus plný vojáků.
Tip – Ze zelených muničních beden můžete doplnit zásoby.
Od nepřátelských vojáků (červených baretů) můžete získat kulomet.
Kulomet Type 88 LMG
– Standartní čínský kulomet s obřím zásobníkem používaný Rusy a Bolivijci. Je to běžná zbraň, kterou budete často potkávat v rukou nepřátel.
– Doplňky – Bodový zaměřovač
– Poškození 14,3-12,5
– Munice 200 / 600
– Nabíjení 8s
Skrze dům postupte do druhé části vesnice. Nepřátelé se slaní z vrtulníků a přijede i nepřátelský tank T-90! Držte se mimo jeho dohled a počkejte až se zpřístupní letecký úder. Tank označte dalekohledem a nechte zbombardovat. V horní části vesnice zničte odpálením nádrže těžký kulomet v patře domu. Přijede pár týpků na motokáře Quad Bike, tak je sejměte.
Quad Bike
– Malá čtyřkolka. Rychlá, ovladatelná ale křehká.
– Jde o moderní verzi Quad Bike z BF2.
Konec vesnice je tvrdě krytý kulomety (jeden dokonce s ochranným pancířem). Proto uděláte lépe když s motokárou zahnete za roh a poté pěšky přes domy vpadnete nepřátelům do zad.
Kulomet KORD
– Těžký Ruský kulomet, který je často k nalezení v rukou nepřátel. Obvykle se dá použít ale málokdy je na koho střílet.
– Druhá varianta má ochranný štít přes který nejde trefit střelce. Vyskytuje se méně často ale v momentě kdy ho ovládá nepřítel, je to velký problém.
Na konci vesnice narazíte na náklaďák. Naskočte na korbu. Dostanete XM8 s granátometem a vyrazíte po silnici. Vaším úkolem je ničit nepřátelská vozidla za vámi. Používejte hlavně granátomet a koste nepřátele (nejprve čtyřkolky, poté pár Vodniků). Ke konci zaútočí dokonce vrtulník – zničte ho v tunelu. Po havárii najdete v troskách zvláštní zařízení a vrátíte se na velitelství, jenže podle generála Braidwooda je zařízení k ničemu. I tak ale zapůsobíte a vaše banda je přiřazena k SAD a převelena do Bolívie získat informace od agenta Aguire.
3. Srdce temnoty
(Preston Marlowe) / Řeka Beni
V Bolívii vás vysadí váš soukromý pilot vrtulníku Flynn. Pokračujte do vesnice, která je ale pustá a zvířata i lidi jsou povraždění místními povstalci. V budově najdete nějaké mapy a vzápětí zaútočí nepřátelé. Držte budovu a postarejte se o ně. Můžete od nich získat nové zbraně.
Sběratelská zbraň SPAS (1/1 – 1/6) – Na bedně u nedaleké budovy (u řeky) leží brokovnice SPAS.
Po vyčištění nepřátel běžte k budově na vrcholku, kde na ochozu leží raketomet.
Útočná puška AEK-971
– Solidní útočná puška Vintovka s nízkou přesností a slabými mířidly. Má ale granátomet GP-30. Běžná zbraň Jihoamerické milice.
– Doplňky – Bodový zaměřovač
– Poškození 14,3
– Munice 30 / 210
– Nabíjení 3,2s
Brokovnice SPAS
– Mocná a masivní brokovnice. Má velkou sílu, takže na malou vzdálenost je naprosto smrtící.
– Doplňky – Slug
– Poškození 14,3-6 x12 / 100-50 Slug
– Munice 8 / 24
– Nabíjení 6,82s
Raketomet Carl Gustav
– Jediný raketomet ve hře. Nabíjí pomalu, dostřel je omezen ale co zasáhne, to nepřežije.
– Poškození 560
– Munice 1 / 7
– Nabíjení 5,8s
Pomocí raketometu (případně dalších zbraní) zlikvidujte útočící člun.
Tip – U budovy na řece leží kulomet MG3.
Kulomet MG3
– Vražedný kulomet s ohromnou kadencí. Schopný masakrovat nepřátele po tuctech ale trefit něco dá práci.
– Doplňky – Bodový zaměřovač
– Poškození 11,2-10
– Munice 100 / 500
– Nabíjení 8s
Lepší ale bude vzít si univerzální útočnou pušku AEK-971 a sběratelskou bročku SPAS. Naskočte na loďku a vyrazte po řece. Cesta je klidná, akorát jí znepříjemní fakt, že jste sledování. Na konci zapadnete do bahna, takže pokračujte pěšky. Vzápětí zaútočí nepřátelé z děr v zemi. Pokoste je. V záhybu řeky (výhled na vesnici) je nenápadná cesta vedoucí nahoru do džungle, je tam budova a v ní první M-COM (1/2 – 1/24).
Tip – M-COM jsou ukrytá komunikační zařízení. Najděte a zničte všechny.
Vystřílejte druhou vesnici u řeky. Pak vyjděte po schodech na vrchol, kde u budovy leží vaše první sniperka, byť bez optiky.
Sniperka Type 88
– Moderní varianta původně čínské sniperky (z BF2) využívaná Ruskými a Bolívijskými jednotkami.
– Doplňky – Bodový zaměřovač, Optika
– Poškození 39-28
– Munice 10 / 70
– Nabíjení 4,1s
Opodál u zídky je M-COM (2/2 – 2/24) a o kus dál jsou Zásoby.
Tip – Zásoby jsou velké shozené bedny sloužící k doplnění munice a možnosti se přezbrojit. Lze si navolit jakoukoli odemčenou zbraň (to jsou ty, co jste už někdy drželi v ruce).
Nechte si bročku SPAS a sniperku Type 88. Projděte okolo a zpátky k vesnici, kde je pár nových nepřátel. Nic těžkého. Naskočte do hlídkového člunu.
Hlídkový člun Light
– Lehký hlídkový člun určený pro průzkum na řece. Při jízdě ovládáte vašeho kámoše, který střílí z granátometu.
Cesta je úzká a navíc brzy končí u dřevařského tábora.
Tip – Než vystoupíte, využijte granátomet lodi a provětrejte budovy.
U břehu jsou další Zásoby a po vybavení se, se vrhněte do boje. Je dobré držet se nejprve pravé strany u břehu (vyhnout se vodě) a dostat se k budově pod svahem. Jsou tu nálože C4.
C4 nálože – Fungují jako klasické TNT na dálkové odpálení. Viz BF 2.
Cestou proti vám projede náklaďák. Je možné se ho zmocnit.
Vozidlo – Náklaďák M939
– Běžný náklaďák, který je v rukou nepřátel k vidění skoro v každé misi. Ovšem použít ho můžete jen vzácně.
– Základní varianta se poprvé představí v této 3. misi. Jde o náklaďák s korbou.
– Druhá varianta je k použití jen na konci 10. mise a jde o náklaďák s cisternou (silně výbušné).
Vystřílejte zbytek přední části tábora. Prozkoumejte levou část (nad vodou), protože tu na jedné bedně najdete SCAR-L.
Samopal SCAR-L
– Upravená útočná puška SCAR (viz BF2) ve variantě pro kategorii samopalů.
– Doplňky – ACOG
– Poškození 20-12,5
– Munice 30 / 210
– Nabíjení 3,3s
Postupujte do kopce, ovšem opatrně, protože cestu kryje kulomet.
Tip – Může být užitečné, zkusit prorazit po cestě v náklaďáku.
Nahoře vesnice pokračuje, takže masakrujte dál. Postupujte nahoru a čistěte jednu budovu za druhou.
Tip – Na bednách mezi domy je brokovnice TOZ 194 s doplňkem Slug (váš první). Slug munice zajišťuje větší dostřel, menší rozptyl a navyšuje sílu.
Pokračujte do kopce džunglí.
4. Proti proudu řeky
(Preston Marlowe) / Řeka Beni
Na kopci tiše (nožem) sejměte strážného a zaujměte jeho místo. Uvidíte Ruské vojáky odvádět zajatého Aguira. Pomocí sniperky Type 88 kryjte Redforda a Sweeta. Dle rady od Haggara nejprve vyhlédněte váš cíl, počkejte na zvuk hromu a udeřte. Takto proveďte skupinu až do vesnice. Poté běžte dolů za kolegy. Hned pod kopcem jsou Zásoby a v budově na levém okraji vesnice (předposlední barák zleva) je M-COM (1/2 – 3/24). Se svými lidmi postupujte dál do kopců.
Tip – Stezka je zaminovaná granáty, které upozorní nepřátele. Snažte se nástražné dráty opatrně deaktivovat.
Nahoře postupujte vesnicí a likvidujte nepřátele. Cesta se stočí doprava kolem útesu.
Dorazíte k mostu a ta ním je menší základna. Využijte sniperovací pozice a pokoste nepřátele – hlavně ty na mostě a na věžích. Pak skočte do řeky a tudy se probijte do základny zezadu. V budově v základně (za mostem) je M-COM (2/2 – 4/24). U východu ze základny leží kulomet Type 88 LMG, který se bude hodit. Pak běžte dál do kopců. Cestou narazíte na Zásoby. Čeká vás hlavní vesnice. Prvních pár domů za mostem vyčistíte snadno ale cestu mezi domy nahoře kryje kulomet. Protože střelec má na kulometu ochranný pancíř, těžko ho dostanete. Radši proběhněte dál a obejděte vesnici. Zboku střelce snadno zničíte. Vyčistěte zbytek domů na vrcholku kopce. Nahoře u východu z vesnice zaútočí Vodnik. Jsou tu nálože C4 (případně Gustav), kterými ho zničte. Tím je vesnice čistá a můžete do kopce k rezidenci.
Před rezidencí je kulometný palpost. Nahoře na nádvoří zaútočí BVP! Využijte raketomet Gustav a zničte ho. Unesený Aguire je tady a letí pro něj vrtulník. Redford vám dá pistoli.
Pistole MP-443 Grach
– Jediná pistole ve hře. V terénu ji dostanete jen párkrát. Její výhoda je hlavně v přesné kontrolované střelbě.
– Poškození 20-14,3
– Munice 17 / 85
– Nabíjení 3,75s
S pistolí sejměte chlápka co drží Aguira jako rukojmí. Hlavně se trefte. Jeho záchranou akce končí. Potvrdí, že Rusové vyvíjejí mocnou zbraň a pošle vás do základny v horách.
5. Průlom oblohy
(Preston Marlowe) / Las Montanas, Andy
Jste v Andách v Argentině, sedíte ve vrtulníku a přistávací zóna je poněkud horká, takže se minigunem postarejte o uklidnění. Vyčistěte areál včetně vozidel a hlavně dejte pozor na raketometčíky. Po přistání na střeše zkontrolujte výbavu.
Tip – Bez ohledu na vaši minulou výbavu máte opět jen základní útočnou pušku XM8.
Sejděte dolů a v kontejneru vedle cesty vzhůru najdete novou brokovnici.
Brokovnice USAS-12
– Účinná a hlavně rychlá brokovnice. Nemá takovou sílu jako ty ostatní, ale na těsnou vzdálenost je ideální.
– Doplňky – Slug.
– Poškození 14,3-6 x6 / 39-28 Slug
– Munice 12 / 60
– Nabíjení 4s
Postupujte nahoru k satelitu. Cestu znepříjemní kulometný palpost, ale to zvládnete. Nahoře je vstup do základny ale nejprve se mrkněte ještě výš, až k budově na vršku svahu. U budovy je nová sniperka a uvnitř M-COM (1/2 – 5/24).
Sniperka M95
– Extrémně silná puška s extra dlouhou hlavní. Má brutální sílu, jenže taky děsivě dlouhé nabíjení, pomalou střelbu a malý zásobník.
– Poškození 100-55
– Munice 5 / 45
– Nabíjení 6,9s
Sniperkou pokoste nepřátele v areálu základny. Poté sejděte dolů, dočistěte zbytek základny a vtrhněte do kontrolní budovy. Vyčistěte ji (USAS je na to ideální) a aktivujte panel ovládající satelit. Sweet satelit sundá z oblohy a je načase se vydat k místu dopadu.
Zamiřte před základnu a nově otevřenou cestou dolů k vesnici. Narazíte tu na Zásoby. Ve vesnici o vám zatím neví, ale jakmile zahájíte střelbu, bude to zlé. Snažte se využívat střech a tím mít přehled o nepřátelích. Zároveň ale bacha na kulomety a raketometčíky. V nižší části vesnice je i statický granátomet.
Granátomet QLZ-87
– Standartní fixní granátomet. Užitečný na skupiny nepřátel ale potkáte ho jen málokdy a ještě méně často najde využití.
– Podobný granátomet je připevněný na buginách CAV.
Sběratelská zbraň SCAR-L (1/1 – 2/6) – V dolní části vesnice na bednách leží útočná puška SCAR-L. Tu můžete znát již ze 3. mise.
Vlevo od bugíny je budova a v ní M-COM (2/2 – 6/24). Po jeho zničení, naskočte na bugínu.
Bugína CAV
– Rychlé ale slabé vozidlo vybavené granátometem, které ovládá jeden ze členů týmu. Vhodné na pronásledování a do lehčích bojů.
Jeďte podél útesů a cestou likvidujte nepřátelská vozidla (mají hlavně čtyřkolky). S rychlostí to nepřehánějte, protože je tu spoustu srázů a viditelnost je místy opravdu špatná. Cesta je dlouhá ale nakonec dorazíte k vesnici kam sesype satelit.
6. Vánice
(Preston Marlowe) / Las Montanas, Andy
Běžte do vesnice ke spadlému satelitu. Než ho stačíte prozkoumat, zaútočí nepřátelé. Držte pozice a hlavně braňte satelit.
Tip – Pokud nepřátelé satelit zničí, je konec.
V rohu vesnice jsou Zásoby. Raketometčíci na střechách jsou prvořadé cíle. Po odražení dvou vln nepřátel dorazí ještě vrtulník. Kousek od satelitu je raketomet se kterým vrtulník sestřelte. Až bude klid, vaši kámoši odejdou hledat odvoz (protože satelit zatím vychládá) a vy ze satelitu po nějaké době vytáhnete černou skříňku. Možnost návratu ale naruší vánice.
Pokračujte sami údolím. Na počátku jsou Zásoby.
Sběratelská zbraň USAS-12 (1/1 – 3/6) – Hned u zásob leží USAS-12. Tu můžete znát z minulé 5. mise.
Tip – Ve zdejší oblasti je taková kosa, že vám hrozí umrznutí. Venku se zdržujte jen krátce a hledejte teplo (interiéry budov / oheň po explozi sudů).
Za jednom z prvních domů (v zatáčce) je kůlna s M-COM (1/2 – 7/24). Postupujte dál údolím. Čistěte domy, ohřívejte se, no a tak. Zajímavý bude až most. Těsně za ním je po pravé straně budova a na její střeše M-COM (2/2 – 8/24). Na konci vesnice je velký dům s fixním granátometem. Dejte si pozor na šmejda co to ovládá. Jakmile sejdete ještě níž do údolí, vánice ustane. Všimnou si vás vaši chlapi z vrtulníku ale vesnice je plná vojáků. Z vrtulníku pokryjí váš postup. Probijte se do poslední budovy vesnice a vylezte na střechu k vrtulníku. Podle intelu ze satelitu Aguire zjistí, že jde o skalární zbraň z projektu Aurora který vede jistý Arkady Kirilenko. Chlap, kterého jste viděli tehdy v Rusku. Rozhodnete se ho dopadnout.
7. Heavy Metal
(Preston Marlowe) / Vesnice Aconcagua
V nižší části And, jedete spolu s US vojáky v tancích M1A2 Abrams a váš cíl je Kirilenko.
Tank M1A2 Abrams
– Moderní verze Abramsu funguje podobně jako v BF2. Tankem je možné volně jezdit, otáčet hlavní a střílet. Je velmi odolný ale pomalý a těžkopádný.
– Kulomet se používá automaticky.
Projeďte okolo kolegů Abramsů až na otevřené bojiště. Tank je odolný ale ne nezničitelný, takže i tak dávejte pozor. Cestou likvidujte nepřátele a zničte 2 radary. Dorazíte ke stanoviště u prvního větrníku, kde zničte raketomety TOW a poté vjeďte na dvůr. Vystoupíte z tanku.
Tip – Stále jde o přímé pokračování z minulé mise, takže výbavu máte stejnou.
Nejprve utíkejte k nejbližšímu velkému větrníku a na kopci je M-COM (1/2 – 9/24). Zpátky na stanovišti aktivujte dálkové ovládání vrtulníku.
Dálkově řízený Vrtulník UAV-1
– Malinký dálkově ovládaný dron-vrtulník. Manévrování s ním je těžší ale zase je těžko zasažitelný. Je vybavený kulometem a může navádět rakety (svým zaměřovačem).
Zaútočte na cíle v další vesnici, ale držte se zpátky. Kulomet poslouží proti pěchotě, nicméně snažte se co nejvíc nepřátel zničit naváděnými raketami. Zničte cílové budovy s TOW a všechny BMD-3.
Automaticky naskočíte zpět do tanku a jede se dál. Cesta bude těžší, protože narazíte na několik BMD-3. Postarejte se o ně a dojeďte k městu.
U města opět vystoupíte. Pomocí dalekohledu označte cíle (4x TOW na střechách) a nechte je jeden po druhém zničit. Až bude klid, popadnete opět své ruční zbraně a s jednotkou jděte do města.
Sběratelská zbraň MG3 (1/1 – 4/6) – V první ulici u trosek. Můžete ho znát už ze 3. mise.
Probijte se ulicí až na náměstí. V červeném baráku vlevo je M-COM (2/2 – 10/24). Vyčistěte náměstí (pozor na střelce u kulometu na střeše) a poté postupujte ulicí dál. Kirilenko tu sice není ale chytíte nějakého zajatce, který vám poradí kam utekl.
8. Cenný cíl
(Preston Marlowe) / Vesnice Aconcagua
Jedete v Hummeru s kulometem. Cesta městem je zpočátku klidná ale u mostu vás napadnou. Pokoste nepřátele, hlavně raketometčíky. Prokličkujete dál ale kvůli zátarasu to vezmete korytem řeky. Na konci cesty (na okraji další vesnice) to nevyhnutelně schytáte raketou. Naštěstí přežijete.
Rychle skočte dolů do škarpy a odsud označte dalekohledem nepřátelské ZU-23 na střeše. Po jeho zničení se situace uklidní a vy postupujte pěšky do vesnice. Narazíte na Zásoby a hned za nimi na dvorku je M-COM (1/2 – 11/24). Vaše námořnictvo začne bombardovat vesnici. Budovy hoří, nepřátelé utíkají a vy dělejte totéž. Dojděte až ke kanálu, kde ve vodě leží M-COM (2/2 – 12/24). Vlezte do kanálu a projděte skrz. Vylezte po žebříku přímo do úkrytu Kirilenka. Během dalšího útoku vám sice uteče ale zjistíte informace o záhadné lodi Sangre del Toro.
9. Sangre del Toro
(Preston Marlowe) / Poušť Atacama
Velmi dlouhá a drsná akce na poušti v Chile. Flynn vás vysadí v poušti u Ruské bugíny CAV. Naskočte a pokračujte ke stanovišti na kopci.
Tip – Řidič bugíny utíká právě tam. Cestou ho sejměte.
Z počítače získáte data o třech místech v areálu pouště před vámi, kde musíte zajistit Intely a nechat tam vždy jednoho člena party, abyste pomocí triangulace našli pozici lodi Sangre del Toro.
Tip – Volba postupu je na vás ale nejlepší bude postupovat dle pořadí questů, tedy Alpha, Bravo, Charlie.
Jeďte k městu, projeďte doprava okolo města a směřujte k severovýchodnímu bodu, majáku (Alpha). Zastaví vás zátaras a hned na to přepadení! Utíkejte do baráku a z krytu sejměte nepřátele. Kousek za zátarasem je vlevo M-COM (1/4 – 13/24). Sběratelská zbraň F2000 (1/2 – 5/6) – Za zátarasem na bedně u domu vpravo.
Útočná puška F2000
– Moderní útočná puška, která se objevila už v BF2. Má granátomet GL1.
– Doplňky – Bodový zaměřovač
– Poškození 12,5
– Munice 30 / 210
– Nabíjení 3,1s
Probijte se vesnicí a dávejte pozor na věže. Dojdete k místu odkud uvidíte váš cíl, maják. Opodál jsou Zásoby a nové CAV. Cesta přes hřeben k majáku je lemovaná spoustou věží, takže využijte bugínu a cestou je likvidujte. Vyčistěte areál u majáku a za ním najdete Intel. Vedle Intelu je i M-COM (2/4 – 14/24). Cestou zpátky (přes hřeben a vesnici) očekávejte pár nových nepřátel.
Nyní vyrazte zpět k prostřednímu bodu, městu (Bravo). Zastavte u zničené brány do města a skrze otvor v kanále projděte dovnitř. Prostřílejte se kanálem. Dorazíte k místu, kde je po levici schodiště na balkon a na něm Zásoby. Z balkonu uvidíte nenápadnou místnost nad průchodem na schodiště vedoucí dál – běžte tedy na schodiště, otočte se a vejděte do místnosti, kde je M-COM (3/4 – 15/24). O kus dál na nádvoří dojde k výsadku nepřátel z vrtulníků. Dejte na to pozor a ovládněte situaci.
Sběratelská zbraň M60 (2/2 – 6/6) – U kašny.
Kulomet M60
– Moderní verze kulometu M60, který byl k vidění už v BF Vietnam.
– Doplňky – ACOG
– Poškození 16,7-14,3
– Munice 100 / 300
– Nabíjení 7,8s
Postupte dál na vrchol pevnosti. Vyčistěte vrchol (pozor na vojáky přelézající zeď). Vzápětí zaútočí vrtulník Mi-28! Někde tady leží raketomet Gustav, kterým vrtulník zničte. Až bude klid, aktivujete další Intel.
Ocitnete se zase u brány města. Nyní se vydejte na západ, do skal (Charlie). Dojeďte k průsmyku odkud musíte dál pěšky. Cestou likvidujte Rusy, ale velmi opatrně protože přes písek nic nevidíte a nepřátelé útočí i ze skal okolo. Kousek nad útesem najdete Zásoby. Průsmyk vás dovede až k pevnosti. Vyběhněte nahoru kde jsou rozestavěné Ruské raketomety Kornet.
Raketomet 9M133 Kornet
– Statický Ruský raketomet. Stačí zaměřit cíl a navádět hledáčkem raketu. Skvělé na vzdušné cíle.
Chopte se Kornetu, zamiřte dva útočící vrtulníky MI-28 a zničte je. Nahoře na věží je M-COM (4/4 – 16/24). Na nádvoří u hradeb je hledaný Intel. Po získání dat, vezměte na nádvoří CAV a sjeďte po cestě až dolů do pouště. Stačí jet opatrně a poté sjet zleva pod zničený most.
Teď se musíte sami vrátit do oblasti severně od města. Pod pevnosti je malá stanice se Zásobami, čtyřkolkou a posledním Intelem. Nyní společně určíte pozici Sangre del Toro. Vemte čtyřkolku a jeďte za lodí do pouště. Cestu vám zkomplikuje vrak jiné lodi. Vyskákejte na kontejnery tak abyste viděli na vršek vraku a odpalte výbušné sudy, což srazí kontejnery dolů a vytvoří cestu pro čtyřkolku. Jeďte dál. Těsně před vrakem Sangre del Toro narazíte na skupinu Rusů (mají čtyřkolky). Až je zničíte, vlezte dovnitř hledaného vraku.
Projděte chodbami, vyskákejte po bednách a přelezte žebřík. Nakonec najdete co hledáte, tedy poznámky k operaci Aurora a součástku jejíž kód zajímá Aguira. Velení USA tehdy za války chtělo zjistit jak skalární zbraň funguje a všichni vojáci včetně Wyatta byli jen poslání na smrt.
10. Nikoho tu nenecháme
(Preston Marlowe) / Las Montanas
Jste na Kolumbijské straně nižších And a váš vrtulník trefí raketa. Vyskočíte abyste zachránili součástku a padáte na padáku. Korigujte pád na nějaké území bez stromů. Po dopadu máte u sebe jen pistoli MP-443 Grach. O kus dál cestou džunglí narazíte na pár dřevěných domků a za jedním z nich je M-COM (1/4 – 17/24). Postupujte k dalším domům, kde narazíte na Zásoby a kámoše Sweetwatera. Společně s ním se ubraňte vlnám Rusů útočících přes pole. Využijte sniperku a koste hlavně raketometčíky, kteří by mohli váš domeček rozsekat na třísky. Až Sweet zavelí, utíkejte do sousedního domu a braňte se dál. Šmejdi přinesou i statické granátomety a nakonec dorazí BMD-3. Zničte ho pomocí Gustava. Až bude klid, můžete jít přes pole dál. Narazíte na osamocenou budovu se snipery. Vyčistěte ji a uvnitř (musíte přeskočit plot nebo obejít zátaras) najdete M-COM (2/4 – 18/24). O kus dál na kopci se setkáte se zbytkem týmu a rozhodnete se zachránit Flynna.
Před vámi je rozsáhlý vězeňský tábor a vedle vás Zásoby, takže můžete dobře rozhodnout co dál. V zásadě se nabízí dvě možností.
1) Vydejte se doprava přes most k věži nad táborem. Odtud postřílejte co nejvíc nepřátel. Pozor dejte na věže a hlavně raketometčíky. Situaci zhorší i Vodnik u brány ale můžete zabít střelce a vozidlo si vzít.
2) Zkuste tichý postup do základny. Dejte se pěšinkou vlevo podél útesu (pozor na nastražené dráty s granáty) a dostanete se vcelku bez problémů do poloviny první části tábora.
V obou případech vyčistěte tábor (pozor na kulomety na konci), přičemž Vodniky můžete použít.
GAZ Vodnik
– Moderní verze bojového vozidla Vodnik z BF2. U této verze se můžete zhostit role řidiče nebo kulometčíka.
– Pokud jste řidič, kulomet ovládají kámoši.
Tip – V táboře je několik uvězněných Amíků (u betonových stěn, s rukama nahoře), které můžete osvobodit. Vezmou si pistoli Grach a pomůžou vám v boji.
Vyhledejte oblast s ubikacemi a v jedné budově je M-COM (3/4 – 19/24). Pokračujte do kopce do další části tábora. Opět druhou část tábora vyčistěte (případně osvoboďte vězně) a směřujte nahoru stezkou pod útesem. Dorazíte k hangáru ve kterém zachráníte Flynna (přidá se k vám s pistolí). Hned naproti hangáru je budova ubikací s M-COM (4/4 – 20/24).
Naskočte na čtyřkolku a ujíždějte za kolegy během „závodu.“
Tip – Pokud chcete závod vyhrát, berte to zkratkami přes visuté můstky a vyvarujte se haváriím. Za výhru se dočkáte pochvaly od kolegů.
Dojedete k základně. Jsou tu Zásoby. Probijte se do základny, ale pozor na Vodniky. V zatáčce uvidíte přijíždět BMD-3 – zničte cisternu vedle něj a je vyřešený. Pokračujte na kopec a popadněte vrtulník na helipadu.
Vrtulník Mi-24 Hind
– Ruský bojový vrtulník. V kampani můžete ale používat jen jeho kanón jakožto střelec. Nejde s ním vzlétnout!
Pokropte vojáky u hangáru i vrtulník v něm.
Tip – Před hangárem je použitelný náklaďák M939 s cisternou.
Dál na kopci uvidíte váš Americký vrtulník Black Hawk. Probijte se k němu a naskočte.
Flynn vzlétne. Vy se chopíte minigunu a cestou údolím likvidujte nepřátelské postavení (raketomety, věže), části konvoje (náklaďáky a Vodniky). Pozor dejte hlavně na nepřátelské Hindy (nejprve jeden a ke konci letu dokonce 2 najednou), které vám dokážou pěkně zatopit. Na konci údolí přistanete na setkání s Aguirem. Odevzdáte mu součástku, jenže on pracuje pro Kirilenka aby se pomstil Amíkům za zbytečnou smrt otce Thomase Wyatta (z operace Aurora). Kirilenko Aguira zradí a zabije. Flynn vás díky vrtulníku zachrání ale zabijí ho.
11. Zero Dark Thirty
(Preston Marlowe) / Las Montanas, Andy
Díky součástce, kterou jste Kirilenkovi doručili bude skalární zbraň brzy připravená. V džungli sejmete vojáka. Vezměte jeho AN-94 Abakan a postupujte džunglí na okraj města. Tady na okraji jsou Zásoby a vedle dřevěných chatrčí i M-COM (1/4 – 21/24). Vstupte do města (pozor na kulometčíka na střeše prvního domu) a dejte se do boje. Nepřátelé jsou všude, včetně střech. Postupujte pomalu, ulicemi níž a níž, a čistěte jeden dům za druhým. Probijte se k velkým schodům dolů. Pod nimi začne bombardování minomety. Kryjte se spolu s kolegy, utíkejte dopředu a skočte do kanálu. Uff, tady jste v bezpečí.
V kanále kousek od vás je M-COM (2/4 – 22/24). Cesta kanálem je plná nepřátel. Pobijte šmejdy v budovách nahoře (pozor na snipery) a projděte pod mostem. O kus dál je zřícený autobus a hned za ním je M-COM (3/4 – 23/24). Probíjejte se kanálem (pozor na Vodniky na mostě) až na konec. Tady se protáhněte dovnitř do tunelu stoky. Oslepí vás flashbang a zaútočí Rusové. Až bude klid, vylezte z tunelu na druhou stranu kanálu. Vlevo je poslední M-COM (4/4 – 24/24). Překonejte strouhu tekoucí vody o kus dál najdete Zásoby. V kanále proti vám vyjede náklaďák. Rychle ho zničte nebo skočte dolů pod mřížku kanálu, jinak vás přejede. Po schodech vyjděte na nábřeží. Uvidíte test skalární zbraně z letadla na letišti.
12. Násobič síly
(Preston Marlowe) / Přístav
Míříte do přístavu. Držte se dráhy a likvidujte nepřátele před vámi i u skladu vpravo nahoře (mají tam kulomet). Asi v polovině narazíte na Zásoby. Cesta uličkou vás zavede do zničené skladištní budovy. Vyčistěte ji (pozor na snipera na střeše) a vylezte do patra. Uvidíte Antonov chystající se vzlétnout se skalární zbraní. Musíte ho unést! Utíkejte skrze kanalizaci a na konci vylezte po žebříku. Když to stihnete, letadlo nabere černé pasažéry.
13. Ve vzduchu
(Preston Marlowe)
Jste na palubě Antonovu ale beze zbraní, máte jen nůž. Běžte kuchnout vojáka před vámi. Ten druhý ho ale upozorní a on se otočí, takže si pospěšte. Vezměte mu zbraň (AKS-74u) a zastřelte druhého.
Samopal AKS-74u Krinkov
– Upravená verze zkráceného kalacha z BF2.
– – Doplňky – Bodový zaměřovač
– Poškození 16,7-11,2
– Munice 30 / 210
– Nabíjení 3,2s
Pokračujte do patra a dále přes nákladový prostor. Cestou likvidujte nepřátele, ale protože o vás většinou neví, máte šanci na překvapení. Na konci nákladového prostoru je místnost se skalární zbraní, ale zamčená. Haggard vám hodí USAS. Nahoře je patro pro pasažéry. Prostřílejte se skrz přes hromady vojáků (většina má kulomet MG3). Vlezte do kokpitu, ale Kirilenko tu není.
Rozhodnete se sklo ke skalární zbrani odpálit náložemi. Až praskne, vytasíte pistoli MP-443 se kterou skalár zničte!
Tip – Skalární zbraň musíte zničit rychle. Pokud se nabije a vystřelí, je konec.
Letadlo se řítí, tým chce vyskočit ale Kirilenko vám vytrhne padák. Skočíte dolů bez něj. Během pádu se Kirilenko pere se Sweetem a vy ho musíte rychle zastřelit pistolí! Když to stihnete, padák je váš a pád přímo do Texasu přežijete! Ale protože Rusko útočí přes Aljašku, práce pro Bad Company končí jen prozatím…