DLC 26 (21. 9. 2023) – Seperate Ways
– Příběhové DLC přinášející novou kampaň s Adou jako hlavní hrdinkou. Kampaň obsahuje 7 kapitol a platí pro ni stejné prvky jako u základní hry. Opět systém obchodníků, vylepšování zbraní, plnění questů, sbírání pokladů…
Hrad
Kapitola 1
Luis je držen v žaláři hradu a má být odveden sektáři. Jste Ada Wongová, v přestrojení proniknete dovnitř a sektáře vyřídíte. Hledaný jantar ale Luis nemá u sebe. Máte u sebe nový nůž, upravenou pistoli Blacktail, TMP, dále 25 munice pistole, 50 munice samopalu, zábleskový granát, výbušný granát a sprej.
Taktický nůž
– Solidní nůž používaný Adou. Plně odpovídá bojovému noži Leona.
– Poškození: 0,6 – 1,0 (64 000p)
– Trvanlivost: 1,0 – 2,20 (50 000p)
– Rychlost útoku: 1,20
– Exkluziv: Rychlost útoku x1,5 (40 000p)
Blacktail AC
– Upravená Blacktail pistole Ady. Má nižší poškození a přesnost než standartní Blacktail.
– Poškození: 1,00 – 2,40 (90 000p)
– Kapacita: 9 – 13 (36 000p)
– Rychlost nabíjení: 1,20 – 1,60 (32 000p)
– Kadence: 1,19 – 2,20 (46 000p)
– Přesnost: 4,0
– Exkluziv: Poškození x1,5 (60 000p)
Vyjděte ze žaláře nahoru do mučírny.
Tip – Při NG+ bude v mučírně psací stroj a první obchodník.
Obchodník (NG+)
Kufřík 9×13 (64 000p)
Raketomet (nekonečno munice) (1 500 000p)
V hale necháte sektáře odejít, necháte Luise vytáhnout nahoru aby utekl střechou a domluvíte setkání u kostela. Dole vás ale překvapí sektáři a velké monstrum. Bleskově je vyřídíte ale monstrum se zvedne a parazit, kterého vystřelí vás škrábne a nakazí.
Boss 1 – Pesanta A (Black Robe)
– Black Robe je vysoká odolná bytost v černém rouchu. Útočí zblízka chapadly a pařáty.
– Po dostatečném poškození vytvoří mnoho svých kopií. Jediná rána je vyřídí ale raději rychle najděte skutečného, který má zářící oči.
– Po dostatečném poškození bestie uteče.
Vyjděte vraty ven. Zkontaktuje se s vámi Wesker, zaměstnavatel. Pomocí háku vyskočte na věž.
Tip – Hákem lze dosáhnout vzdálená nebo vyvýšená místa. Také se jím lze rychle přitáhnout k ochromenému nepříteli pro úder zblízka.
Prohlédněte dalekohledem okolí (vstupní bránu / katapult / otvor ve věži). Zlikvidujte sektáře (ideálně tiše), pronikněte za bránu a do věže s dělem.
Tip – Na stole ve věži je puška SR M1903 a Zaměřovač.
Tip – Při NG+ bude na stole namísto Zaměřovače ležet Zlatý prut.
Zničte závaží, aby dělo vyjelo nahoru a s ním zničte katapulty.
Elegantní spona (1/27) – V truhle pod věží s katapultem.
Skvostný náramek (2/27) – V truhle u altánku
Pokračujte dolů k bráně.
Rubín (3/27) – Ve schránce u spodní brány
Vytáhněte se na věž, chopte se děla nad bránou a zničte další dva katapulty na věžích. S hákem přeskákejte až k vstupní bráně hradu.
Vesnice
Kapitola 2
Tip – Objeví se logo RE4 Separate Ways a příběh naplno začíná…
Míříte k vesnici. Překonejte cestu z dřevěných můstků (cestou tiše likvidujte vesničany) a seskočte dolů.
Prsten s červeným drahokamem (1/15) – V truhle na dřevěné konstrukci dole.
Z brány sem vtrhne skupina vesničanů a Brute. Po jejich pobití pokračujte pěšinou, kolem domu, hákem překonejte zátaras a pokračujte až do vily. Vyčistěte vnitřek i dvůr. Džbán (2/15) – V truhle za vilou.
Přejděte most a hákem se vytáhněte na mlýn. Na návsi uvidíte Leona a tak se raději vydáte ke kostelu oklikou přes útesy. Přeskákejte po dřevěných plošinách podél útesu až k zavřeným dveřím. Na bednách leží Deník vesničana (1/6) o zvonech, kterými se oznamuje příchod pána a na horní plošině visí první quest.
Quest (1/7) – Znič modré medailony 1. Zničte medailony v oblasti útesu.
Odměna: Spinel 6x
U dveří stiskněte tlačítka se symboly, které jsou nakreslené na útesech v okolí. Tunelem projdete a seskočíte na hřbitově. Pokračujte nahoru ke kostelu. Rozezníte zvon, což odláká vesničany s nimiž bojuje Leon na návsi. Luis ale nedorazí a podle Weskera se ztratil u domu Méndeze. V boční místnosti kostela je Fotografie Ashley (2/6).
Rubín (3/15) – Hákem vyskočte na stříšku kostela a zničte hnízdo v rohu.
Vydejte se zpět dolů a k vesnici.
Tip – Z jednoho vesničana, kteří přicházejí ke kostelu zbude nová cennost – brýle.
U radnice je psací stroj a obchodník.
Obchodník (kapitola 2)
Punisher MC (10 000p)
Pažba TMP (15 000p)
Laserový zaměřovač (3 000p)
Upilovaná W-870 (12 000p)
Sprej (5 000)
Suroviny (S) (1700p)
Zdroje (L) (1900p)
Raketomet (80 000p)
Kufřík 7×12 (10 000p)
Přívěsek – Don Jose: +15% výroba munice pistole (2500p)
Přívěsek – Don Manuel: +15% výroba munice samopalu (2500p)
Sametová modř (1sp)
Střelný prach x10 (2sp)
Mapa pokladů: Vše (2sp)
Kufřík: Carbon (2sp)
Carbon – Větší šance na suroviny (S)
Kufřík: Černý (2sp)
Černý – Větší šance na suroviny (L)
Rubín (2sp)
Malý klíč (2sp)
Elegantní náramek (3sp)
Smaragd (3sp)
Malý klíč (3sp)
Tip – V kapitole 2 má obchodník speciální nabídku. Za koupi pistole Punisher MC dostanete zdarma Zaměřovač. Sleva 20% na Upilovaná W-870.
Mstitel MC (Punisher)
– Upravená pistole Mstitel. Má vyšší poškození.
– Poškození: 0,90 – 2,20 (81 000p)
– Kapacita: 12 – 24 (38 000p)
– Rychlost nabíjení: 1,10 – 1,50 (35 000p)
– Kadence: 1,05 – 1,91 (55 000p)
– Přesnost: 4,5
– Exkluziv: Penetrace skrz 5 cílů (70 000p)
+ Laserový zaměřovač pro snazší zacílení.
Upilovaná W-870
– Upravená brokovnice W-870. Upilovaná verze má vyšší poškození a přesnost.
– Poškození: 6,00 – 12,00 (115 000p)
– Kapacita: 3 – 7 (40 000p)
– Rychlost nabíjení: 0,49 – 0,95 (44 000p)
– Kadence: 0,45 – 0,85 (32 000p)
– Přesnost: 3,50
– Exkluziv: Poškození x1,5 (60 000p)
V radnici na stole je Clementina prosba (3/6) o podivných vizích po kontaktu s Black Robe.
Sametová modř (4/15) – Zničte schránku u stropu v radnici.
Na návsi vás znovu překvapí Black Robe.
Boss 2 – Pesanta A (Black Robe)
– Black Robe bojuje podobně jako na hradě ale je agresivnější a především se umí přemísťovat. Využijte velkou plochu návsi a ničte ho.
– Po dostatečném zranění začne znovu tvořit kopie ale ty vydrží více než minule. Vyhledejte vždy to pravé monstrum (svítící oči).
– Bojujte dál, dokud Black Robe nepadne. Namísto doražení se ve vás ale začne probouzet parazit a monstrum uteče.
Prohlédněte vesnici.
Safír (5/15) – V truhličce v jihovýchodním domě.
Elegantní lahvička na parfém (6/15) – V truhle ve stodole (hákem skočte dovnitř)
Zlatý náramek (7/15) – Malým klíčem odemkněte šuplík v domě vedle stodoly.
Pokračujte vraty k domu starosty. Uvidíte jak Méndez přepadl Leona, odlákáte pozornost a utečete na střechu.
Kapitola 3
Oknem vleze do ložnice. Je tu zdobená zamčená skříňka. Prohlédněte přízemí.
Tip – Než nejdete nějakou stopu, nebudete chtít vyjít ven.
Tip – V kamnech v kuchyni je slepice a hnědé vejce.
Extravagantní hodiny (8/15) – Na krbu v přízemí.
Pod obrázkem v přízemí na stěně najdete ukrytý klíč. Odemkněte jím komodu v ložnici kde je Cela čekání na soud (4/6) s popisem cely pro vězně ve staré továrně. Při odchodu vás přepadne starosta Méndez! Rychle utíkejte ven, cestou koste vesničany.
Červený beryl (9/15) – V truhle u starostova domu.
Utíkejte k továrně a cestu zkracujte využíváním háku. Nakonec přeskočte bránu k továrně. Sem už Mendez nemůže. Na dvoře je psací stroj a obchodník.
Obchodník (kapitola 3)
Přívěsek – Don Diego: +15 výroba munice pušky (2500p)
Přívěsek – Don Esteban: +15% výroba munice brokovnice (2500p)
Přívěsek – Striker: +8% rychlost běhu (100 000p)
Safír (2sp)
Alexandrit (4sp)
Malý klíč (4sp)
U dveří továrny je quest.
Quest (2/7) – Bunda ze všechny obchody. Najděte Leonovu bundu, kterou má jeden z vesničanů v továrně a prodejte ji.
Odměna: Spinel 7x
Smaragd (10/15) – Zničte schránku na konci slepé cesty k lomu.
Vstupte do továrny a aktivujte sledování stop.
Tip – Zařízení IRIS na sken stop vám pomůže sledovat pohyby sledovaného cíle.
V malé místnosti za mříží leží kuše.
Tip – Při NG+ bude na stole namísto Kuše ležet Zlatý prut.
Zlatá cihla (11/15) – Malým klíčem odemkněte šuplík v místnosti s kuší.
Výbušná kuše
– Velmi pomalá ale mocná zbraň střílející explozivní šípy.
– Poškození: 13,00 – 22,00 (180 000p)
– Kapacita: 1
– Rychlost nabíjení: 0,50 – 1,00 (95 000p)
– Přesnost: 3,00
– Exkluziv: Exploze x1,5 (60 000p)
Sledujte stopy až dolů k cele. Tady naskenujte Luisovu stopu, sledujte ji do chodby v polici, vezměte krabičku cigaret na níž jsou Neznámá čísla (5/6) s frekvencí podle které se spojíte s Luisem a domluvíte si schůzku ve vile. Cestou továrny zaútočí skupina vesničanů včetně dvou s motorovkami! Využijte výbušné šípy a zničte je. Ventilem uzavřete páku blokující východ a jděte ven. Ztratíte vědomí.
Wesker vás odnesl do starostova domu a chce jantar. Venku už je noc a silná bouře.
Tip – Cesta k továrně už je zahrazená.
Vydejte se do vesnice, přičemž na zdi prvního domu jsou Načmárané rozkazy (6/6) o cizinci ve vile a za domkem je nově psací stroj a obchodník.
Obchodník (kapitola 3)
Kufřík 8×12 (20 000p)
Recept: Výbušné šípy (6 500p)
10x střelný prach + 1x suroviny S = Výbušné šípy (2)
1x kuchyňský nůž + 1x suroviny S = Výbušné šípy (1)
1x nůž + 1x suroviny S = Výbušné šípy (1)
Malý klíč (5sp)
Tip – V kapitole 3 má obchodník speciální nabídku. Sleva 30% na Recept: Výbušné šípy.
Běžte do vesnice.
Tip – Na posteli v domku vedle stodoly je zlaté vejce.
Přes velký dům obejděte spadlou věž a pokračujte na farmu.
Starožitná dýmka (12/15) – V truhličce v domku na cestě k farmě.
Vyčistěte oblast farmy.
Perlový přívěsek (13/15) – Sestřelte schránku na větrníku nad studnou.
Tip – Pokud přívěsek spadne do studny, Ada ho na rozdíl od Leona nebude chtít sebrat a o cennost přijdete.
Žlutý diamant (14/15) – Zničte schránku na zdi mlýna.
Safír (15/15) – V truhličce v přízemí mlýna.
Bránou jděte k vile, před kterou je zástup vesničanů. Jenže zezadu dorazí El Gigante a tak zůstanete na farmě.
Boss 3 – El Gigante
– Adin Gigante je stejný jako ty co potkal Leon ale prostředí farmy umožňuje vyskočit hákem na střechu budov. To umožní lépe trefovat parazita.
– Gigante může domy zničit ale z každého zbydou nějaké zásoby.
– Palte na hlavu a po několika ranách mu ze zad vyleze parazit. To je zranitelný cíl. Střílejte do parazita, ideálně ze střech. Dostatečné poranění způsobí, že El Gigante padne na kolena. Tehdy na něj můžete skočit kotvou a sekat parazita nožem.
– Pokračujte v ničení parazita dokud El Gigante nepadne.
Sejdete se s Luisem a společně se vrátíte do hradu.
Hodnoty pokladů sehnatelné poprvé v oblasti vesnice.
3500p – Brýle
5000p – Bunda
Hrad
Kapitola 4
V pracovně věže vyhrožujete Luisovi, aby vám dal jantar ale pozná ve vás nakažení a tak se dohodnete na sehnání léku, který hledá i pro Leona a Ashley.
Tip – Luis vám bude pomáhat se svojí Red9.
Sejděte věží níž.
Tip – V oblasti věží jsou zlaté páky, které otevírají / zavírají dveře dle symbolu na nich (slunce / měsíc).
Pákou (slunce) otevřete dveře a hákem vyskočte k druhé páce (měsíc) a otevřete mříž. Cestou koste sektáře. Laboratoř Luise hoří a on vběhne tam, aby zkusil něco zachránit. Rychle utíkejte za ním než se kouřem zadusí a vyveďte ho ven. Začnete stoupat zase nahoru.
Zlatá cihla (4/27) – V truhle pod prasklou podlahou věže.
Zpátky v pracovně věže Luis sepíše seznam Potlačujících ingrediencí (1/9) obsahující červený inkoust, zlatou lahev a modrého motýla k výrobě léku. Máte je sehnat. Hákem přeskočte díru na hradbách a skočte do budovy. Odsuňte skříň a za ní je místnost s litografickým kamenem A a je zde psací stroj a obchodník.
Obchodník (kapitola 4)
Red9 (14 000p)
Pažba Red9 (12 000p)
Přívěsek – Roztomilý medvídek: -1 střelný prach při výrobě (70 000p)
Recept: Zábleskový granát (6 000p)
Kufřík: Vintage (2sp)
Vintage – Větší šance na zelené bylinky
Kufřík: Kožený (2sp)
Kožený – Větší šance na červené bylinky
Střelný prach x10 (3sp)
Skvostný náramek (4sp)
Žlutý diamant (4sp)
Červený beryl (5sp)
Malý klíč (6sp)
Exkluzivní vylepšovací tiket (25sp)
Vydejte se druhou chodbou. Na sedačce u stolu je litografický kámen B. Vložte oba kameny do dveří a přeházejte je, aby odpovídaly symbolům jak barvou, tak i tvarem rámečku (nahoře červený vějíř, vpravo modrý deštník, dole modré šaty, vlevo červený čepec).
Sametová modř (5/27) – Zničte schránku u stropu ve vazačství.
Otočte klikou pracovního stolu a vytisknete Litografii (2/9) s vyobrazením štítů. Vyhledejte na zdi tři štíty z papíru a trefte je. Vysune se šuplík s červeným inkoustem. Přijde Leon a po potyčce s ním odejdete oknem. Po římse se dostanete ke vstupu do pokladnice ale je zamčená. Na velkých vratech od haly utrpení je vyobrazeno zvíře (jelen), takže zatáhněte (nebo střelte) znak jelena. Následně dva znaky hada, tři znaky ptáka a ze sochy vezměte karmínovou lucernu. Vrata se zavřou a zeď se změní na obří vrtačku, takže bleskově trefte další znaky (ptáky, ryby, hady) a utečte. Vložte lucernu do velké sochy a pokladnice se otevře.
Starožitný kompas (6/27) – V truhle v pokladnici.
Na podstavci je stříbrná lahev. Zničte brnění, které ožijí (Armadury) a vložte láhev na podstavec, což otevře stříbrnou mříž. Z druhé strany lahev zase vezměte.
Zdobený náhrdelník (7/27) – Malým klíčem odemkněte šuplík na chodbě.
Ve spodním patře stříbrnou lahví otevřete levou mříž. V místnosti vezměte z podstavce zlatou lahev a odolejte masivnímu útoku Armadur.
Alexandrit (8/27) – V truhle v zadní místnosti.
Elegantní šachovnice (9/27) – V truhle za zlatou mříží (umístěte zlatou lahev na podstavec).
Vraťte se před obě mříže, zlatou lahví otevřete pravou mříž, po projití si ji vezměte zpět a stříbrnou lahvi otevřete poslední mříž.
Vylezete do vinného sklípku, kde je psací stroj a obchodník.
Quest (3/7) – Znič modré medailony 2. Zničte medailony v oblasti nádvoří.
Odměna: Spinel 7x
Venku u kašny vám Luis zašle Jantar: Výsledky výzkumu 1 (3/9) o účinnosti parazita v něm.
Sametová modř (10/27) – Venku za kašnou.
Tip – Ve vodě kolem kašny plave pár okounů.
Červený beryl (11/27) – V truhličce na zahrádce u zadní kašny.
V zahradním bludišti zahlédnete červeného sektáře odnášet kámen z mříží. Vyhledejte ho v bludišti, zabijte (pozor na ostatní sektáře) a vezměte modrý měsíční kámen.
Tip – Pomocí háku můžete zkracovat cestu bludištěm.
Motýlí lampa (12/27) – V truhle ve východní části bludiště.
Vložte kámen do mříží a pokračujte.
Safír (13/27) – V truhličce první místnosti za bludištěm.
Překonejte propast na hradbách. Zkontaktuje Leona a poradíte mu kam unášejí Ashley. Vstupte do první věže.
Rubín (14/27) – V truhličce ve spodním patře první věže.
Zlaté přesýpací hodiny (15/27) – V truhle dole mezi první a druhou věží (sluneční páka)
Hákem vylezte na vršek druhé věže a seskočte na lešení pod ní.
Žlutý diamant (16/27) – V truhličce na lešení vedle věže.
Vstupte do komnaty sběratele v věži. Na stole je Poznámka Isidora (4/9) ohledně parazitech, které tvoří Pesanta a u vitríny Poznámka preparátora (5/9) o kombinaci v podobě zvířat. Naskenujte stopu a sledujte ke kterým třem exponátům vědec šel (brouk, lebka jelena, ještěrka) a nastavte je na zámku. Z vitríny vezměte modrého motýla. Na hradbách se sejdete s Luisem, který už má jantar jenže parazit ve vás na něj reaguje, což vím ublíží. Luis vyrobí a podá vám lék, jenže dorazí Black Robe a rozejdete se.
Kapitola 5
Tip – Od této kapitoly můžete vylepšovat zbraně na úrovně 4 a 5. A také kupovat exkluzivní vylepšení.
Až Black Robe odejde, naskenujte stopu Luise.
Perlový náramek (17/27) – V truhle na střeše věže.
Sledujte stopu Luise dovnitř do věže. Slezte dolů do podzemí a pákou (měsíc) otevřete. Dole pod dírou v podlaze jsou Kroniky Hledačů (útržek) (6/9) o mutaci hospodyně a cesta zpět nahoru.
Elegantní koruna (18/27) – V truhle v podzemní spojovací chodbě kousek za pákou.
Přepněte páku (slunce), projděte mříží a seskočte do podzemí. Na mučícím stole je Luisova poznámka (7/9) s radou o cestě skrze kanály. Hákem se spusťte na dno věže.
Sametová modř (19/27) – Nad zbytkem točitého schodiště.
Postupujte do tunelů kanalizace.
Rubín (20/27) – Zničte schránku u stropu v záhybu chodby.
Kanál se pomalu změní na hnízdo Novistadorů. V boční místnosti leží Kroniky rodu Salazarů: Kanalizace (8/9) o budování kanálů a je tu quest, psací stroj a obchodník.
Quest (4/7) – Lord nádrže. Najděte Lorda nádrže (obřího okouna) v tunelu po vypuštění nádrže a prodejte ho.
Odměna: Spinel 7x
Obchodník (kapitola 5)
Vysoce výkonná optika (5 000p)
Stingray (20 000p)
Kufřík 8×13 (36 000p)
Přívěsek – Symbol Iluminados: +20% kritické zásahy bojem zblízka (25 000p)
Přívěsek – Ada Wong (speciální): Možnost vytrhnout hákem štíty nepřátel (5sp)
Pokračujte kanalizací k ventilu a vypusťte vodu. Vedle ventilu leží Biosenzorický zaměřovač.
Tip – Při NG+ bude na stole namísto Biosenzoru ležet Zlatý prut.
Zlatá cihla (L) (21/27) – Malým klíčem odemkněte šuplík v místnosti s čerpadlem.
Zrcadlo s perlami a rubíny (22/27) – V truhle na konci kanálu podél mříží.
Seskočte dolů do kanálu.
Alexandrit (23/27) – V truhle za mřížemi přední části kanálu, kam vlezete přes tunel.
Žlutý diamant (24/27) – Zničte schránku ve vypuštěné stoce.
Pokračujte temným tunelem na konci kanálu. Prolezte nahoru a do oblasti dolů. Ve velké místnosti je spousta zásob a také obrněný Garrador. Po jeho zabití se otevřou vrata dál ke schodišti. Vyjeďte výtahem, nahoře je psací stroj a obchodník. Hákem přeskákejte můstky nad spalovnou ale najde vás Black Robe. Utečete do jeskyně, kde na něj strhnete můstek, což mu zničí róbu.
Boss 4 – Pesanta B
– Pesanta je skutečná podoba Black Robe. Velmi agresivní monstrum ze služebné, které má masivního parazita jež mu tvořící cosi jako ocas.
– Parazit dokáže plivat jedovaté projektily, které spadnou na podlahu a vybuchnou při přiblížení.
– Pesanta ale útočí především zblízka pomocí mocných švihů ocasem a přískoků.
– Využijte silné zbraně (hlavně bročku) a ničte Pesantu dokud nepadne.
– Z těla Pesanty vypadne Spona hospodyně (10 000p)
Po sebrání spony však parazit v Pesantě ožije a srazí vás do jeskyně.
Boss 5 – Pesanta C
– V druhé fází bojuje již jen červovitý parazit. Pohybuje se rychle pod zemí a vyjíždí nahoru, aby plival projektily nebo vás sekal zblízka.
– Oranžové otevřené místo na těle a na konci ocasu jsou zranitelné body.
– Po dostatečném zranění do jeskyně přiletí hejno Novistadorů.
– Využijte útoků nožem při ochromení a Pesantu udolejte.
Po smrti Pesanty vyzvracíte parazita, který byl ve vás. Zavolá vám Luis, je těžce zraněný a jantar mu vzal Krauser. Zašle vám Kopii zprávy o ozařování (9/9) s metodou léčby plagy, kterou vyvinul. Projděte jeskyní a s hákem přeskákejte přes hnízdo Novistadorů. Nahoře uvidíte jak Luis umírá. Lanovkou pronásledujete Krausera k hodinové věži.
Přejděte přes lešení okolo věže. Ventilem nahoře otevřete bránu a rychle jí projděte než se zavře. V tunelu je psací stroj a obchodník.
Quest (5/7) – Ničitel brouků. Zabijte 3 Novistadory v oblasti Cesty pokání.
Odměna: Spinel 8x
V podzemí Cesty pokání jsou některé chodby zatarasené. Projděte kam až to půjde a ventilem aktivujte drtiče.
Tip – Drtiče vás mohou snadno rozmáčknout ale můžete pod ně také nalákat nepřátele.
Zvrácená modla (25/27) – V truhle ve slepé chodbě za drtičem.
Smaragd (26/27) – Zničte schránku v tunelu mezi drtiči.
Tunel vás vyvede ven. Vystoupejte nahoru a hákem skočte na střechu kaple. Leon právě střílí Ramóna a Krauser odchází s Ashley. Sjeďte výtahem do podzemí. Ve skladu je psací stroj.
Mosazné kapesní hodinky (27/27) – Zničte schránku u stropu ve skladu.
Projděte skladem k doku. Na bedně v rohu jsou klíč ke člunu. Vzápětí přijde Leon a společně odjedete.
Hodnoty pokladů sehnatelné poprvé v oblasti hradu.
10 000p – Spona hospodyně
Ostrov
Kapitola 6
U ostrova se rozejdete a ze skály sledujete jak Krauser pokleká před Saddlerem. Dorazí k vám Wesker a má další úkol. Dostanete kufřík s Příkazem A008 (1/9), jež má být připojen k ostrovnímu terminálu. Projděte táborem do skladu jantaru.
Křišťálová ruda (1/14) – V truhle ve skladu jantaru.
Za skladem je vrátnice, přes kterou projděte na plošinu.
Alexandrit (2/14) – Zničte schránku u střechy vrátnice.
Pobijte vojáky co vyjedou výtahem a sami sjeďte dolů. Je zde psací stroj a obchodník.
Obchodník (kapitola 6)
Recept: Těžký granát (12 000p)
Hákem proskočte za plot k jeřábu. Pobijte vojáky (včetně dvou Brute).
Červený beryl (3/14) – Zničte schránku na jeřábu.
Vystoupejte nahoru (podél červené stuhy) a do budovy. Uvidíte jak Leon osvobodil Ashley. Seskočte o patro níž a u velkých vrat je psací stroj, obchodník a opodál quest.
Quest (6/7) – Krásní brouci. Najděte a prodejte 2 zdobené brouky. První je v těle Regeneradora v inkubační místnosti, druhý ve vitríně u pitevny.
Odměna: Spinel 10x
Velká vrata vyžaduji zdroj. Na stole je Načmáraný dopis výzkumníka (2/9) o zdroji v márnici. Seskočte dolů k inkubátorům. Na stolku uprostřed je Analýza subjektu: Regenerador (3/9) o Regenerádorech (jeden z nich je tady v nádrži). Pokračujte chodbami nahoru přes systémy. Panely u křižovatky probíjí a nemůžete mezi nimi projít.
Zdobený brouk (4/14) – Za sklem v místnosti u pitevny.
Sametová modř (5/14) – Ve skříni v kanceláři pitevny.
V márnici z podlahy vyndejte energetickou jednotku.
Tip – Všechny elektronické dveře se zamknou a zhasnou světla.
Potmě se vraťte na křižovatku, protáhněte se mezi skříněmi a pokračujte přes oblast služeb.
Zlatý rys (6/14) – V truhle v komoře za kuchyní.
V další místnosti je zmutovaný Iron Maiden. Zničte ho.
Zlatá cihla (7/14) – Malým klíčem odemkněte skříňku v boční místnosti služeb.
Cesta vás dovede zpět nahoru a znovu kolem obchodníka k vratům, do nichž vložte energetickou jednotku a vyjděte ven. Na stanici lanovky leží Konstrukční hlášení antén (4/9) o radiostanici. Nastupte do kabiny lanovky, během jízdy koste nepřátele (pozor na raketometčíka) a dole vystupte. V areálu je psací stroj, obchodník a vzadu vyhlídka s questem.
Quest (7/7) – Ničitel brouků 2. Zabijte 3 Novistadory v oblasti Obranné linie.
Odměna: Spinel 9x
Dalekohledem prozkoumejte okolí (anténní věž / bunkr).
Tip – Lasery z bunkrů vás zaměří a začnou pálit z kulometů. Každý bunkr má ale zezadu otvor a v něm explozivní sud, který ho vyřadí.
Skočte dolů, kryjte se překážkami a hákem se vytáhněte na římsu vpravo. Odtud zezadu zničte první bunkr, přejděte přes hlavní cestu a zezadu zničte i druhý bunkr.
Zlatá cihla (L) (8/14) – V kontejneru v jámě obranné linie mezi bunkry.
Přepněte laser kulometu, přeběhněte můstek (pozor na třetí bunkr na skále) a za ním přepněte druhý laser kulometu. Po hlavní cestě přeběhněte k stanici (pozor na bunkr), hákem se přitáhněte a zezadu zničte poslední bunkr. Dírou skočte do základny, do skladu laboratoří.
Safír (9/14) – Zničte schránku u stropu na chodbě.
Pomocí IRIS skeneru najděte správný kód dveří (tlačítka s otisky prstů) a otevřete. V laboratoři Jantaru je na stole Jantar: Výsledky výzkumu 12 (5/9) o postupujícím výzkumu jantaru na ostrově a u mrtvoly je Analýza subjektu: Martinico (6/9) o mutaci jednoho z testovacích subjektů. Seskočte dolů a zaútočí sám Martinico.
Tip – Martinico je pomalé ale běžnými zbraněmi nezastavitelné ještěrčí monstrum. Je mohutný a zblízka smrtící.
Utíkejte chodbou, zastavte ventilem páru a protáhněte se skrze vrata. Prolezte kanálem a vylezte v chodbě odkud Martinico zaútočil. Všimne si vás, tak utíkejte ke dveřím, nacvakejte kód (přes IRIS) a utečte. V monitorovací místnosti je Jantar: Výsledky výzkumu 14 (7/9) o použití Krausera na test moci jantaru.
Zdobený náhrdelník (10/14) – V kufříku monitorovací místnosti.
Projděte tunelem s lasery (QTE), nacvakejte kód dveří (přes IRIS) a k hlavnímu systému připojte Weskerův kufřík. Aktivují se bomby mající zničit ostrov. Cestou zpět vás přepadne Martinico, utíkejte přes lasery (QTE), zatímco jeho rozsekají na kousky.
Kapitola 7
Člunem se vrátíte k hlavní části ostrova. V místnosti nad dokem je psací stroj a obchodník. Projděte jeskyní a výtahem nahoru.
Sametová modř (11/14) – Zničte schránku nahoře nad výtahem.
Pokračujte přes můstky kolem doků.
Tip – Po jednom z vojáků vypadne cennost Baret (10 000,-).
Královská hůl (12/14) – V truhle na můstcích.
Dalším výtahem vyjeďte opět nahoru ke vstupu do svatyně.
Soška Justitia (13/14) – V truhle u vrat jeskyně.
V boční místnosti je poslední psací stroj a obchodník. Projdte jeskyní.
Rubín (14/14) – Zničte schránku u stropu jeskyně.
Dojdete do svatyně a palbou na Saddlera dáte Leonovi čas, aby odnesl Ashley.
Final Boss – Saddler
– Saddler bojuje ještě ve své (téměř) lidské formě ale už využívá silná chapadla, která mu rostou ze zad. Dokáže jimi prudce švihat i na velké vzdálenosti. Je velmi obtížné vyhýbat se jeho útokům.
– Po schytání několika kulek je Saddler vypudí z těla a vrhne na vás jako dávku automatické zbraně. Kryjte se za sloupy.
– Po dostatečném poškození Saddlerovi vyleze z úst oko – to je zranitelný bod. Perte to do něj a při ochromení útočte na Saddlera zblízka nožem.
– Nakonec Saddlera porazíte ale probere se a zajme vás.
Leon vám v doku přestřelí pouta ale Saddler zmutuje. Vydáte se hledat zbraň, která ho může zničit. Na bednách je Poslední linie obrany (8/9) o speciálním raketometu. Dalekohledem prozkoumejte okolí (bedny s raketometem) a utíkejte pro něj. V limitu 04:40 proběhněte přes síť lešení, skákejte přes háky a koste nepřátele. Dostaňte se nahoru k bednám, kde leží zpráva Děkujeme za nákup našich jaderných hlavic (9/9) s poděkováním od zbrojařské firmy a hlavně raketomet (speciální). Saddler mezitím zmutuje do poslední formy a okolí je plné jeho obřích chapadel. Utíkejte dál.
Tip – Překážející chapadla ničte likvidací očí na nich.
Hákem překonejte části lešení a výtahem vyjeďte nahoru, kde čeká Ashley.
Tip – Na zdi u vstupu ke svatyni (za Ashley) je nosorožík.
Vyskočte na jeřáb, otočte panelem ramenu, skočte na náklad a odtud hodíte Leonovi raketomet, kterým Saddlera zničí. Seberete jantar, odletíte vrtulníkem ale ještě hodíte Leonovi klíč ke skútru.
Titulky… na pozadí odletu vrtulníkem
Ve vrtulníku zkontaktujete Weskera. Ten se chystá s jantarem povraždit miliardy lidí a raději donutíte pilota změnit kurz.
Zbylé titulky…
Wesker ze své obří jachty sleduje vaši vzpouru ale nechá vás odletět. Má jiné tělo s parazitem.
Hodnoty pokladů sehnatelné poprvé v oblasti ostrova.
10 000p – Baret
Pečlivý průchod hrou na nižší obtížnosti… Standartní délka hry je přibližně 5 hodin.
Tip – Rank. Hodnocení závisí pouze na čase k dohrání.
B: více než 5:00 (Asist) / 4:00 (Normal) / 4:00 (Hard) / 4:00 (Prof)
A: 5:00 (Asist) / 4:00 (Normal) / 4:00 (Hard) / 4:00 (Prof)
S: 1:30 (Asist) / 2:00 (Normal) / 2:30 (Hard) / 2:30 (Prof)
S+: jako S, pouze 1. průchod // (do 10 uložení pro Prof)
Bonusy
NG+
– Po dokončení hry se vytvoří uložení pro NG+, které funguje stejně jako u základní hry. Hra při NG+ umožnuje hrát znovu s dosaženým inventářem, získanými vylepšeními i přívěsky. Pro NG+ můžete změnit obtížnost ale při NG+ nelze získat hodnocení S+.
Elitní nůž
– Za dokončení všech questů obchodníka. Slabý ale nezničitelný nůž.
– Poškození: 0,55 – 0,75 (260 000p)
– Rychlost útoku: 1,20
– Exkluziv: Poškození x2 (60 000p)
Chicago Sweeper
– Za dokončení hry na Professional s hodnocením A.
– Standartní Thompson s velkou kadencí.
– Poškození: 0,40 – 2,00 (500 000p)
– Kapacita: 50 – 70 (80 000p)
– Rychlost nabíjení: 0,78 – 1,40 (38 000p)
– Kadence: 2,50
– Přesnost: 3,00
– Exkluziv: Nekonečno munice (80 000p)
Kostýmy
Doplňky
– Po splnění podmínek si můžete v menu obchodě koupit nové kostýmy nebo doplňky. Většina má jen kosmetickou funkci.
Ada
– dokončit hru
Běžný (500B)
Oblek (2000B)
Vlasy (blond) (1000B)
Brýle (obdélníkové) (1000B)
Sluneční brýle (windsor) (1000B)
Sluneční brýle (velké) (1000B)
– dokončit hru na Normální
Brýle (windsor) (1000B)
Sluneční brýle (velké) (1000B)
– dokončit hru na Normální s A
Vlasy (zelené) (1000B)
– dokončit hru s hodnocením S+
Medvědí čepice (2000B)
– dokončit hru na Hard
Brýle (kulaté) (1000B)
Sluneční brýle (hnědé) (1000B)
– dokončit hru na Hard s hodnocením A
Medvídkové náušnice (2000B)
– dokončit hru na Hard s hodnocením S+
Kuřecí čapka (2000B)
– dokončit hru na Professional
Set hraběnky (1000B)
– dokončit hru na Professional s hodnocením S+
Kočičí set (2000B)
–