Resident Evil 6 – Chris

2. Kampaň – CHRIS

Chris Redfield + Piers Nivans

– Chris začíná Bojovým nožem, pistolí Nine-Oh-Nine (20 munice pistole), útočnou puškou ST (40 munice útočné pušky) a výbušným granátem. Do začátku má 5 pilulek.
– Piers začíná se samopalem MP-AF, Anti-materiální puškou a výbušným granátem. Do začátku má 5 pilulek

 

Kapitola 1

2 K 1

Kapitola 1-1 – Hlavní ulice
29. června 2013, Východní Evropa
Po ztrátě své jednotky se Chris opíjí v baru a když napadne jednoho z hostů, zastaví ho Piers, aby mu i s kolegy z BSAA pomohl se vrátit zpátky do akce.
30. června 2013, Waiyip, Čína
Po nějaké době jste na operaci BSAA v Číně. Slaňte se z vrtulníku.

Nine-Oh-Nine (909)

– Základní pistole Chrise. Má vysoké poškození a přímo brutální kritický zásah. Jde o výtečnou zbraň.
– Poškození: 150 / Critical Hit: 12,5
– Munice: 15

Útočná puška pro Special Tactics

– Pokročilá útočná puška Chrise s velmi vysokým poškozením a přesností. Jde o skvělou zbraň, která najde využití po celou kampaň.
– Poškození: 200 / Critical Hit: 6
– Munice: 30

Bojový nůž

– Chrisův nůž pro boj zblízka. Má stejnou účinnost i způsob použití jako Leonův nůž. Vhodný na dorážení osamocených Javo.
– Poškození 180

Samopal MP-AF

– Samopal Pierse využívající pistolovou munici. Má slabou účinnost ale lze přepínat režim střelby na jeden výstřel nebo na automatiku.
– Poškození: 100 / Critical Hit: 6
– Munice: 30
– Alt. Funkce: Jeden výstřel / Automatika

Anti-Materiální puška

– Speciální sniperka Pierse využívající unikátní růžovou munici. Má ohromnou účinnost, průraznost a šanci na kritický zásah. Výhodou je i velký zásobník a možnost termální optiky, díky čemuž je vhodná do tmy.
– Poškození: 1000 / Critical Hit: 100
– Munice: 10
– Alt. Funkce: Optika klasická / Optika termální

Tip – Chris a Piers používají zelené kruhové COM (BSAA).
Společně s týmem seskákejte do spodního patra a vyjděte na ulicí. Odstrčíte novináře. Pokračujte ulicí k zátarasu a poté budovou vlevo.
Emblém (1/20) – V patře budovy v řeznictví.
Projděte budovou až k díře do uličky. Uvidíte tam gangstera J’avo ohrožovat dva civily.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí střelbou zažeňte J’ava a rukojmí zachraňte. Pokud ale dříve seskočíte dolů, J’avo je zabije.
Společně vykopněte dveře. Trefíte J’avo do hlavy ale zahojí se mu.
Tip – J’avo jsou inteligentní zmutovaní bojovníci používající mačety, střelné zbraně a někdy i sniperky a raketomety. Dokáží se regenerovat a po zásahu některé části těla (hlava, ruce, trup, nohy) může dojít k dodatečné mutaci. Na jednom J’avu může být mutací i více.
Pokračujte s týmem hlavní ulicí. J’avo sestřelí vrtulník, který se na ně zřítí. Společně pokračujte do uličky.

Kapitola 1-2 – Zadní uličky
Na konci uličky společně vstupte do bistra, pobijte J’ava a vyjděte zadním vchodem. Projděte přes další budovu, vyčistěte uličku a vstupte do skladu řeznictví. Jeden J’avo zmutuje.
Tip – Ruka-Srp je vůbec nejčastější mutace J’ava. Po zásahu ruky se jeho paže prodlouží na velký pařát, kterým působí velké poškození zblízka. Může takto zmutovat na obou pažích.
Pobijte J’ava. Dva BSAA vojáci zůstanou ošetřovat raněné a vy postupujte dál. Seskočte z patra do uličky. Probijte se přes ní a do budovy skladu.
Emblém (2/20) – V polici skladu za bednou.
Projděte do patra, do sousední budovy a vyčistěte obytné podlaží. Jednoho BSAA vojáka přepadne Ruka-Srp. Zničte ho, vyčistěte patro a dveřmi vyjděte nahoru.

Kapitola 1-3 – Střechy
Po požárním schodišti na střechu. Uvidíte budovu Pikového Esa, cíl mise kde jsou drženi rukojmí.
Emblém (3/20) – Na vršku jedné z věží, které jsou zakryté modrými plachtami. Rozhlédněte se okolo.
Tip – Noga-Let je velmi častá mutace J’ava. Po zásahu nohy mu vyrostou křídla a létá hlavou dolů. Stále vás může střílet zbraněmi.
Přelezte po střechách a vyšplhejte nahoru. Cestou likvidujte J’ava. Nahoře se slaňte po tyči mezi budovami ale dojde k explozi, spadnete a rozdělíte se. Přeručkujte (QTE) přes tyč, zatímco vás Piers kryje. Přejděte okolo ulice přes střechy a na konci se sejděte.
Piers – Kryjte Chrise, zatímco ručkuje po tyči. Vaše část střech je kratší, takže můžete pomáhat Chrisovi na protější střeše.
Po setkání vykopněte dveře a pokračujte k další střeše. Konstrukce lešení se pod vámi utrhne ale pokračujte a probijte se k Pikovému Esu. Zaútočí velká skupina J’avo. Odolejte útoku až dorazí posily BSAA a dočistěte oblast. Vstupte.

Kapitola 1-4 – Bytové domy
S jednotkou vstoupíte do patrového domu bodu Pikového esa. 
Tip – Noga-Trchanje je běžná mutace J’ava. Po zásahu nohy mu vyrostou pavoučí nohy, díky kterým se pohybuje velmi rychle a může chodit po zdech a po stropě.
Vyčistěte celé podlaží (8.) a dostaňte se ke schodům. První rukojmí má být v patře 7 ale můžete už sejít i do šestky. 
Emblém (4/20) – V podlaží 6 v řeznictví.
Královna (bronz) (1/13) – V truhle u zdi v podlaží 6. 

Vstupte do podlaží 7, vyčistěte ho a v zadním pokoji vyhledejte rukojmí. Dvě Noga-Trchanje je ale odnesou. Jedno rukojmí zůstane tomto patře (zabijte únosce), druhé zachraňte v patře 8.  Po záchraně rukojmích je vojáci BSAA odvedou a vy přes patro 6 přejděte do výtahu. Během jízdy se zasekne. Prohlédněte šachtu, zvedněte Pierse a nechte se vytáhnout. Raketometčík zničí kabinu ale zůstanete v šachtě. Společně otevřete dveře do patra (3.) a vyčistěte ho. Po schodech sejděte do druhého podlaží 
Královna (zlato) (2/13) – V truhle u zdi na podlaží 2.  
Otvorem seskočte do patra 1 a pobijte J’ava co ohrožují rukojmí.
Tip – Poslední J’avo skočí za rukojmí a zkusí ji zabít mačetou, rychle ho zničte.
Po záchraně rukojmí jděte k východu z budovy ale sutiny ho zavalí. Jenže letecký útok na zničení domu už začal. Rychle utíkejte do výtahové šachty, vylezte do patra 2, pokračujte po schodech do trojky a k východu na balkon. Podlaha se utrhne, tak rychle vylezte a vyskočíte. Ze zbytků domu uvidíte kokon Chrysalidu a začnete vzpomínat na nějakého Finna…
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 20min / 70
B 60% / 3 / 1h 30min / 50
C 50% / 5 / 1h 40min / 40
D více

 

Kapitola 2

2 K 2

Kapitola 2-1 – Město ve východní Evropě
24. prosince 2012, Edonie, Východní Evropa
Vedete jednotku BSAA na akci v Edonii. Mezi členy je i nováček Finn, který přes své COM předvede informace o J’avo. Hummer vás dopraví městem ale po zásahu raketou havarujete. 
Tip – Ruka-Bedem je běžná mutace J’ava. Z ruky se stane štít, kterým si J’avo chrání tělo.
Tip – Telo-Magla je běžná mutace, kdy J’avo spadne na zem a dočasně mu narostou křídla můry, ze kterých vystříkne tmavý plyn, který zahalí okolí jako dýmovnice. J’avo pak bojuje dál jako předtím. Plyn sám o sobě nebezpečný není ale brání ve výhledu.
Vyčistěte ulici (pozor na střelce u kulometů) a vyjděte nahoru na bránu. Zkuste společně vykopnout dveře věže ale přes střechy domů sem vleze obrovská bestie.
Tip – Ogroman je obrovité monstrum s velkým dosahem a silou. Dokáže vás chytit a rozdrtit. Je zranitelný na bradě a velice zranitelný na rudém pulsujícím vaku na zádech. Někteří Ogromani ale mají vak krytý gumovou schránkou. Po kritickém úděru Ogroman zavrávorá a je-li poblíž budova, opře se o ni. V ten moment je možné na něj z budovy skočit a strhnout mu ochranu vaku (QTE) anebo mu vak vážně poškodit ostrým hrotem. Z těla Ogromanů zbývá stříbrný král (4000).
Před Ogromanem skočíte za bránu. Využijte lešení a budovu naproti a bojujte s Ogromanem. Po nějaké době dorazí APC a Ogromana zažene. Než půjdete dál, vraťte se znovu k věží a vykopněte dveře dovnitř. Je tu sprej a brokovnice.

Útočná brokovnice

Útočná brokovnice se moc neliší od té běžné z Laonovy kampaně. Má o jeden náboj menší zásobník a o trochu vyšší účinnost.
– Poškození 150×7 – 170×7
– Munice: 7

Společně s týmem pokračujte ulicí (pozor na okna). V druhé ulici vjede ACP na minu. Vyčistěte oblast (využijte pobořený dům na obejití nepřátel). Finn náložemi odpálí bránu na nádraží. Cestu ale blokuje převrácený vagón. Kryjte Finna zatímco připravuje nálož. 
Emblém (5/20) – Na druhém konci nádraží za okny budovy (v pravém rohu).
Využijte palebné pozice, odolávejte J’avo útokům a pak se stáhněte k Finnovi. Po explozi utečete.

Kapitola 2-2 – Most
Dorazíte k mostu, kde je zraněný voják. Pomozte Piersovi přeskočit mezeru a dostat se do pevnosti u mostu. Sami pak vstupte na most. Jeho část se utrhne, takže rychle vylezte nahoru. Finn zůstane u zraněného muže a vy se zaměřte na tank T-42 na opačné straně mostu. Kromě toho mohou J’avo získat nové mutace.
Tip – Ruka-Khvatanje je velmi častá mutace, kdy se ruce J’avo protáhne do dlouhého červa. Dokáže vás na dálku chytit a přitáhnout.
Tip – Noga-Oklop je velmi vzácná mutace, ke které může dojít pouze v této kapitole. Nohy J’avo se zakrytí tvrdým neprůstřelným pancířem a zblízka provádí kopy při skoku.
Přibližte se k tanku až ten vyjede. Až ho Pierse odpálí, vylezte po žebříku za tankem na horní patro mostu a skopněte žebřík na vnitřní konstrukci.
Piers – Projděte pevností (cestou ničte J’avo) a z vršku věže kryjte sniperkou postup Chrise na mostě. Až se naskytne možnost, odpalte nádrž u tanku. Exploze ho zničí. Vyjděte z pevnosti ven.
Emblém (6/20) – Na pravé části konstrukce mostu, zhruba proti dveřím, kterými vyjdete z pevnosti. Emblém může získat jen Piers.
Projděte přes most, zátarasy obejděte skrze vnitřní konstrukci a vylezte po žebříku, který Chris skopl.

Společně držte most než dorazí Finn s raněným vojákem. J’avo ale přijedou s železničním dělem a další začnou seskakovat z letadel.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí rozstřílejte padák alespoň jednoho J’ava. Pád ho zabije.
Až dorazí Finn, kryjte ho než odpálí zátaras a stáhněte se na okraj mostu. Finn nastraží na železniční dělo nálož a zničíte ho.

Kapitola 2-3 – Před radnicí
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Jakea. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
U radnice vás potká Sherry, která se snaží dopravit Jakea ze země. Slíbíte pomoc ale zaútočí Ogroman. Bude nutné vyřadit tři AA děla. Nejprve zlikvidujte Ogromana.
Tip – V některých ulicích jsou natažené dráty. Pokud k nim Ogroman přijde, zamotá se a dostane ránu elektřinou, která ho ochromí.
Využijte dráty a patro poničeného domu (je na něm i kulomet) a Ogromana zničte. Pronikněte do budovy v ulici, obsaďte AA dělo a kryjte Fina než ho odpálí. 
Tip – Po nastražení každé nálože se v limitu 00:08s vzdalte.
Po zničení prvního AA děla se Finn přesune k budově uprostřed. Následujte ho dovnitř a na střechu, kde ho kryjte než odpálí druhé AA dělo. Vzápětí dorazí další Ogroman ale tento má na vaku kryt!
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, ochromte Ogromana a kryt mu strhněte.
Nejlepší bude Ogromana hned zabít. Poté vlezte do kanálu pod budovou.
Tip – Pokud je Ogroman naživu, může prorazit poklopy kanálu a vážně vás zranit pokud stojíte pod ním.
Projděte kanálem až do budovy přes ulici. Tady můžete využít další kulomet.
Tip – Pokud je Ogroman naživu, pokusí se na dům hodit auto. Nenechte se rozmáčknout.
Přes budovu vlezte na dvorek kde kryjte Finna, zatímco odpálí třetí AA dělo. Pokud Ogroman ještě žije, musíte ho zničit. O to se postará vzdušná podpora ale jedině když mu z vaku sundáte kryt. Po zničení AA děl a Ogromanů zajistíte pro Sherry a Jakea vrtulník.

Kapitola 2-4 – Radnice
V hale radnice je spousta těl v kokonech.
Emblém (7/20) – V hlavní hale v chodbě pod schodištěm.
Pokračujte dveřmi v patře. Přes místnosti projdete do velkého sálu kam seskočte. Z Chrysalidů vylezou Napadi.
Tip – Napad je mohutné monstrum v tvrdé skořápce, kterou dokážou prorazit některé útoky zblízka, výbušniny nebo velmi silné zbraně. Napad útočí zblízka a bývá v boji agresivní. Pod skořápkou na zádech má zranitelný (našedlý) výstupek. Z těl Napadů zbývá stříbrná věž (1500).
Pobijte Napady a pokračujte dveřmi. V zadní místnosti narazíte na Adu, která tvrdí, že byla rukojmí a že za C-virus je zodpovědná Neo-Umbrella. Vezme si pistoli a přidá se k vám.
Emblém (8/20) – Na skříni za stěnou v rohu (v místnosti s Adou).
Druhými dveřmi se vrátíte do haly, jenže z kokonů lezou Napadi. Raději utečte dveřmi v patře.
Tip – Pokud chcete Napady zničit, využijte granáty anebo je trefte Anti-materiální puškou (Piers), která má obrovskou průraznost a dokáže prostřelit skrz několik Napadů v řadě. 
Dostanete se na balkon zadní haly a Chrysalidů vylezou Strelats!
Tip – Strelat je pohyblivá ještěrka, která dokáže lézt po zdech. Na dálku rozevře blány kolem hlavy a vypálí ostny. Z těl Strelats zbývá bronzová královna (1000).
Zničte všechny Strelats a pokračujte dveřmi do skladu. Vyčistěte sklad (Napadi a Strelats) a vzadu sejděte do sklepa. Ada vás zradí, odřízne vás od zbytku týmu a nakazí všechny C-virem. Během chvilky se tým (včetně Finna) změní na Chrysalid, zmutují na Napady a brutálně vás zbijí. Piers vás odtáhne pryč.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 30min / 70
B 60% / 5 / 1h 50min / 60
C 50% / 7 / 2h 00min / 40
D více

 

Kapitola 3

2 K 3

Kapitola 3-1 – Poisawan, vchod do činžovního domu
30. června 2013, Waiyip, Čína
Vzpomenete si na to, co se v Edonii událo a chcete pomstu na Adě. Je ve městě a vede Neo-Umbrellu. Seskočte do jámy, kde plamenometníci likvidují kokony. Z díry vyleze průhledný had a zabije BSAA vojáka. Vyjděte nahoru ulicí. Minete dětské hřiště.
Tip – Oba hrdinové se mohou sklouznout na skluzavce. Chris navíc může zajezdit na pandovi.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, se sklouzněte na žluté skluzavce.
Společně otevřete bránu na hlavní ulici.
Emblém (9/20) – Vlevo na bednách za zábradlím na protější straně ulice. 
Vylezte po žebříku a seskočte do uličky. Po vylezení na střechu vstupte do budovy.
Tip – Glava-Sluz je vzácná mutace, ke které může dojít po zásahu hlavy. Ta se změní na červovitou hlava plivající sliz, jež vás zpomalí.
Probijte se přes budovu.

Kapitola 3-2 – Poisawan, dvůr
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Jakea. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Dole na dvoře uvidíte Jakea a Sherry, jenže zaútočí vrtulník. Přímo z něj zaútočí i nový typ J’ava.
Tip – Vrtulník je velmi nebezpečný svůj kulometem ale ještě více raketami. Využijte překážek a kryjte se.
Tip – Noga-Skakanje je vzácná mutace nohou. J’avo se zvedne do výšky, když mu narostou dlouhé nohy kobylky. Díky nim skáče na velké vzdálenosti.
Využijte střech okolo dvorku a sestřelujte J’avo z vrtulníku. Po zničení všech se vrtulník stáhne. Projděte dveřmi a vylezte na vyšší střechu. V boudě leží sprej a granátomet!

Granátomet

– Granátomet poskytuje ničivou palebnou sílu. Lze ho ládovat různými druhy munice.
– Explozivní (zelené) jsou základním typ granátů, který najdete už ve zbrani. Jsou často k nalezení, vhodné na skupiny monster.

– Kyselinové (hnědé) poleptají cíl kyselinou a dočasně ho zneschopní. Velmi účinné proti J’avo a Gnezdo. Poprvé je najdete v kapitole 4-2
– Dusíkové (modré) zmrazí cíl, který pak lze zničit jedinou ranou. Poprvé je najdete v kapitole 5-1.

– Munice: 6
– Alt. Funkce: Explozivní / Kyselinové / Dusíkové

Vylezte na střechu a granátometem sestřelte vrtulník. Dávejte pozor a využívejte krytů. Po zřícení vrtulníku pokračujte dveřmi do bytového domu.

Kapitola 3-3 – Poisawan, vnitřní prostory
V rohu chodby je mrtvý BSAA voják.
Emblém (10/20) – Na posteli v prvním bytě (s kartami a televizí).
Sestupte do nižšího patra, vykopněte dveře ale průhledný had chytí a zabije vašeho BSAA vojáka (Keatona), jehož tělo najdete o kus dál. V bytě dole had zabije dalšího BSAA vojáka. Z ochozu se slaňte na nižší střechu, společně odtlačte zřícený balkon a slaňte se níž. Had chytí dalšího BSAA vojáka (Jeffa) a vás strhne dolů. Jste v prvním patře, kolega Marco zůstal ve druhém a Piers ve třetím. Projděte prvním patrem a ve druhém se sejděte s Piersem.
Piers – Projděte třetím patrem, dírou v podlaze seskočte do druhého a sejděte se s Chrisem.
Společně vykopněte dveře, sejděte se s Marcem (minete mrtvého Jeffa) a pokračujte dveřmi. V řeznictví had zaútočí.

Boss 1 – Iluzia

– Iluzia je obrovský had, který se dokáže zprůhlednit a vy ho zahlédnete jen díky tetelivému pohybu nebo odrazu laseru zbraní. Pozornost je klíčem k porážce hada.
– Když Iluzia útočí, tak obvykle s otevřenou tlamou, která průhledná není. Právě tlama je nejzranitelnější bod.
– Bojujte s hadem až ho vyženete z první místnosti. Šachtou prolezte do druhé (tmavé) místnosti a opět bojujte s hadem, dokud neuteče. Pokračujte v boji ve třetí místnosti až Iluzia uteče ven z budovy.
Král (zlato) (3/13) – V truhle v obchůdku kam prolezte dlouhou šachtou z třetí místnosti, kde se bojovalo s hadem.
– Na dvorku pod síťovinou Iluzia zaútočí znovu. Nyní už je viditelný ale vaše zbraně mu neuškodí. Iluzia prolézá úzkou uličkou stále dokola. Rychle odtud utečte k panelu nad žebříkem. Pákou zapněte proud, v okamžiku, kdy Iluzia prolézá skrze kaluž. Napoprvé se z generátoru vytrhne kabel ale Marco ho spraví. Druhý zásah Iluia konečně zabije.  

Nechte se Marcem vytáhnout nahoru a pokračujte do domu. V místnosti vás překvapí Ada, nakazí Marca C-virem a uteče. Marco se změní na Chrysalid a z něj na Gnezdo.
Tip – Gnezdo je roj sršní v podobě člověka. Může vás ochromit vypuštěným rojem. Po několika zásazích se z roje uvolní královna, která jediná je zranitelná. Z těl Gnezd obvykle zbývá královna (stříbro) (2500).
Zničte Gnezdo, z těla Marca seberte Marcovu výbušninu C4 a odpalte dveře. Po potyčce s Piersem, kdy chcete pomstu na Adě se vydejte dál.

Kapitola 3-4 – Oblast plovoucích domů
Seskočte do přístavní oblasti a přeskákejte po loďkách. V zadní části zaútočí několik Noga-Skakanje, opatrně je zničte. Tady se poprvé může z J’avo stát Chrysalid.
Tip – Chrysalid je kompletní mutace J’ava do kokonu, ke které může občas dojít. Z kokonu po chvíli vyleze Napad, Strelat nebo Meset. Chrysalid se dá zničit elektřinou (případně běžnými zbraněmi ale vydrží hodně).
Společně vykopněte dveře dál. Zaútočí vrtulník. Rychle utíkejte přes loďky a mola, přeskakujte mezi nimi a utečte až k plovoucí restauraci. Vylezte do patra a odtud vrtulník zničte.
Tip – Ve vázách v restauraci je mnoho explozivních granátů do granátometu.
Emblém (11/20) – Na lešení naproti restauraci. 
Po zničení vrtulníku začne restaurace hořet. Seskočte na molo. 
Král (stříbro) (4/13) – V truhle na konci mola.
Z mola vylezte nahoru a dveřmi opusťte přístav.

Kapitola 3-5 – Zdravotnické výzkumné centrum
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Leona. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Zahlédnete Adu utíkat do výzkumného centra. Jděte za ní ale v dlouhé chodbě spustí laserovou past. Proběhněte (skluzem) mezi lasery, zničte elektrické paprsky po stranách a vlezte do výtahu.
Tip – Stejné pasti čelí Leon a Helena. Pro získání jedné ze skrytých medailí proběhněte past rychleji než oni. Když se zadaří, dostanete se k zásobám nad výtahem (cennosti a sprej)
Královna (bronz) (5/13) – V truhle nad výtahem (jen pokud vyhrajete závod).
Královna (bronz) (6/13) – V truhle nad výtahem (jen pokud vyhrajete závod).

V komoře 01 (nebo komoře 00, v případě prohry závodu) prohlédněte zavřené dveře. Ada spustí další past, kdy po zemi začnou jezdit malé drony, jež vás mohou srazit nebo vybuchnout.
Tip – Drony lze zničit ale lepší je je zasáhnout slabou zbraní (pistole, útočná puška), což je odrazí a pošle do sousední místnosti k Leonovi a Heleně.
Jedním hrdinou vylomte panel a odemykejte dveře (QTE), druhým odrážejte drony.
Tip – Pokud otevřete dveře rychleji než Leon a Helena, dostanete se k zásobám (hodně cenností). Využívejte odrážení drony abyste je zpomalili.
Král (stříbro) (7/13) – V truhle za dveřmi (jen pokud otevřete dveře rychleji).
Královna (zlato) (8/13) – V truhle za dveřmi (jen pokud otevřete dveře rychleji).
Královna (zlato) (9/13) – V truhle za dveřmi (jen pokud otevřete dveře rychleji).
Pokračujte dveřmi na můstky.
Tip – Pokud jste pomalejší než Leon a Helena, najdete truhly již prázdné a místo dveřmi prolezte šachtou.
Doženete Adu ale Leon ji chce bránit a porvete se. Nakonec vás přesvědčí, že Adu potřebujete ale ona v záblesku granátu uteče. Půjdete po ní.

Kapitola 3-6 – Hlavní dopravní tepna
Nasednete do Hummeru a pronásledujete Adu. Vy střílíte kulometem a Piers řídí.
Piers – Jako řidič kličkujte zatáčkami, vyhýbejte se překážkám i nepřátelským Hummerům a ve vhodný moment používejte nitro. Pokud se Ada příliš vzdálí, je konec. Během cesty přeskočíte na železnici, z ní zpět na silnici a do garáží. Vyjeďte do patra. Je tu zátaras. Ručními zbraněmi J’avo pobijte.
Emblém (12/20) – Na předním skle autobusu za zátarasem.
Piers – Vyjeďte nahoru, kde uvidíte Adu ujíždět po silnici. Vyměníte si pozice.
Jako řidič nejprve rozbijte sklo a pak pronásledujte Adu. Cesta už bude kratší ale plná nepřátel. Na konci silnice ve vojenské čtvrti Yuenmon skočíte do nákladového prostoru letadlové lodi.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 25min / 55
B 60% / 4 / 1h 45min / 40
C 50% / 7 / 2h 10min / 25
D více

 

Kapitola 4

2 K 4

Kapitola 4-1 – Letadlová loď, zadní hangár
Pomozte Piersovi, kterého napadne J’avo. V budově vlevo je na stole Poloautomatická odstřelovací puška (viz kampaň Leona)
Tip – V kufříku u pušky je 3x munice sniperky.
Vyjděte nahoru a z můstku sejměte snipery na opačné straně hangáru. Pak se probijte přes hangár.
Tip – Glava-Smech je běžná mutace hlavy J’ava, kdy z hlavy vyrostou obří klepeta svírající oranžovou, zranitelnou část těla. J’avo vás může sevřít mezi klepety a rozmáčknout.
Tip – Telo-Explozija je běžná mutace těla, které se po zásahu zabalí do bílé larvovité hmoty. Po přiblížení k vám exploduje.
Emblém (13/20) – V kokpitu vrtulníku uprostřed hangáru.
Cestou na opačnou stranu J’avo zvednout most a zavřou ocelovou stěnu, aby vám znemožnili pokračovat. Společně projděte dveřmi na pravobok. Projděte venkovní oblasti podél lodi (vyhněte se kulometu z malé lodi v moři).
Emblém (14/20) – Na vršku malé lodi se světlomety. 
Vstoupíte opět do hangáru a to do kontrolní místnosti, kde pákou sklopte schody. V hangáru vyjděte po schodech levé strany nahoru na plošiny. Pomozte Piersovi přeskočit na druhý můstek. Oba můstky se otočí a odříznou vás od sebe. Projděte po můstku k raketě vpředu a přeručkujte (QTE) k Piersovi. Ventilem otočte raketu.
Piers – Projděte k raketě a kryjte Chrise zatímco ručkuje k vám. Po otočení rakety ji aktivujte (QTE).
Raketa zničí ocelovou stěnu. Seskočte dolů.
Tip – Po vyřešení obou problémů (spustit schody a zničit raketou stěnu) sjede do středu hangáru stíhačka. Pilot otáčí na místě a střílí kulomety. Zničte ho.
Společně vykopněte dveře ke spuštěným schodům, vyjděte nahoru a projděte za prasklou stěnu. Uslyšíte jak Ada hovoří se Simmonsem poté, co ho nechala nakazit.

Kapitola 4-2 – Letadlová loď, můstek
Výtahem vyjeďte do obytné části lodi. Za oknem uvidíte Adu ale uteče. Probijte se přes promítací místnost.
Tip – Glava-Beganuts je běžná mutace hlavy J’ava. Jeho hlava se změní na tři pohybující se červy (zranitelné body) a velmi agresivně útočí zblízka.
Projděte kolem sprch.
Tip – V úklidové místnosti na vozíku jsou kyselinové granáty. Vaše první.
Král (bronz) (10/13) – V kufru ve výcvikové místnosti (s terči na stěnách).  
Postupujte přes místnost ubikací. U zavřených dveří odrazte útok J’avo skrze okna a postupujte na můstek. Tady zničte Gnezdo. Přes radiovou místnost dojdete do komunikační haly. Ventilem spusťte žebřík a vylezte nahoru.
Královna (zlato) (11/13) – V kufru nad žebříkem.
Emblém (15/20) – Pod schodištěm, mezi zdí a bednami.
Vylezte nahoru a přes sklad na horní palubu, kde doženete Adu. Plánuje zaplavit svět C-virem pomocí rakety z nedaleké letadlovky ale vzápětí jí z vrtulníku zastřelí jeden ze Simmonsových bodyguardů (z Rodiny). Piers si z jejího kufříku vezme C-virus.

Kapitola 4-3 – Letadlová loď, přední hangár
Výtahem sjedete zase dolů ale cestu k hangáru blokuje zámek na tři klíče. U mrtvoly za rohem je heslo A. Za dveřmi pod schody uvidíte Rasklapanje!
Tip – Ruku Rasklapanje můžete definitivně zničit novými způsoby. Můžete ji hodit do hrnce s vařící vodou / spláchnout do záchodu.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí hoďte ruku Rasklapanje do mikrovlnky. Tuto medaili bylo možné získat už v kampani Leona. 

Sejděte dolů a do kuchyně. Začne hořet, tak odrazte Rasklapanje, než protipožární systém uhasí oheň. 
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí se vyhněte otevření pákových dveří. Chodby na palubě tvoří lineární cestu ale je tu několik zkratek skrze jednostranné pákové dveře.
Projděte přes jídelnu a chodby okolo kajut pro hosty.
Královna (zlato) (12/13) – V kufru na stole v prvním pokoji pro hosty.
Král (bronz) (13/13) – V kufru na stole v druhém pokoji pro hosty.
Tip  Na toaletách v druhém pokoji pro hosty je sprej.
Ve výzkumné místnosti společně otevřete dveře ale přepadne vás Rasklapanje. Rozdělíte se (každý na jiné straně dveří). Zničte Rasklapanje a znovu dveře otevřete. U těla je heslo B. Pokračujte přes zatopenou chodbu k ubikacím. V jednom z pokojů je heslo C. Vraťte se k zamčeným dveřím, všemi hesly je odemkněte a utečte. Ve strojovně vás přepadne Rasklapanje a srazí na trubky nad rozžhavenou tekutinou. Rychle sestřelte části Rasklapanje až spadne dolů a vylezte než trubky prasknou. Otevřete dveře do hangáru a naskočte do stíhačky.

Kapitola 4-4 – Vzdušný prostor nad letadlovou lodí
Přiletíte k letadlové lodi s raketami. Jako pilot VTOLu můžete manévrovat a střílet z kulometů.
Piers – Jakožto střelec stíhačky můžete pouze zaměřit cíl a vystřelit raketu.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zničte tři vrtulníky okolo lodi. Medaili může získat jen Chris. 
Zničte AA děla na palubě, pak vysadíte Pierse dolů. Kryjte jeho postup. V limitu 04:00 musíte zastavit odpálení rakety.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zastavte odpal rakety do 03:00.
Piers – Utíkejte odpálit (QTE) první kontejner. 
Emblém (16/20) – Na okraji lodi v pneumatice v cestě mezi prvním a druhým kontejnerem. Emblém může získat jen Piers.
Rychle odpalte (QTE) druhý kontejner. Z pod plachty na lodi se zvedne Ogroman. Utíkejte dál, na panelu deaktivujte (QTE) raketu a utečte před Ogromanem na jeřáb a skočte do VTOLu.

Odpal rakety se znovu aktivuje. Střílejte Ogromana.
Piers – Zaměřte Ogromana raketou a zničte ho. Pak zkuste sestřelit raketu…
Raketa se odpálí a zamíří do Tatchi. Kontaktujete Leona, řeknete mu o smrti Ady a on vás pošle na ropnou plošinu, zachránit Jakea. Je synem Weskera a má protilátky.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 15min / 55
B 60% / 4 / 1h 30min / 45
C 50% / 7 / 2h 00min / 35
D více

 

Kapitola 5

2 K 5

Kapitola 5-1 – Podmořská stanice
1. července 2013, Čínské vody
Dorazíte k ropné plošině a výtahem sjedete do podmořské základny. V monitorovací místnosti odemknete kóji, kde jsou drženi Jake a Sherry. Spustí se alarm. Prolezte vedle do skladu.
Emblém (17/20) – Dole za prvními lopatkami ventilátoru.
Pomozte Piersovi přeskočit mezeru do skladu.
Piers – Pákou zastavte dva ventilátory a odolávejte útokům J’avo než dorazí Chris. Využijte statické kulomety.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí nalákejte a zničte kulometem 3 nepřátele. Piers má největší šanci medaili získat, protože než Chris dorazí, nepřátelé přicházejí stále noví a noví.
Prolezte pod ventilátory a sklouzněte se do chodby dole. Pákou aktivujte výtah a vyjeďte nahoru do skladu. Společně se výtahem vraťte dolů a pokračujte dveřmi.
Emblém (18/20) – V šachtě v rohu u stropu v místnosti s velkým stolem. 
Tip – V truhle na konci slepé odbočky v chodbě jsou kyselinové a vaše první dusíkaté granáty.
Dojdete do velkého sálu s dopravníkovými pásy. Pákami aktivujte připojení tunelu. Do té doby vydržte 02:00 do připojení a další 01:30 do natlakování. Mezitím odolávejte náporu J’avo.
Tip – J’avo mohou pákou přivolat Chrysalidy, ze kterých se líhnou Napadi nebo Gnezda. Snažte se tomu zabránit.
Po otevření odejděte.

Kapitola 5-2 – Podmořská stanice, nižší úrovně
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Jakea. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Potkáte Jakea s Sherry a řeknete mu, že jste zabili jeho otce Weskera. Málem vás zastřelí ale dohodnete se na spolupráci. Jste v sále s gigantickým kokonem. Prohlédněte počítač, který simuluje zaplavení světa Haosem a pákou zapněte proud. Vyberte jeden ze dvou výtahů a vyjeďte nahoru.
Tip – To s kým budete na výtahu ovlivní dialog, který spolu povedete.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zabijte během jízdy víc nepřátel než Jake a Sherry.
Nahoře se z kokonu vyklube Haos!

Kapitola 5-3 – Podmořská stanice, vyšší úrovně
Utíkejte před Haosem po žebříku a dále po plošinách kolem celé nádrže. Cestou přeskakujte překážky a pomáhejte parťákovi společně lézt výš. Když vám Haos zablokuje cestu, střelbou ho odrazte a utíkejte dál. Nahoře vběhněte do výtahu.
Tip – Celý útěk je velmi obtížný. Stačí opoždění jednoho z hrdinů a Haos vás zabije.
Vyjedete do velké nádrže s vodou. 

Boss 2 – Haos

– Haos se protáhne uzavírající se šachtou, která mu usekne spodní část těla. Haos sám je gigantický a jeho paže mají obrovský dosah. Snažte se od něj držet co nejdál, tedy pohybovat se po obvodu sálu. Haos vás může též chytit a mačkat.
– V nádrži je hromada beden s věcmi.
– Zranitelným cílem je bezesporu hlava Haose, případně roztrhaná část jeho těla.
– Po zabití Haose se oblast zatopí ale stihnete vyplavat.

Kapitola 5-4 – Nouzová úniková cesta I
Cestou tunelem se za vámi znovu objeví Haos. Utíkejte vpřed, přelézejte překážky a probíhejte dveřmi než se zavřou. Když Haos zablokuje cestu, trefte ho několikrát do ruky. Na konci se utrhne podlaha a Piers spadne, zatímco vy držíte vrata (QTE). Až budete nahoře, utečte.
Emblém (19/20) – V poslední místnosti po útěku, na podlaze za dveřmi.
Pokračujte dál ale Haos se k vám dostane a chytí Pierse. Hodí ho proti zdi a vržený předmět mu utrhne ruku! Pak Haos chytí vás.
Piers – Doplazte se k injekci C-viru. Vpíchnete si ji a naroste vám zmutovaná elektrická paže.
Tip – Po mutaci už nemůžete používat zbraně. Vaše paže dokáže střílet slabé elektrické projektily nebo nabít (podržením tlačítka) jeden velký a silný výboj. Používání paže snižuje HP ale stejně jako J’avo se regenerujete.

Kapitola 5-5 – Nouzová úniková cesta II
Zasáhněte Haose proudem až Chrise pustí a zabalí se do kokonu. Panelem zkuste otevřít dveře ale Haos se vyklube.

Final boss – Haos

– Nyní Haos disponuje všemi útoky. Krom mlácení chapadly může vystřelit kyselinové vaky (zbývají z nich předměty) anebo vyprodukovat chuchvalec chapadel, která vás budou sekat.
– Střelbou do rudých výstupků na těle, přiveďte Haose do kritického stavu, kdy leží na zemi. V tu chvíli je třeba ho dorazit (může i Piers), aby se Haos zavřel do kokonu. Nenechte mu ale čas na regeneraci a kokon zničte. Haos vypadne ochromený a útokem zblízka vážně poškoďte jeho orgány. Tento postup zopakujte třikrát až Haos definitivně padne.
– Po prvním zásahu orgánů ale Haos začne využívat kontejnerů a útočit seshora. Po dostatečném poškození ale spadne dolů a můžete opakovat postup.

Po zničení Haose otevřete dveře dál. Cesta se začne hroutit. Rychle utíkejte chodbou  a přeskakujte překážky. V cestě jsou ale tři organické stěny.
Piers – Svojí rukou můžete stěnu prorazit. Rychle nabijte výboj a zničte ji.
Emblém (20/20) – Těsně před třetí stěnou vpravo dole vedle mostu. Piers ho zmutovanou rukou zasáhne jen těžko.
Po zničení poslední stěny utečte dál. Najdete únikové moduly ale Pierse vás do něj strčí, odpálí a sám zůstane dole. Haos opět zregeneroval do původní velikosti a chytí únikový modul ale obří elektrický výboj ho zadrží a exploze celé základny ho zničí. V modulu vyplavete na hladinu.
Titulky…
Po titulcích jíte steak v baru, když dorazí voják a jste odvolání na novou misi.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 3 / 1h 20min / 40
B 60% / 5 / 1h 50min / 30
C 50% / 9 / 2h 00min / 25
D více

Hodnoty figurek sehnatelné poprvé v kampani Chrise.
1500 – Věž (stříbro)

10000 – Král (zlato)