Resident Evil 6 – Jake

3. Kampaň – JAKE

Jake Muller + Sherry Birkin

– Jake začíná s pistolí Nine-Oh-Nine (viz kampaň Chrise) a Pěstním bojem. Do začátku má 5 pilulek.
– Sherry začíná s pistolí Triple Shot a Paralyzérem. Do začátku má 5 pilulek.

 

Kapitola 1

3 K 1

Kapitola 1-1 – Kanalizace
24. prosince 2012, Edonie, Východní Evropa
Jake si vpíchne C virus po kterém J’avo mutují ale nestane se mu nic. Zatímco je sledován Adou, zlikviduje J’avo žoldáka a ostatním uteče společně s Sherry, vládní agentkou, která ho hledá.

Pěstní boj

– Pěstní boj je v inventáři veden jako klasická zbraň. Pomocí obou tlačítek myši (včetně QS) lze provádět sérii útoků různé síly a rychlosti.
– Boj beze zbraní je užitečný na ojedinělé slabší cíle.

Triple Shot

– Základní pistole Sherry. Je slabá, ale má veliký zásobník a možnost střelby dávkou, čímž částečně nahradí samopal.
– Poškození: 130 / Critical Hit: 8
– Munice: 20
Alt. Funkce: Jedna kulka / Dávka (3 kulky)

Paralyzér

– Paralyzér Sherry zhruba odpovídá Jakeově boj beze zbraní. Lze provádět řetězce útoků (rychlé / silné) včetně QS.
– Podržením tlačítka pro útok lze paralyzér nabít a provézt velice silný úder, který dokáže zničit Chrysalid.

– Poškození: 140-280

Tip – Jake používá zelenočerné žoldácké COM. Sherry používá bílé COM (DSO).
Projděte kanálem a vylezte nahoru. Venku za okny bojují BSAA s J’avo ale nemůžete se zapojit. Společně vykopněte dveře ven. V uličce se kryjte před vrtulníkem.
Emblém (1/20) – Nad průchodem do budovy kam vstoupíte.
Projděte budovami a vyhýbejte se vrtulníkům BSAA i zaměstnaným J’avo. V jednom domku pod prvním hrdinou praskne podlaha a spadnete do sklepa, zatímco druhý hrdina zůstane nahoře. Obejděte domek, sejděte se a pokračujte do boudy na útesu. Sherry vám oznámí, že vláda chce vaši krev kvůli protilátkám na C virus a souhlasíte za 50 miliónů dolarů. Pokračujte po vratkých plošinách nad útesem a cestou ničte J’avo.
Tip – Telo-Krljusht je velmi vzácná mutace těla J’avo. Tělo se zakryje tvrdým neprůstřelným pancířem a je třeba mířit na končetiny neb hlavu.
Na rohu slezte do spodního patra, zvedněte Sherry nad žebřík a pak v horním patře přeskočte k ní po hrazdě.
Tip – Jake na rozdíl od Sherry dokáže skákat po vodorovných hrazdách.
Skočte přes díru ale betonová podlaha se utrhne. Rychle vylezte nahoru a z vršku skopněte žebřík pro parťáka.
Emblém (2/20) – Na stožáru u žebříku.
Přejděte most a společně vstupte do tunelu. V dálce je most, o který BSAA bojují. Za tunelem zvedněte Sherry nad žebřík a nechte ji skopnout hrazdu. Přeskočte a utíkejte okolo budovy, protože vrtulník BSAA sem střílí rakety a beton se začne rozpadat.
Sherry – Zatímco Jake utíká, projděte skrze budovu.
Po setkání společně vykopněte dveře. Kanál je krytý dvěma kulomety a přichází spousta J’avo, takže rychle prokličkujte do vrat.

Kapitola 1-2 – Vodní kanál
Obrovské monstrum Ustanak zlikviduje pár J’avo a přepadne vás. Rychle utíkejte kanálem, přeskakujte překážky, na konci skočte na lešení a do okna domu kam strhněte Sherry. Tady jste v bezpečí.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zvedněte Sherry do skryté komory nad umývárnou.
Sherry – V komoře je pár zásob.
Král (bronz) (1/11) – V truhle v komoře nad umývárnou.
Emblém (3/20) – Ve skryté komoře nad umývárnou. Emblém může získat jen Sherry.
Pokračujte do velké pobořené haly. Seskočte do přízemí.
Tip – V kufru v polici jsou 2 zábleskové granáty a dálkově odpalovaná nálož.
Prohlédněte halu, je plná explozivních sudů, v patře můžete skopnout pár žebříku a v polici v patře je magnum.

Elephant Killer

– Vražedný magnum revolver zaostává za L. Hawkem pouze v počtu munice a délce přebíjení. Účinnost je obrovská a tak je fantastický proti silným monstrům, včetně Ustanaka.
– Revolver využívá unikátní typ munice – bílé zásobníky.
– Poškození: 1600 / Critical Hit: 12,5
– Munice: 5

Zkuste otevřít dveře dál ale stropem sem skočí Ustanak!

Boss 1 – Ustanak

– Bestie, která byla vyslána, aby přinesla Jakea (živého, či mrtvého).
– Ještě před bojem je dobré skopnout v patře dva žebříky, vyzvednout Elephant Killer a zapamatovat si rozmístěné explozivní sudy.

– Ustanak špatně vidí, což znamená, že pokud jste od něj daleko, může se jen tak potloukat okolo aniž by vás napadl. 
– Ustanak se dokáže rozeběhnout a vrazit do vás tělem. Může rozdávat zdrcující rány a kopat. Jako zbraň má masivní čepele, kterými vás dokáže sekat nebo chytit (přes QTE se dá utéct). Čepele může natáhnout a udeřit vás na dálku.
– Využijte explozivní barely, kterých je v hale spousta. Po dostatečném poškození na Ustanaka spadne betonový nosník a vy se propadnete dolů.

Kapitola 1-3 – Podzemní tunel
Projděte dlouhým podzemním tunelem, přes sklady figurín.
Král (bronz) (2/13) – V truhle na konci tunelu po žebříkem.
Vylezte nahoru na dvůr.
Emblém (4/20) – Na vršku zdi na protější straně dvorku.
Pokračujte bránou.

Kapitola 1-4 – Před radnicí
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Chrise. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
U radnice narazíte na BSAA vedené Chrisem. Slíbí vám pomoc ale zaútočí Ogroman. Bude nutné vyřadit tři AA děla. Nejprve zlikvidujte Ogromana.
Tip – V některých ulicích jsou natažené dráty. Pokud k nim Ogroman přijde, zamotá se a dostane ránu elektřinou, která ho ochromí.
Využijte dráty a patro poničeného domu (je na něm i kulomet) a Ogromana zničte. Pronikněte do budovy v ulici, obsaďte AA dělo a kryjte BSAA vojáka Fina než ho odpálí. 
Tip – Po nastražení každé nálože se v limitu 00:08s vzdalte.
Po zničení prvního AA děla se Finn přesune k budově uprostřed. Následujte ho dovnitř a na střechu, kde ho kryjte než odpálí druhé AA dělo. Vzápětí dorazí další Ogroman ale tento má na vaku kryt!
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, ochromte Ogromana a kryt mu strhněte. Tuto medaili bylo možné získat už v kampani Chrise. 
Nejlepší bude Ogromana hned zabít. Poté vlezte do kanálu pod budovou.
Tip – Pokud je Ogroman naživu, může prorazit poklopy kanálu a vážně vás zranit pokud stojíte pod ním.
Projděte kanálem až do budovy přes ulici. Tady můžete využít další kulomet.
Tip – Pokud je Ogroman naživu, pokusí se na dům hodit auto. Nenechte se rozmáčknout.
Přes budovu vlezte na dvorek kde kryjte Finna, zatímco odpálí třetí AA dělo. Pokud Ogroman ještě žije, musíte ho zničit. O to se postará vzdušná podpora ale jedině když mu z vaku sundáte kryt. Po zničení AA děl a Ogromanů vám Chris zajistí vrtulník.

Kapitola 1-5 – V helikoptéře
Během letu vás přepadne Ustanak.
Tip – U kokpitu je munice pistole a sprej.

Boss 2 – Ustanak

– Ustanak se sápe do vrtulníku z různých míst. Prorazí stěnu a začne sahat po vás. Pokud vás chytí, utečte (QTE).
– Po dostatečném poškození začne váš vrtulník hořet. Rychle pomozte Sherry skočit (a pak sami skočte) do druhého vrtulníku. 

– Ustanak visí za jeden z vrtulníků Neo-Umbrelly (může přeskakovat) za vámi a střílí z kulometu. Občas vystřelí i raketu, kterou rychle sestřelte pomocí statických kulometů. Zničte vrtulníky.
– Ustanak ale skočí do vašeho vrtulníku. Trefte explozivní nádrž, což ho srazí ale vrtulník začne padat. Chyťte padák (QTE) a seskočíte do hor. 

Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 00min / 40
B 60% / 5 / 1h 25min / 30
C 50% / 7 / 1h 45min / 20
D více

 

Kapitola 2

3 K 2

Kapitola 2-1 – Horská stezka
Dopadnete do hor ale Sherry skončí v kusem plechu zaraženým v zádech. Vyndáte ho a rána se jí zacelí. Během pádu ale ztratila data s analýzou vaší krve a bude třeba je najít.
Tip – Orientace v noční vánici je velmi obtížná. Využívejte mapu blízkého okolí.
Nahoře nad žebříkem uvidíte v dálce chatu. Slezte dolů. Mezi bednami pod žebříkem je sniperka.

Odstřelovací puška

– Klasická sniperka bez jedinečného názvu. Přijde vhod spíše v následujících kapitolách. Vinou mlhy a nízké dohlednosti ji těžko využijete zde.
– Jde o silnou kvalitní pušku, jejíž nevýhoda tkví v delších prodlevách mezi výstřely.

– Poškození: 700 / Critical Hit: 100
– Munice: 6

Pokračujte na rozcestí, kde se z Chrysalidů vylíhnou Mesets.
Tip – Mesets jsou havraní bestie, které umí létat a útočit z výšky. Jsou velmi zranitelní zábleskovými granáty. Z těla Mesets zbývá bronzová věž (500).
Cesta nahoru vede k chatě ale nejprve potřebujete data. Přeskočte na sráz za konstrukcí. Obejděte kopec a vršku útesu je FOS paměťové zařízení B. Cesta pokračujte opačným směre u mostu.
Tip – Vylezte na železniční most a na jeho konci je tunel. Skrze něj se můžete sklouznout do oblasti pod žebříkem. V tunelu během skluzu můžete sebrat zelenou a červenou bylinku.
Vyjděte po zledovatělém svahu. Nahoře jsou J’avo na sněžných skútrech.
Tip – Pokud spadnete na zem, sklouznete se až dolů pod svah.
Tip – Skútr můžete využít. Poslouží při cestě nahoru a kolem dřevařského tábora a můžete jím srazit nepřátele.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, zabijte Mesets sněžným skútrem. Nalákejte Mesets z kokonů až ke svahu a snažte se je srazit skútrem, když poletí nízko.
Nahoře nedaleko bagru je FOS paměťové zařízení A.
Emblém (5/20) – V kabině bagru.
Přejděte most a vylezte nahoru. U chatrče na kopci je FOS paměťové zařízení C.
Král (stříbro) (3/11) – V truhle v chatrči na kopci. Uvnitř jsou i 2 zábleskové granáty.
Emblém (6/20) – Na vršku stožáru el. vedení.
Po získání všech FOS se vraťte až dolů a vydejte se k chatě, kde společně otevřete bránu.

Kapitola 2-2 – Zasněžená hora
Sherry vám povypráví o viru, kterým se nakazila a o rodičích (pozůstatek G-viru z RE2) ale zaútočí J’avo. 
Tip – Stůl můžete převrhnout a krýt se.
Pobijte útočící J’avo. Další skupina odpálí zadní stěnu. Ale blíží se lavina.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, zabijte všechny J’avo u chaty. 
Rychle naskočte na sněžné skútry. Během jízdy kličkujte a držte rychlost, jinak vás lavina zabije.
Tip – Po celé oblasti během jízdy jsou roztroušené menší cennosti, včetně nové figurky střelce (300).
Emblém (7/20) – Na pahorku po pravé straně těsně před vjezdem do tunelu. Emblém musíte srazit skútrem.
Pokračujte v jízdě skrze tunel, přeskakujte po hroutících se ledových plošinách až k dolu v dálce. Během letu skočte (QTE) a dopadnete do jeskyně. 

Kapitola 2-3 – Jeskyně
Projděte jeskynní chodbou.
Tip – Netopýři jsou posledním typem zvířete. Jsou malí, velmi rychlí a objevují se v temných jeskyních.
Ve velké jeskyni uvidíte Ustanaka. Nějaký pracovník dolu vleze dovnitř, zaměří ho Oko a Ustanak ho zabije.
Tip – Oka jsou létající bestie, které pro Ustanaka hlídají oblast. Zezadu se dají tiše zničit zblízka. Pokud vás zaměří, vzburcují Ustanaka. Když vás Ustanak objeví, okamžitě vás zabije, tady s ním nelze bojovat.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, nezabijte v tomto levelu žádné nepřátele (žádné netopýry nebo Oka).
Tip – Pokud se prozradíte, v kontejnerech se můžete schovat před Ustanakem. Ovšem pouze dvakrát. Napotřetí už ho napadne kontejner otevřít a zabije vás.
Zlikvidujte Oka (nebo proběhněte) a skočte do nižší chodby. 
Král (stříbro) (4/11) – V truhle v jeskyni za krápníky, kde hlídá Ustanak. Dvakrát ho vyprovokujte (střelba / odhalení Okem) a schovejte se. Poté změní pozici a jeskyně bude přístupná.
Král (bronz) (5/11) – V truhle na římse na opačné straně jeskyně s krápníky. Tuhle lze otevřít i bez vyprovokování Ustanaka.
Zničte Oka v chodbě (nebo po zpřístupnění jeskyně je obejděte) a projděte dál. Společně odsuňte kontejner. Spadne krápník, což přiláká Ustanaka ale nenajde vás a odejde. V další hale je spousta Ok.
Královna (zlato) (6/11) – V truhle pod schody na opačné straně haly. 
Opatrně zničte Oka (nebo prokličkujte mezi nimi) a projděte ke dveřím na opačné straně. 
Emblém (8/20) – Na sloupu naproti dveřím ven. Střelba přiláká Ustanaka, takže je třeba rychle utéct za dveře.
Otevřete dveře a odejděte. V jeskyni nevyhnutelně zaútočí Ustanak. Rychle před ním utíkejte a proskočte dírou. Sem za vámi nemůže. Dojdete do velkého jeskynního sálu s Ustanakem uprostřed. 
Tip – Popraskaný led okolo Ustanaka vytvoří hluk a on vás najde. Choďte jen okolo.
Tip – V jeskyni je spousta odpalovacích náloží. Můžete jimi odlákat Ustanaka.
Zvedněte Sherry nad žebřík, aby mohla do zadní části jeskyně a sami odlákejte Ustanaka náloží.
Sherry – Z těla pracovníka seberte důlní kartu.
Společně otevřete kartou dveře ale Ustanak to uslyší. Rychle otevírejte (QTE) dveře, zatímco vás Ustanak pronásleduje. 

Boss 3 – Ustanak

– Za dveřmi je důlní vrták. Ustanak se mu postaví se svým ručním vrtákem. Rychle aktivujte vozítko (QTE) a tlačte Ustanaka stále dozadu.
– Pokud QTE nestihnete, Ustanak zatlačí vás a nakonec vás zabije.
– Po několika úspěšných QTE narazíte Ustanaka na skálu a vrták mu rozseká břicho.

Vyjděte z jeskyně, jenže tady vás překvapí Ada a její J’avo. Prozradí, že jste syn Alberta Weskera. Zezadu přijde Ustanak a zajmou vás.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 5 / 1h 00min / 50
B 60% / 7 / 1h 20min / 40
C 50% / 9 / 1h 50min / 20
D více

 

Kapitola 3

3 K 3

Kapitola 3-1 – Výzkumné středisko, zadržovací centrum
O 6 měsíců později, 30. července 2013
Po zajetí a převezení do Číny vás od sebe oddělili a testovali. Podaří se vám umlátit pár J’avo a uvolnit pouta.
Tip – Nemáte své věci, jen pěstní boj.
Zabijte J’avo a od jednoho vezměte klíč od ústředny. S ním vypněte elektřinu cel. 
Sherry – Čekáte ve své cele. Po vypnutí proudu přeperete strážného a seberete mu paralyzér.
Tip – Než Jake vypne proud, můžete pustit rádio a TV.
Tip – Po ztrátě svých COMs získáte oba od J’avo modré COM Neo-Umbrelly.
Projděte bílými chodbami, zlikvidujte J’avo, ve velkém sále, natlačte vozík pod šachtu, vylezte přes něj a prolezte šachtou. V bezpečnostní místnosti aktivujte kamery a kulomety na nich. Pomocí kamer sledujte postup Sherry přes chodby, koupelnu a recepci a kryjte ji z kulometů.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, zabijte alespoň 5 nepřátel pomocí kulometů kamer.
Emblém (9/20) – Na skříni v rohu v místnosti recepce. Sherry sice projde okolo ale emblém může sestřelit jen Jake pomocí kulometů.
Kamerou prohlédněte zámek dveří na recepci (kód, který Sherry použila) a jím odemkněte dveře na chodbě. Protáhněte se šachtou do šaten.
Sherry – Po vypnutí proudu vyjděte z cely. 
Tip – Nemáte své věci, jen paralyzér.
Projděte chodbami, zatímco vás Jake kryje přes kamery. V koupelně se schovejte do šatní skříňky a až půjde J’avo okolo, sledujte jaký kód zámku použije. Jím pak odejděte ven a znovu kód použijte u východu z recepce. Dojdete do šaten.
V šatnách se konečně setkáte, obléknete se a vezmete si své zbraně.

Kapitola 3-2 – Výzkumné středisko, obytné prostory
Tip – V šatních skříňkách, které občas potkáte, je možné se ukrýt. Může to být užitečné při Coop režimu, když chcete schovat zraněného hrdinu nebo nachystat past na J’avo.
Pobijte nepřátele pod schodištěm. Z jednoho (Strelats po zmutování J’ava) vypadne ID medaile (1/16). Ze skupiny J’avo ve skladu pod schodištěm (mohou se objevit i později) vypadne druhá ID medaile (2/16).
Emblém (10/20) – V polici mezi bednami ve skladišti.
Tip – Velké zlaté vázy na chodbách a v hale lze zničit. Mohou po nich zbýt předměty.
Tip – Glava-Div je vzácná mutace hlavy a zároveň poslední možná mutace J’avo. Z hlavy vyroste dvojice velkých sršňů, kteří plivou rudá oblaka jedu.
Pokračujte do patra. Za dveřmi s rytinou hlavy je ložnice a v šuplíku ID medaile (3/16). V polici v patře knihovny je ID medaile (4/16) a po J’avo v knihovně zbude další ID medaile (5/16). Po J’avo v chodbě do haly zbude další ID medaile (6/16). Chodba vpravo vede do společenské místnosti a pod jedním stolem (zničte ho výbušninou) je ID medaile (7/16). Sejděte do hlavní haly, pobijte nepřátele a po jednom zbude ID medaile (8/16). Všimněte si obří sochy Buddhy uprostřed.
Tip – Po vložení 3 medailí do pokladničky Buddhy se odsune socha a odhalí cestu dál.
Pokračujte chodbou za sochou. V pokoji s krbem je na krbové římse ID medaile (9/16) a po J’avo v této oblasti zbude další ID medaile (10/16).
Tip – Po vložení 10 medailí do pokladničky Buddhy se odemknou dveře za recepcí ale ještě tam nechoďte a sbírejte dál.
Po J’avo v místnosti s barem zbude ID medaile (11/16) a po zahrání na piano se odhalí další ID medaile (12/16). Pokračujte chodbami. Ve fontánce s červenou vodou je ID medaile (13/16). V bazénu je pod zlatou sochou býka další ID medaile (14/16) a pod kontejnerem, který společně odsuňte je ještě jedna ID medaile (15/16). Cesta vede zpět přes společenskou místnost a po nové skupině J’avo, která se tu objeví zbude poslední ID medaile (16/16)
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, získejte všech 16 ID medailí.
Tip – Po vložení všech 16 medailí do pokladničky Buddhy se otevře mříž s novou zbraní.
Král (bronz) (7/11) – V truhle za mříží po vložení všech 16 medailí. V truhle je i 2x figurka střelce. 

Bear Commander

– Fantastická útočná puška. Je silná, má obstojný zásobník a hlavně granátomet! Díky tomu můžete v rychlosti střílet explozivními granáty jako z klasického granátometu.
– Jiné než explozivní granáty použít nelze.

– Poškození: ? / Critical Hit: ?
– Munice: 30 / 1 granát
– Alt. Funkce: Útočná puška / Granátomet

Za recepcí je kontrolní místnost odkud Sherry kontaktuje svého šéfa, který je také v Číně.
Tip – Sherry se vrátí ke svému původnímu COM (DAO).

Kapitola 3-3 – Výzkumné středisko, vstup
Při odchodu do haly projede vstupními dveřmi tank! Rozstřelí sochu Buddhy, vjede mezi trosky a začne pálit po vás.
Emblém (11/20) – Pod troskami Buddhy (než mezi ně tank vjede).
Po zničení Buddhy se boční socha vrátí na původní místo. Rychle zvedněte Sherry do patra, po hrazdě na soše tam sami skočte a utečte do chodby. Podlaha se zřítí a tank vyrazí za vámi. Utíkejte mu chodbou a do boční uličkou. Tudy vylezte ven. Na dvůr vjede i tank.
Tip – Tank nemůžete zničit. Pouze se mu vyhýbejte a kličkujte, když na vás míří.
Emblém (12/20) – Za schodištěm na druhé straně dvorku. 
Vyběhnete nahoru a v budově pákou stáhněte hrazdu. Přeskočte přes ní, zatímco vás Sherry bude krýt. Nalákejte tank ať několikrát strčí do sochy, což hrazdu otočí a skočte přes ní na protější stranu.
Tip – V kufříku na stole je munice magnum a střelec (300). 
Král (stříbro) (8/11) – V kufru v místnosti s motorkou. Uvnitř je i figurka střelce.
 Naskočte na motorku. Naberete Sherry a ujedete tanku.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 1h 00min / 55
B 60% / 3 / 1h 20min / 40
C 50% / 5 / 1h 50min / 30
D více

 

Kapitola 4

3 K 4

Kapitola 4-1 – Město a dálnice
Ujíždíte na motorce a zaútočí vrtulník. Vyhýbejte se střelám a na konci cesty seskočte dolů do města. 
Sherry – Zatímco Jake řídí, vy střílíte pistolí Triple Shot. Během skoku sestřele explozivní sud na lešení než raketometčík zničí vás.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, sestřelte během jízdy alespoň 10 J’avo motorkářů.
Ujíždějte ulicemi, vyhýbejte se motorkářům J’avo. Při jízdě po lešení exploze strhne Sherry na vrtulník. Vraťte se pro ni, chyťte ji a pokračujte. Proti vám se převrátí cisternu. Podklouzněte ji (QTE). 
Sherry – Trefte nádrž cisterny. Masivní exploze vrtulník zažene.
Emblém (13/20) – Na ceduli na rohu ulice vlevo. Trefte emblém než odpálíte cisternu. Emblém může získat jen Sherry.
Po dalším lešení proskočte tunelem budovy a smykněte se (QTE) na dálnici. Vrtulník odstřelí náklaďák převážející vozy. Prokličkujte mezi nimi a po náklaďáku přeskočte vrtulník.

Kapitola 4-2 – Poisawan, dvůr
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Chrise. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Spadne do uličky dole ve městě, motorka exploduje. Nahoře na střechách uvidíte Chrise a jeho BSAA.
Tip – Vrtulník je velmi nebezpečný svůj kulometem ale ještě více raketami. Využijte překážek a kryjte se.
Využijte trosek dole, kryjte se před vrtulníkem a likvidujte J’avo. Po zničení všech se vrtulník stáhne. Přeskočte po hrazdě, skopněte žebřík pro Sherry a spolu projděte dál. Na druhém dvoře se vrtulník vrátí. Vylezte na střechy (zvedněte Sherry a nechte ji shodit žebřík) ať máte výhled.
Tip – Vrtulník můžete poškodit granátometem Bear Commanderu.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí, přeskočte po hrazdách a vylezte na nejvyšší střechu. Vrtulník sem občas spouští J’avo. Pobijte je a chyťte se lana než odletí. Vylezte (QTE) až nahoru a zastřelte pilota. Vrtulník se okamžitě zničí.

Kapitola 4-3 – Poisawan, nákupní čtvrť
Projděte pustou uličkou.
Král (bronz) (9/11) – V truhle zhruba v polovině ulice (po přeskočení zábran).
Královna (zlato) (10/11) – V truhle na křižovatce uličky a silnice (i blokujících aut).
Emblém (14/20) – Na předním skle bílého auta na křižovatce uličky a hlavní silnice.
Na konci projděte dveřmi.

Kapitola 4-4 – Nákupní čtvrť
Probijte se ulicí mezi stánky. Na konci jsou zamčené dveře. Vylezte po žebříku na billboardy, po hrazdě skočte za dveře a otevřete je pro Sherry. Z Chrysalidů na ulici se vylíhnou Strelats, takže opatrně. Na dalším dvorku tržiště je mrtvá Lepotitsa a spousta těl. Pobijte J’avo a společně vykopněte dveře k domu. Nahoře v patře domu ve skříni je Brokovnice (viz kampaň Leona)
Tip – V patře je také další skříň do níž se můžete schovat ale není k tomu důvod.
Vylezte z okna ale lešení se utrhne a spadnete na ulici, zatímco parťák zůstane nahoře.
Emblém (15/20) – Na zadní straně zeleného stánku hned v místě pádu z lešení.
Pobijte J’avo v ulici a parťák nahoře může případně seskočit z lešení dolů. Na konci ulice jsou další zamčené dveře. Zvedněte Sherry nad žebřík.
Sherry – Přes lešení přelezte za dveře a zezadu je otevřete.
Projděte uličkou k žebříku.
Emblém (16/20) – Na ulici za hromadou beden za žebříkem. Viditelný škvírou mezi bednami a plotem.
Přes žebřík a lešení přelezte na další dvorek. Vlak srazí monstrum s motorovou pilou přímo k vám na dvorek a okolí začne hořet.
Tip – Ubistvo je velmi agresivní bestie s motorovou pilou. Zblízka je smrtící. Při ochromení ho lze dorazit kombo útokem zblízka. Z těla Ubistva zbývá stříbrný král (4000).
Zabijte Ubistvo a pokračujte uličkou.

Kapitola 4-5 – Místo ztroskotání letadla
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Leona. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Sejdete se s Leonem a Helenou, kteří míří za Simmonsem. Přepadne vás Ustanak.

Boss 4 – Ustanak

Ustanak začíná boj s masivním pařátem, který je na těsnou vzdálenost vražedný. Vždy dokáže útočit zblízka pěstí a kopy nebo do vás vrazit. Také může jednoho hrdinu uzamknout do klece, kterou nosí na zádech a zároveň další dva hrdiny držet. Tím vyřadí hned tři hrdiny z boje ale lze se uvolnit (QTE) nebo střelbou do klece zachránit hrdinu v ní.
– V oblasti jsou dva vysokozdvižné vozíky (jeden se zpřístupní později). Jejich aktivací zvednete desku, přes kterou můžete vylézt na kontejnery. Ustanak ale může vyskočit nahoru. Na kontejnerech jsou krabice s červenými nádržemi. Shoďte krabice dolů a ve vhodný okamžik odpalte nádrže. Ustanaka tahle grilovačka vážně poškodí.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí shoďte a odpalte všechny nádrže. Tuto medaili bylo možné získat už v kampani Leona. 
– Po dostatečném poškození Ustanak uteče, máte čas probrat věci. Vzadu u stěny zvedněte Sherry (Helena zvedne Leona) až přeleze.
– Ustanak se vrátí s obří brokovnicí, která má velký rozptyl. Společně s Helenou bojujte s Ustanakem, dokud nepřijede Leon a Sherry autobusem. 
Sherry – Za stěnou s pomocí Leona zprovozněte autobus (QTE), prorazte jím stěnu, čímž zpřístupníte celý areál.
– V nové oblasti je další spousta beden a nádrží, které lze odpálit.
– Ustanak začne měnit zbraně. Místo brokovnice opět pařát. Po dostatečném poškození mu odpadne a bude bojovat jen holýma rukama (jednu má utrženou).
Tip – V nové oblasti je vysoká věž s žebříkem. Všichni čtyři společně ji odsuňte, vylezte nahoru a přeskákejte po kontejnerech až ke kufříku. Uvnitř jsou čtyři odpalovací nálože a sprej.
– Po dostatečném poškození Ustanak padne na kolena, spadne na něj věž a dojde k masivní explozi.

Exploze vás oddělí od Leona a Heleny ale dáte jim pozici Simmonse. Seskočte do kanálu.
Tip – V boční místnosti kanálu je spousta zásob.
Projděte kanálem k východu.

Kapitola 4-6 – Oblast plovoucích domů
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Ady. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
U mola vás přepadne další Ubistvo ale někdo ho trefí. Naskočíte na plovoucí plošinu. Vyhýbejte se překážkám (QTE). 
Tip – Pokud člun narazí, nastartujte motor (QTE) a jeďte dál.
Sherry – Zatímco Jake řídí loď, likvidujte J’avo a Mesets v okolí.
Dorazíte k troskám restaurace ale vrátí se Ubistvo. Zatímco vás Ada kryje z vršku, likvidujte Ubistva a vyhýbejte se jeho útokům. Po dostatečném poškození dostane ránu elektřinou a padne do vody. Seskočte na další ponton, nastartujte (QTE) a plujte dál. Po nějaké době na ponton skočí Ubistvo. Prostoru na uhýbání je mnohem méně. Po dostatečném poškození někdo sestřelí traverzu, která Ubistvo zavalí. Dorazíte k molu a skočíte na něj ale Ubistvo se vrátí a odřízne Sherry na pontonu.
Sherry – Odolávejte útokům Ubistva. Po chvíli vás chytí Ada a hodí do náruče Jakea, zatímco ponton dopluje k vrtulníku a roztočená vrtule ho rozseká.
Vylezte nahoru a dveřmi do města. Na místě setkání narazíte na Leona a Helenu ale Simmons nařídí je zabít. Dáte Leonovi data o C-viru a on pokryje váš útěk, jenže v ulici vás přepadnou J’avo a zajmou vás.
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 5 / 1h 00min / 40
B 60% / 7 / 1h 50min / 30
C 50% / 9 / 2h 20min / 20
D více

 

Kapitola 5

3 K 5

Kapitola 5-1 – Podmořská stanice I
Jste v zajetí na podmořské stanici ale pouta něco vypne.
Tip – Nemáte své zbraně.
Přes sklo si všimněte vašich zbraní na stole a zvedněte Sherry k ventilaci.
Sherry – Prolezte ventilací a seskočte do místnosti. Spadne sem Rasklapanje. Rychle seberte zbraně a otevřete Jakea.
Emblém (17/20) – U stropu mezi kabely v cele, kde vás drželi.
Zničte Rasklapanje a až se otevře východ, utečte. Prohlédněte panel v kabině výtahu ale chybí baterie. Pákou nabijte baterii na 25% a společně otevřete vertikální šachtu.
Tip – Jednotlivé komory jsou označeny písmeny a mezi nimi jezdí plošina. Oblast je ale plná Rasklapanje.
Jste v komoře B. Skočte na plošinu a vyjeďte do komory E. Pákou nabijte baterii na 50%. Chodbou projděte ke komoře F.
Emblém (18/20) – Za vitrínou v laboratoři u komory F.
Z komory F skočte na plošinu v šachtě.
Tip – Přes hrazdu můžete skočit do komory D. Uvnitř je pár zásob a ve vitríně magnum munice.
Královna (zlato) (11/11) – V kufru v komoře D.
Skočte do komory C a společně pákami nabijte baterii na 75%. Nyní jezdí dvě plošiny nad sebou.
Tip – Ruku Rasklapanje můžete definitivně zničit novými způsoby. Můžete ji hodit spalovací nádržky (mezi komorami E a F) / do drtiče (komora C).
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí hoďte ruku Rasklapanje do drtiče.
Skočte na horní plošinu a přes hrazdu do komory G. Projděte chodbou do komory H, kde je páka.
Tip – Komora H je rozdělena lasery. Polovina je přístupná přes G, druhá polovina přes I.
Sherry – Skočte do komory I a projděte chodbou do komory H, kde je páka.
Pákami společně nabijte baterii na 100% ale do vaší poloviny vleze Rasklapanje. Když bude poblíž laserů, trefte ho až spadne mezi ně. Lasery ho spálí, jenže spadne na páku a přetíží baterii. Plošina se začne prudce točit. Přejděte ke komoře I a pákou snižte jeřáb, což zablokuje plošinu. Skočte na plošinu a zatímco klesá, bojujte s Rasklapanje. Když se jeřáb utrhne, spadnete níž mezi obě plošiny. Rychle se odplazte (QTE) ven než vás rozmačkají a skočte zpět do komory B. Aktivujte nabitý výtah.

Kapitola 5-2 – Podmořská stanice, nižší úrovně
Tip – Tento level je společný i pro kampaň Chrise. Může tedy dojít k 4-Coop režimu, kdy se potkají až 4 lidští hráči najednou.
Potkáte Chrise a Pierse, kteří vás osvobodili. Chris vám řekne, že zabil vaše otce Alberta Weskera. Málem ho zastřelíte ale dohodnete se na spolupráci. Jste v sále s gigantickým kokonem. Prohlédněte počítač, který simuluje zaplavení světa Haosem a pákou zapněte proud. Vyberte jeden ze dvou výtahů a vyjeďte nahoru.
Tip – To s kým budete na výtahu ovlivní dialog, který spolu povedete.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí zabijte během jízdy víc nepřátel než Chris a Piers.
Nahoře se z kokonu vyklube Haos! Utečete.

Kapitola 5-3 – Podmořská stanice II
Chodba vás zavede do obří síně s lávou. A zaútočí Ustanak.

Boss 5 – Ustanak

– Ustanak má jako zbraň kouli na řetězu, kterou může vystřelovat do velké vzdálenosti. Navíc může kouli nechat napustit rozžhavenou tekutinou, čímž budou její údery vražednější.
– Nejprve před Ustanakem utečte, seskočte na nižší můstek a společně odtlačte kontejner. Spadnete na soustavu můstku nad lávou.
Emblém (19/20) – Na sloupu na zadním okraji sítě můstků.
– Před útoky Ustanaka uhýbejte kotouly a nepřibližujte se, jinak vás může srazit do lávy.

– Po dostatečném poranění Ustanak rozbije koulí můstek a spadnete na plošinu dole. Tady je méně prostoru na uhýbání a Ustanak společně s koulí vystřeluje i kusy rozžhavené tekutiny. Z té zbývají předměty.
– Po vážném poškození Ustanaka ochromte a zaútočte zblízka (QTE). Sherry ho paralyzuje a vy mu vytrhnete kouli. Strhne vás stranou a oba přijdete o své zbraně (zůstane vám jen pěstní boj a Sherry jen paralyzér).

– Bojujte s Ustanakem na férovku. Uhýbejte jeho útokům a bijte ho.
Tip – Pro získání jedné ze skrytých medailí proveďte vůči Ustanakovi úspěšný protiútok.
Sherry – Zůstanete na horním můstku. Pomoci jeřábu zkuste poslat kontejner jedním z pěti směrů tak, aby srazil Ustanaka. Když se trefíte, výrazně ho to ochromí.
– Zmlaťte Ustanaka až ho ochromíte a pak ho drsným kombem (QTE) srazte dolů do lávy.

Vylezte nahoru za Sherry a společně pokračujte dál dveřmi.

Kapitola 5-4 – Přepravní centrum
Emblém (20/20) – V chodbě na velké nádrži.
Chodba vede k dopravníku. Společně ho aktivujte ale rychlost je extrémní a navíc na druhém dopravníku přijede téměř rozkládající se Ustanak!

Final Boss – Ustanak

– Ustanak se za vámi sápe na dopravním vozíku a chce vás strhnou s sebou. Plazte se nahoru (QTE) a cestou na Ustanaka srazte (QTE) náklad.
– Po druhém sražení Ustanak přeskočí před vás ale z bedny vypadne magnum. Doplazte se pro ni (QTE) a společně Ustanaka trefte do odkrytého srdce. Konečně chcípne a rozloží se.

Titulky…
Po titulcích letí Sherry letadlem a zhodnocuje výrobu protilátky z Jakeovy krve. Jake, který je dole na motorce ji napíše, že cenu snížil z padesáti milionů na padesát dolarů.  
Rank – Přesnost / Počet úmrtí / Čas / Zabití
A 70%+ / 2 / 55min / 5
B 60% / 3 / 1h 25min / 3
C 50% / 5 / 1h 50min / 2
D více

Hodnoty figurek sehnatelné poprvé v kampani Jakea.
300 – Střelec