Po sice bezvadném, avšak nepříliš úspěšném a především málo hororovém RE6 se tvůrci po několikaleté odmlce vyplněné remasterovanými nebo vedlejšími díly série rozhodli pro zásadní obměnu Resident Evilu. RE7 se vrací zpátky k hororovému začátku a vůbec poprvé přechází do FPS pohledu. Najednou hráč sleduje všechna ta nechutná zvěrstva z pohledu vlastních očí, vzdoruje děsivému prostředí a bojuje s monstry díky dynamičtějším soubojům.
Jenže monster tentokrát mnoho není. RE7 vyniká šílenými a velmi zajímavými záporáky a též jedinečnými souboji s nimi jakožto s bossy ale řadových monster je jen pár druhů a ještě vypadají velmi podobně. Naštěstí samotný boj je jen jednou herní složkou, jelikož se opět vrací systém sběru a používání předmětů, řešení logických rébusů a důraz na práci s inventářem a zvažování co brát s sebou a co nechat ležet nebo uložit do bedny.
RE7 navíc přichází se zcela novým hlavním hrdinou a o děj předchozích dílů série se otře až v závěru, takže nebýt názvu a několika typických prvků tak hráč ani nepozná, že je to další díl legendární Residentní série.
Hodnocení – 90%
Herní doba – cca 8h + DLC
Dům pro hosty
Jste Ethan Winters. Podle poslední natočené zprávy se k vám vaše žena Mia měla vrátit ale nestalo se. Ale natočila varování, abyste se vyhnuli tomuto místu…
Jenže po třech letech dostanete tip a vydáte se do Luisiany ji hledat. U sebe máte email od Mii, Email od Mii (1/32) s žádostí o pomoc. Vydejte se lesem k domu. Brána je zamčená a na zvonek nikdo nereaguje. Stezka vede kolem auta k díře v plotu.
Tip – Otevřete dveře dodávky, je tam papír o Sewer Gators, skupině lovců duchů.
Projděte dírou, po stezce podél mokřad (někoho zahlédnete) a pod bránou z nohou zvířat až k domku pro hosty. Na hromadě odpadků je taška a v ní řidičský průkaz vaší Mii. Vstupte do domku.
Tip – V kuchyni můžete otevřít hrnec, ledničku a mikrovlnku. Všude jsou nechutné zbytky čehosi.
V patře nad schodištěm je magnetofon a kazeta opuštěného domu.
Tip – V magnetofonu je možné ukládat hru. Jako na psacím stroji v RE4.
Prohlédněte pokoj dole, je tu VHS přehrávač. Vložte kazetu.
Jako kameraman Clancy Jarvis z kazety následujete ostatní členy Sewer Gators (Andreho a Peta) aby natočili pořad v tomto domě. U sebe máte návrh projektu s plánem natáčet zde v domě. Hned za vámi na zemi je paklíč.
Paklíč – Paklíče slouží pro otevírání běžných zámků šuplíků a beden. Každý paklíč otevře jen jeden zámek.
Následujte tým do domu ale Andre se někam ztratí. Paklíčem vypačte šuplík v kuchyni, uvnitř je jen fotka. Následujte Peta do pokoje, tady najde páčku v krbu a otevře tajný průchod. Prolezte tam, slezte po žebříku a uvidíte Andreho stát před zdí. Přijďte blíž… Je mrtvý, nabodnutý na vodovodní trubce.
Zpět v současnosti otevřete táhlem v krbu tajnou cestu.
Starožitná mince (1/18) – V šuplíku v kuchyni, který Levis vypáčil.
Starožitné mince – Mince slouží pro nákup speciálních předmětů ze Zoeiných klecí.
Prolezte tajnou chodbou v pokoji, slezte po žebříku dolů a projděte zaplavenou chodbou. Ve sklepě je cela a v ní Mia! Na stole vedle je Seznam jmen (přední strana) (2/32) a Seznam jmen (zadní strana) (3/32), kde pouze Mia není mrtvá nebo změněná. Na stole jsou štípačky. Přeštípněte řetěz od cely Mii. Překvapí ji, že jste tady a bojí se Táty. Následujte ji přes sklep. V zadní místnosti má být východ ale je zazděný a zoufalá Mia si sedne na gauč. Prohlédněte sklad vedle (panenky) ale Mia vzápětí zmizí. Východ už je otevřený, tak vyjděte po schodech. V chodbě na stole je telefon a v šuplíku na chodbě Mapa Domu pro hosty. V koupelně jsou medikamenty.
Léčení – Základním typem léčení je zelená lahvička první pomoci. Tu lze najít nebo vyrobit z bylinek a chemikálií. Nalézt nebo vyrobit lze ale mnohem více poživatin.
Bylinka = obnoví malé HP
Lahvička léčení = obnoví střední HP
Silná lahvička léčení = obnoví max HP
Psychostimulant = dočasně zvýrazní předměty v okolí
Steroidy = obnoví a zvýší HP nad maximum.
Stabilizátor = urychlí proces nabíjení
Výroba – Nalezením surovin se otevře možnost je využívat pro výrobu.
Bylinka + Chemikálie = Lahvička léčení
Bylinka + Silná chemikálie = Silná lahvička léčení
Střelný prach + Chemikálie = Munice pistole (10)
Střelný prach + Silná chemikálie = Silná munice pistole (10)
Doplňky + Chemikálie = Psychostimulant
Doplňky + Silná chemikálie = Neuro granáty (2)
Pevné palivo + Chemikálie = Palivo (100)
Pevné palivo + Silná chemikálie = Zápalné granáty (2)
Zaslechnete podivný hluk zezdola. Podívejte se ještě do sklepa. Vyleze odtud Mia a napadne vás nožem. Braňte se! Během potyčky vám probodne ruku ale pak se uklidní a začne s sebou mlátit o zeď. Vylečte se. Vzápětí Mia zaútočí znovu a prorazí vás dveřmi do knihovny. Na zemi popadněte sekeru.
Sekera
– Standartní zbraň pro boj zblízka. Sekera je krátká ale užitečná. Lze s ní ničit bedny.
Bojujte s Miou a zabijte ji. Zazvoní telefon. Zvedněte ho. Volá Zoe a máte zkusit utéct přes půdu. V chodbičce před kuchyní přeštípněte řetěz skříňky, vezměte z ní pojistku a vložte ji do skříně v pokoji. Přepadne vás znovu Mia, přirazí vám ruku ke zdi šroubovákem a motorovkou vám uřízne levou ruku! Pak uteče. Seberte ruku. V patře spínačem sklopte schody na půdu. V pokoji je pistole a munice.
M19
– Základní bouchačka. Slušné poškození ale celkem malý zásobník.
– Munice 7
Pokračujte do hlavní místnosti půdy.
Tip – V bočním skladu je hodně munice pistole.
Zkuste vylézt po žebříku na střechu ale zaútočí Mia.
Boss 1 – Mia
– Mia je velmi agresivní a se svojí motorovkou smrtící. Můžete ustoupit až ke schodům z půdy ale jsou zvednuté a dolů se nedostanete.
– Střílejte Miu do hlavy. Po několika ranách se zhroutí. Ale po nějaké době vás omráčí Táta.
Hlavní dům
Rodina Bakerů vám připevní vaši ruku, nasadí na ni náramek a během večeře vás donutí jíst odporné vnitřnosti. Táta Jack usekne synovi Lucasovi ruku, máma Margaret vyšiluje a babička sedí vedle polomrtvá. Zazvoní strážník a všichni odejdou. Vymaňte se z pout na židli.
Tip – Náramek ukazuje váš zdravotní stav.
Na okně do kuchyně je Účtenka z obchodu s domácími potřebami (4/32) za nákup pil, provazů a obojků a v koši je bylinka (vaše první). V obýváků na stole je Novinový článek – Zmizelí lidé (5/32) o zmizení týmu Sewer Gators.
Tip – Za pravým reproduktorem je schovaná bylinka.
Na chodbě je Jack s lopatou.
Tip – Nemáte se jak bránit, takže se snažte Jackovi vyhnout. Pokud vás napadne, snažte se utéct a schovat.
Ze stolku na chodbě vezměte klíč poklopu. Dál na chodbě jsou velké zamčené dveře a malé portréty členů rodiny.
Mr. Everywhere (1/20) – Na konci chodby u harampádí.
Tip – V celé hře je 20 figurek maskota ragbyového týmu. Najděte a zničte všechny (až získáte zbraň) pro odměnu v NG+
V pokoji za kuchyní je poklop.
Tip – Pokud vás tady Jack přepadne zezadu, může vás srazit na zem a lopatou useknout nohu. Doplazte se pro nohu a pro silné léčení, které vám Jack nabídne. Vylečte se, čímž si nohu připevníte a tekutina ránu zahojí.
Klíčem otevřete poklop a skočte dolů.
Starožitná mince (2/18) – Ve sklepě na červené sekačce.
Dolezete do prádelny. Je tu Mapa hlavního domu, magnetofon, bedna skladu a telefon.
Tip – Bedny skladu jsou navzájem propojené a slouží pro ukládání předmětů.
Mr. Everywhere (2/20) – V prádelně pod stolem.
V šuplíku je bylinka a chemikálie (vaše první). V polici je plechová krabice a v ní paklíč. Zavolá Zoe a poradí najít cestu z domu. Vyjděte ven, Jack už tu není. Paklíčem vypačte šuplík na chodbě u jídelny (léčení). Zkuste otevřít zdobené dveře do haly ale jsou zamčené. Po návratu uvidíte za oknem v chodbě strážníka. Nevěří, že vás tu někdo drží, ale dá vám kapesní nožík a máte se sejít v garáži.
Kapesní nůž
– Malý slabý nožík ale lepší než nic. Poslouží jako zbraň i jako nástroj na ničení beden.
Sejděte ke garáži, nožem přeřízněte pásku od vypínače a vstupte. Je tu vaše auto a strážník, ale Jack mu zezadu urazí lebku. Rychle seberte pistoli.
G17
– Slabá pistole s velkým zásobníkem a vcelku pružnou střelbou.
– Munice 10
Boss 2 – Jack Baker
– Po zabití strážníka se Jack chystá zabít vás. Na stole popadněte klíče od auta, vlezte do vozu, nastartujte a narážejte do Jacka. Kdykoli se zvedne, hned do něj vrazte.
– Po dostatečném poškození zmizí ale vleze vám do auta a začne kontrolovat jízdu. Vyjede proti traverzám aby vás zabil ale stačíte uhnout a jemu traverza prorazí hlavu.
Tip – Pokud se rozhodnete bojovat bez auta, Jack po nějaké době do něj vleze sám (případně vás vyhodí, když do vozu lezete vy) a bude najíždět do vás. Uhýbejte a zraňujte ho, když je blízko. Po dostatečném zranění opět narazí do traverzy.
– Auto začne hořet ale Jack z něj vyleze. Držte se od něj dál, jinak vás popálí. Po chvilce ohoří a padne k zemi.
Prohlédněte garáž a zkuste vylézt po žebříku. Jack vás znovu chytí ale ustřelíte mu hlavu a snad konečně je po něm. Nad žebříkem v koutě je munice bročky (vaše první) a v polici rám obrazu, z něhož vyndejte sošku vola. Odsuňte polici a seskočte do chodby před garáží. Vložte býka do zdobených dveří haly a vstupte.
Mr. Everywhere (3/20) – Na stolku vedle dveří.
Starožitná mince (3/18) – V zásuvce v rohu.
V hale je telefon, kterým zavolá Zoe, abyste našli cestu ven přes dveře s reliéfem psa. Z hodin vezměte kyvadlo, na stole vedle Novinový článek – Přes 20 pohřešovaných (6/32) o zmizelých lidech v oblasti.
Tip – U vojenské busty je brokovnice ale když ji vezmete, zavřou se dveře ven a musíte ji vrátit.
Tip – U promítačky je podstavec. Můžete na něj umístit jakýkoli předmět a bude vrhat stín na obraz ale žádný nemá požadovaný tvar.
Vraťte se do obývacího pokoje, vložte kyvadlo do hodin a seberte bílou hlavu psa. Prohlédněte patro haly, začněte společenskou místnosti, kde na pultu je VHS přehrávač.
Starožitná mince (4/18) – Ve společenské místnosti na skříňce v koutě.
Mr. Everywhere (4/20) – V hrnci na skříňce ve společenské místnosti.
Na stolku pod býčí hlavou je Jackova poznámka (7/32), aby Margaret vzala uvězněné do zpracovatelské oblasti a v šuplíku za barem je Jackův deník (8/32) o poškození starého domu při bouři. Na stolku v rohu rozevřete knihu a najdete modrou hlavu psa. Na pultu je kazeta „Mia“, kterou vložte do přehrávače.
Jako Mia se omlouváte Ethanovi a utíkáte před Margaret.
Tip – Pokud vás Margaret chytí, je konec.
Přeběhněte most a vstupte do starého domu. Hala je oddělená prasklou podlahou. Projděte dveřmi do chodby. Skryjte se před Margaret za bednami a až odejde pokračujte do pokoje s balkonem. Schovejte se ve stínu na balkoně a počkejte až Margaret odejde (trvá jí to dlouho). V pokoji prohlédněte model sošky v promítačce a otočte ji, aby tvořila siluetu pavouka. To odsune tajný průchod. Protáhněte se na opačnou stranu praskliny v hale. Margaret sem vejde, takže ji obejděte kolem beden a utečte. Seskočte do sklepa. Na jeho konci se uzavřou dveře. Prohlédněte fotku a zbytek stroje ale Margaret vás vzápětí chytí.
Zpět jako Ethan pokračujte do koupelny v patře.
Starožitná mince (5/18) – V záchodě.
Vypusťte vanu a seberte dřevěnou sošku. Při odchodu vás napadne Jack!
Tip – Jack je ohořelý a má ustřelenou část hlavy ale pořád žije! Navíc je vybavený sekačkou trávníku. Po dostatečném poškození spadne na zem ale po chvíli zase vstane.
Oběhněte Jacka, v hlavní hale umístěte sošku na podstavec u promítačky a otočte ji, aby tvořila siluetu orla. Projděte tajným průchodem do pokoje s vycpanými zvířaty. Na stole jsou psychostimulanty (vaše první).
Mr. Everywhere (5/20) – V okénku vedle dveří do skladu.
Za dveřmi je monitorovací místnost.
Starožitná mince (6/18) – V popelníku na stole.
V monitorovací místnosti zaútočí Molded.
Tip – Molded je černá bestie vylézající z tmavé plesnivé hmoty. Útočí zblízka ale není moc rychlý. Po několika ranách mu odpadnou kusy těla a zemře.
V další místnosti okolo sklepa je pokoj s magnetofonem a bednou skladu. V šuplíku stolku je Travisova poznámka (přední strana) (9/32) a Travisova poznámka (zadní strana) (10/32) o pokusu utéct a psí hlavě kdesi v podzemí
Po schodišti sejděte do sklepa, do zpracovatelské oblasti. Projděte skrze chodby (pozor na Molded potvory). Ve spalovně visí Poznámka o spalovně (11/32), kde Jack nařizuje Lucasovi, aby našel uprchlého Travise a zmiňuje 3 písmena A a otisk ruky. Všechny schránky jsou prázdné ale Travisova nejde otevřít. Dle poznámky otevřete pouze schránku Tamara (tři A) a tu s otiskem ruky, načež se Travisova schránka se odemkne. Uvnitř je klíč pitevní místnosti ale také nový typ Molded.
Tip – Molded s drápem je odolnější a působí větší zranění svojí paží zakončenou drápy. Využijte silnější pistol munici.
Pod stolem je silná chemická tekutina (vaše první). Na chodbě odsuňte modrou zástěnu.
Starožitná mince (7/18) – Pod paletou ve výklenku zdi ve skladu.
Ve skladu na polici je Mapa Zpracovatelské oblasti, v lavoru mrazáku je paklíč, v polici foto pokladu a v mase na stole klíč škorpiona. Dole pod skladem jsou zamčené hadí dveře.
Mr. Everywhere (6/20) – Za betonovým blokem u hadích dveří pod schody.
Paklíčem odemkněte šuplík v bezpečném pokoji nad schody (munice pistole).
Tip – Foto pokladu ukazuje na krb v pokoji s vycpanými zvířaty. Zatlačte kámen na krbu, což odhalí steroidy.
Zpět ve sklepě pokračujte přes zamořenou místnost do strojovny (pozor na spoustu Molded). V další místnosti v polici je poslední hlava psa ale jakmile ji zkusíte vzít, sebere ji Jack. Projděte chodbou a nahoru k márnici. Na řetězu nad márnicí visí červená hlava psa, kam ji Jack dal, ale jakmile ji vezmete, skopne vás dolů.
Boss 3 – Jack Baker
– Ten parchant je zpátky a další boj přichází. Jack má velkou sekeru a s ní dlouhý dosah. Střílejte / řezejte ho do hlavy.
– V místnosti je několik pytlů s těly. Kopněte do nich a trefte jimi Jacka. Na chvíli zavrávorá.
– Po dostatečném poškození z Jacka vyleze parazit, to je zranitelné místo! Perte to do něj.
– Až Jacka vážně zraníte, vytrhne pletivo a popadne velké nůžky! Útoky jimi jsou mnohem nebezpečnější ale pod pletivem je také motorovka.
Motorová pila
– Velmi brutální mocná zbraň použitelná pouze při boji s Jackem.
– Žluté světlo na pile označuje její nabití. Když začne blikat, přestaňte chvíli řezat a dobije se. Pokud zhasne, musíte pilu nastartovat.
– Uhýbejte útokům Jacka a řezejte ho. Snažte se mu řezat do hlavy. Především, když mu vyleze parazit, řežte do něj.
– Po dostatečném poškození rozřežete Jackova parazita až exploduje. Zbydou mu jen nohy, udělá ještě pár kroků a pak konečně chcípne!
Motorovkou prořežte zábranu dveří ať můžete ven ale zničí to ostří a o zbraň přijdete. Vydejte se zpátky nahoru do domu. Klíčem (škorpiona) odemkněte dveře do hlavní haly. Vyjděte do patra do herny a klíčem (škorpiona) odemkněte babiččin pokoj. Na stole je Poznámka o reliéfu (12/32) o uložení hlav psů do hodin, knihy a do podzemí. V šuplíku je Lékařský dopis (13/32) o parazitovi v těle. Na zemi je munice hořáku (vaše první) a za dveřmi rozbitá brokovnice. V hale seberte brokovnici z busty a vyměňte ji za rozbitou.
Brokovnice M37
– Silná zbraň schopná vypořádat se s Molded bestiemi. Munice je poměrně cenná a nelze ji vyrobit.
– Munice: 4
Vložte všechny tři hlavy psa do vstupním dveří a vyjděte ven. Prohlédněte vázu u schodů, je v ní paklíč.
Starožitná mince (8/18) – V květináči vpravo v rohu ze keři.
Na okenním parapetu v rohu je i oddělující chemikálie (vaše první).
Oddělující chemikálie – Oddělovač dokáže zničit vybraný (vyrobitelný) předmět a extrahovat z něj chemikálii. Užitečné pokud nutně potřebujete chemikálii na výrobu něčeho jiného.
Mezi schodišti z terasy je plech, který vytrhněte a v prostoru pod domem je opravářská sada.
Opravná sada – Sada na opravu umožňuje opravit rozbité zbraně.
Elektronické dveře u přívěsu jsou zamčené ale u nich v míse jsou doplňky (vaše první).
Doplňky – Slouží pouze jako surovina na výrobu psychostimulantů nebo neuro granátů.
Mr. Everywhere (7/20) – Pod schůdky do přívěsu.
V přívěsu Zoe je magnetofon, bedna skladu, VHS přehrávač a telefon, kterým zavolá Zoe a pošle vás hledat sérum do starého domu. Na posteli je rozbitá pistole, na nástěnce Zoiny poznámky z výzkumu (14/32) o postupujícím nakažení
Starožitná mince (9/18) – Na stole v přívěsu.
Tip – Opravářskou sadou můžete opravit pistoli z přívěsu, čímž získáte Pistoli M19 anebo vrátit zpátky na bustu vaši brokovnici a opravit tu rozbitou, čímž získáte M21.
M21
– Lovecká páková brokovnice s vyšší účinnosti než M37 ale menším zásobníkem a pomalejším nabíjením.
– Munice 2
Tip – Za starožitné mince je možné v přívěsu zakoupit předměty z ptačí klece.
Steroidy (3 mince)
Stabilizátor (5 mincí)
44 MAG (9 mincí)
44 MAG
– Magnum pistole používající velmi vzácnou munici. Účinnost je ovšem ohromná.
– Munice: 7
Vydejte se bránou a přes most do starého domu.
Starý dům
Vstupte dovnitř.
Tip – Dům je zamořený bodavým hmyzem, který vylézá z hnízd. Lze je zničit, nejlépe ohněm.
V hlavním sále u prasklé podlahy za rohem je munice magnum (vaše první). Projděte levými dveřmi přes pokoj pro hosty. Před pokojem galerie je Mapa starého domu. V galerii je podstavec, který dle kazety využila Mia ale soška chybí. Vyjděte na balkon, z popelnice vezměte rukojeť hořáku a pokračujte do zadního domku. Uvnitř je magnetofon, bedna skladu a Batoh.
Batoh – Navýší kapacitu inventáře o 4 pole.
Mr. Everywhere (8/20) – V boudě za roletou.
Jděte do jídelny. Ve skříni je pevné palivo (vaše první). Paklíčem vypačte šuplík v jídelně (léčení). Vyjděte na most ze jídelnou. Za rohem je plechová krabice a v ní paklíč. Ve vodárenské boudě je tryska hořáku. Připojte trysku k rukojeti a vyrobíte plamenomet.
Hořák
– Podomácku vyrobený plamenomet schopný na omezenou vzdálenost spalovat cíl. Obzvláště účinné na roje a hnízda hmyzu.
– Munice: 150
Spalte hnízda v domě a prolezte v obývací místnosti skrze díru v krbu.
Mr. Everywhere (9/20) – Nad schodištěm do sklepa u palety.
Starožitná mince (10/18) – Na podnose pod schody do sklepa.
Ve sklepě uvidíte za mříží Miu. Omlouvá se vám ale chytí ji Lucas a odtáhne pryč. Na stole je kamenná soška. Cestou zpátky vás při odchodu z obýváků překvapí Margaret.
Tip – Margaret svou lucernou vypouští a navádí roje otravného hmyzu a hledá vás po starém domě. Po dostatečném poškození do vás vrazí a uteče.
V galerii položte sošku do promítače a otočte ji, aby tvořila siluetu pavouka. Prolezte škvírou do druhé části hlavní haly. Nahoře u dveří vrány Margaretino varování (15/32) o nebezpečnosti Zoe. Seskočte dírou do podzemí a lezte do míst, kde na pásce Margaret chytili Miu. Ze stroje seberte kliku.
Mr. Everywhere (10/20) – Na polici v podzemí.
Vraťte se nahoru, vložte kliku do stroje a spusťte lávku přes díru v hale. Zajděte k vodárenské boudě, vložte kliku do stroje a zvedněte most k domku nad bažinou. Uvnitř v truhle je klíč vrány.
Starožitná mince (11/18) – V boudě na záchodové míse.
Nyní můžete zpět do haly, kde zkuste odemknout patro ale překvapí vás Margaret a srazí ze schodů. Propadnete do jámy.
Boss 4 – Margaret Bakerová
– Margaret začne svou lampou posílat hmyz na vás a nemáte kam utéct. Vždy Margaret střelte, což ji ochromí nestihne vypustit celý roj. Těch pár vypuštěných hmyzáků rychle zničte hořákem.
– Po několika silných ranách Margaret spadne dolů.
Vylezte nahoru a klíčem (vrána) odemkněte patro. U oltáře je telefon a v truhličce pozůstatky zkrouceného humanoida a Dokumentace séra (16/32), dle kterého lze sérum připravit z extraktu paže a hlavy. Telefonem zavolá Zoe, extrakt hlavy prý má, takže musíte sehnat paži. V boční místnosti je Margaretin deník (17/32) o tvorbě séra. Chodba končí u zamčených dveří před kterými jsou váhy s lampou, kterou nosila Margaret. Chybí druhá.
Starožitná mince (12/18) – V šuplíku u lampové váhy.
Mr. Everywhere (11/20) – Na prádelníku uprostřed.
Vraťte se k díře kam Margaret spadla, když uvidíte jak popadne lucernu a uteče po čtyřech tunelem. Prolezte za ní a otvorem vylezte ke skleníku. Je tu brána pro rychlý návrat k přívěsu. Na zábradlí u schodů je fotka pokladu.
Tip – Fotka zobrazuje záchod v přívěsu. Najdete v něm munici magnum.
Vydejte se do skleníku přes horní patro. Paklíčem vypačte bílý šuplík (zápalné granáty). Seskočte do přízemí a projděte přes prázdné místnosti. Z okna na schodišti zaútočí Margaret!
Boss 5 – Margaret Bakerová
– Zmutovaná Margaret je velmi rychlá a útočí nečekaně z různých míst po celém skleníku. Může lézt po stěnách, skrývat se na půdě nebo vás přepadat zezadu.
– Zranitelným bodem je její úl mezi nohama. Z něj také vytváří na zdech nová hnízda, nejčastěji, když někam zaleze a schová se. Snažte se ji najít než vyvolá příliš hmyzu.
– Celý skleník je plný věcí, je tu spousta beden, šuplíků i skříni s věcmi.
– Využijte brokovnici, případně hořák a likvidujte Margaret. Vydrží velmi mnoho ale nakonec se sama změní na úl a rozpadne se.
Seberte z těla Margaret lucernu a dveřmi v přízemí vyjděte ven. Vraťte se do patra starého domu a vložte lucernu na váhy. Projděte přes dětský pokoj do zadržovací místnosti. V domečku na panenky je papír s plánkem místnosti a označenou zdí. Otevřete ji a z vysušeného těla vezměte ruku řady D. Cestou zpět pobijte pár Molded. Z telefonu u oltáře zavolá Zoe a chce se sejít v karavanu. Běžte tam ale Zoe tu není a telefonem zavolá Lucas, že Zoe a Miu zajmul. Máte se podívat do ledničky. Je tam hlava strážníka změněná na Molded a zezadu má Poznámku na hlavě strážníka (18/32), že máte jít do pitevní místnosti. Takže zpět do domu.
Hlavní dům
Stavte se v pokoji s vycpanými zvířaty a klíčem (vrána) odemkněte sklad. Je tam pár zásob a hlavně granátomet.
Granátomet
– Podomácku vytvořený granátomet, který lze nabíjet dvěma typy granátů, které určují jeho účinek.
– Zápalné (červené) granáty jsou velmi účinné na monstra citlivá na oheň.
– Neuro (modré) granáty jsou velmi silné proti Molded, neboť je dokáží omráčit.
– Munice: 1
Sejděte do sklepa a běžte do pitevní místnosti u márnice. Cestou vás přepadne čtyřnohý Molded.
Tip – Molded chodící velkou rychlosti po všech čtyřech. Je těžké trefit jeho hlavu, ale naštěstí je velmi slabý.
V pitevně prohlédněte tělo a podle vzkazu mu strčte ruku do krku, kde najdete hadí klíč. Venku pobijte Molded a odemkněte klíčem (hada) zkratku dveřmi do skladu. Vraťte se do hlavní haly (pozor na nové Molded) a odemkněte klíčem (hada) dětský pokoj. Uvnitř na stolku je Lucasův deník (19/32) o kamarádovi Oliverovi, kterého zamkl na půdě, ve váze v polici je paklíč a na bílém prádelníku Utržená stránka z deníku (20/32) o smradu z Olivera na půdě. Paklíčem vypačte bednu na balkoně v patře (munice brokovnice). Zpět v dětském pokoji prohlédněte lampičku a pod stínítkem je tlačítko, které spustí žebřík na půdu.
Mr. Everywhere (12/20) – Na půdě nad žebříkem.
Ve skříni je kazeta „Veselé narozeniny“, v polici v rohu dětská sekera a dětská brokovnice. Prohlédněte sošku před promítačkou a otočte ji do siluety kata, což otevře domeček pro panenky a v něm modrá karta. Slezte dolů a vložte kazetu do přehrávače v herně.
Jako kameraman Clancy Levis jste drženi Lucasem, který pro vás připravil únikovou místnost. Z figuríny klauna seberte svíčku.
Tip – Svíčka pomůže osvětlit tmavé prostory. Voda ji může uhasit.
Projděte přes kuchyni do místnosti s dortem, ale sprcha uhasí svíčku a rozsvítí světla v místnostech. Ze sudu vyndejte natahovací klíček (olej vyteče na zem). V kuchyni zapněte sporák a zapalte na něm svíčku. Přepalte provázek na dveřích v rohu. V místnosti plné balónků je v koutě žlutý balónek. Z potrubí v kuchyni uniká plyn, napusťte jím balonek, ten praskne a brkové pero z něj se vám zabodne do břicha. V první místnosti vložte klíček do klauna a začne se hýbat ale chybí mu prst. Na záchodě spláchněte a z mísy vylovte špinavý teleskop.
Tip – Teleskop můžete použít a dívat se skrze něj.
Připravte teleskop a projděte pod sprchou, aby se umyl (teleskop). Skrze něj se podívejte na obrazovky v hlavní místnosti, uvidíte tři symboly (oběšenec, náhrobek, dětský plod). Nastavte kombinaci na zámku v místnosti s dortem a ze skříně vezměte slaměnou panenku. Spalte ji na sporáku a zbude z ní prst figuríny. Vložte prst do klauna, dejte mu brk a natáhněte klíčkem. Chytí vás a vyryje vám do ruky LOSER. Použijte LOSER jako kód na zámku v místnosti s balóny. Uvnitř je ventil, který vložte do potrubí u dortu a zavřete vodu. Ještě jednou zapalte svíčku a vložte ji do dortu. Jenže ten exploduje, oheň zapálí olej a uhoříte!
Tip – Zatímco hoří, můžete zkusit pustit ventilem vodu ale utrhne se.
Jako Ethan odemkněte klíčem (hada) dveře do ložnice. V plechové schránce na stolku je paklíč. V zadní místnosti skladu je Batoh, fotka pokladu a nějaký plánek.
Tip – Plánek znázorňuje sklad, kde byl granátomet.
V ložnici na nočním stolku Poznámka k hodinám (21/32) o stejném času jako na všech hodinách. Dle ostatních hodin v domě je 10:15, takže nastavte tento čas na hodinách v ložnici a odkryje se tajný průchod pod postelí. Dole je dílna a na stole červená karta. Protože průchod za postelí se uzavře, projděte spodem přes podzemí (pozor na nové Molded). Cestou nahoru paklíčem vypačte bednu v monitorovací místnosti (munice brokovnice). Pokud máte obě karty, telefonem v hale zavolá Lucas, že na vás čeká. Nejprve ještě vložte dětskou brokovnici na bustu vojáka a vezměte zpět rozbitou brokovnici. Venku na dvorku projděte křovím v rohu až na plácek se stojanem a promítačkou. Položte na stojan dětskou sekeru a otočte ji do podoby čísla 7 v řadě čísel. Otevře se truhla se stabilizátorem (váš první). Vložte modrou a červenou kartu do elektronických dveří na dvorku a pokračujte do sousedního domu.
Testovací dům
V pokoji pusťte televizi. Na nahrávce vám Lucas ukáže sušenou hlavu na tvorbu séra. Projděte chodbou.
Tip – Místnosti jsou plné nastražených výbušnin. Sledujte dráty a bomby odpalte střelbou.
Opatrně projděte do velkého skladu.
Tip – Fotka pokladu z ložnice ukazuje na hlavu figuríny na štaflích v koutě. Je pod ní opravná sada.
Pokračujte po schodech dolů. V místnosti je bedna skladu a za dveřmi oblast kam Lucas vtáhnul kameramana Levise. Zkuste zadat kód na zámku, za dveřmi se objeví Lucas a nadiktuje pár kódů. Žádný není správný a po chvilce se utrhne závaží u stropu, takže rychle ustupte, jinak vás zabije. Otevřou se jiné dveře. Projděte jimi (pozor na nálože).
Tip – V malé místnosti plné nastražených náloží jsou steroidy.
Starožitná mince (13/18) – V šuplíku zeleného stolu v malé místnosti plné náloží.
Projděte do stodoly.
Mr. Everywhere (13/20) – Na dřevěném sloupku nad žlaby (viditelné z patra).
V patře v komoře je magnetofon, bedna skladu a VHS přehrávač. Seskočte do druhé části stodoly. Nahoře vezměte baterii, vložte ji do přístroje dole. Ten vybuchne ale Lucas pustí hudbu a dolů sjede nový typ Molded.
Tip – Fat Molded je velmi odolný a na dálku plive jedovatou kyselinu. Kryjte se za rohy nebo překážky a snažte se ho omráčit neuro granáty.
Po zabití Moldeda nastupte na výtah a vyjeďte nahoru. V pokoji je ohořelá mrtvola kameramana Levise a na ní Poznámka na spálené mrtvole (22/32) s kódem 1408.
Starožitná mince (14/18) – Na polici v další místnosti.
Tlačítkem spusťte schody a sejdete zpět k dveřím na kód. Zadejte kód (1408) ale Lucas vám nařídí odevzdat všechny věci. Skutečně uložte všechno do bedny skladu,
Tip – Můžete postupovat jako Levis na kazetě ale pokud vyndáte klíček ze sudu, uhoříte stejně jako on.
Z figuríny klauna seberte svíčku a projděte přes kuchyni do místnosti s dortem. Sprcha uhasí svíčku a rozsvítí světla v místnostech. V kuchyni zapněte sporák a zapalte na něm svíčku. Přepalte provázek na dveřích v rohu a v místnosti plné balónků vezměte žlutý balónek. Z potrubí v kuchyni uniká plyn, napusťte jím balonek, ten praskne a brkové pero z něj se vám zabodne do břicha. Na záchodě spláchněte a z mísy vylovte špinavý teleskop. Připravte teleskop a projděte pod sprchou, aby se umyl (teleskop). Skrze něj se podívejte na obrazovky v hlavní místnosti, uvidíte tři symboly (oběšenec, náhrobek, dětský plod). Nastavte kombinaci na zámku v místnosti s dortem a ze skříně vezměte slaměnou panenku. Spalte ji na sporáku a zbude z ní prst figuríny. Vložte prst do klauna a dejte mu brk… Ale díky kazetě už znáte heslo, které by do vás vyryl – LOSER. Použijte LOSER jako kód na zámku v místnosti s balóny. Uvnitř je ventil, který vložte do potrubí u dortu a zavřete vodu. Ještě jednou zapalte svíčku a vložte ji do dortu. Ten exploduje ale oheň nic nezapálí a naštvaný Lucas sem hodí bombu! Rychle seberte časovanou bombu než exploduje a prohoďte ji škvírou zpátky. Exploze uvolní cestu do monitorovací místnosti odkud Lucas utekl. Uvnitř je magnetofon a bedna skladu. Na obrazovce uvidíte Miu a Zoe. Ve schránce je hlava řady D a na nástěnce Mapa Testovací oblasti. Pokračujte dveřmi.
Mr. Everywhere (14/20) – Nad dveřmi zpátky do monitorovací místnosti.
Dojdete ven na terasu u bažiny, kde klikou zvedněte most. Projděte po můstcích k loděnici.
Mr. Everywhere (15/20) – V budce na konci mola pod sítí.
Na konci mola klikou zvedněte most a pokračujte k loděnici (pozor na Molded). Uvnitř je magnetofon, bedna skladu a spousta zásob. V patře najdete Miu a Zoe. Rozvažte je a dejte Zoe paži a hlavu řady D pro sérum. Až ho vyrobí vezměte od ní sérum a sérum. Vzápětí vás přepadne Jack ve své pravé podobě a strhne vás do skladu.
Boss 6 – Jack Baker
– Zmutovaný Jack je vlastně obří Molded. Útočí zblízka svými pařáty anebo na větší vzdálenost plive kyselinu.
– Je třeba zničit všechny oči na těle Jacka. Některé jsou velké a dobře viditelné, jiné menší a má je na končetinách, zespodu i na ocasu. Využívejte přízemí i patra abyste na Jacka mohli z mnoha stran.
– Po zničení všech očí mu naroste poslední na hlavě. Shodí vás dolů a pokusí se rozmáčknout. Palte mu do posledního oka dokud nepraskne.
– Přijde Zoe ale Jack vás z posledních sil chytí. Vpíchněte mu (QTE) sérum. To ho definitivně zničí.
Vyjděte na molo a rozhodněte se, jestli poslední sérum dáte Mie nebo Zoe.
Tip – Tato volba bude mít vliv na konec příběhu. Správný konec nastane, když sérum dáte své ženě Mie.
S vybranou ženou odplujete loďkou ve snaze najít pomoc ale něco vás přepadne.
Vrak lodi
Nyní jako Mia se proberete u vraku lodi. U sebe máte jen zvláštní lahvičku. O kus dál najdete Ethana ale chapadla plísně ho vtáhnou do lodi. Vylezte nahoru a vstupte do vraku. Během cesty uvidíte záblesky z dob, kdy loď ztroskotala. Projděte chodbami až do větší místnosti, kde dělníci hledali pomoc. Seskočte do šachty.
Starožitná mince (15/18) – V pravé odbočce šachty.
Prolezte šachtou, seskočte dolů a pokračujte skrze vrak. Na schodišti uvidíte vizi Eveline jak plísní zabije lodníka. Vylezte po žebříku a seskočte do zatopené místnosti.
Starožitná mince (16/18) – Ve vodě mezi potrubím a trsem trávy.
Vylezte nahoru a uvidíte Eveline utéct za dveře. V okolí je několik Molded a vy nemáte ani zbraň. Za dvojitými dveřmi je prádelna a v ní Molded ale také v pračce munice samopalu (vaše první) a ve skříňce obecná pojistka. V chodbě okolo patra jsou další Molded ale zkuste proběhnout do pokoje v rohu, uvnitř je magnetofon a v šuplíku pistole.
MPM
– Malá skladná pistole se slušným zásobníkem. Poškození přibližně odpovídá pistoli G17.
– Munice: 9
V kajutě s palandami je na jedné posteli Jimův dopis (23/32) o plavbě a se vzkazem pro milovanou ženu a na stole v druhé místnosti Giovanniho závěť (24/32) od zoufalého pasažéra. Vložte pojistku do panelu u schodů, kterými Eveline šla a vyjděte nahoru do třetího patra. Dívka tu čeká a máte si vzpomenout… Vezměte starou videokazetu a vložte ji do VHS přehrávače.
Jako Mia jste s parťákem Allenem na misi. U sebe máte nůž přežití, samopal a vzorky tkání Evelyn.
Nůž Přežití
– Solidní nůž vhodný na dorážení slabších monster nebo ničení beden.
P19
– Kvalitní samopal. Má sice velmi nízké poškození ale ohromný zásobník a slušnou kadenci.
– Munice: 64
V místnosti je bedna skladu a na stole Příkazy (25/32) o vaší misi, kterou je předstírání rodiny a doručení Eveline do základny SOD. Vyjděte ven a prohlédněte celé 2. patro.
Tip – Číslo na náramku uvádí vaši vzdálenost od Eveline.
Z jídelny prolezte šachtou do kuchyně a prohlédněte černé tkáně, které Eveline vyzvracela. Vraťte se zpět a u výtahu uvidíte jak do něj dívka běží. Sjeďte výtahem dolů. Projděte strojovnou a cestou ničte Molded, které Eveline vytváří. Ve skříňce na zdi najdete nálože.
Nálože
– Nálože je možné umístit na zem a dálkově odpálit. Skvělý způsob jak zneškodnit Molded. Lze umístit i více náloží najednou.
– Munice: 5
Na konci strojovny jsou zamčené dveře. Ve skladu odsuňte zástěnu a vezměte žíraviny (3x).
Žíravina – Silná rozpustná látka, která dokáže zničit zámky některých dveří.
Rozpusťte dveře do strojovny ale Eveline tu není. Uvidíte ji utíkat zase zpátky. Běžte za ní (cestou ničte nové Molded).
Tip – Rozpusťte zámek dveří v dlouhé chodbě. Uvnitř je sklad se zásobami, včetně náloží a další žíravina.
Výtahem jeďte do patra 3 kam Eveline utekla ale výtah se zasekne. Otevřete dveře a vylezte do 2. patra. Podívejte se zpátky do pokoje ale Allen tu není. Projděte přes místnost ubikací pro posádku.
Tip – Rozpusťte zámek schránky v pokoji (2 nálože) a zámek schránky na chodbě před jídelnou (2 nálože).
Jděte do pokoje u jídelny, protáhněte se šachtou u stropu a pokračujte na schodiště. Vyjděte do 3. patra, přes monitorovací místnost až k výtahu kde je Allen. Eveline ho ovládne a zabije. V další místnosti na notebooku nahrajte varovnou zprávu pro Ethana. Pokračujte chodbou ale Eveline zničí celou loď, dojde k explozí a zřítíte se do moře.
Zpět v současnosti odmítnete Eveline a její snahu mít rodinu. Na stole je magnetofon. Vydejte se k výtahu, kde zemřel Allen a na kufříku je Roztrhaný tajný dokument (26/32) o necrotoxinu. Prohlédněte kontrolní místnost a pak se vraťte k výtahu, který otevřete. Poklop do kabiny je zavřený ale můžete po žebříku do 4. patra na můstek. Na můstku na monitoru kamer uvidíte v suterénu Ethana! Prohlédněte kapitánovu kajutu, v ní je Mapa lodi a klíč na matice. Schody do nižšího patra jsou zabarikádované.
Mr. Everywhere (16/20) – Za zábradlím nad schodištěm.
Otevřete dveře výtahu a seskočte dolů, kde klíčem povolte poklop a vlezte do kabiny. Na zdi je Poznámka mechanika (27/32) o nářadí na ošetřovně.
Tip – Z kabiny můžete vylézt do 2. patra nebo slézt na 1. patro.
Vylezte do 2. patra a hned naproti v lavici je zabodnutý Nůž Přežití. V pokoji pro hosty je magnetofon, bedna skladu a ve stolku žíravina. Prohlédněte patro a jděte do pokoje za jídelnou. Je tu zamčený trezor a na stěně obrazy. Otočte obrazy na levé stěně tak, aby odpovídaly obrazům na pravé stěně, což otevře trezor s žíravinami (3x). V rohu patra jsou dveře k šachtě. Vylezte po žebříku. Nahoře v plechové schránce je paklíč.
Mr. Everywhere (17/20) – Na okraji nad šachtou.
Pomocí žíraviny rozpusťte dveře do kajuty s palandami, uvnitř na stole je klíč od skříňky kapitánovy kajuty. Dveřmi vyjděte na schodiště, vraťte se nahoru do 3. patra a skrze kabinu vylezte na můstek (4. patro). Klíčem odemkněte skříň v kajutě kapitána, je tam Samopal P19. Slezte zpět na 3. patro.
Starožitná mince (17/18) – Paklíčem vypačte bednu v kontrolní místnosti.
Žíravinou zničte zámek na dveřích v kontrolní místnosti a pokračujte přes chodbu s dírou a přes sprchy až na ošetřovnu. Ve skříni je žíravina a v rohu u přístroje odšroubujte napájecí kabel. Mezitím zaútočí Fat Molded, tak opatrně. Sejděte do 1. patra. Žíravinou zničte zámek od rekreační místnosti, uvnitř je Batoh. Ze skříně u schodů vyzvedněte obecnou pojistku. Vylezte přes skříň do kabiny výtahu, do panelu vložte pojistku a napájecí kabel, čímž výtah opravíte.
Tip – Výtah můžete použít pro jízdu do vyšších pater a pobrat zbylé předměty.
Sjeďte do suterénu. Probijte se přes chodby plné Molded.
Starožitná mince (18/18) – Žíravinou zničte zámek skříňky na zdi za první strojovnou.
Dojdete až do druhé strojovny, kde je Ethan. Osvobodíte ho.
Zpět v kůži Ethana. Během vize při napojení na plíseň k vám mluví Jack a Zoe, říkají, že našli Eveline u vraku lodi a ona ovládla celou rodinu. Prosí vás, abyste ji zlikvidovali. Mia vám dá vzorky tkání Evelyn a vystrčí vás za dveře.
Sérum pro Zoe – Evelyn ovládne Miu a ta vás napadne nožem. Rychle ze země seberte páčidlo a zabijte ji.
Páčidlo
– Standartní zbraň pro boj zblízka odpovídající svým účinkem a vlastnostmi sekyře. Použitelné jen při boji s Miou.
Projděte chodbami k východu z lodi a vylezte ven do bažin.
Solný důl
Projděte bažinou a vylezte do dřevěného domku.
Mr. Everywhere (18/20) – Na venkovním okně boudy.
Tip – Použijte vysílačku. Uslyšíte vojáky z vojenské operace s cílem zničit Eveline.
V boudě je magnetofon a bedna skladu.
Tip – V boudě jsou Zoeiny klece, takže můžete koupit co vám zbývá.
Cesta z boudy vás zavede k důlnímu výtahu. Sjeďte dolů.
Projděte tunelem a cestou ničte Molded. Přes větší sál, dalším tunelem dolů, přes křižovatku až ke kolejím. Zatlačte na důlní vozík až prorazí barikádu. Dojdete do většího sálu se schodištěm.
Mr. Everywhere (19/20) – Na zadní kovové konstrukci v patře mezi sudy.
Projděte dveřmi v patře. V notebooku jsou Emaily (28/32) o posedlosti Eveline mít rodinu a matce, kterou vidí v Mie.
Tip – Mezi vanami na zemi jsou steroidy.
Vedle je sklad laboratoře. Na stole je Zpráva o infekci (29/32) o stádiích vývoje mutovaného těla E virem. Na stole vzadu R&D Hlášení 1 (30/32) a na stole nad schody R&D Hlášení (31/32) o specifikacích biologické zbraně Eveline. V kufříku je dokument E-Necrotoxin (32/32) o látce schopné likvidovat E virus. Vložte vzorek tkáně Evelyn a vezměte vytvořený E-Necrotoxin. V další místnosti je magnetofon a bedna skladu. Tip – Tohle je poslední bedna skladu a tedy poslední možnost měnit výbavu.
Pokračujte tunelem a ve vertikální šachtě nahoru. Šachta je přecpaná Molded, takže postupujte opatrně. Nahoře ve starém dole zaútočí dva Fat Molded najednou a jeden je mimořádně velký a odolný! Využijte magnum a zničte je. Nad žebříkem se protáhněte skulinou, za níž je na stolku Mapa dolu a magnetofon. Vyjděte z dolu.
Dům pro hosty
Důl ústí přímo do sklepa domu pro hosty.
Mr. Everywhere (20/20) – V polici ve sklepě.
Vyjděte ze sklepa nahoru a pokračujte dál, zatímco vám Eveline vytvoří obrazy z minulosti, kdy ovládala Miu aby vás zabila. Vyjděte do přízemí a do kuchyně. Ukážete Eveline Necrotoxin, načež vystupňuje vize, kdy vás Mia hodila motorovkou. Vyjděte na půdu. Eveline se vás pokusí odrazit vlnami větru. Kryjte se před vlnami, dostaňte se k ní a vpíchněte jí Necrotoxin. Eveline se změní na babičku Evelyne Bakerovou, za kterou v rodině byla… ale pak zmutuje do obří hlavy.
Final Boss – Eveline
– Evelyn se snaží prolézt až k vám a seká vás svými šlahouny. Ustupujte a střílejte jí do hlavy.
– Po dostatečném poškození Eveline vyroste, prohodí vás domem ven na dvůr, kde zůstanete ležet. Dál bude útočit chapadly, tak střílejte její hlavu.
– Eveline vás vytáhne nahoru ale po zásahu opět pustí na zem. Z vrtulníku vám někdo hodí zbraň.
Albert-01
– Speciální silná pistole s laserovým zaměřovačem, použitelná pouze při boji s Eveline.
– Munice: 9
– Pistolí střílejte Evelyn do hlavy. Asi 5-7 zásahů stačí a ona se definitivně rozpadne.
Z vrtulníku se slaní vojáci vedení Chrisem Redfieldem a odvezou vás. Ve vrtulníku je i Mia.
Sérum pro Zoe – Protože Mia je mrtvá, odlétáte jen sami.
Titulky…
Pečlivý průchod hrou na nižší obtížnosti… Standartní délka hry je přibližně 8 hodin.
Tip – Rank. Závěrečné statistiky u RE7 jsou takto podrobné bez celkového hodnocení.
Bonusy
NG+
– Při Nové hře najdete v bedně skladu bonusové zbraně a předměty. Po dokončení hry se navíc odemkne Madhouse obtížnost, která je mnohem obtížnější, obsahuje spoustu extra monster, jiné rozmístění zbraní a více starožitných mincí.
Albert-01R
– Za dokončení hry.
– Velmi silná pistole, která je upravenou modifikací zbraně z konce kampaně. Nemá laser a zásobník je menší.
– Munice: 3
Cirkulárka
– Za dokončení hry do 4h.
– Smrtící kotoučová pila pro boj na blízko. Je mimořádně účinná, schopná rychle zničit i silné Molded.
Bonusová výbava
Tajemství obrany – Za dokončení hry. Snižuje zranění při blokování útoku.
Esence obrany – Za zničení všech Mr. Everywhere. Snižuje zranění při blokování útoku.
Boty pro chůzi – Za zničení všech Mr. Everywhere. Zrychluje chůzi.
X-Ray brýle – Za dokončení hry do 4h. Zobrazuje všechny předměty v okolí
Nekonečná munice – Za dokončení hry na Madhouse. Při nošení tohoto předmětu nebudou zbraně spotřebovávat náboje.
DLC 1 (24. 1. 2017) – Banned Footage Vol. 1
– Jeden nový příběh a dvě minihry z rodiny Bakerů.
Nightmare
Jako Clancy se snažíte přežít 5 hodin (5 kol) ve sklepě domu do svítání. Po zapnutí strojů můžete těžit šrot a za něj kupovat a vylepšovat vybavení nebo aktivovat pasti.
Tip – Na konci 2.kola přijde jako boss Jack se sekačkou.
Tip – Na konci 5. kola přijde jako boss Jack s kleštěmi. Po jeho poražení noční můra skončí.
Za získané body odemknete trvalé bonusy, s nimiž bude přežívání snazší.
5000b – +250 šrotu
10 000b – set P19 (samopal)
20 000b – pasti s nervovým plynem
40 000b – léčení 3x
80 000b – set Hořáku
100 000b – adrenalin
150 000b – zápalné sudy
200 000b – set MAG
300 000b – cirkulárka
450 000b – +250 šrotu
…
Bedroom
Jste Clancy, předtím, než vás Lucas upálil. Margaret vám do ložnice přinese polévku. Odpovězte, že vypadá chutně (jinak vás praští). Až odejde, seberte lžíci.
Tip – Lžící můžete jíst ale je to taková sračka, že vám to ublíží nebo dokonce zabije.
Vymaňte se z pout a ze zdi vezměte lucernu.
Tip – Lucerna pomůže osvětlit tmavé prostory.
Tip – Po vyřešení určitých problémů se Margaret vždy vrátí a pokud si v ložnici všimne nějakých změn, ublíží vám svými roji hmyzu. Pokud je prohřešek jen malý, můžete se pokusit vymluvit. Pokud je naopak velký (jste mimo postel) rovnou vás zabije svými červy.
Ve váze na stolku je zapalovač. V levém šuplíku Poznámka hodin (1/3) o stejném času.
Tip – Šuplík vpravo je zaseknutý a když ho vytáhnete silou, nepůjde vrátit. Margaret to neunikne.
Prohlédněte hodiny na stole, vezměte ulomenou hodinovou ručičku a vypačte s ní velké hodiny, kde je nepojmenovaný obraz A. Hodiny začnou bít a Margaret se blíží.
Tip – Máte jen 60s na zahlazení stop. Zavřete šuplíky, dejte nápadné věci na původní místa, vraťte lucernu a hlavně se připoutejte do postele.
Tip – Pokud vás Margaret zraní, bude nutné pouta uvolnit pomocí lžíce.
Až Margaret odejde, vezměte ze sudu nepojmenovaný obraz B. Jsou pod ním lahve vína s pavouky.
Tip – Můžete zkusit dát na sud zapalovač a pavouky spálit ale nestačí to.
Ze zdi vezměte nepojmenovaný obraz C. Umístěte obrazy na zeď dle obrysů (B, C, A). Otevře se kniha, v ní šicí jehla. Vložte jehlu jako ručičku hodin a nastavte 5:00 (dle poznámky a velkých hodin). Odsune se postel ale to vytvoří hluk. Pod postelí je poklop a Utržená stránka (2/3) s básní o výjevech z obrazů. Rychle hodinami zavřete postel, zahlaďte stopy (vraťte obrazy a lucernu) a do postele. Margaret přinese nové jídlo. Hrnec plný vnitřností. Vezměte vařič a vidličku.
Tip – Vidličkou můžete jíst ale je to taková sračka, že vám to ublíží nebo dokonce zabije.
Až Margaret odejde, přerovnejte obrazy na zeď dle poznámky (A, B, C). Otevře se kniha s figurkou, která drží v ruce vidličku a lžíci a na sobě má symbol (list). Prohlédněte symboly na vaší vidličce (had) a lžící (jablko). Zadejte symboly do zámku (had, list, jablko) a otevřete.
Tip – V místnostech jsou tři mrtvolky krys. V hrnci s jídlem (musíte jednou ochutnat), u radiátoru v koutě a na skříni ve skladu.
Ve skladu vidličkou vytáhněte hřebík prkna blokující skříňku, uvnitř je tuhé palivo. V kabátu je Úryvek z deníku Jacka (3/5) o noži za prádelníkem. Za prádelníkem v ložnici vezměte nůž.
Nůž
– Obyčejný kuchyňský nůž. Poslouží pouze jako nástroj.
Dejte palivo do vařiče (vařič palivem), položte ho na stůl pod pavouky a zapalte zapalovačem. Pavouci shoří ale jedna lahev praskne a to přiláká Margaret. Rychle zahlaďte stopy (vraťte obrazy a lucernu) a do postele.
Až Margaret odejde vyndejte z druhé lahve vývrtku. Vyvrtejte držák lucerny A a držák lucerny B. Spojte držáky do železné sošky. Nožem přeřízněte promítací krabici ve skladu a vložte tam lucernu. Na velký podstavec dejte sošku háčky (otočte ji do siluety hadích vlasů) a na malý dejte vidličku (otočte ji do siluety hadí hlavy). Otevře se klec s hadím klíčem. Vzápětí přijde Margaret. Vybavte se nožem (jinak vás zabije) a během potyčky ji probodnete. Hodinami odsuňte postel, klíčem (hada) otevřete poklop a utečte.
Ethan Must Die
Speciální herní mód, kdy v roli Ethana musíte projít hlavním domem, najít klíč od skleníku a tam porazit zmutovanou Margaret. Celý mód je extrémně obtížný neboť pozice předmětů i monster se každou hrou mění, dům je plný pastí (plynové, nálože) a monstra působí extra vysoké poškození.
DLC 2 (24. 1. 2017) – Banned Footage Vol. 2
– Jeden nový příběh a dvě minihry z rodiny Bakerů.
21
Karetní hra 21 okořeněná mučením od Lucase. Jste Levis a váš protivník je Hoffman. V první fázi hrajete klasických 21. Ten kdo prohraje, ztratí prsty.
Od druhé fáze je hra vylepšená o karty trumfu, každý trumf má jinou funkci a můžete je vynášet v průběhu tahu. Poražený je usmažený elektřinou, kdy síla šoku každým kolem roste.
V třetí fázi je Hoffman už usmažený a jeho tělo jako loutku ovládá Lucas. Vítěz posouvá kotoučovou pilu mezi hráči k soupeři, přičemž počet posunů každým kolem roste. Na počátku dostanete trumf „Love Your Enemy“, který soupeři dá nejlepší kartu ze stolu. Šetřete si ji, protože v posledním kole Hoffman vyloží speciální trumf, který vám znemožní brát nové karty. Tehdy použijte Love Your Enemy, což zvedne číslo Hoffmana nad 21 a vyhrajete.
Daughters
Tip – Tento příběh má dva různé konce, standartní špatný a skutečný, který vyžaduje více zkoumání.
Jako Zoe sledujete s rodinou televizní zprávy o záplavách a hurikánu, když přijde zvenčí Jack a přinese Eveline. Jack ji odnese do dětského pokoje, zatímco Margaret půjde do kuchyně a Lucas si hraje s mobilem. U sebe máte zapalovač.
Tip – Sledujte Lucasův mobil, když ho zapíná. Zadává kód 1019.
Na stolku v jídelně je Margaretina poznámka (1/6) o uložení hosta do přívěsu a v kuchyni Poznámka na lednici (2/6) se seznamem nákupu. V díře pod spíží za kuchyní je paklíč.
Tip – Paklíčem můžete vypáčit šuplík ve spíži. Je tam rozbitá láhev, kterou později půjde použít ale pro dosažení dobrého konce si paklíč nechte.
V prádelně je Jackův seznam práce (3/6) s opravami domu a hlavně čisté oblečení. Vyjděte nahoru do patra. Paklíčem vypačte šuplík v koupelně (malá součástka). Jděte do dětského pokoje. Táta Jack odtud zrovna odejde. Ještě nechoďte k Eveline ale nejprve vložte součástku do trofeje na skříni, což spustí žebřík na půdu. Vzadu je Poznámka o laptopu (4/6), že heslo je stejné pro počítač i telefon. Zadejte stejné heslo jaké použil Lucas (1019), je tam Lucasův naser-seznam (5/6) s poznámkou, že mu táta dal věci do červené bedny na verandu. V pokoji přijděte k Eveline na posteli, dáte jí oblečení ale probere se a poběží ovládnout rodinu. Bouře vyhodí proud.
Tip – Zapalovačem si můžete svítit. Světlo můžete zhasnout a tím se vyhnout pozornosti.
Sejděte dolů, v jídelně najdete omráčeného Lucase. Seshora se ozvou zvuky. V koupelně vás přepadne máma Margaret ale Jack zasáhne a pošle vás pro lano do garáže. Sejděte dolů, otevřete garáž a z držáku vezměte lano. Po návratu nahoru uvidíte, jak Jack zkouší Margaret utopit a pak napadne vás.
Tip – Pokud vás rodina chytí, odtáhnou vás na proměnu od Eveline a je konec.
Rychle utečte do herny, zavřete dveře a lanem je zajistěte přes háček. Jack se snaží probourat dovnitř. Rychle z babiččina pokoje vezměte vidličku, v herně s ní vypačte hřebíky na zatlučeném okně a prolezte na balkon. Na samém konci balkonu se protáhněte mezi harampádím a z červené bedny vezměte hlavu psa. Strhněte plech zabarikádovaných dveří a vlezte do domu, kde uvidíte jak Jack táhne Lucase k Eveline. V hlavní hale je Margaret a hledá vás. Vyhněte se jí.
Špatný konec – Pokud nemáte psí hlavu, čeká vás špatný konec. Projděte dveřmi v přízemí na chodbu. Margaret se na chvíli vzpamatuje, dá vám klíče od auta a zhroutí se. Před garáží narazíte na tátu, takže rychle vběhněte do prádelny a prolezte tunelem pod domem.
Tip – Pokud jste nepoužili paklíč v koupelně, vypačte šuplík ve spíži a vezměte rozbitou lahev. V případě použití paklíče v koupelně bude rozbitá lahev v kuchyni vedle dveří.
Tip – Pokud vás Jack chytí, probodnete mu hrdlo lahví a máte čas uniknout.
Propližte se ke garáži, otevřete ji a prolezte pod roletou než přijde Jack. Nasedněte do auta a ujedete.
Skutečný konec – Vložte psí hlavu do vstupních dveří a vyjděte na dvorek. V přívěsu na zemi leží Mia. Na stole je Miin dopis Bakerovým (6/6), kde děkuje za záchranu ale varuje před Eveline a zmiňuje sérum jako lék a u Mii leží hlava pro sérum. Zezadu vás překvapí Eveline… Proberete se ráno u rodinného stolu a Eveline je tu s vámi.
Jack’s 55th Birthday
Jako Mia musíte na vybraných mapách v časovém limitu najít jídlo pro Jacka a doručit mu ho. Výbavu si vezměte z bedny skladu na počátku. Za zabíjení monster získáte extra čas.
Za získané ranky dostanete odměny do bedny skladu.
Dům pro hosty 1
Na počátku na stole je Jackovy 55. narozeniny: Pravidla (1/7) o pravidlech, v místnosti je Startovací oblast (2/7), která je bezpečná a Odpočítávání (3/7), že čas běží po opuštění oblasti a Kuchařský tip 1 (4/7) o koření, které vylepší některá jídla.
Tip – Nová jídla této oblasti
Odpad – 10
Koření – 50
Levné víno – 80
Kuře – 100 (200 s kořením)
C – více // Obrana 1, Palebná síla 1
B – 9:00 // Jasnozřivost (odhalí pozice předmětů)
A – 12:00 // Časový bonus alfa 1 (čas za zásah monster)
S – 14:00 // Rváč (navýší poškození zblízka na úkor obrany)
Testovací oblast 1
Na počátku je Skilly (5/7) o odměnách za ranky.
Tip – Nová jídla této oblasti
Sýr – 50
Ovoce – 80
Pivo – 80 (180 s ovocem)
Guláš – 180 (270 se sýrem / kořením)
Dulvey Cru – 300
C – více // Náraz 1 (sražení monster)
B – 5:00 // Rychlé nabíjení
A – 7:00 // Časový bonus beta 1 (čas za zabití monster)
S – 9:00 // Masochist (čas po zranění)
Hlavní dům 1
Na počátku je Kuchařský tip 2 (6/7) o dortu a Kuchařský tip 3 (7/7) o specialitě z odpadu.
Tip – Nová jídla této oblasti
Cukr – 50
Dort – 200 (320 se sýrem / 350 s ovocem / 400 s cukrem)
C – vice // Tuhost 1
B – 9:00 // Rychlost 1
A – 11:00 // Zlaté páčidlo
S – 12:30 // Regenerace HP
Dům pro hosty 2
Tip – Nová jídla této oblasti
Odpad – 10 (400 s cukrem)
C – vice // Obrana 2, Palebná síla 2
B – 1:30 // Cirkulárka
A – 3:00 // Časový bonus alfa 2
S – 4:00 // Ochrana (vyšší účinnost krytí)
Testovací oblast 2
C – vice // Náraz 2
B – 4:00 // Těsný útěk (vyšší rychlost v blízkosti smrti)
A – 5:30 // Časový bonus beta 2
S – 7:00 // Nekonečno munice
Hlavní dům 2
C – vice // Tuhost 2
B – 7:00 // Rychlost 2
A – 9:30 // Pomsta (vyšší poškození v blízkosti smrti)
S – 12:30 // Blaster
DLC 3 (12. 12. 2017) – Not a Hero
– Nová kampaň pokračující v příběhu (Resident Evil 7 – Not a Hero | Adventurista)
DLC 4 (12. 12. 2017) – End of Zoe
– Nová kampaň pokračující v příběhu (Resident Evil 7 – End of Zoe | Adventurista)