Resident Evil 8 – Village (2021)

Resident Evil 8 pokračuje v příběhu Ethana Winterse, který po hrůzách v Luisianě založil s Miou rodinu, přestěhovali se Evropy, mají malou dceru… ale na idylku to nevypadá. Resident Evil 8 na jednu stranu fascinuje působivým prostředím velké zasněžené vesnice s obrovským hradem na kopci a rovněž nečekanými dějovými zvraty, které vrhají temný stín i na legendární hrdiny série. Jenže na stranu druhou se RE8 snaží až příliš kopírovat zažité události, situace a scény z minulých dílů, pouze se je snaží umocnit na další level.

A tak opět zažijeme scénu, kdy se monstra náhle rozejdou po zazvonění zvonů (jako v RE4), opět se záporáci představí najednou během sleziny (jako v RE7), opět Ethan ztratí končetinu… a tak dále. Ale navzdory tomu RE8 jednoznačně vládne svojí ponurou atmosférou, systémem obchodu a vylepšování zbraní a především svými záporáky, kteří jsou jedineční i správně ďábelští.  

Hodnocení – 85%
Herní doba – cca 9h + DLC


 

Vesnice

Mia čte vašemu dítěti pohádku o dívce, co se ztratila v lese a brala dary zdejších čtyř bytostí až na to doplatila a chytila ji čarodějka… Jste Ethan Winters, po událostech v Luisianě se vám narodila dcera Rose. Mia vás pošle Rose uložit. Prohlédněte dům.
Tip – Můžete zapnout TV, jít k Mie v kuchyni i prohlédnout spoustu míst v domě.
Na lednici je Poznámka na ledničce (1/47) se seznamem Rosiny dětské výživy, v pokoji plném věcí nad schodištěm je Starý novinový výstřižek (2/47) o incidentu v Bakerově domě. Nahoře za dětským pokojem máte pracovnu. V notebooku je Ethanův deník (3/47) kde píšete obavy ohledně stavu Mii a vedle na skříni Zpráva z lékařské prohlídky (4/47) o zdravotním stavu Rose. Uložte Rose do postýlky a běžte dolů.
Tip – U televize můžete zkontrolovat chůvičku, Rose už spí.
Běžte k Mie, ta připraví večeři. Jenže někdo přepadne dům, začne se střílet, rozstřílí Miu, dovnitř vtrhne Chris Redfield, který Miu dorazí a vás nechá odvést.

Máte sen o hádce s Miou… Proberete se v noci u vybouraného auta. U sebe máte rodinnou fotografii. U těla je Popis mise (5/47) o zajištění Rose a vás. Pokračujte temnou stezkou. Cesta vede ke starému domu. Vstupte, sejděte do sklepa a ve skříni vzadu najdete… myš. Vzápětí se ozvou hrozné zvuky. Vyjděte nahoru, projděte nově vzniklou dírou za dům a pokračujte dál. Pomalu začne svítat a dojdete na sráz s výhledem na velkou vesnici a hrad v dálce. Sejděte dolů a prohlédněte domy vpravo. Vraťte se na cestu a kolem mrtvého koně dál. Projděte vesnicí (východní staré město) do otevřeného domu za potokem. Na stole je nůž.

Nůž

– Standartní nůž na ničení beden nebo dorážení slabých monster.

Zničte bednu v první místnosti, je v ní léčení.
Léčení – Základním typem léčení je zelená lahvička první pomoci. Tu lze najít nebo vyrobit z bylinek a chemikálií. Nalézt nebo vyrobit lze ale mnohem více poživatin.
Léčivý roztok = obnoví střední HP
Výroba – Nalezením surovin se otevře možnost je využívat pro výrobu.
1x bylina + 1x chemikálie = Léčivý roztok
2x střelný prach + 2 zrezivělý šrot = Munice pistole (15)
V domě odhrňte závěs a málem vás omylem zastřelí jeden přeživší. Dá vám bouchačku, protože přicházejí lykani ale jeden ho chytí stropem a zabije. Jiný lykan vás strhne do sklepa mezi mrtvoly.

LEMI

– Základní pistole. Slabá ale užitečná.
– Poškození: 100 – 130
– Kadence: 0,45 – 0,36
– Rychlost nabíjení: 2,7 – 2,2
– Kapacita: 10 – 16
+ Velkokapacitní zásobník (+6)
+ Kompenzátor zpětného rázu zvyšuje poškození (+30)
+ DLC – Léčivý výstřel po každém zásahu trochu léčí.
Tip – V DLC Winter’s Expansion v případě získání 25 odměn v Mercenaries hře, dostane každá zbraň speciální doplněk.

Lycan vás chytí, ukousne vám dva prsty na ruce a vyhodí ven. Seberte se a zabijte ho.
Tip – Lycani jsou nečekaně rychlí a pohybliví. Pokud na ně míříte zbraní, snaží se uhýbat. Zbývá po nich krystalová lebka (900).
Po zničení lycana se vraťte do domu, ve spíži kde byl muž jsou štípačky. Přeštípněte řetěz na bráně a jděte dál (západní staré město). V sousedním domě zaslechnete lykany.
Tip – Skříně můžete použít na zatarasení oken a dveří.
Zničte lycana co vnikne do domu. Další jsou venku na střechách a v okolí. Vyjděte ven a přeběhněte do domu v rohu. V patře domu je brokovnice

M1897

– Stará klasická brokovnice s velkou účinností. Vhodná na odolnější monstra nebo skupiny slabších potvor.
– Poškození: 560 – 800
– Kadence: 1,7
– Rychlost nabíjení: 2,8 – 2,2
– Kapacita: 5 – 11
+ Citlivá spoušť zvyšuje kadenci (1,5)
+ DLC – Vyšší poškození na těsnou vzdálenost.

Využívejte domů v okolí, sbírejte věcí a přežívejte nápor lycanů. Po chvíli dorazí Urias.
Tip – Urias je mohutné vousaté monstrum s masivním kladivem. Zblízka je smrtící svými mocnými údery.
Snažte se přežít co nejdéle. Po nějaké době vás jeden lycan nevyhnutelně chytí, hodí k potoku a zasáhne vás šíp do nohy. Urias se vás pokusí zabít ale zazní zvony hradu a všichni odejdou. U brány zahlédnete stařenu. Prohlédněte okolí (poberte věci) a běžte za bránu k babizně. Naznačí, že Rose je tady a její matkou je nějaká Miranda, pak odejde.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek krystalu) na soše panny na návsi.  
V domu nalevo ve velké místnosti je u oltáře Načmáraná poznámka (6/47) o moci lykanů. Ve svatyni na hřbitově je Plaketa „Ochranné kozy“ (7/47) o posvátnosti kozích sošek.
Ochranná koza (1/20) – Přímo ve svatyni.
Tip – V celé hře je 20 sošek koz. Zničte je všechny pro splnění jedné z výzev.
Nahoře je kostel.
Ochranná koza (2/20) – Na střeše kostela.
V kostele je psací stroj, u oltáře je rytina panny a na zemi plánek s umístěním rytin v kostele a v domě Luizy.
Tip – Psací stroj tradičně slouží pro ukládání hry.
Prohlédněte okolní domy. V domku u pole (neobdělané pole) je mina.

Mina

– Minu lze umístit a opětovně sebrat. Pokud se přiblíží nepřítel, exploduje.

Přes pole (pozor na lycany) se vydejte k Luizině domu. 
Ochranná koza (3/20) – Na zdi nalevo od brány Luizina domu.
Brána k domu je zamčená ale v domku vedle najdete dva přeživší (dívka Elena a její otec), kteří také chtějí dovnitř. Vylezte oknem a přelezte zeď k Luizině domu. Všimněte si svatyně s rytinou ale je přišroubovaná. Zevnitř otevřete bránu a vpusťte přeživší dovnitř. Zkuste otevřít dveře domu. Jeden z přeživších uvnitř (Julian) vás málem zastřelí ale Luiza vás všechny pustí dál. V chodbičce je psací stroj, na křesle Nebezpečné stvůry (8/47) o útocích lykanů. V hlavní místnosti se seznámíte s přeživšími, pomodlíte se ale pak se otec Eleny změní na lykana, zabije všechny včetně Luizy a dům začne hořet. Otec vás přepadne ale Elena ho zastřelí a uniknete do garáže. Prohlédněte dílnu vzadu, v šuplíku je klíč od auta a v jeho pouzdře najdete šroubovák. Klíčem nastartujte auto a zkuste prorazit zeď domu. Nevyjde to a oheň se šíří. Utečete s Elenou do patra a na půdu. Jenže ona dole uvidí otce, vrátí se k němu a oba uhoří v plamenech. Půdním oknem vyskočte na balkon a ven před dům. Šroubovákem povolte svatyni a vezměte rytinu démona. Na poli zahlédnete Mirandu jak zabije Juliana a dole u kostela znovu potkáte stařenu.

Vraťte se na hřbitov, vložte obě rytiny do vrat a otočte jimi, aby tvořili fresku. Vrata se otevřou. Projděte přes most do podzemí. Ve skladu zkuste pákou otevřít dveře ale překvapí vás podivný muž, který ovládá kovy. Zahází vás hromadou železa a odtáhne pryč. Proberete se na poradě před Mirandou. Ten muž, Heisenberg, si na vás klade nárok, stejně jako obří lady Dimitrescu, zatímco dvě ostatní bytosti si vás jen prohlížejí. Miranda rozhodne, že patříte Heisenbergovi, ten zničí řetěz, kterým vás drží a nechá vás zkusit uniknout v rámci „hry.“ Utíkejte tunelem před lycany, v jeskyni vás přepadne Uriel ale prosmýknete se a spadnete do jámy. Ostnatý strop se snižuje, tak rychle zničte dřevěnou barikádu a utečte tunelem. V další jeskyni je obří ostnatá hřídel. Rychle se schovejte do výklenku v rohu. Ostny přeřežou vaše pouta a vylezete ven. Tunel vás dovede zpět do skladu, kde vás Heisenberg přepadl. Pákou otevřete dveře a projděte. Vyjdete na vinici před hradem.  
Ochranná koza (4/20) – U skály vpravo za vinicí.
Před hradem je obchodník Vévoda.
Tip – U Vévody lze nakupovat, prodávat a vylepšovat. Nabídka se různí s tím, jak postupujete ve hře.
Vévoda (Hrad Dimitrescu)
Další zavazadlo (10 000 Lei)
Recept: Munice brokovnice (3 000 Lei)
1x střelný prach + 2x zrezivělý šrot + 1x chemikálie = Munice brokovnice (3)
Recept: Munice pušky (4 000 Lei)
2x střelný prach + 1x zrezivělý šrot + 1x chemikálie = Munice pušky (4)
Recept: Miny (3 500 Lei)
1x zrezivělý šrot + 1x šrot = Mina
Léčivý roztok (1000 Lei)

Munice pistole (150 Lei)
Munice brokovnice (1000 Lei)
LEMI velkokapacitní zásobník (9000 Lei)
M1897 Citlivá spoušť (8000 Lei)
Tip – Při NG+ můžete od Vévody koupit mnoho nových věcí a věci vyhrané za bonusy. Po nákupu jakékoli útočné pušky se odemkne recept na munici.
Recept: Munice magnum (10 000 Lei)
4x střelný prach + 4x zrezivělý šrot + 1x šrot = Munice magnum (3)
Munice výbušné granáty (5000 Lei)
Munice zábleskové granáty (5000 Lei)
Munice magnum (10 000 Lei)
WCX (200 Lei)
Recept: Munice útočné pušky (10 000 Lei)

1x zrezivělý šrot + 1x šrot + 1 chemikálie = Munice útočné pušky (20)
Karambit (100 Lei)
USM-AI (350 Lei)
Dragoon (400 Lei)
Odstřelovací revolver (1100 Lei)
Raketová pistole (1500 Lei)
Recept: Munice raketové pistole (10 000 Lei)

2x bylina + 2x zrezivělý šrot + 1x šrot = Munice raketové pistole (5) 
Světelný meč (200 Lei)
Magnum S.T.A.K.E. (300 000 Lei)
V61 – Bubnový zásobník (70 000 Lei)
SYG-12 – Dlouhá hlaveň (64 000 Lei)
SYG-12 – Bubnový zásobník (88 000 Lei)
WCX – Kolimátor (140 000 Lei)
WCX – Vertikální rukojeť (80 000 Lei)
S.T.A.K.E. – Velkokapacitní zásobník (180 000 Lei)
S.T.A.K.E. – Vylepšená rukojeť (120 000 Lei)

Přes bránu pro kočáry vstupte do hradu.

 

Hrad Dimitrescu

Ve vstupní hale na stolku je Návštěvní kniha (9/47) o setkání Dimitrescu s Mirandou a Vévodou. V pokoji vpravo je nefunkční výtah.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) na sloupu nad konstrukcí výtahu.
Pokračujte chodbami do sálu čtyř. V kupeckém pokoji je psací stroj a Labyrinty (10/47) o labyrintových modelech, které vyrobil Norshteyn. Labyrint hradu je přímo tady. V sále čtyř zkuste otevřít velké vstupní dveře ale přepadnou vás tři dcery lady Dimitresu, zaháknou vám dlaně a odtáhnou do ložnice. Lady Dimitrescu vás tu nechá pověsit a odejde informovat Mirandu. Vyhákněte se z háku, čímž si roztrhnete dlaně ale hned se ošetříte léčením.
Karmínová sklenice (1/7) – Na stole v ložnici.
Přejděte do pokoje, otevřete dvířka krbu a protáhněte se tajnou chodbou. Na konci ze sochy vezměte prsten s temně rudým okem a vyndejte z něj temně rudé oko. Průchod vede na chodbu a zpět do haly čtyř, kde z podlahy vyjedou čtyři ženská torza ale podle textu na dveřích jsou potřeba masky. V kupeckém pokoji ve Vévoda. Vydejte se po schodech do hlavního sálu. Nahoře ve vinařském pokoji je Historie vinařství (11/47) o speciálních vínech z panenské krve. Vložte oko do tváře na dveřích v patře. Přepadne vás jedna z dcer Dimitrescu. Rychle utečte chodbami do šatny, kde strhněte dřevěná prkna, prolezte do díry a skočte dolů. Spadnete do sklepa.

Na stolku je Deník služebné (12/47) s poznámkou, že dcerám vadilo otevření okna. Z degustační místnosti uvidíte odcházet lady Dimitrescu.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) nad schodištěm z degustačního sálu.
Ve válečném sálu pohněte (střelbou / ručně) hořící nádobou a zapalte oba ohně, to odhalí průchod. Na stolku před vězeňským blokem je Kandidáti na ošetření (13/47) se seznamem jmen dívek. V cele je Zpráva z pozorování (14/47) o nezvyklém apetitu proměněných. Projděte skrze bloky cel, v jedné z nich je šrot (váš první). Na stole v druhém bloku je bomba.

Trubková bomba

– Trubkovou bombu lze nastražit nebo hodit a po určité době exploduje.

V komnatách útěchy zaútočí ghúlové.
Tip – Moroaica jsou potácející ghúlové (ženy) se zbraněmi. Mají delší dosah ale nejsou tak agresivní jako lycani.
Pobijte všechny Moroaicy.
Ingridin náhrdelník (2/7) – Z jedné Moroaica zbude Ingridin náhrdelník.  
V dalším bloku cel vás přepadne jedna z dcer. Oběhněte ji a utíkejte nahoru, kde prorazte barikádu. Dcera na vás skočí ale rozstřelíte okno a ledový vítr ji ochromí. Zničte ji.
Tip – Dcery Dimitrescu jsou nesmrtelné ale ledový vítr skrze okna je ochromí a lze je zranit. Kdykoli vás přepadnou, nalákejte je k rozbitým oknům. Z jejich těl zbývá krystalový trup (5000).
V kuchyni na skříňce je Kuchařčin deník (15/47) o vysáté služebné a v kádi Sanguis Virginis. V chodbičce ve skříňce je LEMI – kompenzátor zpětného rázu. Na skříňce u dveří je paklíč.
Dřevěná soška anděla (3/7) – Paklíčem vypačte šuplík v chodbičce.
Přes jídelnu se vrátíte do hlavní haly.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) na stropě v jídelně.
Ve vinařském pokoji vložte Sanguis do stojanu a v tajné místnosti z truhlice vezměte klíč od nádvoří. Klíčem odemkněte dveře z jídelny ven. Projděte přes nádvoří do vedlejšího křídla. Uvidíte vycházet Dimitrescu do patra. Běžte za ní nahoru. Na chodbě je Mapa hradu (hlavní). V síni Očisty jsou čtyři sochy a destička s textem. Dle textu otočte žebráky proti pánovi na koni, pána otočte na služebnou s vínem, služebnou otočte hrdlem lahve k bazénu a dámu otočte na služebnou s vínem. Vypustí se krvavá lázeň a odhalí žebřík do podzemí.
Ochranná koza (5/20) – Ve sklepě pod žebříkem.
Projděte vinným sklepem plným krve (pozor na Moroaicy) a vzadu vyjeďte výtahem na balkon. V pokoji na verandě je psací stroj. Přejděte po prknech na balkon. Přes okno uvidíte Dimitrescu telefonovat s Mirandou ale je rozzuřená a za zabití dcery vás chce zničit. Až odejde, vstupte tam. Na lůžku je Deník Alciny Dimitrescu (16/47) kde se považuje za výjimečnou a vadí ji nezájem Mirandy. Na zdi u lampy je klíč paní Dimitrescu. Odemkněte klíčem (paní) dveře z pokoje ale Alcina vás překvapí, chytí a prohodí zdí. Zřítíte se do jiného bloku vězení. Projděte jím, pákou otevřete dveře do žaláře a zkuste druhou pákou otevřít mříže ale vzápětí… vám Dimitrescu useknu ruku! 
Tip – Bez ruky se nemůžete nijak bránit. Jen utíkat.
Vyhněte se Alcině, oběhněte ji, seberte uťatou ruku a otevře pákou dveře. Proběhnete dál a utíkejte dolů do sálu Smutku se sochou, kde popadněte masku Zármutku. Socha vyjede jako výtah na nádvoří. Cestou si připevníte ruku a léčením vám sroste.
Tip – Dimitrescu vás od nynějška bude hledat po hradě. Nejde ji zabít, pouze na čas ochromit střelbou. Její dlouhé nehty jsou jako pařát a dokáže tak udeřit i na větší vzdálenost.
Rtěnka lady (4/7) – Vraťte se zpět do pokoje Dimitrescu. V šuplíku v koupelně.

Vraťte se do kupeckého pokoje, kde vám Vévoda doporučí dostat se pryč z hradu.

Vydejte se do jižního křídla nad hlavním sálem a klíčem (paní) odemkněte sál Rozkoše. Na soše je maska Rozkoše ale po jejím sebrání se uzavře mříž ven.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) na stropě v sálu Rozkoše.
Stříbrný prsten (5/7) – V šuplíku v sálu Rozkoše.
Pokračujte do zbrojnice, kde vás přepadne druhá dcera.
Tip – Rychle odsuňte skříň a k prasklině ve zdi nastražte výbušninu. Exploze prorazí zeď a ledový vítr čarodějku oslabí. Pak ji udolejte.
Ve zbrojnici je paklíč. Ze zdi seberte trofej ze zvířecí lebky, prohlédněte ji, sundejte plaketu a máte zvířecí lebku, kterou vložte do sousoší v sálu Rozkoše a mříž ven se zvedne.
Vydejte se na nádvoří a klíčem (paní) odemkněte severní křídlo. Pod schody je Mapa hradu (přístavba). V patře na stolku je Oznámení hlavní komorné (17/47) o ztracené rtěnce, kterou má nálezce vrátit do koupelny. Pokračujte na ochoz nad operním sálem.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) u stropu nad stolem na ochozu.
V otevřené knize na stolku je Další pozorování (18/47) o tvorbě dcer, které Alcina získala po hmyzí mutaci. V levém pokoji nad operním sálem je ve skříňce u zničeného modelu kulička s květinou a meči. Dole v sále na stolku v otevřené knize je Deník pozorování hmyzu (19/47) o hmyzích vlastnostech. Zahrajte na klavír dle výšky not, což odkryje železný klíč se symbolem. Odemkněte klíčem (se symbolem) dveře v patře nad schodištěm. V knihovně zaútočí další z dcer.
Tip – Na sloupu je páka, která otevře střešní okno a ledový vítr čarodějku ochromí. Zničte ji.
V sálu radosti seberte ze sochy masku Radosti. V ateliéru je u malby poznámka o pěti zvonech. Střelte všechny zvony.
Tip – Zvony jsou ukryté.
1) Zvon zemi u soch
2) Zvon na kyvadle za zdí
3) Zvon nad skříní
4) Zvon nahoře na lustru
5) Zvon na věži venku za střešním oknem.
Odsune se obraz Alciny. Projděte tajnou chodbou a po žebříku na půdu.
Ochranná koza (6/20) – Na půdě na bedně nad žebříkem.
Na bedně za rohem je šperhák, na stole je mapa pokladu a na stole vzadu leží Zvěsti o dýce (20/47) o úkrytu mocné zbraně v kapli.
Tip – Mapa poukazuje na dveře ve sklepení v komnatách útěchy.
Na židli u východu je sniperka.

R2

– Odstřelovací puška užitečná na vzdálené cíle.
– Poškození: 600 – 1500
– Kadence: 2 – 1,2
– Rychlost nabíjení: 3,7 – 2,7
– Kapacita: 4 – 15
+ Puškohled s velkým zvětšením přidává nastavitelné přiblížení.
+ Lícní opěrka snižuje kolísání při míření.
+ Velkokapacitní zásobník (+5)
+ DLC – Vylepšené útoky na dálku zvyšují poškození na velkou vzdálenost.

Venku na hradbách zaútočí létající monstra.
Tip – Samca jsou létající bytosti podobní netopýrům a člověku. Útočí zblízka svými pařáty. Z jejich těl může zbýt Krystalové křídlo (2400).
Prozkoumejte střechy, projděte okolo výtahu, po hradbách a přes vysokou střechu až ke zvonici.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) na vysoké věžičce nad střechou z tašek.
Ze zvonice se na háku slaňte do věže Hněvu, kde v soše je maska Hněvu. Skopněte žebřík a výtahem pod ním sjeďte dolů.

Zbývá prozkoumat pár míst po hradě.
Karmínová lebka (6/7) – V kupeckém pokoji vložte do bludiště kuličku a otáčejte, aby kulička projela do cíle.
Paklíčem vypačte šuplík v pokoji před ložnicí (munice bročky) a paklíčem vypačte šuplík skříňky nad operním sálem (munice sniperky). Z kuchyně se vydejte dolů do sklepa a ve vězeňském bloku odemkněte klíčem (se symbolem) dveře v rohu. 
Tip – Výbušninou odpalte prasklou zeď. Je za ní cennost (úlomek) a lampa s ohněm.  
Azurové oko (7/7) – Od lampy zapalte postupně obě visící nádoby. Otevře se sarkofág s cenností. 
Vraťte se do sálu čtyř. Umístěte masky na torza a projděte přes most do sálu uctívání v hlavní věži. V sarkofágu najdete obřadní dýku ale Alcina vás přepadne, probodne vás, nicméně vy bodnete ji dýkou. Prohodí vás skrze okno, zmutuje a vynese vás na věž.

Boss 1 – Alcina Dimitrescu

– Obří upírka po zmutované podobě. Její tělo tvoří obrovské létající monstrum a horní polovina jejího těla vystupuje z monstra.
– Alcina létá a může rychle měnit pozice. Obíhejte věž a vyhýbejte se jejím útokům.
– Pokud odletí začne připravovat roj hmyzu, který vás nevyhnutelně najde a zraní. Rychle ji poškoďte sniperkou než roj vytvoří.
– Po dostatečném poškození vás chytí a prorazí do věže. Vyběhněte nahoru na nejvyšší vrchol věže. Alcina bude chvíli kroužit okolo ale pak vlétne dovnitř.
– Protože nemáte kam uhýbat, tvrdě udeřte do Alciny a zničte ji. Propadnete podlahou na dno věže a ona zemře.
– Z těla Alciny získáte Krystalovou Dimitrescu (25 000).

Na oltáři je špinavá skleněná nádoba. Otevře se cesta ven.

 

Vesnice

V boudě je psací stroj a Řemeslníkova poznámka (21/47) o předmětu v domě s červeným komínem. Otevřete dveře a projděte jeskyní. V zatopené chodbě jsou ryby.
Zvířata k vaření – Maso některých zabitých zvířat můžete vzít pro použití při vaření.
Ryba (z ryb)
Drůbež (ze slepic)
Maso (z prasat / koz)
Šťavnatá zvěřina (z modrého ptáka)
Kvalitní maso (z bílého prasete)
Nejjemnější ryba (ze zlaté ryby)
V jeskyni narazíte na babiznu. Poukáže na kamennou desku na stěně.
Tip – Na desce jsou rody čtyř vládců vesnice (Dimitrescu, Beneviento, Moreau a Heisenberg).
Z krabičky vezměte okřídlený klíč, kterým odemkněte vrata. Vyjdete na obřadní místo mezi sochami králů. Cesta vede k mostu.
Ochranná koza (7/20) – Pod schody u břehu řeky.
Projděte do ruin (opuštěná cesta) a otevřete bránu dál. U oltáře je psací stroj a Vévoda. Upozorní vás, že skleněná nádoba obsahuje hlavu Rose (skleněná nádoba – hlava).
Vévoda (Vesnice II)
Další zavazadlo (30 000 Lei)
Recept: Trubková bomba (2 500 Lei)
1x střelný prach + 1x šrot = Trubková bomba
Munice pušky (1000 Lei)
Trubková bomba (3000 Lei)
Mina (3000 Lei)
F2 Puškohled s velkým zvětšením (15 000 Lei)
F2 Lícní opěrka (20 000 Lei)
Klíčem (s křídly) odemkněte severní bránu a vrátíte se na náves u hřbitova.
Tip – Most ke hradu už je zvednutý ale ve vodě pod ním najdete pár ryb.
Tip – Na stromě na hřbitově zabijte modrého ptáka (unikátní šťavnaté maso).

V kostele je nové vybavení a Počítač v kostele (22/47) s počátkem výzkumné operace. Klíčem (se symbolem) odemkněte bránu nad kostelem na bohatší část hřbitova s hrobkami.
Ochranná koza (8/20) – Za hrobkou vpravo.
U návsi si všimněte nově otevřeného domu.
Medvídek (1/17) – V krabici ve sklepě domu.
Projděte bránou a vstupte do domu. Na stole je Leonardova zpráva (23/47) o podivném ruchu v domě s červeným komínem a o škvíře ve stáji.
Dřevěné zvířátko (tělo) (2/17) – Na skříňce u východu z domu.
Přejděte dvorek za domem a ve stájí odsuňte skříň. Minete zaseknutý traktor a dojdete k červené bráně od dílny. Zničte zámek a projděte na dvůr dílny. V kůlně je fotka s poznámkou o pohledu z okna. Podívejte se z něj (pozor na lykana) a uvidíte tři napsaná čísla (070408). Nastavte číslo na číselníku skříňky, je tam páka heveru a pistole.

M1911

– Solidní silná pistole s malým zásobníkem.
– Poškození: 160 – 195
– Kadence: 0,27 – 0,2
– Rychlost nabíjení: 2,9 – 2
– Kapacita: 7 – 15
+ Vylepšená rukojeť snižuje zpětný ráz. 

+ Velkokapacitní zásobník (+8)
+ DLC – Mocné nabití zvyšuje dočasně poškození po každém nabití.

Cestou zpátky zničte nové lycany. Heverem zvedněte traktor a podlezte ho.
Tip – V domu na okraji vesnice je prase.
Pokračujte ulicí na západ. Narazíte na velkého lycana.
Tip – Lycan Brute je mnohem větší a odolnější. Má částečnou zbroj, helmu, řetězy a vydrží poměrně mnoho ran. Z jejich těl zbývá dokonalá krystalová lebka (10 000).
Dorazíte k domu s velkou bránou. Zničte zámek a jděte na dvůr. Hlavní dům je zamčený ale vedle dveří je Poznámka na houslařově domě (24/47) o schovaném klíči a v kadibudce je paklíč.
Ochranná koza (9/20) – Na přístřešku se dřevem.
Madalina (tělo) (3/17) – V kůlně v rohu pozemku.

Na ulici v rohu klíčem (se symbolem) odemkněte dvorek. V boudě je kolo k rumpálu. Vylezte na střechu a seskočte na dvorek u domu s červeným komínem. 
Tip – V kadibudce u domu je cennost (velký krystal).
Přes střechu vlezte do domu. Na stole je Eugenův deník (25/47) o čtyřech krystalizovaných částech dítěte, které pro lordy vytvořil na příkaz Mirandy. V truhličce je list o částech okřídleného klíče a jedna část, ze které složte čtyřkřídlý klíč. Vrata vedou zpět na náves. Zajděte za Vévodou, který vám povypráví o čtyřech lordech vesnice a kde je hledat.
Tip – Vévoda vám do mapy zakreslí pozice lordů a také zvláštní poklady.

Vraťte se ještě na počátek vesnice. Paklíčem vypačte zámek v domě na okraji (munice pušky). Kolem vytáhněte kýbl ze studny před dílnou, je tam paklíč. Paklíčem vypačte šuplík u návsi v domě Leonarda (munice bročky).
Dřevěné zvířátko (hlava) (4/17) – Kolem vytáhněte kýbl ze studny na návsi u sochy.
Náhrdelník se dvěma otvory (5/17) – Kolem vytáhněte kýbl ze studny u kostela.
Nad polem u Luisina domu létají Samca ale přímo u domu je pár výbušných granátů (vaše první) a munice magnum (také vaše první). Před troskami domu je skříňka a v ní Luizin náhrdelník.
Kámen z náhrdelníku (6/17) – Prohlédněte náhrdelník a vyndejte kámen.
Zůstane vám náhrdelník s klíčem, vyndejte z něj Luizin klíč.
Tip – Na dvorku za domkem u Luizina domu zabijte bílé prase (kvalitní maso).
Kolem vytáhněte kýbl ze studny u Luizina domu (trubková bomba).
Cesarův kalich (7/17) – Luisiným klíčem odemkněte truhličku v ruinách na opuštěné cestě.
Vévodova kuchyně – Nasbírané maso ze zvířat vyměňte u Vévody za jídlo. Každé má trvalý efekt.
Bylinková ryba (3x ryba, 2x drůbež) – Mírně zvýší max HP
Pilaf z ptáků a divé zvěře (4x drůbež, 1x maso) – Sníží poškození při krytí
Mititei tří chutí (4x ryba, 2x drůbež, 3x maso) – Středně zvýší max HP
Tochitura de Pui (4x drůbež, 3x maso, 1x šťavnatá zvěřina) – Hodně zvýší max HP
Ciorba de Porc (1x ryba, 5x maso, 1x kvalitní maso) – Výrazně sníží poškození při krytí
Sarmale de Peste (6x ryba, 1x nejjemnější ryba) – Zrychlí pohyb
Odemkněte klíčem (čtyřkřídlý) severní bránu. Padne mlha a cesta vede přes pole hrnčířovo plné panenek. Pokračujte přes visutý most. 
Ochranná koza (10/20) – Na levém visutém mostu.
Uvidíte vize Mii s dítětem. Projděte okolo hrobu rodiny Beneviento a do schránky na dveří vložte rodinnou fotografii. Výtahem vyjeďte nahoru.

 

Dům rodiny Beneviento

Dorazíte k domu na útesu.
Ochranná koza (11/20) – Za plotem nad útesem (viditelné z levé terasy domu).
Vstupte do domu. Přes foyer a obývací pokoj dojděte k výtahu, sjeďte dolů a pokračujte do dílny. V dílně je psací stroj. Na židli je panenka s druhou nádobou ale jak ji zkusíte vzít, zhasnou světla a když se rozsvítí, nemáte žádné věci. Na stole je velká figurína Mii. Prozkoumejte její části. V pravém rameni je stříbrný klíč, v pravé paži symbol tří zavřených očí, v levé noze je natahovací klíček, na levé ruce zakrvácený prsten a na levém oku najdete symbol ptáka. Klíčem odemkněte lékařský pokoj. Pusťte vodu v umyvadle, umyjte prsten a získáte snubní prsten. Jsou na něm čísla (052911), která použijte jako kód zámku hlavních dveří. Zajděte do skladu, kde natahovacím klíčkem aktivujte hrací skříňku. Přeházejte válečky (dle rýh) a pusťte melodii. V přihrádce se otevře pinzeta. Vraťte se k figuríně a pinzetou z jejích úst vytáhněte film. Zajděte do pracovny a vložte film mezi ostatní na stojanu. Dle poznámky vedle přeházejte filmy (hračka Rose, kniha Village of Shadows, Rose, hrací skříňka a snubní prsten) a pusťte film. Je to záznam jakési studny s kolébkou. Plátno spadne a odhalí tajný průchod. Uvnitř z panenky seberte nůžky, přestříhejte obvazy a prolezte. Telefonem na chodbě zavolá Mia a omlouvá se vám. Pokračujte okolo zamčených dveří a přes lékařský pokoj k figuríně. Nůžkami přestříhejte obvazy na hrudi, je pod nimi mosazný medailon. Vložte ho do dveří v chodbičce a otočte zbylé kruhy dle symbolů v oku (pták) a paži (tři oči) Mii. Sestupte do sklepa a slezte na dno staré studny, kde je klíč k pojistkové skříňce. Vraťte se nahoru ale je tu tma, místo figurínu jen krev a po zemi se táhne pupeční šňůra. Následujte šňůru, na jejím konci je obří dítě!
Tip – Dítě je nesmírně odporná bytost, která vás může pohltit a sežrat. Nemůžete se bránit, jen schovávat.
Utíkejte na ošetřovnu a schovejte se do skříně. Až plod odejde, běžte k výtahu a klíčem otevřete pojistkovou skříňku. Je v ní reliéf dítěte. Běžte k zamčeným dveřím, vložte reliéf a vstupte. Přes kuchyni až do ložnice matčina pokoje, kde ve skříňce vezměte pojistku. Cestou zpátky vás přepadne dítě. Schovejte se v ložnici ve skříni nebo pod postelí. Až odejde, vraťte se k výtahu, vložte pojistku a až výtah přijede (případně utečte dítěti) nastupte a ujeďte.

Nahoře v obývacím pokoji vás přepadne Donna a její panenka Angie.

Boss 2 – Donna a Angie

– Angie se schová postupně na tři místa v domě. Nejprve do pokoje pro hosty v patře, poté na zemi před obývacím pokojem a nakonec u výtahu. Při každém nalezení, ji bodnete nůžkami.
– Na hledání máte omezený čas. Když hledáte dlouho, ostatní panenky se proberou a pobodají vás. Rychle ji včas najděte.

Proberete se a zjistíte, že jste ubodali Donnu. Z jejího těla získáte část klíče (čtyřkřídlý klíč nenarozeného).
Angie (1/1) – U zbytků těla Donny.
Z podstavce v předsíni vezměte skleněnou nádobu – nohy a opusťte dům. Výtahem sjeďte dolů.

 

Vesnice

Za zahradou je nově přístupný dům. Pozor na zombie u něj. V domě na parapetu je paklíč a brokovnice.

W870 TAC

– Kvalitní brokovnice s mocným rozptylem ale malým zásobníkem.
– Poškození: 760 – 1280
– Kadence: 1,6
– Rychlost nabíjení: 2,7 – 1,9
– Kapacita: 4 – 12
+ Vylepšená pažba zvyšuje kadenci (1,4)
+ Vertikální rukojeť snižuje zpětný ráz.
+ DLC – Široký rozptyl zvyšuje rozptyl a extrémně zvyšuje poškození (+1600)

V rohu pozemku u hrobu je kulička Slunce a Měsíce. Obejděte dům zpátky na cestu a stavte se v druhém domku na kopci. V kadibudce je fotografie podivného ptáka.
Tip – Fotka je nápovědou k ulovení ptáka na hřbitově ale můžete ho již mít.
Madalina (hlava) (8/17) – Kolem vytáhněte kýbl ze studny u domku zahradníka
 V domě je psací stroj, Zahradníkův deník (26/47) se starostmi o Donnu, které sloužil a houslařův klíč.
Onyxová lebka (9/17) – V domku zahradníka vložte do bludiště kuličku a otáčejte, aby projela do cíle.
Vydejte se zpátky k vesnici.
Tip – Na náhrobku mezi panenkami je Vivianit.
Stavte se u Vévody, má novou nabídku.
Vévoda (Vesnice III)
Recept: Výbušné granáty (3 000Lei)
1x střelný prach + 1x šrot + 1x bylina = Výbušné granáty (2) 
Recept: Zábleskové granáty (3 000Lei)
1x chemikálie + 1x zrezivělý šrot = Zábleskové granáty (2)
M1911 Vylepšená rukojeť (12 000 Lei)
W870 TAC Vylepšená pažba (22 000 Lei)
Sejděte do vesnice. Na hřbitově je nově otevřená hrobka a v ní zlomená deska. Vydejte se k domu houslaře a klíčem odemkněte.
Tip – Sestřelte cennost (citrín) na loutně u stropu
Na stole je lístek o narozeninách jeho dcery a na dětském obraze v kuchyni je 27.09.17, což použijte jako kombinaci do zámku skříně. Uvnitř je F2 – Velkokapacitní zásobník.
Ocelový Hraesvelgr (10/17) – V zamčené skříní v houslařově domě.
Vydejte se zpět k hrobu rodiny Beneviento. Zaútočí velký obr.
Tip – Obr je mimořádně odolný a rozdává brutální údery svojí sekerou. Navíc si dokáže čas od času přivolat na pomoc menší zombie. Z jeho těla vypadne Obří krystalová sekera (30 000).
Berengariův kalich (11/17) – Vložte zlomenou desku na náhrobek Beneviento. Uvnitř je kalich.

Vraťte se na obřadní místo (u Vévody) a klíčem (čtyřkřídlý nenarozeného) odemkněte jižní bránu. Přepadne vás bestie.
Tip – Varcolac je velmi agresivní a jeho zuby a drápy jsou smrticí. Je ale příliš velký a nevejde se do domů. Vylákejte ho, udeřte a zase se schovejte. Z jeho těla zbude Krystalová šelma (20 000).
V domě u mrtvoly je Vasileho poslední vůle (27/47) o marném pokusu dosáhnout bezpečí ve mlýně. Odemkněte klíčem (se symbolem) domek u mlýnského kola. Uvnitř je paklíč a hlavně granátomet.

GM 79

– Velmi účinná explozivní zbraň. Účinek se odvíjí od použité munice. 
– Poškození: 1200 (explozivní) / 0 (zábleskové)
– Rychlost nabíjení: 2,7
– Kapacita: 1
+ DLC – Vylepšené výbušné granáty extrémně zvyšují poškození (+3600).

Pokračujte podél potoka. Zničte zelenou hmotu.
Tip – Zelená jikrovitá hmota je dílem Moreaua. Dá se zničit.
Jděte nahoru k bráně. Další hmota blokuje žebřík, po kterém vylezte k mlýnu. Ve mlýně je psací stroj a fotografie vzácného zvířete.
Tip – Fotka je nápovědou k ulovení bílého prasete u domu Luizy ale můžete ho již mít.
Ve sklepě mlýna je výtah dolů.

 

Nádrž

Projděte jeskyní.
Tip – Sestřelte cennost (úlomek) u stropu v úzké chodbě.
Na konci jeskyně v okénku najdete skleněnou nádobu – paže, jenže lord Moreau si vás všimne a zatarasí ústupovou cestu. Odejděte zpět, jenže jeskyně je zavalená. Novou chodbou v jeskyni vyjděte po schodech, zničte prkna, což spustí desku jako most a dojdete do jeskyně plné lycanů. Opatrně je zničte a z boudy vezměte klíček od loďky. Zpět na křižovatce projděte jeskyní ven k jezeru. V chajdě je Nádrž a obří ryba (28/47) o mohutné rybě co sežrala rybáře. Klíčkem nastartujte člun. Proplujte jeskyní (cestou uvidíte obří rybu), kolem hráze a do další jeskyně k molu.
Tip – Než vstoupíte do stanu, vydejte se cestou vpravo. Vede k jezírku s rybami.
Tip – Sestřelte cennost (velký krystal) na skále nad jezírkem.
Ve stanu narazíte Chrise a jeho muže ale zaútočí Moreau, jako obří ryba vás chytí a zavleče do jezera. Rychle utečte po můstku a na útes.

Ve strážnici na kopci je panel na ovládání přehrady ale bez proudu. V zadní místnosti je psací stroj a Vévoda. Pokračujte ven z domu. V autě na cestě je Výměna klik (29/47) o klice v druhém mlýně.
Tip – V truhličce je úlomek krystalu.
Přejděte k prvnímu mlýnu a zkuste ho klikou otočit ale utrhne se.
Ochranná koza (12/20) – Za barikádou po obejíti mlýna.
V mlýně sejděte dolů a na trosky na jezeře.
Tip – Moreau se pohybuje ve vodě. Pokud budete stát na částečné potopených troskách, může vás chytit a sežrat.
Překonejte trosky a ničte trámy, aby se vytvořil můstek. Dva zničitelné trámy jsou na věži ale jeden je viditelný ze zatopených trosek (pozor na Moreaua). V domě v patře shoďte vozík, čímž vytvoříte polovinu mostu. Seskočte níž a oslizlou pákou zvedněte plošinu s druhým vozíkem. Bude ale nutné dům obejít.
Tip – Páka dané barvy zvedne stejnobarevnou plošinu ale jen po omezenou dobu. Načasujte proběhnutí.
Ochranná koza (13/20) – Na trámu nad vodní plochou za zadním domem.
Nejprve zvedněte modrou, poté oranžovou a modrou plošinu do domku na okraji. Odtud zvedněte žlutou, modrou a oranžovou, pak se rychle vraťte a proběhněte dál. Překonejte další zatopené části, shoďte vozík a tím obejděte dům. Shoďte druhý vozík a po provizorním mostu projděte. Zničte zelenou bariéru, hákem zvedněte loď a rychle přes ní přeběhněte, než ji Moreau potopí. Ve mlýně vylezte nahoru, z mechanismu vezměte kliku a hned ji použijte, abyste mlýnem otočili. Vylezte po lopatce na vrchol a slaňte se k prvnímu mlýnu.

Klikou otočte první mlýn. Proud funguje. Zpátky ve strážnici dle papírku přepněte barevné světla a pákou otevřete přehradu. Venku uvidíte Moreaua utíkat. Pronásledujte ho. V domku je Moreaův deník 1 (30/47) o parazitech, které kladl do obětí a ve skříňce je M1911 – Velkokapacitní zásobník. Seskočte dolů mezi domy.  

Boss 3 – Moreau

– I když je Moreau bez hluboké vody, stále je mimořádně nebezpečný. Na dálku plive zelený jed a zblízka může kousat.
– Zranitelným místem je lidské tělo v tlamě obří ryby.
– Vyžijte miny a explozivní sudy v okolí. Výbuch Moreaua ochromí.
– Občas Moreau vyleze na střechu a začne na celý areál chrlit jedovatý déšť. Rychle se ukryjte pod jednou ze stříšek (žlutá lana). Ale i když vás déšť nezasáhne, vytvoří slizové barikády, které pak zničte.
– Po mnoha úderech se Moreau nafoukne a exploduje. Zbude z něj Krystalový Moreau (40 000).

Projděte nově otevřenou cestou do úkrytu Moreaua. Na stoličce je Moreaův deník 2 (31/47) s obavami, že se Miranda už nebude starat o Moreaua, když má Rose a na stolku je další část klíče (šestikřídlý klíč nenarozeného). Přes TV se ozve Heisenberg, nabídne spolupráci a sdělí vám, že poslední nádobu nechal v Pevnosti. Klíčem (šestikřídlý) odemkněte bránu do tunelu. Než půjdete výtahem na povrch, vydejte se nejprve k rybářské chatrči. Po vypuštění vody můžete projít skrze zničený dům k jezírku s rybami.
Ochranná koza (14/20) – Za zničeným domem na troskách u skály.
Stříbrný anděl (1/1) – V truhle u jezírka s rybami.
Z tunelu vyjeďte výtahem nahoru do vesnice.

 

Vesnice

Klikou otevřete dveře u mlýna. Na útesu ve svatyni je kulička s mořskou pannou. Na kopci (laboratoř Moreaua) je pár domů a v zadním (vlezte tam dírou vzadu) je Moreaův deník experimentů (32/47), kdy se snažil nakazit pomocí Cadou lidi a vytvořil Varcolacy. V truhle je magnum!

M1851 „Vlčí mor“

– Mocný magnum revolver, který i přes své stáří nabízí mimořádnou účinnost a lycanům působí dvojnásobné poškození.
– Poškození: 1700 – 2700
– Kadence: 1,5 – 1,0
– Rychlost nabíjení: 2,5 – 2
– Kapacita: 5
+ Válec s větší kapacitou (+2)
+ Dlouhá hlaveň zvyšuje poškození (+200)
+ DLC – Účinné proti lykanům ještě navyšuje poškození lycanům.

Venku zničte Varcolaca. Kolem vytáhněte kýbl ze studny vzadu na útesu (zábleskové granáty). Vydejte se zpátky k mlýnu.
Zelenavá lebka (12/17) – Ve mlýnu vložte do bludiště kuličku a otáčejte, aby projela do cíle.
Sejděte do vesnice.
Tip – Po vesnici jsou Heisenbergovy cedule ukazující cestu k Pevnosti.
Rubín barvy holubí krve (13/17) – Klikou otevřete branku na západním okraji vesnice (jsou tam slepice). Po žebříku vylezte na útes a seskočte na stříšku. Cennost je v truhličce a mrtvoly. 
Vraťte se na obřadní místo (u Vévody) a pokračujte na západ přes opuštěnou cestu. Klikou spusťte můstek přes řeku a naskočte na loďku.

Proti proudu řeky (horský potok) doplujte k dalšímu molu. Za dveřmi je cesta do podzemí. Pomocí hořící nádoby zapalte dva ohně po stranách, což otevře dveře se spoustou zásob a peněz.
Zlatá soška paní (14/17) – Nádobou zapalte jednu Moroaica a nalákejte ji, aby sama sebou zažehnula oheň u velkým dveří. Za nimi je cennost.
Vraťte se ven, klikou spusťte most a pokračujte k domku.
Tip – Tady jste byli při odchodu z hradu.
Kolem vytáhněte ze studny na dvorku žebřík a slezte dolů. Hned pod žebříkem ve vodě je paklíč. Vylezte po plošinách s pastmi nahoru a na panelu aktivujte dvě zbylé plošiny. Posuňte vozík v rohu, vozík uprostřed shoďte a přes něj přelezte do výklenku, kde seskočte za dveře. 
Velký rubín barvy holubí krve (15/17) – V truhličce za dveřmi. 
Vraťte se k loďce a vydejte se po proudu řeky. Na konci je molo.
Tip – V rybníčku u mola zabijte zlatou rybu (nejjemnější rybí maso).
Stezka vede do jeskyně s kořeny a plísní dole. V počítači jsou Výsledky analýzy (33/47) určující zdroj Luisianské plísně přímo odsud. U vybavení je spousta munice (granáty) a v kufříku W870 TAC – Vertikální rukojeť.
Starožitná mince (16/17) – Na vybavení před kufříkem. 
Vraťte se po řece zpět a do vesnice.

Vydejte se k poli, kde před Luiziným domem řádí velký Varcolac.
Tip – Alfa Varcolac je ještě mnohem agresivnější a silnější než běžný Varcolac. Z jeho těla zbude Krystalové prastaré zvíře (80 000). 
Vydejte se dle šipek uličkou okolo kostela a odemkněte klíčem (šestikřídlým) bránu. Od cedule pokračujte nejprve pěšinou k Ottova mlýnu. 
Ochranná koza (15/20) – Ve svatyni v řece pod mlýnem.
Přebroďte řeku a zadem vstupte do mlýna. Ve mlýně je obr! Udolejte ho. Zničte zámky na červených dveřích a projděte. Na stolku u masa je Ernestův deník (34/47) o stejném znaku ve vesnici jaký před lety přinesl jeden výzkumník (Umbrelly).
Anděl otce Nicholy (17/17) – V truhličce ve mlýně (za místností s masem).
Vraťte se k ceduli a průchodem nahoru. Projděte ruinami přes zapovězený les (cestou pozor na spousty lycanů) až k bráně. Nahoře zatáhněte za obě páky nad bránou a projděte do pevnosti.

 

Pevnost

Ve zničené věži je psací stroj.
Tip – Sestřelte cennost (vivianit) na zbytcích schodiště nad vámi.
Chodba vede do doupěte lycanů. Jsou jich tu desítky. Probijte se skrz, slaňte se a vystoupejte nahoru až ke dveřím. V druhé věži sejděte dolů.
Ochranná koza (16/20) – Pod schody věže na okraji studny.
Protáhněte se průrvou kolem místa, kde lycani hodují na mrtvolách. V místnosti je psací stroj a Strážníkův deník (35/47) o tajemných zříceninách. Tunel vede do větší jeskyně kde vás přepadne Urias.

Boss 4 – Urias

– Obrovský vousáč s masivním kladivem, který si občas dokáže na pomoc přivolávat lycany.
– Údery kladivem jsou brutální, vyhýbejte se jim a kryjte se za sloupy.
– Urias může popadnout sloup, vytrhnout ho a hodit po vás. Kryjte se.
– Z těla Uriase vypadne krystalové kladivo (35 000)

Projděte dveřmi.
Tip – Sestřelte cennosti (4x úlomek, vivianit, citrín) v krystalové chodbě.
Na stole v místnosti je skleněná nádoba – tělo. Přes TV se ozve Heisenberg a chce abyste umístili nádoby na oltář a sešli se s ním. Sejděte k molu. 
Guglielmův talíř (1/1) – Na oltáři u mola.
Naskočte do člunu, proplujte tunelem a vystupte na druhém molu.

 

Vesnice

Dole je blok cel. V jedné cele je fotografie fantomové ryby.
Tip – Fotka je nápovědou k ulovení zlaté ryby (u horského potoka) ale můžete ji již mít. 
Vzadu na stole jsou Poznámky k experimentu (36/47) o využití Cadou k tvorbě lykanů i lordů. Po žebříku vyjděte nahoru přes zamčenou hrobku na hřbitov. Na oltář (u Vévody) vložte všechny skleněné nádoby a vezměte obrův kalich. Přejděte k obětnímu místu, umístěte kalich do středu a zvedne se most k továrně. Deska sjede dolů k mostu. Před mostem je psací stroj. Překonejte most k továrně.

 

Heisenbergova továrna

Přes dvůr vejděte do budovy továrny. Sejděte dolů do skladu a odhrňte závěs. Na nástěnce jsou fotky Mirandy, lordů a dalších osob. Sám Heisenberg sem přijde a nabídne spojenectví, využít Rose a zničit Mirandu. Odmítnete a shodí vás dolů. Tady je monstrum s obří vrtulí. Rychle utíkejte, prolezte oknem, podlezte překážky a na konci seskočte do díry. Dopadnete na hromadu šrotu. Vylezte nahoru. Napadnou vás nové zombie.
Tip – Mauler mají na hlavě ochranné brýle. Zničte je nebo miřte na jiné části těla. Z jejích těl může vypadnout Mnohokrystalová lebka (3500)
Prolezte šachtou a vylezete na ochozu s výhledem na továrnu. Ve výtahové kabině (jste v patře B4 pro materály) je psací stroj a Vévoda.    
Vévoda (Továrna)
Další zavazadlo (50 000 Lei)
Samopal V61 (120 000 Lei)
Brokovnice SYG-12 (180 000 Lei)
V61 Pažba (35 000 Lei)
SYG-12 Kolimátor (42 000 Lei)
M1851 „Vlčí mor“ Válec s větší kapacitou (100 000 Lei)

V61

– Velmi silná automatická pistole.
– Poškození: 200 – 250
– Kadence: 0,38 – 0,15
– Rychlost nabíjení: 3 – 1,8
– Kapacita: 12 – 27
+ Pažba snižuje zpětný ráz.
+ Dlouhá hlaveň zvyšuje poškození (+25)
+ Bubnový zásobník (+30
+ DLC – Vylepšená střelba zvyšuje poškození (+250) a zlepšuje kadenci (-0,07).

SYG-12

– Mimořádně silná pokročilá brokovnice. 
– Poškození: 1160 – 1680
– Kadence: 1,4
– Rychlost nabíjení: 3,5 – 2
– Kapacita: 10 – 20
+ Kolimátor zvyšuje poškození (+10) a kadenci (1,35).
+ Dlouhá hlaveň zvyšuje poškození (+80)
+ Bubnový zásobník (+20)
+ DLC – Vylepšená střelba zvyšuje poškození (+ 1800) a zlepšuje kadenci (-0,75)

Vydejte se dvojitými dveřmi. V dílně zničte oranžové světlo, což otevře dveře.
Tip – Oranžová světla udržují mechanismy zámků a strojů v chodu, jejích zničením se naruší.
Přes můstky pokračujte kolem nefunkčního panelu do slévárny. Cesta vede do patra.
Tip – Paklíčem vypačte bílou chladničku v patře v rohu (citrín).
Kolem zamčených dveří dorazíte do dílny s podivnou bytosti s vrtákem místo ruky. V kufru vzadu je forma na reliéf. Vzápětí se voják probere.
Tip – Soldat je velmi odolný voják s vrtákem místo ruky. Zranitelným bodem je červené světlo na jeho hrudi. Z jejich těl zbývá Krystalové mechanické srdce (5000).
Ve slévárně dejte formu do stroje a vyrobte reliéf koně, který vložte do cihlové stěny vedle. Projděte kolem pokoje Heisenberga. Paklíčem vypačte šuplík naproti pokoji (munice magnum). Seskočte do strojovny.
Tip – Stroje je možné vypnout zničením světel ale zkuste je nejprve využít, aby zabili zombie.
Prolezte šachtou a projděte chodbou s neaktivními Soldaty.
Mechanická součástka (válec) (1/4) – Výbušninou zničte prasklinu pod schody. Cennost je v kufru.
Ve vedlejší strojovně je generátor ale chybí kolo. Projděte spodem a přes dveře se světly do další dílny. Na stole je Mapa továrny (spodní patra), na stolku Poznámka k vývoji 1 (37/47) o výrobě Soldatů a v kufru forma na ozubené kolo. Vrátíte se opět do chodby se Soldaty ale jeden se probere (zničte ho). Zpět ve slévárně dejte formu do stroje a vyrobte velké ozubené kolo. Vložte ho do generátoru, což zapne proud ale zavře mříže za vámi. Zničte další Soldaty a pokračujte. V další oblasti chodí Soldat.
Tip – Červené energetické články na zdi dokáží po zásahu zelektrizovat oblast a zranit cíle.
Tip – Sestřelte cennost (velký krystal) na zařízení u stropu v malém skladu.
V patře zničte světla dveří a projděte. 
Tip – Sestřelte cennost (citrín) na tmavém stropě v rohu nad schody.
Tip – V přízemí za přepážkou leží na lůžku Soldat. Proberte ho střelbou, on přepážku prorazí a v místnosti najdete zásoby.
Nahoře z kontejneru vyleze vylepšený Soldat.
Tip – Soldat II má dva vrtáky a červené světlo na zádech. Z jejich těl zbývá Velké krystalové mechanické srdce (9000).
Zničte Soldata, zničte světla na dveřích a projděte. Cesta vás zavede zpět do chodby před slévárnou. Díky zapnutému proudu projděte dveřmi nedaleko dílny, kde byl první Soldat. V řídící místnosti je paklíč a vzadu v kufru je M1851 „Vlčí mor“ Dlouhá hlaveň. Tlačítkem spusťte můstek.
Tip – Sestřelte cennost (citrín) na potrubí přede dveřmi.
Projděte chodbami a cestou zničte Soldaty. Opět vás přepadne monstrum s vrtulí, rychle utečte za plechová vrata. Vyjdete do centrální jeskyně. Venku v dálce jsou funkční dopravníky převážející Soldaty. Spínačem přivolejte výtah s Vévodou.
Tip – Jste nahoře v patře B3 (výroba).

Vylezte po žebříku a pokračujte do tunelů. Ve skříni v místnosti s vrtákem je paklíč. Projděte dveřmi a slezte po žebříku.
Tip – Výbušninou zničte prasklinu pod žebříkem. Je tam několik cenností (velké krystaly, citrín…).
Ve velkém vertikálním sále (šachta drtiče) zaútočí noví Soldati. 
Tip – Tryskový Soldat používá jeden vrták a má červené světlo na hrudi. Má ale také zbroj a pohonnou jednotku, která mu umožňuje prudce zrychlit nebo skákat do výšky. Z jejich těl zbývá Velké krystalové mechanické srdce (9000).
Vystoupejte po konstrukci a zničte oranžová světla ventilátoru, což ho zastaví. Po jeho lopatkách vylezte na vrchol. V místnosti nahoře je Poznámka k vývoji 2 (38/47) o nových typech Soldatů a Mapa továrny (horní patra). Odsuňte vozík a prolezte šachtou do skladu, kde je v kufru forma na kuličku. Pokračujte nahoru do šachty. Ventilátor vás začne nasávat, rychle zničte oranžové světlo, což ho zastaví a vylomí.
Tip – Sestřelte cennost (citrín) na prasklém můstku odkud jste spadli.
Ochranná koza (17/20) – Na barikádě na konci ventilačního potrubí nad šachtou. Prolezte potrubím, po trubkách na obvodu vylezte k ventilu, otočte jím, což otevře dvířka a prolezte. Výtah vás doveze do místnosti se zásobami, kde v kufru je forma na klíč. Po můstcích vylezte do centrální jeskyně.
Tip – Na protější straně seskočte na potrubí pod můstkem a přejděte do zadní částí (jsou tam zásoby). Po laně se pak svezte zpět ke vstupu do jeskyně.
Pákou přivolejte výtah s Vévodou (patro B1 sklad).   
Ochranná koza (18/20) – Na konstrukci výtahové šachty mezi patry B1 a B3 (zničte během jízdy výtahem).
Sjeďte dolů do B4 a vydejte se do slévárny (cestou zničte nové Soldaty). Vložte formu kuličky a formu klíče do stroje a vyrobte železnou kuličku s koněm a Heisenbergův klíč. Odemkněte klíčem (Heisenberga) jeho pokoje.
Mechanická součástka (hřídel) (2/4) – V kufru v pokoji Heisenberga. 
Cestou zpátky narazíte na nové Soldaty.
Tip – Kaiser Soldat je těžce obrněný Soldat. Červené světlo má na hrudi ale pod pancířem. Exploze mu zbroj strhne. Z jejich těl zbývá Dokonalé krystalové mechanické srdce (25 000). 
Bistrová lebka (3/4) – V místnosti naproti výtahu (B4) vložte do bludiště kuličku a otáčejte, aby projela do cíle.
Vraťte se do nejvyššího patra B1.

V patře B1 klíčem (Heisenberga) odemkněte dveře. V místnosti je pár zásob a Sturm (39/47) o Soldatovi s vrtulí. V místnosti vzadu zaútočí Sturm.

Boss 5 – Sturm

– Speciální Soldat s vrtulí letadla. Dvakrát vás už přepadl, nyní je čas ho zničit.
– Sturm útočí velmi agresivně a rozbíhá se proti vám se svojí vrtulí. Cihlové zdi v jeho cestě snadno zničí, tak toho využijte a počkejte až vyčistí místnost aby bylo více prostoru.
– Na zádech má své červené světlo (zranitelný bod). Stačí uhnout a zasáhnout ho než se otočí.
– Po dostatečném poškození se mu rotor zapálí a začne jím šlehat plameny. Po čase  se uhasí, do té doby se jim vyhýbejte.
– Z těla Struma zbude Složité mechanické srdce (45 000)

V další místnosti na stole je Heisenbergův deník (40/47) kde zvažuje spolupracovat s vámi proti Mirandě.
Doutník (4/4) – Na stole u deníku.
Prolezte šachtou do malého skladu (zásoby).
Ochranná koza (19/20) – V malém skladu za šachtou.
Jděte do nákladového prostoru, seskočte dolů a přejděte po rameni jeřábu. Pákou aktivujte jeřáb a vyvezte se nahoru. Ve skladu zkuste otevřít velké dveře ale překvapí vás Heisenberg, zmutuje do obřího monstra a srazí vás do šachty odvodu odpadu.

Dole prolezte šachtou na šrotiště. Přepadne vás Chris a vysvětlí, že Miranda na sebe vzala podobu Mii, aby se dostala k Rose. Střelbu tehdy přežila, pobila posádku vozu a s Rose unikla. Chris vám připraví polymerový tančík a pošle nahoru. V místnosti je psací stroj a Chrisův počítač (41/47) s informacemi o Mirandě, které vám řekl. Naskočte na vozítko.
Tip – Tančík má kulomet a raketomet. Pilou je možné se krýt a řezat na blízko.
Vjeďte do výtahu a vyjedete nahoru na dvůr. 

Boss 6 – Heisenberg

– Obrovská hromada oceli a organického materiálu. Heisenberg je zblízka velmi vražedný a dálku dokáže zvedat kusy kovu a vrhat je po vás. Kusy se zabodnout do země a můžete je využít jako kryt.
– Palte na oranžové části Heisenberga. Po dostatečném zranění mu odpadnou ale po čase zase složí nové.
– Po dostatečném poškození vás i s tankem zvedne do vzduchu. Střelte jeho hlavu. To ho ochromí ale vypadnete z tanku.
– Heisenberg je mnohem rychlejší, využívejte kusy kovu ke krytu a pokračujte v palbě ručními zbraněmi (ideálně granátomet a sniperka) na jeho hlavu.
– Když ho znovu vážně poškodíte, zvedne vás opět do vzduchu ale dokážete se zachytit tanku a výstřelem Heisenberga definitivně zničíte. Exploduje.
– Z jeho těla získáte Krystalový Heisenbeg (70 000).

Dorazí Miranda vydávající se za Miu a později za stařenu. Rose prý bude mít schopnost kontrolovat Molded (plísně) mnohem víc než Eveline. Vyrve vám srdce!

 

Vesnice, útok

Jako Chris vyrážíte se svojí jednotkou Vlčí smečkou (sniper Umber Eyes, střelec Night Howl, Canine, Lobo a průzkumnice Tundra). U sebe máte bohatou výzbroj, novou pistoli (90 munice pistole), útočnou pušku (300 munice samopalu), nůž, granáty a zaměřovač.

Karambit

– Kvalitní bojový nůž. Vhodný na ničení beden nebo dorážení slabých monster. Je silnější než klasický nůž.

USM-AI

– Pokročilá pistole, kterou používá Chris.
– Poškození: 270
– Kadence: 0,13
– Rychlost nabíjení: 2,5
– Kapacita: 17

Dragoon

– Pokročilá útočná puška, kterou používá Chris. Vysoké poškození a velmi rychlá střelba.
– Poškození: 350
– Kadence: 0,11
– Rychlost nabíjení: 2,9
– Kapacita: 30

Ruční granát

– Explozivní granát vhodný na skupiny monster.

Laserový naváděč

– Naváděč, se kterým pomocí laseru označte cíl (musí být předem daný). Na místo dopadne vzdušný úder.

Následujte tým. Na kopci nad Luiziným domem vám Umber Eyes ukáže situaci. Útočí i jednotky BSAA ale obří masa plísně je snadno ničí. Seskočte z kopce dolů a u domu Luizy poberte zásoby.

Zábleskový granát

– Omračující granát vhodný na ochromení a dočasné zneschopnění monster.

Probijte se přes lycany dolů po poli a skrz vesnici. U dílny jsou další zásoby. Okolo okraje vesnice a po cestě směrem k návsi. U domu vpravo jsou další zásoby. Dostaňte se ke hřbitovu na kterém je výhon Megamycete.
Tip – U domu s červeným komínem a u domu naproti hřbitovu jsou další zásoby.
Odolejte náporu lycanů a mezitím pomocí naváděče označujte Megamycete pro bombardování od Loba. Asi 3-4 zásahy plíseň zničí. Seskočte do díry a na dno. Zaútočí Urias.

Boss 7 – Urias Strajer

– Mnohem odolnější a mocnější Uris, který má opancéřované tělo a na zádech parazita (zranitelný bod).
– Tento Urias používá gigantický ostnatý palcát, hrůzostrašná zbraň.
– Střílejte Uriase do zad ale až se připraví Lobo, využijte navádění přes laser a zbombardujte ho.
– Z těla Uriase zbude Obří krystalový palcát (60 000). 

Projděte tunelem a v jeskyni objevíte Megalycete, gigantický plod. Připevníte na něj nálož.
Ochranná koza (20/20) – U paty sochy v zatopené jeskyni s kořeny (vpravo).
Projděte kolem Megalycete a nahoru do laboratoře Mirandy. Na stole jsou knihy Lékařská zpráva paní Dimitrescu (42/47) o nevhodnosti Alciny jakožto těla pro Evu, kvůli onemocnějí krve, Lékařská zpráva Donny (43/47) o nevhodnosti Donny jakožto těla pro Evu, kvůli rozložení Cadou mezi své panenky, Lékařská zpráva Moreau (44/47) o nevhodnosti Moreaua jakožto těla pro Evu, kvůli jeho transformaci v rybu a Lékařská zpráva Heisenberga (45/47) o nevhodnosti jeho těla pro Evu, navzdory jeho schopnosti ovládat kovy. Na stole v rohu je Spencerův dopis (46/47), kde Mirandě oznamuje nález prvotního viru v Africe a připravuje založení Umbrelly se znakem převzatým odtud z vesnice. Vzadu na stole je Mirandin deník (47/47), kde hledá vhodné tělo pro svoji dceru Evu zabitou Španělskou chřipkou a konečně Rose má být vhodný hostitel. Otevřete celu, kde najdete skutečnou Miu. Naznačí vám, že Ethan není normální člověk.

 

Vesnice

Zpět jako Ethan… Na ledové pláni ve snu k vám promlouvá Eveline a prozradí, že jste zemřeli už v Bakerově sídle, kde vás zabil Jack. Od té doby jste Molded, proto se tak snadno hojíte. Proberete se ve voze Vévody, který vás vyloží ve vesnici u obřadního místa. Je tu spousta zásob, psací stroj a samozřejmě Vévoda.  
Vévoda (Vesnice)
V61 Dlouhá hlaveň (56 000Lei)
Vydejte se nahoru k obětišti a prolezte skrze kořeny plísně.

Final Boss – Miranda

– Miranda nejprve bojuje v lidské formě. Útočí sekáním zblízka ale dokáže se i přemísťovat a především začít vypouštět oheň (kryjte se za kořeny).
– Po dostatečné zranění se promění na pavoučí formu. Zvýší se její dosah a skáče na velké vzdálenosti. 
– Po dalším vážném zranění se změní na havraní formu. Když létá, je obtížné ji trefit. Dokáže zformovat ohnivé koule a pak je na vás vrhnout. Včas je zničte. Až ji poškodíte, začne formovat obří ohnivou kouli. Palte do ní až koule selže a zasáhne ji.
– V další fází se Miranda vrátí do lidské podoby ale okolí potemní. Je obtížnější ji zasáhnout. Volte brokovnici.
– V poslední fázi Miranda střídá všechny čtyři formy. Její útoky se rozšíří a jsou více agresivní. Bojujte dál, využijte nejsilnější zbraně. Po dostatečném poškození zkusí formovat další velkou kouli. Palte do ní až útok selže. 
– Nakonec vás Miranda nevyhnutelně chytí ale střílejte ji dál. Odrážejte její útoky až zemře. 

Po smrti Mirandy se začne rozpadat její plíseň a vy také. Chris vás odvede ale rozhodnete se zůstat a odpálit Megamycete. Chris mezitím odletí s Miou vrtulníkem a zjistí, že i poslaní BSAA vojáci byli po mutaci.
Titulky… s příběhem Village of Shadows… a vyprávění pokračuje obětováním otce, který bojoval s čarodějnicí, zatímco matka holčičku odvedla.
Zbylé titulky…
Dospívající Rose autobusem přijede ke hrobu otce Ethana. Poté ji odveze agent, kterému výhružně naznačí svoji mimořádnou moc. 

Pečlivý průchod hrou na nižší obtížnosti… Standartní délka hry je přibližně 9 hodin.
Tip – Rank. Závěrečné statistiky u RE8 obsahují jen čas bez celkového hodnocení písmenem. 

Hodnoty pokladů
900 Lei – Krystalová lebka
2000 Lei – Úlomek krystalu / Ingridin náhrdelník
2400 Lei – Krystalové křídlo
3000 Lei – Dřevěná soška anděla / Velký krystal / Doutník
3500 Lei –
Karmínová sklenice / Mnohokrystalová lebka
4000 Lei – Medvídek
5000 Lei – Krystalový trup / Vivianit / Krystalové mechanické srdce
6000 Lei – Rtěnka lady
8000 Lei – Karmínová lebka / Kámen z náhrdelníku / Starožitná mince
9000 Lei – Velké krystalové mechanické srdce
10 000 Lei – Dokonalá krystalová lebka / Citrín / Stříbrná soška anděla
14 000 Lei – Ocelový Hraesvelgr
15 000 Lei – Onyxová lebka

18 000 Lei – Berengariův kalich
19 000 Lei – Cesarův kalich
20 000 Lei – Zelenavá lebka / Zlatá soška paní
22 000 Lei – Anděl otce Nicholy

25 000 Lei – Krystalová Dimitrescu / Guglielmův talíř / Dokonalé krystalové mechanické srdce
28 000 Lei – Angie

30 000 Lei – Obří krystalová sekera / Bistrová lebka
35 000 Lei – Krystalové kladivo

40 000 Lei – Krystalový Moreau
45 000 Lei – Složité mechanické srdce

60 000 Lei – Obří krystalový palcát
70 000 Lei – Krystalový Heisenberg
80 000 Lei – Krystalové prastaré zvíře 
/
1200l – Azurové oko
1800l – Stříbrný prsten
12 000l – Prsten s azurovým okem
/

1750 Lei – Dřevěné zvířátko (hlava)
2000 Lei – Dřevěné zvířátko (tělo)
15 000 Lei – Dřevěná koza
/
2000l – Madalina (hlava)
3000l – Madalina (tělo)
20 000 Lei – Slečna Madalina
/
3000 Lei – Rubín barvy holubí krve
4000 Lei – Náhrdelník se dvěma otvory
5500 Lei – Velký rubín barvy holubí krve
50 000 Lei – Náhrdelník paní Dimitrescu
/

4000 Lei – Mechanická součástka (hřídel)
7000 Lei – Mechanická součástka (válec)
45 000 Lei – Heisenbergovo kladivo

 

Bonusy

NG+
– Po dokončení hry se vytvoří speciální NG+ uložení. Při NG+ najdete u Vévody v obchodě bonusové zbraně a předměty.

Village of Shadows
– Extra vysoká obtížnost, která se odemkne po dokončení hry. 

Výzvy + Obchod
Po dokončení hry se zobrazí Výzvy, které můžete při hraní plnit a získávat za ně body. Výzvy získané během první hry (kdy ještě nemáte přístup k výzvám) se započítají zpětně, takže mnoho jich můžete mít hotových již po první hře.
V obchod si můžete za získané body nakoupit bonusy pro další hru (zbraně), modely postav, monster, zbraní a artworky.

Bonusové filmy
– Po dokončení hry se odemknou speciální videa o tvorbě hry, o příběhu Village of Shadows a dalších věcí.

WCX

– Za dokončení hry a nákup v obchodu.
– Solidní útočná puška. Velmi dobrá na množství slabších monster.
– Poškození: 250 – 370
– Kadence: 0,15
– Rychlost nabíjení: 3,2 – 2,6
– Kapacita: 20 – 80
+ Vertikální rukojeť snižuje zpětný ráz
+ Kolimátor zvyšuje poškození (+30) a kadenci (0,1)

Magnum S.T.A.K.E.

– Za dokončení hry. Extrémně účinná magnum pistole, kterou lze dále vylepšovat. Cena vylepšení jsou téměř 1,850,000 Lei.
– Poškození: 2000 – 4500
– Kadence: 1,3 – 0,8
– Rychlost nabíjení: 2,7 – 1,7
– Kapacita: 10 – 20
+ Velkokapacitní zásobník (+8)
+ Vylepšená rukojeť snižuje zpětný ráz
+ DLC – Vylepšená palebná síla nesmírně zvyšuje poškození (+5499)

Karambit – Za dokončení hry a nákup v obchodu. Viz výbava Chrise
USM-AI – Za dokončení hry a nákup v obchodu. Viz výbava Chrise
Dragoon – Za dokončení hry a nákup v obchodu. Viz výbava Chrise

Odstřelovací revolver PZ

– Za dokončení hry na těžkou obtížnost a nákup v obchodu.
– Velmi silný revolver, který ovšem využívá munici pušek.
– Poškození: 1400 – 3200
– Kadence: 1,6 – 0,9
– Rychlost nabíjení: 2,8 – 1,8
– Kapacita: 5

Raketová pistole

– Za dokončení hry na Village of Shadows obtížnost a nákup v obchodu.
– Speciální pistole využívající unikátní munici, kterou je nutné si vyrábět. Každý výstřel vytvoří explozi.
– Poškození: 500
– Kadence: 1,1
– Rychlost nabíjení: 3,7
– Kapacita: 7

Světelný meč

– Za dokončení všech map v Mercenaries s hodnocením SS.
– Speciální zbraň pro boj zblízka s extrémním poškozením.

 

Mercenaries (žoldáci)

– Žoldáci se v RE8 vracejí jako odměna v Obchodě. Nabízejí 4 mapy (každá ve dvou variantách obtížnosti). Každá mapa je rozdělená na oblasti a získané body z každé se sčítají. Úkolem je v časovém limitu nabrat co nejvíce bodů za zabíjení nepřátel, ideálně v combech. Za získané peníze lze před každou oblasti koupit i vylepšit zbraně a vybavení.
– Na mapách jsou rozmístěny dva druhy speciálních věcí. První jsou žluté orby, dají čas navíc. Modré orby umožní vybrat si vždy jeden ze tří perků, které fungují po dobu celé mapy.

Vesnice I (3 oblasti)
B – 168,000 (5000 Lei)
A – 420,000 (odemčení Hrad I)
S – 630,000 (magický zásobník – 2x více munice)
SS – 756,000
SSS – ?????

Hrad I (4 oblasti)
B – 392,000 (5000 Lei)
A – 980,000 (odemčení Továrna I)
S – 1,470,000 (poprava – doražení monstry když má pod 30% HP)
SS – 1,764,000
SSS – ?????

Továrna I (2 oblasti)
B – 288,000 (5000 Lei)
A – 720,000 (odemčení Šílená vesnice I)
S – 1,080,000 (rychlost blesku – rychlejší pohyb)
SS – 1,296,000
SSS – ?????

Šílená vesnice I (5 oblastí)
B – 396,000 (5000 Lei)
A – 990,000 (odemčení Vesnice II + DLC Krvavá řeka I)
S – 1,485,000 (samuraj – extra poškození nožem)
SS – 1,782,000
SSS – ?????

Vesnice II (3 oblasti)
B – 84,000 (odemčení Hrad II)
A – 350,000
S – 516,000
SS – 650,000
SSS – ?????

Hrad II (4 oblasti)
B – 130,000 (odemčení Továrna II)
A – 574,000
S – 851,000
SS – 1,073,000
SSS – ?????

Továrna II (2 oblasti)
B – 72,000 (odemčení Šílená vesnice II)
A – 363,000
S – 545,000
SS – 690,000
SSS –  ?????

Šílená vesnice (5 oblastí)
B – 210,000
A – 486,000
S – 658,000
SS – 796,000
SSS – ?????

 

DLC 1 (7. 5. 2021) – Trauma Pack

– U Vévody je možné koupit novou zbraň a nový doplněk ke zbrani (Mr. Everywhere přívěsek, má jen kosmetickou funkci),
– Obsahuje rozsáhlý dokument o události na Bakerovic farmě, artworky z RE7 a dále
 herní zapínatelné bonusy (Filtr ve stylu RE7, Nahrazení psacích strojů magnetofonem z RE7 a Hudbu „Go Tell Aut Rhody“ z RE7, která bude hrát v úkrytech). 

Samurai Edge – AW Model-01

– Upravená pistole Alberta Weskera, která kvalitou zhruba odpovídá nevylepšené LEMI. Lze ji koupit u Vévody (za 200). 
– Poškození: 110
– Kadence: 0,4
– Rychlost nabíjení: 2,6
– Kapacita: 9

DLC 2 (8. 7. 2021) – Survival Resources Pack

– U Vévody si můžete zdarma zakoupit paklíč, léčení, 30x munice pistole, 5x munice brokovnice.

DLC 3 (8. 7. 2021) – Mr Raccoon Weapon Charm

– U Vévody je možné koupit nový doplněk ke zbrani (Mr. Raccoon přívěsek, má jen kosmetickou funkci).

DLC 4 (27. 7. 2021) – Extra Content Shop All Access

– Okamžité odemčení všech bonusů (předměty z obchodu / zbraně / artworky / modely).

DLC 5 (27. 10. 2022) – Winter’s Expansion

– Nový příběh (Resident Evil 8 – Shadows of Rose | Adventurista)

DLC 6 (16. 12. 2022) – Street Wolf Outfit

– Nový oblek pro Rose ve Winter’s Expansion