Titulní skladba
https://www.youtube.com/watch?v=vkf5A3lqAKs&index=1&list=PLp4hwvnO8DGboVsqFUXHtGt0E0a7eVQu6
Roku 2012 spatřila světlo světa freeware hra Slender: The Eight Pages. Jednoduchá hříčka přivedla na monitory fiktivní postavu zvanou Slenderman – netvora v obleku, bez tváře a s mnoha chapadly. Původ Slendermana je možné sledovat už ve starověku např v Sumeru – mstivý duch z podsvětí, Alu. Údajně můžeme Slendermana nalézt i v Německém folklóru jako tzv. Der Grossman, bytost unášející děti nebo v Rumunsku jakožto tajemnou postavu v obleku s mnoha vlnícími se pažemi. Slendermana můžeme též najít v Japonsku jako půlnoční bytost podobající se gigantické kostře. Z novodobé historie se Slender dá připodobnit Nyarlathoteovi, postavě z Mýtu Cthulhu od Lovercrafta.
Jak je vidno, mýtus o Slendermanovi staví na vcelku pevných mytologických základech, což je samozřejmě pro potřebu zakořenit se v podvědomí veřejnosti, naprostou nutností. Pokud je mi známo, velký boom a snad i první novodobá zmínka o Slendermanovi pochází z roku 2009. Tehdy taky měl byl Slenderman vymyšlen, jakožto postava do soutěže o nejlepšího záhadného tvora. Od té doby se Slender jako správný tajemný netvor objevuje za pomoci počítačového softwareu všude možně, od ‚starých‘ maleb, přes fotografie až po videa. A pokud jde o skutečně historické autentické propriety, pak se rozhodně nejedná o moderního Slendera v kvádru a kravatě, ale o některou z bytostí zmíněných výše, ze kterých novodobý Slender vzešel.
Zpět ke hře… Slender: Eight Pages ve svém primitivním konceptu – posbírat na mapě 8 předmětů a utéct před náhodně se objevujícím Slendym, dokázal řádně zaujmout i postrašit a tak následovaly další freeware hry s totožným principem a jinými lokacemi. Hráč a Slendy se tak proháněli nemocnicí, vězením, zábavním parkem,… Pokaždé však šlo o to samé a jak už to bývá stereotyp se dostaví všude.
Roku 2013 autor původního Eight Pages stál za tvorbou placené hry nesoucí jméno Slender: Arrival. Kvalitní grafika a umě nadesignované prostředí pomohly společně s osvědčeným konceptem a příběhem vytvořit hutnou atmosféru na vcelku rozlehlých mapách. Hráč se v roli Lauren vydává za svojí kamarádkou a rázem zjišťuje, že drahá Kate se připletla do něčeho, co mělo navždy zůstat ukryto.
Arrival neoplývá kdovíjakými možnostmi, neexistuje zde inventář, nejsou tu postavy a samozřejmě ani zbraně. Co je však přítomno je tísnivá atmosféra interiérů a ponurost exteriérů. Hráčova fantazie začne pracovat na plné obrátky aniž by Slenderman musel být ‚v akci‘. V devíti úrovních na vás čeká hutná atmosféra, plno lekaček a děs ze stvoření, které má údajně v určitých podobách existovat i v reálném světě.
Původně obsahoval Arrival pouze 5 map a zhruba tři desítky dokumentů, které pomáhaly odhalit pozadí děje i historii míst, kterými hráč projde. Postupem času byla hra mohutně aktualizována a finální verze nabízí rovnou 9 map a k tomu přesně 50 dokumentů. Celý herní svět tak příjemně nabobtnal, rozšířil se o nové lokace, o nové postavy a herní doba se ze zhruba hodiny a půl natáhla na téměř dvojnásobek.
Jako u každé jiné hororové hry nezapomeňte pro zvýšení zážitku hrát v noci, ve tmě, o samotě a se zvýšeným zvukem. Navíc, pokud jste v životě o Slenderovi neslyšeli, nehrajte freewareovky a jděte pokud možno rovnou na Arrival, neboť díky tomu nebudete tušit, co že se to ve stínech lesa vlastně ukrývá.
Hodnocení: 80%
Délka: 3h
Návod
Návod je psán pro finální verzi 2.0, což znamená, že pokud máte hru staženou v původní verzi, zhruba polovina uvedených informací vaší hře nebude odpovídat. Slender je výjimečný tím, že v rámci patchů hra nabobtnala na zhruba dvojnásobnou velikost, takže nebuďte škrti a kupte si ho. 😀
Poznámky
– Je možné vypnout ikonky kamery, tzv. HUD. Vypnutí HUDu doporučuji, protože ikonky toho mnoho neřeknout, ostatně posuďte sami…
1. Ukazetel baterie – nenechte se zmást, tak jako já… Ikona nezobrazuje baterii ve svítilně! Tato ikona pouze symbolizuje baterie v kameře, která se v každé další úrovni tenčí. V praxi ale nemá ukazatel žádný význam.
2. Zoom – kamerou je možné zoomovat (defaultně držením E). Ikona určuje stupeň přiblížení, ale zoomování je tak rychlé, že buď máte přiblíženo anebo ne.
3. Odehraný čas – jediný alespoň zčásti užitečný prvek. Není ale třeba ho sledovat po celou hru a nechat se tak neustále rozptylovat červeným REC.
– Úrovně hry se při každém spuštění mění a to různými způsoby. Zjednodušeně řečeno – všechno není tak jak bylo minule a ‚naučit‘ se jednotlivé úrovně lze jen v omezené míře. To ve výsledku přispívá znovuhratelnosti a především značně ztěžuje průchod 2., 3. a 9. úrovní.
– Baterka na první 2 obtížnosti svítí nepřetržitě dlouho. Na Hardcore obtížnost však může v průběhu úrovně vyplivnout, čili je dobré ji využívat jen v nezbytných situacích. Baterkou je možné (pravým tlačítkem myši) zaměřit vzdálené objekty. Tato funkce najde své uplatnění ve třetí kapitole, viz. návod.
– Hardcore obtížnost se odemkne po odehrání hry. Tato obtížnost činí nepřátele agresivnějšími, baterka se může vybít a závěr příběhu je mírně odlišný.
– Na Arrival vyšlo mnoho patchů, které rozšiřují některé úrovně a také přinášejí nové dokumenty. Zatímco původní verze měla „pouhých“ pět úrovní a necelé tři desítky dokumentů, nejnovější finální verze má úrovní devět a rovných 50 dokumentů.
Kapitola 1 – Prolog
Jste Lauren a přijíždíte k domu své kamarádky Kate. Vinou spadlého stromu přehrazujícího cestu musíte jít po svých… Na velké tmavé ceduli si všimněte, že dům Kate se prodává. Vydejte se lesní cestou a brzy zjistíte zajímavou věc – okolím se ozývají kroky, jakoby byl někdo poblíž. Buď přímo po cestě nebo zkratkou přes les dojděte k domu, jež má být na prodej. Mezitím se setmí a padne tma… Do domu vedou tři cesty – hlavní vchod, garáž a zadní vchod. Pouze hlavní vchod je vždy otevřený, ty ostatní mohou a nemusejí být odemčené.
Vstupte do domu hlavním vchodem. Všimněte si nákresů na zdi – les a postava. V přízemí domu je mnoho oken směřujících na zahradu. Za některými z nich je možné zahlédnout muže v obleku a bez tváře – Slendermana. V žádném případě se na něj nedívejte moc dlouho. V hale je na poličce vedle schodiště Dopis č. 1 (1/14 – 1/50) – Kate píše někdo s iniciály CR, zřejmě přítel. Svěřuje se, že rád vzpomíná na časy, kdy si s Kate hrával v lesích na lovce duchů. Dveřmi vpravo vejděte do pokoje a dalšími dveřmi projděte na chodbu. Jsou tu dveře od garáže a naproti nim koupelna. Můžete zapnout rádio se třemi písničkami a trochu zpříjemnit pochmurnou večerní atmosféru. Vedle rádia je Dopis č. 2 (2/14 – 2/50) – CR píše o svých halucinacích. Zpátky na chodbě se dostanete do kuchyně. Tady jsou zadní dveře od domu. Na stole je Pozvánka na pietní akci (3/14 – 3/50) – k té má dojít na místním hřbitově. Na ledničce je Seznam nákupu (4/14 – 4/50) – jde převážně o zdroje světla a propriety ke kameře, přičemž zdůrazněná je upomínka o nutnosti zamykat dům. Na lince je telefon, který sice nefunguje, ale můžete si přehrát zprávu ze záznamníku – je od CR a žádá Kate, aby se mu ozvala. Ve vedlejším pokoji můžete zahrát pár not na piano. V dalším pokoji je na stole jiný telefon a opět nefunkční. Vedle něj leží Poděkování (5/14 – 5/50) – Kate děkuje budoucím majitelům domu, že si ho od ní koupili. Všimněte si obrázku v polici. Jsou tu dvě ženy. Ta mladší je Kate a starší žena bude zřejmě její matka. Je to přesně ta samá žena jako na parte z kuchyně – Kateina matka tedy nedávno zemřela. Dalšími dveřmi se vrátíte do hlavní haly. Někde v přízemí, v místnostech, jež jste prošli, se nachází baterka, kterou potřebujete. Pokud jse ji ještě nesebrali, bude nutné místnosti projít znovu a baterku najít. Poté vyjděte do patra. Nalevo je ložnice a vpravo chodba s pokoji, přičemž ten poslední je zamčený. V jednom z pokojů v patře najdete klíče, kterými ten poslední pokoj odemknete. Místnost je plná popsaných papírků. Na mnoha z nich je zvláštní postava. Jiné ukazují k vysílači, který má být bezpečným místem. Vedle postele je koš a za ním Zmačkaný dopis Carla Rosse (6/14 – 6/50) – Katein přítel Carl Ross se jí omlouvá a doufá v obnovení přátelského vztahu. Seberte papír na stole, jež ukazuje k lesu. Zaslechnete zvenčí ženský křik a brána z pozemku se pomalu otevře.
Vyjděte ven a díky baterce můžete prozkoumat zahradu. Nedaleko garáže je padlým stromem a balíkem slámy přehrazená cesta. Kousek odtud, zhruba naproti záhybu zdi, visí na stromě Fotografie chlapce (7/14 – 7/50) – pohřešuje se dítě, jistý Charlie Matheson jr. Před domem, na přední zahradě, jsou houpačky – vzpomenete si, že jste si zde v dětství hráli s Kate. Vzadu za domem je skluzavka. Vyjděte na ni po schůdcích a na sloupku kousek od skluzavky vezměte Dopis č. 3 (8/14 – 8/50) – CR je na tom zdravotně špatně a vše přikládá noci strávené v lese. Tím je zahrada prozkoumaná a vy se otevřenou branou můžete vydat do lesů.
Dojdete na křižovatku. Na hlavní cestě naleznete další popsanou stránku od Kate. Poté se vraťte zpět na rozcestí a vydejte se úzkou pěšinou jež míří po svahu dolů. Žlutá krabice je generátor, který zapněte a rozsvítíte světla na cestě. Dole je spadlý stožár a kousek od něho, na dřevěné desce Výstřižek z novin – požár (9/14 – 9/50) – v novinách je zmínka o požáru domu, ve kterém uhořel jeho majitel Ch. Matheson, jež před lety ztratil syna. Shoda jmen je jasná – muž byl otcem pohřešovaného chlapce. Na kopcích okolo se tu a tam objeví tajemná postava s dlouhýma rukama – Slender. Pěšina se napojí na velkou cestu a pokračuje dál. Dojdete k další křižovatce. Cesta vlevo končí zavřenou branou a tak musíte doprava. Generátorem si opět rozsviťte světla. Na stromě po levici natrefíte na další fotografii pohřešovaného chlapce (pokud již jednu máte, nemá smysl ji sbírat). Přejdete řeku a dojdete k další křižovatce. Po levici je vypálený dům, zmiňovaný v novinách. Vstupte dovnitř a v jedné z místností naleznete stvoření otočené čelem ke zdi – zřejmě sám Charles. Přiblížíte se k němu a on se otočí, načež zmizí. Na zemi seberte Spálený list (10/14 – 10/50) – Charles píše o ztrátě syna a tvrdí, že stále slýchává jeho smích… V místnosti u zadního vchodu je v popelu zastrčen Obraz domu (11/14 – 11/50) – zřejmě tu stojí již pěkně dlouho. Hned venku je u prahu Dětská kresba (12/14 – 12/50) – s přihlédnutím na obraz je jasné, že jde o náčrtek okolí tohoto domu. Na kresbě je i Slender a hřbitov. Zajímavé je, že Charlie své jméno nadepsal nad kostel se hřbitovem. Vyjděte před dům a pokračujte po cestě. Zapněte generátor, jež je u cesty, a ten vám osvítí stavební parcely. Na pytlech cementu na levé parcele je Výstřižek z novin – parcely (13/14 – 13/50) – píše se tu o nových obyvatelích Oaksideu. Po cestě dojdete k dřevěnému domku, za nímž začíná Oakside park. Zprava je vchod do budovy. Projděte mezi zavřenými bránami a na stole najdete Katein deník (14/14 – 14/50) – Kate prosí o pomoc a odkazuje na CR, který prý ví, jak to zastavit. Všimněte si, že v deníku chybí osm stránek. Temné dobrodružství začíná…
Bonusová hra
Spusťte prolog znovu a splňte následující úkony – seberte baterku, pusťte rádio, zahrajte na klavír, prohlédněte si houpačky před domem a na závěr vezměte před domem fotografii ztraceného chlapce. Hra vám načte novou úroveň a ocitnete se u domu, který vypadá jak v úvodní fázi vývoje hry. Vaším úkolem je nalézt v okolí Slendera. Jakmile se to podaří, hra vás opět vrátí do menu a po spuštění nové hry jste na tom samém místě s tím rozdílem, že Slender hledá vás. Jakmile vás najde, opět skončíte v menu a když znovu spustíte hru, ocitnete se uprostřed ohnivého kruhu, kde zemřete. Před speciální kolonku v menu se pak můžete vrátit zpět do klasického hlavního menu.
Proměnné:
1. Zamčené / odemčené dveře do domu
2. Pozice baterky (vždy v přízemí)
3. Pozice klíčů od pokoje Kate (vždy v patře)
4. Světla, které rozsvítí generátory (některá nefungují)
–
Kapitola 2 – Osm stránek
Vyjdete z domu a ocitnete se u vstupu do parku. Někde poblíž je domek a v jeho okolí, či přímo na něm, naleznete hned tři dokumenty. Je zde Turistická brožura Oakside Park (1/3 – 15/50) – reklama na park. Dále Informace o počtu kánoí (2/3 – 16/50) – číselník s počtem kánoí. Posledním dokumentem jsou Pravidla kanoistiky (3/3 – 17/50) – seznam příkazů a zákazů pro kanoistiku v parku. Projděte dál do hlavní části parku. Před sebou máte území lesa ve kterém je náhodně rozmístěných minimálně osm z deseti objektů. Jsou to – mapa parku, převrácená kánoe, stan s táborákem, věž s vodní nádrží, hlídková věž, skladiště, návštěvnické centrum, osobní auto, džíp a veřejná toaleta. Na osmi místech se nacházejí stránky Kateina deníku. Úkolem je všechny posbírat, avšak tentokrát už to nebude procházka růžovou zahradou. V lese je totiž Slender!
Slender je temná nestvůra v drahém obleku a bez tváře. Umí se teleportovat a může se tak zjevit přímo před vámi. Přibližovat se k němu nebo se jen na něj dívat je životu nebezpečné a pokud ho zahlédnete, nejlepší je okamžitě utíkat co nejdále od něj. Čím více stránek sesbíráte, tím agresivnější Slender bude. Nutno ovšem poznamenat, že i bez sebrání jediné stránky se Slender po lese pohybuje. To znamená, že taktika seznámit se s prostředím a zapamatovat si pozice stránek není tak ideální, jak se na první pohled jeví. Přesto jde o účinnou taktiku, jež možná poslouží více než zběsilé pobíhání po lese s agresivním Slenderem v patách. Dále je třeba vědět, že přestože se jednotlivé pozice objektů mění, pozice stránek na nich je většinou neměnná, to znamená, že pokud u daného objektu stránka je, pak pravděpodobně přesně na stejném místě jako vždycky. Objekty skladiště a návštěvnické centrum jsou velmi rozlehlé přičemž centrum má navíc místnosti s jediným vchodem. Je velmi riskantní si tyto dva objekty nechávat až na závěr, kdy je Slender velmi agresivní – bude těžké vyhledat stránku a utéci mu. Zároveň však jsou tyto objekty díky své velikosti snadno vyhledatelné a nehrozí tak bloudění po lese. Jakmile sesbíráte všech osm stránek, Slender vám automaticky začne prohánět, ale nechytí vás.
Proměnné:
1. Počáteční lokace + rozmístění třech dokumentů v blízkosti domu.
2. Rozmístění objektů (budovy, věže, auta,…) v lese.
3. Rozmístění osmi stránek na objektech.
–
Kapitola 3 – Do hlubin
Probudíte se někde v lese a hlavně ve dne! V první řadě prozkoumejte les a najděte vysoký strom se sytě červeným listím (nachází se vzadu u skal). Na něm je připevněn Dopis č. 4 (1/8 – 18/50) – CR tvrdí, že v noci slýchává zvláštní zvuky odněkud zvenčí. Dále v lese najděte malý dřevěný domek se schody. Na barelu vedle domu leží Dopis č. 5 (2/8 – 19/50) – CR byl u doktora ve snaze zbavit se traumat. Kousek od domku je tunel vedoucí do dolu. Vpravo u vrátnice je na nástěnce Dopis č. 6 (3/8 – 20/50) – CR říká, že ho obklíčili monstra, že má strach a neví kudy kam. Také zde visí Vzkaz pro zaměstnance (4/8 – 21/50) – důl se uzavírá a dělníci si mají podat zprávu o současné adrese, aby dostali poslední výplatu. Podívejte se k tunelu a obejděte vchod zleva. Na zdi, nedaleko trubek, je Zpráva od Charlese (5/8 – 22/50) – Charles se po ztrátě syna zhroutil a loučí se s okolím. U tunelu je zepředu od lesa další, již třetí fotka pohřešovaného chlapce. Vstupte do dolu a zaslechnete podivný šepot. Širokou chodbou se dostanete do úzké chodbičky s pletivem. Na pletivu visí Varování (6/8 – 23/50) – výtah je možné zprovoznit zapnutím 6 generátorů. Na přistroji vlevo u zdi je Dopis č. 7 (7/8 – 24/50) – CR říká, že je v pořádku a že jde pro Kate, aby viděla krásy lesa… Na zdi visí zarámovaný Ústřižek z novin – prodej pozemků (8/8 – 25/50). Správa Oakside Parku prodává společnosti Kullman pozemek, kde bude vystavěn důl. Tunelem se vydejte dál.
Dojdete do větší místnosti s výtahovou šachtou. Výtah nefunguje a bude třeba ho zprovoznit. K tomu je zapotřebí spustit 6 generátorů. Jeden generátor je v hale a jakmile ho spustíte, začne peklo. Otevřou se vrata do komplexu a ty ven z tunelu se naopak zavřou. V komplexu se nachází celkem 5 dalších generátorů a ty je třeba spustit. Jejich pozice je náhodná a vás čeká to samé, co v minulé kapitole. A samozřejmě nechybí Slenderman, jehož agresivita bude postupně vzrůstat dle počtu zapnutých generátorů. Ovšem po komplexu se také prohání stvoření zvané Proxy. Je velmi rychlé, a může na vás skočit, čímž vás sice hned nezabije, ale budete zraněni. Vydržíte jen asi 2-3 útoky Proxy. Naštěstí je možnost Proxy zastavit. Pokud jí posvítíte do tváře intenzivním světlem baterky (pravé tlačítko myši), Proxy zůstane na pár vteřin oslněná. Máte tak čas jí zmizet z dohledu, nicméně baterka Proxy nezabije, jen zbrzdí – vbrzku ji budu mít opět v zádech. Klíčem k úspěchu není jen baterka ale i šetření dechu – běhat vydržíte jen omezeně dlouho a skončit s dechem v blízkosti Proxy je smrtící. Jelikož je rozmístění generátorů náhodné, zavisí z velké části i na štěstí. V komplexu je mnoho místností odkud nevede jiná úniková cesta, což znamená, že prchnout právě sem ať už před Slenderem nebo před Proxy je hloupost. Bohužel mnohdy se generátory a nacházejí právě v místnostech. Jejich aktivaci je třeba provézt rychle a být brzy zpět na chodbě. Po aktivaci šesti generátorů musíte do hlavní haly a spustit výtah. Než se výtah rozjede, stále vás může Proxy napadnout a tudíž se nesmíte nechat zviklat pochybnou představou bezpečí na desce výtahu. Teprve až výtah vyjede nahoru, můžete si oddechnout.
Proměnné:
1. Počáteční pozice v lese
2. Rozmístění pěti generátorů po komplexu
–
Kapitola 4 – Flashback
Vydejte se chodbou ven z dolu. Na dřevěné bedně v rohu je Dopis č. 8 (1/6 – 26/50) – CR shání Kate která se mu vůbec neozývá. Konečně se dostanete z hrůz temného dolu a jste na svahu vysokého kopce. Vysílač a údajně bezpečné místo je nedaleko. Vlevo na bráně z pletiva je Dopis č. 9 (2/6 – 27/50) – CR nalezl Kate u jejího domu s rozbitou kamerou a zvláštními malůvkami. Cesta po úbočí vás dovede ke stromu u nějž sedí velký plyšový medvěd. Jeho sebrání započne kapitolu 5. Nejprve ale můžete prohlédnout okolí.
Vydejte se vpravo po strmém svahu nahoru, obejděte vysoký balvan a dojdete na místo s panoramatickým výhledem na údolí. Na kůlu kousek odtud naleznete Dopis č. 10 (3/6 – 28/50) – CR míří s Kate kamsi do bezpečí, které její dům prý už nemůže poskytnout. Pokračujte dál a po pěšině zase sestupte dolů. Projděte jeskyní v níž leží světlice a ocitnete se před budovou. Na rozvaděči u vchodu je Prosba o smrt (4/6 – 29/50) – stránka popsaná jedinou větou – chci umřít. Uvnitř je na stěně nad krabicemi Dopis č 11 (5/6 – 30/50) – CR naříká nad tím, že se cosi vrátilo a že chce umřít dřív než ho to chytí. V domě si všimněte televize a dvou kazet na stole. Každá kazeta po vložení do přehrávače televize započne jinou kapitolu, přičemž levá kazeta vám též přidá dokument Usedlost (6/6 – 31/50) – CR se vydává k domu Mathesonů, aby hledal Charlieho. Z téhle kapitoly tedy vedou hned tři cesty do dalších kapitol, přičemž chronologicky se vyplatí začít medvědem. Pamatujte také, že abyste zpřístupnili kapitolu 8, potřebujete absolvovat obě kapitoly z kazet najednou (tedy bez návratu do menu).
–
Kapitola 5 – Vzpomínky
Sebráním medvěda v kapitole 4 zahájíte tuto kapitolu. Jste Charlie a hrajete si na pláži u jezera. Zavolají na vás rodiče, ale nemůžete k nim jít, takže se vydejte po pláži. Cestou po pláži narazíte čtyři hračky, které postupnš sbírejte. Na konci pláže, to když už vás rodiče hledají, zamiřte do lesa. Les velmi rychle potemní a dole pod skálou je další hračka. Pokračujte cestou vlevo až dorazíte k chapadlům nataženým nad útesem – Slender si vás chytí.
–
Kapitola 6 – Útěk
Po vložení pravé kazety do přehrávače započne tato kapitola. Nyní jste v roli Kate, která pozdě v noci ve svém domě cosi píše. Zvenčí se ozvou děsivé zvuky a váš úkol je jasný – okamžitě uzavřít dům. Baterku máte u sebe, stejně jako kameru. Protože dům už dobře znáte, nemělo by být těžké v rychlosti proběhnout všemi místnostmi v patře a zavřít otevřená okna. Až zajistíte patro, rychle uzavřete všechna okna a dveře v přízemí. Tady je místností víc. Až zajistíte všechny okna / dveře anebo až uvidíte Slendera v domě, utíkejte zpátky do vašeho pokoje. Sem se sice Slender dostane také ale vy vyskočím ven oknem.
Proměnné:
1. Zavřená / otevřená okna
–
Kapitola 7 – Usedlost
Po vložení levé kazety do přehrávače v kapitole 4, započne tato kapitola. Jako CR dorazíte ke statku Mathesonů. Nejdříve zamiřte do domu. Na stolku před koupelnou najdete Dopis pro Rose (1/12 – 32/50) – Maggie píše Rosovi ohledně her na večer. Víc v domě nenajdete, čili můžete pokračovat do stodoly. Uvnitř stodoly vedle schodiště je Dětská kresba – hořící stodola (2/12 – 33/50) – Charlie namaloval Slendera a děti ve stodole. V patře stodoly otočte kladkou u stropu, čímž zdvihnete kontejner blokující cestu ven. Venku si všimněte generátoru u sýpky, ovšem chybí palivo, takže nemůžete dovnitř kvůli tmě. Pokračujte přes kůlnu na pole. Pohyb na poli je náročný vinou vysokých klasů, ale můžete jít po cestě. Na křižovatce ukazatel informuje o cestě zpátky k sýpce, ke sklepu a ke kapli. Protože brána kaple je zamčená, vydejte se ke sklepu. Sejděte dolů a na panelu zapněte proud. Zdejší podzemí tvarově připomíná kruh s několika odbočkami. V místnostech s policemi najděte dva kanystry s benzínem, přičemž na jedné polici je také Knihu příběhů (3/12 – 34/50) – kniha prarodičů. Se dvěma kanystry se vydejte ven, kde už se setmělo.
V poli nyní běhá Charlie, který vás může chytit a zabít. Pohybujte se pouze po cestě, jinak hrozí smrt. Zamiřte zpátky přesx kůlnu k sýpce, nalijte do generátoru benzín a vstupte. Hned naproti vchodu je Přípomínka o skladování (4/12 – 35/50) – pokyny ke skladování obilí. Projděte sýpkou a na polici kousek u východu je Dětská kresba – rodina (5/12 – 36/50) – Charlieho kresba rodiny. Vyjděte ven. Na kopci je dům na stromě a opodál kůlna, kde je v polici Rodinné foto (6/12 – 37/50) – rodinné foto Mathesonů. Nedaleko jsou trosky spáleného domu a na zemi leží klíč! S klíčem se vydejte zpátky přes sýpky a kůlnu na pole. Mezitím přijde noc.
Na poli je stále Charlie, tentokrát ještě agresivnější, takže se opravdu držte pouze cesty. Běžte ke kapli, odemkněte bránu a vstupte. Můžete se podívat na hřbitov nebo na kopec, kde jsou náhrobky rodiny Mathesonů, ale především vstupte do kaple. Za vámi se zavřou dveře a jakmile se otočíte, zahlédnete na moment Slendera. V kostele na stole je Dopis o démonovi (7/12 – 38/50) – Frieda Matheson mluví o nutnosti zapudit démona, který likviduje rodinu. Na druhém stole je Památeční foto (8/12 – 39/50) – památeční fotka Waltera Mathesona. Na zemi jsou Charlieho hračky – 5 vláčků a panenka. Seberte alespoň jednu hračku, načež do kaple bočními dveřmi vtrhne Charlie. Okamžitě musíte utíkat, jinak vás zlikviduje. Běžte do boční místnosti kaple a odtud k oltáři. Jakmile bude Charlie mimo hlavní sál, seskočte dolů a vběhnete do dveří odkud přišel. Dveře zabouchnete a jste v bezpečí. Pokračujte cestou zpátky do domu Mathesonů. Přijdete z druhé strany odkud můžete vyjít na půdu. Tady jsou hned čtyři dokumenty. Na židli u schodů je karikatura Verzweiflung (9/12 – 40/50) – kresba démona unášejícího děti z Německa. Na stolu u zdi je deník Rose (10/12 – 41/50) – deníček s obrázkem kostela. Na stole vedle knih deník Maggie (11/12 – 42/50) – zápisek o divné bytosti. Konečně na stole za schodištěm je dopis pro Friedu (12/12 – 43/50) – dopis o zmizelém dítěti. Proskočte dírou v podlaze a ocitnete se u koupelny ve známé oblasti domu. Zároveň však dveře prorazí Charlie a půjde po vás. Okamžitě kličkujte ven z domu a dále k autu, ovšem cestou upadnete.
–
Kapitola 8 – Příchod
Po přehrátí obou kazet (kapitoly 6 a 7) jste zpátky v roli Lauren. Dveře z budovy jsou otevřené, takže vyjděte ven a vydejte se nahoru k vysílači. Na kůlu najdete Dopis č. 12 (1/7 – 44/50) – CR tvrdí, že není kde se schovat. Dojdete až k jeskyni před kterou na skále visí Cedule (2/7 – 45/50). Vstupte do jeskyně a seskočte dolů. Na krabici leží Dopis č. 13 (3/7 – 46/50) – CR nabádá Kate aby se s ním setkala, že prý ví, jak to zastavit. Cesta temnou jeskyní vás zavede do oblasti, kde jsou stěny popsané zoufalými výroky. Je tu Omluva (4/7 – 47/50) – kdosi se omlouvá a prosí o odpuštění. Dostanete se ven, kde hoří les.
K vysílači je to ještě kus cesty ale les je v plamenech a v okolí je velmi agresivní Slender. Objevuje se prakticky na každém rohu a vy musíte co nejrychleji běžet k vysílači. Protože Slender se může objevit i pár metrů před vámi, musíte být připraveni okamžitě změnit směr. Navíc se na svahu tu a tam objevují plameny, které vás mohou zranit. Protože je oblast velmi nepřehledná, jediným vodítkem je věž vysílače. Když se konečně dostanete nahoru, vběhněte do budovy a dveře se uzavřou.
Konečně jste zase v bezpečí. Vlevo na zdi je Nouzové volání (5/7 – 48/50) – pokyny pro zapnutí nouzového volání. Dveře naproti jsou zamčené ale někde tady (na bednách, či v jedné ze dvou místností) najdete klíč. Odemkněte a vstupte, načež vaše baterka přestane svítit. Díky hořícím sudům však můžete pokračovat v cestě dlouhou chodbou. Dojdete až k mrtvému tělu CR, který se upálil, aby neskončil jako Slenderův poskok. Protože se dveře ven zavřou a cesta dál nevede, jste odkázáni na milost a nemilost Slenderovi. Spusťte záznam z kamery ležící na zemi. Zaslechnete jen křik a šepot. Dovnitř vběhne jeden ze Slenderových Proxy – konkrétně Charlie a ztratíte vědomí.
Proberete se ve tmě ve zničeném domě Mathesonů. Sám Charlie sedí na schodech kousek od vás. Vlevo v tmavém rohu místnosti je Dopis č. ? (6/7 – 49/50) – otázníkem označený list od CR je chronologicky vůbec tím prvním dopisem, kde CR děkuje Kate, že se s ním rozhodla pátrat po ztraceném Charliem. Na stole na opačné straně přízemí leží vůbec poslední dokument Zoufalství (7/7 – 50/50) – Matheson starší je sužován myšlenkami na svého syna i podivného muže a rozhodne se vše skončit. Vyjděte po schodišti a podle nářku poznáte, že se k někomu blížíte. V rohu místnosti se krčí další Slenderem znetvořený Proxy – Kate. Právě ta vás naháněla v dolech. Jen co se k ní přiblížíte, skočí po vás. A tím příběh Lauren končí…
Na Hardcore obtížnost je po odehrání hry ještě jedna scéna, kdy Lauren leží venku v lese. Zdá se tedy, že přežila, byť o nějakém zastavení Slenderova řádění nebo alespoň pomoci Kate umřít nemůže být řeč.
Proměnné
1) Pozice klíče u vysílače
–
9. Genesis
Bonusová mapa, jež se odemkne po odehrání hry. Hlavní postavou je Kate a úkol se velice podobá druhé úrovni. V oblasti lesa, který je ohraničen pletivem je 10 zajímavých míst, jmenovitě tlustý kmen stromu, osobní vůz u obytné budky, nákladní vůz s cisternou, stojany s nádržemi, bunkr, zeď ve tvaru kříže, kmeny uřezaných stromů, velká roura, halda kamenů a silo. Na osmi objektech je jedna z osmi stránek a cílem je opět všechny sesbírat, zatímco agresivita Slendera s každou získanou stránkou rapidně vzrůstá. Genesis je s přehledem nejnáročnější kapitola, výrazně těžší než Osm stránek.
Proměnné
1. Rozmístění stránek na objektech v lese