Hra stará jako Jeruzalém, dnes spustitelná snad jen za použití Dosboxu, byla před dvaceti lety jednou z řady známých českých kreslených adventur, které se nesnažily ani tak o příběh, jako spíše o šílené vtípky. Adventury tehdy frčeli a vývojáři jejich potenciál vnímali především ke zprostředkování legrace, prostě takové herní verze komedií, které náš národ miluje. Jestliže jsem u komentáře na legendárního Poldu vzpomínal, že jde o hru často protkanou pubertálními fórky, pak je třeba v případě Horkého léta říci, že celá náplň hry jde mladistvým vyloženě vstříc. Nakonec hlavními spotřebiteli počítačových her se zdají být děti a tak není ani moc divu. Série Horkého Léta se postupem času vyhoupla až na čtyři díly, respektive dva stejnojmenné díly a dva volné sequely s odlišnými názvy. Všechny hry mají na svědomí Češi, byť tvůrčí týmy se měnili a měnil se i žánr.
První Horké léto jde označit za klasiku, která přestože mírou krve, násilím na zvířatech (a lidech) by měla patřit do skupiny pro starší hráče, má největší potenciál bodovat u již zmíněných puberťáků. Tedy jak se to vezme, protože doba pokročila a smýšlení dětí se dá přirovnat ke smýšlení ovcí, tudíž Horké Léto jakožto hra, která už dávno vyšla z módy dnes sotva zaujme někoho, kdo vyžaduje aby za něj přemýšleli druzí. Ale zpět k dílu. Příběh je vcelku prostý, byť netradiční – náš hrdina Honza Majer, obyčejný to sígr a budižkničemu, se vydává s rodinkou na ostrov v Pacifiku. Rodinka je ale unesena lidožrouty a zápletka je na světě. Klasická point and click adventura je nabitá nesmyslnými kombinacemi předmětů, kupodivu vcelku malým počtem postav, zdařile nakreslenými lokacemi a samozřejmě hláškami v podání Zdeňka Izera, který se zhostil dabingu rovnou všech postav. A protože je Izer vcelku schopný imitátor, nebojí se v případě některých postav vytáhnout i známé osobnosti (trosečník alias Miloš Zeman nebo fotřík alias Felix Holtzman). Horké Léto však hodně trpí tím, že chce být neustále vtipné. Ve hře je spousta aktivních míst a prakticky ke každému je napsán nějaký jakože vtipný, či přinejmenším úsměvný komentář. Ne vždy to ale funguje a to navzdory skutečnosti, že Izer dokáže vtipně využít i nejobyčejnější a nejtrapnější fórek.
Horké Léto není nijak zvláště dlouhé. Délka odpovídá přibližně čtyřem až pěti hodinám, což zase odpovídá zhruba prvnímu dílu Poldy. Nedá se ale říci, že by na tehdejší poměry byla hra krátká a to ani množstvím textu, předmětů, či lokací (je jich cca 40). Jde zkrátka o solidní standart tehdejší doby.
Nakolik má smysl věnovat se takovéto hře a psát na ni návod jsem se ptal i sám sebe. Najde se dnes mladistvý, který zabředne do doby před svým narozením a vyštrachá odtamtud Horké léto? Najde se pamětník, který z nostalgie sáhne po hře svého mládí? Anebo se najde znuděný adventurista se zálibou v klasických adventurách, který hledá něco hezky českého? Možná ano. Myslím, že je dobré vědět, že humorné české adventury, to není jen série Polda. Tenkrát toho tu bylo mnohem víc a přestože všechny tyto hry zapadly v minulosti, neboť dnes už nemají tvůrce a vydavatele, kteří by je udržovali a zprostředkovávali na nových platformách, tak myslím, že by se na ně nemělo zcela zapomenout. A to obzvláště platí pro sérii Horkého Léta, které v žánru humorných adventur svou mírou kvality zaujímá druhé místo, hned za Poldou.
Hodnocení – 55%
Délka – cca 5h
Návod
Ovládání + info
LTM – zkoumání předmětu / postav
PTM – sebrání a používání předmětu, dodatečné informace o nesebratelných předmětech, rozhovory
Mezerník – inventář
PTM s předmětem na Oku – popis předmětu
– Při správné kombinaci dvou předmětů záleží i na tom, co použít a na co to použít. Pokud jste řešení blízko, ale ještě něco chybí anebo není správná posloupnost, Majer to komentuje nechápavým „He?“
– Hra obsahuje obrovské množství nesprávných kombinací, které může být zajímavé zkoušet díky hláškám. Návod je proto zhruba o čtvrtinu delší a méně čtivý, ale to je zkrátka nutná daň.
– Některé předměty nemají ve hře žádné využití, ale přesto je uvádím
Kapitola 1 – Ostrov lidožroutů
Ostrov s táborem
Jste Honza Majer a vaše vypečená rodinka vyrazí i s vámi na ostrov v Pacifiku zkoumat flóru. Opodál žijící domorodci jsou proti a rodinku unesou a jen vy uniknete útoku.
U sebe máte kudlu (zkuste kudlu použít na sebe ale říznete se) a plechovku s pivem (zkuste opakovaně na cokoli použít pivo ale nechcete plýtvat).
Tip – Pivo můžete použít na sebe a napijete se. Když budete pivo opakovaně používat na něco jiného, napijete se nakonec také.
Před stanem seberte sedačku a kámen (kousek od ohniště).
Tip – Všimněte si předního stanového kolíku. Po prohlédnutí změní název na kolík Aťsepicnu.
Nahlédněte do stanu, kde se vybavte sekerou (zkuste sekerou přetnout tyč podpírající stan ale nechcete) a z krabice šipku a budík (zkuste kudlou odpárat polštář / rozříznout bágl ale nechcete to dělat). Vydejte se doleva dolů a dojdete k lodi. Vlevo na palmě si všimněte kokosu. Vejděte do lodi, kde seberte ze země pilu, ze stolu láhev od vodky a z židle brokovnici. Lahev je prázdná, takže ji s klidem rozbijte sekerou / kamenem a zbude střep. Vyjděte ven a mrkněte na ten kokos (zkuste ho sestřelit bročkou / sekerou ale nechcete). Mrkněte i na palmy (zkuste je pokácet sekerou / pilou ale jsou pevné). Kamenem shoďte kokos a pak si vezměte kokos i ten kámen. Vraťte se ke stanu (zkusit střepem zapálit ohniště ale není nic na podpal / zkuste pilkou ve stanu přeřezat tyč ale nechci zničit stan).
Vydejte se doprava do džungle. Kolem vás prolétne opice na liáně. Všimněte si papouška, s nímž promluvte. Jmenuje se Lóra a zná lidojedy žijící na druhém ostrově. Poradí, abyste postavili vor, ale máte dát pozor na žraloka, kterého je třeba zničit (zkuste Loru trefit kamenem + šipkou ale nechcete nebo ho zkuste zabít sekerou + bročkou, ale nechcete mu ublížit). Nabídněte Lóře kokos ale chce jen fajnové oříšky. Ze země seberu liánu a všimněte si smůly na stromě (zkusit ji nabrat kudlou / střepem ale nechcete se poleptat). Dál v džungli narazíte na strom se spící opicí (zkuste opici trefit kamenem + šipkou ale nechcete ji budit nebo ji zkuste trefit sekerou + kudlou ale nechcete aby vám ukousla nohu nebo ji zkuste dát pivo / budík ale nechcete). Raději popadněte brokovnici, zastřelte ji a opici si vezměte. Nedaleko se povaluje další liána (zkusit ji rozřezat kudlou ale nechcete ji půlit / zkuste ji použít na sebe ale nechcete se věšet). Dojdete k jeskyni, v níž je jakási šelma (zkuste ji trefit kamenem + šipkou ale chcete aspoň granát nebo ji zkuste trefit kudlou + sekerou ale netroufáte si). Namiřte na šelmu brokovnici a ona uteče. Ještě než vejdete do jeskyně, všimněte si popraskané kůry na padlém stromu (zkuste ji odloupnout kudlou / pilou ale chce to ostřejší věc). Sekerou ji odštípněte a kůru seberte. Uvnitř jeskyně je truhla (zkuste ji vypáčit kudlou ale je moc malá). Sekerou urazte zámek truhle, otevřete ji a vyberte odtud zlaťáky, střelný prach a zápalnou šňůru. Všimněte si podivného krápníku na stropě (zkuste ho shodit kamenem / sekerou / brokovnicí ale nejde to). Promluvte si s kostlivcem ale rozhovor je poměrně jednostranný (zkuste kostlivce zabít kudlou + sekerou + brokovnicí ale je už mrtvý). Džunglí dojdete až na pláž. V dálce je vidět ostrov lidojedů ale v cestě jsou dva problémy – moře a žralok (zkuste žraloka zapíchnout kudlou / sekerou / brokovnicí ale je to šílenství nebo mu zkuste hodit opici / střelný prach ale nežral by to).
Vraťte se ke stanu a cestou nahoru k moři, kde leží hroch (zkuste ho zranit kudlou + sekerou + pilou ale nechcete nebo ho zkuste zastřelit brokovnicí ale je velký nebo ho zkuste praštit kamenem / šipkou ale je to zbytečné). Opodál roste křivý strom (zkuste ho pokácet pilou ale je slabá). Popadněte sekeru a stroj pokácejte (zkuste kmen rozsekat sekerou ale nechcete třísky). Pilou padlý kmen rozřezejte na klády (zkuste sekerou + pilou zpracovat klády, ale nechcete je zmenšovat / zkuste je svázat dlouhou liánou ale je moc dlouhá). Klády svažte krátkou liánou a vyrobíte vor. Teď přivažte druhou liánu k voru, vezměte zbytek liány (na zemi), hoďte ji na hrocha a následně do hrocha zabodněte šipku. Vyděšený hroch uteče a odtáhne vor.
Zajděte na pláž k žralokovi a všimněte si, že vor je zde. Zkuste přeplout ale není čím pádlovat. Sekerou opracujte kůru a vyrobte pádlo.
Smrt – Vydejte se na cestu vorem ale žralok vás sežere.
Kudlou provrtejte kokos (kokos s dírou), nacpěte do něj pytlík střelného prachu (kokos s prachem) a připevněte zápalnou šňůru až vyrobíte kokosovou bombu (zkuste ji hodit žralokovi ale utekl by / zkuste ji zapálit střepem ale není proč). Kudlou vyvrhněte opici (rozřezaná opice) a do jejích útrob vložte kokosový granát, takže vyrobíte opičí nálož! Zapalte nálož střepem…
Tip – Pokud hořící nálož necháte v inventáři, sama zhasne.
Hoďte nálož na žraloka, ten opici spořádá a exploduje! Naskočte na vor vstříc ostrovu lidožroutů.
Ostrov lidožroutů
Přeplavíte se na ostrov a rovnou jděte po pěšině dál. Je tu vesnice a před bránou spící lidožrout (zkuste lidožrouta trefit kudlou / kamenem / sekerou ale nechcete krev nebo zkuste lidožrouta sejmout bročkou ale nechci zastřelit člověka).
Smrt – Promluvte na lidožrouta nebo se pokuste projít dál a probodne vás oštěpem.
Všimněte si lebek nad bránou (zkuste bročkou sestřelit pět lebek, co nejsou nad lidožroutem, ale nechcete). Brokovnicí sestřelte lebku přímo nad lidožroutem, ta mu spadne na hlavu a usmrtí jej. Vezměte oštěp a vstupte do vesnice. Jakýsi muž tu opracovává kus šutru (zkuste ho napadnout kudlou + sekerou + oštěpem ale nechcete ho zabít / zkuste ho zastřelit bročkou ale došly náboje). Promluvte s mužem. Zpočátku toho moc nenamluví ale pak se rozpovídá, řekne, že je trosečník, který domorodcům nezachutnal a protože je kuchař, tak si ho nechali. Slíbí, že pomůže, když najdete jeho zlatý řetízek, který měl naposled snědený kormidelník Dominik. V chatrči na stolku vezměte rukavice a z podlahy lano. Všimněte si škvíry pod postelí a oštěpem zpod postele vytáhněte napoprvé modrý diamant a napodruhé bůžka (zkuste oštěpem propátrat postel znovu ale nic tam není nebo zkuste kudlou rozpárat bůžka ale není proč). Z návsi jděte doleva a narazíte na ohniště s kotlem. Oštěpem vytáhněte z kotle napoprvé lebku a napodruhé řetízek (zkuste oštěpem propátrat kotel znovu ale je prázdný). Oznámte trosečníkovi, že máte řetízek a dejte mu ho. Poradí vám, že zajatce vězní v kleci na útesu a že vesnice je teď prázdná, neboť domorodci odjeli slavit. Zajděte doprava k útesu. Cestu však blokuje brána (zkuste na oltář u brány dát sekeru + pilu + brokovnici ale nevidíte důvod). Zeptejte se trosečníka na jinou cestu ke kleci a poradí vám vesnici obejít.
Vyjděte z osady a běžte okolo palisády. U velkého stromu seberte škrabku (zkuste velký strom pokácet sekerou + pilou ale je moc tlustý).
Tip – U stromu je i půlka kokosu ale zatím ji brát nemusíte.
Dojdete k průrvě nad kterou se tyčí strom (zkuste strom pokácet pilou ale nestačí na něj). Strom pokácejte sekerou, načež kmen přehradí propast. Ještě si z větví padlého stromu nalámejte pár klacíků. Dorazím k hnízdu na němž je uvolněná sláma (zkuste hnízdo + slámu zapálit střepem ale nechcete ohníček). Vezměte uvolněnou slámu. Dole pod svahem je vyhaslé ohniště a rozbitá loďka, kterou si prohlédněte (zkusit na ohniště dát klacky ale nemáte nic na podpal). Dejte na ohniště slámu (zkuste ji zapálit střepem ale nechcete aby shořela), přidejte klacky (zkuste připravené ohniště zapálit střepem ale nevíte proč). Vraťte se k vesnici, k vašemu voru a přeplavte na první ostrov.
Ostrov s táborem
Zajděte k jeskyni na které roste kytka (zkusit kytku vzít rukavicí / shodit oštěpem ale stejně nechcete). V jeskyni oštěpem srazte podezřelý krápník (zkuste oštěpem shodit druhý krápník / vrazit do zbytků po divném krápníku ale nechcete). Ze spadlého krápníku vypadl červený diamant. Zajděte k Lóře a všimněte si smůly vytékající ze stromu (zkuste ji seškrabat škrabkou ale nemáte proč). Takže zase na velký ostrov.
Ostrov lidožroutů
Jděte za trosečníkem a požádejte o radu. Poví vám o speciálním lepidle, které se skládá ze tří přísad a které je nutné uvařit na otevřeném ohni v lidské lebce. Doporučí použít Dominika… První přísada jsou Slzy stromů a máte je nabrat do kokosu. Ukažte trosečníkovi lebku, potvrdí, že je to Dominik. Vraťte se k voru a přeplavte na první ostrov.
Ostrov s táborem
Zajděte zase k Lóře (zkuste seškrabat smůlu škrabkou ale není ji kam dát). Tedy zase na velký ostrov.
Ostrov lidožroutů
U velkého stromu u plotu už konečně seberte půlku kokosu a zase na první ostrov.
Ostrov s táborem
Zajděte zase k Lóře a když máte kokos konečně škrabkou seškrabejte smůlu a máte kokos se smůlou (zkuste seškrábat další smůlu, ale máte dost). Tím je vše hotovo a můžete zase na druhý ostrov.
Ostrov lidožroutů
Zajděte za trosečníkem a ukažte mu smůlu v kokosu. Řekne vám abyste nejprve vyrobili misku z lebky. Sekerou rozsekněte Dominikovu lebku na půlku lebky a ukažte trosečníkovi smůlu. Přísadu schválí, hodíte ji do lebky a máte půlku lebku s čímsi. Promluvte s trosečníkem a ten poví, že druhá přísada je Krev bohů. Tohle bude rychlé. Kudlou provrtejte bůžka a tekutinu z jeho útrob vložíte do kokosu (kokos s tekutinou). Přísadu ukažte trosečníkovi, on přísadu schválí a přidáte ji do lebky. Opět promluvte s trosečníkem a poví, že třetí přísadou je Příchuť moře. Naberte do kokosu mořskou vodu (kokos s vodou) a to buď v zátoce nebo na prvním ostrově u voru. Přísadu ukažte trosečníkovi ale není to ono. Co s tím? Zajděte k hrnci a všimněte si ohýnku pod ním (zkuste na ohýnek vylít vodu z kokosu ale nechcete hasit). Na ohýnek položte kámen, na kámen vylijte mořskou vodu z kokosu a po odpaření zůstane sůl (zkuste zajít nabrat do kokosu další vodu, ale nechcete ji pořád přenášet). Kámen je rozžhavený a když ho zkusíte sebrat, jen se popálíte. Rukavicemi posolený kámen vezměte a kokosem seškrabejte sůl z kamene (kokos se solí). Přísadu ukažte trosečníkovi, on ji schválí a přidáte ji do lebky. Je čas lepidlo uvařit na otevřeném ohni.
Tip – Ohniště v táboře na prvním ostrově použít nejde. Ani se k němu nevážou žádné špatné kombinace.
Zajděte k zátoce (zkuste do kokosu nabrat další vodu ale nechcete), kde máte ohniště (zkusit ho zapálit střepem ale chcete nejprve lebku). Položte lebku na připravené ohniště, načež ho zapálíte a uvaříte lebku s lepidlem. Zaběhněte ještě za trosečníkem a lepidlo mu ukažte. Prý je to sajrajt.
V zátoce lepidlem spravte loďku a přeplujte k patě skály na níž je klec. Ovšem… ani odtud se ke kleci nedá dostat. Zavolejte na lidi v kleci, ale kromě hulákání se nic nedozvíte. Vraťte se zpátky do vesnice.
Promluvte s trosečníkem ale už ho jen pozdravíte, nic víc. Jděte k bráně před klecí a všimněte si dvou barevných prohlubní na rukou sochy (zkuste vložit červený drahokam do modré prohlubně nebo obráceně ale je to špatná barva). Do prohlubní vložte modrý a červený drahokam, načež se brána otevře. V momentě kdy zkusíte projít se zase uzavře s varováním, že je třeba odložit kovové předměty. Položte kovové předměty (sekeru, pilu a brokovnici) na oltář a projděte. Promluvte se svou rodinkou, ovšem táta jen nadává, ségra kňourá a jediná máma dá dobrou ráda, totiž přeřezat klec. K noze klece (ta vlevo) položte lano. Vyjděte před bránu a všechny věci (sekera, pila, brokovnice) si zase vezměte. Zajděte až dolů k zátoce a loďkou přeplujte k patě skály. Visí tu váš provaz (zkuste k němu přivázat sekeru ale nedrží). Přivažte k provazu pilu. Zase se vraťte až nahoru k bráně, odložte kovové předměty (sekera, brokovnice) a u klece vytáhněte lano a pilu.
Tip – Jakmile máte pilu, zpátky k bráně už nemůžete jít.
Pilou přeřežte nohu klece. Rodinka je zachráněná! Ale během plavby pryč vás někdo přepadne.
Kapitola 2 – Sídlo mafiána
Sídlo mafiána
Probudíte se v hlídaném pokoji a s prázdnými kapsami. Seberte židli a promluvte s obrovským strážným. Jmenuje se Eduardo a ani za nic vás nehodlá pustit ven (zkuste ho praštit židlí ale nechcete riskovat). Zase si lehnu na postel a proberu se v momentě, kdy strážný spí. Praštím ho židlí a prohledám jeho omráčené tělo. Najdu pásek. V žádném případě se nevydám dál na chodbu – jak bych došel do haly, Eduardo by se vzbudil, našel by mne a zastřelil. Svážu gorilu páskem a mohu nerušeně odejít. Na chodbě vezmu koště a prázdnou lahvičku od čistícího prostředku. Lahvičku prozkoumám a najdu na ní nesrozumitelnou etiketu. Všimnu si okna (mohu zkusit čímkoli otevřít okno, ale raději to nechci zkoušet). Dojdu do haly, kde je uklízečka. Promluvím s ní a zjistím řadu informací. Nacházím se v sídle mafiána Floriána Andrease, který uvěznil tátu, aby mu z kytek vyrobil novou drogu. Uklizečka Máry byla kdysi jeho milenkou, ale našel si jinou a hezčí. Prozkoumám bustu a najdu v ní malý klíček. Vstoupím do dveří vedle, kde je kuchyně. Chrápe tu ošklivá svalnatá kuchařka a v ruce drží lahev. Především je tu spousta věcí. Vezmu ze země jed (na krysy) a láhev coly, no a z linky ještě naběračku a váleček (mohu zkusit válečkem praštit kuchařku, ale nechci ji zabít). Vyjdu ven a vydám se do obývacího pokoje (za kobercem). Tady seberu barovou stoličku a bowlingovou kouli. Dveře ven na zahradu jsou bohužel zamčené. Odejdu dál na chodbu, kde je skalka a vedle ní vázička. Hrdlo je moc úzké, ale naštěstí mám naběračku, kterou z vázy vytáhnu malý klíček (mohu zkusit vázičku prohledat naběračkou znovu, ale už je prázdná). Dveře s cedulkou jsou zamčené, ale druhé dveře naštěstí ne. Je tu ložnice s Hi-fi věží a samozřejmě postelí, u které se povaluje polštářek. Vrátím se do haly a vyjdu nahoru po schodech.
Ve vaně tu leží bossova milenka Barbara. Můžu si všimnout její bradavky. Promluvím s Barbarou a ona po mě chce donést alkohol. Máry prý poradí… Barbara mi nedovolí posbírat ze země její oblečení a ani otevřít okno. Mohu však z bidetu vylovit svoji plechovku s pivem (mohu zkusit Barbaře nabídnout pivko, ale nechci o něj přijít). Malým klíčkem z vázičky odemknu šuplík vedle okna a najdu v něm arašídy. Zajdu za Máry, ale ta mi sdělí, že Barbara má svoji zásobu alkoholu v koupelně. Tedy zpět nahoru za Barbarou, která mi řekne, že všechen alkohol vypila. Musím zase za Máry, která mi konečně poradí, že by další alkohol mohl být ve sklepě a hodí mi klíč od sklepa, který seberu. Promluvím si s Máry znovu. Když jí pomůžu vyčistit skvrnu, prý mi doopravdy pomůže se odtud dostat. Nabídnu Máry lahev od čističe, ale řekne mi, že je prázdná. Po prozkoumání lahve zjistím, že je tam jakýsi cizí text a mohu ukázat lahev Barbaře a požádat o přeložení, ale ta není ochotná pomoct. Nezbývá než vyrazit do sklepa (dveře s cedulí), který odemknu a sejdu dolů. Dole si všimnu zvláštního křesla (mohu zkusit křeslo odsunout koštětem, ale nechci ho zlomit). Úplně vpředu hned za sudy je lahev vína, kterou si vezmu. Zajdu za Barbarou a víno jí předám. Konečně mi dovolí posbírat ze země oblečení (punčochy, druhé punčochy a podprsenku) a otevřít okno. Stále mi však odmítá přeložit návod na čistidlo. Promluvím si s Barbarou, která mi sdělí ten samý příběh jako v případě Máry – uklízečka, co se stala milenkou. Svážu obě punčochy k sobě a svázané punčochy připevním na bidet, zatímco volný konec nechám vézt ven z okna. Vylezu ven a sešplhám po punčochách. Bohužel cesta to je jen jednosměrná, ale jsem venku!
Nejprve se vydám doleva a dostanu se k bazénu, kde leží kostlivec… no, vlastně zahradník. Bohužel zahradník je totálně zmatený a nedozvím se od něj prakticky nic. Vezmu si aspoň žebřík opřený o zeď a vydám se zpátky. Žebřík opřu o zeď pod oknem koupelny a mám tak zajištěnou cestu zpátky do domu. Nejprve však prozkoumám zbytek zahrady. Cestou dorazím k bráně, u které je poštovní schránka, ale zamčená. Dám se vlevo a dorazím ke garážím před kterými stojí fáro (můžu zkusit auto odemknout klíčem z busty, ale nepasuje). Uvnitř garáže je mechanik, kterému se představím jako kontrolor topení a vyhnu se potížím. Mechanik se se mnou bavit nechce, ovšem pokud budu z garáže odcházet a zase se vracet, mechanik se mě bude asi 6x vyptávat na to, co zde ještě pohledávám. Z podlahy v garáži vezmu šroubovák a kladivo. Vrátím se na křižovatku k bráně a půjdu dál doprava podél zdi. Kousek ode zdi seberu z trávy kámen. Cesta vede ke kůlně, která je však zamčená (můžu zkusit zámek kůlny urazit kladivem nebo šroubovákem, ale je moc pevný). Před kůlnou seberu ležící plechovku. Všimnu si traktoru, který nastartuji klíčkem (z busty v hale). Traktorem prorazím zamčené dveře a jsem v kůlně. Ze země seberu páčidlo a lano. Vyšplhám na půdu kůlny, kde si všimnu rozbité vysílačky a zamčeného trezoru. Vrátím se až k bráně a začnu se věnovat poštovní schránce (mohu zkusit schránku rozbít kladivem, ale nechci ho poškodit anebo mohu zkusit schránku otevřít šroubovákem, ale není co šroubovat anebo mohu zkusit schránku ulomit páčidlem, ale není kam strčit). Poštovní schránku rozbiju kamenem a vezmu dopis, co ze schránky vypadnul – prohlédnu si ho a zjistím, že je od další milenky bosse Floriána, která ho žádá, aby se zbavil Barbary. Je čas vrátit se do vily (přes žebřík u stěny).
Začnu tím, že dopis předám Barbaře (respektive jí ho přečtu). Barbara se naštve a je ochotná mi pomoci. Konečně ji mohu ukázat lahvičku od čistidla a ona mi přeloží složení – voda, sůl a Colovod. Colovod jest Cola a vodka. Zajdu do kuchyně ke kuchařce (mohu zkusit kuchařku praštit kladivem, ale nechci ji zabít). Na hlavu kuchařky položím polštářek (mohu zkusit kuchařku praštit kladivem přes polštářek, ale nechci zničit kladivo). Válečkem kuchařku přes polštářek majznu a omráčím. Z ruky jí vypadne prázdná láhev od absintu – vezmu si ji a rovnou do ní naliji jed, abych měl láhev s jedem. Pěkné svinstvo, che, che (můžu zkusit lahev s jedem nabídnout Barbaře, ale tak silné pití nechce). Zaskočím zase ven k bazénu a nabídnu zahradníkovi absint (jed). On se napije, poklidně zemře a já si vezmu jeho láhev vodky. Vrátím se do vily a sejdu do přízemí. Zajdu do ložnice k Hi-fi věži (mohu ji zkusit rozdělat šroubovákem, ale je přibitá). Kladivem rozmlátím Hi-fi věž až z ní vypadne kondenzátor, který vezmu. Teď sejdu do sklepa a pomocí páčidla odtlačím křeslo. Za ním je schované tlačítko, po jehož stisknutí se odsune tajná stěna. Ocitnu se před dveřmi a na koberci si všimnu řady trhlin (můžu zkusit přivázat lano na kliku dveří, ale ještě se mi do toho nechce). Podívám se oknem za dveře. Je tam laboratoř a další svalovec tam drží fotříka. V místnosti jsou také dva průchody. Já se vydám tím prvním (vpředu).
Ostrov s táborem
Jsem zpátky na prvním ostrově! Respektive v jeskyni na ostrově. Zajdu na pláž s výhledem na druhý ostrov. Povaluje se tu balvan, který si vezmu. A jak se zdá, už tu není žádný vor, takže tímto způsobem se na ostrov lidojedů nedostanu. Zajdu za Lórou a promluvím s ním. Kromě pozdravu mi ale nic nového neřekne. Dám Lóře arašídy a papoušek mi na oplátku věnuje drát, který si vezmu ze země. Mohu se podívat ještě dál – tábor je tu stále a loď také! Pak se vrátím do jeskyně a zpátky do vily, kde se nebudu zdržovat a rovnou přejdu druhou chodbou na druhý ostrov.
Ostrov lidojedů
A teď jsem u zátoky! Loďka tu už ale není. Vydám se k vesnici a cestou si všimnu, že strážný před bránou tu už také není a zmizel i trosečník. Zajdu ke kotli, kde se povaluje poleno. Půjdu k útesu, kde zase leží prkno (i to si vezmu). Poleno spojím s prknem a vytvořím houpačku. Brána ke kleci je zavřená, takže nezbývá než se vrátit do vily.
Sídlo mafiána (2.část)
Je načase vyrobit čistidlo. Naliju do láhve od čistidla Colu, vodku a slanou vodu, kterou naberu z moře a to buď na prvním ostrově v místě kde stával vor anebo na druhém ostrově v zátoce (mohu zkusit některou přísadu dát do čistidla znovu, ale už to tam je). Smícháním vyrobím plnou lahvičku s čistidlem. Zajdu za Máry a vyčistím skvrnu (nestačí jej předat Máry). Máry mi za odměnu sdělí, že tátu drží v laboratoři podlej Eda, ale že existuje past, která má každého, kdo z laboratoře vyjde zlikvidovat. Uklizečka mi hodí na zem podivný klíček a zmizí. Vrátím se k laborce a začnu sestrojovat past. Do díry umístím koště a opřu ho o dveře – mám spouštěč pasti. Na záplatu položím barovou stoličku a na ni umístím kouli. Na kliku dveří přivážu lano, čímž umožním shození stoličky v momentě, kdy se dveře otevřou. Na rýhu pak položím houpačku na ni umístím balvan. Past je hotová! Zbývá svalovce vylákat. Oknem v koupelně se vydám ven.
Půjdu až na střechu kůlny a klíčkem od Máry odemknu trezor – vytáhnu odtud listinu a zvonek. Listinu prohlédnu a zjistím, že popisuje sestrojení pasti, respektive věci k tomu potřebné. Pokud už jsem past sestrojil, obsah listiny mi moc nepomůže, ale pokud mě to ještě čeká, mohu si ujasnit, co je k sestrojení pasti zapotřebí…
Stolička – v obývacím pokoji (jde o barovou stoličku)
Dětská houpačka – spojení prkna a polena (obojí na ostrově lidojedů)
Kámen olbřímích rozměrů – na prvním ostrově (tam, kde stával vor)
Lano – z kůlny (vedle traktoru)
Koule – z obývacího pokoje u krbu
Tyč – jde o koště z chodby u pokoje
Zvoneček – byl v listině
Vrátím se k laborce a pokud mi něco zbývá k dokončení pasti, udělám to. Jinak rovnou zazvoním zvonečkem Svalovec Eda otevře dveře a vystřelený šutr ho sejme. Fotřík vyjde ven a předá mi baterky na vysílačku.
Vydám se zpátky na zahradu a dále do kůlny. Do vysílačky umístím baterie (od fotříka), kondenzátor (z Hi-fi věže) a drát (od Lóry). Zbývá zavolat o pomoc. Do vily dorazí komando, které mafiány uvězní a nás osvobodí. A to je konec příběhu!