Polda 6

Šestý díl Poldy se roku 2014 zjevil jak blesk z čistého nebe. Zdálo se, že po posledních průšvizích Zima Software definitivně krachli a o to větším překvapením Polda 6 byl. Hra vyšla bez jakékoli reklamy a s neobvykle kvalitní protipirátskou ochranou, kterou se bohužel podařilo časem prolomit, načež tvůrcům dost prudce klesly zisky z prodejů. Polda 6, snad právě díky nečekanému příchodu na scénu příjemně překvapil mnoho hráčů, ovšem nadšení a jásot jen zakrývalo nedostatky, kterými šestý díl trpí. Předně je třeba říci, že Polda 6 je podstatně lepším počinem než jeho předchůdce ale ani tak nejde o žádný zázrak, který by si zasloužil postavit do čela českých adventur.

Začneme tím dobrým a to je kupodivu humor, který je tentokrát založený na filmech a hercích. Je to něco podobného jako s klony v díle druhém, neboť i tady potkáte řadu filmových postaviček a stejně tak řadu známých celebrit (nejen z řad herců). Solidní humor se nebojí občas tnout i do reálných osobností nebo společenských témat, čili po nechutné pětce jde o celkem dobrou dávku legrace, která sice občas působí trapně, ale většinou dobře baví. A příběh založený na pátrání po zloději výsledků Oscarů také není zcela marný, byť je kostra příběhu opět podobná dvojce.

Kvalitně dopadl dabing. I přes svůj věk Sobota nezní tak staře a k Pankrácovi se pořád hodí. Soupiska dalších dabérů se hodně obměnila a byť tu z minulých dílů máme navrátivšího se Lábuse, Tůmu i Zawadskou, je třeba si zvykat na nové hlasy. Jména jako Mádl, Krampol, Dejdar, či Pazderková jsou v herním průmyslu takřka neznámá, což může učinit Poldu 6 o něco atraktivnějším. Neznamená to ale, že sázka na známého herce herním dabingem nepolíbeného je pokaždé trefa do černého, což potvrzuje třeba bídný výkon Mádla.

Další pochvalu si zaslouží zakomponování řádky logických hádanek, ovšem jejich náročnosti by se vysmáli i předškoláci. Obvykle je každá hádanka jen zhruba minutová přestávka od běžného adventuření, ale i tak přestávka vítaná.

Co si kritiku zaslouží je grafická stránka hry. Ohánět se relativně známým výtvarníkem Karlem Kopicem je možná hezké, ale jeho výtvory pro Poldu 6 jakožto pozadí hry prostě nefungují. Lokace hýří všemi barvami, stěny jsou křivé, baráky zkroucené, perspektiva nefunguje. Možná, že na plátně by to průser nebyl, ale ve hře se snažíte prostředí vnímat ve 3D rovině, nakonec i hrdina se po něm pohybuje do všech směrů, jenže když vidíte, že 3D rovina z logiky věci nefunguje, je to jako pozorování pestrobarevného chaosu. Ani Polda 2 tím nepřirozeným zakřivením tolik netrpěl. Korunu tomu nasazuje fakt, že lokací je málo (ani ne 40), což se pak podepisuje na tom, že jsou přeplácané, že na jedné obrazovce strávíte klidně desítky minut a že logika prostředí a situací vázne, neboť je třeba všechny postavy i předměty nahustit k sobě. A to radši nemluvím o tom, že lokace jsou krom postav totálně mrtvé a vinou své pestrobarevnosti a zkroucenosti nedokážou zajistit ani špetku atmosféry.

Dalším neduhem je výrazné zjednodušení samotného adventuření. Že je možné zobrazit aktivní předměty ještě nějak přejdu, ovšem co mi je silně proti srsti jsou všechny ty Pankrácovy nápovědy. Hráč pak vůbec nemá radost z toho, že něco vymyslí, protože mu při pohledu na desku stolu Pankrác vyjmenuje, co by chtělo zrovna vyrobit anebo mu poradí, že nově nalezený předmět se hodí k něčemu nalezenému o dvě lokace zpátky. Dělat z hráčů pitomce už se nevyhýbá ani adventurám, jenomže o tomhle právě adventury jsou. Vézt hráče adventurou za ručičku jak děcko je stejné jako mu ve střílečce automaticky zaměřovat myš na potvoru k zastřelení.

Kolem a kolem Polda 6 zdaleka není takový zázrak jak si většina recenzentů bůh ví proč myslí. Jde o lehce nadprůměrnou adventuru, která je stylová ale není hezká, dobře se poslouchá, ale špatně hraje a přestože je to klasická P&C adventura, chybí jí překážky které by se daly překonávat.

Hodnocení – 60%
Délka – cca 8h


 

Návod

Kapitola 1 – Obec Lupany, chalupa detektiva Pankráce
9:20, 35h do ceremoniálu

Lupiči ukradnou z vily filmové akademie seznam vítězů Oscarů. Nejslavnější filmoví detektivové – Sherlock Holmes, Jessica Fletcherová a inspektor Colombo sice usilují o pátrání, ale protože jsou také filmové postavy podle Akademie se jej nemůžou zůčastnit. A tak Barák Obama zavolá kámoše Pankráce.

Pankrác chrápe jako dudek a tak musí zaúřadovat osud. Poslechněte si rady osudu a podrážděte kohouta. Bohužel to nezabere. Vezměte ze stolku kus koláče a drobky z něj nasypte k mikrofonu. Ten je však vypnutý – zapněte Hi-fi soustavu a znovu podrážděte kohouta. Pankrác se sice vzbudí ale praští se o okno a zase usne. Z repráku vemte špalíček a zajistěte jím okno. Znovu podrážděte kohouta a tentokrát už se Pankrác probere.

Zvednu zvonící telefon – je to Barák a vysvětlí mi situaci. Mám přijmout zprávu od Sybily. Naučím se chodit (klasicky a dvojklikem) a pak půjdu do pracovny. Nemá moc cenu si zatím prohlížet vybavení – nejprve musím zkontrolovat Sybilu. Zapnu počítač, ale zapomněl jsem heslo k Sybile. Prohlédnu sbírku motýlů a uvědomím si, že heslo je Admirál (jako Babočka Admirál). Nacvakám heslo a zpráva od Sybily mě ukáže, kde došlo ke krádeži a zaúkoluje mě sehnáním tří věcí – laserové zbraně, špionážních hodinek a Plastictexu. Z krabice pod PC vezmu vypalovačku, z police u sbírky lupu a kus provazu, z kouta u dveří berli. Otevřu šuplík a vytáhnu z něj baterku. Projdu dál do garáže, kde promluvím se synáčkem Fandou, kterého si manželka spíchla s Fantomasem. Má zase depku. Z podlahy u posilovacího stroje vezmu závaží, z police vrtačku, z háku hadici a ze země u auta šroubovák. Zkusím nasednout do svého létacího Citroenu od Fantomase, ale dojde mi, že má vypuštěné kolo. K vodíkovým nádržím připevním hadici (mohu ji následně připevnit ke kolu, ale má jiný ventil). Všimnu si na Fandově kole pumpičky a zeptám se ho na ní. Dovolí mi ji vzít, ale nejprve si ho chci udobřit (mohu ho zkusit praštit závažím, ale chci to po dobrém). Dám mu provaz, aby si ho připevnil na hlavu a hrál si na Avatara – Zřím tě, vole. To ho uklidní a pumpička je moje. Pumpičku rovnou připevním ke kolu ale ručně napumpovat kolo nezvládnu, takže na ni upevním hadici a nafouknu kole vodíkem. Zkusím zase nasednout do auta, ale uvědomím si, že mám prázdnou nádrž (mohu zkusit k zavřené nádrži připevnit hadici, ale je zavřená). Nejprve tedy nádrž otevřu, připevním k ní hadici a natankuju vodíkem káru. Zase zkusím nasednout do auta, ale docvakne mi, že nádrž je otevřená. Odpojím z ní hadici a zavřu ji. Znovu zkusím nasednout do auta, jenže mi dojde, že vrata jsou zavřený. Zkusím je otevřít táhlem, ale jsou zamčená. Zatím s nimi nic nesvedu.

Vrátím se do pracovny a prohlédnu pracovní stůl. Položím sem berli a vedle vypalovačku (mohu zkusit vypalovačku dát na berli, ale je zavřená). Šroubovákem vypalovačku rozeberu na vypalovačku a laser z vypalovačky. K berli přidělám laser a baterii (mohu zkusit ještě lupu, ale není kam ji upevnit). Vrtačkou vyvrtám do berle díru a tam vložím lupu – konečně mám laserovou zbraň. Nastal čas věnovat se kocourovi Lennymu, který visí na háku (mohu po něm hodit vypalovačku, ale to ho nesundá anebo mohu zkusit hodit závaží, ale nechci si zničit parkety). Sestřelím Lennyho laserovou zbraní. On uteče a zbude tu hák, na který však nedosáhnu (můžu ho zkusit sestřelit laserem, ale nechci ho zničit). Hodím po háku vypalovačku a konečně spadne – hák je můj. Zpátky v garáži si všimnu táhla u vrat (mohu zkusit na táhlo připevnit závaží, jenže mají obě oka anebo mohu zkusit na táhlo připevnit hák, jenže vrata jsou zamčená). Pomocí laseru ustřelím zámek. Na táhlo už můžu dát hák a na něj závaží. Vrata se konečně otevřou. Zkusím zase nasednout do káry, ale dojde mi, že ještě nemám vše, co potřebuju. Zajdu tedy zpátky do pracovny. Z Pardubického medvěda z Hradce vezmu špionážní hodinky (hodinkami mohu kdykoli prohlédnout mušli v poličce a vidět ji zblízka). Laserem ustřelím medvědovi kus hlavy a najdu v ní žvýkačky Plastictex (můžu zkusit medvěda trefit laserem znovu, ale už má dost). Jestli chci, můžu ještě zkontrolovat počítač, abych se utvrdil v tom, že mi nic nechybí. Pak nasednu do káry směr Los Angeles.

Během letu kolo praskne. Bude třeba s tím něco dělat. Můžu zkusit vylézt ven z auta ale nejprve se chci zajistit, sehnat něco na napumpování a něco na zalepení díry. Ze zadní sedačky vezmu dudy, z šupláku (musím ho otevřít) vyberu olejničku a lepidlo, no a mezi sedačkami seberu zapalovač (můžu zkusit zapalovačem roztavit strašidýlko, ale je studený). Vrátím zapalovač zpět aby se nahřál a žhavým zapalovačem už můžu roztavit strašidýlko. Pak na něj kydnu lepidlo a vezmu ho jako záplatu. Zkusím si vzít pás, ale je zaseknutý – promažu ho olejničkou a pak se připoutám. Pokud mám záplatu, dudy a jsem připoutaný, mohu vylézt ven, kde kolo opravím a brzy přistanu v LA.


 

Kapitola 2 – Hollywood, před vilou filmové akademie
18:36, 25h do ceremoniálu

Zastavím před vilou, kde došlo ke krádeži. Zkusím zazvonit a vejít, ale nikdo se neozývá. Ze stromu uthnu jablko a všimnu si, že kocour Lenny přijel se mnou. Jablko nastražím k noře vedle brány – vyleze ježek a vytáhne ven prak.(mohu zkusit vzít další jablko a zase ho nabídnout u nory, ale nechci ježka krmit). Prohlédnu si strážní budku a anténku na ní (můžu zkusit anténu sejmout laserem, ale nechci spálit les anebo ji mohu zkusit trefit prakem ale nevím, co v budce je). Vytáhnu hodinky a nahlédnu do budky – je tam chlápek sledující box. Prohlédnu rozvaděč na kterém posedává Lenny. Oba dostaneme pecku, ale to nevadí. Šroubovákem otevřu skříň. Je tu přepínač signálu ze satelitu na anténu. Abych televizi přepnul na anténu, musím rozsvítit všech šest diod. Potíž je v tom, že spínače zapínají / zhasínají vždy několik diod najednou, takže to chce najít správnou kombinaci. Stačí sepnout spínače 1,3 a 5. Nahlédnu do strážní budky, jenže telka funguje dál, neboť anténa funguje. Vytáhnu tedy prak a anténu sestřelím (bylo možné postupovat i opačně – nejprve sestřelit anténu, potom přepnout signál). Když nyní nahlédnu do budky, uvidím, že chlápek má po zábavě. Zazvoním a on konečně přijde otevřít. Zeptám se ho na krádež, ale vůbec nic neví. Vejdu na zahradu před vilou.

Prohlédnu si zahradní šachy. Na tahu je bílý a bude třeba dát černému mat. Postačí vzít bílou dámu a přemístit ji těsně vedle černého koně. Když dám mat, otevře se tajná schránka. Ze schránky vezmu hnědou pyramidu. Promuvím se zahradníkem Alfrédem, ale je to Francouz a ví kulový. Všimnu si bazénu, kde něco plave. U bazénu vezmu rýč a z okna, kterým se vloupali lupiči vezmu střep. Pak tudy projdu dovnitř. Ze stolku vezmu zapalovač, z desky ovládání krbu a bazénu, z hromady dříví polena, ze skříňky paličku na maso, šampus a sirup z lékárničky (musím ji otevřít) injekční stříkačku a prášky na spaní Xanax a konečně z lednice (taky ji musím otevřít) vezmu maso. Nyní si prohlédnu větrák u stropu – je na něm pyramida (mohu ji zkusit sestřelit laserem, ale nechci ji zničit). Sejmu pyramidu šampusem a pak zelenou pyramidu vezmu ze země. Prohlédnu si akvárko s piraňami (kde je další pyramida) a hodím jim maso, jenže to hned sežerou (mohu jim zkusit hodit prášky Xanax, ale nemyslím, že by to spolkli, anebo mohu zkusit prášky dát do masa v lednici, ale neudrželi by se tam). Položím prášky na stůl a rozmáčknu je paličkou. Vezmu rozdrcený Xanax (mohu ho zkusit hodit rybkám, ale nemyslím, že by ho vypili). Vložím prášek do masa v lednici a maso s uspávacím práškem vezmu. Hodím maso piraňám, ty hezky usnou (mohu vzít z lednice další maso a zkusit ho hodit piraňám, ale nechci je budit). Z akvárka mohu vylovit modrou pyramidu. Ovladačem zapnu krb a prohlédnu ho – zdá se, že je něco v komíně. Krb zase vypnu a zkusím tam sáhnout, ale spálím se (mohu zkusit krb zchladit injekcí, ale je prázdná, nebo mohu zkusit nabrat do injekce vodu z umyvadla, ale jen by se to rozlilo anebo mohu zkusit nabrat do injekce vodu z akvárka, ale není tam dost místa). Vyjdu ven a naberu do injekce vodu z bazénu – mám injekční stříkačku s vodou. Ovladačem zkusím zapnout vířivku bazénu, jenže tomu překáží špína. Odsunu vozík na čištění a vyčistím bazén – teď už můžu vířivku zapnout a tlak vody vytáhne ven čepici a čistící štětku. Vlevo mrknu na auto a všimnu si heveru i hlavy lva na kapotě (mohu ji zkusit urazit rýčem, ale nechci auto poškrábat). Urazím hlavu polínkem a hlavu lva vezmu. Podložím kolo polenem (jeno poleno mi zbude) a vezmu hever. Vrátím se do vily ke krbu (mohu zkusit krb zchladit injekci s vodou, ale špice je moc krátká). Z kelímku nad lednicí vezmu brčko a s jeho pomocí zchladím krb (musím mít i injekci s vodou). V krbu najdu červenou pyramidu. Odsunu obraz s Marilyn a odhalím trezor. Přečtu si příběh na desce se lvy – v příběhu jsou zmíněna čísla a ty použijí jako správný kod – 21012 (koloseum střežili dva lvi, dorazil desátý bojovník a po boji bylo tucet těl). V trezoru najdu cívku filmu (1.) a fotografii. Ukážu fotku zahradníkovi, který řekne, že to je kousek vedle ale v cestě je křoví, které odmítá prostříhat. Dám mu hlavu lva z auta a on mi křoví prostříhá. Ještě se zeptám na čepici vrátného, který si vzpomene, že čistič bazénu tady pracoval nezvykle dlouho. Poté projdu dírou v křoví a ocitnu se před bránou.

Prohlédnu bránu – jsou tu otvory se symboly živlů. Dle symbolů do nich vložím pyramidy – zelenou, modrou, červenou a hnědou (mohu vložit pyramidy i na špatná místa, ale nic se nestane). Bohužel ani po umístění pyramid se brána nehne. Bude třeba na pyramidy aplikovat jednotlivé živly. Na zelenou pyramidu větru zafoukám brčkem. Na modrou pyramidu vody potřebuji pochopitelně vodu (mohu ji zkusit postříkat prázdnou stříkačkou, ale to nepomůže). Zajdu si nabrat do stříkačky další vodu z bazénu a pak pyramidu postříkám. Červená pyramida chce oheň (mohu ji zkusit zahřát zapalovačem, ale plamen je malý anebo mohu zkusit k pyramidě vložit poleno, ale to zase nedokážu podpálit). Všimnu si krtka a zkusím nabrat trochu jeho hlíny, ale nedovolí mi to (mohu ho zkusit fláknout rýčem, ale nechci mu ublížit). Všimnu si křovi v němž cosi šustí a tvrdé hlíny opodál (mohu zkusit hlínu vyrýt rýčem, ale je moc tvrdá). Naliju na hlínu sirup, což vyláká mravence z křoví a ti zase přilákají krtka. Teď už můžu z jeho hromádky nabrat hlínu. Krtkovi dám poleno a ten ho rozseká na třísky. Třísky už můžu položit k červené pyramidě a zapálit je zapalovačem. Na poslední hnědou pyramidu nasypu hlínu z krtince. Pokud všechny pyramidy svítí, brána se otevře.

V jeskyni prohlédnu výklenky (tři v patře, další pod schodištěm) a vezmu z nich části sochy (1-4.). Pomocí heveru nadzvednu sutiny, kde najdu další část sochy (5.). Na stole jsou dvě slepené části sochy (mohu zkusit na stůl vložit ostatní části, ale nejprve chci ty dvě rozdělit). Pomocí střepu oddělím slepené části sochy (mohu opět zkusit své části sochy dát na stůl, ale nejsou všechny). Prohlédnu nápis na zdi a ometu ho štětečkem – najdu vyobrazení Smrt Bakchusovi, přeškrtnuté hrozny a postavu podobnou Oskarům. Dole je také část sochy (6.). Nyní už bych měl mít všechny části sochy. Položím je na stůl. Je třeba sochy složit. Je možné je otáčet a přikládat k dílkům. Není to vůbec těžké, pouze je třeba si uvědomit, že socha se skládá pootočená. Až bude hotovo sochu slepím lepidlem a sochu vezmu. Obratem sochu vložím do díry ve stole, načež se odkryje přihrádka s další cívkou filmu (5.) a vzkazem o likvidaci Dionýsose podepsaný Ozzem. Rozhodnu se vydat na policii a zjistit víc o čepici.


 

Kapitola 3 – Okrsek Los Angeles, policejní stanice
0:18, 19h do ceremoniálu

Dorazím na stanici. Promluvím s černošským poldou, ale zmůže se jen na urážky. Můžu zkusit mrknout na počítač, nebo vybrat šuplík, ale on mi to nedovolí (mohu zkusit projet čepici počítačem, ale ani to mi nedovolí). Ze stolku vlevo vezmu multifunkční nožík se šperháčkem neboli švýcarák (mohu s ním zkusit vyloupnout omítku z prasklé zdi, ale nechci to ničit). Promluvím s pařmenkou. Zdá se, že je to Paris, ale je totálně zdrogovaná. Prohlédnu její kabelku, kde najdu peněženku, ale její pes Sisinka mi jí nedovolí vzít. Paris však souhlasí s výměnou za kokain. Promluvím ještě s dozorcem, který mi poradí že polda u stolu, Bleddie Harfy, je hrozně ambiciózní typ. O vězních mi ale nechce nic říct. Nožem vyloupnu z popraskané zdi omítku (mohu ji zkusit vyloupat znovu, ale už to není zapotřebí) a sesbírám rozdrolenou omítku (mohu ji zkusit dát Paris, ale bylo by to nápadné). Namísto toho zabalím omítku do obalu vedle Paris a mám náhražku drogy. Předám Paris drogu a pak si ji prohledám kvůli peněžence, kterou přeci jen najdu. Rozevřu ji a najdu jen 50 centů. Hodím peníze do automatu a vypadne kelímek kávy (mohu ho zkusit nabídnout poldovi, ale pije jen teplý kakao anebo ho zkusit dát Paris, ale odmítne). Hodím kelímek do kabelku na čokla a nahlásím poldovi krádež. Ten kafe najde u Paris a pozve ji na banánový kokteil. Konečně je čistý vzduch. Z budny poldy vezmu policejní ID kartu, z šuplíku paměťovou kartu a pouta. Projdu počítač, kde mi Sybila sdělí informace o spisu týkájící se případu. Prohlédnu kartotéku a najdu spis, který však obsahuje jen otisky prstů z místa činu. Projedu čepici počítačem a Sybila mi oznámí, že majitelem úklidové firmy je Mitch Buchannon, který je tady zavřený. Zeptám se na možnost výslechu dozorce, ale potřebuji povolení. Telefonem si o něj zavolám, leč bez ID mi ho nevydají. Vytáhnu ID kartu se kterou zavolám centrálu a oni mi na ID toho poldy pošlou povolení k výslechu. Ukážu povolení dozorci a ten předvede Mitche k výslechu.

Projdu do zadní místnosti. Mitch ale odmítá cokoli říct. Z rohu vezmu slepeckou hůl, z parapetu minikamerku a z pod počítače konektor jack. Prohlédnu počítač – slouží k odhalení otisků prstů. Vrátím se zpátky a mrknu na mříže k celám. Pomocí ID karty je otevřu a vejdu. Je tu můj kocour Lenny a také rapper, který mě neslyší kvůli sluchátkům. Vedle sedí svalovec, jenže ten mi akorát nadává. Vypnu rapperovi přehrávač a promluvím s ním. Chce, abych získal jeho spis a zjistil, co mu hrozí. Pomocí slepecké hole přitlačím nočník s hovnem ke svalovci, on si odsedne dál a já seberu tašku na níž seděl. Prohlédnu ji a najdu baterii a fotky svalovce s pudlíkem, které mohu opětovně prohlížet. Promluvím s ním. Stýská se mu po pudlovi Mášence, ale poví mi, že tady rapper je herec. Zajdu do kanceláře a z kartotéky vyndám obálku s rapperovým spisem. Chce to ji neporušit. Ve výslýchací místnosti si všimnu strojku na stole. Položím na stůl obálku a vedle dám minikameru – zjistím, že má vadný konektor (mohu zkusit kameru vložit do obálky, ale je moc placatá, nebo mohu zkusit připojit kameru do úzké zdířky ale tam nepasuje anebo ji mohu zkusit připojit do kulaté zdířky, jenže má vadný kabel). Brčkem nafouknu obálku (mohu nyní zkusit do obálky strčit kamerku, ale není připojená). Pomocí nože odšroubuji šroubky z krytu, sundám ho a na místo vložím baterii. Přístroj se zapne, ale chybí mu paměťová karta (mohu zkusit kartu vložit do kulaté zdířky ale nepasuje tam). Vložím kartu do otvoru. Přístroj potřebuje ještě připojit kameru. Připevním k minikameře konektor jack a připojím ji do kulaté zdířky. Nyní je přístroj aktivní. Minikameru strčím do nafouklé obálky a zjistím, že rapper napadl režiséra a hrozí mu, že bude hrát v Beverly Hills.

Oznámím rapperovi co ho čeká ale při pokusu vzít si za odměnu přehrávač mě chytí. Vzpomenu si, že rappera znám, že se jmenuje Blejd. Můžu požádat o pomoc svalovce, ale nepomůže mi. Nabídnu rapperovi žvejku Plastictex, aby se trhavinou dostal ven. Pustí mě a dá mi Jailpod. Ve vyslýchací místnosti připojím Jailpod k počítači. Černošský rap Mitchovi vadí a vždycky si zacpe uši. Pobídnu ho k výslechu, ale stále odmítá. Spoutám ho proto pouty a znovu rap pustím. Teď už raději spolupracuje, ale není mi schopen poradit kdo čistil ve vile. Vložím do počítače papír s otisky a zjistím, že patří Errolovi Carrio, což je zřejmě autor nápisu v jeskyni, jenže mu je osmdesát. Přeptám se na něj Mitche – Errolovi je prý jen třicet, má tetování lebky s hrozny vína a bydlí na pláži Santa Monica. Protože rapperova trhavina bouchne, vydám se radši hned tam.


 

Kapitola 4 – Santa Monica, bungalov Errola Carria
7:21, 12h do ceremoniálu

Začnu tím, že prohlédnu popelnice – v modré najdu noviny, ale ve španělštině, v červené je smradlavá ponožka a v zelené Lenny, kterému vezmu trychtýř. Zkusím vejít do bungalovu, ale je zamčeno (mohu zkusit vypáčit zámek nožem, ale zámek je moc velký). Promluvím s papouškem, který chce pustit ven (mohu zkusit zámek klece odstřelit laserem, ale nechci papoucha zabít). Pomocí nože povolím zámek a papoušek je volný – ještě mi řekne, že Errol schovává pod cedulí klíč. Prohlédnu ceduli u popelnic a skutečně najdu klíč k boudě. Odemknu a vstoupím. Ze stolku vezmu Errolovu fotku a z kouta rybářský prut. Mrknu se na věc za skříní, ale nejde vytáhnout. Odsunu skříň, načež na zem spadne vázička, ale voda odteče kamsi mezi prkny – je tam tajná skrýš. Vázičku odložím na stolek (pokud jsem fotku Errola ještě nesebral, teď si ji automaticky vezmu). Teď už můžu sebrat páčidlo a násadu od koštěte, co byli za skříní (můžu zkusit páčidlem vypáčit prkna, ale chce to větší páku). Prohlédnu postel a něco pod ní najdu (můžu to zkusit vytáhnout násadou, ale je krátká). Pomůžu si prutem a z pod postele vylovím detektor kovu. Vyjdu ven na pláž (mohu zkusit pláž prohledat detektorem, ale chce to násadu). Půjdu po molu ke člunu. Na člun mě ale nepustí agresivní krab (můžu ho zkusit zastřelit laserem, ale nechci ho zabít). Nalákám kraba na ponožku (nebo ji rovnou položím pod větrník) a přidám svoji vlastní, načež se krab pustí do ponožek. Ze člunu vezmu brašnu a vyndám z ní klíč M10, pilku na železo, nůž na žraloky, provázek a lano. Všimnu si sítě zamotané ve šroubu (mohu ji zkusit sundat nožem, páčidlem nebo nožem na žraloky ale nechci riskovat pád). Všimnu si i lana, které drží člun (mohu ho zkusit přeříznout nožem, či přepálit zapalovačem nebo odstřelit laserem, ale nechci aby člun uplaval anebo ho můžu zkusit přepilovat pilkou, ale ta je na železo). Zpátky v bungalovu prohlédnu vařič – má dole kanystr (mohu ho zkusit odmontovat nožem, ale je moc malý). Pomocí klíče M10 odmontuji kanystr s benzínem. Pomocí pilky upiluju železnou tyč z židle. Mrknu na stůl a položím sem páčidlo a detektor (mohu zkusit na páčidlo vložit násadu, ale není jak je spojit). Nasadím na páčidlo trubku a mám mega-páčidlo (mohu zajít zkusit megapáčidlem vyčistit šroub na člunu, ale taky nechci riskovat). Na detektor přirazím násadu koštěte a svážu je provázkem, čímž vyrobím detektor kovu s násadou. Mrknu na tajnou schránku (mohu zkusit prkna rozsekat nožem na žraloky, ale bylo by to zbytečné). Vypáčím prkna megapáčidlem a vytáhnu tajemnou věc, kterou rozbalím – najdu zvlášť deku a pirátskou knihu. Venku pomocí detektoru propátrám pláž a najdu 50 centů (mohu zkusit minci hodit do dalekohledu u bungalovu, ale nechci utrácet). Venku na pláži je rybář (mohu mu zkusit ukázat noviny nebo pirátskou knihu, ale chci ho nejprve poznat). Promluvím s rybářem – má Errola docela pifku, že prý pořadá nějaké rituály s ohněm. Ukážu knihu rybáři Ernstovi, který písmo pozná ale něco mi zatají. Ukážu mu ještě noviny a požádám o přeložení – prý mi je přeloží když mu seženu hodinky, které mu Errol ukradl a řekne, že by mohly být u majáku kam Errol často jezdí (mohu mu zkusit ukázat noviny znovu, ale musím sehnat hodinky).

Zkusím k majáku zajet člunem, ale nevím, kde leží. Vhodím minci do dalekohledu a najdu maják. Zkusím tam zajet člunem, ale ve šroubu je síť (mohu ji zkusit rizřezat nožem, ale to by bylo zdlouhavé anebo ji mohu zkusit vyndat páčidlem, ae nechci zničit šroub). Všimnu si také lana (mohu ho zkusit přeseknout nožem, ale je moc pevné, nebo ho mohu zkusit přeseknout nožem na žraloky ale i na to je pevné, anebo ho mohu zkusit ustřelit laserem, ale netrefil bych se a nebo ho mohu zkusit přepálit zapalovačem, ale nechce chytnout). Nejprve tedy pomocí nože na žraloky uvolním síť ze šroubu. Zkusím zajet k majáku, ale nevím, kolik mám benzínu. Sundám víčko od nádrže a nahlédnu – je prázdná. Zkusím zajet k majáku, ale chybí benzín (mohu zkusit do nádrže nalít benzín z kanystru ale rozlije se okolo). Vrazím do nádržky trychtýř a teď tam naliju benzín, načež nádrž zavřu. Zkusím zajet k majáku, ale lano drží člun. Poliju lano benzínem a zapálím zapalovačem. Lano shoří a konečně mohu jet k majáku.  

Dveře do majáku jsou zabedněné (mohu je zkusit vypáčit nožem, ale jsou pevné anebo je mohu zkusit prostřelit laserem, ale jsou vyztužené). Mrknu na hrobku Carriů a všimnu si škvíry nahoře i šipky, která ukazuje na kámen u majáku. Pomocí prutu vyndám ze škvíry věnec od jistého Billyho pro mrtvého otce Errola. Páčidlem vypáčím uvolněný kamenný blok majáku a vyndám ze schránky kliku. Klikou otevřu maják, ale za dveřmi je hromada sutin. Pomocí žvejky Plastictex sutiny odpálím. Nahoře na majáku mě oslní světlo, Vlevo si všimnu truhly (mohu ji zkusit otevřít páčidlem, nožem nebo kamenným blokem, ale kvůli světlu to nepůjde). Hodím přes světlo deku a konečně mohu lépe prohlédnout maják. Truhla má zámek na kód (mohu zkusit zámek odpálit laserem, ale bedna by mohly chytnout, nebo můžu zkusit zámek vypáčit nožem, ale je na kód anebo mohu zkusit zámek vypáčit páčidlem, ale je moc pevný). Pomocí kamenného bloku urvu zámek – uvnitř najdu cívku (3.) a rybářovy hodinky. Pokud už jsem našel věnec, vrátím se rovnou na pláž.

Předám rybáři hodinky a ten mi vysvětlí, že Errol skutečně zemřel, ale že jeho syn Billy se za něj vydává, aby se mohl pomstít. Není ale jisté komu vlastně. Rybář mi také přeloží noviny – je to inzerát na roli a Billy chce konkurzu využít pro svou pomstu. Vydám se do ateliérů.


 

Kapitola 5 – Hollywood, před budovou filmových ateliérů
12:47, 8h do ceremoniálu

Na parkovišti pokecám s tenistou – je to Rafael Nadával a čeká na přítelkyni. Požádám Nadávala o podpis, ale musím sehnat pero. Prokecnu vrátného, ale dědek mě odmítá pustit bez průkazu. Zeptám se dědka na pero, jenže ho půjčil Bradovi, když si chtěl opsat cestu. Mrknu na Aston Martina, kde by mohl zůstat průkaz, ale je zamčené (mohu ho zkusit otevřít páčidlem, ale nechci fáro poničit). Z pultu vpravo vezmu kbelík s vodou a prohlédnu mapu. Brad odtud opisoval mapu, ale pero tu není. Prohlédnu koš, jenže je zamčený (mohu ho zkusit vypáčit nožem, ale zámek je moc malý anebo ho mohu zkusit ustřelit laserem, ale nechci potíže). Páčidlem koš vylomím, ale furt je zamčený. Napadne mě požádát vrátného o klíč, ale určitě bude chtít suvenýr. Z Aston Martina ulomím stěrač 007 a dám ho dědkovi. Dostanu klíček od koše, kterým ho odemknu a najdu pero. Předám pero Nadávalovi na autogram, jenomže ono nepíše (mohu mu ho zkusit dát znovu, ale pero nepíše). Požádám proto dědka o inkoust ale chce slyšet pořádný drb. Vyptám se Nadávala na přítelkyni Scarlett – prý se asi rozejdou. Oznámím to vrátnému a předám mu pero – vrátí mi pero namočené v inkoustu. Konečně dám pero Nadávalovi a dostanu podepsaný naprasklý tenisák. S pomocí tenisáku se vloupu do Aston Martina a najdu herecký průkaz Daniela Kreiga. Ještě si prohlédnu veterána vpředu – má za zašlými skly vzkaz. Kýblem s vodou umeju okna a najdu Billyho vzkaz pro mě – prý ho nikdy nedostanu. Pak už ukážu průkaz vrátnému, řeknu, že jsem po plastické operaci a on mě pustí do studií.

Z popelníku vezmu prázdnou krabičku od sirek a ze stěny žebřík. Zkusím vstoupit do karavanu, ale je zamčeno. Všimnu si davu, který blokuje cestu k prodavačce (mohu zkusit dav rozstřílet laserem, ale přijde mi to přehnané). Prohlédnu ceduli studia 1 a půjdu tam. Je tu ateliér s maketou pirátské lodi. Promluvím se sekuriťákem, který mi řekne, natáčejí Piráty ze Somálska a hlavní hvězdou je Johny Dredd, který bydlí v karavanu, má rád pizzu a čirou náhodou se tu bavil s Billem Carriem. Z režisérské židle vezmu megafon, z kulis vlevo teleskopickou tyč a ze země síť, kterou rozmotám a získám zvlášť rybářskou síť a kameru, co v ní byla. Prohlednu osvětlovací pult, kde je izolepa. Vyjdu ven a megafonem rozeženu dav tím, že je nalákám na nový cathering. U stánku zůstane opička a hlavně prodavačka, které se zeptám na pizzu – bez peněz mi ji však neprodá (na Dredda se zatím ptát nebudu). Požádám ji ještě o jídlo a dostanu akorát cibuli. Zeptám se sekuriťáka na peníze a on mě pošle zkontrolovat maketu lodi (mohu ji zkusit natočit kamerou, ale nedosáhnu tam). Položím kameru na stůl, připevním k ní tyč a zafixuji izolepou – mám kameru na tyči (mohu s ní zkusit natočit loď, ale je tam tma). Zkusím zapnout osvětlovací pult, ale nemá šťávu. Prohlédnu agregát, vypáčím nožem zámek a zapnu ho – vypadne z něj brouk, kterého vezmu do krabičky sirek – mám Bio-chrastítko. Se zapnutým agregátem mohu pustit reflektory přes osvětlovací pult a následně natočit interiér lodi – mám kameru s nahrávkou lodi. Řeknu sekuriťákovi o kameře, dám mu ji a dostanu nějaké drobné. Vyjdu ven k prodavačce (mohu drobné nabídnout prodavačce, ale pokud ještě nevím, jakou pizzu Dredd jí, nekoupím nic). Promluvím s prodavačkou a přeptám se jí na Dredda – řekne mi, že miluje marmeládovou pizzu. Za drobné koupím pizzu a nabídnu ji přes dveře Dreddovi – vezme ji a hned zavře, akorát si ji začne ohřívat, takže z komína začne čoudit. Bude to chtít jinou lest. Nabídnu opičce krabičku s broukem, čímž ji zaměstnám a vezmu si banány (mohu zkusit banánem ucpat komín, ale je vysoko). Přistavím ke komínu žebřík a banánem jej ucpu. Dredd vyrazí dveře, ze kterých vyběhne Lenny, ale nakonec omdlí. Vejdu do karavanu.

Přes čmoud nemůžu nic prohledávat, takže nejdřív ottevřu okno a vyvětrám. Dredd leží omámený, ale zatím ho nechci budit dokid vše neprohledám. Otevřu skříňku s chemikáliemi a vezmu odtud Lexaurin. Ze stolku vezmu pudřenku se štětečkem a z bundy doutník. Mrknu na poznámku na stole – je tu zpráva o Dionýsovi, nepříteli pirátů. Prohlédnu také plakáty a chemickou aparaturu. Když je vše prohledáno, mohu zkusit vzbudit Dredda – bohužel spí moc tvrdě. Ze skříňky vezmu chemikálie lahvičku s vodíkem, lahvičku s dusíkem a lahvičku s kyslíkem. Bude třeba namíchat čpavek (mohu zkusit namíchat dusík+kyslík, ale vyrobím oxid dusíku anebo mohu zkusit namíchat vodík+kyslík, ale vyrobím vodu anebo mohu zkusit přidat jakoukoli stejnou látku podruhé, ale už tam jedna bude). Naliji do aparatury dusík a vodík, čímž vyrobím čpavek. Dám přičichnout Dreddovi a proberu ho. Vysvětlí mi, že Bill mu nakukal cosi o zlém Dionýsovi a že ho poslat jinam ale nechce říct kam. Musím mu nejprve vrátit opičku. Venku hodím na opici síť a opičku předám Dreddovi. Řekne mi, že Errola poslal do sci-fi ateliéru, ale neví, kde jsou – mám se ptát prodavačky. Také mi Dredd předá cívku (4.), kterou mu nechal Bill. Venku se zeptám prodavačky na ateliéry, jenže chce nejprve dovolenku. Požádám o ni sekuriťáka, jenomže odmítá. Všimnu si ale, že má dovolenky v kapse vedle kapesníku. Nabídnu sekuriťákovi cibuli, aby ji oloupal na čas, on během toho sáhne pro kapesník a dovolenka mu vypadne – vezmu si ji. Dám dovolenku prodavačce a ta mi ukáže cestu do sci-fi ateliérů.


 

Kapitola 6 – Hollywood, sci-fi ateliéry
14:47, 6h do ceremoniálu

Jsem před vesmírnou lodí. Dveře jsou ale zavřené (mohu je zkusit vypáčit nožem, ale nemají zámek). Vedle je číselník na kod, ale není zapnutý. Na číselník se mohu podívat zblízka špionážními hodinkami, ale nic neodhalím. Všimnu si kabelu a díry, které chybí šrouby (mohu zkusit kabel připevnitz nožem, ale nemám šrouby). Prohlednu panel píchaček a nožem z nich odmontuji víko kvůli šroubkům, které následně řipevním k hadici. Pomocí nože přišroubují hadici a loď se natankuje palivem. Číselník už funguje, ale neznám kod. Natřu číselník pudřenkou a prohlédnu ho zblízka hodinkami – na UV filtru uvidím nejčastěji používaná čísla. Nyní už kod vcelku snadno nacvakám a dveře se otevřou. Ještě prohlednu čerpadlo (mohu ho zkusit podložit pirátskou knihou, ale nechci ji zničit). Víc tady nesvedu, takže vstoupím do lodi.

Všimnu si kamery, která blokuje dveře, ale nedokážu ji odtlačit. Mrknu na křeslo a stisknu knoflík – slouží k otáčení křesla ale mě otočit nemůže, protože nejsem člen posádky. Prohlédnu hlavní počítač. Je třeba navést šťávu do příslušného CPU (to nejprve zabliká), jenomže cestu mohu přepínat jen čtyřikrát a navíc mám omezený čas. Pokud se to nepodaří, musím začít odznovu. Nejlepší je si nejprve prohlédnout obvod od CPU zpátky ke zdroji a podle toho pak přepínat cesty. Stačí zapnout jeden CPU a počítač se aktivuje. První ikonou (klíč) zkusím otevřít dveře, ale překáží v nich kamera. Druhou ikonou (vykřičníku) otevřu šuplíku a v tom zaseknutém najdu figurku Klingona – plyšáka Klingyho. Položím Klingyho na křeslo a stisknu tlačítko – k rotaci stále nedojde, protože Klingy sice je člen posádky, ale je moc lehký. Zajdu ven a namočím Klingyho v louži – mám nasáklého plašáka Klingyho. Položím Klingyho na křeslo, stisknu tlačítko a to se konečně otočí. Teď toho ještě využít. Na kameru přivážu lano a konec upevním ke křeslu. Znovu ho tlačítkem otočím a kamera se odsune. Nyní ikonou klíče na počítači otevřu dveře a mohu vejít. V místnosti je teleport a plačící žena. Nejprve seberu ze země uniformu, rukavici a podprsenku. Zkusím přes skener ruky otevřít dveře, ale marně. Přiložím tedy rukavici na skener a dveře otevřu. Nebudu ale chtít nastoupit, dokud nepromluvím s ženou. Borgyně však jen brečí a nic mi nepoví. Stále nebudu chtít nastoupit do výtahu, dokud nezjistím, co se stalo. Předám Borgyni Lexaurin na uklidnění a ta mi vysvětlí, že se s kapitánem milovali, když někdo vypnul proud. Nastoupím tedy do výtahu a vyjedu nahoru. Kapitán tu leží spoutaný – promluvím s ním, ale má roubík, takže mu ho vytáhnu. Teď už můžu kapitána vyslechnout. Řekne mi, že Billy odešel teleportem a taky mi nabídne diamantový piercing z pupíku. Kapitán přislíbí pomoc s teleportem, ale chce rozvázat (můžu zkusit pouta rozvázat nožem, ale jsou moc pevná anebo je mohu zkusit přepálit, ale nechci kapitána zranit). Pomocí střepu pouta přeřežu. Kapitán chce ještě svoji kovovou kartu a oblečení. Do kružítka co leží na zemi vložím diamantový piercing a mám kružítko s diamantem. Vyjdu až ven před loď a prohlédnu píchačky, jenže kapitánovu kartu nenajdu. Zapalovačem kartičky spálím až zbude jen ta kovová – kapitánova (mohu ji zkusit vzít rukavicemi, ale nechci je spálit). Pomocí podprsenky rozžhavenou kapitánovu kartičku vezmu a vrátím se nahoru. Předám kapitánovi kartičku a uniformu, načež mi poví o nutnosti teleportace se skafandrem a pak odejde.

Skafandr je hned u postele, ale musím ho nafouknout a protože je moc těžký, nemůžu ho vzít s sebou. Všimnu si okna přes které by šlo protáhnout hadici. Dole vedle teleportu vezmu potrhanou hadici (mohu zkusit hadici připevnit ke skafandru, ale je potrhaná, nebo mohu zkusit hadici protáhnout oknem, ale je zavřené anebo mohu zkusit hadici připevnit k čerpadlu dole ale je potrhaná a navíc bych ji nedostal nahoru). Předám hadici Borgyni a požádám jí o spravení. Chce však šitíčko, které někde zapomněla. Prohlédnu figurku Klingyho a šitíčko najdu. Dám šitíčko Borgyni a zatímco bude šít, odejdu někam pryč a po chvíli se vrátím – hadice už bude hotová, ale žena chce za odměnu tabák. Nabídnu jí doutník, jenomže chce jenom tabák (mohu jí zkusit nabídnout doutník znovu, ale nemá to cenu). V lodi jsou dvoje dveře (můžu zkusit pomocí rukavice zavřít dveře u teleportu a vložit tam doutník, ale budou zavřené anebo mohu zkusit přes počítač zavřít dveře na můstku a vložit tam doutník, ale budou zavřené). Mezi nějaké otevřené dveře (mohu si vybrat) vložím doutník a pak je zavřu (rukavicí / počítačem). Po opětovném otevření zbude mezi dveřmi tabák a ten dám Borgyni, načež mi předá zašitou hadici (mohu zkusit hadici připevnit ke skafandru, ale nemám jak ji dostat ven, nebo mohu zkusit hadici protáhnout oknem, ale je zavřené anebo mohu zkusit hadici připevnit k čerpadlu dole ale nedostal bych ji nahoru). Pomocí kružítka vyříznu do skla otvor a pak připevním hadici ke skafandru. Vyjdu ven a visící hadici připojím do čerpadla. Jenomže je nakřivo a nefunguje. V místnosti s počítačem vložím pirátskou knihu do translátoru. Konečně zjistím její obsah – Billyho předek, jistý pirát Johny Carrio, vzal na palubu své lodi boha Dionýsa a chtěl po něm tajemství výroby vína. Jenže dědek celou posádku až na Johnova syna zabil. Další Billyho předek, Nicola Carrio, našel památku svých předků, deník i slavnou sošku zakladatele rodu Ozze Carria, a sliboval Dionýsovi a jeho potomkům pomstu. A konečně Billy Carrio vyhledal tyto potomky ve vedení filmové akademie a chce dokonat pomstu. Knihu zase vezmu a vyjdu ven. Knihou podložím čerpadlo a načerpu helium do skafandru. Zaskočím nahoru si skafandr obléct a nechám se teleportovat.


 

Kapitola 7 – Hollywood, ateliéry divokého západu
16:51, 4h do ceremoniálu

Ocitnu se v ateliérech divokého západu. Seřve mě rejža za narušení záběru a poradí mi přeptat se na Billyho místního indiána. Nejprve mrknu na koně a zkusím vzít pistoli na které stojí – kopne mě. Všimnu si havrana na balkoně (mohu ho zkusit sestřelit laserem, ae nechci ho zabít). V Saloonu najdu onoho indiána ale nedovolí mi vyjít po schodišti. Všimnu si pout na židličce (mohu je zkusit vypáčit nožem, ale nepůjde to). Z baru vezmu kytku. Promluvím s indiánem. Řekne, že Billy mu přebral Rózu a že se tajně navštěvovali pomocí havraních pírek pode dveřmi. Indián mi ale nedovolí za Rózou jít, jedině když ho porazím ve hře. Také mi řekne, že kůň venku je hrozně nadrženej a že pouta používá Róza při vystoupení, ale odemykají se zavrzáním. Pustím se s indiánem do hry – je třeba zvolit správnou kartu ze čtyř nabízených. Nemám ale šanci ji uhádnout jen tak. Sice to můžu zkusit, ale vždy se spletu a musím požádat o hru znovu. Proto použiji špionážní hodinky a odhalím kartu na kterou se nejvíc sahá – tu zvolím a indián mě dovolí jít nahoru. Všimnu si, že některé schody hodně vržou. Nahoře najdu za dveřmi Rózu ale nechce otevřít. Vrátím se dolů a prohlédnu třetí schod, v němž je tajná schránka – vypáčím ji nožem a získám krom prkna ze schodů i hanbaté fotky a malý klíček. Klíčkem odemknu pouta a vezmu je. Nad skříní visí obrazy, včetně obrazu klisny. Bouchnu do omlácené zdi, načež se obrazy nad ní uvolní a spadnou. Pod obrazem klisny je ale demižon – zkusím ho odsunout, ale je moc těžký. Požádám indiána o pomoc, on demižon odsune, já pak praštím do zdi a obraz klisny si vezmu.

Vyjdu ven ke koni (mohu ho zkusit spoutat ale zase mě kopne). Dám koni kytku – on ji sežere a hned vykadí lejno, které naberu na prkno a mám koňské lejno. Ukážu koni obraz klisny, což ho zaujme. Stále ale nemůžu sebrat pistoli, protože by mě zase kopnul. Spoutám koně pouty a konečně pistoli vezmu. Mrknu na havrana – trefím ho laserem, ale to ho usmáži. Zajdu dovnitř a zase vyjdu ven – objeví se tu nový havran (můžu ho zkusit taky trefit laserem, ale nechci ho usmažit). Střelím na havrana pistolí, to ho vyplaší a na zem spadne havraní pírko. Strčím pírko pod dveře Rózina pokoje a ona otevře. Hned pozná, že nejsem Billy, takže mi řekne jen něco málo o jejím vztahu a odmítne se se mnou dál bavit. Vezmu ze země silonové punčochy. Ukážu Róze hambaté fotky a ona mi raději poví, co o Billovi ví – jeho rodina prý vyrábí sošky Oscarů (tedy podle zakladatele rodu Ozze) a také mi poví, že se Billy vydal oknem do VIP ateliérů. Vezmu z postele prostěradlo, což odkryje malou skříňku. Róza v ní prý má něco od Errola pro mě, ale nechce mi vydat klíček – jedině za novou pleťovou masku. Přivážu k oknu prostěradlo, ale je moc krátké, takže k němu přivážu ještě silonky. Cesta je volná, ale nejprve chci zjistit, co mi Billy zanechal. Nabídnu Róze lejno jako masku a ona mi předá klíček od skříňky. Odemknu ji a najdu cívku (2.) a další vzkaz – prý si mám pospíšit. Vylezu oknem – směr ateliéry.


 

Kapitola 8 – Hollywood, VIP ateliéry
18:25, 1h do ceremoniálu

Dorazím na recepci. Na pultu ochutnám kávu a vezmu si podtácek typu lupa. Z šuplíku vyndám izolepu a lak na nehty. Držátko šuplíku se viklá, takže ho urazím nožem a madlo ze šuplíku je moje. Dveře k řediteli jsou zamčené na kod, ale ty druhé, do projekční místnosti, jen na obyčejný zámek (mohu zkusit dveře vypáčit nožem, ale nejde to). Všimnu si uraženého spodního pantu a pak ten horní ustřelím laserem – dveře vypadnou. V promítacím sále mrknu na táhlo od plátna a nějaký předmět na repráku – jsou však moc vysoko. Na zdi jsou schůdky ale na zámek (můžu je zkusit odemknout nožem, ale nejde to). Pomocí laseru zámek ustřelím a díky schůdkům vezmu z repráku prázdnou filmovou cívku. Zkusím taky se schůdkami stáhnout plátno, ale je moc vysoko. Zajdu nahoru do promítací místnosti. Všimnu si velké promítačky (mohu do ní zkusit vložit své filmy, ale je třeba je spojit anebo do ní mohu zkusit dát velkou cívku, ale prázdná). Položím jednu ze svých cívek na spojovací pult (mohu k ní přidat další cívky, ale nemůžu je vzájemně namotávat). Na stůl přidám i velkou cívku a navinu na ni tu malou. Chce to ale nějak spojit (mohu zkusit přidat další malou cívku, ale nemám je jak spojit). Pomocí laku na nehty filmy slepím a navážu je na velkou cívku – získám cívku s filmem. Mohu cívku s filmem zase vrátit na stůl, ale stejně si ji nakonec musím vzít. Cívku s filmem dám do projektoru. Zkusím projektor zapnout, ale není stažené plátno. V sále hodím do očka od plátna silonky – bohužel jsou lehké a tak spadnou. Vložím do nich madlo a punčochy se závažím vezmu. Znovu je hodím do očka, tentokrát úspěšně. Pokud jsou schůdky už volné, pomocí nich se chytím punčoch a stáhnu plátno. Zkusím zapnout projektor, ale obraz je rozmazaný, protože chybí čočka. Vložím k projektoru podšálek. Zkusím zapnout projektor, ale podšálek z něj vypadne. Zase ho vezmu a vložím do projektoru. Pomocí izolepy podšálek zajistím a konečně pustím film. Billy v něm promlouvá ke mě a mám vzkázat řediteli Bakchusovi, aby se vzdal funkce ve prospěch Billa. Na závěr filmu Billy řekne kód. Pokud chci, můžu si film pustit znovu. Jinak půjdu ke dveřím ředitele a pomocí kodu vejdu do kanclu.

Ředitel Denis Bakchus leží na stole a naříká. Není s ním řeč. Ze stolu vezmu doutník a razítko s podpisem. Dám doutník řediteli, což ho trochu probere. Potvrdí, že je potomkem Dionýsa ale odmítá se vzdát funkce. Prohlédnu hodiny a zeptám se na ně ředitele – prý mu je doručila Billova firma. Na hodinách sepnu spínač, což zapne televizi. Na televizi jsou obrázky známých filmů a bude třeba je seřadit do páru.
Klobouk + Bič (série Indiana Jones)
Chlápek v červeném saku s mečem + Prsten (série Pán prstenů)
Pomlácený boxer + Boxerský ring (série Rocky)
Parník + Ledovec (Titanic)
Chlápek na lavičce + Bonboniéra (Forrest Gump)
Osoba v bojové póze + Zelené údaje (série Matrix)
Zabiják s nožem + Sprcha (série Psycho)
Vesmírná loď + Znak Hvězdné flotily (série Star Trek)
Televize bude chtít flashku. Zeptám se na ni ředitele, ten mi ji ukáže, ale konektor nesedí. Pomocí nože kabel seříznu a flash disk je spravený. Připojím flashku do televize a nahraju data – získám flash disk s daty. Disk připojím do hodin a odkryje se přihrádka se seznamem vítězů Oscarů a zprávou od Billa, kde nařizuje řediteli v daný moment oznámit, že se vzdává funkce, jinak Billy zabije diváky. Předám seznam nebo dopis (je to jedno) řediteli, který zopakuje, že odmítá odstoupit a pozve mě na předávání.


 

Kapitola 9 – Hollywood, předsálí předávání výročních cen
19:35, 25min do ceremoniálu

Od ředitele mám VIP vstupenku zatavenou v plastu. Promluvím s bodyguardem, ale nepustí mě ani se vstupenkou. Prohledám kabáty a najdu kapesník. Podívám se na stůl. Vezmu plnící pero a nožem rozříznu stoh papírů. Papír připravím na stůl a perem napíšu pověření ke vstupu, načež ho odložím na stůl (mohu zkusit razítko otisknout na papír, ale není navlhčené). Vezmu razítko a dám ho na pero – napadne mě získat inkoust a pero rozložím, jenomže je na bombičky (mohu zkusit razítko namočit v peru, ale bombička je zavřená). Nožem bombičku rozříznu a inkoust vyteče (mohu zkusit razítko namočit v inkoustu ale nechci ho zaleptat). Kapesník namočím do inkoustu jako podložku, namočím v něm razítko a mám razítko s podpisem namočené do inkoustu. Zbývá razítko obtisknout na papír a povolení vstupu je na světě. Ukážu povolení bodyguardovi, který mě konečně pustí.

V hlavním sále vezmu z podlahy luxusní zlatou pinzetu. Nahoru na schody jít nemůžu – je tam další strážný. Zkusím otevřít malá dvířka ale jsou zamčená. Promluvím s pikolíkem, který se zmíní, že do zákulisí za těmi dveřmi často chodila jedna herečka a dodá, že klíče má pan Koch, který sedí nahoře v lóži. Promluvím ještě s divákem se zelenými vlasy, ale jen mě odbude. Pokud už vím, že Koch je nahoře, vydám se tam po schodišti. Nikdo mě nechytí, takže projdu. Zeptám se pikolíka v které lóži je Koch, ale chce úplatek (mohu mu nabídnout pinzetu, ale odmítne ji). Všimnu si stržené tapety (mohu ji zkusit seškrábat nožem, ale nechci ho uleptat). Pomocí vstupenky seškrábu lepidlo z tapety. Dole se zeptám na lóži pikolika ale neví, kde Koch sedí. Požádám zeleného vlasatce o peníze. Představí se jako Jack Michaelson a souhlasí, když mu seženu cigáro. Zajdu do haly, kde z popelníku na stole vezmu nedopalky cigaret (mohu je zkusit nabídnout chlápkovi, ale dojde mi, že chce celé cigarety). Ze stolu vezmu papír a připravím ho na zabalení tabáku. Nasypu do papírů tabák z nedopalků a zabalím ho – papír se ale zase rozvine (mohu ho zkusit slepit lepidlem, ale je moc tuhé). Zajdu k lóžím a ve váze navlhčím lepidlo – získám navlhčené lepidlo. Lepidlem slepím papír, tabák zabalím a provizorní cigarety jsou moje. Dám cigára chlápkovi a dostanu 60 dolarů. Nabídnu peníze pikolíkovi, který mi konečně sdělí, že Koch je v lóži 33. Zaklepu na dveře a Koch mi řekne, že kód od zákulisí byl na sponě, kterou ale ztratil. Sponu už mám u sebe, takže buď s ní rovnou otevřu zákulisí anebo ji ukážu Kochovi, který přečte kód a já dveře otevřu.

V zákulisí uslyším nějaké tikání. Dál na podium jít nechci, takže prohledám místnost. Ze země vezmu Leonardův kapesník s věnováním. Zkusím otevřít skříň, ale je zamčená (mohu ji zkusit vypáčit nožem, ale zámek je moc velký). Zkusím zámek skříně zničit laserem, ale všimnu si, že by mohla shořet a že by to chtělo navlhčit zámek (mohu zkusit zámek navlhčit kapesníkem, ale je suchý). Zajdu kapesník namočit do vázy u lóží a vlhkým kapesníkem s věnováním pak navlhčím zámek. Konečně můžu laserem ustřelit zámek. Ve skříni najdu spoutanou herečku. Sundám jí pásku a ona mi řekne, že jí Billy ukradl šaty a vydává se za ní, aby se dostal na pódium. Není tedy pochyb o tom, že má dostat Oscara. Prohlédnu sošky a najdu tu její – Anna Bezklobouková. Vzápětí hlasatelka oznámí počátek ceremoniálu. Hodinkami prozkoumám sošku a najdu tlačítko k odpálení bomby. Hlasatelka ohlásí první nominace na herečku za vedlejší roli, tedy i Annu. Pomocí nože sundám štítky ze sošek a prohodím je.

Billy v přestrojení za Annu přijde na pódium převzít cenu. Ředitel se funkce nevzdá, ale Billy nedostane svou sošku s bombou. Strhne se rvačka, Paris Billyho vyřídí a ten skončí v rukou ochranky. Předávání cen je zachráněno.


 

Zajímavosti

Obsazení
Luděk Sobota (Pankrác)
Bohdan Tůma (rapper Blejd, sekuriťák, kapitán lodi, Jack Michaelson a další)
Jiří Lábus (osud, dozorce, prodavačka, ochotný pikolík a další)
Valérie Zawadská (Jessica Fletcherová, Sybila, žena Borg a další)
Martin Dejdar (Billy Carrio, Alfréd, Mitch Buchannon, Johny Dredd a další)
Jiří Mádl (Barák Obama, Rafael Nadával, lakomý pikolík)
Iva Pazderková (Paris, Róza, Anna Bezklobouková a další)
Jiří Krampol (Sherlock Holmes, strážný u vily, vrátný u ateliérů, indián a další)
Miroslav Táborský (Columbo, policajt, rybář Ernst, Denis Bakchus a další)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Zadejte výsledek poč. operace * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.