Assassin’s Creed: Liberation (6.)

AC L

Za Assassin’s Creed: Liberation stojí zajímavá historie… Poprvé byl vydaný souběžně s AC III, ale jen na konzole PS Vita. A teprve po dvou letech, pár měsíců od vydání AC IV, spatřil světlo světa AC Liberation HD pro PC. Liberation je druhým dílem Americké ságy AC série. Váže se na AC III podobně, jako se Brotherhood, či Revelations vázalo na AC II. 

Liberation opět představuje boje na Americkém kontinentu. Přesunuli jsme se o pár set kilometrů dál a tentokrát je hlavním dějištěm Francouzské New Orleans, o které se přetahují Francouzi a Španělé. Na pozadí se odehrává příběh kolonizátorů a otroků. Vůbec poprvé v celé sérii se do čela staví ženská hrdinka – asasínka Aveline de Grandpré. Tato skutečnost nadzvedla ze židle mnoho, dovolím si to slovo použít, hňupů. Na různých fórech můžete nalézt tak šílené reakce hráčů, až zůstává rozum stát. Pokud totiž fanoušci pronášejí, že do AC nepatří žena nebo že hra ze ženu rovná se zkažený zážitek, potom je jasné, že Liberation to neměl jednoduché ani po této stránce. Přitom hra za ženskou hrdinku je minimálně příjemné oživení. A to nemluvím o tom, že k ženské hrdince se v AC L vážou nové herní prvky, které by u mužských hrdinů nemohly nikdy fungovat. Anebo by jste vy, hňupové, raději sledovali svého ostříleného frajera jak vyzývavě mrká na důstojníka, zatímco nad ním plápolá ikonka srdíčka?

Grafická stránka hry je vcelku stejná jako v AC III. Sice se Liberation pyšní přídavkem HD, nicméně grafika je podobná. Pořád však je na co se dívat. Zvláště, když New Orleans hraje všemi barvami. Boston a New York z AC III hráli spíše odstínami šedi, ale New Orleans je prosluněné, veselé a barevné město, byť vcelku malé. Ale Liberation nabízí i další dvě volně přístupné lokace – ponuré bažiny v Bayou a pracovní tábor mezi Mayskými pyramidami. Jinými slovy velmi pestré a doposavad neokoukané prostředí v němž je co zkoumat.

Příběh je bohužel slabšího rázu. Alespoň zezačátku než se představí postavy a rozhýbe se hlavní zápletka. Ovšem druhá polovina hry jde příběhově hodně nahoru. Není nouze o zajímavé situace ani zvraty. Dokonce se v rámci jedné sekvence objeví i Connor. Ale pak je tu výrazný hřebíček do srdce AC L – absence české lokalizace. Alespoň je prima, že minimálně krabicová verze zahrnuje možnost francouzského dabingu, čímž se hezky navodí atmosféra New Orleans.

Liberation je také podstatně kratší než předchozí díly. Odhadem asi 15 hodin. Přitom hlavní dějová linie délkou odpovídá minulým dílům. Čím je tedy AC L kratší? Jsou to dva faktory – za prvé absence řady aktivit (lov, námořnické mise, podzemí, bratrstvo…) A za druhé menšími lokacemi, čímž odpadají dlouhé přesuny po mapách. Možná je to krok zpátky, ale rozhodně ne krok do bláta, nakonec tím více je možné se soustředit na příběh.

Potíže přicházejí se zvýšeným počtem bugů. Už v AC III se stávalo, že lidé na ulicích zmizeli, že se vytratila textura, že zazlobila kamera… Liberation se nese ve stejném duchu jen s tím rozdílem, že občas přichází pád hry do Win anebo zamrznutí. Je to smutné, ale ne tak časté, aby to nějak zvláště kazilo zážitek. Opravdu špatné jsou snad jen potíže s šelmami, kdy snaha o ubránění se jejich prvotnímu útoku končí většinou zamrznutím hry. Ovšem šelmy se nacházejí asi na dvou místech v celé hře…

Samozřejmě nechybí nové prvky. Tou největší je převlékání kabátů. Aveline může vystupovat ve třech personách – dáma, otrokyně a asasínka. Každá persona má svá plus i mínus a každá vyžaduje trochu jiný způsob hraní a plnění misí. Například dáma dokáže snadno okouzlit strážné a najmout si nějakého jako bodyguarda, ale nemůže běhat ani používat meče. Otrokyně umí dobře infiltrovat pracovní tábory, jenže může využívat jen krátké zbraně. Asasínka dovede všelijaké akce včetně používání všech zbraní, ale zase je strážemi vyhledávána. Tento princip person provází celou hru. Některé mise vyžadují určitou personu, v některých dalších misích je volba na hráči. Je to zajímavé, pestré a podněcuje to k větší dávce taktiky.

Pak je tu ještě jedna perlička – v AC L není žádná linie současnosti. Vůbec poprvé v celé sérii je pouze jeden hlavní hrdina. Ano, počítá se s tím, že někdo sedí v Animu a jeho vzpomínky na předka Aveline se přehrávají, ale žádná herní část ze současnosti tu není. Nicméně hráč má možnost odtušit, co že asi stojí za dějovou linií současnosti. V AC L figuruje systém falešných událostí, které lze nahradit těmi skutečnými až zabitím takzvaných občanů E. Jen tak je možné odhalit skutečný závěr jinak zmanipulovaného příběhu.

Co říci závěrem? Nad Liberation bych nos rozhodně neohrnoval. Nenechte se strhnout stádem. Dejte na svůj dojem a sami se rozhodněte, jaký Liberation vlastně je. Základem je znát pozadí té hry a očekávat jen to, co lze očekávat.

Herní doba – cca 15 hodin
Hodnocení – 85%


 

Současnost…
Animace reklamy Absterga na možnost prožití historie skrze vzpomínky Aveline de Grandpré.

Sekvence I (1765)

1. Jenom noční můra (1-1)
Jste Aveline de Grandpré, malá dívka. Jdete ulicí města se svou matkou když uvidíte slepici. Utíkejte za ní 

New OrleansNew Orleans. Středně veliké francouzské město s přístavem. Město je obehnané palisádou za kterou je plantáž s residencí pána. New Orleans nechybí zahrady, kostely, skladištní oblasti nedaleko přístavu i strážní věže a pevnost.
Památky – 11 (Ursulínský klášter, Katedrála Svatého Ludvíka, Místo armád / Plaza de Armas, Hřbitov svatého Petra, Náměstí Konga, Guvernérovo sídlo, Plantáž, Sídlo rodiny de Grandpré, Sklad rodiny de Grandpré, Prostor pro obchodníky s otroky, Dědictví madam John)

Doběhnete na trh s otroky. Uličkou obejděte stráže a zajděte za ženou co vypadá jako vaše matka. Ale není to ona. Stráž vás srazí na zem… ale vstanete už jako dospělí. Při boji s výtržníky se naučte základům boje (krytí, útok, protiútok) a pobijte je.
Byl to ale jen sen a probere vás macecha Madeleine de L’Isle. Uklidní vás a odejde. Z truhly si vezmete asasínskou róbu.

2. New Orleans v noci (1-2)
Venku před domem z holubníku vezmte dopis od Géralda. Je to asasínský úkol ohledně ztracených otroků.
Pěsti. Nejen muži mají tvrdé pěsti. Boj beze zbraní není moc silný a hodíte se spíše proti neozbrojeným cílům anebo když chcete někoho odzbrojit.
Skrytá čepel (A,O,D) – P 2 / R 5 / K 5 / K-ř 2. Obvyklá zbraň na vraždy. V klasickém boji se vyplatí sáhnout po jiné zbrani.
Tip – V AC L má každá zbraň čtyři statistiky (poškození, rychlost, kombo a kombo řetězec). Oproti ACIII je novinkou kombo-řetězec, který určuje kolik nepřátel je možné během této techniky pobít
Přes kontrolní body vylezte na věž katedrály. Mezitím se rozední.
Tip – Objeví se logo AC Liberation a příběh začíná…

3. Otrok v nesnázích (1-3)
Převlékněte do persony Otrokyně.
Tip – V šatnách můžete měnit persony, každá má své výhody i nevýhody.
Asasínka – Má vždy 1/4 hledanosti a může se další hledanosti zbavit podplácením. Má všechny pohybové dovednosti a může použít všechny zbraně.
Otrokyně – Hledanost ji roste rychleji než ostatním ale může ji snadno srážet strháním plakátů. Má všechny pohybové dovednosti ale může používat jen krátké zbraně a nemůže mít pistole.
Dáma – Hledanost ji roste pomaleji než ostatním ale může se jí zbavit jen zabitím svědka. Nemá akrobatické pohyby a používá jen skrytou čepel nebo pěsti. Může podplatit nebo okouzlit stráže.
Můžete projít město, kvůli výhledům, truhlám. Narazíte na různé typy obchodů (Krejčí, Obchodník se zbraněmi, Pašerák).
Tip – Pašeráci nabízejí pouze krátké zbraně a munici. Jako jediní mají v nabídce hodinky (sběratelské předměty).
Kánoe – Jediný dopravní prostředek je kánoe. Plavit se je možné jak v přístavu New Orleans, tak i v Mokřadech. Jde o rychlejší způsob přepravy než je plavání.
Vydejte se k bráně a skočte do vozu listí. Vylezete na plantáži. Projděte dovnitř
Tip – Persona Otrokyně může vzít bednu načež bude předstírat práci a může snáze projí kolem stráží.
Na dvoře promluvte s otroky – prý se ztratila další mladá žena Thérèse. Vylezte na věž rezidence a proveďte vyhlídku.
Tip – Po celém světě je 19 vyhlídek (11 – New Orleans, 6 – Mokřad, 2 – Chichen Itza). Odkryjí vám mapu.
Zajděte do stodoly, kde najdete Thérèse ale přepadne vás násilnický syn plantážníka a dva kumpáni. Během boje se naučte nové techniky (boj beze zbraně, odzbrojení) a zabijte je.

4. Bezpečný dům (1-4)
Doma, v personě Dámy, požádáte Madeleine o pomoc s ukrytím otrokyně. Pošle vás koupit jí šaty. Zajděte do krejčovství, kupte cestovní šaty a vraťte se. Doma večeří Madeleine a váš otec Philippe Olivier de Grandpré, který má starosti v přístavu.

5. Péče o podnikání (1-5)
– Vyhněte se zabíjení.
Zajděte do skladu, kde vyslechnete hovor otce Philippa s pomocníkem Géraldem Blancem (členem bratrstva asasínů) ohledně ztraceného zboží. Sledujte nenápadně Géralda až ke Gilbertu Antoine de Saint Maxentovi. Ten si postěžuje, že zboží zmizelo z lodi. Podplaťte stráže před lodí. 
Tip – Stráže je možné někdy podplatit aby bylo možné projít kolem nich.
Na palubě okouzlete kapitána Carlose Domingueze a zajděte s ním nahoru. Ukradnete mu dokumenty o prodeji nákladu.
Tip – Okouzlení umožní nalákat vojáka, který vás bude následovat a případně chránit před útočníky.

6. Otcovy problémy (1-6)
– Okouzlete alespoň jednu stráž.
Prohledejte stopy na zemi (Orlí pohled) a vyhledejte střežený dvorek. Okouzlete stráž a uvnitř analyzujte bedny zásob. Poté vyhledejte a analyzujte druhou bednu zásob v přístavu. Zajděte nalezení oznámit Maxentovi.

7. Klíč k problému (1-7)
Gérald vám řekne o důležitém hostu (templář de Ferrer), který bude na blížící se slavnosti guvernéra a dá vám peníze na renovaci šaten. Renovujte šatnu nedaleko a převlečte se za Otrokyni. U sídla guvernéra uvidíte služebného – sledujte ho na schůzku s dodavatelem, kterému dá klíč od rezidence. Nenápadně mu ho ukradněte.

8. Zboží kolonie (1-8)
– Vstupte do sídla převlečeni za Dámu nebo Otrokyni.
– Zabijte guvernéra mušketou.
Využijte personu Otrokyně nebo Dámy a vydejte se k rezidenci. Vstupte dovnitř zadním vchodem, nepozorovaně (pozor na stráže) projděte do patra do komnaty guvernéra.
Tip – Dáma se ke guvernérovi dostane snadno podplacením nebo okouzlením vojáků ale její bojové schopnosti jsou velmi omezené. Otrokyně může do areálu vniknout snadno přes strom a uvnitř musí nenápadně zlikvidovat stráže.
Guvernér Jean-Jacques Blaise d’Abbadie přijímá příkazy od Rafaela Joaquína de Ferrera, který potřebuje více dělníků. Když překvapíte guvernéra, Ferrer už je pryč.
Jean-Jacques Blaise d’Abbadie. Guvernér francouzské kolonie Louisiana. Blaise povolá vojáky s mušketami a sám na vás půjde s mečem. Odzbrojte nějakého střelce, seberte mu mušketu a s ní pobijte vojáky. Poté zabijte guvernéra. 
D’Abbadie: Proč?
Aveline: Proč? Obětoval byste dobro kolonie templářskému spiknutí, Gouverneure. Měl bych se tě zeptat proč.
D’Abbadie: Řád… je… budoucnost. Templáři udrží naši kolonii… Francouzsky.
Aveline: Templáři udrží naši kolonii templářskou. Proč chce de Ferrer dělníky? Řekni mi jeho plány a vykoupíš se.
D’Abbadie: O jeho plánech nic nevím. Měl jsem mu poslat otroky a tuláky – ty, kteří by nejspíš povstali proti…
Aveline: Proti těm, kdo se chtějí vzepřít útlaku a dožadovat se života, který jim náleží?
D’Abbadie podlehl svým zraněním.
Aveline: Odpočívej v pokoji, Gouverneure.
Utečte z balkonu rezidence a opusťte oblast.

9. Útěk (1-9)
Převlékli jste se do persony Asasínky. Vydejte se k bráně z města kde vás překvapí stráže. 
Tip – Řetězec zabití umožnuje pozastavit čas a vybrat v okolí cíle k jejich následné likvidaci. Kombinací různých zbraní, včetně mečů a pistolí.

 

Sekvence II (1766)

10. Chvála tě povede (2-1)
Jste v mokřadech. Nově máte kouřové bomby.
Kouřové bomby – Vytvořený kouř omámí nepřátele, kteří jsou pak snadným cílem k zabití. Stejně tak je možné jim prostě utéci. Maximum je 10 kouřových bomb.

BayouMokřad. Rozsáhlé ponuré bažiny v nichž se střídají podmáčené ostrůvky země s hlubokými vodními plochami. V bažinách je možné nalézt i pár lidských obydlí a dokonce vojenskou pevnost.
Památky – 3 (Agatého chýše, Pašerácká skrýš, Pevnost svatého Jana / San Juan del Bayou)

Míříte za svým mentorem. Nově máte kouřové bomby.
Prozkoumejte tři oblasti a analyzujte stopy (masky na stromech). Zavedou vás k úkrytu Agatého.

11. Falešný Mackandal (2-2)
– Dokončete vzpomínku do 2min.
Agaté vám poví o svém mrtvém učiteli Mackandalovi a muži, který se za něj vydává. Ukáže vám foukačku. Rychle se naučte s ní zacházet (běžná střelba, střelba manuální na dálku z vršku stromu, střelba z úkrytu v listí).
Foukačka (A,O) – Foukačka umožňuje na střední vzdálenost foukat šipky.
Jedové šipky. Slouží k nenápadnému otrávení nepřátel. Oběť nic netuší a po krátké době velmi rychle zemře. Dobré na jednotlivé cíle. Maximum lze navyšovat nákupem brašen až na 20 šipek.

12. Setkání s pašeráky (2-3)
– Zabijte 1 stráž použitím rychlého jedu.
Agaté vás pošle za pašeráky, protože se tu vyznají. V jejich úkrytu uvidíte jak jejich vůdci Roussillionovi a Élise vyhrožuje skupina černochů. V časovém limitu (3:00) zlikvidujte nenápadně 3 stráže a využijte alespoň na jednoho jedovou šipku. Další 4 fanatici napadnou přímo Roussilliona a Élise – pomozte zabít útočníky a ochraňte je.

13. Věrný akolyta (2-4)
– Zabijte přívržence do 3min.
Následujte na kánoi Élise, která vás zavede k prvnímu táboru fanatiků falešného Mackandala. Narazíte na aligátora. Zabijte ho a vyberte vejce z hnízda. 
Tip – Nyní můžete začít sbírat aligátoří vejce po mapě mokřad.
Pokračujte k táboru fanatiků, v rychlosti je pobijte. Z vraku lodi vyberte z truhly dopis od Mackandala. Něco plánuje.

14. Druhý tábor (2-5)
– Zabijte jen přívržence.
Élise vás zavede k druhému táboru. Využijte stromů a nepozorovaně sledujte přívržence. Projde táborem a poté ho zabijte (jen jeho). V truhle najdete další dopis, že Mackandal chystá rituál. Zajděte do úkrytu pašeráků, za Roussillionem, který vás pošle za místním šamanem.

15. Svatojánská noc (2-6)
– Proveďte dvojité vzdušné zabití.
Ve vesnici vám šaman dá vypít protijed na Mackandalův jed. Převlečte se za Otrokyni. Élise vás na kánoi dovede k poslednímu táboru. Nenápadně pronikněte dovnitř, cestou zabijte překážející hlídky na stromech a využijte dvojité zabití na dvojici dole. V táboře uvidíte de Ferrera jak něco domlouvá s Baptistem (falešný Mackandal). Zatímco Élise odláká stráže, vy projděte dovnitř. Baptiste vás otráví šipkou. Díky protijedu začne jed pomalu vyprchávat. Mezitím bojujte s jeho přívrženci a využívejte odzbrojení.
Baptiste. Voodoo šaman a vůdce kultu, který se vydává za asasína Mackandala, čímž se snaží škodit Agatému. Oba byli Mackandalovi žáci. Sám Baptiste má jen jednu ruku ale je silným bojovníkem. Odolává protiútokům i prolomení obrany. Při jeho útoku využijte hodu – a když ho strhnete k zemi, udeřte to. Po několika zásazích padne. 
Baptista: Tvou rukou mě Agaté naposledy zradí. Ten medailonek, který nosíš, dobře znám. Když mě Agaté zradila poprvé, bylo to kvůli ženě, zlodějce… Nosila přesně takový.
Aveline: Kdo to byl? Jak se jmenovala? Jak se jmenovala?

Občan E (1/) – Občan E I.
Zabijte muže v táboře kde byl Baptista. Jakýsi Erudito hackuje Animus a ukáže vám Abstergem pozměněnou scénu – hovor Baptisty s de Ferrerem, kdy zmíní Templáře.

Vzpomínka mimo DNA (1/3) – Laskavost pro Mokřady
Šaman pro vás bude mít úkol – v časovém limitu (3:00) sebrat 3 houby, zmlátit jedem nakažené civilisty a houby jim aplikovat.
Tip – Nyní můžete začít sbírat houby po mapě Mokřadu. 

16. Celá pravda (2-7)
– U stromové chýše promluvte s Agatém. Oznámíte mu zabití Baptisty ale raději zamlčíte, že víte o tom, že znal vaši matku.

 

Sekvence III (1768)

17. V hospodě (3-1)
New Orleans se stalo španělskou kolonií. Po městě jsou barikády a mnoho vojáků. Jste v obleku Dámy. V přístavu promluvte s námořníkem, který vám řekne kde najít Domingueze. Zajděte za ním k hospodě. Je šíleně opilý ale řekne vám, převáží zásoby pro de Ferrera. Pak jděte domů, kde vám otec předá stránku deníky Jeanny (pravé matky).

18. Předehra k povstání (3-2)
– Použijte jen pěsti na sražení nepřátel.
Během na klavír vám otec oznámí nebezpečnost ulic. Zajděte k nespokojeným občanům, na které se vrhnou stráže. Braňte oba občany (nesmí zemřít) a stráže zbijte. Poté zajděte do skladu, kde vám Gérald ukáže základnu asasínů – obchodní mapu (naložte loď bavlnou a pošlete ji do Havany), převlékárnu a zbrojnici. Také vám dá parasol a zmíní reklamní kampaň, kterou proti vám vede konkurence.
Parasol. Deštník je pro personu Dámy použitelný stejně jako Foukačka. Jako munice se využívají šipky.

HQSkladiště Grandpré. Základna asasínů je ukryta ve skladišti rodinné firmy. Obyčejné přístavní skladiště. Zevnitř je podstatně hezčí než zvenku. Ovšem aktivit není mnoho.

1) Zbrojnice
Na regálech a zdech jsou umístěny všechny získané zbraně. Lze se jimi libovolně vybavovat.
Krátká zbraň – Zbraně vhodné do bojů s malým počtem nepřátel.
0é Mačeta na cukrovou třtinu (A,O) – P 1 / R 3 / K 4 / K-ř 2
8 190é Sekera (A,O) – P 3 / R 3 / K 4 / K-ř 3
8 430é Sekera Chimbuya (A,O) – P 2 / R 3 / K 3 / K-ř 3
24 900é Hákovací sekera (A,O) – P 4 / R 5 / K 4 / K-ř 4

25 000é Kuba (A,O) – P 3 / R 5 / K 3 / K-ř 4
0é Conorův tomahawk (A,O) – P 2 / R 3 / K 3 / K-ř 3 (UPlay)
Střední zbraň – Klasické zbraně pro boj.
0é Tesák (A) – P 2 / R 2 / K 4 / K-ř 2
754é Meč (A) – P 2 / R 3 / K 5 / K-ř 2
1 560é Meč Cuttoe (A) – P 3 / R 2 / K 4 / K-ř 2
8 320é Mačeta (A) – P 3 / R 2 / K 3 / K-ř 3
9 020é Colichemarde (A) – P 1 / R 4 / K 3 / K-ř 3
15 700é Důstojnický rapír (A) – P 3 / R 4 / K 3 / K-ř 3
26 000é Těžký jezdecký meč (A) – P 5 / R 4 / K 4 / K-ř 2
27 900é Široký lovecký meč (A) – P 4 / R 4 / K 2 / K-ř 3
0é Pirátský scimitar (A) – P 2 / R 4 / K 5 / K-ř 3 (Remaster)
0é Ceremoniální čepel (A) – P 3 / R 3 / K 4 / K-ř 3 (Remaster)

Těžké zbraně – Velké obouruční zbraně.
10 620é Námořní sekera (A) – P 4 / R 2 / K 4 / K-ř 2
16 310é Obsidiánová sekera (A) – P 5 / R 2 / K 4 / K-ř 2
17 000é Macuahuitl (A) – P 4 / R 3 / K 3 / K-ř 2
27 040é Hákovací sekera (A) – P 5 / R 3 / K 3 / K-ř 3
Pistole – Obvyklé pistole pro střelbu. Nabíjení je poměrně dlouhé. Oproti AC III se hodnota kadence změnila na zásobník.
0é Pistole královna Anny (A) – Z 1 / KD 4 / DD 2
5 000é Dvouhlavňová pistole (A) – Z 2 / KD 4 / DD 2
5 000é Kapesní pistole (O,D) – Z 1 / KD 3 / DD 1

10 000é Dvojice pistolí (A) – Z 2 / KD 4 / DD 2
50 000é Pepřenková pistole (A) – Z 4 / KD 4 / DD 2
0é Duelantská pistole (A) – Z 1 / KD 5 / DD 4 (sesbírat hodinky)
Tip – Zbraně používající jedové šipky mají také vlastní statistiky.
Foukačka (A,O) – Z 2 / KD 3 / DD 3
Parazol / Deštníková zbraň (D) – Z 2 / KD 3 / DD 3

2) Obchodní mapa
– Hlavním zdrojem výdělků je lodní obchod. Základem je vlastnictví lodí, přičemž do doků se jich vejde určitý počet a každá loď má dvě vlastnosti – rychlost a nákladový prostor.
3700é Galéra (R 52 / NP 130)
4000é Škuner (R 138 / NP 50)
8000é Bárka (R 58 / NP 150)
9000é Brigantina (R 150 / NP 60)
– Od Sekvence VI
13670é East Indiaman (R 60 / NP 200)
15800é Briga (R 175 / NP 70)
– Od Sekvence VIII
19650é Fregata (R 120 / NP 130)
– Když máte lodě, můžete je naložit zbožím. Každé město na mapě nabízí nějaké typy surovin. Postupně se odemykají jak nová města, tak i suroviny. Ty je třeba naložit a vyložit ve městě, kde je po nich sháňka.
(nejnižší nákupní cena / nejvyšší prodejní cena) zisk
Bavlna (210 / 800) 590
Tabák (430 / 1220) 790
Ovoce (130 / 1070) 940
Smůla (50 / 260) 210
Cukr (230 / 560) 330
Koření (900 / 1900) 1000
Ocel (500 / 1520) 1020
Tkanina (230 / 1250) 1020
Káva (290 / 1220) 930
Rum (650 / 1400) 750
Kožešina (440 / 1140) 700
Led (50 / 830) 780
Melasa (290 / 620) 330
Zbraně (620 / 1450) 830
– Cena a zisk závisí obvykle na tom, jak moc jsou vzdálena města která dané zboží nabízejí a požadují. Ale samozřejmě je třeba zohledňovat tu danou komoditu. Například koření je obvykle drahé, ale zase se dobře prodá.
– Délka trasy značí, jak dlouho bude lodi trvat než dorazí. Takže klidně se vyplatí poslat lodě na dalekou cestu, mezitím splnit nějaké ty mise a vrátit se k obchodu později. Stejně tak nemusí být zlé sázet na velmi rychlé lodě a relativně krátké trasy. Výsledkem může být, že lodě stihnout dokončit obchod dříve než se stihnete postarat o zbylé lodě, takže ve výsledku můžete neustále obchodovat a obchodovat.
– Mezi některými trasami jsou speciální symboly. Pokud jimi loď projede, může ztratit část nákladu (piráti) nebo se prodlouží doba cesty (bouře, hurikán).

3) Šatník + Převlékárna
– V šatníku lze měnit oblečení a to jak jednotlivé typy obleků získané za odměny, tak i barvy základních obleků, které lze koupit v Krejčovství.
– U persony Asasínky je možnost výběru pokrývky hlavy.
Asasínská kapuce – Jen kosmetická změna.

Aligátoří vejce (12)
– Vejce nacházející se v hnízdech aligátorů v oblasti Mokřadů. Jejich sběr je rizikový, jelikož poblíž hnízd bývají aligátoři, které je nutné zabít (QTE).
Odměna: Cestovatelský klobouk (Asasínka) – Aligátoři nebudou útočit.

Houby (10)
– V bažinách je deset otrávených lidí, kterým je nutné nalezené houby dát, aby se uzdravili. Nejprve je nutné nakažené zmlátit a poté použít houbu.
Odměna – 10x 150 écu (za každého vyléčeného)

Deník Jeanny (30)
– Stránky deníku vaší pravé matky Jeanny. Každý nalezený list můžete přečíst. Obsah odhaluje minulost vaší matky.
Odměna: Pašerácký klobouk.

Asasínské mince (10)
– Mince od pašeráků. V personě Asasínky vyhledejte v oblastech New Orleans a Mokřad násilníky co mají mince, zbijte je a mince seberte.
Odměna : Lovec z mokřadu (Asasasínka).

Voodoo panenky (10)
– Panenky od indiánských šamanů. V personě Otrokyně vyhledejte v oblastech New Orleans a Mokřad šamany a ukradněte jim panenky.
Odměna: Přestrojení z Chichen Itsa (Otrokyně).

Brože s drahokamy (10)
– Na některých hůře dostupných místech (balkony, dvorky) jsou muži, které v personě Dámy můžete okouzlit a dostanete brož.
Odměna: Okouzlující šaty (Dáma). Cena úplatků strážím se sníží o 50%

Mayské sošky (10)
– Mezi indiánskými rozvalinami v oblasti Chichen Itza najděte sošky. Za jejich sběr není žádná odměna.

Kapesní hodinky (10)
– Kupte sběratelské hodinky v nabídce pašeráků (Kartografovy hodinky, Ryté hodinky, Hodinky Pourpre Rosa, Gentlemanovy hodinky, Vlámské hodinky, Antické hodinky, Pařížský mistrovský kousek, Ryté stříbro, Armádní zlato, Admirálův poklad)
Odměna – Duelantská pistole

19. Elegantní a smrtící (3-3)
Zajděte za Géraldovým informátorem, který vás zavede k vyvolávači, který očerňuje vaše rodinné jméno. Odkáže vás na skladiště. Pomocí parasolu otravte stráže (2) skladiště a uvnitř vyslechněte obchodníka Bouchého. Prý se ztrácejí otroci a tak vede pomlouvačnou kampaň proti vám aby neztratil zisky. Oznamte to ve skladišti Géraldovi. Pošle vás koupit obchod.
Tip – Vlastněné obchody sníží cenu předmětů a umožní skrze ně kontrolovat námořní obchod.
Zpět ve skladišti se převlečte za Asasínku a v přístavu promluvte s dopravcem o cestě do Mokřad. 

Obchodní rivalové (1/7) – Reynaudova obchůzka
– Neztraťte žádné zdraví.
Vyhledejte v oblasti obchodníka (je střežený vojáky) a zabijte ho.
Tip – Zabíjení konkurenčních obchodníků uvolňuje jejich obchody pro renovaci.

20. Mizející otroci (3-4)
– Proběhněte kontrolním bodem rychleji než váš společník.
Jste zase v Mokřadech. Nově je přístupná severozápadní část bažin (pevnost a okolí). Šaman vás ohledně mizejících lidí pošle za Élise ale napřed vám dá nové šipky.
Zuřivé šipky – Zasažený cíl bude pozvolna umírat a zároveň zešílí tím způsobem, že začne útočit na okolní lidi. Elegantní způsob jak se zbavit celé skupiny nepřátel nebo ji přinejmenším rozbít. Maximum je 9 zuřivých šipek.
Sejděte se s Élise. Vyhledá konvoj převážející lidi. Setkejte se s ní u cesty a společně utíkejte k blízkosti konvoje (buďte tam rychleji než ona). Pobijte vojáky kolem konvoje a osvobodíte vězně Chrisfalta, kterému se ale slibovaná cesta líbila.

21. Útok na pevnost (3-5)
S Élise se sejděte u pevnosti. Nejprve nenápadně zabijte hlídky (4) před bránou. Poté jděte dovnitř. Všimne si vás velitel a začne utíkat – pronásledujte ho, zatímco vás Élise bude krýt puškou. Dožeňte velitele na věži a zabijte ho. Poté osvoboďte vězně. Je jasné, že převozu se podílí nový guvernér.

Obchodní rivalové (2/7) – Obchod pana Ratela
– Nezabijte cíl vlastními zbraněmi.
Vyhledejte v přístavu konkurenčního obchodníka a nenápadně ho zabijte (využijte zuřivé šipky na vojáky okolo).

Obchodní rivalové (3/7) – Přístav pana de Vandala
– Zabijte cíl skrytou čepelí.
V časovém limitu (1:30) doběhněte na loď v přístavu. Zaútočí na vás obchodník a skupina vojáků. Zabijte hlavně cíl.

22. Ve víně je pravda (3-6)
– Nezvyšte svou proslulost.
– Zdraví vozu nesmí klesnout pod 50% HP.
– Zabijte cíle do 1min.
Promluvte ve skladu s Géraldem. Převlékete se za Otrokyni a půjdete vyvolat vzpouru. Následujte Géralda na náměstí (vyhněte se navýšení známosti) a tady promluvte s buřiči (3). Nechte rozjet vzpouru. Převlékněte se za Asasínku a jděte za Géraldem ke skladu. Nepozorovaně zlikvidujte stráže (5) a ukradněte vůz. Během jízdy ulicemi se vyhýbejte překážkám a zahýbejte dle pokynů Géralda. Nakonec ale vůz narazí do skladu vína. Potřebujete zachránit dělníky co zůstali uvnitř. Rychle pobijte skupinu vojáků a civilisté uniknou.

23. Získání Ulloovy pozornosti (3-7)
Potřebujete vylákat guvernéra ven. Na lodi v přístavu nenápadně zlikvidujte stráže (3) a poté zapalte střelný prach. Objeví se Dominguez a jeho vojáci. Pobijte je všechny. Zděšeného Domingueze ušetříte, takže už jenv časovém limitu (0:35) opusťte loď než exploduje.

24. Konec guvernéra (3-8)
– Připravte léčku do 4min.
Na hřbitově se sejděte s Agatém. Naplánujete útok na guvernéra. Běžte na místo přepadení a začněte chystat past. Rychle nenápadně zabijte stráže (5), poté srazte dolů ze střechy nádrž s vodou aby zablokovala cestu a doneste sud střelného prachu na křižovatku. Konvoj s guvernérem vyrazí ale musíte vždy v časovém limitu shodit nádrže s vodou (celkem 3) tak abyste odřízli cestu a konvoj musel dojet k místu přepadu. Vylezte na střechu nad pastí a až konvoj přijede, odpalte sud
Tip – Na střeše poblíž je puška. Můžete ji použít na odpal.
Po explozi pobijte zbylé vojáky a z kočáru vytáhněte guvernéra Antonia de Ulloa. Dá vám dešifrovací čočku a řekne, že odvedení dělníci mířili do Mexika. Pak ho necháte jít. Oznamte Agatému úspěch ale z propuštění guvernéra je rozčílený.

 

Sekvence IV (1769)

Můžete začít plnit sběratelské aktivity Asasínských mincí, Voodoo panenek a Broží.

Vzpomínka mimo DNA (2/3) – Mapování Mokřad
V Mokřadech promluvte s Roussillionem. Pošle vás prozkoumat tři tábory stoupenců Baptisteho. Zajděte tam (ale nikoho nezabijte) a vraťte se. Domluvíte se na podílu z vyrabování táborů tím, že párkrát švihnete zbraní (QTE) a Roussillion vám nechá vše. Po Mokřadech je mnoho táborů – najděte je, pobijte stoupence a vyberte truhly.

Vzpomínka mimo DNA (3/3) – Tajná skrýš
Po zničení všech táborů zajděte na věž plantáže v New Orleans. Vyhledejte skrýš (stodola) a vyberte truhlu (5000).  

Občan E (2/6) – Občan E I.
Zabijte muže v oblasti nedaleko skladu v New Orleans. Erudito vám ukáže Abstergem pozměněnou scénu – hovor vás s Géraldem ohledně Templářů.

Posádka lodi (1/3) – Paní a velitel
– Neztraťte žádné HP.
Na molu potkáte Domingueze, který si postěžuje, že mu sebrali loď. Vyhledejte v přístavu nového kapitána, zbijte ho (pozor ať vás nezraní) a seberte mu dokumenty, které vraťte Dominguezovi.

Osvobození otroci (1/3) – Rozdělená rodina
– Neztraťte žádné HP.
V personě Dámy promluvte s macechou i sídla. Pošle vás zachránit dalšího otroka. Zajděte do oblasti dvorku, pobijte (opatrně) stráže a otroka odveďte (nesmí zemřít) zpět.

Osvobození otroci (2/3) – Pozemské věci
– Nikoho nezabijte.
Otrok vás ještě před odjezdem pošle pro své úspory. Pronikněte do hlídané oblasti, vyberte otrokovu truhlu (5 écu) a dejte mu peníze.

25. Cesta na jih (4-1)
– Neplavte
V přístavu se sejdete s Géraldem, kterému odevzdáte zbraně a on vám doporučí vetřít se na loď do Mexika jako otrok. Převlečte se za Otrokyni a projděte na dvůr mezi ostatní. Připojte se k jedné ze skupin a předstírejte zametání. Až se dá skupina do pohybuje, sledujte ji k přístavu (dejte pozor ať nespadnete do vody).
Tip – U připravené lodi do Mexika postává vaše macecha Madeline.

26. Nový život (4-2)
Dorazili jste do Mexika, kde vás přivítá de Ferrer.

Chichen ItzaChichen Itza. Pracovní tábor postavený uprostřed starého Mayského města. Všude okolo se rozprostírá neprostupná džungle. Jedná se o velmi malou mapu, jednu z nejmenších volně dostupných v celé AC sérii.
Památky – 4 (Pyramida Kukulkan, Platforma Venuše, Platforma orlů a jaguárů, Velký dvůr plesů)

Promluvte s lidmi v oblasti (včetně Thérèse). Zjistíte, že každý je zde spokojený.

27. Shromáždění nástrojů (4-3)
– Vyhněte se otevřenému konfliktu.
Rozhodnete se vyrobit si zbraň. Nenápadně ukradněte dvěma vojákům přezky. Ukradněte jednomu otrokovi nůž a druhý vezměte z truhly opodál. Z lešení u pyramidy seberte prkno. Nyní to chce diverzní akci. U paty pyramidy seberte explozivní sud a položte ho k sudům u stájí. Z přístřešku vezměte mušketu a sud odpalte. To přiláká pozornost muže od kovárny a u kovadliny si mezitím vyrobte skrytou čepel.

28. Zástupce společnosti (4-4)
– Omezte ztrátu zdraví zajatce na 50% HP.
Sledujte de Ferrera. Setká se s dozorcem a půjdou dál. Sledujte je až na konec cesty. Dozorce chytili otroka co zkoušel utéct. Zabijte stráže než otroka příliš zraní. Poté čepelí zabijete i dozorce a získáte bič.
Bič kombinuje funkce hákové čepele (AC R) a oštěpů na laně (AC III). Bičem je možné bojovat v přímém boji – srážet nepřátele na zem, přitahovat je blíž k sobě nebo je odzbrojovat. Při útoků ze stromu je možné nepřítele zachytit bičem, vytáhnout a oběsit jej. Ještě rychlejší je po zasažení nepřítele seskočit a vlastní vahou jej oběsit. Bičem je též možné se zachytávat za visící háky nebo tyče, díky čemuž lze přeskakovat na delší vzdálenosti.
Pomocí biče zabijte stráže (a naučte se ho používat).

29. Stezka pravdy (4-5)
– Vyhněte se otevřenému konfliktu.
– Dokončete vzpomínku do 5min.
Otrok pozná váš medailon a zmíní, že znal vaši matku Jeanne. Vraťte se k táboru a prozkoumejte stopy v oblasti (otisky bot, klobouk, tašku). Zavedou vás k domku pod pyramidou kde je stránka deníku Jeanny.

Občan E (3/5) – Občan E III.
Zabijte muže na pyramidě v Chichen Itza. Erudito vám ukáže Abstergem pozměněnou scénu – hovor de ferrera s dozorcem a útěcích otroků a snaze je otrávit pivem.

30. Tajemství cenote (4-6)
– Vyřešte hádanku do 2min.
– Neztraťte žádné HP.
Vydejte se k okraji oblasti a zamíříte k chrámu v dálce. Projděte džunglí a skočte do jámy s vodou.
Tip – Můžete se ponořit pod hladinu a potápět se. Dejte pozor ať neztratíte kyslík.
Proplavte do jeskyně. Postupujte jeskyní (akrobatické pasáže) a dávejte pozor na propasti. Cestou se naučíte používat bič k proskočení. Tunely vás zavedou do podivného sálu. Nahoře je rébus. Naklánějte desku stolu tak aby kulička prošla bludištěm až do středu. Dole v sále se odemkne artefakt (polovinu Kotouče Proroctví) ale jak ho seberte, probourá se sem Ferrer. Bojujte s ním a jeho muži ale dejte pozor ať vás vůbec nezraní.
Tip – Ferrer dokáže reagovat na jakýkoli útok (protiútok, hození, prolomení obrany…) a jediné co zabere je úder bičem anebo odzbrojení. Bojujte tedy holými pěstmi, zbavte se jeho mužů a jak to půjde, odzbrojte Ferrera a zasáhněte ho jeho vlastní zbraní.
Po zabití Ferrera se jeskyně začne hroutit. Utíkejte tunelem ven, vyšplhejte nahoru (pozor na padající koule) a na křižovatce dolu narazíte na matku Jeanne. Varuje vás před Agatém.

 

Sekvence V (1771)

31. Marnotratná dcera (5-1)
Vrátíte se do New Orleans, které se zatím uklidnilo (žádné barikády, méně vojáků). Gérald vám vrátí vaši výbavu a promluví o podivném neklidu. Běžte do oblasti, vyhledejte verbíře a sledujte ho. Zajde do pevnosti kde si vás všimne a uteče.

Detektiv (1/5) – Pomocná ruka
– Dokončete vzpomínku do 60s.
V personě Otrokyně prohlédněte nástěnku na severu města. Píše se o zmizelém muži. Utíkejte na dvůr kde analyzujte stopy (mrtvolu pod žebříkem). Uvidíte podezřelého jak uteče.

Detektiv (2/5) – Případ
Nenápadně sledujte podezřelého až na ulici. Tam ho někde nečekaně zastřelí.

Detektiv (3/5) – Žhavá cesta
– K zabití cíle použijte skrytou čepel.
Na střeše najdete mušketu, ze které se střílelo. Vyhledejte a analyzujte stopy (stopy na střeše i na ulici) a jděte podle nich. Narazíte na střelce – zabijte ho skrytou čepelí a oberte ho o dopis. Stopa pokračuje do Mokřad.

Spiknutí (1/5) – Taktak dokončeno
V personě Dámy vyzvedněte od kontaktu dopis kde Gérald žádá schůzku. Na místě určení vás ale přepadnou násilníci a zavřou do skladu. Pomocí skrytých čepelí přeřízněte pouta, zabijte muže co hlídá a běžte ven. Na dvoře vás napadne medvěd – zabijte ho (QTE) a brankou odejděte.

Spiknutí (2/5) – Odplata
Vyhledejte a zabijte násilníky (2) co vás předtím zajali.

Spiknutí (3/5) – Strouhanka
Prozkoumejte místo kde vás přepadli a analyzujte stopy (sekera, mušketa)

Spiknutí (4/5) – Šťastnou cestu
Vyhledejte na molu muže co nařídil váš únos a nenápadně ho zabijte (je obklopen vojáky, takže ho okouzlete a odlákejte pryč). Seberte mu dokumenty, které ukazují na to, že byl najat.

Spiknutí (5/5) – Starý přítel
Za únosem byl zodpovědný Bouché. Vyhledejte ho ve skladišti a nenápadně ho zabijte (pozor na stráže okolo).

Kontrakty (1/5) – Opožděná spravedlnost
– Zabijte cíl skrytou čepelí.
V personě Asasínky vybírejte schránky s dopisy na hřbitově. Vyhledejte cíl a zabijte ho skrytou čepelí.

Kontrakty (2/5) – Práskač
– Zabijte oba cíle najednou.
Vyhledejte cíle a oba najednou (dvojité zabití ze vzduchu) je zabijte.

Kontrakty (3/5) – Doprava zdarma
Sledujte muže na schůzku s templářským agentem – toho pak zabijte.

Kontrakty (4/5) – Bezpečný průchod
– Dokončete vzpomínku do 2min
Doprovoďte pašeráka k bráně města a ochraňte ho (cestou zabijte útočníky).

Kontrakty (5/5) – Holubí hon
Vyhledejte váš cíl, zabijte ho (pozor na stráže okolo) a seberte mu dokumenty. Poté vyhledejte druhý cíl, zabijte ho (zase má okolo stráže) a seberte mu dokumenty.

Detektiv (4/5) – Ochraňte svědka
– Vyhněte se otevřenému konfliktu.
V personě Otrokyně v Mokřadech najdete tábor. Přibližte se k němu a zabijte stráže (4) kteří se chystají popravit vězně. Z dopisu získáte informace o zosnovateli vražd.

Detektiv (5/5) – Pachatel
Analyzujte stopy (stopy v trávě) vedoucí k pachateli. V časovém limitu (2:00) se dostaňte k místu nedaleko pevnosti kde je a zabijte ho (bojuje velmi dobře, tak využijte odzbrojení). 

Osvobození otroci (3/3) – Nový rekrut
Muž, kterému jste pomáhali z města vás v Mokřadech pošle hledat svoji ženu, která se přidala k rebelům. Najděte ji a zabijte muže, kteří ji odvádějí.

32. Odporné kasárny (5-2)
– Zabijte verbíře pomocí sudu střelného prachu.
– Po zabití verbíře se nenechte odhalit.
Nenápadně pronikněte do pevnosti.
Tip – Můžete v přední části pevnosti využít rebely (vzpoura) na odvedení pozornosti.
Vyhledejte verbíře. Začne chodit trasu kolem nádvoří. Nastražte sud střelného prachu (ideálně do uličky v rohu), zabijte nějakého vojáka abyste získali mušketu a až verbíř půjde okolo, odpalte sud. Oberte ho o dokumenty a nenápadně opusťte pevnost. Z dokumentů je jasné, že spolupracoval s Vasquezem. 

Obchodní rivalové (4/7) – Lodnictví pana Salmona
– Nenechte se odhalit.
– Zabijte cíl personou Dámy.

Převlékněte se za Dámu a běžte k místu kde uvidíte váš cíl (obchodníka). Má kolem sebe stráže. Nenápadně ho zabijte (ideálně parasolem) a seberte mu dokumenty.

Obchodní rivalové (5/7) – Materiály pana Marcantell
– Okouzlete váš cíl.
– Nenechte se odhalit.
Převlékněte se za Dámu. Vyhledejte cíl (obchodník na plantáži). Okouzlete ho, odlákejte stranou, nenápadně zabijte a seberte mu dokumenty.

Obchodní rivalové (6/7) – Textilie pana Chapperona
– Dokončete vzpomínku do 2min.
– Nenechte se odhalit.

V časovém limitu (3:00) vyhledejte v oblasti dvora obchodníka, nenápadně ho zabijte a seberte mu dokumenty.

Obchodní rivalové (7/7) – Zbraně pana de Chevalliera
– Nenechte se odhalit.
– Zabijte cíl pomocí sudu střelného prachu.
Vyhledejte váš cíl (chodí kolem dvorku s doprovodem stráží). V rohu na dvorku jsou explozivní sudy, nastražte je a odpalte abyste zabili obchodníka (opatrně ať vás jeho stráže neuvidí). Seberte mu dokumenty.

33. Síla Voodoo (5-3)
– Najděte Agatého do 1min.
V Mokřadech zajděte do chýše Agatého. Následujte jeho stopy a rychle přeskákejte přes stromy až k němu. Je stále naštvaný a ještě víc když mu ukážete artefakt. Ale souhlasí s pomocí proti Španělům. Nastrašil po bažinách voodoo totemy a chce abyste posílili vliv „kletby.“ Vyhledejte jednotku vojáků a ze stromu jednoho z nich nenápadně otravte. Sledujte je na druhé stanoviště. Opět jednoho otravte, zatímco další zkusí utéct ale velitel ho zastřelí. Sledujte je na třetí stanoviště. Otravte dalšího, načež uteče celá jednotka.

34. Maják (5-4)
– Vyhněte se zabíjení.
– Neplavte.
Sejděte se s Roussillionem a Élise. Má dorazit loď a tak vám doporučí sabotovat maják a přepadnout ji. Kolem pevnosti je obrovská spousta vojáků. Využijte raději kánoi (ale neplavte) a doplujte k majáku. Vylezte nahoru a utrhněte páku, čímž ho vypnete.

35. Ukradené zboží (5-5)
– Sami přeneste 2 bedny.
S Roussillionem a Élise domluvte schůzku u vraku lodi. Zajděte tam a chraňte Roussilliona a Élise před vojáky než přenesou 9 beden z vraku. Sami se zapojte a když je klid, přeneste alespoň dvě bedny. Dorazí velká skupina vojáků – společně s Roussillionem a Élise je pobijte. Roussillion vám dá nalezený dopis podle kterého chce Vasquéz převzít tábor v Chichen Itza.

 

Sekvence VI (1772)

Posádka lodi (2/3) – Dělo
– Nikoho nezabijte.
Nenápadně pronikněte do pevnosti a z truhly na balkoně získejte dokumenty děla. Poté opusťte pevnost.

Posádka lodi (3/3) – Před stožárem
– Neztraťte žádné HP.
Jeden námořník vás vyzve na závod. V časovém limitu (1:00) proběhněte kontrolními body (11).

36. Návrat do Mexika (6-1)
– Vyřešte hádanky v 5 tazích nebo méně.
V Chichen Itza se setkáte s matkou Jeanne, která vám popíše cestu do druhého chrámu. Seběhněte dolů k řece, vezměte kánoi a proplujte podzemní řekou (pozor na útesy – nesmíte kánoi zničit). Na konci u vodopádu seskočte dolů. Projděte jeskyní (akrobatické pasáže) a proplavte skrze tunely. Dávejte pozor na nedostatek kyslíku při potápění.
Tip – Podvodní tunely jsou plné pastí – natažených lan. Vyhýbejte se jim.
Vyplavete do vertikální prolákliny. Přes skály (akrobacie) vyšplhejte až na vrchol. Vstupte do chrámu. Je tu opět rébus – tentokrát nastavte bloky kamenů tak aby se od nich odrážel paprsek správným směrem. Odkryje to druhou polovinu Kotouče proroctví, který vezměte. Rozloučíte se s matkou a pojedete zpět.

 

Sekvence VII (1776)

37. Naléhavá laskavost (7-1)
– Nezapojujte stráže do otevřeného konfliktu.
Zajděte domů. Váš otec je vážně nemocný a Madeleine vás požádá o pomoc s otrokem. Opusťte dům
Tip – Dveře, kterými odejdete z vašeho domu určí vaši personu, čehož můžete nyní využívat běžně. Asasínka (dveře v patře), Otrokyně (boční vchod), Dáma (přední vchod).
Zajděte k otrokovi (George) a pobijte vojáky, kteří ho napadli. Poté otroka doveďte ven z města ale vyhněte se konfliktu.

Občan E (4/5) – Občan E IV.
Zabijte ženu na vrcholku katedrály. Erudito vám ukáže Abstergem pozměněnou scénu – hovor vás s vaším nemocným otcem, kdy zmíní, že si Madeleine vzal jen kvůli obchodu.

38. Zásobování revoluce (7-2)
– Neplavte.
– Omezte ztrátu zdraví plavidla na 50% HP.
– Používejte jen zbraně na blízko.
Vydejte se do Mokřad. Setkejte se s Roussillionem, Élise a Georgem. Naplánujete převoz zásob patriotům. Naskočte na vor a cestou ho braňte před útoky. Vaši kolegové budou střílet, zatímco vy kryjte vor ze břehů a stromů a včas likvidujte vojáky při cestě. Zničte ještě poslední stanoviště nepřátel a místní patriot si vyzvedne zásoby (i George).

39. Poslední tanec (7-3)   
Vydejte se zpět do New Orleans. Zajděte do skladu kde vám Gérald poví o slavnosti. Společně se tam vydáte (v personě Dámy). Promluvte se skupinkami lidí (3) a poté vyhledejte Vasqueze. Promluvte s ním.
Diego Vázquez. Pravá ruka tajemného „Zástupce společnosti“ a člen Templářů, který dohlíží nad jejich zájmy a kontrolou Mokřad. Okouzlete Vasqueze a odlákejte ho nahoru na balkon za roh budovy. Tady ho zabijte.
Aveline: Dobrou noc, Company Man.
Vázquez: Company Man? Ne. Mýlíte se.
Aveline: Cože?
Vázquez: Marná vražda… krásná smrt. Ona… tě nechá trpět. 
Opusťte slavnost a u východu narazíte na Madeleine. Oznámí vám, že otec zemřel. Později se sejdete u jeho hrobky na hřbitově. Po rozloučení běžte vyzvednout zprávu z holubníku.

 

Sekvence VIII (1777)

40. Bláznova pochůzka (8-1)
– Vylezte na vodopád do 1min.
Vydáte se do New Yorku.
Tip – Zalesněná oblast v blízkosti města New York. vzhledem k zimě je vše pokryté sněhem. Jedná se pouze o příběhovou mapu kam není možné se svobodně vracet.
V táboře se setkáte s Connorem. Poví vám o etiopském pluku, který tu řádí. Napadne vás hlídka. Zatímco Connor bude bojovat, vy dožeňte muže co utíká. Chyťte ho a vyslechněte. Vyšplhejte rychle na zmrzlý vodopád. Spolu s Connorem (nesmí zemřít) pokračujte do kopce, kolem chatky až k mostu (cestou ničte nepřátele). Přeskákejte most a skopněte dolů prkno aby Connor mohl za vámi. Půjde odlákat vojáky pevnosti, zatímco vy pronikněte dovnitř (přes stromy rovnou na hradby). Pevnost je plná vojáků, tak opatrně. Z blízkého rohu pevnosti uvidíte George vcházet do věže. Vstupte tam. George skutečně etiopskou jednotku vede a napadne vás. Zabijte jeho muže a pak i jeho.
Tip – George je velmi odolný a používá meč i pistoli. Využijte prolomení obrany.
George se dá na útěk. V časovém limitu (1:00) vylezte na vrchol věže a skočte dolů. Střelíte explozivní sudy na vozu, kterým George ujíždí a výbuch ho smete. Před smrtí ještě řekne, že Zástupce společnosti je přímo na vašem dvorku.

41. Connorova cesta (8-2) ULC
Sejde se s vámi Aveline abyste jí pomohli odhalit identitu Zástupce společnosti. Jako Connor máte vlastní výbavu (Pěsti, Skrytá čepel, Connorův tomahawk, Dvojice pistolí a nově Luk)
Luk – Kvalitní tichá zbraň určená pro nenápadnou likvidaci. Maximum je 12 šípů.
Napadne vás hlídka. Zatímco Aveline poběží za uprchlíkem, vy pobijte 4 vojáky. Poté běžte za Aveline, která chytí muže a vyslechne ho. Vyšplhejte na zamrzlý vodopád. Spolu s Aveline (nesmí zemřít) pokračujte do kopce, kolem chatky až k mostu (cestou ničte nepřátele). Přeskákejte most (Aveline vám skopne dolů prkno abyste mohli projít). Dorazíte k velké pevnosti. Půjdete odlákat vojáky pevnosti, zatímco Aveline pronikněte dovnitř přes stromy. Přibližte se k pevnosti a vylezte nahoru po poničené zdi. Pevnost je plná vojáků, tak opatrně. U skladu podpalte sudy se střelným prachem a v časovém limitu (0:15) se vzdalte. Seskočte z hradeb a pobijte zbylých 6 vojáků v oblasti (venku i uvnitř pevnosti). Aveline střelí explozivní sudy na vozu, kterým George ujíždí a výbuch ho smete.

 

Sekvence IX (1777)

42. Konec předstírání (9-1)
Zpátky v New Orleans zajděte domů. Převlečete se za Dámu a konfrontujete Madeleine s tím, že znáte pravdu. Vytáhne na vás pistoli. Zkuste utéct ven a na ulici, ale obklíčí vás její lidé. Nicméně vás přesvědčí ke spolupráci s Templáři.

43. Tváří v tvář Agatéovi (9-2)
– Dokončete vzpomínku do 5min.
– Nenechte se zranit.
V Mokřadech najdete Agatého. Zaútočí na vás, protože věří, že jste zradili Asasíny. Braňte se ale náhle zmizí a objeví se přízraky zabitých osob (a vždy 2 běžní vojáci). Nejprve guvernér D’Abbadie, poté Baptiste, pak vylezte na patro stromu kde se objeví De Ferrer, pak Vázquez a nakonec George. Pobijte je všechny ale dejte pozor vás nezraní (využijte kouřové bomby). Vyšplhejte na strom kde čeká Agaté. Chcete ho nechat jít ale raději sám spáchá sebevraždu pádem dolů.

44. Smíření (9-3)
– Zabijte Občana E do 2min.
Vrátíte se za Madeleine (interiéru kostela) a předáte jí Kotouč Proroctví.
Titulky… Absterga!
Objevíte se v paměťové sekvence Animu. Překonejte dráhu (dlouhá akrobatická pasáž) až k občanovi E, kterého zabijte.

45. Erudito (9-4)
– Nenechte se zranit.
Madeleine nedokáže aktivovat Kotouč a zaútočí na vás.
Madeleine D’Elisle. Tajemný Zástupce společnosti a vůdkyně Templářů (Louisianský ritus). Nejprve se na vás vrhne skupina vojáků. Pobijte je. Poté přijde druhá skupina vedená samotnou Madeline. Nejprve pobijte vojáky a poté jděte po maceše. Madeline je vcelku slabá a bojuje jen holýma rukama. 
Po boji Madeline srazíte na zem a dorazíte skrytou čepelí. Kotouč aktivujete poslední části – medailonem od vaší matky. Objeví se holoprojekce lidí za doby První Civilizace, kteří se chystají k boji o svobodu pod vedením Evy.
Konec příběhu… Titulky 

 

 

DNA

DNA není kdovíjak přehledná. I když grafické zpracování je docela stylové. Sekvencí je 9, což je obvyklý počet. Samotných hlavních pamětí je zhruba tolik co v AC III. Délka pamětí je ale kratší, obvykle odpovídají délce paměti předchozích dílů (Ezio a spol.)

Sekvence I – 9 pamětí
Sekvence II – 7 pamětí
Sekvence III – 8 pamětí
Sekvence IV – 6 pamětí
Sekvence V – 5 pamětí
Sekvence VI – 1 paměť
Sekvence VII – 3 paměti
Sekvence VIII – 2 paměti
Sekvence IX – 4 paměti
Celkem – 45 pamětí

 

UPlay

Odměny (4)
Úplně jiný úhel pohledu – 1 nová vzpomínka.
ULC – Connorova cesta (8-2)
Lovecká čepice Aligátor – Nová čepice
Klobouk lovce Aligátorů
Connorův tomahawk – 1 zbraň z ACIII
Pozadí na plochu AC Liberation – 1 tapeta na plochu

 

Zajímavosti

Žádné bonusy
– AC L nemá žádné dodatečné propriety. Žádná kniha, žádná DLC, ani žádné animované intro. Škoda.