Pro Zaklínače vyšlo celkem 7 fanoušky vytvořených příběhů, které byly součásti rozšířené EE edice, přičemž dva nejlepší z nich mají i namluvení a CZ dabing (ostatní pouze titulky bez hlasu).
Právě tyto dva příběhy se tedy dají považovat za jakási „skoro oficiální“ DLC a právě na ně se podíváme podrobněji, jelikož stojí za to!
1. Cena Neutrality
Marigold kdesi v hostinci vypráví baladu o Geraltovi, když se v roce 1232 vracel do Kaer Morhen…
Kaer Morhen
– Mapka, která v základní hře nebyla využitá, tudíž je její průzkum svěží a zajímavý. Jedná se o velké údolí s řekou a přístupnými břehy.
– Oblast je dost velká a je zde především spousta vlků, v blízkosti tvrze i několik Archespor a na východě za řekou sídlí Wyverny.
1. Vlčice
Přicházíte ke Kaer Morhen…
Tutorial – Začínáte na úrovni 20 a máte 59 bronzových a 7 stříbrných talentů. Máte zaklínačský ocelový + stříbrný meč a temerskou železnou dýku. V inventáři máte 500 orénů, dost elixírů (2x Vlaštovka, 2x Puštík, Kočka, Hrom), petardu Král a královna a 5x chleba.
Tutorial – Do začátku máte také záznamy v deníku. Znáte elixíry (Bílý Racek, Hrom, Kočka, Lektvar Raffarda Bílého, Puštík a Vlaštovka), oleje (Olej proti mrchožroutům, Olej proti ornitosaurům), petardu (Král a královna), dále znáte monstra (Vlk, Archespora, Wyverna, Královská wyverna, Skolopedromorf a Bazilišek).
Tip – Při počátečním investování talentů dobře zvažte jaké schopnosti mají smysl. Jelikož je questů málo, v průběhu příběhu získáte nanejvýše jednu další novou úroveň. Je zbytečné investovat talenty do pěstních soubojů nebo pití. Ze znamení úplně postačí Aard a Igni. Pomohou hlavně bojové talenty stříbrný (silný, rychlý i skupinový) a ocelový (postačí rychlý a skupinový), dále talenty síly, obratnosti, výdrže a znamení (hlavně bylinkářství, možná výroba olejů).
Přicházíte do údolí Kaer Morhen. Před vámi je Tábor, kde vás uvítá trpaslík Bringgs, čarodějka Sabrina a její pán Merwin ale zaútočí vlci. Pobijte je. Sabrina vás pozve do stanu.
Tip – Zatím do stanu nechoďte. Připravili byste se o dialog s vesničankou.
Prohlédněte tábor. Šlechtic Merwin Ademeyn vám vysvětlí, že hledá svou sestru Deidre Ademeyn, neboť dle nástupnického práva má být královnou Caingornu, jenže král Henselt z Kaedwenu s tím nesouhlasí a Merwin chce, aby se jeho sestra zřekla trůnu. U vojáků je Merton Bringgs, trpasličí velitel žoldáků, kteří jsou Mervinovi věrní. Kousek u tábora je elfský zvěd, který prozradí, že sem Deidre vystopoval. Vydejte se dál k tvrzí a pokud jste ještě nebyli ve stanu, zastaví vás vesničanka, že Deidre prý umučila jejího otce a vezme vás okamžitě do stanu za Sabrinou.
Uvnitř vám Sabrina Glevissig povypráví o údajném Prokletí černého slunce, kterým Deidre trpí a které má měnit dívky v násilné zrůdy. Zeptejte se na důkazy (Vivisekce) a čarodějka zmíní nálezy při pitvách.
Extra (prokletí) – Venku se pak zeptejte na prokletí Deidre jejího bratra Merwina a také elfího zvěda. Potvrdí, že Deidre dovede být velmi násilná a krutá.
Tip – Obchodovat můžete u trpasličího kuchaře (jídlo, alkohol) a provianťáka (zbraně, brousky). U obou lze také hrát kostky. Obchoduje i Sabrina ve stanu (pár alchymistických přísad).
Když vlci vyjí na měsíc
Zeptejte se Sabriny zda se nenudí. Pošle vás sehnat vlčí játra na výzkumy.
Tip – Nemluvte se Sabrinou o tom, co chce s Deidre udělat! Jinak nepůjde získat sex kartička.
Venku pobijte dostatek vlků (hodně smeček je až na druhém břehu řeky) a zaneste Sabrině 20 kusů jater. Za odměnu vám dá výborný ocelový meč Harvall.
Odměna: Harvall
1) Po splnění úkolu se Sabriny zeptejte co chce s Deidre udělat. Dejte najevo, že chápete její odhodlání a poté jí řekněte jak zvláštní je.
Pokračujte přes lesík k řece. U brodu je Lambert. Z příchodu Merwina není nadšený a pošle vás na hrad. Zaútočí pár Achespor, takže je Lambertovi pomozte pobít.
Extra (jiný vstup do dolu) – Na jižním břehu řeky je vstup do starého dolu (Důl u Kaer Morhen). Z této strany je přístupná pouze malá jeskyně oddělená od zbytku dolu. Je tam bazilišek a mrtvola plná věcí a peněz.
Pokračujte nahoru do tvrze. Na nádvoří vás uvítá Vesemir. Poví vám, že Deidre je Eskelovým dítětem překvapení (Zákon překvapení), proto přišla sem a že Eskel teď raději odešel čistit důl. Na vyšším nádvoří promluvte s Deidre.
Tip – Buďte k Deidre chápaví a vstřícní (neobviňte ji z krutosti, omluvte se za otázku na Eskela), jinak nepůjde získat sex kartička.
Tvrdí, že Sabrina proti ní poštvala Merwina, aby sama získala moc nad Caingornem a povypráví vám o milenci, lovci Robenovi, kterého čarodějka očarovala.
Tip – V blízkosti Deidre jakási aura rychle vysaje vaši energii (pak nejde používat znamení).
Extra (Roben) – Zajděte se na Robena zeptat Sabriny do tábora. Přizná, že Robena svedla ale prý na něj zaútočila sama Deidre.
Hlad jako vlk
Nabídněte se, že seženete jídlo pro Deidriny vlky. Vydejte se podél jižního břehu řeky na východ a za řekou pobijte dostatek Wyvern. Zaneste Deidre 3 kusy wyverního masa. Dá vám runový kámen.
Odměna: Runový kámen Svarog
2) Pokud jste před odevzdáním masa promluvili s Deidre a jednali jste vstřícně, zeptejte se po získání odměny proč na vás zírá.
Vydejte se do dolu jižně pod tvrzí. Uvnitř je Eskel a chce pomoci s Kikimorami. Společně vyčistěte tři sály od Kikimor, přičemž Aardem vždy zničte kokony, jinak z nich budou dělnice neustále lézt. Po zničení všech kokonů v každém sále vyleze ještě Kikimoří bojovnice. Eskel vám potvrdí, že Deidre je jeho dítě překvapení a dá vám knihu Úvod do magie.
Venku u brodu se sejděte se zaklínači, promluvte s Vesemirem a rozhodněte se co udělat.
Rozhodnutí – Ochrana Deidre X Neutralita
Merwin je těžce pod vlivem ctižádostivé čarodějky Sabriny a snaží se dopadnout svou sestru, která vyhledala pomoc u zaklínačů, neboť je s Eskelem spjata zákonem osudu.
Sabrina se ohání kletbou černého slunce vinou kterého je Deidre prý zrůda. Ze zločinů se ale obě ženy obviňují navzájem, skutečná podstata konfliktu je nejasná ale přesto tu pár faktů je.
Extra (stopy) – Různé stopy, kterých bylo možné si všimnout a pomohou vám se rozhodnout.
1) Sabrina prohlašuje, že Deidre se stižená prokletím černého slunce. To může a nemusí být pravda ale faktem je, že z Deidre vyzařuje auta, která blokuje magii, že často podléhá emocím a že ovládá své dva vlky (a má zřejmě temný vliv i na další vlky v údolí).
2) Merwin je šikovně ovládán a manipulován Sabrinou. Vláda Merwina nad Caingornem v případě vyšachování (ideální zabití) Deidre by samozřejmě znamenala vládu Sabriny.
3) Jádro nenávisti Deidre vůči Sabrině pochází od incidentu s Robenem. Čarodějka ho skutečně svedla ale okolnosti jeho následné nehody jsou nejasné. Může být na vině magie Sabriny, stejně jako msta Deidre skrze své vlčí bestie.
1) Ochrana Deidre
Zajděte oznámit Deidre (je pod tvrzí), že jí pomůžete a vezměte všechny na setkání do tábora. Sabrina ale vyprovokuje Deidre, ta zabije Bringgse a ošklivě zraní Eskela. Obě utečou do stanu. Spolu se zaklínači pobijte zbylé žoldáky (včetně elfího zvěda, provianťáka a kuchaře). Ve stanu najdete Deidre jak ohrožuje Sabrinu a Merwina.
1) Pokud nařídíte Deidre složit zbraně… Dívka se vrhne na vás i se svými vlky.
Boss – Deidre Ademeyn
– Deidre bojuje velmi agresivně stylem, který odpovídá boji zaklínačů a navíc má u sebe dva vlky D’yaebl a Beann’shie.
– Deidřina aura vysává vaši energii, takže na znamení spoléhat nelze!
– Snažte se nejprve vyřídit Deidřiny vlky. Samozřejmě pomůže posílení meče (ideálně runový kámen Svarog, paradoxně odměna za Deidřin úkol s masem pro vlky).
V rámci outra bude Merwin vládnout Caingornu sám a velmi špatně.
2) Pokud se postavíte proti Sabrině… Čarodějka uteče teleportem. V rámci outra se Deidre usmíří s bratrem a budou úspěšně vládnout Caingornu ale Eskel na Deidre zanevře.
2) Neutralita
S Eskelem zajdete na horní nádvoří za Deidre, ta se ale rozzuří Eskela sekne a uteče. Všude vyrostou Archespory. Zničte tu běžnou (fialovou), neboť ostatní (zelené) zničit nelze. Vesemir vás pošle pro Sabrinu, aby Eskelovi pomohla magií. Čarodějka přijde sama, Eskelovi pomůže ale chce slib, že Deidre necháte na ni.
2a) Pokud dáte své slovo… V rámci outra bude Deidre vraždit obyvatele v Kaedwenu, kde ji jednou dostane Sabrina ale pitva známky prokletí neprokáže.
2b) Pokud opakovaně řeknete, že kvůli zákonu překvapení záleží na Eskelovi… V rámci outra bude Deidre vraždit obyvatele Kaedwenu, kde ji jednou zabije muž s hrozivou jizvou (nepochybně sám Eskel).
2. Vedlejší účinky
Marigold v hostinci pokračuje vyprávěním druhého příběhu, který se stal ve Wyzimě, krátce po odčarování strigy.
1. Dluh
Radní nechal Marigolda zavřít, protože mu sváděl ženu. Po vašem příchodu do šatlavy vám bard vysvětlí, že podplatil velitele stráží Ralfa Dubena, aby se vyhnul šibenici. Nicméně Marigold si na úplatek půjčil (Ceník).
Tutorial – Začínáte na úrovni 5 a máte jen 2 bronzové talenty. Nicméně spoustu talentů už máte investovaných a celkově vzato máte solidní dovednosti po stránce boje i znamení. Máte zaklínačský ocelový + stříbrný meč a temerskou železnou dýku. V inventáři máte 25 orénů, elixíry (2x Vlaštovka, 2x Puštík, Kočka) a 5x chleba.
Tutorial – Do začátku máte také záznamy v deníku. Znáte elixíry (Bílý Racek, Hrom, Kočka, Puštík, Vlaštovka a Ženské slzy) a olej (Olej proti mrchožroutům).
Tip – Ze všech monster získáte pouze 1XP a z questů XP nejsou vůbec, takže povýšení na novou úroveň je nemožné. Protože máte jen 2 volné talenty, opravdu dobře zvažte jaké schopnosti vám pomohou. Nejužitečnější je bylinkářství, znalost monster nebo výroba olejů. Teoreticky mohou pomoci talenty pro pijáctví a pěstní bitky ale to zdaleka není tak důležité.
Promluvte ještě s Marigoldem a Ralfem, kteří trochu upřesní situaci.
Venku vás odchytí pobuda, že máte jít za Klikařem, místním šéfem podsvětí.
Tip – U brány ze čtvrti (do Kupecké čtvrti a na Hráz) stojí Klikařovi banditi a nepustí vás dál.
Projděte si čtvrť a prozkoumejte oblast.
Extra (práce) – Prohlédněte oznámení na vývěsce (u šatlavy a u hospody). Získáte informace o potenciálních kupcích bylin (Kněžka Nirka), trofejí (Everden z Rinde) a o pěstních soubojích (Hospoda „U Chlupatého medvěda“).
1) Tak jako v základní hře zaplaťte prostitutce (nebo jí dejte dárek) a vyspí se s vámi (Prostitutky).
Na Kupecké ulici je prodavač šperků, v kovárně na Provaznické zase sídlí trpasličí kovář Gunn. Ve skladišti vedle kovárny je elfí lovkyně Lorethiel, kterou zranil ghúl na hřbitově a přímo v budově kláštera je sběratel Everden z Rinde. U hřbitova najdete hrobníka Navika.
Byliny pro bohyni
Ve špitále promluvte s kněžkou Nirkou, která skupuje bylinky. Můžete je prodávat.
Tip – Tento úkol nelze úspěšně dokončit. Prodávat bylinky můžete Nirce neustále ale po zaplacení dluhu (quest Dluh), skončí tento úkol neúspěchem.
Mecenáš
V klášteře promluvte s Everdenem, který skupuje trofeje z nestvůr a hotové elixíry. Můžete je prodávat.
Tip – Tento úkol nelze úspěšně dokončit. Prodávat trofeje můžete Everdenovi neustále ale po zaplacení dluhu (quest Dluh), skončí tento úkol neúspěchem.
V hospodě je barman Griffarin (skladník a nocleh). Obchodovat s jídlem můžete u servírky.
Extra (pijáctví) – Když v hospodě přepijete Děsotlama, vyhrajete 60 orénů. To lze dělat i opakovaně.
Až do dna!
U vstupu do kanálu vám stráže řeknou, že klíč má seržant Orel v hospodě. Zajděte tam, požádejte seržanta (Orel) o klíč a přepijte ho. Uvěří, že jste zaklínač, dá vám Klíč od stok a ještě Poutníkův deník (o věži Vlaštovky).
Odměna: Klíč od stok, Poutníkův deník
Extra (stoky) – Využijte klíč od stok a prozkoumejte je. Ve stokách je spousta Utopenců, Topivců a Flederů ale také bylin a pár knih.
Sezame, otevři se!
Zeptejte se hrobníka Navika na přístup na hřbitov, odkáže vás Everdena a ten vás pošle za Lorethiel, jež pro něj loví trofeje. Ve skladišti, kde Lorethiel bydlí, potkáte Nirku, která elfce léčí zraněnou nohu. Sama elfka chce dál lovit ale domluvte jí, aby se léčila a dá vám Klíč od hřbitovní brány.
Odměna: Klíč od hřbitovní brány
Extra (stoky) – Využijte klíč od hřbitova a prozkoumejte ho. Na hřbitově je spousta Ghúlů a Alghúlů ale také bylin a pár knih.
Kostky jsou vrženy
V hospodě se seznamte s hráčkou Milkou, porazte ji a oberte o všechno.
Tutorial – Pokerové hráče je možné úplně přivézt na mizinu až nebudou chtít další hru. Jejich současné finance vám napoví postupně se měnící výše sázek během kol. Zpravidla to vyžaduje vyhrát 3-5 her s maximálními sázkami za sebou.
Tip – Vždy si před pokerem ukládejte hru. Obrat hráče o vše je těžké a vyžaduje to spoustu výher v řadě.
Po obrání vám Milka dá tipy na dva další hráče. Oberte o vše také Orela (voják v hospodě) a Gunna (trpasličí kovář) a pak se pochlubte Milce. Dá vám Klíč od hráčského doupěte a Recept na Ženské slzy.
Klíčem odemkněte dům na rohu mezi špitálem a trhem. Skrze sklep se dostanete do sousední budovy, kde je hráčské doupě. Porazte a oberte všechny tři hráče tady.
Odměna: Hromada peněz z výher
Pěsti ze zlata
V hospodě porazte boxera (za 25), zkušeného boxera (za 50) a nakonec bitkaře Gruzila (za 75). Gruzil vám dá podmáslí a odkáže vás na pěstní turnaje ve vězení.
Tip – Podmáslí se nezbavujte (třeba vypitím nebo prodejem), jelikož poslouží v úkolu Záhadný poklad!
Zajděte do šatlavy za Ralfem. Poradí vám ať přijdete v noci. Tehdy jsou tu i diváci a Ralf pořádá zápasy. V noci v šatlavě porazte Ještěra (za 150) a Křivohubého (za 250). Poslední má být Riv ale ten vás požádá ať v zápase prohrajete, aby ho za to Ralf pustil a že vám pomůže s Klikařem. Nechte se tedy porazit.
Tip – Také můžete Riva prostě porazit (za 450).
Odměna: Slíbená pomoc od Riva / 450 za poražení Riva
Záhadný poklad
V ghettu je opilec Drevin, který vás požádá o podmáslí. Dejte mu ho a předá vám Klíč od skladiště v ghettu, kde je prý magický artefakt. Uvnitř aktivujte poutní kámen (znamení Aard, Aard, Aard) a teleportujete se do elfích ruin ve stokách.
Odměna: Přístup do elfích ruin
Tip – Elfí ruiny jsou od zbytku stok odděleny mřížemi a závalem. Nejde se sem dostat jinak.
V ruinách je pár Přeludů a v truhle spousta zlata a Sefirot Tipperath.
Až zvládnete úvodní úkoly, vydejte se do Beraninova domu, kde čekají Klikařovi banditi a ve sklepě sám Klikař a jeho dvě wyverny. Řekne vám, že Marigold dluží 2000 orénů a máte je sehnat vy.
Tip – Pokud už náhodou máte 2000 orénů, rozhodně je Klikaři ještě nedávejte, případně něco kupte ať máte méně než 2000. Připravili byste se jinak o další questy.
Venku vás odchytí trpasličí kovář Gunn Hargis, řekne že je šéfem party žoldáků z války a nabídne pomoc proti Klikaři.
Extra (Marigold) – Zajděte říct Marigoldovi co víte o Klikaři. Stejně ale nevěří, že je tak nebezpečný.
Banda bratří (1. část)
Gunn vás pošle za svými spolubojovníky, abyste získali jejich důvěru.
1) V hospodě přepijte hostinského Griffarina, dá vám chutné dušené maso.
Tip – Masa se nezbavujte (třeba snědením nebo prodejem), jelikož poslouží v úkolu Hlídací pes.
2) V hospod zbijte Gruzila (v rámci questu Pěsti ze zlata).
3) U hřbitova vyhrajte kostky nad Navikem, dá vám Magickou hůl.
Po získání důvěry ostatních porazte v kovárně Gunna v souboji. Dá vám Magický kámen a poradí, že na hřbitově je magický portál kde skončil jejich poslední kamarád Kuna. Také vás varuje před Lorethiel, která po kamení touží.
Tip – Můžete kámen prodat Lorethiel za 500 ale pak nepůjde splnit quest Exponáty.
Zajděte na hřbitov a v ruině uprostřed aktivujte Místo moci. Přenese vás na uzavřený balkon elfích ruin ve stokách. Je tu pár Přeludů a poklad – 150 orénů a Amulet Urobora.
Odměna: Věci z ruin
Hlídací pes
U domu naproti špitálu „promluvte“ s hlídacím psem.
Tip – Pokud psa napadnete a zabijete, quest skončí neúspěchem!
Tip – Zkuste psovi dát něco běžného k jídlu ale nepřijme to.
Dejte psovi chutné dušené maso a pustí vás do domu.
Odměna: Přístup do domu
V domě najdete 250 orénů a Prsten s tyrkysem.
Triky a pověry
Milka v hospodě vám dá tip na dům kde straší ale chce tyrkysový prsten. Dejte jí prsten s tyrkysem a předá vám Klíč od Milčina domu. Tím odemkněte Talarův dům.
Odměna: Přístup do domu
Ve sklepě domu je pár Přeludů a hlavně poklad – 250 orénů a Náhrdelník s obrázkem Lary Dorren.
Exponáty
Everden shání pro svou sbírku různé artefakty. Doručte mu všech pět.
1) Náhrdelník s obrázkem Lary Dorren (za 50 a podmáslí)
2) Amulet Urobora (za 50 a chutné dušené maso)
3) Poutníkův deník (za 50 a knihu o Fledderech)
4) Magickou hůl (za 50 a Prsten s tyrkysem)
5) Sefirot Tipperath (za 50 a herbář o Posedu bílém)
Za doručení všech artefaktů vám dá odměnu.
Odměna: 400
Po splnění úkolů a nahromadění alespoň 2000 orénů zajděte za Klikařem a předejte mu peníze. Chce ještě dalších 1000 jako úroky!
Tip – Můžete souhlasit, v takovém případě sežeňte ještě 1000 orénů a dejte mu je.
Tip – Můžete se rozhodnout bojovat. Klikař na vás pošle své muže a uteče do sklepa.
Nejvýhodnější bude říct, že si to promyslíte. Venku najdete Bandu bratří, kteří vám půjdou na pomoc.
Tip – Pokud jste se během questi Pěsti ze zlata nechali porazit Rivem, přidá se i on a jeho dva krajani.
Vraťte se dovnitř a domluvte Klikaři. Úrok vám odpustí.
Tip – Můžete také Klikaře vyzvat do bitky. Se spolubojovníky snadno udoláte Klikařovy muže.
Boss – Klikař
– Pokud jste vyprovokovali Klikaře k boji (ať už sami nebo s pomocníky), uteče do sklepa. Tady bojujte s ním i s jeho dvěma wyvernami.
– Nejprve zrušte dvě wyverny. Jsou nebezpečné, takže využijte Vlaštovku a Puštíka. Využijte proti nim Quen nebo v případě agresivní taktiky Igni.
– Do sklepa s vámi spolubojovníci nepůjdou. Musíte boj zvládnout sami.
Po vyřízení věci s dluhem už jen zajděte do vězení, kde to oznamte Marigoldovi a spolu opustíte město.